Kategori: Generelt
Her kan man diskutere det nye projekt, som klubben er i færd med at bygge op.
Er du tilfreds med, hvad vi har set indtil nu?
Er de nuværende spillere i stand til, at realisere spillestilen?
Hvad synes du, om den spillestil klubben forsørger at implementere?
Hvad er dine forventninger til sæsonen?
Hvor er vi henne om tre år?
Lad dine tanker om projektet blive hørt, og husk at holde en ordentlig tone!
Jeg har egentlig skrevet det her før, men det var måske lidt malplaceret at skrive det under kamptråden og i håb om flere læser det og kommenterer det, så ligger jeg det herind i stedet for.
Jeg synes, at vi spiller en god kamp og selv om nederlaget er bittert (kampen mod Milan), så sidder jeg tilbage med en god smag i munden. Vi spiller ganske godt fodbold efterhånden. Jeg er evig taknemmelig for det projekt, der er i gang. Vi er nået langt og jeg har meget tiltro til LE. Selvfølgelig vinder vi ikke Serie A i år, men det havde også været mere end naivt at tro på. Spillet er klart forbedret på midten af banen. Af og til går det dog stadig for langsomt, når vi nærmere os modstanderens felt og ofte har hver spiller 1-2 berøringer for meget på den halvdel. Jeg synes, der skal arbejdes på at få flyttet forsvaret ti meter længere frem generelt, så der knap så langt mellem kæderne, nu når returløbet aldrig har været en force for noget italiensk hold. Samtidig giver det også modstanderne mindre plads at spille bolden rundt på, hvorved vi kan få mere ud af vores genpres. Men giv nu LE den tid han skal bruge. Alt for mange reagerer på instinkt og snakker om trænerfyrring hver gang vi oplever modgang. Er det vi har brug for ikke stabilitet for en gangs skyld? Trænere har røget ud og ind i de sidste 10 år. Vi har da netop brug for ro omkring den post, så træneren bevar fokuset på kampene og træningen i stedet for alt det andet. En trænerfyrring vil da være katastrofalt nu, fordi det vil skabe ustabilitet, uro blandt spillertruppen og efterlade klubben med en noget tilsløret vision. Materialet er ved at være der, kun en HB er ved at være akut tiltrængt. Tingene tager tid, det er ikke noget lille projekt, klubben er i gang med. LE skal ændre spillernes vaner samt påvirke dem mentalt. For mig ligner det også et opgør med den arrogante og noget nonchalante stil, der har kendetegnet klubben i de senere år. Det tager altså mere end 9 kampe at ændre folk mentalt. Vi er nået langt, men der er langt endnu og så længe vi spiller med om EL pladser, så mener jeg ikke, at der kommer noget godt ud af at snakke om en evt. trænerfyrring.
Jeg er selvfølgelig ikke tilfreds med resultaterne, da jeg jo helst så os vinde alt. Men det ville også være ret så urealistisk :)
Jeg tror de nuværende spillere kan føre holdet til storhed, dog skal vi nok kapre en ny højreback og endnu en midterforsvarer, så ville holdet være komplet!
Det er fantastisk smukt fodbold, men Enrique må lave lidt afslutningstræning med gutterne.
Min forventning ligger i top 6 :)
Om 3 år er vi i Champions League og ender i top 3!
Rigtig god tråd er spændt på at se om i har den samme holdning som mig :-)
- Indtil videre synes jeg bestemt man kan se vi har skiftet spillestil, og vi spiller altså rigtig godt fodbold! Selve resultaterne kunne man selvfølgelig godt har ønsket anderledes, men indtil videre synes jeg det er gået OK.
- De nuværende spillere passer godt ind i den nye spillestil, det er jo også derfor vi har købt dem? men generelt kunne jeg godt tænke mig at se Bojan i en fri rolle, hvor han kan udfolde sig noget mere. Ellers synes jeg bestemt spillerne holder sig til taktikken, og at vi spiller rigtig god fodbold. Kunne godt tænke mig at spillerne fik lidt mere blod på tanden og at de lige gav sig de sidste 5% mere.
- Spillestilen er for fed! Jeg har altid været en fan af Barcelona's spillestil og vores er måske ikke den samme, men den er ihvertfald derhen af. Jeg tror at med en offensiv mentalitet kan vi opnå meget. Jeg husker årene med Spalletti som rigtig gode, og jeg forventer at vi ihvertfald komme til at se noget af samme skuffe.
- Lige pt. sæsonen har jeg skam ikke mange eller høje forventninger, det jeg forventer er, at vi komme til at se spillere der skal tilpasse sig og enkelte succeser. Min mindste forventning er at vi komme i top 6-7 stykker.
- Om 3 år, er vi et bedre sted. Det regner jeg med. Vi får nok nogle stamspillere som vi bygger holdet op omkring, og så vil vi være rigtig gode til at spille sammen som et hold. Vi komme til at fungerer som et hold der spiller sammen, men som har nogle individualister der kan lukke kampe og åbne dem op igen (hvis vi skulle være kommet bagud).
- Xedem
[Rettet af: xedem - 30/10/11 - 17:30]
Er du tilfreds med, hvad vi har set indtil nu?
Overhovedet ikke. Jeg er yderst utilfreds med den måde vores sæson har formet sig indtil nu. Vi er røget ud af Europa League før gruppespillet. Jeg vil gerne komme videre, men det vil sidde i mig resten af sæson, desværre. Det er simpelthen en skandale i mine øjne og helt uacceptabelt.
Er de nuværende spillere i stand til, at realisere spillestilen?
Mener jeg bestemt ikke. Bojan, Pjanic, Gago og Kjær har indtil nu (i min optik) slet ikke gjort der bedre end deres forgængere (Brighi, Vucinic og Mexes). De har skuffet mig. Jeg er også yderst utilfreds med købet af Bojan da jeg mener han var alt for dyr i forhold til hans evner som fodboldspiller. Bifalder ham slet ikke og ønsker ham desværre ikke i klubben.
Hvad synes du, om den spillestil klubben forsørger at implementere?
Den er jeg meget stor tilhænger af. Jeg støtter den og bifalder den enormt meget. Vi prøver at køre en slags Barca stil, krydret med vores egen. Elsker den måde vi kommer til massere af chancer i løbet af kampene. De chancer vi er kommet til i denne sæson har været en fryd at se på. Hele opspillet til chancer har været gode og med en anelse skarphed, havde vi også kørt sejrene hjem.
Hvad er dine forventninger til sæsonen?
Efter Milan kampe i går forventer jeg ikke det store. Betyder ikke så meget
hvilken plads vi ryger på. Så længe spillet kommer til at flyde og at spillerne finder hinanden til den ny sæson. Det er målet. Dog ville en femte plads ikke genere mig spor.
Desuden synes jeg at vi skal tage Coppa Italia seriøst og gøre en god figur i turneringen.
Hvor er vi henne om tre år?
Tja håber da at vi har samme træner og samme spillere hvis projektet køre videre. Ellers ville det have været spild af et projekt.
Desuden ville et trofæ gavne rigtig meget for alle omkring klubben:)
FORZA ROMA
[Rettet af: as-roma-italien - 30/10/11 - 19:01]
- I det store perspektiv, er jeg tilfreds nok med det jeg har set indtil videre.
- De spillere der er hentet, er i høj grad i stand til at være med på et nyt storhold. Dog kan der ikke herskes tvivl om holdet kan forbedres. Men man kan ikke købe et nyt hold på en gang. En ny højre back, og noget mere kreativt (jeg ser stadig meget gerne Nilmar i klubben) - og så er det godt på vej.
- Jeg har forventninger om at slutte i top 4-5 - og det jeg er fuld af tro på kan lade sig gøre. Sæsonen er lang.
- Hvis Enrique får fuld tillid 3 år, og frihed til at træffe beslutninger - så er Roma et etableret tophold igen om 3 år.
Optimist? Ja måske. Men måske er man også blevet forvant med modgang, og skal måske bare begynde at tro lidt mere på tingene på den lange bane - istedet for at "slå op i banen" UDEN FOR BANEN - fordi man ikke lige vinder nok kampe i løbet af de første 3 mdr af en sæson.
- I det store perspektiv, er jeg tilfreds nok med det jeg har set indtil videre.
- De spillere der er hentet, er i høj grad i stand til at være med på et nyt storhold. Dog kan der ikke herskes tvivl om holdet kan forbedres. Men man kan ikke købe et nyt hold på en gang. En ny højre back, og noget mere kreativt (jeg ser stadig meget gerne Nilmar i klubben) - og så er det godt på vej.
- Jeg har forventninger om at slutte i top 4-5 - og det jeg er fuld af tro på kan lade sig gøre. Sæsonen er lang.
- Hvis Enrique får fuld tillid 3 år, og frihed til at træffe beslutninger - så er Roma et etableret tophold igen om 3 år.
Optimist? Ja måske. Men måske er man også blevet forvant med modgang, og skal måske bare begynde at tro lidt mere på tingene på den lange bane - istedet for at "slå op i banen" UDEN FOR BANEN - fordi man ikke lige vinder nok kampe i løbet af de første 3 mdr af en sæson.
Transfers 2025/26
16
0
Transfers 24/25
295
0
Salg af billetter til Roma vs AC Milan 18/5
2
0
Sæsonen 2024/25
99
0