Kategori: Generelt
Spændende om vi får lov at se Serie A i TV.
Det tyder på at hverken TV2 eller Viaplay køber rettighederne :(
Forleden fik jeg tre billetter til kampen mod Inter, og jeg har tidligere ikke haft problemer med at få billetter til de store kampe. Tænker også at I sagtens kan få billetter til Juventus kampen! :-)
Man skal blot være klar, når billetterne bliver sat til salg. Jeg vil anbefale at tilmelde jer deres notifikationssystem, så I får mail, når salget starter, og ellers holde øje fra cirka en måned før kampen.
Pellegrini direkte rødt for Italien på Olimpico.... Mens de er foran 2-0. Av en tid han går igennem.
Tilgengæld vildt Pisilli får debut for landsholdet allerede :) lad os krydse alt vi kan for han ikke bliver solgt lige foreløbig!
https://football-italia.net/roma-crisis-dybala-stunned-mancini-talks-juric/
Det er virkelig dead man walking med Juric..
Holdets absolutte stjerne er ikke tilfreds.
Rygterne intensiveres på Mancini de her dage - jeg tror på at vi ender med ham.
Og det er jeg faktisk glad for, hvis det bliver ham.
Tror holdet er i så ringe forfatning at vi har brug for et stort navn der kan indgyde respekt men også tro på egne evner på dag 1. På længere sigt havde det været mere sexet med en yngre upcoming træner.
Og gerne en permanent løsning end en 1 års træner som Juric og De Rossi.
https://romapress.net/report-frank-lampard-excluded-from-romas-consideration/
Lampard er ikke længere anset som en mulig træner, men Mancini skulle eftersigende være det.
Postet blot en time efter rygterne om Lampard som mulig træner
Kun mig der er en smule nervøs for at vi rykker ned??
Ja
Men jeg synes næsten det kunne være forfriskende.. for så ville alvoren forhåbentlig gå op for folk.. og måske det ville tvinge klubben til at gøre tingene på en ny måde (fx satse hårdere på yngre billige spillere frem for at bruge usandsynlig mange penge på blot at blive dårligere som hold)
Nå, men når det nu ikke kører for Roma, så kan man altid fryde sig over at Lazio tabte 0-6 til Inter!!! xD
Skulle vi ikke bare se at få hentet Palladino ind som vores nye træner!
Jo det er en god ide med Palladino. Vil han gerne skifte fra et tophold med tur i den til et falleret hold der netop har kæmpet sig ud af nedrykningskampen?
Ja hvis han får penge nok. Penge nok til at købe spillere for og hele ledelsen og baglandet er kommet på plads.
Vi er nu det hold i top 5 ligaerne der har hentet flest point i 2025. Det hold som Juric og til dels De Rossi fik til at ligne nedrykningskandidater har Ranieri transformeret til et hold der på papiret er scoudettomateriale lige nu.
Det er forbløffende at der kan være så stor forskel. Specielt for de de alle 3 stillede med samme formation..
Endnu mere taler det til hvad fremtidens træner skal indeholde. Det skal være en fleksibel træner der fikser en stærk taktik i forhold til hvad der er af spillere. Nøjagtig som Ranieri og Spalletti er mestre i. Der er en grund til at der er de trænere har præsteret bedst med både resultater og underholdende fodbold i Roma de seneste par årtier.
Med begrænsede midler er det urealistisk at forme et bæredygtigthold efter et fast koncept inden for en så kort periode..
Ja, det er fuldstændig vanvittigt. Ranieri er vel en ekstremt undervurderet træner i bund og grund. Man "glemmer" ham tit, fordi han måske ikke ligefrem har haft glorværdige år i Real Madrid eller Manchester United, men fakta er bare at han har trænet store klubber i hobetal. Manden har vundet PL med Leicester, og ligemeget hvordan man vender og drejer det (den rigtige trup, de rigtige spillere, på det rigtige tidspunkt...), så er det en absurd bedrift.
Ranieri fortjener virkelig dette sidste eventyr i AS Roma, hvor han ærlig talt ikke bare sætter to streger under at han er en GOD træner, men at han er intet mindre end verdensklasse. Og når man på et senere tidspunkt skal nævne de ti bedste trænere fra hans æra, så er han sku deroppe med de bedste. Det kan bare ikke være anderledes - det er smukt med smukt på, for det er intet mindre end utroligt, den forandring som er sket i Rom. Forsøger at sidde og finde ud af, hvem af truppens spillere som ikke præsterer under Ranieri de sidste mange uger - og det er bare svært? Det er nærmest kun stadig LP7 som kæmper lidt med at levere hvad der med rette forventes... Alle andre, samtlige spillere i truppen, efterlader gang på gang positive aftryk og alt er doseret og lagt igen og igen næsten til perfektion.
Jeg var rigtig negativ og kritisk i løbet af de første kampe - men hvad jeg havde overset var, at han naturligvis skulle have tid til at få styr på hver enkelt spiller. Det var fuldstændig ligegyldigt, hvordan han stillede op i bund og grund - spillerne var til rotterne, og det er tydeligt at han har fået løst de problemer. For tiden føles det som om at han kan stille op i 3-4-5 forskellige opstillinger - alle med succes.
Fuldstændig fantastisk hvad Ranieri udretter - og hvor bliver det enormt spændende mod slutningen af sæsonen at se, om han kan udføre sit måske største mirakel i Italien til dato: at få Roma til at slå de store klubber i Italien. Jeg har fortsat ikke de store forventninger om det, men lykkes det, så skal vi altså se ham her som en trænerlegende i klubben på linje med de største. Født i Testaccio, gået på pension efter at have reddet sin ene hjerteklub Cagliari en ekstra sæson i Serie A, bliver kaldt tilbage fra pension og risikerer at ødelægge hans sidste punktum i karrieren ved at overtage en dybt dysfunktionel udgave af hans elskede Roma, som han derefter får til at (over)præstere helt vanvittigt.
Europa League-trofæet ville for meget være det ultimative, passende afsluttende mirakel, og jeg tror på, at det kan lade sig gøre.
Og så håber jeg virkelig, at man tager notits af, hvordan det fungerer i Rom bare at have en erfaren, tænkende mand som træner. Ikke en flashy, ung systemtræner med masser af gode idéer og meget lidt erfaring - bare en solid, dygtig træner. Det virkede med Spalletti, det virkede med Mourinho(... sådan da), og det virker med Ranieri. For Ranieris vedkommende er det især mandskabsplejen, som viser sig at være i absolut verdensklasse - han har som I andre også nævner stort set løftet samtlige spillere mindst ét niveau. Og det er rigtigt, at Pellegrini måske ikke helt er brudt ud af sin spiral endnu - men startpladsen mod lazio Merda og det efterfølgende mål viser også, at Claudio har fint styr på, hvor Pellegrini er.
Uanset hvad der sker herfra og mod slutningen af sæsonen, så håber jeg under ingen omstændigheder, at Claudio lader sig overtale til at tage en sæson mere i én eller anden feberdrøm om at jagte en Scudetto. Han har ofret sig for klubben på fornemmeste vis, og han fortjener også at klubben giver ham et værdigt og passende punktum. Det har vi haft problemer med før, senest med De Rossis fyring. (... har i øvrigt tit tænk at DDR kunne have haft enorm gavn af at være assistent under Ranieri og lære en ting eller to - for så igen at kunne have overtaget holdet til sommer, men med mentor Ranieri tilstede i klubben, som så gradvist kunne give mere og mere slip)
Men hvor er jeg glad for, at Ranieri bliver i klubben og har en afgørende rolle i at udpege den næste træner. Den ro kan forhåbentlig fortsat komme os til gavn i årene fremover.
Hvem havde troet da Ranieri blev ansat, at vi nu ville være 9 point fra top 3?
Jeg tror bestemt CHL er en mulighed endnu!!!
Sæsonen 2024/25
89
0
Transfers 24/25
230
0
Salg af tøj
3
0
Hotel i Rom
2
0