Kategori: Generelt
Ja her kan vi så diskutere vores ungdomshold og ungdomspillere.
Til alle der ikke lige er helt med på det så er Roma Primavera altså vores ungdoms hold.
Det kan dog også betegnes for vores Reserve hold, da både Pizarro, Julio Sergio, Carlo Zotti og mange andre har optrådt på holdet.
Vi har mange lovende Romanistas på vores Primavera hold.
Bl.a. Gianluca Caprari, Federico Viviani, Alex Daniel Pena, Joao Paulo Fernando Marangon og selvfølgelig mange andre.
Jeg synes bestemt man skal holde ekstra øje med målmand Alex Daniel Pena, som en dag måske kan blive den nye Curci (selvom man er rumæner) og vi endelig kan få en 1. målmand der er af vores avl.
Derudover kender de fleste vel Gianluca Caprari, efter hans positive optræden i CHL imod Shaktar.
Jeg mener at begge to har gode takter, men at de i første omgang skal lejes ud til en Serie A bundklub eller en Serie B klub, for at få den nødvendige spilletid de har brug for i deres udvikling.
Filippo Maria Scardina som scorede imod CSKA Sofia i EL sidste år er også rigtig lovende, og i i øjebliket udlejet til Como.
Stefano Pettinari spillede også en god kamp imod CSKA Sofia og er et spændende talent. Han er udlejet til Siena i øjeblikket.
Lad tråden begynde 
[Rettet af: as-roma-italien - 14/03/11 - 19:30]
Så vidt jeg kan se af en hurtig googling af hans navn, var han i FC Midtjylland før.
Jeg kan sige så meget som at bestyrelsen allerede er i kontakt med ham, og forsøger at lave en forespørgsel omkring vores Rom-tur :)
[Rettet af: Balbo - 04/03/2013 - 00:29]
Tror i der er en spiller Som Totti på vores ungdomshold?
Nej! Der findes ingen som Totti. :-)
Men herudover er det svært at sammenligne, Totti's spil har jo også ændret sig markant med alderen. Hvis du tænker i forhold til spillestil da han var en knejt i slut 90'erne til en aldrende (fantastisk) stjerne nu. Men ud fra mit kendskab til Primavera så er der ikke liiiige en jeg har tænkt "der er vores nye Totti" når jeg ser kampe med dem... Desværre :-)
[Rettet af: 59971Cools - 21/03/2013 - 00:20]
Skidt:/ nogle ser har en list over hvilket Roma spiller ungdoms og udlånte der skal i kamp i aften for de forskellige U hold.
Hvad med ham ferrante gutten? Synes da han er godt hurtig, god teknik og flot sparke teknik? :) der findes ingen som Totti, men han virker da interessant anyway? :)
Italien:
Frascatore, Florenzi, Bertolacci og Viviani (U21) - billed :)
Matteo Politano og Gianluca Caprari (U20)
Valerio Verre, Matteo Ricci og Marco Frediani (U19)
Rumænien:
Bumba (U21)
Boldor (U19)
[Rettet af: Jonas - 21/03/2013 - 15:29]
"Tror i der er en spiller Som Totti på vores ungdomshold?"
Nej. Totti kan defineres som et unikum. En fodboldbegavelse i topklasse som der kan gå mange år imellem. Sådan som klubben har præsteret i hans tid er det helt absurd at han er blevet i klubben og vundet så lidt som en spiller af hans kaliber burde. Vi har så bare været heldige med at han har haft et kæmpe hjerte sammen med den gigantiske fodboldbegavelse.
Hvis vi havde en sådan begavelse på ungdomsholdet, burde han have været inde omkring førsteholdet allerede. Men lad os håbe at nogle af vores talenter bryder igennem og bliver rigtigt gode fodboldspillere :)
nogle der har fuldt med i vores primavera hold? og har observeret nogle spiller til fremtiden.)
[Rettet af: Zmartguy - 17/09/2013 - 20:42]
Ja så er vores Primavera hold igen i finalen i Primavera turneringen.
Vi har helt klart et af de bedste ungdomshold i Italien og alligevel bliver vi ved med at købe spillere som Dzeko, Zukanovic og Signe.
Mener slet ikke Digne er god nok defensivt, han bliver udstillet gang på gang.
Vores ungdomshold har endda to år i træk nu gjort det bedre end førsteholdet i Champions League.
Synes de er kommet rigtig langt i Uefa Youth League.
Håber virkelig vi begynder at satse på nogle af vores egne spillere.
Ponce scorede 2 gange i semifinalen mod Inter.
Vi møder vinderen mellem Juventus og Torino der spilles i dag.
Finalen er vist nok den 4 juni.
FORZA ROMA
På nær Romagnoli, så synes jeg ikke vi har været i nærheden af at have noget der bare minder om Digne i flere år - så der er jeg ikke helt enig.
Men udover det - JA. Det er vildt, at man har så gode ungdomsspillere, som gang på gang ikke slår igennem (læs: man formår ikke at få dem kørt i stilling). Hvor fejlen opstår i systemet, det ved jeg ikke - men noget er der tydeligt helt galt i springet fra primavera til voksenfodbold. Måske har spillerne ikke hvad der skal til, måske får de ikke nok tillid. Et eller andet er der ihvertfald galt, og hvis spillere som Capradossi, Pepin, Tumminello og Ponce aldrig får noget der minder om en plads omkring førsteholdet, så må det sku også være klubbens fejl. Det er sku talenter, som man sjældent får bedre, og hvis ikke de kan - så kan man ligeså godt bare lade være med at have en ungdomsafdeling.
Som en lille ekstra ting omkring Primavera pt - hvis folk ikke har set det - så er Tumminello blevet bortvist fra holdet (på ubestemt tid) efter denne sag.
Næste sæson skal registreringerne i Serie-Truppen følge det europæiske turneringssystem:
http://www.football-italia.net/85171/serie-italian-reform
4 spillere der har været 3 år i klubben mellem de var 16-21
Herudover 4 spillere der har spillet 3 år i en klub i Italien før de fyldte 21.
Herudover kan alle spillere under 21 blive brugt frit.
Det giver forhåbentlig anledning til at et par af talenterne bliver indsluset på førsteholdet. Sørgeligt vi skal tvinges til det, men vi har jo gode talenter, som vi ikke forstår at udvikle. Vi havde jo næsten smidt Florenzi væk også......
man skulle have lov at have et B hold som må spille i serie B som man gør i Spanien så bliver de omskolet bedre........ det kan kun gå for langsomt med at få det i Italien
[Rettet af: totti er gud - 02/06/2016 - 12:31]
Nogen der ved hvor man kan se finalen mod Juve?
AS Roma, Italiens bedste ungdomshold.
Primavera holdet vandt finalen efter straffe
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sęsonen 2024/25
118
0
Salg af tųj
4
0
Transfers 2025/26