Kategori: Generelt
Har lige udregnet at vi kommer på 1. Pladsen i løbet af 7 runder hvis vi vinder alle kampene og Inter laver uafgjort 2 gange, og hvis Milan laver uafgjort 4 gange (de spiller svære kampe) og Napoli laver uafgjort 2 gange. Så der er stadig chancer for Scudetto! Vi skal bare blive ved med at vinde og de skal tabe point!
Scudettoen er jo forsvundet. Vi skal fokusere på CL-pladserne.
Som Liam nævner har vi et hårdt kampprogram forude. Napoli bliver godt nok svær med det forsvar vi er tvunget til at stille op med, men i det mindste spiller vi ikke på San Paolo. De har været en uhyggelig overraskelse og Cavani er jo livsfarlig i år!
Luigi Ferraris har altid været et svært sted at spille og bliver uden tvivl en hård kamp.
[Rettet af: Julii Caesares - 08/02/11 - 12:11]
Ja vi er alle Roma fans, men lidt realistiske bliver vi nød til at være, og ikke totalt naive.. Vi drømmer jo alle om Scudettoen, men lige nu ser det altså meget svært ud og de næste kampe er bestemt ikke nemme og ikke nogle vi bare kan regne med at vinde.. Igen i denne sæson gør holdet det meget svært for sig selv, ved at smide point til de mindre hold..
Napoli har jo klart været denne sæsons store overraskelse og bestemt ikke en hold jeg vil undervurdere, det er hjemme på Olimpico og vi har chancen, men er altså uden Burdisso og Mexes.. Bestemt en svær kamp.. Derefter Genoa, et hold som ikke er nært så godt som tidligere, men en udebane kamp og som Liam siger gjorde de det rigtig godt mod Milan..
Derefter to kampe mod Parma og Lecce som begge skal vindes! Men sidst mod Parma formåede drengene altså ikke at score (endte 0-0)..
Derefter kommer der 5 svære kamp i træk, hvor holdet virkelig skal spille om topplaceringerne, modstanderne hedder Lazio, Fiorentina, Juve, Udinse og Palermo..
Tror ikke på at holdet bare vinder de næste 7 kampe, desværre.. Og tror desværre heller ikke på at de begynder på endnu et fantastisk forløb, hvor de forbliver ubesejret de næste 23 kampe..
Synes klart vi skal gå efter en top 3 placering da CL, er ekstemt vigtigt! Samtidig med at vi skal videre til kvartinalerne i dette års CL..
[Rettet af: Jonas - 08/02/11 - 12:43]
Tja, giver desværre Jonas ret. Synes ellers mit håb har været stort indtil for nyligt. Milan og Inter skal godt nok nosse i det hvis vi skal vinde scudettoen. Udover det kunne det være rigtig fedt at for engangs skyld at nå en semifinale i chl. i år. er min store drøm !
Drenge... Vi er jo kun 5 point bagud fra Inter? Det er jo ikke som om at de er Barcelona og vinder alle de næste 15 kampe.. Det samme gælder Milan, men de er bare 10 point foran os. Men jeg har en fornemmelse for at de fejler igen denne sæson!
TottiCapitano, vi er også nødt til at være realistiske. Chancerne for at toppen vælter så hårdt så Roma tager Scudetto'en, er minimalistiske.
Som før nævnt af Julii, mener jeg - Fokus på CL plads.
Håber til det sidste men forventer det ikke.
hvorfor ikke have fokus på coppaen? Altså.. Hvad er chancen for at vi vinder CHL? Med de præstationer vi har vist i år, så mener jeg ikke at vi er stærke nok til at kunne gå hele vejen i år. Ved godt at man aldrig skal sige aldrig, men for mig lyder det som en urelastisk opgave. I copppaen har vi trods alt større chance for at vinde da det er hold vi kender bedre og har slået før, og hvis gør får vi en stjerne på trøjen, så vidt jeg har hørt.
Fordi gevinsten økonomisk i coppa'en er håndøre ift. Champions League såvel som Serie A!!
Og udover det har vi næsten hvert år været i finalen, så vi har i den grad satset også ved at have vores 1. holdskeeper stående osv.
Så det mener jeg ikke at du har helt ret i ''Skytt0''!!
Mener heller ikke Roma skal fokuserer på at vinde CL. Men sikre sig en CL plads i ligaen. :)
Altså for det første vinder vi ikke CHL i de næste mange år punktum.
For det andet så skal vi være meget heldige bare for, at få chancen for at vinde scudettoen. Selvfølgelig håber jeg da på det, men det virker usandsynligt.
Så medmindre vi er heldige, synes jeg at vi skal gå efter Cuppen.
Scudetto'en er efterhånden væk. Vi bliver ved og ved og ved med at spænde ben for os selv. Desværre tror jeg at i år var en af de nemmere år at vinde scudetto'en... men vi har sku ødelagt det for os selv. Vi får gode nok resultater imod vores direkte konkurrenter, men så taber vi ugen efter imod et bund hold..
@Xedem
Jeg kan godt følge dig i at vi nok ikke vinder ChL forløbelig... men så længe vi er med i turneringen så mener jeg selvfølgelig at vi ligeså godt kan gå helhjertet ind og gøre alt hvad vi kan for at komme videre. En semifinale plads vil trods alt også være rigtig stort! Men nu skal vi først om fremmest i kvartfinalen.
Coppa Italia er altid en god mulighed for succes:
Mine håb/mål for i år:
Top 3 (sikker ChL næste år)
Semifinale i ChL (god omtale)
Coppa Italia (En titel + sølv stjerne)
Jeg er vel i bund og grund enig med Mexes. Tror ikke det kan forklares bedre end det. Er enig i din prioritering og mål.
Jeg bliver ikke skuffet hvis vi ikke vinder Serie A, men jeg bliver skuffet hvis vi ikke engang konkurrerer om titlen. Jeg synes at hvis vi kom på sikker top 3 (det skal nok ske, Milan, Inter og Roma er dem der kommer på top 3. Napoli kan ikke blive ved så lang tid mere. Også en sølv stjerne på trøjen ville være fantastisk og vi ville være det hold der har vundet Coppa Italia flest gange. At nå semifinalen i Champion's League er ikke noget småt, håber at vi kan nå langt og kæmbe til det sidste i CL!
@Mexes
Selvfølgelig skal vi da også det!
Men kiggede bare logisk på det :-)
Scudetto'en er væk - ingen tvivl om det! I min verden har vi aldrig været seriøse kandidater til mesterskabet i den her sæson og kun i glimt har holdet vist det spil som holdet faktisk har potentiale til. Med de præstationer som holdet har leveret mod eksempelvis Cagliari, Cesena og Brescia, kan man knap nok tillade sig at drømme om mesterskabet!
Nu er der kun én ting der gælder og det er at kvalificere sig til europæisk fodbold i næste sæson. Umiddelbart tror jeg også at Champions League-pladserne røg her i weekenden (12/13 februar). Hvis vi skal op på bare kvalifikationspladsen (4. pladsen) skal vi være bedre end Inter, Udinese, Juventus og Palermo i de resterende kampe - personligt tror jeg ikke på at alle de fire hold smider flere point end os resten af sæsonen.
Den her sæson kan meget vel gå hen og blive den værste i meget lang tid. Desværre.
Ud med Ranieri.. så har vi måske en chance for at ende i top 4.. :S
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sęsonen 2024/25
118
0
Salg af tųj
4
0
Transfers 2025/26
123