Login
Glemt password Opret bruger

Sęsonen 2026/27

Kategori: Generelt

asromadk
3942 indlæg.
d. 08/08/26 20:40

Med kun 16 dage til sæsonstart, ulmer uroen lidt under overfladen, synes jeg. Gasperini virker i dagens interview post-Brighton bestemt heller ikke som en glad og tilfreds AS Roma-træner.

Det er bekymrende, at man så tæt på at sæsonen sparkes i gang ikke virker til at være klar. På nogen måde. Venskabskampe eller ej, så virker man rimelig langt fra at være klar til sæsonen hvor man gerne både skulle godt fra start og holde sig til i top 4 fra begyndelsen af.

Alle er enige om at man akut mangler en starter LW'er. Det er virkelig kritisk. Men spørgsmålet er om det er nok.

Når jeg ser truppen mod Brighton, så kan jeg godt få rigtig ondt i maven.

ROMA (3-4-1-2): Svilar; Mancini (84' Ziolkowski), Ndicka (51' Ghilardi), Hermoso (51' Koulierakis); Rensch (78' Lulli), Cristante (78' Panico), El Aynaoui (46' Mannini), Wesley (78' Reale); Soulé (66' Cherubini); Dybala (66' Castro), Malen (84' Vaz).
A disp.: Gollini, De Marzi, Nardin, Arena.

I min optik ikke et top 4 hold, da man er alt for afhængig af Malen og Dybala. Det er ekstremt sårbart, at man ikke har mere at skyde med. Hånden på hjertet, hvis man mener CHL og top 3-4 seriøst (og være i gang med at bygge en stor klub med storklubs- mentalitet og sportslige præstationer), så er der ganske enkelt for mange spillere som ikke burde være i start 11. Spændende spillere, men de burde ikke være startere.

1. Prioritet = LW'er. stjerne.
2. Prioritet = + 1 back der banker seriøst på til startopstilling.
3. Prioritet = offensiv gennembrudsspiller, som godt må være en usleben diamant.

Bonus: Personligt synes jeg også en ny DMC starter ville klæde holdet - en der bedre kan udfylde den rolle Gasperinis system har brug for bagerst på midtbanen.

Jeg kan godt lide købene af Castro og Koulierakis - men de burde være breddespillere i udgangspunktet og ikke startere. Castro til at ånde Malen i nakken, evt. dække af på kanterne som backup - og Koulierakis til at bruge sæsonen på at spille sig i start 11 hvis han kan. Molina i bund og grund nok et bedre bud på en spiller der relativt hurtigt kan komme ind og gøre sig gældende.

Men ingen af de andre føles bare som sådan nogle plug-n-play til start 11'eren.

Og det efterlader altså stadig ekstremt meget at ønske at dette transfervindue... Man har travlt!

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma