Login
Glemt password Opret bruger

Romas skandale økonomi!

Kategori: Generelt

Jonas
4091 indlæg.
d. 21/04/11 21:06

Faldt lige over denne nyhed på asroma.no:Link

Hvor er det dog frygteligt den måde som Sensi familien har kørt denne klub på, mon dog de får en særlig pæn afsked?

Glæder mig dog til DiBenedetto kan komme ind og få styr på økonomien..

[Rettet af: Jonas - 21/04/11 - 21:16]

AS-Roma-Italien
1695 indlæg.
d. 21. april 2011

Bare endnu en grund mere til at hade Sensi familien endnu mere!
Har aldrig brudt mig om Sensi familien og mere ikke de har drevet Roma på en særlig god eller fornuftig måde.

GODT VI ER SLUPPET AF MED DEM!

Og hvor glæder jeg til ikke at skulle høre mere lort fra Rosella Sensi.
Ærgerligt DiBenedetto ikke er 10 år yngre.

Men come on, det kan vel ikke komme som nogle stor overraskelse at vores økonomi er og har været ad HT, de seneste mange år.

mexes
2516 indlæg.
d. 21. april 2011

Fatter slet ikke hvordan du kan tilsvine Sensi familien så meget ...

Jeg glæder mig godt nok også til at DiBenedetto får styr på sagerne, hvilket jeg håber meget kan resulterer i spillerkøb. Men Sensi familien vil altid have en plads i Roma - og i mig for den sags skyld. Deres intentioner har altid været med Roma, og de handlede med hjertet i stedet for hjernen. Håber stadig på at se Rosella på Olimpico fremover.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 21. april 2011

Kunne nu godt lide Sensi-familien som frontfigurer for klubben.. Men hvor kan det dog ikke tilgives at de har været så lemfældige i omgangen med pengene i en så hårdt opspændt situation. Håber da at Sensi familien overtager gælden, men det gør de nu nok ikke da det er klubbens.

Jeg tror det er ganske fornuftigt at få en ægte gang forretningsmænd til at klare driften sammen med et professionelt team af sportsledere..

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 21. april 2011

Helt enig med Mexes.. Man kan da ikke hade Sensi-familien.. De har da hele tiden haft hjertet med, og Rosella brændte i hvert fald også for det.. Håber helt sikkert også at Rosella bliver ved med at figurere omkring klubben.

AS-Roma-Italien
1695 indlæg.
d. 21. april 2011

Mexes og Don Emilio: Nu er "hade" jo et meget stærkt ord.
Jeg hader, hader dem ikke ligefrem, fordi jeg kender dem jo selvfølgelig ikke nok til at hade dem.
Men jeg kan bestemt ikke lide dem og bryder mig slet ikke om dem.

De har ikke gjort det særlig godt for Roma.
Økonomien har sejlet og direkte været katastrofal. Stor gæld, ingen penge og begrænset lønninger til at holde på vores store stjerner.
Vi har sommer efter sommer ikke kunne hente de helt store spillere for næsten ingen penge, og når vi så har hente dem, har de floppet: Cicinho, Baptista, Adriano, Tavano, Mido osv.

Derudover har vores trofæ høst slet ikke været godkendt nok.
Jeg mener ikke at 1 mesterskab, 2 pokal titler og 2 Super Cup titler på 18 ÅR er godt nok, når og hvis man siger Roma er en storklub/topklub i Italien.
Ude i Europa har vi heller ikke rigtig vundet noget, eller været tæt på noget overhovedet.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 21. april 2011

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2011/04/21/2449002/thomas-dibenedettos-business-mind-makes-him-the-ideal

En fin lille gennemgang af personen DiBennedetto der har overtaget klubben :) Det ser lovende ud, og han har vist at han kan skabe succes.

Jonas
4091 indlæg.
d. 21. april 2011

Nu kunne man måske stille spørgsmål ved om Rosella ville det bedste for klubben, når hun selv hæver en løn på 1 mio. Euro om året!

I en tid hvor klubben er i en svær økonomisk situation, er den løn måske lige i overkanten og mån ikke hun kunne nøjes med mindre?

Mens Pradé tjener 716.000 :O det er jo helt vildt i forhold til hvad den mand har lavet, mens gartneren på Trigoria kan hive €15.000 hjem om måneden.. Hva sker der lige?

AndersRoma
1018 indlæg.
d. 21. april 2011

Er nu ikke enig Jonas - Der er så mange aspekter i den økonomiske del af verden. At Rosella tjente 1 million euro er for mig set virkelig overraskende. Som top erhvervsmand/kvinde er mindste lønnen vel næsten på det Rosella tjente, mens dem som ejer de andre top klubber rundt omkring i europa nok tjener Rosellas løn... også bare gange 50!

Er da også chokeret over hvilket underskud som vi er kørt rundt med, men igen kig rundt omkring i verden og du vil opleve at enhver anden fodbold klub har det på samme måde. Tør næsten sætte min højre hånd på du ikke finder mange andre fodbold klubber end Arsenal som har en økonomi som ikke kører på det vilde underskud (a la' roma).. Blandt andet derfor det er oppe i tiden at snakke om UEFA skal til at udelukke de helt store klubber, grundet deres enorme underskud - men det tør de bare ikke! Penge er blevet den udentvivl største factor i fodbolden og et hvert hold som vælger at købe spillere, stadioner.. (you name it) - vil på et tidspunkt løbe ind i et underskud, hvis du som klub ikke har en export som er bedre end din import. Det er også derfor at UEFA ikke gør noget ved dette problem, det ville gå ud over alt for mange klubber hvis de begyndte at udelukke klubberne med størst gæld for sporten.

[Rettet af: andersroma - 21/04/11 - 23:34]

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 22. april 2011

Helt enig. 1 mio euro er ikke meget for en præsident i fodbold i disse dage.. Men det med gartneren kan jeg ikke lige greje. Han må have haft et stort ansvarsområde..

TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 22. april 2011

Ja vi kan jo ikke have at store manchester og barcelona vil blive udlukket. Det ville være et stor tab for fodbolden og for os alle.......

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 22. april 2011

Alle klubber kører jo med underskud. Selv de helt store! Romas underskud er altså ikke noget chok! Men Sensi-familien har da helt sikkert haft svært ved at køre klubben og har ganske enkelt selv manglet kapital til at gøre truppen stærkede. Men As-Roma-Italien, det er jo fuldstændig vanvittigt at du begynder en hade-kampagne imod Franco og Rosella Sensi! De er romere, vil/ville gøre alt for klubben og har da i den grad haft hjertet med. Og så har de satme heller ikke gjort det værre. Det er jo det rene uheld der er skyld i at vi ikke har vundet mesterskabet flere gange, ligesom Roma under Sensi-familien har skabt nogle store europæiske resultater.

Jeg glæder mig voldsomt til den nye tid med DiBenedetto, men hylder stadig Sensi familien. Og det samme bør du!

AS-Roma-Italien
1695 indlæg.
d. 22. april 2011

Liam Gallagher: helt uenig.
De sæson 2007-2008 var det Inter der smed mange point og lukkede os ind i mesterskabskampen.
De havde så mange match bolde de ikke udnyttede.
Det samme sidste år. Det var mere Inter der var ringe og smed for mange point, at vi overhovedet kunne drømme om mesterskabet.
2 Champions League kvartfinaler?
Come on, så stort er det nu overhovedet ikke. Langtfra

Ingenting i Europa League og Uefa Cup.

AndersRoma
1018 indlæg.
d. 22. april 2011

Undskyld mig, men hvad har det med noget som helst at gøre. Som konklusion på Sensi familiens underskud, kommer du frem til at vi ikke har vundet noget igennem de sidste par år? Det sgu for plat - Sensi brænder med hjertet for denne klub og lige netop derfor har de valgt at stå af! Kig dig rundt alle klubber kører med det vildeste underskud men fordi de ikke tænker på klubbens bedste bliver de. Her kunne et glimrende eksempel være Glazer's som ejer Manchester United!

AS-Roma-Italien
1695 indlæg.
d. 23. april 2011

AndersRoma: Hvis nu du læste nogle af mine andre beskeder ville du kunne se at jeg siger at vores dårlige økonomi hænger sammen med vores præstationer.
Gider ikke skrive beskeden igen, men kig på besked nr. 6 i tråden.

