Kategori: Generelt
Qua Mexes to spilledages-karantæne for at tale grimt til fjerdedommeren i kampen mod Brescia og Burdissos røde kort i Inter-kampen, står Ranieri med et potentielt kæmpe problem til kampen mod Napoli på søndag. Hvem skal spille ved siden af Juan i midterforsvaret?
I min optik er der en række konstellationer, dog er jeg ikke rigtig tryg ved nogen af dem.
Her er de kombinationer jeg umiddelbart kan komme på;
Cassetti-Guillermo-Juan-Riise: Lille-Burdisso har ikke imponeret i de få optrædener han har fået og det virker ikke til af Ranieri stoler på han kan løfte opgaven.
Cassetti-Loria-Juan-Riise: Loria er en af de mest udskældte spillere der har været i Roma de seneste år og han mangler da også i den grad de kvaliteter som eksempelvis Mexes har. Loria fik dog chancen og scorede i Inter-kampen – efter Burdisso så rødt – men det er tvivlsomt om det er nok til at han får genvalg. Ligesom Guillermo er han ikke i høj kurs i Ranieri’s bog.
Cassetti-DeRossi-Juan-Riise: Det kan også være en mulighed at sætte De Rossi ned i midterforsvaret og så lade eksempelvis Brighi tage pladsen på midtbanen. Dette er dog helt uprøvet, hvilket kan have katastrofale konsekvenser til følge. Desuden skal Ranieri også overveje om han vil ofre De Rossi’s kvaliteter på midtbanen.
Cassetti-Riise-Juan-Castellini: Igen et sats. Hvis man husker tilbage på Riise’s mandfolkeindsats som midterforsvarer mod Arsenal for to år siden, kan man roligt lade Riise spille i midterforsvaret, men han har andre gange vist at han ikke hører til centralt!
Rosi-Cassetti-Juan-Riise: Cassetti har før været afprøvet i midterforsvaret – uden den store succes så vidt jeg husker.
Det er umiddelbart de løsninger jeg kan komme på.
Udover det tror jeg at Ranieri vil spille med en løbestærk 4-4-2-formation.
Julio Sergio
Cassetti-Loria-Juan-Riise
Taddei-DDR-Brighi-Perrotta
Vucinic-Borriello
Hvordan skal problemet løses? Og hvad tror I at Ranieri gør?
Håber det bliver G. Burdisso, som afløser sin bror. Tror også gerne at Ranieri vil bruge Cassetti på sin vante plads imod Napoli's angreb.
Det er det helt store spørgsmål. Har også haft flere af de konstellationer i tankerne.
Der er vel ikke noget ønskescenarie. Jeg tror Rani vælger mellem to muligheder. Loria eller Cassetti.
Det er svært umiddelbart at pege på hvad jeg helst ser, men jeg vil næsten pege på Cassetti. Burdisso jr. kender man næsten intet til, med Loria ved vi hvad vi får. Rykker vi Riise mister vi en vigtig brik på holdet via venstrebacken - det samme er ikke tilfældet hvis vi rykker Cassetti ind i midten. Samtidig så jeg gerne lidt mere spilletid til Rosi.
[Rettet af: Julii Caesares - 08/02/11 - 17:59]
Ifølge football-italia.com så er det meget muligt at De Rossi skal spille i forsvaret. Det skyldes simpelthen at Ranieri ikke er overbevist om Loria og den unge Burdissos evner. Og man forstår ham vel godt?
Det synes du alligevel? :o)
Det er jo et uprøvet forsvar som Andreas nævner, men mon ikke De Rossi har kvaliteterne til at kunne spille den position denne ene gang? Det at vi mangler ham på midten er så et tab der ikke kan gøres op for.
Puha, godt man ikke er Ranieri i den her uge.
[Rettet af: Julii Caesares - 08/02/11 - 18:12]
så har vi jo heldigvis pizarro hvis rygtet om at han kommer tilbage mod napoli er sandt :)
Synes klart Ranieri skal prøve De Rossi, hvis han ikke har tillid nok til G. Burdisso.. Jeg vel meget nødigt se Loria i det midtforsvar! Han har både prøvet Riise og Cassetti i midtforsvaret uden succes, og minder ingen af de to vil kunne matche Cavanis fysik!
Men det bliver spændende at se hvad Ranieri gør
Pizarro er ifølge Gazzetta meget tvivlsom, så tror ikke vi skal forvente han er med.. Desværre
[Rettet af: Jonas - 08/02/11 - 19:20]
Hvis det stod til mig:
Rosi, Burdisso, Juan, Riise:
Det kan godt være at de to i højre side er unge og urotinerede, men de har dog fysikken og kondien til at holde en hel kamp, og tvivler på det vil blive tilfældet, hvis loria eller cassetti starter på midten. Dog tvivler jeg på om de vil kunne holde til det.
Hvis Loria derimod starter inde, vil det heller ikke være noget problem for mig. Godt nok var jeg ikke Roma da Loria fik spilletid(hvis man kan sige det sådan), men efter det jeg så ham præstere i søndags, var det ikke så stor en katastrofe som jeg havde troet.
Angående De Rossi ser jeg kun han spiller der, hvis Pizarro kommer tilbage så vi har en solid midtbane. De Rossi spiller trods alt defensiv midt, og det er rimelig tæt på central forsvarsspiller, så tror ikke det ville være et problem.
Castellini - Riise - Juan - Rosi!
Synes det er Riise der skal ind i midterforsvaret.. Nu læste jeg flere af jer ikke mener han har fysikken til og holde på en Cavani.. Jeg mener derimod det modsatte.. Riise er da rimelig stærk fysisk..
Castellini synes jeg klart skal komme ind på den venstreback, om Riise så er i midterforsvaret eller ej.. Synes egentligt han har vist meget stabilit forsvarspiller de få gange han er kommet ind på venstrebacken.. Så synes han skal have chancen for at vise hvad han egentligt kan, nu er det jo også sådan Riise ikke lige er igang med en god sæson.. IND MED CASTELLINI TAK!
Loria, Burdisso eller Riise til midterforsvaret?
Den er altså mega svær! Riise ville jeg sige med det samme hvis det var for bare et par måneder tilbage.. På den ene side tror jeg Riise vil kunne få noget selvtillid, ved og blive sat ind i midterforsvaret og få et stort ansvar - Det vil måske fører til at vi ser den gode gamle Riise der virkelig kæmper for hver en bold.. Derimod kan det også gå rimelig galt og han koster os point..
Loria og Burdisso ved jeg helt ærligt ikke om de kan klare opgaven.. Tænk hvis en af dem starter inde og bare spiller den bedste kamp i deres karrier og det bliver starten på en klassespiller for resten af sæsonen? :D
I kan nok høre jeg ikke kan bestemme mig helt :D haha
[Rettet af: TottiTheBest1 - 08/02/11 - 22:59]
Jeg synes Loria skal spille i midterforsvaret så det hedder:
Cassetti-Loria-Juan-Riise
Loria er den sidste der skal ind i det midterforsvar!! Syntes han skal prøve Burdisso.. Han får en superrutineret partner i Juan, til at holde ham oppe, og jeg tror ikke at det ville virke dumt.
Transfers 24/25
275
0
Salg af billetter til Roma vs AC Milan 18/5
2
0
Sæsonen 2024/25
99
0
Salg af tøj
3
0