Kategori: Generelt
Markedet åbner lidt tidligere i år, allerede 29 juni.
De officielle datoer for de kommende transfervinduer er nu fastlagt. I Serie A vil sommerens transfervindue finde sted fra 29. juni til 1. september 2026.
Forbundsrådet har givet forbundspræsidenten bemyndigelse til at godkende registreringsperioderne for professionelle fodboldspillere, altså transfervinduerne. Transferkampagnen vil vare fra 29. juni til 1. september 2026 (kl. 20.00) for Serie A.
Spændende er nærmest ikke fyldestgørende for, hvor afgørende sommeren bliver. Kan man tænke strategisk, langsigtet, finde de rigtige emner - til de rigtig priser (undvige at købe spillere, hvor man til oktober ikke forstår, hvad man har fået for de mange penge...), osv.
Må indrømme, at jeg allerede får lidt ondt i maven ved rygterne som poppede op straks man var i CHL.
En dyr Greenwood (en type der fylder lidt meget på papiret er ikke hvad man har brug for ærlig talt)
Summerville (har man stadig en fetich for, men er det ikke muligt at finde en billigere løsning - han rapporteres jo til at koste et sted i mellem 30 og 40 mio euro....)
En ligeledes dyr Nusa og måske endnu dyrere Zirkzee. De to her kan nok godt forsvares - Joshua kender Gasperini jo rimelig godt - og Nusa er vist bare sådan en han har haft et crush på i et par år (og allerede før han kom til Rom).
Men.
Man risikerer i min optik at gøre det man altid gør. Blive lidt for begejstret - lidt for hurtigt - hvis man pludselig har spenderet 80-90 mio euro på Nusa og Zirkzee. Man ender med at Nusa går slemt i stykker til September og Zirkzee er marginalt bedre end Dovbyk efter hans genkomst til Italien - og så står man bare i samme uduelige situation som altid.
Jeg håber virkelig at man finder 5-6-7 nye, friske spændende spillere for de her 80-90 mio euro hvis det endelig er man skal bruge så mange penge. Det MÅ være muligt - det har Gasperini bevist i årevis i Atalanta - at finde nogle emner, hvor man køber en spiller inden dennes endelige gennembrud. Inderligt håber jeg, at man ændrer sin taktik nu og ikke begynder at hagle løs med midler man så bare sommer 2027 skal finde jf. FFP for at bare komme i balance.
Belgien, Holland, Norge, ja sågar Danmark - det må være muligt at finde nogle spændende spillere og give den et skud med at etablere en mere bæredygtig transermarkedsmodel. Fx sælge Manu K dyrt til PSG og give Yirenkyi fra FCN et skud i pæn plusvalenza på det bytte. Kunne man fx lykkes med at hente Frattesi + Yirenkyi for 50-60 mio euro - og få ca. det samme for Manu K - så har man altså gjort en interessant handel her.
Omvendt i angrebet - det MÅ være muligt at undgå at give 45 mio euro eller sådan for en angriber. Tiden er bare ikke til det. Man bør tænke klogt - sælge Dovbyk og se om man kan liste Scamacca til for ca. det man får for ham = det kommer man forstærket ud af.
osv osv. Man bør forsøge at finde måder at optimere truppen på uden at vælte budgettet med det samme. Kan man så sidde og have midler til at lave 1-2 kvalitetshandel til vinter, så har man sat sig selv et godt sted.
Har sjældent glædet mig til et transfervindue som nu - håber bare man tænker sig om. Hvis man får sikret sig Malen, LP7 og Dybala forlænger - så kan man godt tillade sig at tage den med ro. Så har man alligevel truppen intakt og kan forsøge langsomt at lave den nødvendige udskiftning. Celik hader folk herinde - kan han slappe af med lønkravene så synes jeg han er en fin breddespiller også. Kender klubben, systemet og har tydeligvis gang på gang vist sig som en trænerne regner med. Det tæller jo trods alt - så kan man jo være nok så meget sofa træner.
Min top 3 og must-do's
1. Mindst 1 ny back der passer til systemet. At have 1stk af denne type (Wesley) er ganske enkelt ikke nok. Det bliver for tandløst og det er benzinen der skal drives motoren på hele konceptet med Gasperini. Man får ikke nok ud af hans ideer, hvis man ikke kan være stærkere på denne position.
2. Venstre kant. Ikke en højre kant der kan spille begge sider - men en der helst begår sig i venstre side. Højre benet, målfarlig. Lookman-type. Må gerne være en 21 årig man finder i en mindre liga til 12 mio euro - men det skal være en som Gasperini og hans folk tror tungt på.
3. Flere offensive kort. 2-3 spillere som kan gøre sig som falsk 9'er og/eller kant. Især venstre side, højrebenede. For min skyld må det gerne være unge talenter - men man kunne også overveje at give etablerede liga-spillere et sted.
Gaetano Oristano - godt potentiale, måske en spændende breddespiller der kunne banke på til en startplads lige nu
Jesper Karlsson - hvis han var billig nok, kunne han være en god schweizerkniv - for er det ikke lige før han godt ville kunne omskoles til back i Gasperinis system?
Dannis Man, Suslov. Jeg ville næsten hellere at man bruge 25 mio på en af dem end 40 mio på Summerville. De kender ligaen og kan forhåbentlig levere fra dag 1.
God sommer og spændende hvad der skal ske - Malen er vel første mand som lige skal være genstand for en pressemeddelelse.
Fint at Celik ryger ud af klubben, han er ikke god nok og har kun i glimt vist noget men jeg hader når de forræder spillere skifter til andre top klubber / rivaler.
Håber han fejler i Juventus og laver utallige fejl for dem!!!
Så slap vi af med Celik. Det blev ikke kønt men jeg må sige at jeg glæder mig over ikke længere at skulle se på hans boldflytteri fra wingbacken.
Kan godt forstå det hvis United byder 60 mill euro for Koné at vi sælger ham, men jeg synes det vil være et meget stort tab. Så håber jeg vi henter en fuldgod erstatning (ikke Freuler)
Hvad tænker du?
Med de store PL klubber der meldes interesseret i Kone håber jeg at klubben kan få presset prisen op på 60-70 mio eur, hvilket slet ikke er urealistiske priser i dag.
Når det er sagt er det nok mere sandsynligt med en pris på ca 55 mio eur.
Min personlige mening om Kone er, at han selvfølgelig er en dygtig fysisk præget spiller, som er god på en defensiv midtbane. Men hans andre facetter af spillet, især det fremadrettet, mangler.
Til tider skinner den franske arrogance/lade attitude igennem, hvor han mister bolden og lunter hjem.
Der er dog ingen tvivl om at Kone er svær at løbe forbi som modstander, hvor Cristante er en lidt mere overkommelig opgave.
Manu Kone er vores varmeste salgsemne lige nu på en position hvor El Aynaoui er klar til at tage springet som starter. At spæde op med en Freuler type vil give god mening til en lang CL sæson.
Afsted med Kone og brug pengene på at få lukket Moreira og Summerville
[Rettet af: Sund - 21/07/2026 - 08:47]
Garnacho til Aston Villa og Summerwille til Al Hilal for 80 mill euro!!
Sindssygt og lang næse til roma
Garnacho er godt nok ikke nogen lang næse. Tværtimod. Gudskelov for at man ikke ender med ham.
Summerville er Rios 2.0. Man har forhandlet længe og VM er sku ingen undskyldning. Men man har forsøgt at spare 4-7 mio euro frem og tilbage og så er deg skønt at det i det mindste er sådan her det sker. Altså det er jo fair nok, klub scorer +30 mio euro nærmest og Summerville firdobler sin løn eller sådan på en kontrakt som sikkert også er sat at løbe længere (kæmpe økonomi)
Fair play til Summerville, fair play til West Ham for at have været gode til at forhandle og holde gryden i kog og egentlig også thumbs up herfra personligt. Jeg synes 53-55 mio euro er meget og det må være muligt at købe en anden til det halve som har noget fart og udviklingspotentiale i Gasperinis system. Drømmer klart om at man laver gode handler s la Malen og ikke om at man bare køber 4-5 spillere à 55 mio om året og tror det er opskriften.
Men klart øv hvis han var Gasperinis drømmemand og man længe var villige til at byde total 47-48 mio euro alt inkl og ikke 53-54 mio euro.. for det er bare en fjollet difference så. Bekymret mig lidt at man ikke har større fokus på dem der endnu ikke har fået det store gennembrud. Føles som altid som om at AS Romas scouts er på lønningslisten fordi de engang fik en hånd af en de kender til at få sådan et job. Føles sjældent som om at der leveres de store ting.
Enig i at det er godt vi ikke fik fingrene i Garnacho. Mest skuffet over det ikke lykkes med Greenwood.
Nu er vi efter Nusa som koster 60-65 mill euro. Det marked er stukket helt af. Han er god men sgu ikke så god så den pris er berettiget.
Jeg er begyndt at tvivle på vi får et hold der kan begå sig i champions league. En måned til serie A starter og vi har forsat ikke hentet nogen forstærkninger.
Helt enig i alt du skriver!
Klubben virker som sædvanligt totalt amatøragtig i alt hvad de laver… det er som om alle ved hvilke spillere vi er efter.
Det er næsten som om at alle transfer aviser / journalister har fået en liste over de offensive spillere vi er interesseret i.
Jeg er sikker på at der er spillere på samme niveau som Nusa og Sommerville til halvdelen af de penge klubberne ønsker for de spillere. For 30-35 mio euro burde man kunne finde nogle fine alternativer i Serie A, Brasilien, Argentina, Frankrig etc
Nogen der kan forklare mig hvorfor Roma år efter år agerer totalt amatøragtigt i sommerens transfervindue?? Nu står vi igen en måned før opstart uden en eneste forstærkning.
Mit bud er at vi henter to til Primavera, en lotto kupon med skadeshistorik samt en ukendt 19 år til 30 millioner euro.
At give 60 mill euro for Nusa er komplet latterligt. Så hent Leao til samme pris
… omvendt er vi heller ikke blevet svækket endnu. Koné, Ndicka og Svilar er her stadig - og ret beset er Malen vel egentlig blevet ‘rigtig’ købt.
Jeg har intet imod at vi er misset ud på Summerville og Greenwood. Tror Garnacho kunne have været sjov på lån med option, men også fair nok at undgå ham.
Jeg venter gerne, hvis bare resultatet bliver Tresoldi, Bernasconi og en backup CB, nu hvor Celik er ude.
Hvad siger i til Castro fra Bologna for ca 35 mio eur?
Jeg kan godt lide spilleren, han har en fremragende fysik, fart og stort potentiale.
Jeg tror han passer fint i Gasp system og vil virkelig være en god indskifter, når en kamp skal arbejdes hjem.
Men det er godt nok mange penge for en backup plads. Lad os håbe at vi snart kommer af med Dovbyk så vi mere kan være denne transfer bekendt. Og hvor er Vaz henne i et nyt hierarki?
Må indrømme at jeg ikke kender meget til Tresoldi, men nærmest samtlige mål/højdepunkter jeg har set fra YouTube er tap-ins i det lille felt. Castro kender serie a og har en fin alder.
Når Tresoldi prisen var så ekstrem høj så jeg faktisk hellere at man henter Castro.
Helt enig. Rygte der gør mig glad. Tresoldi rygterne er deprimerende. Fair nok hvis han kan fås til en god pris, men at han er sådan en man jagter desperat og vil betale i dyre domme for forstår jeg ikke.
Castro god mulighed, men synes man skal droppe det hvis man ikke kan få en bedre pris.
Nusa er det nye rygte som fylder meget. Prislap på alt for meget også… så investor dog big time i Leao, som man må overbevise om at han nok slal få en bedre løn efter et par sæsoner
Kæmpe ja tak til Castro! Perfekt alder, Serie A-erfaring, helt anderledes end Malen. Ville bestemt være en fed transfer
Hent Castro og Leao og Moreira så er jeg meget fortrøstningsfuld ift den kommende sæson. Evt Freuler på en fri transfer.
35mio euro alt inkl. undtagen procenter på videresalg. Ligner den går hjem
Ikke en katastrofe men altså.. det er mange penge synes jeg, på en plads hvor man lige pt. Stadig har Vaz og forrige sæsons La Liga topscorer som supplement til første angriberen
Det er så latterligt meget vigtigere at man får en kant, en wing ind. Og gerne to, der begge kan skabe noget fra venstre side. Man ender sikkert med at købe 3 nye angribere og til sæsonstart står man stadig uden en født wing/assist type
Calciomercato estivo 2026
79
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0
Transfers 2025/26
123
1