Login
Glemt password Opret bruger

På stadion - hvilken sektion?

Kategori: Generelt

Gf Zola
3 indlæg.
d. 16/03/11 14:19

Jeg og min kæreste er i Rom i påsken og jeg har derfor mulighed for at se Roma for første gang:-)
Jeg tror det bliver den mod palermo (d.17/4) eller den mod Inter(20/4)
Ville I tage Serie A eller Coppa Italia?!! (Cuppen er lidt dyrere og bliver jo egentligt først afgjort i 2.kamp)
Jeg vælger nok at få billetterne leveret til vores hotel, da jeg er lidt i tvivl om besværligheden af selv at skulle få fat i billetterne.
Dernæst er jeg noget i tvivl om udsynet til banen, idet der jo er den dér løbebane udenom.
Jeg tror vi tager én af langsiderne, nu er mit problem så bare; skal vi tage Tribuna Tevere (805kr pr.stk) elller kan vi nøjes med Tribuna Lateral(625kr pr.stk) eller skal vi tage de noget dyrere Monte Mario (1075kr pr.stk)???
Nogen der har erfaring med hvad der bedst kan betale sig? 2 Thumbs up
Tak:-)

[Rettet af: geggeri - 16/03/11 - 17:20]

Verns
130 indlæg.
d. 16. marts 2011

Hej Zola

Jeg ville helt sikkert vente med at købe billetterne til jeg var dernede. Du kan købe dem i Roma Store på Piazza Colonna lige ved Via del Corso. Og så helt sikkert sidde på Monte Mario. Det er ikke så dyrt dernede. Tror jeg gav 150 Euro for 2 billetter sidste år. Men så sidder du også optimalt. Det med løbebanen er ikke et problem. Der er kunstgræs på og du sidder faktisk ret tæt på banen hvis du vælger nedre Monte Mario.

[Rettet af: Verns - 16/03/11 - 15:04]

S.P.Q.R martin
518 indlæg.
d. 16. marts 2011

ville anbefale Monte Mario, ved ikke om din kæreste er den store Roma fan men hvis så ville jeg nok vælge Distini sud :)

Jeg ville vælge kampen mod Palermo

[Rettet af: S.P.Q.R martin - 16/03/11 - 20:29]

Jonas
4091 indlæg.
d. 16. marts 2011

Curca Sud er jo kun får folk med sæsonkort - ellers er Distini Sud en mulighed, lige ved siden af Curva Sud hvis du vil have følelsen af at være tæt på Romas hardcore fans..

Jeg har dog også siddet på Monte Mario de gange jeg har været der, og man sidder rigtig godt og kan se det hele.. Når du sider på nedre er du meget tæt på banen..

Har dog ikke siddet andre steder end på Monte Mario så dem kan jeg ikke udtale mig om, kan dog helt sikkert anbefalde at betale lidt ekstra..

Gf Zola
3 indlæg.
d. 16. marts 2011

Tak for jeres svar indtil videre:-)
hmm. så bliver det ihvertfald Monte Mario-pladser!
Og hold da op; det er jo næsten halv pris selv at afhente dem (hvis Verns Monte Mario-prisniveau stadig er nogenlunde gældende)!!!
Men vi ankommer først sent lørdag eftermiddag og kan nok ikke nå at hente billetterne førend lørdag efter 17.00 -har den dér Roma Store på Piazza Colonna åbent dér, eller alternativt; har den åbent på selve kampdagen, altså søndag d. 17/4 ??? - og er det til at få plads på Monte Mario på selve kampdagen???
Hvis I kan sige 'ja' til disse spørgsmål, så slår jeg sørme koldt vand i blodet og venter med at købe dem til vi ER dernede:-D

S.P.Q.R martin
518 indlæg.
d. 16. marts 2011

jeg er ikke helt sikker på om den har åben efter 17.00 ved at der er nogen af de andre Roma stores der har det men de har ikke mulighed for billet salg og efter som de har åbent på det tidspunkt går jeg ud fra at den også har åbent men er stadig ikke helt sikker :)
men ellers er jeg sikker på du godt kan købe dem om søndagen

[Rettet af: S.P.Q.R martin - 16/03/11 - 20:27]

C. Panucci (inaktiv)
50 indlæg.
d. 17. marts 2011

Køb billetterne på Piazza Colonna. Jeg føler mig ufatteligt sikker på at butikken er åben efter 1700. Det passer i hvert fald fint med de gange, Liam G og jeg har købt indtil kampdag i vores kæmpebrænderter!
Ellers synes jeg også at huske, vi har købt på kampdagen.
Jeg vil til enhver tid foretrække at sidde på Dist. Sud. Fantastisk kulisse og fint udsyn til både brigaderne og banen - Og Ivan med flaget ikke mindst!

God tur!

Kelevra
1261 indlæg.
d. 17. marts 2011

C. Panucci
~ "Liam G og jeg har købt indtil kampdag i vores kæmpebrænderter!"

Awesome! :D

Men det er god info det her, følger lige med så jeg ved hvordan jeg skal forholde mig til tingene når jeg skal derned. :)

Gf Zola
3 indlæg.
d. 17. marts 2011

Takker for brugbare svar;-)

chrfugl
70 indlæg.
d. 15. oktober 2013

Jeg tillader mig at "genåbne" dette gamle indlæg :)

Jeg står og skal til Rom inden året er omme og har lige et par spørgsmål angående billetkøb og siddepladser.

Efter at have læst flere gamle indlæg på siden kan jeg forstå at der oftes anbefales at købe billetter i AS Roma Store på Piazza Colonna, eller eventuelt købe dem på listicket.it hvis de ønskes købt inden afgang. En ting jeg dog ikke kan blive klog på er om der er prisforskel på de to muligheder? Altså ved køb i enten AS Roma Store eller hos listicket. Eksempelvis kan jeg se at en billet til Monte Mario mod Napoli på listicket koster 96 Euro, vil prisen så være den samme i AS Roma Store?

Et andet spørgsmål jeg har er angående hvor på stadion der er bedst at sidde. Jeg ved det måske er lidt af en smagsag alt efter hvor tæt man vil være på Curva Sud, men jeg tænker at sidde på langsiden, for at få bedst muligt udsyn. Der kan jeg så læse mig til at folk anbefaler Monte Mario, som jo så også er den dyreste, men hvilken forskel er der ved at sidde på den anden langside Tribuna Tevera?

Jeg ved der sidder nogle stykker herinde som før har været dernede og som har god viden omkring emnet, så jeg håber i vil være venlig at hjælpe mig.

På forhånd tak

Christian

Charlie
55 indlæg.
d. 16. oktober 2013

Hey Christian.

Uden at kende den præcise pris så lyder 96 euro meget realistisk. Jeg skal ikk kunne sige om der er forskel, da jeg desværre ikke har mulighed for at komme på stadion fredag, men hvis der er - så er den ihvertfald ikk stor. Det er dog værd at nævne, at hvis du køber en billet i AS Roma Store, kan du først hente den dagen efter.

Mht. hvor der er bedst at sidde, så har du fint udsyn mere eller mindre hvor du sidder på stadion, og jeg ville egentlig anbefale dig en af enderne, som er de billigere billetter, hvor du ville komme til at sidde sammen med generelt flere "almindelige" italianere og hvor der er masser af stemning. Men det er lidt af en smagsag. Du kan dog være helt rolig ved at der ikk er nogen dårlige pladser. :-)

Håber du fik de svar du søgte og god fornøjelse.

mester
399 indlæg.
d. 16. oktober 2013

Jeg er kommet der en hel del , Køb billetter dernede og spar dine penge

de koster ca 50 euro stykket , god fornøjelse !!!

ClausA
263 indlæg.
d. 16. oktober 2013

Enig køb billetter dernede.. Og køb til Serie A!!

mester
399 indlæg.
d. 16. oktober 2013

Køb billetter i shoppen dernede , du får dem med det samme , husk pas på alle deltagere . Jeg gav 53 € sidste år også mod Napoli

chrfugl
70 indlæg.
d. 22. oktober 2013

Hej igen.

Tak for alle jeres gode svar! Jeg er allerede blevet klogere. Jeg har dog lige et spørgsmål eller to.

Jeg kan se at umiddelbart *Charlie og *mester har to forskellige svar angående køb af billet, hvilket selvfølgeligt forvirrer en som aldrig før har været på stadion ;)

Charlie, du skriver at hvis billetterne købes i AS Roma Store, så kan de først hentes dagen efter, mens at mester skriver at de fås med det samme? Kan i hjælpe mig med at udrede dette?

Så har jeg et yderligere spørgsmål til mester. Du skriver at du sidste år gav 53 euro. Må jeg spørge på hvilken tribune du sad?

Endnu engang tak for svarene og undskyld mit eget lidt sene svar.

Hilsen Christian

bobo
110 indlæg.
d. 23. oktober 2013

Jeg var inde og se Lazio - Roma.
Købte billetter i den officielle Roma shop i rom. Man får billetterne med det Samme!. På stadion sad Jeg midt til banen, nederste rækker. Kostede ca 70€ og ca. 45€ for kvinder.

Der er muligvis nogle billigere og nogle dyrere

Charlie
55 indlæg.
d. 25. oktober 2013

Hej Christian.

Jeg kan ikke udtale mig på andres vegne, men jeg bor i Rom og er på stadion stortset hver hjemmekamp og har altid skulle hente mine billetter dagen efter jeg har købt den i Roma shoppen. (ved ikke om det fordi jeg kommer for sent på dagen eller hvad grunden er, siden det lader til de andre har fået deres med det samme)

Håber det hjælper.

mester
399 indlæg.
d. 25. oktober 2013

Hej igen Christian
Den 28/4-2012 Roma - Napoli 54€
Tribuna Tevere , afsnit 40 række 18

Den 7/10-2012 Roma - Atalanta 53€
Tribuna Tevere , afsnit 26 række 30

Begge gange købt i shoppen på piazza Colonna

[Rettet af: mester - 25/10/2013 - 18:49]

chrfugl
70 indlæg.
d. 25. oktober 2013

Hej igen drenge.

Tak for svarene til Charlie og mester.

Jeg og min far skal ned og se kampen mod Inter den 2 marts, men vi ankommer til Rom et par dage tidligere. Så for en sikkerheds skyld kan vi købe billeterne en dag eller to i forvejen for dermed at være sikker på vi har dem til kampdagen.

Til mester: Angående Tribuna Tevere, er der god udsigt over banen derfra?

Tak igen.

mester
399 indlæg.
d. 26. oktober 2013

Christian !
Du udpeger selv på et stadiumkort hvor du vil side
men helt klart er afsnit 26 at foretrække .
Du sidder ned mod Curva Sud , halvt ud for den ene banehalvdel .
Men ligegyldig hvor på stadium du sidder får du gåsehud når alle synger med
på Roma Roma Roma
God fornøjelse og Forza Roma

[Rettet af: mester - 26/10/2013 - 09:46]

chrfugl
70 indlæg.
d. 28. oktober 2013

*mester
Tak for dit svar! Det er nu dejligt at høre fra nogle som før har været der, når man selv står helt på bar bund :) Jeg var ikke klar over at man selv kunne vælge hvilket afsnit man vil sidde i, men det skal jeg da helt klart huske og benytte mig af. Jeg er endnu ikke blevet klogere om det skal være Tribuna Tevere eller Monto Mario, men at det bliver langsiden det er sikkert!

Tak endnu engang, glæder mig til marts ;)

Larry D
5 indlæg.
d. 28. oktober 2013

Min familie og jeg skal til Rom i den weekend, hvor vi spiller sidste hjemmekamp mod Juventus. Jeg har absolut ikke is nok i maven (eller sortbørskontanter nok i pungen) til at jeg tør vente med billetkøb til vi er i Rom, så jeg skal have købt billetter hjemmefra - og gerne hurtigst muligt, da der sandsynligvis er et bette mesterskab, der skal fejres den dag:-)

Er der nogen herinde, der har (gode) erfaringer med at købe billetter gennem viagogo.dk?
Priserne pt for Curva Nord er omkring 400 kr, og for Distinti Syd 400-500 kr pr. stk.

Hvis der er andre bestillingsmuligheder, som I har gode erfaringer med - eller som er billigere (alternativt har bedre billetter i ovenstående prisleje), vil jeg være taknemmelig for hjælpende input?

ClausA
263 indlæg.
d. 28. oktober 2013

jeg ville absolut ikke anbefale viagogo.com!!! Jeg har dog ikke selv erfaringer derfra, men har læst til at de har svindlet med billetter.. De var vidst også i operation X for nogle år siden..

Jonas
4091 indlæg.
d. 28. oktober 2013

Vil bestemt heller ikke anbefale Viagogo, brug i stedet Listicket.it :)

Larry D
5 indlæg.
d. 31. oktober 2013

Super.....tak for brugbare svar:-)

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 11. december 2013

Hej.

Min dejlige kæreste har sørget for en tur til Roma i februar for at se Lazio - Roma kampen. Hun har bestilt nogle dyre billetter til stadion på tribuna tevere top. Eftersom det er Lazios hjemmebane kamp, hvordan fungere fordelingen på stadion så?
Det er min første gang jeg skal se dem på stadion.

mexes
2516 indlæg.
d. 11. december 2013

Så sidder du på Lazio sektionen til den kamp. Roma har Curva Sud og Distini Sud, når vi møder Lazio, hvor vi er udeholdet.

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 13. december 2013

Okay super, tak.
Er det muligt at købe dem på stadion, selv når det er derbyen?

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma