Login
Glemt password Opret bruger

Daniele De Rossi's fremtid

Kategori: Generelt

Andreas
789 indlæg.
d. 02/05/11 17:08

Gårdagens hjerneblødning fra Daniele De Rossi, har fået flere fodboldmedier til at spekulere yderligere i italienerens fremtid i Den Evige Stad. En albue solidt plantet i ansigtet på Bari’s Bentivoglio betød et tidligt bad for De Rossi og er blot det seneste eksempel på hans fall from grace i Roma.

Jeg vil ikke skrive yderligere om De Rossi’s situation her, men i stedet henvise til en glimrende artikel af goal.com’s Kris Voakes, som fint redegøre for problemstillingen omkring De Rossi. Jeg vil derfor bede brugerne om at læse artiklen og derefter kommentere på debatten. Link til artiklen

Spørgsmålet er således;
Har Daniele De Rossi en fremtid i Roma, eller er det tid til at sende De Rossi videre?

Min mening:
Jeg synes at det er et rigtig svært spørgsmål og der er virkelig mange overvejelser og følelser der skal tages i betragtning.

For en håndfuld år siden var alle Roma-fans, og de fleste fodboldkyndige, enige om at De Rossi ville gå hen og blive One of the all time greats – efter kampen mod Bari er jeg knapt så sikker mere. De Rossi har i den seneste tid skuffet mig gang på gang. Hans spil har ikke udviklet sig synderligt og mentale problemer skinner igennem. Igennem sæsonen har jeg utallige gange siddet og revet mig selv i håret over De Rossi – ikke blot fordi han har lavet svinestreger – men også fordi har været én af holdets dårligste spillere i mange kampe!

Jeg ved at vi fans er med til at lægge et enormt pres på De Rossi – vi vil jo så gerne have at han bliver den næste Konge af Rom – men lige nu er der intet der tyder på at han kan leve op til sit potentiale og for mig skærer det dybt i hjertet at se ens søn, mislykkes gang på gang.

For at komme til sagen; jeg tror ikke at jeg ville være fuldstændig utrøstelig, hvis De Rossi forsatte karrieren i en anden klub end Roma efter sommerferien – det er nok det tætteste jeg kommer på et svar på mit eget spørgsmål, lige nu…

Jonas
4091 indlæg.
d. 02. maj 2011

Har lige læst præcis samme artikel Andreas og synes faktisk det er et rigtig interessant spørgsmål, men lige nu aner jeg ikke hvad jeg vil svare..

De Rossi er efterhånden blevet 28, men synes det er noget tid siden han har spillet rigtig godt. Kan ihvertfald ikke huske en kamp i denne sæson hvor han bare har imponeret mig. Han bliver derimod ved med at lave nogle rigtige svinestreger, og dermed svigte resten af holdet og fansne, samt han har en del fejlafleveringer og så rammer han målet på 1 ud af 100 forsøg udfra..

Men selvom jeg tvivl på ham, er han stadig ægte Romer og en figther og derfor respekterer jeg ham utrolig meget. Jeg synes dog ikke han har levet fuldt op til sit potentiele, og jeg tror ikke han bliver den næste Totti - men den næste kaptajn kan han blive..

Tror dog ikke der er nogle topklubber der vil smide mange penge efter ham mere.. Men er ikke helt sikker på hvad jeg synes der skal ske med De Rossi, og det kan også være hans hjerneblødningen i gårsdagens kamp sidder og gnaver.. Men hvad der skal ske må være op til Romas nye ejere, og træneren som står i front for klubben efter denne sæson..

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 02. maj 2011

Han skal da absolut INGEN steder. Jeg er dog enig i at han har spillet langt under niveau i denne sæson, men det har nærmest hele holdet. De hjerneblødninger han har fået er langt fra acceptable og det er tydeligt at han ikke er tilfreds med sin egen indsats, hvilket nok er grunden til at han dummer sig med sådanne frustrationshandlinger. Men glem ikke hvor god en spiller han kan være og altså har været i alle de foregående sæsoner. Han var fantastisk i sidste sæson, kæmpede holdet frem til sejre og havde i den grad fortjent at løfte Lo Scudetto. Udover det, så blev han altså kåret til årets italienske spiller i 2009, og er langt fre en færdig mand. Han skal nok finde sit gode spil frem igen i den kommende sæson.

Hvordan en enkelt skidt sæson kan få jer til at tvivle på om han har en fremtid i klubben, det fatter jeg simpelthen ikke? Selvfølgelig skal han have Tottis anførerbind engang i fremtiden. Det kan ikke være anderledes!

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 02. maj 2011

Jeg tror måske at en løsning kan være at skubbe ham en tak længere frem på banen, som jeg tidligere har nævnt. Op på det der nu er Perrottas rolle. Her vil han passe fint, i og med at han får rollen som boks-til-boks spiller. Han skal løbe en del. være midt på banen, arbejde en del defensivt - dog ikke så meget som før, samt skal kunne tage i mod og aflevere og komme ind i farlige positioner inde i feltet. Lidt a la Frank Lampard :)
Det vil være med til at fratage en del af det defensive ansvar han har for holdet lige nu, som kan gives til en anden, mere defensiv præget midtbanespiller a la Sandro, Christian Poulsen, Diarra - spillere der udelukkende har fokus her.
Det er ret klart at de seneste frustrationsudbrud fra De Rossi har været i direkte defensivt spil langt nede på vores banehalvdel. Han har naturligvis stor ansvarsfølelse qua sin store rolle på den centrale midtbane, med det defensive fokus. Jeg vil tro at en mindre ansvarsrolle i det defensive, som jeg er helt overbevist om kan opfyldes ligeså godt af andre spillere med fuld fokus her, vil være med til at lette frustrationerne hos De Rossi. Derudover vil vi kunne lukrere på hans all-round kvaliteter en smule længere fremme på banen!!!

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 02. maj 2011

Vi vil jo alle så gerne have den her arvtager efter Roms sidste gladiator, og vi ønsker jo at det skal være De Rossi.

Men lige siden han var igennem sin skilsmisse og andre personlige problemer, har han ikke været den samme. Han har virkelig kæmpet med de mentale problemer og det gør ondt dybt inde i Roma-hjertet, at hans præstationer er blevet så hårdt ramt.

At lade ham gå ville måske være det fornuftigste, men nogle gange står hjertet i vejen for den slags. Jeg håber, at klubbens nye epoke samtidig vil være starten på en ny personlig epoke for De Rossi. Kald mig blød og sentimental, men at give slip på manden der elsker klubbens farver - selv om hans storhed måske blot forbliver en illusion - ... det ved jeg ikke om jeg kan.

Totti er gladiatoren som Caesar'en ville give thumbs up. Jeg håber, at De Rossi vil få den samme skæbne.

[Rettet af: Julii Caesares - 02/05/11 - 17:39]

S.P.Q.R martin
518 indlæg.
d. 02. maj 2011

Spørgsmålet er også, nu hvor han gør sig så uheldigt bemærket om der virklig er nogle klubber der gider at smide penge efter ham.
Selvom der nok ikke er nogen tvil om at alle kan bruge en midtbanespiller, som De Rossi lige meget hvor uheldigt bemærket han gør sig.

Giallorossi
372 indlæg.
d. 03. maj 2011

Jeg kan forstå Kris Voakes idé og denne gang tanken omkring det selvom jeg helst ser De Rossi bliver.

Kris Voakes har nu efterhånden gjort sig en del forsøg på, at ramme lidt af hvert, men oftest skyder han langt forbi.

Sofus
3107 indlæg.
d. 03. maj 2011

Daniele vender tilbage næste sæson i storform og tager alle med storm.

Mærk mine ord!

S.P.Q.R martin
518 indlæg.
d. 03. maj 2011

ja det kan godt være Sofus, men spørgsmålet er om det er i Roma

[Rettet af: S.P.Q.R martin - 03/05/11 - 16:42]

burhøi
79 indlæg.
d. 03. maj 2011

Selvfølgelig skal De Rossi blive, hvem kan ellers tage over som anfører, når Totti engang(om to-tre år) stopper! Totti blev i Roma, da han blev tilbudt mange penge fra store klubber og De Rossi bliver også! Han skal nok vise sit værd igen i næste sæson, nu får han ro til at komme sig helt og blive klar til næste sæson og han er meget vigtig for holdet! De Rossi er romer dybt ind i hjertet og går altid ned til Curva Sud og takker sine trofaste fans!! Jeg kan simpelthen ikke se andre end De Rossi til at føre arven fra Totti videre, ingen andre end Totti og De Rossi har den følelse for AS ROMA!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 03. maj 2011

hvis vi kan få en god sjat penge for de rossi skal han sælges. ellers ikke.

han tilfører ikke rigtigt holdet noget, vil så samtidig sige at hans rolle på banen er helt forkert.

de rossi skal bare sørge for at modstanderen ikke bryder igennem vores deffensiv og gå forrest i vores press, og når han har bolden skal den spilles sikkert videre til en af de nærmeste.
de rossi skal bare koncentrere sig til det han er god til, deffensivt arbejde, hvilket giver plads til mere offensive krafter som totti, vuci og menez.

han spiller dog stikmodsat hans kompetencer. prøver hele tiden svære afleveringer, guldbolde eller laaang sideskift, hvilket medfører et hav af boldtab. derudover prøver han alt for tit at skyde udefra, hvilket sjældent giver et positivt resultat. derudover hænger han alt for tit hjernen i omklædningsrummet, og laver urutinerede fejl, såsom rødt med bari.

tror vi har gjort ham til en for stor stjerne, han har intet tilfælles med totti. totti afgører kampe.

asromadk
3805 indlæg.
d. 03. maj 2011

Jeg var desværre mere end enig med goals artikel da jeg læste den forleden. Alle de tanker der stod beskrevet, er nogle jeg har haft i hovedet i et par år.

Jeg synes han skal have chancen 1 season mere. nye ejere, nye spiller, evt ny træner.

desværre bliver han ikke den ankermand man kunne have håbet på. Men jeg er ikke i tvivl om at hvis holdet bygges op med topklasse spillere omkring ham, og at noget af trykket ryger fra de rossi, og at han ikke mere skal være stjerne nr.1 - så tror jeg bestemt han finder sig tilbage på rette spor og får afsluttet sin karriere i roma.

men det har vitterligt ikke set godt ud de sidste par seasoner, men man må jo bare hæfte sig ved at hele holdet har set skidt ud og han ikke var i stand til at hæve sig som fx totti tit har gjort.

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 03. maj 2011

Hvordan kan du have haft de tanker i hovedet i et par år?? Lider du seriøst af korttids-hukommelse eller hvad? Han spillede sgu da fremragende hele sidste sæson, har du allerede glemt det? Han blev sågar kåret til Italiens bedste spiller i 2009 og har i den grad været stabil i rigtig mange år. Husker blandt andet hans præstationer i 2007, hvor han efter min bedste overbevisning var en af verdens klart bedste midtbanespillere. En enkelt skidt sæson (der i øvrigt har været præget af dårlige præstationer fra alle holdets spillere + en række personlige problemer) er da ikke nok til at Tottis arvtager skal sælges. Det er i mine øjne det glade vanvid, og jeg forstår simpelthen ikke hvorfor folk gider at lytte til den Goal artikel?

[Rettet af: Liam Gallagher - 03/05/11 - 23:32]

asromadk
3805 indlæg.
d. 04. maj 2011

Han har haft bedre seasoner end denne ja, men har på ingen måde kunne leve op til de forventninger jeg havde mig for år tilbage.

For mig mangler han bare stabilitet før han kan blive betegnet som en virkelig virkelig verdens klasse spiller. Men jeg har skam ikke sagt han skal sælges, noget af ansvaret skal bare tages af hans skuldre.

asromadk
3805 indlæg.
d. 04. maj 2011

Og jeg mener på ingen måde han har spillet ELENDIGT. Det er slet ikke der hele kritikken ligger.

MEN, i forhold til de forventninger man engang havde til De Rossi - så vil jeg mene det er en smule mærkeligt IKKE at mene han har underpræsteret og ikke formåede at indfri alle forventninger.

Hans niveau er stadig i den høje klasse i de bedste ligaer i verden, MEN han var også en spiller jeg havde forventet ville kunne blive altdominerende, og verdens bedste def.midt.

og ud fra det synspunkt er jeg skuffet :)

Beatminister
151 indlæg.
d. 04. maj 2011

Jeg er meget enig med dig Liam.
Der er en grund til at De Rossi hvert år jagtes af Real Madrid. Alle mine venner(inder) snakker også om De Rosssi som verdens bedste defensive midt og dem, som holder med Real ville elske at se ham i deres klub. Og det forstår man jo godt! Jeg syntes De Rossi er verdensklasse og mener ikke man udelukkende skal bedømme ham på den her sæson, og det tror jeg heldigvis heller ikke de fleste Roma fans gør og ej heller ledelsen med henblik på et fremtidigt salg.

Andreas
789 indlæg.
d. 04. maj 2011

Efter tirsdagens Champions League opgør mellem Barcelona og Real Madrid, har der været en del snak om Real Madrids image – og hvordan det er ved at bliver godt grundigt ødelagt af Mourinhos opførsel i forbindelse med kampene, hans taktiske dispositioner og samt hans evindelige mediestunts.

På samme måde synes jeg godt at vi kan kigge på Roma’s image i forbindelse med De Rossi’s udskejelser – har Roma råd til at have en bærende spiller, en spiller som skal være et symbol for klubben, til at rende rundt og lave svinestreger på stribe?

Under Spalletti havde Roma et godt ry. Holdet spillede seværdig fodbold og mange neutrale fans ønskede klubben held og lykke i kampen mod overmagten (læs. Inter). Med aktioner som dem De Rossi har lavet flere af i denne sæson, og tidligere, er holdet i gang med at ødelægge de ry og rygter ellers var ved at være opbygget.
Selvfølgelig skal De Rossi ikke have hele skylden og det får han heller ikke. Hele holdet har en tendens til at slå hjernen fra i modgangsperioder. Ligeså smukt holdet kan spiller når tingene flasker sig, ligeså alt ødelæggende kan de opfører sig når tingene ikke går Roma’s vej. Jeg savner sgu lidt gnist fra drengene engang i mellem.

Sagen er bare, at jeg synes at det er super ærgerligt og frustrerende at en spiller som med sin blotte tilstedeværelse burde være med til at løfte holdet til et nyt niveau, en ny æra – i stedet har udviklet sig til en klods om benet på klubben – i nogle episoder.
Vi kan sagtens blive enige om at De Rossi er en fremragende fodboldspiller når han har leveret varen, men i den her sæson kan jeg simpelthen ikke huske at De Rossi i en kamp har været styrmanden og lederen på holdet – nogle bud? Det er muligt det bare er mig der har dårlig hukommelse.

Med i betragtningen omkring De Rossi’s femtid, bør man også tage at romeren meget vel kan have spillet sin sidste landskamp for Gli Azzurri. Hvis Prandelli skal leve op til sit eget kodeks, bør han ikke udtage De Rossi mere. Som bekendt fik De Rossi ”karantæne” fra landsholdet i forbindelse med Srna-episoden, og nu blot to måneder senere er De Rossi så igen i problemer efter en næsten identisk episode. Selvfølgelig håber jeg ikke at vi har set det sidste til De Rossi på landsholdet, men jeg kan godt forstå Prandelli hvis han ikke mener at De Rossi behøver være en del af holdet. Objektivt set så har Thiago Motta vel også gjort det meget fint som afløser for De Rossi.

Som jeg tidligere har skrevet, er det en meget følelsesladet sag det her og jeg kan sagtens forstå hvis der er nogen der kun har hovedrystende til overs for tanken om at De Rossi skulle forlade klubben. Jeg er bare ved at have nået det stadie hvor jeg rent faktisk godt kan se et Roma uden De Rossi –til gengæld er det i løbet af to måneder blevet blevet meget sværere at se et Roma uden Totti. (helt anden diskussion)

[Rettet af: andreas - 04/05/11 - 16:05]

asromadk
3805 indlæg.
d. 04. maj 2011

Præcis de samme tanker jeg har Andreas.

Man har forventet og forventer bare så meget af den mand, alt andet end nogle af de ting han kommer til at lave nogle gange.

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma