Kategori: Generelt
Sabatinis og Thomas DiBenedettos projekt har hidtil været super synes jeg, men jeg er begyndt at frygte lidt for klubbens identitet.
Klubben bliver ved med at købe nye dygtige spillere hvilket jeg synes er godt, da vi jo gerne skal tilbage til toppen.
MEN! MEN! MEN!
hvad med alle vores unge talenter??
vi har rigtig mange dygtige unge spillere, nogle af eksemplerne er bare,
crescenzi, capari, viviani, piscitella.
risikere vi ikke lidt at glemme dem, og taber dem i sidste ende til andre klubber, fordi det tilsidst bliver for svært at tilkæmpe sig holdet på grund af vores købte stjerner.
skal LE give chancen noget mere til vores unge spillere eller er det bedre at satse på de ude fra kommende? hvad synes i? og har vi lidt et problem efter hånden?
Admin: Flyttet fra blogs til forum.
[Rettet af: geggeri - 13/04/12 - 09:37]
Om man taber 1-0 eller 5-0 er lige meget, det er 0 points.
Nu er det jo ikke fordi holdet ikke har klasse spillere i forvejen, så at gå ud og købe hvad var det 7-8 nye spillere det er for meget, Stek er et godt køb og Osvaldo, resten kunne vi have fundet noget i egen trup. Også skulle vi have forlænget med Rise og Mexes.
Også hvis der så stadigvæk manglede noget kunne man jo hente spillere fra Primavera holdet.
Så kunne den tænkte opstilling være noget i stil med.
Stek
Rosi, Burdisso, Mexes, Rise
De Rossi, Perrotta, Viviani
Osvaldo, Totti,Caprari
Stek
Rosi(Han er ikke god nok, han burde være erstattet), Burdisso, Mexes, Riise - Har ikke niveauet, ej hellere fremtidens mand på pladsen.
De Rossi, Perrotta - Han er faldet i niveau, er heller ikke fremtidens mand på pladsen, Viviani Han mangler rutine, for at kunne begå sig til at være sikker starter. Han kunne dog af, L.E være skiftet ind flere gange, så han kunne have fået rutine.
Osvaldo, Totti,Caprari Jeg ved ikke, hvor han står talent mæssigt i Roma nu. Jeg var ikke synderligt imponeret af ham, da han fik spille tid sidste sæson. Men det var hellere ikke nemt, for ham at komme ind mod Shaktar, Inter og andre hold, hvor Roma i forvejen var presset vildt.
Jeg havde gerne set L.E skifte Viviani og Verre ind i flere kampe end gamle Perrotta. Det samme gælder os for Caprari.
[Rettet af: lamela - 14/04/12 - 19:38]
Lamela
Nu var det jo også bare et eksempel på hvordan man kunne have gjort i sommers istedet for at købe alle de unge gutter og specielt dem fra spanien :D
Kim
Jo self.
Men truppen, skal stadig have en mængde kvalitet til at spille med om CHL pladserne. Så det er fornuftigt nok, der er blevet forstærket. Omend, havde nok også investeret i andre spillere, end dem L.E importeret fra Spanien.
Jeg havde ingen forventninger til Osvaldo, da han ankom. Jeg var også arrig, over den pris vi gav for ham. Men han har levet, måske ikke til €17 mio. Men dog bedre end forventet.
Jeg havde nok ikke hentet ham, hvis jeg havde været Sabatini(drømme har man lov til), men havde mere nok kigget efter en Oscar Cardozo.
Bojan, tja han minder mig om Robinho. Elegant, når han rammer dagen, ellers er han usynlig.
Jeg havde nok ikke hentet ham, men måske en Gio i stedet.
Borini, leveret til UG.
Gago, jeg kan godt lide ham, men han brænder ikke igennem i kampene. Der havde jeg nok kigget efter Guarin, fra Porto. Brugt Viviani, som back up.
Pjanic, godt køb. Tror desværre, han kommer til at blive klemt efter sommerens vindue.
Heinze, han har løftet sin opgave og været en livredder mange gange. Men nu kan han begynde at mærke alderen trykke på.
Der havde måske gået på jagt efter en Bochetti eller Barzagli, som brugt en af vores unge primavera som back up.
Angel, jeg havde ikke hentet ham. Så vil jeg hellere smidt en masse penge efter Balzaretti.
Lamela? Jo, stor talent i Argentina, på alle læber, hvis vi ikke havde hentet ham, var han nok i Atl.Madrid nu.
Men det er lettere at være bagklog nu....:)
L.E's store fejl, har dog været, de unge i truppen, har fået for lidt opmærksomhed igennem hele sæsonen. Han brændte sin tro på dem, i pre season og i EL kval fiaskoen.
"Om man taber 1-0 eller 5-0 er lige meget, det er 0 points."
Wrong! Ikke i et opgør som det mod Bratislava. Der gælder reglen om udebanemål.. Ellers er jeg helt enig i at vi burde bruge vores unge spillere noget mere. Så meget hellere Caprari spille fremfor Bojan.!
Lamela
Altså jeg syntes at følgene spillere har gjort det godt. Osvaldo, Borini, Pjanic og til dels Heinze, fordi han skal ikke have ballade for de fejll han har lavet da de fejl er fremprovokertet af den offensive spille stil. Heinze har stadigvæk klasse, han skal bare have lov at stå nede ved Stek og styre det der nede :-)
Lamela har gjort det forholdsvis godt, så det var også ok at hente ham.
Angel: der kunne man godt have fundet noget meget bedre og ligesom dig, så ville jeg have smidt rigtig mange penge efter Balzaretti, og jeg mener mange penge, også selvom jeg så ikke havde råd til at hente andre spillere i det vindue.
Bojan: Ja folk kender min holdning til ham, han er angriber og fra spanien, så det skal give 20mål eller mere i en sæson og alt under det gør købet til en fiasko i min verden.
Don-Emilio.
Ja okay :D
Men når vi taler lige fodbold så gælder den.
@Kim89: Ej Kim om man taber 5-0 eller 1-0 er da ikke lige meget :S
Lige meget hvad man taler så er 5-0 ikke det samme som 1-0.
Taber man 1-0 har der været noget galt med offensiven i den kamp. 1 mål er jo heller ikke så slemt at lukke ind. Men offensiven har ikke gjort sit job.
Men når man taber 5-0 er det jo hele holdet der har fejlet. Offensiven og defensiven. Det bevidner at defensiven har været forfærdelig og at hele holdet er faldet sammen når de har fået modgang.
Og når det gælder Cup kampe, så er 5-0 meget at hente.
@AS-Roma-Italien.
Når sæsonen er slut så tæller man points sammen, og de kampe der har givet 0 points kan ikke bruges til noget om de så er tabt med 1, 2 eller 7 mål.
Det er min mening omkring nederlag :-)
Fodbold handler KUN om at vinde, så kan det være lige meget om spillet er smukt eller ej.
vil give Kim89 ret i at 5-0 eller 1-0 er det sammen dog ikke når vi taler udebane mål.
pointen er at man har ikke gjort det godt nok! og man lærer mere af at tabe 5-0 end 1-0.
På papiret har i ganske ret i at liga mæssigt er 1-0 og 5-0 nederlag ens.
Men når man løfter snuden lidt op fra skrivebordet og ser det som fodbold og ikke blot point i en tabel, så er der er jo en verden til forskel fra at tabe 1-0 og 5-0 eller 10-0..
Nu ved jeg ikke hvor mange her der selv har spillet fodbold, eller en anden holdsport for den sags skyld. Men de af jer der har, har sikkert også i jeres barndomsår prøvet at tabe en fodboldkamp med store cifre, altså noget alá 10-0?
Jeg vil vove at postulere, at der ikke skal særlig mange af den slags resultater til før selvtilliden og holdånden lider alvorlige knæk. Det gælder selvfølgelig også for professionelle sportsudøvere!
Nu har jeg ikke spillet så mange fodbold kampe, MEN jeg har prøvet at være med til at få nogle øre tæver 14-2 på hjemmebane tabte vi vist en gang.
Dog vil jeg sige at jeg har det lige sådan efter et kæmpe nederlag som jeg har det efter et 1-0 nederlag.
nu har jeg spillet lidt af hvert, bla fodbold et år tid,og jeg gik altså fra banen med lidt den samme følelse når vi tabte om det var 5-1 eller 1-0. men selvfølgelig er det da ikke sjovt at blive ydmyget med en 10-0 eller 5-0 nederlag. men på et så højt niveau brude de kunne ligge kampen bag sig forholdsvis hurtigt på en professionel måde. dette må ikke mindst være Trænerens opgave at få vendt det til noget positivt.
Folk har bare et andet syn på det og sådan er det.
Men Kim89. Når vi taler om professionelt fodbold så må man som en klub som Roma aldrig tabe 5-0. Lige meget hvem det er imod.
Går jo ikke man gå ned man flaget og taber 5-0. Så kan det samme jo ske i en Europæisk knald og fald kamp, og det går jo slet ikke.
Tænk hvis man taber 5-0 i den føste kamp? Bliver jo umuligt at indhente i den anden.
(Nu har jeg ikke læst igennem hvad folk har skrevet som kommentar.)
Men til RalleloveRoma's spørgsmål ang. de unge Roma-drenge, så mener jeg klart at ungdomsspillerne skal bruges noget mere når nu man har sådanne talenter i klubben.
Jeg ville syntes rigtig godt om, hvis L.E. begyndt og bruge de unge drenge fra ungdomsholdet som back-ups på første holdet (som han har gjort med Viviani).
- Det er da langt bedre, at han lader en som Viviani få noget spilletid og vise hvad han kan, end og bruge en gammel Perrotta..
Synes han skal gøre dette på flere positioner.
Det er på denne måde man skaber nye stjerner (bare kig på Barcelona)!
En mindre førsteholds trup = Man sparer masser af penge (løn), skaber nye "stjerner" og spillerne på førsteholdet er alle tilfreds med spilletid..
Jeg synes bestemt også at vores egne talenter skal bruges i kamp og gives chancen for at vise deres værd.. Men når tid er! Nu drages der en parallel til Barcelona, og her bruger klubben jo de helt unge spillere når kampene er "lukket" altså hvor det ikke kan koste så ufattelig meget at lade dem komme ind og snuse til Primera fodbold. Det synes jeg også LE bør gøre. Nu har der bare desværre ikke været så mange lejligheder til det i denne sæson. Der kommer forhåbentlig mange flere i den kommende sæson hvor spillere som Bojan, Osvaldo, Pjanic, Gago, Kjær osv osv har fået ordentlig styr på det hele, og derfor kan skiftes ud med 20 minutter igen hvor holdet fører med 2-3 mål. Så kan de unge talenter få lov og snuse og vise hvad de har at byde ind med!
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0
Transfers 2025/26
123
1