Vi har ikke haft pengene til at købe de nødvendige spillere hvis man vil blive italienske mestre og nå langt ude i Europa.
Når vi så har købt nogle udmærket spillere, flopper de.

Ja Manchester United er et glimrende eksempel. De har vundet Premier League 5 gange siden årtusindskiftet (snart 6 med år) og været i 2 Champions League finaler, og vundet den ene.
Ja de har underskud, men de vinder titler år efter år.

NOGET VI IKKE GØR. Vi har underskud, men vinder stadigvæk ikke titler!

Det er forskellen.

TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 23. april 2011

Ja AS-Roma-Italien. men af en eller anden grund så køber de røven ud af bukserne. noget som vi ikke har haft muligheden for. Det er en af grundende til at de har vundet så meget. Alle de store klubber har gæld. men på en eller anden måde sniger de sig uden om og køber stort ind.

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 23. april 2011

AS-Roma-Italien, jeg synes nu virkelig at vi har været uheldige. Man bliver ikke nr. 2 så mange gange, uden at være en smule uheldig. Nå, men det er jo en smagssag. Jeg synes dog at du totalt overser det faktum at Franco Sensi var en hædersmand og ikke ligeså korrupt og magtliderlig som eksempelvis Moggi og Berlusconi! Sensi indledte hurtigt en krig imod Moggi og nægtede at være med i al den snyd der foregik! Pga. Sensis karakterstyrke og moral endte vi ikke også med at være en del af calciopoli skandalen, og det har holdet i den grad nydt godt af!

mexes
2516 indlæg.
d. 23. april 2011

Jeg læste en fremragende artikel i Tipsbladet for nogle uger sider om Roma - fortid såvel som fremtid. Hvis man spørger hvor top klubberne for alle de ekstra penge fra til spillerkøb, så er der en forklaring.
1) Romas sponsor indtægter er slet ikke på samme niveau som hverken Inter, Juve, Milan ...og topklubber i andre lande.
2) Roma er slet ikke blevet markedsført nok. Det er ikke tilfældigt, at når man står i en tilfældig sportsbutik i Europa, så har det oftest Milan, Inter.. osv merchandise - og ikke roma! vi er simpelthen ikke særligt godt markedsført - hvilket blandt andet f.eks. er skyld i Reals mange milliarder! Dette er jo også noget, som DiBenedetto vil ændre!
3) Den aller væsentligste faktor! Stadion indtægter!! Romas stadionsindtægter er til grin sammenlignet med Inter og Milan. Selv Inter og Milans indtægter er til grin på det område hvis man sammenligner dem med de engelske topklubber. Roma tjener ikke engang en tiende del af de engelske klubber - og dette skyldes så roms kommune, som nasser af indtægterne, da de ejer Olimpico. Roma har måske et mesterskabshold, men ikke en mesterskabskommune.

Alt dette er jo noget, som Sensi familien har haft svært ved at ændre på, men som jeg har skrevet tidligere, så har de ALTID kæmpet for klubben, og ALTID haft de bedste intentioner! De har måske lavet fejlkøb osv.. men det har jo aldrig kunne forudses hvordan handler vil klare sig. De har jo ligeledes lavet tophandler! Sensi familien har så sandelig en KÆMPE plads i klubben - og fansene!
HYL DEM

AS-Roma-Italien
1695 indlæg.
d. 23. april 2011

TottiErMejo: Ja det er jo også det jeg skriver? Eller også forstod jeg bare ikke dit indlæg:)

Liam Gallagher: Ja selvfølgelig har vi været uheldige med at f.eks. spille 1-1 imod Livorno 3-4 runder før tid også tabe hjemme til Sampdoria med samme runder igen.
Dog har vi også været heldige at Inter har smidt point på de rigtige tidspunkter.
Ja det skal Franco også have ros for at han holdte os fuldstændig ude af Calciopoli skandalerne og det er jeg glad for. For ellers havde vi ikke opnået det vi havde og vi havde ikke været det samme hold som idag.
Siger bare der var store ulemper ved Sensi familien. Romer eller ej:)

Mexes: Er helt enig med dig i, at vi ikke er blevet markedsført nok.

TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 23. april 2011

Alt går dat også lazios vej i år...

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma