Login
Glemt password Opret bruger

Dig som Romas nye træner:

Kategori: Generelt

Kim89
1171 indlæg.
d. 07/04/12 17:55

Så alle sammen lad os lege en lille leg :-)
Imorgen står der i medierne at L.E. er blevet fyret og DU er blevet ansat som Romas nye træner. Dit mål er at nå den CHL kval givende 3 plads. Og det er nu op til dig at få det bedst mulige ud af holdet.

Hvordan ville din formation se ud??

Lad os prøve at holde denne tråd i en god og forhåbelig munter tone da det jo kun er for sjov. Og det giver os alle sammen en chance for at vise den træner der er gemt i os alle :-)

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. april 2012

Selv ville jeg stille op med noget der ligner en 5-1-2-1-1 formation

Med
Stek,
Taddei, Heinze, Kjær, De Rossi, Angel,
Perrotta
Lamela,Pjanic
Totti (når han er klar)
Osvaldo (eller Borini)

Det er klart denne formation gerne skulle kunne holde nullet også må man jo håbe på at man kan score et eller to mål på kontra :-)
Formationen er afprøvet i Fifa manager 07 (dog med andre spillere) men der kom da et mesterskab ud af det :-)

Sofus
3107 indlæg.
d. 07. april 2012

Vil ikke bruge den samme formation hver gang, det kommer an på hvilken modstander man møder.

Men ellers ville jeg ofte spille med en 4-3-3

Stekelenburg
Burdisso - Juan - Kjær - Angel
Pjanic - De Rossi - Gago
Totti - Borini - Lamela

Vil prøve med en varieret form for fodbold, med svingende fra defensivt kontrabold til offensivt, ballpossesion spil. Fungerer perfekt i FIFA 12, men der har jeg nu også udskiftet en del af holdet.

1

[Rettet af: Sofus - 08/04/12 - 16:57]

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. april 2012

Vil nok bruge et par solide midtbane spillere, der kan slå enhver angreb i stykker, og give de 3 offensive spillere lidt mere frie roller.

Stek
Rosi-Heinze-Kjær-Angel (Hele forsvaret skal udskiftes til sommer)
DDR-Gago
Totti (Med små defensive pligter, og fordelingen af bolden.
Lamela - Borini/Bojan
Osvaldo

Det bliver nok til 4-2-1-2-1 (eller mere kendt som 4-3-3)

Fungerer perfekt i FM12.

1

[Rettet af: lamela - 11/04/12 - 01:30]

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 07. april 2012

Åh, her er et emne, hvor vi kan slippe vores indre sofatræner ud :)

Ideel opstilling ville se således ud

Stek
Rosi; Burdisso; Kjær; Angel
Gago
DDR; Totti
Borini; Lamela
Osvaldo

Rosi og Angel som et par offensive wingbacks. Gago agerer bindeled mellem forsvar og midtbane. En rolle, som jeg mener at DDR er for god til at agere. Han skal i stedet fungerer som en slags playmaker/bolderobrer, som skal befinde sig en anelse dybere på banen end sin makker (Totti). Totti har rollen som den traditionelle playmaker, som skal servere guldbolde til sine offensive holdkammerater.

Borini og Lamela fungerer som et par "angribere", som hele tiden befinder sig på fløjene og derfra søger ind mod feltet, hvor Osvaldo ligger.

Ville det fungerer i virkeligheden? Aner det ikke, men det virker da i FM ;)

Jeg ved, at det ikke er alle som synes om Rosi, men jeg har et svagt punkt for manden. Han kæmper ALTID røven ud af bukserne og kommer frem af banen. Han er ikke en naturlig back, men er omskolet fra en position på fløjen, hvilket afspejles i hans spil. Han har sine mangler, men jeg sgu godt lide ham.

2

asromadk
3809 indlæg.
d. 10. april 2012

Lige pt

Stek
Rosi-Burdisso-Kjær-Angel
DDR-Gago
Lamela-Totti-Osvaldo
Borini

Selvom jeg ligesom dig Julli har en svaghed for Rosi, så er det desværre bare ikke holdbart. Jeg synes egentlig han har talentet til at blive en vanvittig god back, men det er som om at folkene omkring ham, ikke gør/har gjort et godt nok arbejde for at forme ham. Han har jo egentlig alt der skal til.

Det er et godt hold, lige over middel - men ak - jeg ville heller ikke få meget mere ud af det end LE. Holdet er godt - men bare ikke godt nok til at kæmpe med om mesterskabskampen. Der mangler simpelthen som minimum en verdensklasseforstærkning til hver kæde. Højre back og 2 offensive sprudlende spillere alà Lamela.

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 12. april 2012

Jeg ville holde fast i det spillesystem L.E. har indført (boldbesiddelse & kontrol)..

Opstilling:
Stek
Rosi - Burdisso - Heinze - Angel
Gago - De Rossi - Pjanic
Lamela - Totti - Osvaldo

Ellers ville jeg mod mindre hold:
Spille med 2 defensive midtbaner (Gago & De Rossi) også rykke Totti ned på den offensive (midtbane).. Ud med Pjanic og ind med Bojan på kanten (Osvaldo på toppen).. Men stadig samme spilprincip som L.E. med og holde på bolden og kontroller kampene :)

[Rettet af: TottiTheBest - 12/04/12 - 10:30]

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. april 2012

I dette link finder i grunden til jeg gerne vil spille defensivt :-)

http://sportsresultater.tv2.dk/livestats/index.php?eventFK=1183854

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 19. april 2012

"d. 19/04/12 07:51
I dette link finder i grunden til jeg gerne vil spille defensivt :-)

http://sportsresultater.tv2.dk/livestats/index.php?eventFK=1183854"

Suk. Shhh.

P.Totti
1008 indlæg.
d. 19. april 2012

det er ikke altid det bedste hold vinder i fodbold! nøj hvor ville det være kedeligt at se romas kampe hvis vi bare kørte på kontra. det eneste der ville være seværdigt er modstanderens mange skud mod vores mål.

kan godt være vi har haft svingende præstationer i år, men synes samtidig også at vi har stået for det mest underholdende fodbold i serie a. det tager dog noget tid at omstille sig til den nye måde at spille fodbold på.

se bare atletico bilbao, de spiller helt fantastisk fodbold i EL, men slapper mere af i la primera, pga de endnu ikke kan spille hver kamp med det sindsyg høje pres og hurtige tempo.

marcelo bielse, som er gået hen og vurderet som en af verdens bedste trænere i år, har selv udtalt at hans måde at spille fodbold på, tager mindst et år at vende sig til.

se eksempelvis kampene mod schalke og man utd, de blev fuldstændigt rundbarberet. bilbao styrede alle 4 kampe, mega flot og seværdigt fodbold.

det ok at spille mere afventende mod hold som milan og juve, barcelona, madrid osv, men alle andre kampe, skal roma da være dem der går ind og tager initaitivet.

jeg mener at de kampe man mener man er bedst, skal man styre kampen, de kampe man er underdog, kører man enten den sædvanlige taktik, eller afventer en smule mere. men ALDRIG defensivt.

P.Totti
1008 indlæg.
d. 19. april 2012

der er da ikke noget mere nedtur, end at spille en defensiv kamp, overlade alt til modstanden, satse på kontra, og så scorer modstanderen i sidste minut.

facit, 30 % boldbesiddelse, 1 skud på mål, 50 afleveringer, mål : 0

modstander, 70 % boldbesiddelse, 14 skud på mål, 277 afleveringer, mål : 1

ej nej nej hvor ville jeg gravemig ned og være pinlig.

hvis så tilfældet var ude at vi vandt ovenstående kamp, ville ALLE sige vi var heldige og det var ufortjent. fedt fedt at være roma fan!

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. april 2012

Den bedste måde at spille på ville også helt klart være den som Tyskland bruger med fart over feltet og skud, på skud, på skud, Men hellere mega defensivt end den måde Barca spiller på.

MY
182 indlæg.
d. 19. april 2012

@Kim89
Det er jo bare en enkelt kamp, der let kunne være gået den anden vej.
Chelsea gjor det godt, de forstod at spille deres defensive spil godt, men samtidig skal man også huske at Barca have MANGE store chancer. Deriblandt et skud på stolpen og et på overlæggeren.
Hvis Barcelona og Chelsea mødte hinanden flere gange over en sæson, tror jeg ikke de ville holde nullet specielt mange gange.
Og jeg er ikke Barcelona fan, hehe, man må bare sige at Chelsea gjorde det godt, de var bare også meget heldige :)

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. april 2012

MY
Det gør ikke mig noget de var heldige, bare de vandt over Barca så er jeg glad. Det med at Barca ikke scorede var de selv uden om, får man SÅ store chancer så SKAL den ind.
Men jeg har lige fået stor respekt for Chelsea :D

MY
182 indlæg.
d. 19. april 2012

Hehe enig. Den skal ind, men jeg mener bare man kan ikke leve på held i en hel sæson :)

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. april 2012

Nej, det kan man nok ikke. Også alligevel United har vundet mange titler pga. af de er gode, men de har også haft hellet med sig i de momenter hvor de så havde brug for det :-)

CHL finalen 1999 er et godt eksempel på det :D

MY
182 indlæg.
d. 19. april 2012

Hehe det er rigtigt. Man kan desværre bare aldrig regne med at heldet kommer når man har brug for det - desværre! :D

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. april 2012

Nej desværre :D

[Rettet af: kim89 - 19/04/12 - 10:34]

Wør3n
324 indlæg.
d. 19. april 2012

Må jeg gå på transfermarkedet med ubegrænsede midler?
For så vil mit Roma-hold se sådan her ud (selvfølgelig lidt realistisk :D)

4-3-3:
Stek
Isla-Kjær-Verthongen-Baines
Pjanic-De Rossi-Eriksen
Lamela-Osvaldo-G. Rossi (hvis han gider begynde at passe bedre på sit korsbånd!!!!!)

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. april 2012

Wør3n

Nej til denne her, må du kun bruge spillere der er i truppen :D det er tænkt som en tråd der skulle få folk til at tænke kreativt med de spillere vi allerede har :-)

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. april 2012

Men vi kan da godt gøre den mere åben til du har frie hænder.

Så ville mit se sådan ud.

5-3-2
Stek
Lahm,Burdisso,Canavarro,Kjær,Balzaretti.
De Rossi,Totti,Marquinho
Osvaldo, Gomez

Mega urealistisk, men det kunne være et nice hold :D

1

Wør3n
324 indlæg.
d. 19. april 2012

Haha ok Kim89 :D
Men elsker virkelig at drømme og synes faktisk mit hold er ganske realistisk. Måske ikke på venstreback - men nøj hvor er han er god spiller!!!!

Hvis jeg blev ansat imorgen, ville jeg holde mig til den samme opstilling hver gang, da jeg er af den overbevisning at kontinuitet er noget af det vigtigste for et fodboldhold.

Stek
Rosi-Kjær-Heinze-Angel
Pjanic-De Rossi-Maquinho
Lamela-Osvaldo-Bojan

Med to så offensive backs, ville jeg sørge for at De Rossi spiller en ultradefensiv midtbane til at støtte de to midterforsvarer. Derfor ser jeg også gerne at vi til sommer henter et sær backs, der fortrinsvis var deres forcer i defensiven.

[Rettet af: Wør3n - 19/04/12 - 11:27]

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. april 2012

Fornuftigt må jeg sige :-)

Jeg er også selv tilhænger at kontinuitet, fordi så får man spillerne spillet ordentligt sammen og de lære at kende hinanden ud og ind :-)

Lindboe
93 indlæg.
d. 19. april 2012

Mit bud på stærkeste opstilling med nuværende trup:

Stek
Rosi-Burdisso-Kjær-Angel
Pjanic-De Rossi-Gago
Lamela-Totti-Osvaldo

Mener der skal købes en højre back, en central forsvarer og en til den centrale midtbane.

1

Wør3n
324 indlæg.
d. 19. april 2012

Præcis. Det er jo hvad der har manglet denne sæson! Har aldrig været over bliver aldrig fan af rotationsprincippet. For med den trup Roma har bør de kunne slå de fleste hold. Men de mange nye spillere har ikke fået chancen for at spille sig ordenligt sammen. Derfor skal der til sommer hentes få, men virkelige gode spillere som vil gå direkte ind i start-11'eren!

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. april 2012

Du har helt ret, det er der vores problem ligger :-)

Og specielt når det kommer til defensiven, det er jo klart det har sejlet så meget der nede når der bliver skiftet minst en spiller ud der nede fra kamp til kamp, det holder ikke.

Lindboe
93 indlæg.
d. 19. april 2012

Ja! Nytter ikke noget at købe et halvt nyt hold. Så er vi lige vidt næste sæson med masser af nye dårlige præstationer.
Selvom folk gerne vil skifte hele forsvaret ud mener jeg ikke det skal gøres over et enkelt transfer vindue. Det skal gøres i etaper.
Det vi mangler nu er 2-3 klassespillere mellem 24 og 29 år der kan gå direkte ind og forstærke holdet.
Det kunne fx. være Astori til forsvaret og Montolivo til midtbanen.

2

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. april 2012

Helt Enig Lindboe :-) jeg så jo så gerne den ene af de klasse spiller blev Balzaretti :D

Lindboe
93 indlæg.
d. 19. april 2012

Han er meget velkommen!
Synes ikke der skal bruges en masse penge på en angriber, når vi stadig har Bojan og Borini som reserver.

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. april 2012

Jeg er så ikke så meget for Bojan, og jeg må nok sige, jeg gad da godt der kom en angriber med mange mål i benene, men hvem ved, det kan jo være enten Borini eller Osvaldo banker 20+ kasser ind næste år :-)

Lindboe
93 indlæg.
d. 19. april 2012

Tror sagtens Osvaldo kan banke 20 kasser ind næste år..
Synes samtidig Borini skal have noget mere tid til at udvikle sig.

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. april 2012

Helt klart :-) Roma er den første klub Borini har bidt sig fast i, han har ikke spillet så meget i de andre klubber han har været i. Så når han først lige får tid til at udvilke sig, så tror jeg han bliver en ef verdens bedste, på hans position.

Lindboe
93 indlæg.
d. 19. april 2012

Svært at sige om han kan blive så god. Men han har da allerede vist at han kan score mål. Han mangler dog nogle tekniske færdigheder som han forhåbentlig kan udvikle de næste par år.

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. april 2012

Ja, men det bliver helt sikkert spændende at følge hans udvikling.

RalleloveRoma
143 indlæg.
d. 20. april 2012

4-3-1-2

Stek
Heinze, Kjær, burdisso,Angel
De rossi, pjanic, gago
Totti
Borini, bojan

1

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma