Kategori: Generelt
Ved ikke om der er en tråd om det her, men jeg syntes det kunne være spændene at finde ud af hvordan i hver især begyndet at følge AS Roma?
Jeg vil gerne selv starte... jeg er meget ny Roma-fan, jeg var i Rom her i ferien med familien, min far er også meget fodboldinteresseret. Vi køber billetter til Roma-Basel. Godt nok en lorte-kamp som vi taber 3-1. Alligevel, selvom vi er bagud, synger fansne, man kunne heller ikke selv lade være med at blive helt varm inden i.
Dagen efter køber jeg min første Roma-trøje. Alle fans der ser mig med den kommentere og smiler, man kan ikke lade være med at tænke hvor fed en klub det er. Så begyndte jeg fra den dag at følge Roma.
Hvad med jer?
Jeg har været trofast Roma fan, siden jeg så dem første gang mod Brøndby, i UEFA cup semifinalen i 1991. Et sent mål af Rudi Völler, og jeg var solgt. Jeg var bare draget af trøjens farver, logoet med ulven og den fascinerende historie. Siden da har jeg fulgt Roma tæt...!
Har fulgt AS Roma siden 2002. Lidt af et tilfælde
men da jeg altid har været draget af Italien faldt
valget på Roma da jeg så deres fede kappa trøjer...
- ja det lyder meget overfladisk men det var sku det
der "tændte" mig i første omgang... Har siden været
to gange i Rom og se dem mod Sampdoria og Juventus.
Roma er hovedstaden og den mest fascinerende storby
jeg har været i. Har læst en masse historie om klubben
og har siden da aldrig været i tvivl. Jeg er stadigvæk
stolt når folk spørger hvad holder du med?...
Lazio fan i byen der kaldte mig en svans.
Uha, jeg skal tilbage til midt- og slutfirserne, hvor Falcao, Roberto Pruzzi, Berggren m.m. spillede og ikke mindst datidens svar på totti nemlig Giannini, som var mit store idol. Jeg husker, at han og flere andre fra Italien, til et VM, ikke ville lade sig barbere før at de røg ud. Til sidst løb de fleste rundt på banen med mega fuldskæg!! Han var nok grunden til, at jeg blev rigtig Roma fan! Så lå det lidt stille i en del år, men under en ferie i Rom i 2001(scudetto år), blussede det op igen og siden har jeg fulgt klubben tæt! Jeg husker, at der i Rom var plakater af Totti overalt og i Trastevere var der Roma bannere overalt. Der blev jeg klar over, hvad Totti betød for klubben og hvad klubben betød for Rom og Rom er en fantastisk by!
LOL Kelevra :)
Det var omkring år 2000/2002, første gang jeg hørte til Roma Real skulle spile champions legue , mod Roma, jeg så optakten, og de snakkede om Totti og batistuta, hvor vigtig de var for holdet( begge var skadede og var ikke med ) . Da jeg så kampen , elskede jeg deres spilletrøjer , det er de fedeste af dem alle , især den sorte/orange farve:D , men gruden batistuta og totti , trøjerne , blev jeg Roma fan . Roma tabte desuden 3-0 den kamp , kan jeg huske .
Hahaha Kelevra!
Jeg opdagede Roms herligheder da jeg spillede FIFA i en online liga hvor jeg blev tildelt Roma, det er snart 10 år siden. Er helt ked af jeg ikke opdagede dem et års tid tidligere så jeg kunne ha oplevet scudetto sejren som ægte Roma fan!
Jeg har altid fulgt med i fodbold, men længe havde jeg ikke et hold jeg synes var helt unikt. Gad ikke holde med Manchester United, Real Madrid & Barcelona ligesom alle andre, fordi for mig virkede det ikke som om at man var rigtig fan - mere en der bare red med på succesen.
"Lazio fan i byen der kaldte mig en svans." Er faktisk sand nok, men en mindre detalje, det var på et tidspunkt når jeg var begyndt at følge netop Roma at jeg blev udsat for Lazio propaganda. Jeg var ærlig og sagde at jeg ikke var interesseret i det fordi for mig virkede Roma som en meget mere speciel klub, den samtale fortsatte lidt hvorefter han sagde "Så er du også bare en svans jo.."
Begyndte så at følge Roma endnu mere nu når jeg ligesom var på det spor, og det gik hurtigt op for mig at det var den unikke klub jeg så længe havde ledt efter, en klub med et stort hjerte, loyale spillere, masser af gejst og fighter mentalitet. En klub der kæmpede sig frem og ikke bare købte sig til de bedste spillere i verden, men alligevel kunne de være med i toppen af deres liga. For mig er det en helt speciel klub og der er en helt speciel stemning. Udover det, så er deres trøjer fede.
Jo, det kan være hårdt at være Roma fan til tider, som I nok alle kan nikke genkendende til, men hold da op en fantastisk klub! :)
Du skulle havde klasket den lazio fan med en flaske haha
Tja, men sagde noget i stil med "Hvor er det sløvt at du ikke engang kan finde på noget intelligent at sige, men andet kan man vel heller ikke forvente af en Lazio fan?" Så vidste han ikke rigtigt hvad han skulle sige og så gik jeg bare min vej.
Det kunne man så også gøre :P
Blev forelsket i Totti i 2002, men var kun 3 år der. Så begyndte jeg at følge Roma noget ved 07 sæsonen og siden 2008/09 har jeg set næsten alle deres kampe på fjernsyn eller computer (: Så skal jeg på rundvisning på Olimpico til sommer :D
Jeg tror desværre ikke man kan komme ind på Olimpico og få en rundvisning. :(
Det har man ihvertfald ikke kunnet de gange jeg har været dernede..
Jeg er faktisk lidt i tvivl om hvonår kærligheden til holdet opstod..
Fra 2000 har den i hvert fald været der, efter Totti's em var det svært ikke for alvor at elske holdet...
Dog var første gang jeg så Roma på stadion i sidste sæson; kampen var mod Lazio, hvor Roma vandt 1-2 efter at ha' været bagud 1-0 og Julio undervejs reddede et staffe...
Til alle der ikke har været dernede endnu vil jeg sgu anbefale det... Skal også snart selv ned og ha' oplevet Roma som hjemmehold, så jeg kan få lov at høre; "Roma Roma Roma"..
[Rettet af: Giallorossi - 04/01/11 - 00:23]
Der var engang hvor man bare skulle holde med et hold i hvert land. I Danmark var det Ikast FS, i England var det en overgang Arsenal, i Spanien var det Osasuna og i Italien faldt valget på Roma.
Ikast var det lokale hold i suppen.
Arsenal havde Dennis Bergkamp.
Osasuna var overraskelsen i Spanien.
Roma var ikke rigtig nogen direkte grund, ud over deres hold var rigtig godt i det managerspil, som var populært at spille sammen med vennerne. Det var nok lidt Batistuta, lidt De Rossi og lidt Totti.
Tiden gik. Interessen for Arsenal og Osasuna forsvandt. Ikast blev til FCM og jeg var til en masse kampen med holdet, men hjertet bankede ikke for holdet i nær så høj grad som Roma.
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0
Transfers 2025/26
123
1