Login
Glemt password Opret bruger

attenzione! Abbiamo un problema?

Kategori: Generelt

RalleloveRoma
143 indlæg.
d. 13/04/12 09:29

Sabatinis og Thomas DiBenedettos projekt har hidtil været super synes jeg, men jeg er begyndt at frygte lidt for klubbens identitet.
Klubben bliver ved med at købe nye dygtige spillere hvilket jeg synes er godt, da vi jo gerne skal tilbage til toppen.
MEN! MEN! MEN!
hvad med alle vores unge talenter??
vi har rigtig mange dygtige unge spillere, nogle af eksemplerne er bare,
crescenzi, capari, viviani, piscitella.
risikere vi ikke lidt at glemme dem, og taber dem i sidste ende til andre klubber, fordi det tilsidst bliver for svært at tilkæmpe sig holdet på grund af vores købte stjerner.
skal LE give chancen noget mere til vores unge spillere eller er det bedre at satse på de ude fra kommende? hvad synes i? og har vi lidt et problem efter hånden?

Admin: Flyttet fra blogs til forum.

[Rettet af: geggeri - 13/04/12 - 09:37]

Lupi Junior
208 indlæg.
d. 13. april 2012

Jeg vil give dig ret hele vejen igennem. Synes virkelig at projekt DiBenedetto har udviklet sig flot, med tilgang af både spiller så vel som dygtige folk i ledelsen sportsmæssigt.

Men vi kommer til at tabe en gylden årgang på gulvet, hvis ikke LE, begynder at hive dem med ind. Vi har et Primavera hold der har præsteret utrolig stabilt og flot i 2-3 sæsonner nu, og det skal kunne ses i senior-truppen. Jeg vil dog sige, at i opbygningsfasen af et nyt hold med ny ledelse ny spillestil og alt det der sker i øjkeblikket, er det godt at holde fast i nogle af de spillere der er købt til projektet. SÅ har vores unge drenge også en mulighed for at træne med og lærer det hele.
Vi står lige nu også i en situation, hvor 4-5 point kan betyde 120-150 millioner i indtægter fra CL. Men håber bestemt at næste år, vil give et billede af, at flere ungdomspillere skal have chancen. Nu har holdet redet over den værste storm både internt og eksternt, og jeg synes de har levet op til MINE forventninger. Til næste år er der tid og plads, til at få nogle af de unge drenge med. Piscitella må da være selvskrevet. Han er den nye konge af ROM :)

MY
182 indlæg.
d. 13. april 2012

Er helt enig med Lupi Junior.
Tror først og fremmest at man skal vise stabilitet, før man tør spille mere med de helt unge. Det er jo ikke dem man sætter ind mod i 70-80 min. når den står 1-1

http://www.football-italia.net/17547/serie-a%E2%80%99s-attitude-towards-youth
Denne artikel er værd at læse, den viser at Roma er det hold i ligaen der har haft flest unge spillere med til kamp.

Alt i alt kan man jo tit se fx Piscitella og Viviani i truppen. Det er nok mere et spøgsmål om at man skal "være sikker på en sejr" før man sætter dem på banen, og de kampe skal nok komme.

Kim89
1171 indlæg.
d. 13. april 2012

Det er helt klart det der er mit største problem ved projektet, det er at det ikke er klasse spillere vi har været ude at købe, vi har købt unge talenter, i stedet for at give vores egne unge spillere chancen for at slå igennem.

Jeg syns rigtig godt om tanken med et rigtigt ungt hold, MEN de unge spillere skal hentes fra egne rækker og ikke fra klubber i spanien eller andre steder. Skal man ud og købe spillere så skal det være den færdige vare der kan gå ind og lave impact med det samme.

Bare se på Sir Alex han var heldig at komme til United hvor de havde en meget gylden årgang på vej, lidt lige som vi har nu, Sir Alex brugte den gyldene årgang til at bygge holdet op og resten er historie. Luis van Gaal gjore det også lidt i Bayern, det år de kom i CHL finalen og tabte til Inter, der havde han sat stjerner som eks. Luca Toni på bænken for at få plads til en ung gut ved navn Thomas Muller, som vist nok blev VM topscore under 10 måneder efter han var blevet fast mand, på Bayern holdet. En af de andre spillere Van Gaal opfandt var Holger Batstuber (måske ikke stavet rigtigt)

Og det er bare to af rigtig mange trænere der har haft succes med at bruge mange spillere fra egne rækker, SÅ hvorfor de nye ejere ikke gør det er mig en gåde, i min verden er det spild af penge at købe et talent, når man allerede har dem på ungdomsholdene.

asromadk
3933 indlæg.
d. 13. april 2012

Der er ikke nogen grund til at panikke.

De unge spillere skal nok komme frem, og dem der er gode nok får chancen. Men man kan jo heller ikke benytte sig af 18-20 årige for enhver pris.

Af dem du nævner, meldes Crescenzi tilbage i Roma trøjen til næste sæson, efter at Bari har haft ham og ½ ejerskab. Roma vil vist gerne smide de nødvendige 300.000 for ham - så det viser jo at der IKKE kun bliver kigget efter store spillere?

Jonas
4091 indlæg.
d. 13. april 2012

Som Asromadk siger - så ser jeg heller ingen grund til at panikke.

Projektet er blot i sin begyndelse og der har været en del pres på Enrique, jeg synes ikke han har haft mulighede for at give fuld tillid til nogle af de unge. Men jeg mener bestemt at han har vist sig mere villig til at bruge dem, end nogle af vores tidligere trænere.

Både Vivani og Piscitella har fået spilletid på førsteholdet, og der er tit ungdomsspillere med på bænken og til førsteholdets træning. Jeg ser nu meget positivt på fremtiden for vores unge og når Sabatini forhåbentligt for ryddet lidt op i truppen til sommere (Cassetti, Cicinho, Perrotta, Simplicio osv.), skal der nok blive mere plads og spilletid til de unge.

Jeg synes bestemt også det er positivt at klubben har udlejet Caprari til Serie B, for at give ham noget mere hår på brystet - det samme med andre unge spillere. Og jeg tror helt sikkert at spillere som Crescenzi, Florenzi, Viviani, Caprari og Piscitella kan blive en del af førsteholdstruppen næste sæson.

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 13. april 2012

Tja i Italien er de jo vilde med at udleje spillere og del-eje dem.

Det er nok også det jeg ser vi skal gøre. Leje dem ud eller lave dej-eje aftaler.

De har ikke nok erfaring til at begå sig på Roma's første hold. Så vi i Europa League imod middelmådige Slovan Bratislava.

Kim89
1171 indlæg.
d. 13. april 2012

Men hellere bruge ens egne talenter og lad dem fejle lidt end at gå ud og hente unge spillere andre steder som også fejler.

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 13. april 2012

Kim: De har fejlet nok. Mener at kampene imod Slovan Bratislava fejlede de og hele holdet, mere end der er tilladt. Come on. De røg jo ud.

Lej dem hellere ud.

Kim89
1171 indlæg.
d. 13. april 2012

Vi er enige om at de fejlede, men jeg siger bare at står valget mellem at bruge et af klubbens egne talenter eller at købe et talent i en anden klub, så skal man bruge ens egne spillere.

Pengene SKAL bruges til at hente den færdige vare, helst folk der fast spiller på deres A pågældene lands A landshold.

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 13. april 2012

Bestem. Der er vi helt enige. Mener også vi skal satse på egne talenter, fremfor andres.

Nu er det bare sådan at selvom Lamela, Borini og Bojan er på samme alder med mange af Roma's egne talenter, så er de længere fremme i deres udvikling og er bedre end de fleste af det hold der vandt Serie A Primavera.

De er meget tættere på at være den "færdige vare" som du kalder det, end f.eks. Viviani er.

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 13. april 2012

Ja jeg vil så sige at Lamela er lidt uden for kategori på en måde fordi han havde slået til i River da vi fik ham, så ved Lamela der var man efter min mening mere klar over hvad man fik end ved Borini og Bojan som ikke havde spillet vildt meget i de klubber de kommer fra.

Men uden lige at jeg kender prisen på de tre så ville jeg da tro man kunne have fået en forholdsvis god og rutineret spiller til den samme pris, også er vi jo ude i det med at så havde vi haft lidt mere rutine. Det kunne eks. være en midtbane vi havde købt også var der den pågældene midtbane spiller og De Rossi til eventuelt at støtte Viviani. Det ville være en bedre kombination i stedet for De Rossi og to rigtig unge midtbane spillere.

MY
182 indlæg.
d. 13. april 2012

@Kim89
Problemet i at købe 1 god spiller er jo netop, at man kun får 1 god spiller. Hele ideen er i projektet er jo at man vil sikre sig i fremtiden, ikke kun at vinde ét enkelt mesterskab inden for to år, men måske 5 inden for 10 år.

Kim89
1171 indlæg.
d. 13. april 2012

Ja MY det ved jeg godt, men så kan den ene eller eventuelt flere gode spillere jo være med til at støtte klubbens egne talenter, som jo udemærket godt ved hvordan man vinder pokaler.

Så fremtids skiringen skal komme fra vores egne unge spillere også skal de støttes af Totti, De Rossi og 2-3 klasse spillere mere.

RalleloveRoma
143 indlæg.
d. 13. april 2012

det kan godt være vi røg ud af Europæisk forbold, fordi der måske blev satset lidt for meget, men de unge lærte til gengæld også meget af det og det er da også til en vis grænse vigtigere med CL og EL men som andre også nævner er Lamela, borini, jose angel jo altså også unge talenter og de tager altså klubbens egne talenters pladser. det jeg er bange for er at de unge mister tålmodigheden, hvis holdet ikke bliver stabilt snarrest. for selv om de elsker klubben lige så meget som vi gør kan man ikke blame dem for gerne at ville frem i deres karriere.

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 14. april 2012

@RalleloveRoma: Jeg mener ikke man skal skelne mellem EL og CL når man taler Roma.

Jeg synes slet ikke vi skal tro at Roma er Barcelona eller Real Madrid.

Mener at vi skal være tilfredse med bare at spille med i en Europæisk fodbold. Selvfølgelig vil man hellere spille CL end EL. Men når man nu ikke har kvalificeret sig til CL, skal man ikke tror man er for fin til EL.

Jeg mener bestem vi har større chancer for at vinde EL end CL. Og et Europæisk trofæ ville da gavne. Lige meget hvilket det er.

Og ja kan godt være de unge spillere fik lært noget, men kæft hvor fik de også ødelagt halvdelen af sæsonen for mig og mange andre Roma fans.

RalleloveRoma
143 indlæg.
d. 14. april 2012

@As-roma-italien
siger bestemt heller ikke vi er for fine til El, og som du selv siger så vi ikke real eller barca. (heldigvis)
men jeg mener at grunden til vi røg ud, til dels ikke kun var fordi vi havde for mange unge med, men lige så meget fordi vi undervurderet modstanderen og at holdet ikke hang sammen.

LassW
83 indlæg.
d. 14. april 2012

Ikke for at smide malurt i bægeret!

MEN!

Det er altså ikke alle de spillere, som der bliver nævnt, som har kvaliteten til at spille for AS Roma's 1.hold.

Pt. ser jeg kun Loic Nego, Amato Ciciretti og Federico Viviani som ville kunne gøre sig bemærket i kamp!

Lad os nu ikke smide unge spillere i kamp for en hver pris!

Kim89
1171 indlæg.
d. 14. april 2012

@RalleloveRoma
Jeg tror du har fat i noget mht. at vi undervurderede Baratislava.

generalt:

jeg vil så mene der var andre grunde til vi røg ud.

1: L.E. havde set sig sur på Totti. Så han ikke blev brugt så meget som han burde.

2: Det var de første kampe under det nye system, så det har også haft en stor betydning. Systemet sejler jo ager til stadigvæk så det skulle være mærkeligt hvis ikke det også var en af grundene.

3: de unge spillere kan være en af grundene, MEN hvem siger det var vores egne unge drenge og ikke de købte unge talenter der fejlede?? nu har jeg lige set lidt highlights fra kampene og så vidt jeg kan se, så kunne Angel have gjort noget for at stoppe begge målene. Derudover kunne ham og Bojan have scoret mange mål fordi de fik nogle 100% chancer.

Så vores egne talenter fortjener at blive brugt før man køber nogle talenter.

1

MY
182 indlæg.
d. 14. april 2012

@kim89
Man bliver i tvivl om du så kampene. Angel spillede en rigtig fornuftig kamp hjemme, Bojan spillede skidt, men ikke mere skidt end Verre, Viviani, Caprari og selv Totti der også var med spillede en skidt kamp.

Kim89
1171 indlæg.
d. 14. april 2012

MY.

Jo jeg så kampen, men jeg har svært ved at huske hvad der skete hvilket er naturligt da det var i august, så jeg var inde at se højdepunkterne og der ser det ud til at Angel kunne have stoppet begge målene. også kan det være lige meget om han så spillede godt resten af tiden, desuden havde både ham og Bojan som sagt et par 100% chancer som de sgu score på.

Så de var en lige så stor skyld af nederlaget som dem du nævner måske var.

MY
182 indlæg.
d. 14. april 2012

Kim89
Jeg tror du skal finde nogle længere highlights så. Ved målet på hjemmebane forsøger Angel at fange den mand der er løbet fuldstændig fri i feltet af Cassetti og gør det helt rigtige ved at stille sig på stregen, men det er rigtigt at han mister sin mand på udebane målet, og oven i det brændte mange af vores "egne" talenter også 100% chancer.
Tag ikke fejl, jeg synes også man skal bruge egne talenter, men ikke for enhver pris. Jeg tror man har vurderet at der endnu er måske 1-2 år til at vores egne er klar til at spille serie A hver uge. Jeg tror fx ikke, at der er nogen i egne ungdomsrækker som vil have niveau som fx Pjanic eller Borini.

Kim89
1171 indlæg.
d. 14. april 2012

MY

Der siger du det selv "Angel forsøger" at forsøge er ikke godt nok han skal fanges og du siger også han brænder mange chancer, så er det jo der min pointe er, hvorfor bruge masser af penge på at hente sådan en spiller, vores egen talenter kunne jo også gøre det Angel gjore i den kamp.

Du har ret i der ikke er nogen der er på højde med Pjanic, men han har jo også været fast man i Lyon i mange år, så det er fair nok at hente en som ham, Borini var et sats, men Italiener så han er god nok i min bog og han har jo også scoret mål :-)
Men Angel og Bojan, dem vil jeg mene vi altså godt kunne have sparet væk eller ihvertfald Bojan, Angel ville jeg også sige, men det er så fordi jeg mener han ikke er særlig god definsiv og det syntes jeg jo en forsvar skal være, men L.E. har så en anden holdning.

Men jeg vil stadig mene skal man bruge penge, så køber man ikke talenter, man køber klasse spillere.

MY
182 indlæg.
d. 14. april 2012

Kim89
Det mål er jo ikke Angels, hvis der skal gives en skyld er det Cassetti's mål og jeg vil næsten satse min ene testikel på at ingen vensterback i verden ville kunne have ændret det spil. Derudover spillede han som sagt en rigtig god kamp, og der er jo ingen garanti for at nogen ville kunne gøre bedre. Hvis man skulle have brugt penge på en etableret venstreback der både kan spille det offensive spil L.E kræver men også forsvare, så er det jo ikke sikkert der havde været penge til fx Stekelenburg, Pjanic, Lamela eller Osvaldo som man jo helst ikke vil være foruden heller.

Bojan vil jeg ikke forsvare længere ham har vi to diskuteret nok :D

Problemet ved at skulle hente klassespillere er jo også at de skal gide til klubben, og det er sjældent at "klassespillere" vil skifte klub, hvis ikke man som minimum spiller CL eller betaler en fandens stor ugeløn.

Kim89
1171 indlæg.
d. 14. april 2012

Jo der var mange venstrebacks i verden der ville kunne have ændret det spil, fordi der findes mange venstrebacks der ikke deltager i det offensive, desuden er det ene af målene et hovedstøds mål og der ville det hjælpe at have haft en stor og stærk venstreback.

Jeg siger ikke vi sgu købe en venstreback, hvis det var en ung venstreback L.E. ville have kunne han jo bare have taget en af de 4 venstreback der er på Primavera mandskabet. Der må være en af de fire der kan bruge til noget.

Du har ret i at klasse spillere koster kassen, MEN så må man jo spare de penge andre steder og det er at hente nye up and comming spillere, som skal have mere end ens egne talenter i løn.

MY
182 indlæg.
d. 14. april 2012

Det tror jeg ikke du skal regne med. Fejlen ligger jo hos midterforsvaren og ikke venstebacken. Hvem ved, måske hvis havde taget en af vores egne venstrebacks på 18 år, måske det vi havde tabt endnu større, for glem ikke at Angel spillede en god kamp helt overordnet.

Det er jo det jeg mener. Vi ved jo ikke om de spillere vi har i egne rækker har et serie A niveau. Lad os antage de ikke har, det ved vi jo ikke, vi ser dem ikke træne hver dag og det er trods alt et stort skridt fra ungdomshold til serie A.
Så er problemet jo, ved kun et købe 1-2 "klassespillere", at man risikerer ikke at have penge til at forstærke de positioner, der er ellers er brug for og så i stedet ender med at bruge en ung spiller der måske ikke er klar.

Kim89
1171 indlæg.
d. 14. april 2012

Om man taber 1-0 eller 5-0 er lige meget, det er 0 points.

Nu er det jo ikke fordi holdet ikke har klasse spillere i forvejen, så at gå ud og købe hvad var det 7-8 nye spillere det er for meget, Stek er et godt køb og Osvaldo, resten kunne vi have fundet noget i egen trup. Også skulle vi have forlænget med Rise og Mexes.

Også hvis der så stadigvæk manglede noget kunne man jo hente spillere fra Primavera holdet.

Så kunne den tænkte opstilling være noget i stil med.

Stek
Rosi, Burdisso, Mexes, Rise
De Rossi, Perrotta, Viviani
Osvaldo, Totti,Caprari

Lamela
2782 indlæg.
d. 14. april 2012

Stek
Rosi(Han er ikke god nok, han burde være erstattet), Burdisso, Mexes, Riise - Har ikke niveauet, ej hellere fremtidens mand på pladsen.
De Rossi, Perrotta - Han er faldet i niveau, er heller ikke fremtidens mand på pladsen, Viviani Han mangler rutine, for at kunne begå sig til at være sikker starter. Han kunne dog af, L.E være skiftet ind flere gange, så han kunne have fået rutine.
Osvaldo, Totti,Caprari Jeg ved ikke, hvor han står talent mæssigt i Roma nu. Jeg var ikke synderligt imponeret af ham, da han fik spille tid sidste sæson. Men det var hellere ikke nemt, for ham at komme ind mod Shaktar, Inter og andre hold, hvor Roma i forvejen var presset vildt.

Jeg havde gerne set L.E skifte Viviani og Verre ind i flere kampe end gamle Perrotta. Det samme gælder os for Caprari.

[Rettet af: lamela - 14/04/12 - 19:38]

Kim89
1171 indlæg.
d. 14. april 2012

Lamela

Nu var det jo også bare et eksempel på hvordan man kunne have gjort i sommers istedet for at købe alle de unge gutter og specielt dem fra spanien :D

Lamela
2782 indlæg.
d. 15. april 2012

Kim

Jo self.

Men truppen, skal stadig have en mængde kvalitet til at spille med om CHL pladserne. Så det er fornuftigt nok, der er blevet forstærket. Omend, havde nok også investeret i andre spillere, end dem L.E importeret fra Spanien.

Jeg havde ingen forventninger til Osvaldo, da han ankom. Jeg var også arrig, over den pris vi gav for ham. Men han har levet, måske ikke til €17 mio. Men dog bedre end forventet.
Jeg havde nok ikke hentet ham, hvis jeg havde været Sabatini(drømme har man lov til), men havde mere nok kigget efter en Oscar Cardozo.

Bojan, tja han minder mig om Robinho. Elegant, når han rammer dagen, ellers er han usynlig.
Jeg havde nok ikke hentet ham, men måske en Gio i stedet.

Borini, leveret til UG.

Gago, jeg kan godt lide ham, men han brænder ikke igennem i kampene. Der havde jeg nok kigget efter Guarin, fra Porto. Brugt Viviani, som back up.

Pjanic, godt køb. Tror desværre, han kommer til at blive klemt efter sommerens vindue.

Heinze, han har løftet sin opgave og været en livredder mange gange. Men nu kan han begynde at mærke alderen trykke på.
Der havde måske gået på jagt efter en Bochetti eller Barzagli, som brugt en af vores unge primavera som back up.

Angel, jeg havde ikke hentet ham. Så vil jeg hellere smidt en masse penge efter Balzaretti.

Lamela? Jo, stor talent i Argentina, på alle læber, hvis vi ikke havde hentet ham, var han nok i Atl.Madrid nu.

Men det er lettere at være bagklog nu....:)

L.E's store fejl, har dog været, de unge i truppen, har fået for lidt opmærksomhed igennem hele sæsonen. Han brændte sin tro på dem, i pre season og i EL kval fiaskoen.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 15. april 2012

"Om man taber 1-0 eller 5-0 er lige meget, det er 0 points."

Wrong! Ikke i et opgør som det mod Bratislava. Der gælder reglen om udebanemål.. Ellers er jeg helt enig i at vi burde bruge vores unge spillere noget mere. Så meget hellere Caprari spille fremfor Bojan.!

Kim89
1171 indlæg.
d. 15. april 2012

Lamela

Altså jeg syntes at følgene spillere har gjort det godt. Osvaldo, Borini, Pjanic og til dels Heinze, fordi han skal ikke have ballade for de fejll han har lavet da de fejl er fremprovokertet af den offensive spille stil. Heinze har stadigvæk klasse, han skal bare have lov at stå nede ved Stek og styre det der nede :-)

Lamela har gjort det forholdsvis godt, så det var også ok at hente ham.

Angel: der kunne man godt have fundet noget meget bedre og ligesom dig, så ville jeg have smidt rigtig mange penge efter Balzaretti, og jeg mener mange penge, også selvom jeg så ikke havde råd til at hente andre spillere i det vindue.

Bojan: Ja folk kender min holdning til ham, han er angriber og fra spanien, så det skal give 20mål eller mere i en sæson og alt under det gør købet til en fiasko i min verden.

Don-Emilio.
Ja okay :D

Men når vi taler lige fodbold så gælder den.

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 15. april 2012

@Kim89: Ej Kim om man taber 5-0 eller 1-0 er da ikke lige meget :S

Lige meget hvad man taler så er 5-0 ikke det samme som 1-0.

Taber man 1-0 har der været noget galt med offensiven i den kamp. 1 mål er jo heller ikke så slemt at lukke ind. Men offensiven har ikke gjort sit job.

Men når man taber 5-0 er det jo hele holdet der har fejlet. Offensiven og defensiven. Det bevidner at defensiven har været forfærdelig og at hele holdet er faldet sammen når de har fået modgang.

Og når det gælder Cup kampe, så er 5-0 meget at hente.

Kim89
1171 indlæg.
d. 15. april 2012

@AS-Roma-Italien.

Når sæsonen er slut så tæller man points sammen, og de kampe der har givet 0 points kan ikke bruges til noget om de så er tabt med 1, 2 eller 7 mål.
Det er min mening omkring nederlag :-)
Fodbold handler KUN om at vinde, så kan det være lige meget om spillet er smukt eller ej.

RalleloveRoma
143 indlæg.
d. 15. april 2012

vil give Kim89 ret i at 5-0 eller 1-0 er det sammen dog ikke når vi taler udebane mål.
pointen er at man har ikke gjort det godt nok! og man lærer mere af at tabe 5-0 end 1-0.

1

TheTotti
458 indlæg.
d. 15. april 2012

På papiret har i ganske ret i at liga mæssigt er 1-0 og 5-0 nederlag ens.
Men når man løfter snuden lidt op fra skrivebordet og ser det som fodbold og ikke blot point i en tabel, så er der er jo en verden til forskel fra at tabe 1-0 og 5-0 eller 10-0..

Nu ved jeg ikke hvor mange her der selv har spillet fodbold, eller en anden holdsport for den sags skyld. Men de af jer der har, har sikkert også i jeres barndomsår prøvet at tabe en fodboldkamp med store cifre, altså noget alá 10-0?

Jeg vil vove at postulere, at der ikke skal særlig mange af den slags resultater til før selvtilliden og holdånden lider alvorlige knæk. Det gælder selvfølgelig også for professionelle sportsudøvere!

Kim89
1171 indlæg.
d. 15. april 2012

Nu har jeg ikke spillet så mange fodbold kampe, MEN jeg har prøvet at være med til at få nogle øre tæver 14-2 på hjemmebane tabte vi vist en gang.

Dog vil jeg sige at jeg har det lige sådan efter et kæmpe nederlag som jeg har det efter et 1-0 nederlag.

RalleloveRoma
143 indlæg.
d. 15. april 2012

nu har jeg spillet lidt af hvert, bla fodbold et år tid,og jeg gik altså fra banen med lidt den samme følelse når vi tabte om det var 5-1 eller 1-0. men selvfølgelig er det da ikke sjovt at blive ydmyget med en 10-0 eller 5-0 nederlag. men på et så højt niveau brude de kunne ligge kampen bag sig forholdsvis hurtigt på en professionel måde. dette må ikke mindst være Trænerens opgave at få vendt det til noget positivt.

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 15. april 2012

Folk har bare et andet syn på det og sådan er det.

Men Kim89. Når vi taler om professionelt fodbold så må man som en klub som Roma aldrig tabe 5-0. Lige meget hvem det er imod.

Går jo ikke man gå ned man flaget og taber 5-0. Så kan det samme jo ske i en Europæisk knald og fald kamp, og det går jo slet ikke.

Tænk hvis man taber 5-0 i den føste kamp? Bliver jo umuligt at indhente i den anden.

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 15. april 2012

(Nu har jeg ikke læst igennem hvad folk har skrevet som kommentar.)

Men til RalleloveRoma's spørgsmål ang. de unge Roma-drenge, så mener jeg klart at ungdomsspillerne skal bruges noget mere når nu man har sådanne talenter i klubben.
Jeg ville syntes rigtig godt om, hvis L.E. begyndt og bruge de unge drenge fra ungdomsholdet som back-ups på første holdet (som han har gjort med Viviani).
- Det er da langt bedre, at han lader en som Viviani få noget spilletid og vise hvad han kan, end og bruge en gammel Perrotta..
Synes han skal gøre dette på flere positioner.

Det er på denne måde man skaber nye stjerner (bare kig på Barcelona)!
En mindre førsteholds trup = Man sparer masser af penge (løn), skaber nye "stjerner" og spillerne på førsteholdet er alle tilfreds med spilletid..

TheTotti
458 indlæg.
d. 15. april 2012

Jeg synes bestemt også at vores egne talenter skal bruges i kamp og gives chancen for at vise deres værd.. Men når tid er! Nu drages der en parallel til Barcelona, og her bruger klubben jo de helt unge spillere når kampene er "lukket" altså hvor det ikke kan koste så ufattelig meget at lade dem komme ind og snuse til Primera fodbold. Det synes jeg også LE bør gøre. Nu har der bare desværre ikke været så mange lejligheder til det i denne sæson. Der kommer forhåbentlig mange flere i den kommende sæson hvor spillere som Bojan, Osvaldo, Pjanic, Gago, Kjær osv osv har fået ordentlig styr på det hele, og derfor kan skiftes ud med 20 minutter igen hvor holdet fører med 2-3 mål. Så kan de unge talenter få lov og snuse og vise hvad de har at byde ind med!

1

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma