Login
Glemt password Opret bruger

Calciomercato estivo 2026

Kategori: Generelt

indlæg.
d. 26/05/26 08:40

Markedet åbner lidt tidligere i år, allerede 29 juni.

De officielle datoer for de kommende transfervinduer er nu fastlagt. I Serie A vil sommerens transfervindue finde sted fra 29. juni til 1. september 2026.
Forbundsrådet har givet forbundspræsidenten bemyndigelse til at godkende registreringsperioderne for professionelle fodboldspillere, altså transfervinduerne. Transferkampagnen vil vare fra 29. juni til 1. september 2026 (kl. 20.00) for Serie A.

Spændende er nærmest ikke fyldestgørende for, hvor afgørende sommeren bliver. Kan man tænke strategisk, langsigtet, finde de rigtige emner - til de rigtig priser (undvige at købe spillere, hvor man til oktober ikke forstår, hvad man har fået for de mange penge...), osv.

Må indrømme, at jeg allerede får lidt ondt i maven ved rygterne som poppede op straks man var i CHL.

En dyr Greenwood (en type der fylder lidt meget på papiret er ikke hvad man har brug for ærlig talt)

Summerville (har man stadig en fetich for, men er det ikke muligt at finde en billigere løsning - han rapporteres jo til at koste et sted i mellem 30 og 40 mio euro....)

En ligeledes dyr Nusa og måske endnu dyrere Zirkzee. De to her kan nok godt forsvares - Joshua kender Gasperini jo rimelig godt - og Nusa er vist bare sådan en han har haft et crush på i et par år (og allerede før han kom til Rom).

Men.

Man risikerer i min optik at gøre det man altid gør. Blive lidt for begejstret - lidt for hurtigt - hvis man pludselig har spenderet 80-90 mio euro på Nusa og Zirkzee. Man ender med at Nusa går slemt i stykker til September og Zirkzee er marginalt bedre end Dovbyk efter hans genkomst til Italien - og så står man bare i samme uduelige situation som altid.

Jeg håber virkelig at man finder 5-6-7 nye, friske spændende spillere for de her 80-90 mio euro hvis det endelig er man skal bruge så mange penge. Det MÅ være muligt - det har Gasperini bevist i årevis i Atalanta - at finde nogle emner, hvor man køber en spiller inden dennes endelige gennembrud. Inderligt håber jeg, at man ændrer sin taktik nu og ikke begynder at hagle løs med midler man så bare sommer 2027 skal finde jf. FFP for at bare komme i balance.

Belgien, Holland, Norge, ja sågar Danmark - det må være muligt at finde nogle spændende spillere og give den et skud med at etablere en mere bæredygtig transermarkedsmodel. Fx sælge Manu K dyrt til PSG og give Yirenkyi fra FCN et skud i pæn plusvalenza på det bytte. Kunne man fx lykkes med at hente Frattesi + Yirenkyi for 50-60 mio euro - og få ca. det samme for Manu K - så har man altså gjort en interessant handel her.

Omvendt i angrebet - det MÅ være muligt at undgå at give 45 mio euro eller sådan for en angriber. Tiden er bare ikke til det. Man bør tænke klogt - sælge Dovbyk og se om man kan liste Scamacca til for ca. det man får for ham = det kommer man forstærket ud af.

osv osv. Man bør forsøge at finde måder at optimere truppen på uden at vælte budgettet med det samme. Kan man så sidde og have midler til at lave 1-2 kvalitetshandel til vinter, så har man sat sig selv et godt sted.

Har sjældent glædet mig til et transfervindue som nu - håber bare man tænker sig om. Hvis man får sikret sig Malen, LP7 og Dybala forlænger - så kan man godt tillade sig at tage den med ro. Så har man alligevel truppen intakt og kan forsøge langsomt at lave den nødvendige udskiftning. Celik hader folk herinde - kan han slappe af med lønkravene så synes jeg han er en fin breddespiller også. Kender klubben, systemet og har tydeligvis gang på gang vist sig som en trænerne regner med. Det tæller jo trods alt - så kan man jo være nok så meget sofa træner.

Min top 3 og must-do's

1. Mindst 1 ny back der passer til systemet. At have 1stk af denne type (Wesley) er ganske enkelt ikke nok. Det bliver for tandløst og det er benzinen der skal drives motoren på hele konceptet med Gasperini. Man får ikke nok ud af hans ideer, hvis man ikke kan være stærkere på denne position.

2. Venstre kant. Ikke en højre kant der kan spille begge sider - men en der helst begår sig i venstre side. Højre benet, målfarlig. Lookman-type. Må gerne være en 21 årig man finder i en mindre liga til 12 mio euro - men det skal være en som Gasperini og hans folk tror tungt på.

3. Flere offensive kort. 2-3 spillere som kan gøre sig som falsk 9'er og/eller kant. Især venstre side, højrebenede. For min skyld må det gerne være unge talenter - men man kunne også overveje at give etablerede liga-spillere et sted.

Gaetano Oristano - godt potentiale, måske en spændende breddespiller der kunne banke på til en startplads lige nu
Jesper Karlsson - hvis han var billig nok, kunne han være en god schweizerkniv - for er det ikke lige før han godt ville kunne omskoles til back i Gasperinis system?
Dannis Man, Suslov. Jeg ville næsten hellere at man bruge 25 mio på en af dem end 40 mio på Summerville. De kender ligaen og kan forhåbentlig levere fra dag 1.

God sommer og spændende hvad der skal ske - Malen er vel første mand som lige skal være genstand for en pressemeddelelse.

C. Panucci
253 indlæg.
d. 27. maj 2026

tal fra Transfermarkt.

Forlæng med Dybala, Pellegrini og Celik.

Carlos Augusto - Inter - 26 mio euro / Gallo - Lecce - fri transfer
Frattesi - Inter - 22 mio euro
Pinamonti - Sassuolo - 15 mio euro
Venturino - Genoa - 7,5 mio euro (købsoption)
Chiesa - Liverpool - 15 mio euro

85,5 mio euro

Hvis Angelino kan bruge sommeren på at arbejde sid tilbage, så ser jeg ingen grund til, at han ikke skulle være fast på venstrekanten og så kan vi jo snildt "nøjes" med Gallo som garderingsspiller.

Jeg tænker ikke vi skal sætte næsen op efter at starte August med en trup, der kan ramme semifinalerne i CL. Kontinuerligt og roligt skal vi bygge op, så skal vi til gengæld nok vinde CL 3 gange i træk, når Wesley, Ghilardi, Ziolkowski og Pisilli rammer 26 år :)

asromadk
3919 indlæg.
d. 27. maj 2026

Frattesi bør i hvert fald være en no brainer. Tiden må altså være kommet nu. Eneste dilemma er nok, at det er på en position, hvor man ikke nødvendigvis behøver +1. Det er i hvert fald langt vigtigere på andre pladser. Men kunne i min verden godt være Manu K der ofres i den ligning, hvis man fx kunne få to spillere af relevans ind i stedet for ham og gå i nul. Manu K er for mig en klasse spiller, men jeg synes også han har en begrænsning, som er lige til at falde ned over stolen over - manden er ikke direkte/dygtig/insisterende nok i sine forsøg på at være målfarlig. Han er som en prime-Pogba, bare uden målfarligheden. Og det synes jeg faktisk godt man kan tillade sig at Cash In på, hvis man fx kunne få Frattesi + en anden spiller af relevans ind og gå i nul.

Jeg håber meget at man forsøger at tænke sådan - forstærke truppen uden at risikere for meget økonomisk. Rensch ud til 1,5 mio euro og Gallo ind på fri er jo fx et fint lille move.

DanieleTotti
1033 indlæg.
d. 27. maj 2026

Malen er sikret: https://www.asroma.com/en/news/75420/donyell-malen-statement

Vi er jo et fint sted i forhold til mange andre hold. Lazio er ved at gå i opløsning, Gattuso har endnu ikke bedrevet noget som træner. Atalanta er på vej ned igen (Gasperini-effekten er kommet til Rom), det er ikke unormalt for mindre klubber der opererer over egen vægtklasse i en periode - det er sjældent stabilt. Milan har lavet totalt reset og Juve har endnu ikke fundet fødderne.

Holdet er jo ok solidt efter tilføjelsen af Malen. Der er jo nogle åbenlyse positioner der skal forbedres: en wingback, de to offensive midtbanespillere. Jeg har ikke helt vildt fidus til Soulé endnu.

Gasperini er vist opsat på at få nogle tidligere spillere, Freuler, Zappacosta, Scamacca ind som backups. Det lyder jo fint, italienske, erfaring, solide og faktisk også kvalitet. Tænk hvis vi havde haft Zappacosta som backup til wingbacken i stedet for Celik!! Gallo vil være fin til venstre backen, og hvis vi beholder Rensch er vi godt dækket ind der.

Hvis vi kan ramme de rigtige spillere til de offensive midtbanepositioner er vi jo tæt på at være det andet bedste hold i Serie A.

Romaneren
1951 indlæg.
d. 27. maj 2026

PDF'en på Malen er landet, og det er jo nok det vigtigste her på kort sigt.

Næste ting bliver jo nok en af de mindre sjove: der skal nogen ud før 30. juni, så vi endegyldigt kan komme ud af FFP-kløerne. Og det skal være et ret stort salg. Svilar bliver, det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Det efterlader Koné, Soulé og Ndicka som de mest oplagte exit-kandidater. Koné tror jeg ikke på, og det vil også være vanvittigt at skyde ham afsted før et VM, hvor Frankrig garanteret kommer langt og Koné spiller en stor rolle og garanteret øger sin markedsværdi. Soulé håber jeg personligt bliver - og hans værdi kan heller ikke være på sit højeste efter skadespause. Det efterlader Ndicka som det bedste salgsemne - han har været i klubben i en god tid, kom til på en fri transfer (stor plusvalenza) og spiller på en position, hvor vi har en Ghilardi, som måske godt kunne være klar til at tage over.

På den anden side af VM bliver det rigtig skægt - der kan vi bruge CL-millionerne på at styrke truppen og skaffe os af med lidt af dødvægten. Jeg håber på:

Dovbyk ud - Scamacca ind. Det tror jeg kan gøres til cirka samme pris.

Celik ud - kan ikke se hvorfor man skal forlænge ham. Wesley-Rensch på højre wingback er jo en kæmpe stærk rotation. Og helt unge Buba Sangaré kommer tilbage fra lån i Spanien, hvor han har spillet La Liga.

Angeliño ud - jeg tror ikke på, at han nogensinde bliver god igen. Bernasconi fra Atalanta ind kunne være en drømmetransfer. Ellers skal man rykke Rensch over på venstre wingback og købe Fortini fra Fiorentina som backup til højre wingback.

Forlængelser til Dybala og Pellegrini på lav løn - indløsning af Venturinos lån - Zaragoza og Tsimikas retur - forhåbentlig salg af Salah-Eddine, Baldanzi, Abdulhamid og Kumbulla. Romano, Cherubini og Pagano håber jeg kan få ydermandater på bænken og få chancen for at brage igennem i Rom.

Bliver en vanvittig sommer med en millard rygter! Fx rygtet om Greenwood, som jeg virkelig håber ikke har noget på sig. Det vil være grimt for klubben at have sådan et menneske i truppen.

Tottithorsen
4979 indlæg.
d. 27. maj 2026

Forklar mig lige hvad i har imod Greenwood? Spørger af ren uvidenhed. Har kun set det han har præsteret for Marseille.

Mouritzen94
1 indlæg.
d. 28. maj 2026

Det bliver et spændende transfervindue!

Jeg håber i hvert fald dette sker:

Ud
Koné (Vi kan tjene gode penge på ham - også nødvendigt ift. FFP)
Dovbyk (Vaz er reserve, så vi kan lige så godt tjene lidt penge på Dovbyk)
Kumbulla (Ikke god nok)
Abduhamid (Ikke god nok)

Udlån
Baldanzi (Han kan blive god men mangler spilletid og selvtillid)

Ind
Frattesi (Erstatning for Koné)
Comuzzo (Stort potentiale og vi mangler CB's)
Palestra (Ny startende wingback)
Chiesa (Kant/offensiv midtbanespiller)

Forlæng
Dybala
Pellegrini

Udløb
Tsimikas
Ferguson
Celik
Zaragoza
El Sharaawy

Opstilling til næste sæson
Spillere med parentes () er reserve:

Malen (Vaz)

Dybala (Pellegrini) - Soulé (Chiesa)

Wesley (Angelino) - Frattesi (Pissili) - Cristante (El Aynaoui) - Palestra (Rensch)

Comuzzo (Hermoso) - Ndicka (Ghilardi) - Mancini (Ziolkowski)

Svilar (Gollini)

[Rettet af: Mouritzen94 - 28/05/2026 - 10:37]

DanieleTotti
1033 indlæg.
d. 28. maj 2026

Chiesa er et stort spørgsmålstegn ift. niveau og bør ikke satses på (Tsimikas host host). Vaz er simpelthen ikke god nok endnu og kan ikke være backup angriber i en sæson med Champions League, det vil være for useriøst.

C. Panucci
253 indlæg.
d. 29. maj 2026

Jeg gad egentlig godt se klubben hente et par rutinerede garderinger ind, som også kan levere lidt international erfaring.
FX. Rüdiger, Icardi og Julian Brandt. I bund og grund må næste sæsons helt store mål vel være at konsolidere top4. Hvis vi kan hente nogle rutinerede kræfter ind (Icardi og Rüdiger) på korte kontrakter, så er jeg sikker på, de både vil lære godt fra sig, men også absolut agere pålidelige brikker i CL samt mod nogle af de der top6-holde i Italien. De kampe SKAL vi altså til at vinde igen!

Smid Frattesi, Gallo, Summerville i den pulje der, så lever jeg nok uden Dovbyk og med sorgen over Faraoens videre færd.

Så kan vi næste sommer hente Comuzzo/Scalvini og se Vaz blive den nye, franske Luca Toni.

Sund
1438 indlæg.
d. 30. maj 2026

Det bliver et virkelig spændende transfervindue i år - til dels fordi vi har et nyt Gasperini projekt med CL at lokke med, men også fordi der ligger et VM og lurer der virkelig kan ændre på spillernes værdi.

Mine prioriteter for vinduet:
1. Forlæng med Dybala med reduceret løn
2. Hent en fuldgod LW og Wingback:

- Summerville, Tzolis, Alajbegovic
- Dodo type (bedre offensiv end defensiv)

3. Få noget bredde ind på holdet så vi er bedre polstret til CL og et stramt kampprogram. Her er jeg enig i billige fornuftige løsninger som Freuler, Zappacosta mv

Og så selvfølgelig sælge alt vores dødvægt i truppen.

Det er bare vigtigt at Gasperini har det sidste ord, så spillerne passer til ham. Men det er jeg sikker på er i helt rød tråd med at man henter Atalantas sportsdirektør nu.

Som nogen af jer andre nævner, tror jeg at med de korrekte indkøb på LW og Wingback kan være startskuddet til at Roma kæmper med om de sjove pladser igen og skal tages seriøst i en titelkamp.

Lad os bare håbe vi får truppen på plads nogenlunde hurtigt så der ikke opstår hovsa løsninger igen.

C. Panucci
253 indlæg.
d. 30. maj 2026

jeg ville simpelthen knuselske, at have Gallo og Zappacosta som garderinger på vores wingbacks. Kunne bruge dem mod de små hold og egentlig føle mig nogenlunde sikker, hvis der skulle ske noget med førstevalgene eller Rensch (som jeg virkelig begynder at have noget fidus til)

Og ja, det bliver bare super, super spændende med det her vindue. Der skal rutine ind, for det bliver en lang sæson, med helt nye nerver på og en konsolidering i top4, der bare SKAL hjem. Samtidig, så er vi jo igang hele den her ændring i forretningsbenet - og på banen - hvor der skal bygges noget langvaring og sultent op.

men altså, Summerville/Alajbegovic og Venturino, så er vi vel nogenlunde sikret ift El Shas afgang. Men kæmpe potentiale!

Jeg er ret spændt på især den venstre wingback-position. Er der et eller andet ift Angelinos stil og Gasperini, der ikke rimer, eller er manden simpelthen ikke oppe på 100% endnu? - Kommer han det nogensinde?
Og hvem er det lige, ud over Calafiori, der virkelig ville kunne løfte den plads? Og som vi har råd til.

Tottithorsen
4979 indlæg.
d. 01. juni 2026

Er ham summerwille ikke en døgnflue? Har han ikke præsteret på højt niveau et par måneder for West Ham? Jeg har ikke den store fidus til ham. Ser meget hellere Greenwood!
Gallo? Den ser jeg heller ikke ske. Niveauet er for lavt.

Romaneren
1951 indlæg.
d. 01. juni 2026

Umiddelbart kan man jo nok sige, at det er mærkeligt for en klub, der skal spille CL, at man er interesseret i en gut, der har scoret fem mål på en sæson for en PL-nedrykker. Hvis det er ambitionsniveauet, så håber jeg at Cherubini eller Venturino brænder banen af, når de får A-landsholdsdebut af Baldini lige om lidt. De er immervæk nogle billigere gutter at have som backup på den wing. Alajbegovic og Cherubini/Venturino på den position, og så er fremtiden sikret.

Gallo som backup på venstre wingback skal være mere end velkommen. Gratis, god alder, masser af Serie A-erfaring. Utvivlsomt en opgradering over Tsimikas - og der er garanteret mere fodbold i ham, end der har været i Angeliño i denne sæson.

… Hold kæft hvor kan de CL-penge bruges forkert, når man lige tænker over det! Mega spændende. Men først må vi se, hvem der ofres til FFP.

Sund
1438 indlæg.
d. 01. juni 2026

Jeg er faktisk semi begejstret over Gasp's kæmpe ønske om Greenwood.
Hvis vi lige pakker hans blakkede fortid sammen og kun kigger på hans fodboldevner de sidste mange sæsoner.

For mig er han en stor opgradering fra Soule.
Greenwood har mange flere facetter i hans spil og kan lidt af hvert - mål, assist, god med begge ben og et godt overblik + drible og fart. Soule er sindssygt et-benet og hans aktioner fører sjældent til chancer.

Gør lige jer selv en tjeneste og youtube lidt af hans højdepunkter de sidste par sæsoner.
Selvfølgelig i mente, at det kun er de positive highlights man ser.
Det er tydeligt en spiller med selvtillid og en direkte farlighed i hans offensive spil.

Jeg håber vi lytter til Gasp og går efter ham, da han nok er den spiller på højest hylde pt vi kan få med et direkte impact på holdet. Og han har en fin alder.

Men spændende om vi kan være med på prisen, da der er stor interesse i ham.

[Rettet af: Sund - 01/06/2026 - 17:16]

DanieleTotti
1033 indlæg.
d. 02. juni 2026

Ja for mig gør det heller ikke noget at Soulé ofres. Jeg tror der er mange bedre kantspillere derude. Det er vist lige knap 60 millioner vi skal hente, og med 10 millioner for Baldanzi er vi da et godt stykke på vej. Så kan vi måske nøjes med et salg af en topspiller mellem Soulé, Koné og Ndicka.

Greenwood er spillermæssigt helt på højde tænker jeg også. Men vi kan som storklub der arbejder på at promovere os ud i verden have sådan en gut på holdet. Se lige de kampe hvor spillerne har en rød streg på kinden i kampen mod vold mod kvinder - kan Greenwood der netop har været under kraftig beskyldning for overgreb være et frontbillede? Nej, det vil være et gigantisk selvmål. Det er jo ikke fordi sponsorerne kommer flyvende til klubben i forvejen...

Summerville, Malen og Zirksee oppe foran kunne være spændende og nærmest scoudetto-værdigt. Det vil selvfølgelig rykke noget på magtbalancen i klubben at have tre landsmænd på de mest prominente og eksponerede positioner. Det er selvfølgelig ikke nødvendigvis en dårlig ting at der rykkes lidt på Mancini, Cristante og Pellegrinis alt for store indflydelse til fordel for spillere der faktisk er bedre end middelmådige (måske lige Mancini delvist undtaget).

Romaneren
1951 indlæg.
d. 04. juni 2026

Virkelig spændende med Ziolkowski-rygterne lige nu. Ingen tvivl om at knægten kan blive rigtig god (han var købt en som en slags mini-Huijsen, og det synes jeg faktisk godt at man kan se) - men er det rent faktisk sandt, at et Ziolkowski-salg til Premier League kan generere så meget plusvalenza, at man kombineret med de andre småtransfers kan nå FFP-målene, så er det jo en genistreg. Vi sælger en (unægteligt meget lovende) bænkevarmer og undgår at afskibe Koné/Ndicka/Svilar/Soulé - om ikke andet, så kan Koné i hvert fald nå at spille VM med Frankrig og givetvis øge hans markedsværdi med ret meget, inden man ser om han skal skibes afsted. Og det samme kan i virkeligheden gælde for fx Salah-Eddine.

Arsi
749 indlæg.
d. 04. juni 2026

Det kan jeg ikke få til at gå op?

Er det ikke 60 mio euro der skal hentes?

Jeg synes faktisk Ziolkowski ser absurd spændende ud! Langt bedre end Huijsen da han var her (udover de basser han lavede). Ziolkowski har dog været uheldig med de hurtige udskiftninger (den ene var han elendig og den sidste kamp var rent taktisk da han fik et gult) og jeg tror han har haft godt af at træne igennem med holdet igennem sæsonen for så at kunne få flere chancer i næste sæson når vi skal gøre os gældende i 3 konkurrencer.

Jeg er faktisk derude hvor jeg ville have det helt OK hvis vi smed Soulé afsted for et stort beløb. De snakker om over 40 mio for at sælge ham. Han har været rigtig god i første havldel af sæsonen, men den sidste halvdel af sæsonen var han præget af skader og efterfølgende underpræsteret. Dertil har vi jo set at vi har kunnet uden ham, så hårdt som det nu lyder. Jeg synes han er pisse hamrende god, men hvis han havde mere fart, så havde han haft en større stjerne.

Når man så kigger ind i de rygter der florer, så sker der maaange spændende ting som der gør HVER evig eneste sommer.

Summerville - Jeg kender ærligttalt ikke nok til ham, men bare det at han er udtaget til VM og ud fra hvad jeg har læst er en hurtig og god dribler, så kunne det være rigtig spændende HVIS man kan få prisen ned da West Ham er rykket ud af PL. Jeg ville ikke være glad hvis han skulle koste 35 mio.. Med mindre han brænder banen af, så hører i ikke noget fra mig igen.

Greenwood - Mest spændende rygte synes jeg. Eftersigende Gasperinis drømme transfer. Kan med begge ben. Har præsteret i Frankrig. Rodet baggrund, men fodboldmæssigt er han on point. Han ville passe utrolig godt ind i taktikken. Med udgangspunkt i at Dybala ikke spiller alle kampe, så er Greenwood jo rigtig vigtig at have fra højre side af. Super fart, Gode tal rent mål og assist. What's not to like (udover hans kæreste som han har barn med har anmeldt ham for vold men senere trukket disse tilbage af en eller anden grund).

Kerim Alajbegovic - Virkelig spændende ung bosnier som virkelig gerne vil til Roma, men Gasp er ikke convinced. synes egentlig det er ret ærgerligt, fordi med ham har man jo også grundsten til fremtiden. Lad os sige man lander Summerville og Alajbegovic, så har du en der kan starte og en der kan lærer og tage over med tiden.

Frattesi/Mancini - Den handel ser jeg absolut ikke ske. Jeg nægter at tro på at Mancini skifter til Inter. Han er nærmest Romer efterhånden.

Saud & Sangare - Begge er officielt blevet solgt nu. Saud har man en tilbagekøbsklausul på 4 mio euro og man har solgt ham for 3,5 mio euro, så egentlig en fin handel. Vi kan vel hente ham hjem såfremt der mere interesse og vi kan få solgt ham videre til en højere pris. Måske man bare skulle beholde ham som back-up???

Baldanzi - Ryger vidst med 2 mio rabat til Genoa. Ærgerligt, men manglede slutprodukt (og fysisk)

Salah-Eddine - Han har vidst afvist kontraktbuddet fra PSV og vil have en chance hos Gasp. Jeg ved ikke hvor dygtig han er fordi man har nærmest ikke set ham spille. Men kunne man få Angelino i omdrejninger igen og Salah-Eddine som back up, så har vi jo egentlig helt fine wb der kan suse op og ned af kanterne? Eller hvad tænker i?

Jeg så gerne en opstilling á la dette:

Svilar
Mancini - N'Dicka - Hermoso
Wesley - Koné - Pisilli - Angelino
Dybala/Greenwood - Summerville/Alajbegovic
Malen

Så ville jeg stadig føle mig tryg over truppen når den blev roteret:

Svilar (Gollini spiller næppe)
Celik - Ziolkowski - Ghilardi
Rensch/Saud - Cristante - El Aynaoui - Salah-Eddine
Soulé - Pellegrini/Alajbegovic
Malen/Vaz/Dovbyk

Opstillingen hvis der var lidt mere frie rammer for ønsker ift. rygter:

Svilar
Mancini - N'Dicka - Hermoso
Wesley - Koné - Pisilli - Angelino
Greenwood/Dybala - Sumerville/Alajbegovic
Malen/Zirkzee/Scamacca

Det er bare nogle tanker og nogle af dem mere urealistiske end andre, men sjovt bliver det her til sommer, når vi ser hvem der bliver hentet. Håber stadig vi vil have nogle unge talenter ind for udvikling mens de rutinerede kan give deres her og nu

Sund
1438 indlæg.
d. 04. juni 2026

Jeg tror ikke at vi kommer udenom at sælge en profil inden 30/6.
I prioriteret rækkefølge håber jeg på salg af en af:

1. Soule
2. Ndicka
3. Kone
4. Svilar

Og så håber jeg på tilgang af:

- Dodo (2x Cafu på backs? ja tak)
- Greenwood (absolut forventet instant impact spiller der hæver niveauet)
- Summerville (Nedrykket West Ham, ideel spiller der passer godt til Malen og kan sætte en mand af)
- Zirkzee (All-around spiller til de forreste pladser, der harmonerer godt med Malen)
- Freuler (backup midtbaneslider til en lang CL sæson)
- Zappacosta (solid backup til begge backs)

Derudover kunne det være fedt at se mere spilletid til Arena, jo mindre man lejer ham ud.
Dodo er højreback, men synes Wesley har overbevist mig om at han også er fremragende på venstreback.

Lad os få landet den nye sportsdirektør og så tror jeg vi går et UTROLIGT spændende transfervindue i møde, hvor vi lige pludselig er attraktiv som klub med CL deltagelse.

DanieleTotti
1033 indlæg.
d. 04. juni 2026

Ja flot arbejde allerede. Sangare for 4.5, Saud for 3.5, Baldanzi for 8. Alle spillere der ikke rigtig har præsteret når de har fået en sjælden chance. Tilføj 6 millioner efter en retssag omkring Calafiori og vi er allerede oppe på omkring 22 millioner euro ud af 60 uden sportsdirektør og uden at sælge profiler.

Salah-Edine har umiddelbart 0 assist og 0 mål i Holland for mesterholdet. Det lyder faktisk ganske dårligt, så jeg tvivler på han er løsningen.

Summerville er vist tilbøjelig til muskelskader. Det er de spillere vi skal undgå at have som bærende kræfter: Dybala, Bailey....

C. Panucci
253 indlæg.
d. 06. juni 2026

Sangare - 4,5
Saud - 3,5 (minimum)
Baldanzi - 8
Shomurodov - 5,6

- 21,6

Så kommer Kumbulla, Dobvyk med flere jo nok oveni og så må vi altså være temmelig tæt på 0, som jeg ser det.

Jeg begynder mere og mere at fundere over, om det faktisk er Ziolkowski, der holdes spændt i buen til FFP - HVIS det skulle blive relevant. Sub-top-PL klar til at smide 18-22 mio euro, for "den nye Hujisen", skulle det blive nødvendigt for Roma at sælge ud.

Tony på toppen, både med de salg og med de køb han laver - det bliver altså spændende nu!

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma