Kategori: Generelt
Ny sæson, nyt transfervindue. For første gang i lang tid er med den nye ledelse, meldingen at der skal bygges ovenpå, og ikke udrenses profiler i dette transfervindue. Der skal bygges videre på sidste sæsons Conference League triumf, og holdet skal yderligere tilpasses Mourinho. Det kalder på en ny tråd med forhåbentligt sjældent set optimisme fra Romas fans.
Transfers ind:
Svilar (reservemålmand)
Zeki Celik (højre back)
Nemanja Matic (midtbane)
Paulo Dybala (angreb/off. midt)
Georginio Wijnaldum (midtbane)
Andrea Bellotti (angreb)
Ud:
Daniel Fuzato (Ibiza)
Davide Santon (fri)
Ainsley Maitland-Niles (retur fra lån)
Sergio Oliveira (retur fra lån)
Henrikh Mhikitaryan (fri)
Robin Olsen (Aston Villa)
Jordan Veretout (Marseille)
Gonzalo Villar (Sampdoria)
Carles Perez (Celta)
Justin Kluiver (Valencia)
Alessio Riccardi (Latina)
Amadou Diawara (Anderlecht)
[Rettet af: DanieleTotti - 02/09/2022 - 14:44]
Lad os åbne snakken om Ronaldo. Der er flere medier som melder om, at han er tilbudt til Roma. Hvad tænker i?
For og imod.
For:
Giftig foran mål, en sand vinder og et kæmpe navn. Hans branding i Rom vil skabe vildskab og stort kendskab samt større fanbase (økonomisk).
Imod;
Primadonna af Guds nåde. Evt. Ændring af spilsystem? (Skal der spilles for ham?) og så en kæmpe lønsum.
Som jeg har nævnt tidligere - hvis han kan hentes for en slik (lad os sige 20-25 mio), så siger jeg helt klart ja tak!
Omvendt, så er også andre steder de penge kunne bruges, og hvis vi kan holde på Abraham, så synes jeg også det kunne være en for udtog løsning!
Hvis Mourinho vil ha’ ham og han kan fås uden at kaste klubbens økonomi i lokummet, så kan jeg godt se pointen i det.
Selv er jeg ikke verdens største fan af idéen - jeg så klart hellere, at man ikke bruger store (løn)summer på 36årige.
Der er rygter om, at Juve er villige til at smide navne som Filippo Ranocchia og Nicolai Rovella oveni handlen for Zaniolo. Det må jeg indrømme gør det lidt mere interessant. HVIS nu Zaniolo ikke genfinder sit højeste niveau og vi kan få 50 mio plus to kæmpe italienske talenter, så synes jeg faktisk, at handlen minder lidt om den handel, der bragte Zaniolo til klubben i første omgang, hvor vi byttede med penge og Ninja, der aldrig rigtig fandt niveauet i Inter.
Ronaldo er jo bare spin. Om han så halverede sin løn, så ville han stadig springe rammerne for hvad klubben kan og vil give sine spillere.... Lige lidt perspektiv med i silly season, ellers bliver det sku bare lidt fjollet...
Hele dilemmaet omkring Zaniolo handler om at klubben ser ham i en ny kontrakt til en 3,5-4 mio. Zaniolos folk skulle ville ønske ham helt i top i klubben på en 6mio ish. Tammy er pt. lønførende på 5, LP7 4 og kommer folk som (Mikhi), Smalling, Spinna...
Hvis Ronaldo halverede sin køn og rundede ned, ville han vel stadig ligge på 10+, med det kendskab jeg har til hans løn.
Men ja, gad vide om han ikke ville tjene det hele ind trefold i merchandise...
Juventus skulle være ret aggresive pt., men de forsøger sig med den tilgang de altid har haft (og haft succes med når det kommer til at nuppe spillere fra Roma, Fiorentina osv) - blive ved og så vente på at den mindre klub bukker under.
De skulle eftersigende på ingen måde ville gå over 35mio euro i cash - og så er der tale om at de skulle have luftet ideen om Ranocchia ELLER Rovella ELLER Arthur ELLER McKennie. Desværre. For det er klart, at hvis der kom nok spillere ind i handlen, så er det interessant.
Juventus er bare nogle røvhuller, håber virkelig at man får sat foden ned. Hellere sælge til Tottenham for 16 mio euro næste sommer end en handel med Juventus der ikke ubestridt er til klubbens fordel. 35mio euro + 3 af ovenstående spillere, hvis Mou er interesseret, så fair nok herfra. Ellers ikke.
Helt enig med din vurdering af Ronaldo! Hvordan skulle vi kunne betale hans løn?? Vi kan ikke engang betale dybalas løn og hente ham på fri.
Håber sku vi forlænger med Zaniolo! Det ville næsten ikke være til at bære at se ham i en Juventus trøje! Jeg hader fandme den klub. Så hellere sælge ham til England
Nogle gange er ting bare lidt vigtigere end penge - Zaniolo her er lidt sådan en sag, synes jeg. Altså vi er jo ude i et eller andet "'alle tiders dyreste handen 2 italienske klubber imellem', før jeg synes man skal overveje det.
Zaniolo vil dog gerne blive i Italien. Fint, så stik ham dog den kontrakt og sats på ham. Giv ham den løn han vil have, men bind ham 5 år uden nogen salgsklausul. Done og videre.
Alt tyder på at Zaniolo ikke er at finde i Rom når den nye sæson skydes igang... Synes det ærgerligt især fordi jeg synes at han er guld værd på en højrekant, men det vil vi åbenbart ikke spille med.
Holdet burde have været skabt omkring 3 spillere: Pellegrini, Tammy og Zaniolo efter min mening.
Zaniolo kræver for meget i løn. Tror han har mistet jordforbindelsen!
Ser det heller ikke som noget problem hvis zaniolo smutter til sommer. Han var god inden hans skadesmarridt, men denne sæson har han været dårlig, han har ingen blik for spillet og holdet.. hvis Juve betaler til pas mange penge, synes jeg det er fint.. så kan vi forhåbentligt finde en god afløser
[Rettet af: TheGladiator - 27/06/2022 - 19:35]
Smid Zaniolo af helvedes til og hent Belotti på fri! Så spil med Tammy og Belotti på toppen og Pellegrini som 10’er
Jeg håber klubben også vil kigge mere mod ungdomsholdene. Vi har en Faticanti der ikke engang er fyldt 18 endnu, som eftersigende skulle være spændende. Giv dem nogle brugbare minutter hist og pist, som der er gjort med Bove og Felix til dels.
Zaniolo skulle vidst ryge til Juve og det bliver for mindre en 50/60 mio euro. Dog vil Roma have nogle ungdomsspillere med i handlen (vi laver en Zaniolo handel på Zaniolo).
Ingen melding om Celik endnu. Ej heller ikke for Frattesi.
Er nok også bare lidt utålmodig, men det står liiiidt stille.
Aouar er også rygtet til Sevilla. Tror ikke på at Roma henter ham selvom jeg egentlig håber det. 20 mio ish synes jeg sgu er en mega billig pris.
Hvornår stopper vi egentlig med at sælge ud?
Først og fremmest skal vi spille CHL, men vi skal forhåbentlig da også kunne udfordre til Scudettoen igen. Ved at være for længe siden.
Det var vel under Spalletti sidst? (Ham gad jeg så gerne at have tilbage. KLAR idé om spillet og vi spillede bare godt. Det lort mellem ham og Totti gør dog at han ikkee kommer tilbage igen).
asroma87
Et angreb med Belotti og Tammy tror jeg bliver for "langsomt". Men er du gal jeg synes han ville være en god deal. Han ryger dog nok til Monaco!
Er jeg den eneste som synes der er bekymrende stille angående transfers?
Juve, Inter, Milan kører derudad
Hvis vi ikke snart henter noget kvalitet synes jeg top 4 ser svært ud?
Celik skulle være 99% nu! Og så er Frattesi næste mål.
Men ja der er meget stille!
Zaniolo tror jeg også ryger til Juventus og det er faktisk ok. Hans attitude er simpelthen forfærdelig
Zaniolo er vores -og et af italiensk fodbolds- største talenter, så jeg vil være ærgerlig over, at se ham gå.
Omvendt skal vi ikke holde på ham for enhver pris, specielt ikke, hvis han ikke ønsker at være her. Og enig i, at hans attitude ikke altid er den bedste. Så en god sjat penge og evt et par talenter vores vej, eller sende ham til prl og få del i deres mange milliarder, så er det måske den bedste løsning for alle.
En nu tidligere Roma-dreng, Cancellieri, har netop skrevet under med Lazio (af alle). Højre wing og som jeg forstår det, et ret fornuftigt talent. Frygter lidt, at vi har dummet os her, skulle ikke undre mig, om han gør det godt hos de lyseblå. Dét vil godt nok gøre nas..
[Rettet af: Crap_Bag - 30/06/2022 - 23:13]
Cancellieri er bare LP7, Frattesi osv om igen. Føler jeg bare siger det samme igen og igen.
Det er håbløst, den måde man i 0rtier nærmest træffer dårlige valg når det kommer til ungdommen.
Alt ofte skiver man relativt lovende spillere afsted og bruger for mange penge på Breddespillere.
Kommer nok aldrig til at forstå det. Håber det er slut, at man ikke skifter Bove, Volpato og Felix ud med 3 "fyld" spillere til sammenlagt 40 mio eur...
Størstedelen af de handler man laver bør i min optik være spillere som man oprigtigt tror han være en faster starter. Det er her jeg er lidt efter Celik-handlen. Kan man virkelig ikke finde en ungdomsspillere som kan udvikles lidt på. Zelewski kan vel også bruge næste sæson på at udvikle sig mere og til at kunne dække HB.
Henter man en 'færdigudviklet' spillere, så synes jeg at det er alfa og omega om man tror på at det er en upgrade eller ej. Selv 7 mio euro er mange penge for en der bare skal stå i skyggen af Karsdrop og som sikkert ikke en gang kommer til at gøre det godt, fordi han sikker ikke engang får nok spilletid til at kunne komme ordentlig igang..
Håber man kan tage yderligere et skridt næste år og rent faktisk BRUGE de unge. Håber at vi undgår 7 nye Bredde spillere a ala Eldor, Perez, Vina, som primært koster dyrt og tager pladsen fra ungdommen - uden at løfte niveauet og klubben nogen steder hen alligevel.
Så er Svilar ankommet i Rom! Vores nye 2. Målmand
Spændende hvordan det ender og hvor stort talentet er.
Hvis Cancellieri kan finde på at skifte til Lazio, er vel ikke rigtig Roma-dreng? Desuden kan jeg heller ikke se hvad han har præsteret for at være noget specielt?
Jeg tror mest vi skal ligge mod 3-4. pladsen, og ikke si meget mod Inter og Juve. De er økonomisk i en liga for sig stadig. Hvem har Milan hentet, er det ikke mest bare rygter, der ikke rigtigt bliver til noget?
Der er stadig ret stille med transfers, men det kommer vel egentlig også an på hvad man forventer? Grundlaget for truppen er jo i det store hele lagt. En backup til målmandspositionen og højreback var åbenlyse mangler, og de er sikret. Midtbanen har fået en tilføjelse med Matic.
Han er inde omkring landsholdet, så helt håbløs er han vel ikke. Måske valgte han Lazio, fordi han vil blive i Rom?
Indgik vidst i kumbulla-handlen, i sin tid, måske vi skulle have vist ham lidt tillid i stedet for. Kumbulla har vel ikke ligefrem sprængt rammerne for solidt forsvarsspil. Ikke at han har været decideret dårlig, men som asromadk skriver, lad os nu tro lidt på de unge gutter (vores egne) også.
[Rettet af: Crap_Bag - 01/07/2022 - 15:05]
Hvor holder i jer iøvrigt opdateret? Nogen favorit hjemmesider?
Jeg bruger for det meste:
Football-Italia.net
Chiesaditotti.com
Newsnow.com.uk
Hvis man holder inderligt med Roma vælger man ikke Lazio, heller ikke selvom man gerne vil blive i Rom :)
Zalewski, Bove får ikke lov til at smutte i dette transfervindue, selvom der er bud efter dem. Darboe har også spillet en pæn del i seneste sæson, dog mindre overbevisende. Synes nu 2-3 ungdomsspillere med fin spilletid og med fokus på at integrere dem på førsteholdet er ganske fint pt. Det kunne jo tyde på at den nye ledelse har anderledes fokus. Det er vel begrænset hvor mange teenagere vi kan have på holdet med forventning om spilletid og samtidig gå efter top 4?
+1 skytt0
Jeg er tilbøjelig til, at give dig ret DanieleTotti. Lazio er selvfølgelig den sidste klub, han måtte vælge. Det skulle så bare aldrig være kommet dertil, at han skulle have spekuleret i andre klubber end Roma. I hvert fald ikke før vi evt kunne have tjent kassen på ham.
Håber vi ser andre takter, med de lovende spillere vi har pt. Bovo og Zalewski, som du nævner, men også Volpato, Faticanti, Calafiori mfl.
Altså nu er det jo ikke fordi han har valgt Lazio frem for Real Madrid. Synes sådan noget klubfølelse for de unge er ok at se bort fra, hvis klubben svigter dem Max. Han fik jo ikke engang chancen for at skabe sig et gennembrud a la Zalewski.
Der er i min optik stor forskel på hvis han var en etableret spiller, som stod og kunne vælge mellem en masse gode klubber. Synes han er fin i sin ret til at tænke Lazio som en sportslig god mulighed, nu Roma åbentlyst ikke har interesse i ham.
Synes som altid, det er utroligt. Der er vel en håndfuld Bredde spillere i truppen som man rent faktisk har brugt penge på. Det havde været sjovere, billigere og et federe projekt, hvis de 4-5 spillere hed Cancellieri, Milanese (også netop solgt her nu), Sadiq osv. Sadiq er vist eftergivende på blokken I Ajax pt. Bruge endnu flere penge på reelle stjerner men stoppe med at spilde penge på bredden. Tag fra egne rækker istedet
I min optik, kan man ikke forvente at de unge spillere “bare” skal have lidt tid, samtidig med at man spiller med om chl. Pladser. Der er det nødvendigt at få mere erfarne og sikre spillere.
Bove, Gyan, Darboe, Zalewski og volpato havde ikke sikret os et trofæ og en fin placering i år.
Det giver mening for mig at leje dem ud, så de kan spilles skarpe (Calafiori eksempelvis). Vi giver dem mulighed for at udvikle sig og få spilletid mere kontinuerligt.
Så er der enkelte som kan lege med og den vej igennem sikre sig spilletid. Zalewski eksempelvis.
Sassuolo er for min en genial måde at udvikle vores spillere på. En klub hvor de unge får massere spilletid, kan lære af lidt mere rutinerede og som spiller flot fodbold.
Jeg er fan af konceptet. Særligt når/hvis de kommer tilbage. Pellegrini og Frattesi som eksempler. Manglede bare Scamacca også kom retur.
Zelik er landet i Rom!
Hej DeRossi16 - du er med på, at Calafiori er næste spiller, som man sælger, ikke?
og er lodret uenig - du kan ikke finde mange spillere, som slår igennem på rent talent alene. Det kræver minutter, tillid, en træner der tror på dem og som indtænker dem i voksenfodbold.
Hvis ikke Spinnazola var blevet skadet, så havde Zalewski jo netop været på vej til Sassuolo denne sommer?
Synes det er vanvittigt, hvis man ikke beholder Calafiori. Ud med Vina, Spinnazola er altså ikke helt ung mere og Zalewski burde kunne re-omskoles til at kunne dække af modsat side også.
Jeg er også fan af konceptet om at man sender sine spillere på græs, hvis de kan få sig fast starttid i Serie A i en midterklub. Fan, uden tvivl. Men synes man skyder sig selv i foden, hvis man ikke sikrer sig en aftalt pris, klausul - så man er uden om at skulle forhandle, hvis pågælndende spiller slår igennem. Frattesi solgt i sin tid for 5, klausul på 20 havde været på sin plads...
Men summa summarum - det er vel fair og OK at jeg er skuffet over klubbens evne til at få klubbens egne frem til at kunne udfylde en rolle i truppen. Lidt for mange gange henter man en backup som hverken er god nok til at slå den nuævrende spiller af ELLER god nok til at være længder bedre end hvad man kunne finde 5-7 år yngre i egne rækker, gratis.
Kluivert vil deltage i holdets pre-season, og mourinho vil se ham an. Mou havde et godt øje til ham i Ajax-tiden.. hvis han kan finde niveau under mourinho, kunne han så overtage zaniolos rolle?
Synes han har noget fart (som vi i den grad mangler) osv, men han skal godt nok oppe sit niveau, hvis han skal være en del af vores hold ;)
Asromadk;
Jeg tror langt hen af vejen at vi er enige. Jeg ville elske at se roma bestå af rene talenter, ikke skibe dem afsted (navnligt hader jeg eksempelvis en kommende Zaniolo/juve transfer).
Det jeg påpeger er, at Roma har ikke den tid til at spille dem op, og en bred/stærk nok trup til at beholde dem. Og når alt kommer til alt, er det et fåtal som egentlig bliver klassespillere.
Riccardo Alessio, Luca Pellegrini, Marco Tuminello, Elia Capradosi, Federico Viviani. Blot for at nævne spillere, som har været indover vores 1. Hold, for senere at fedte rundt i serie B eller middel/bund serie a.
Så ser jeg hellere de lejes ud, end at satse på dem.
Vi er HELT enige i, at spillere som Vina skal skride og unge have chancen.
Jeg ser bare hellere vores unge spillere vise sit værd på lejekontrakt andre steder, for så at returnere.
Eksempelvis, så er jeg ret skeptisk ift. Afena Gyan. I min optik, og måske jeg deler vandene her, så havde han en god kamp mod Genoa, og har efterfølgende fået rødt kort og brændt ret store chancer. Hvorfor ikke leje ham ud - se ham an og, som du siger og jeg stemmer i, have en tilbagekøbs klausul?
Han kommer ikke til at shine igennem i Abrahams skygge, med 10-25 min hist og pist. Men gør han måske med 60-70 min. I saasuolo, Genoa eller cagliari.
Håber det giver mening?
[Rettet af: DeRossi16 - 04/07/2022 - 19:55]
Synes det giver rigtigt god mening DeRossi16.
Har personligt heller ingen problemer med, at se dem lejet ud, medmindre de beviseligt er gode nok, til at bidrage her og nu. Der burde være plads til en 3-4 unge gutter, som kan få tilstrækkeligt med spilletid, henover en sæson. Resten kan med fordel udlejes.
Bare vi ikke bytter vores bedste talenter væk og får en semi-god breddespiller den anden vej. Det er som at tisse i bukserne..
Og iøvrigt helt enig mht Felix. Kan slet ikke se, hvorfor folk er så betagede af ham. Der er helt sikkert noget råt talent (fart), men han er jo slet ikke mentalt klar, til at begå sig på det hér niveau? Så medmindre der er sket noget markant på den front hen over sommeren, kunne en udlejning give rigtig god mening, som du også anfører.
Enig i det meste.
Men det er lidt det her, som jeg også er inde på. Ud med Felix til fordel for hvem? Hvem er det man forventer at kunne have som 2/3 valg på de positioner Felix dækker, som ikke blot er en "semi-god breddespiller".
Det er lidt her kæden hopper af for mig. Jeg ser det bare ikke ske, og derfor er Felix klart et bedre bud på en breddespiller på de positioner.
Så igen, det er altså sjældent fordi jeg påstar at de unge er super talenter, som er klar til at spille 90 min hver gang. Det gælder sig for Bove, Milanese, Volpato, Felix og spillere som Frattesi, Politano, Caprari dengang.
Det man får ind istedet er historisk set bare ikke særlig godt og det kniber også pt. Derfor giver det ingen mening, at man ikke forsøger dig med disse spillere som brikker i puslespillet istedet.
Zalewski er det perfekte eksempel - han er på 12 måneder gået fra at ligne en skræmt lille dreng uden format, til at være en solid spiller som måske endda kan tage yderligere skridt og blive en reel stjerne?
Det var bare ikke sket, hvis Spinnazola ikke havde været skadet. For så havde den hedde Spinnazola, så hentede man Vina ind og ´Zalewski var blevet skudt afsted til en anden klub, hvor man så kunne spilde en masse penge på ham senere. Han var blevet solgt, så han kunne komme ud og "udvikle sig, da han jo ikke er god nok til Roma". Men det var han - og det er der flere af de unge hvert år (tror jeg) som er - men man kan bare ikke tro, at det er Plug N Play med dem. Det tager tid og det kræver mod fra Klubben og Træneren.
Der vil naturligvis være spillere, som man beholder og giver chancen, som så ikke kan stå distancen. Og så er det jo også fint, så ryger de naturligvis videre.
Men synes man er lige hurtig nok til at gøre det - for så at bruge dumme penge på "semi gode breddespillere", som selv når de får chancen ikke gør det bedre end det som en af de unge havde kunne præstere. og i sidste ende lider man under det økonomisk.
[Rettet af: asromadk - 05/07/2022 - 10:14]
Nyeste rygte siger at vi er interreserede i Zaha fra Crystal Palace (meldt af Romano). Hvad tænker I? 14 mål sidste sæson som venstre kant. Tror ikke vi vil have råd til ham dog.
[Rettet af: oscarkrarup - 08/07/2022 - 15:30]
Stadig masser af rygter, nogle mere urealistiske end andre. Ikke så meget handling, Men Frattesi skubber på for et skifte til Roma, og enderne mødes nok økonomisk med Sassuolo snarest.
Det værste er snart de manglende afgange. Diawara må snart være synonym med mareridt. Utroligt han er så svær at komme af med.. Derudover er William Bianda, Ante Coric, Gonzalo Villar, Justin Kluivert vendt tilbage fra lån og skal formentligt også ekspederes videre - suk..
Mon ikke det meste af krudtet pt bruges på Zaniolo og Juve?
Zaniolo sender mig direkte tilbage til Cassano. Hvis han vil lege primadonna, så fis af. Længere er den ikke. Mon ikke hans karriere risikere at blive lig Cassanos.
Det øjeblik Friedkins ser 50 mio euro sikret ift Zaniolo, så tror jeg der kommer ægte fut under tingene.
Jeg føler mig faktisk ganske overbevist om, at den handel vil være startskuddet til et hurtigt og effektivt mercato for Roma. Jeg tror sådan set rigtig meget på: Dybala, Frattesi og Grillitsch/Torreira ind og så siger jeg bare velkommen til næste sæson!
Har virkelig også haft ægte Cassano-vibes over Zaniolo det sidste år. Er enig med dig Panucci!
Vi har forlænget med Mancini!
Nyeste rygter er at man afviser Juventus og får forlænget med Zaniolo
Det jo på mange måder usædvanligt for Roma, at kunne starte en ny sæson med den samme stamme af spillere. Det tror jeg nærmest er "den vigtigste transfer" for klubben. For mig gælder det her vindue om, at få fjernet de spillere, som modtager tunge lønkroner og ikke får den spilletid, som lønnen beretter. Når det er klaret, så vil jeg gerne drømme om Dybala. Er spændt på den nye sæson!!
Håber også på Dybala, også selvom Zaniolo bliver!!
Ift. Frattesi, så finder de ud af om det sker eller ej i denne her uge
Villar til Monza for 10mio € …
Ikke officielt endnu.
Føler sku vi lader en klassespiller smutte, men jaja hvis han ikke bliver brugt så fint.
Han har
Blik for spillet
Fantastisk teknik og dribling
Gode afleveringer.
Lidt spinkel men 1.84m høj alligevel.
Han var klasse i flere kampe.
Havde håbet han kunne blive starter eller at man kunne få 40m € for ham.
Ser også gerne kluivert blive.
Han har fandme teknik og fart i høj klasse.
Bare mangel på selvtillid og bedre beslutningstagen.
Lad os se hvad mourinho beslutter.
10 mio. euro for Villar er da et flot salg i min verden. Så måske med en procent del af næste salg inkluderet også, så er det helt perfekt.
Enig med bobo her, føler ikke han fik en reel chance.
Ok, ret høj fejlmargin, men det skal også ses i lyset af, at han rent faktisk forsøgte at kreere noget. Leverede desuden god fight, omend defensiven ikke var hans force.
Frygter lidt, at vi laver en lille Schick..
Enig - han fik ikke en fair chance
Men hvis hverken Fonseca eller Mourinho har troet/tror på ham, så skal han bare ud af svingdøren - potentiale eller ej!
Så kan det sagtens være at han slår vildt igennem i evt. Monza og bliver solgt til Inter/Juve/Atletico, m.fl. om 2-3 år for 40-50 mio euro, men det er ikke det samme som at han ville slå igennem i Roma.
Det samme med Schick - ville han nogensinde være slået igennem i Roma, eller var skiftet til Leipzig/Leverkusen det der gjorde det for ham?
Det er ikke ligesom i FIFA, hvor en spiller uanset spilletid når et vis potentiale og bliver en "Superstar" - det her er real life, og meget andet en spilletid kan være en afgørende faktor.
Håber vi lander Frattesi snart, og så må vi se hvad der ellers kommer af rygter og reelle transfers.
Guedes, CR7, Dybala, Zaha
Kommer ovenstående kaliber ind af døren, så ser det ikke helt skidt ud for den kommende sæson vil jeg sige.
[Rettet af: Skytt0 - 13/07/2022 - 09:34]
Dybala og Zaha vil være vildt!!
Kluivert er ikke rejst med truppen til Portugal - sælges formentlig til enten West Ham eller Marseille
Ser Roma - Sunderland venskabskampen. Zaniolo kom ind i det 65'ende minut ved 0-0. Han starter et stort pres, hamrer den på stolpen, Felix scorer et par minutter senere og nu scorer Zaniolo selv til 2-0. Han ligner en der er motiveret. Ved ikke helt hvad man skal tyde ud fra det
At han skal vise Juventus hvorfor de skal købe ham… eller at han er motiveret for at blive i Roma
Hvordan gjorde Svilar, Matic og Zelik det?
Zaniolo kom ind i starten af anden halvleg.
Svilar tog en friløber, efter Veretout havde smidt bolden væk ellers gjorde ingen sig synderligt bemærket synes jeg. Veretout var virkelig ringe og smed bolden væk flere gange.
Villar på vej Til Monza, Diawara til Galatasaray. Veretout linkes igen med Newcastle og Marseilles (efter præstationen mod Sunderland er det måske okay). Kluivert meldes tæt på West Ham. Og mon ikke Zaniolo rejser til Torino i løbet af ugen, når De Ligt er ude af vagten. Perez meldes igen på vej til Valencia eller Atalanta, hvor også El Sha rygtes hen i en bytter med Pasalic.
Jeg synes, der var nogle gode takter i træningskampen mod Sunderland. Defensiven stod bom stærkt, Kumballa spillede roligt og sikkert. Matic fylder godt i hullet mellem forsvar og midtbane.
Offensivt var det ikke særlig spændende, før Zaniolo kom in. Offensiven bestod af Shomurodov, El Sha, Perez og det er - desværre - tydeligt, at vores andenbølge ikke er stærk nok. Men med de rygter, der florerer pt, så kunne vores andenbølge jo pludselig risikere at bestå af folk som Pasalic, Miranchuk og Mata (vel tæt på 1:1 erstatningen af Mhiki).
[Rettet af: C. Panucci - 14/07/2022 - 09:01]
Fint hvis der kan blive ryddet op i truppen.
Det må umiddelbart frigøre lidt på lønbudgettet til nye spillere.
Evt. smide en stor lønpose til Dybala, hvis det er det der skal til (selvom der nok er mange andre ting der spiller ind - som CL).
Jeg er virkelig spændt og optimistisk på den nye sæson.
Mourinho har klaret "test-sæsonen" og set holdet ordentlig an.
Jeg stoler på ham og processen med holdet, men håber da at Friedkins lytter til ham og han får nogle midler at arbejde med.
Spændende om vi beholder Calafiori.
Jeg har en god fidus til ham, men ved godt at han er bag Spinna og Zalewski.
Spinna har tidligere i hans karrier også spillet HB og kunne det tænkes at vores unge polak også kunne tage denne side af og til? Så har vi pludselig 4-5 fornuftige backs til de to pladser.
Det vigtigste lige nu er fokus på 1-2 spillere som kan skabe noget i den offensive.
Håber inderligt at vi lander Dybala, som jeg mener kan løfte os til næste niveau (hvis han holder sig skadesfri). Men der er ingen tvivl om at klubben gør hvad de kan for at hente ham.
Igår så det ud til at Calafiori spillede den venstre midterforsvar, i vores 3 mands forsvar. Han var da inde samtidig med Zalewski. Det kan være det er den position som vi skal bruge ham på, så slipper vi også for at hente en forstærkning til midterforsvaret.
Jeg har længe savnet at få solgt alle de overskuds spillere. Kan de give penge til bare Dybala og Frattesi, så er jeg glad.
Dybala ville være helt vanvittig at få til klubben. Jeg ville med glæde skibbe Zaniolo afsted, for at få Dybala. Det ville også være et kæmpe statement, fra klubbens side af.
Zaniolo er ?kaptajn? i dagens træningskamp og spiller fænomenalt, klart banens bedste spiller i dag :-)
Dybala status.
Roma er stadig favoritter og jeg begynder at tro på den.
Dybala vil blive i Italien:
- Milan har meldt sig ude
- Napoli har en filosofi om at ingen er over holdet rent lønmæssigt, og det begrænser ift Dybalas krav
- Inter har meldt ud at de ikke har plads til ham pt. Det kræver at spillere som Sanchez, Dzeko mfl skal afsted.
En måned til sæsonstart, så Dybala må blive lidt desparat med at finde en klub snart. og kan han se bort fra CL er Roma jo den oplagte.
Tænk en offensiv med Abraham, Zaniolo, Dybala og Pellegrini.
Her hjemme er begejstringen stor og der er flashback til året vi hentede Batistuta og med det samme vandt scudettoen
Lad os håbe at det lykkes
Tror også mere og mere på Dybala nu. Men det er Roma, så man ved aldrig. Rygterne går på, at vi er blevet tilbudt Wijnaldum, men ikke rigtig kan være med i forhold til den lønpakke, han kommer med fra Paris. Synes ellers han kunne være en virkelig spændende tilføjelse til vores midtbane.
Mon ikke Dybala vælger Napoli og cl bold??
Vi skulle eftersigende have mødtes idag med Dybalas folk og afgivet et konkret kontrakt tilbud. Så nu afventer vi svar
Rygtet siger at Dybala har sagt ja til Roma.
Spændende at følge de næste par dage
DYBALA ER ROMA SPILLER!!!!!!!!
Sindssygt! Dybala må være den største spiller de har hentet i min tid som fan. Hvilke transfer tænker I er vildere end denne? Bati?
De breakede den også lige på TopCalcio24!
Jeg sendte ungerne og konen til poolen mens jeg kunne få ro til at se TV :-)
Jeg mindes ikke Roma har hentet en etableret superstjerne siden Batigol?
HERE WE GO!
Fuck hvor det vildt mand! Håber han kan holde sig skadesfri, fordi så tror jeg han bliver vild med Tammy!
Håber dog ikke at han tager 10'eren haha.
Spændende hvad der sker med Zaniolo nu?
Ikke vildere end da vi hentede Karpsdorp :)
En offensiv med Dybala, Tammy, Pellegrini, Zaniolo og Shumorodov (joooke)!
Den er i min bog fuldt ud berettiget til at kæmpe med om mesterskabet, hvis de præsterer.
Kan vores defensiv fortsætte den vilde udvikling og midtbanen blive stabiliseret, jamen så er det her nok det bedste mercato jeg sådan lige kan huske de sidste 20 år.
Den er ikke officiel endnu vel?
Jeg venter med at juble, indtil den officielle udmelding. SÅ jubler jeg til gengæld også!!
Fabrizio Romano har meldt en "Here we go", hvilket oftest har betydet at den er officiel. Alle melder i hvertfald at den er hjemme.
Han flyver til Portugal og skal til medical. Så bliver han vidst præsenteret i aften/i morgen
Shit, den går sku igennem tror jeg. Ligner det unægteligt. Hold op det er vådt. Spændende om han virkelig trækker 10'eren over hovedet.
Hvis han er lidt klog, så frasiger han sig nummeret i første sæson og beviser lidt først...
Mine bukser dunker løs! Sidste nye er Zaniolo forlænger og skal være en del ad coren sammen med Tammy og Dybala. Seriøst - hør lige de 3 sammen - med Pellegrini bagved…
Skid mig i munden og kald mig Susan, det er frækt!
Hahah samme herfra. Det kilder for vildt alle de rigtige steder.
Dybala er vel 99,99 % her lige pt. Landet i Portugal. Dumper han ikke lægetjek er det done deal
Zaniolo har tabt sig 7kg og lignede jo en i sidste træningskamp som havde tænkt sig at tage skeen i den anden hånd. Anfører med ild i røven? Sygt.
Man lader til at kunne holde sammen på Kernen og tilmed lægge på. Det er hvad man har hubgret efter i halvandet årti.
All hail MOU, man skal bare ikke undervurderer hvad det betyder at have sådan en træner, en ægte kaptajn ved roret i en klub.
https://www.pagineromaniste.com/paulo-dybala-e-atterrato-in-portogallo-sara-il-nuovo-numero-10-della-roma/
Sig hej til VORES NYE 10'er!!!!!!!!!!!!!!
Drømmesigning intet mindre!!
Er der stadig plads til både lp7 og zani??
Vi får ham fandme!! Hvor er det vildt
LP7 rykker ned på 8’er positionen
Rui
Mancini-Chris-Ibanez
Rick-LP7-Cristante-Spina
Dybala-Zaniolo
Tammy
Stærkt hold alligevel :-)
Det er sgu vildt! Flot arbejde af den nye ledelse. Det går lidt trægt sommetider, men de mener det !
En stærk start-11.
Hvor kunne den forstærkes?
Mancini/Karsdorp er det svageste led i min verden. Ikke deciderede dårlige spillere, men Mancini er simpelthen faldet i niveau og som om han kun går efter at få flest gule kort. Men synes nu stadig der skal satses på ham.
Karsdorp har hevet sig lidt op, men blegner på højresiden når man ser Spinna/Zalewski på venstre.
Mourinho har en fidus til Cristante og nu har han også fået Matic til pladsen. Men vi har vel brug for en klasse oprydder på midten, så der er mere frihed til LP7?
Hvordan er Matic spillemæssigt??
Jeg er ikke sikker på, at jeg helt har forstået, hvad der er sket i mit liv idag. Men det føles godt. Det føles rigtigt godt..!
Tør ikke juble før den er officiel
Ved sgu aldrig..
Det er jo den sygeste transfer jeg nogensinde har været vidne til.
Synes det minder meget om en Papu Gomez til Sevilla, så det er jo bare ren klasse!
Jeg mindes de største transfers i min Roma tid som værende:
J.A. Riise
Maicon
Benatia
Pjanic
Nainggolan
Gervinho
Dzeko
Men Dybala topper dem alle (måske på nær Dzeko)
La Joya i Roma er 100% en drømme-transfer.
Kølig tekniker og en stærk karisma som rigtig mange af nutidens (ligegyldige??) spillere ikke ejer - verdensklasse af Mou, Friedkins & Co.
Batigol var en af tidens superstjerner da han blev hentet i Firenze og var en giga handel i sin tid. Dybala-handlen kommer i min optik ikke helt op på det niveau - men satme tæt på!
Nogen der ved om Totti er rykket tættere på en ny rolle i klubben?
Dybala stadig ikke officielt - hvad sker der for det? Har han fortrudt?
Det kan være han tager et fly til Barcelona nu…
Noget andet er, at flere medier melder om en frikøbsklausul på 15-20 mio euro til sommeren 23 på Dybala. Lad os håbe, at det kun er hvis CL glipper eller lignende.
Ha ha ja eller til Milano ;)
Læser mig frem til, at den skulle blive annonceret i aften. Kilde: https://www.forzaroma.info/news-as-roma/dybala-roma-ci-siamo-nel-pomeriggio-lannuncio-ufficiale/
Desuden går rygterne på at vi også går efter at lande en aftale med Belotti samt at PSG skulle være interesserede i at halvere lønningsudgifterne på Wijnaldum. Det er spændende tider.
Kan vi også hente Donnarumma mens vi er igang? ;)
Roma er godt nok længe om at offentliggøre Dybala. Håber papirerne er i orden snart!!!
Wijnaldum er en klasse spiller, men tvivler lidt på, at vi kan matche hans lønkrav. Desuden skal der sælges først og det går ret trægt desværre. Har en fornemmelse af, at Diawara simpelthen nægter at forlade klubben, selvom der har været en del interesse om ham, ligesom sidste år.
[Rettet af: Crap_Bag - 20/07/2022 - 11:58]
Så blev den officiel
https://www.pagineromaniste.com/roma-ecco-lannuncio-dybala-e-ufficialmente-giallorosso-contratto-fino-al-2025/
Hvad tænker folk om den frikøbsklausul? Synes lidt noget af sensationen falmer med den?
Frikøbsklausul?
20 mio angiveligt
Er det bekræftet?
Alle medier skriver i hvertfald at den er . Ikke offentligt meldt ud
I så fald har det vel været et ultimatum fra Dybala’s side. Uanset hvad, så synes jeg at vi skal hæfte os ved, at vi har hentet en (forhåbentlig stadig) klassespiller gratis.
Klausul, det er ikke helt umuligt at jeg godkender den.
Synes jeg læste noget om at der var uklart, hvad der relaterede sig til klausulen. Har intet læst om, at det skulle være en klausul uden betingelser og ej heller at det skulle have været et ufravigeligt krav (i så fald er det ikke sivet ud til pressen, tror jeg).
Jeg håber og tror, at det er en klausul som kun aktiveres ved fx manglende CHL Gruppe deltagelse. Det ville jeg godt kunne acceptere. At hente Dybala går vel hånd i hånd med at man tror så meget på at det kan løfte sig - og det ville vel være tomme løfter, hvis man holdt brandtaler for Dybala men så på den anden side ikke ville være med til at give ham en ok lav klausul såfremt klubben slet ikke rammer den sportsligt.
Synes det ville være en klausul som giver mening og som begge parter kan leve med.
Jeg bliver derimod jævnt skuffet, hvis det er en knastør 20 mio euro klausul, som er gældende fra underskriften er sat til kontrakt slut uden en eneste betingelse - for så synes jeg ikke man er kommet særlig meget videre.
Håber der kommer nyt om det - for det er virkelig afgørende for hvor god en handel jeg mener det er. Synes både det er ærgerligt og farligt at bygge en trup op af spillere som godt ved de skal videre indenfor 1-2 år.
Lad os nu vente og se om der overhoved er en klausul.
Jeg har undersøgt og læst overalt og googlet osv osv og kan ikke finde noget konkret om nogen klausul.
Til gengæld har jeg set nogle trænings videoer, af Dybalas første træning og damn han ser god ud! Shit mand
[Rettet af: asroma87 - 20/07/2022 - 20:50]
Du har ret asroma87, ingen grund til at tage eventuelle sorger på forskud..
Wijnaldum skulle angiveligt have ytret ønske om at arbejde med Mou. Vi snakker altså endnu en potentiel nøglespiller hér, minder mig lidt om en Strootmand, da han var på sit bedste.
Har svært ved at sove for tiden……
https://gianlucadimarzio.com/en/roma-the-details-for-dybala-s-contract-and-buyout-clause
Her skulle detaljerne være.
Altså ikke en tør 20M frikøbsklausul. Synes det er lidt kringlet formuleret, men roma kan umiddelbart blokere et skifte udefra prædefineret forhold (eks øge hans løn mm)
Andre end mig som tænker vi skal forstærkes med en klasse midterforsvar? Så må Wijnaldum gerne vente
Nej, jeg er faktisk enig asroma87. Især efter kampen mod Lissabon. Læser rygter på Twitter om, at Roma skulle have sat Ibanez på transfermarkedet med Milan og Newcastle som interesserede. Han må gerne smutte for min skyld, hvis meningen er at man henter en forstærkning. Men håber nu alligevel på Wijnaldum også. Tror han vil passe godt til holdet.
Mon ikke vi lykkedes med at hente Senesi i Feyenoord? Og så sender vi Kumbulla til Torino til at lappe hullet efter Bremer er skiftet til Juventus
CorSport melder at vi er tæt på at hente Wijnaldum på en låneaftale.
Wijnaldum, fanme også en bombe hvis den går igennem. Mon ikke. Mou sweet talk og så skille det være lige ud af landevejen med en løn på 9mio som man i PSG skulle være villige til at slå halv skade på.
Men. Men men. Tillader mig at være bekymret lidt endnu. For selvom Matic, Dybala, Wijnaldum er 3x forbedring af start 11, noget man har sukket efter som transferpolitik - så synes jeg stadig man overset vigtigheden af at man for styrket med minimum 1 ny regista type. Frattesi er ikke ham. Man er nødt til at finde noget på markedet som kan styrke holdet i den opbyggende fase.
Kunne man tilføje Wijnaldum + Pirlo anno 2022, så har man altså et hold der spiller med om mesterskabet i min verden.
Men har ærlig talt svært ved selv at lege på hvem det kunne være, og som man realistisk set ville kunne hente.
Dagens rygter er at vi har budt 10 mio. euro for Lucas Torreira.
Fornuftigt. Torreira eller Maxine Lopes i Sassuolo
Fabrizio Romano nævner også Roma, som værende meget interesseret i Zagadou fra Dortmund.
Zagadou, Wijnaldum og Torreira - Så er det uden sammenligning det bedste transfer vindue i min Roma tid!
Zagadou er konstant skadet. Risky synes jeg.
Enig. Og man får jo afvist de her bud på 10 mio euro, som jeg sågar synes er for højt. Zagadou på fri eller til spotpris, ja fint, men synes det er summe penge at brugt på en Bredde spiller.
Synes egentlig man burde gå efter Leandro Paredes, ville nok være mit bedste bud på en ok realistisk mulighed til at få nogle visioner ind på midtbanen, en regista.
Matic-Paredes-LP7, under ledede af Mourinho = er i min optik en midtbane med Scudetto potentiale. Den perfekte storm af typer, som både kan forsvare, skabe og score selv.
Cristante som den perfekte 4.mand på den midtbane, kommer til at spille masser kampe, da han kan gå ind og udfylde alle tre roller.
Ind med Frattesi, der er rigelig kampe til ham også som 5mand.
I min verden en midtbane med 5 stk til 3 pladser i verdenklasse målt på sammensætning. Tror de ville passe rigtig godt sammen. Bove og Darboe 6,7 mand, Bove kan også komme ind længere fremme på banen og Darboe er utilgængelig. Og så henter man en ung mere op fra Primavera til at supplere for Darboe indtil han er klar igen.
Får lange løg af nogle af de andre man sættes i forbindelse med til midtbanen. Ind med Frattesi og Paredes, så er den lukket.
Scamacca til West Ham. Ham fik vi ikke i denne omgang, men hvis han om nogle år gerne vil tilbage til Italien og ikke har fået den helt store succes, så kan der måske være en billig handel i sigte? Ift. Frattesi sælger Sassuolo helst ikke for mange stjerner i samme vindue. Der har været stille i flere uger, så det kan måske påvirke den handel i negativ retning?
Vild præsentation af Dybala.
Der er sgu høje forventninger til ham når man laver sådan en flot kulisse.
Nu må sæsonen gerne snart gå i gang :-)
Så er Wijnaldum næsten en done deal!
Og Eric Bailly meldes som næste mål
Jeg kunne egentlig godt li’ tanken om Frattesi tilbage i Rom, men hvis Wijnaldum kommer, så klager jeg heller ikke. Han var et bæst i Liverpool og fordi man ikke slår til i P$G, er det ikke ensbetydende med, at man ikke har mere at byde på. Håber vi lander ham!
Veretout, Perez og Shomudorov er ikke med til Israel og kampen mod Tottenham. Veretout skulle være på vej ud efter Wijnaldum kommer til. Shomudorov har ikke imponeret Mourinho i preseason, og hans exit må betyde, at der skal hentes en angriber ind - Belotti ?
Villaer til Samp er close. Men man forhandler vist om hvorvidt de 10mio euro skal valgfri eller obligatorisk.
Jeg forstår faktisk slet ikke man giver dem en klausul, når den er så lav. Villar har i min verden allerede vist at han besidder noget ekstraordinært, som, bevares, nok skal forløses et andet sted end under Mourinho.
Jeg forudser at han ender som sådan en spiller der lejes ud, han brænder igennem og Samd aktiverer klausul for blot at sælge ham videre for over det dobbelte.
Jeg husker stadig hvor vild han var, det var virkelig klasse noget af det han leverede. Forstår ikke helt hvad der er sket.
Det er fint ift. Villar, men vi prøvede med Monza at hard-balle og insistere på obligatorisk. Der faldt handlen til jorden.. Hvis vi skal af med nogle spillere i det her vindue, bliver vi nok nødt til bare at acceptere sådan noget engang imellem..
Diawara kan se frem til 2 sæsoner med alene træning - afviser alle tilbud!
Kontraktudløb 2024
Belotti har skrevet under på en 3-årig kontrakt og tiltræder når enten Perez eller Shumorudov er væk…
Hvad synes i om det?
Endnu et statement fra klubben!
En angriber der har bevist sig selv i ligaen over lang tid. Klasse backup, som nok skal få masser af minutter i løbet af sæsonen.
Rutineret angriber, kender Serie A, hårdtarbejdende, Mourinho kan lide ham. Det tæller for det hele. At han ikke har scoret vildt mange mål hænger måske mere sammen med at spille for et "mindre" hold. Stats over de seneste sæsoner er han umiddelbart markant skarpere end Dzeko, mens han også ser skarpere ud end Abraham. Jeg tænker umiddelbart han er et godt alternativ til Tammy, og dermed en fin transfer for en spiller på fri der heller ikke er over 30!
Hvis den går igennem er dette en klasse transfer! Eldor ud og belotti ind!! Kæmpe forbedring(krydser fingre)
Belotti på fri er vanvittigt lækkert dog har jeg en smule svært ved at tro, at han er med på at spille anden violin efter Tammy.
Tror I at han bare skal være back up eller kan Mou fedte både Belotti og Tammy ind i starteren?
Det giver i hvert fald nogle flere muligheder ift formationen.
Kunne evt se sådan her ud i en 5-3-2;
Karps - Mancini - Smalls - Iba - Spina
Cris - Pelle
Dybala
Tammy - Boletti
Ikke nødvendigvis stærkeste opstilling, det finder vi nok først ud af hen ad vejen.
Ift Wijnaldum, så kan jeg ikke finde ud af hvad obligationen/optionen på ham bliver? Nogle steder læser jeg 10 mio €, 6 mio € og så har jeg i dag læst 30 mio €.
30 mio € synes jeg godt nok er meget for en mand på hans alder. Selvfølgelig er han helt vild dygtig, men for de penge så foretrækker jeg altså Frattesi istedet. Han er yngre, Roma dreng og koster omtrent det samme.
Hvad tænker i?
Tror wijnaldum er det bedste kort hvis vi skal spille med i toppen.. han har rutine og har bevist sig på den største scene - derimod er Frattesi stadig ung og usleben, men selfølgelig altid lækkert med en rom-dreng
Men torrerira for 7m €, kunne også være en god deal
[Rettet af: TheGladiator - 01/08/2022 - 22:59]
Belotti er imo en væsentlig forstærkning ift. vores ven fra Uzbekistan og så tiltaler det mig at Belotti er italiener! Men han har altid været giftig og sindssyg hårdtarbejdende som helt sikkert nok skal lave sine mål for giallorossi. Har altid været ved at pisse i bukserne når vi har mødt Torino...
Han må være pisse irriterende at skulle dække op.
Får vi Wijnaldum og ham ind er det et mere end godkendt transfervindue.
Så melder Fabrizio Romano at det er på plads med en lejeaftale med købsoption med Wijnaldum. Så skal vi bare have Belotti ind og så ellers få ryddet godt op i overskuddet i truppen.
Vi var efter Bailly - har vi opgivet at hente ham eller Senesi?
Jeg tænker også en ny midterforsvar må være et must. 4 forsvarspillere om 3 pladser er da ikke nok. Især ikke når Kumbulla er 4. Mand
Med alle de gode offensive kort vi har, eller er ved at lande, ville det vel give mere mening med en 4-back kæde. I hvert fald i størstedelen af kampene.
Vil også gerne se Zalewski på den VF, han har gjort det fint som wingback, men hans forcer ligger jo klart i det offensive.
Wijnaldum lander kl 16.50 idag
Lægetjek imorgen tidlig
Veretout skifter til Marseille
Vi skulle være tæt på også at hente Bailly - hvor god er han?
Mourinho er stor fan af bailly, og kender ham fra United tiden. Han kalder ham for en stor holdspiller, hvilket må være positivt :-)
Bailly er en fysisk stærk spiller, som tager en del chancer i sit forsvarsspil, hvilket han til dels kan tillade sig pga sin hurtighed. Til gengæld synes jeg han mangler lidt overblik og taktisk forståelse.
Købt ind som et stort talent, men har haft mange skader.
Sevilla mfl skulle også være interesserede.
Frattesi, Belotti og Bailly så er vi ved at være der…
Tror Frattesi-løbet er kørt nu. Men jeg er godt nok tilfreds med at få Wijnaldum i stedet. Hold da op et transfervindue
Frattesi havde jeg også håbet meget på, primært fordi han er Roma-knægt og meget gerne ville “hjem”. Vi henter ham næste år..
Siger det gerne igen, Wijnaldum var altså til tider vanvittig god i Liverpool, hans drev med bolden er eminent. Håber han kan finde lidt af den gamle form!
Men ja, Bettiol og så en solid CB, så er det det bedste vindue jeg kan huske at have oplevet. På papiret, om ikke andet :-p
Kan man lande Baily og Frattesi, så har man vel gjort rent bord. Så ligner det at man har fået samtlige spillere, som kan tænkes at have været kastet ud i luften ved første møde.. Man får imo sat nogle hakket på sin shortlist.
At jeg så stadig synes man desperat mangler en playmaker til def midt, det er noget helt andet. Tror desværre Mourinho går med Cristante til den rolle. Paredes i PSG synes jeg ellers må være en oplagt kandidat. Men ok, man kan nok godt klare sig uden - men det er bare i min optik en af de positioner, som kan være forskellen på en 3 plads og en scudetto.. Man er nødt til at have en derinde som ønsker bolden og som rent faktisk kan være lidt kreativ i sin ageren. Matic, Cristante, de er bare ikke den. Wijaldum, LP7, er begge mere boks til boks typer. Har så uendelig svært ved at se hvem der er holdets regista, dets kreative omdrejningspunkt. Alt for ofte har man set at det ender med at være fra de bagerste det skal komme, fordi Cristante kun ser sideskiftet eller den lange diagonal...
Juve ser desværre ud til at løbe med Paredes og Kostic!
Gini med nr 25! Han bliver fandme vild for os, hvis der bare er lidt fra Liverpool tiden tilbage i ham.
Spændende hvad vores fans har planlagt til ham efter Dybala-showet :-)
Jeg ved ikke med jer, men jeg er ovenud begejstret over hvordan transfervinduet er forløbet indtil videre.
Vi har virkelig hentet kvalitet for ingen penge, og nettolønningerne er endda faldet pga oprydningen i truppen.
Lander vi lige Belotti (han skal nok komme) og en Stærk CB ser det uhyggeligt ud. Roma er klart det hold ser har forstærket sig mest.
Vi kan godt tillade os at have høje forventninger til sæsonen!
Jeg ser Inter som favoritter i år, men hvordan ligger de andre???
- Milan synes jeg overpræsterede sidste sæson
- Juve er i en dårlig forfatning og har ikke nær så stærk trup som førhen
- Napoli er Napoli, men er sgu bange for ham den nye Kvhach..
- Lazio tror jeg ikke op
Det er nu vi skal have høje ambitioner med den trup og træner vi har!
Fuldstændigt enig Sund, det ser rigtigt spændende ud. Sådan tolker jeg også den generelle stemning, både herinde og på “chiesaditotti”.
Håber desuden til det sidste på, at vi formår (eller måske rettere er interesserede i) at holde på Zaniolo. Han er altså ekstraordinær når han rammer niveauet. Og så er jeg generelt bare tilhænger af, at vi har en stamme af italienske spillere på holdet.
Som minimum skal vi ikke sælge ham for et slik, det er os der sidder med de bedste kort her. Og er han overhovedet interesseret i et skifte længere, nu hvor “det nye” romerske imperie er ved at tage form?
Enig. Kan vi og vil han gerne blive skal han beholdes.
Jeg var varm på ideen med at skyde ham afsted for et fornuftigt beløb, hvis det var det der skulle til for at skaffe penge til forstærkninger.
Men der er handlet utroligt klogt uden behov for den ekstra likviditet fra et Zaniolo salg.
Håber han bliver en bedre holdspiller og holder sig fra skader og andre skandaler :-)
Nu må sæsonen gerne snart gå i gang, og har da også selv allerede booket tur til Rom. Tror Dybala effekten gør at ekstra mange kommer på stadion
Jeg håber virkelig også Zaniolo bliver. Er helt enig - tabet af ham føles ikke så stort, når vi har Dybala, men jeg tror virkelig det kan få noget godt frem i begge to, at de begge er på banen, da modstanderen skal forholde sig til mere.
Hvad der gør mig glad, er at læse, at vi sænker lønniveauet samtidig med vi forstærker truppen. Nu skal vi bare have Eldor afsted (har efterhånden opgivet Diawara), Perez meldes også tæt på Celta og Kluivert er også på rampen. Spændende, hvad der kommer til at ske de næste par uger.
Der er i hvert fald ingen grund til, at vige fra de ca 50m€ vi forlanger.
Som du også skriver Thinggaard, så har vi, ud over at have forstærket truppen, tilsyneladende formået at styrke vores økonomiske situation. Vi har alle grunde til at spille “hardball” denne gang.
Så røg Villar til Sampdoria og Perez til Celta Vigo
så gerne vi hentede Dan Axel Zagadou. er han ikke på en fri transfer nu ?
eller har han fundet ny klub? (West Ham)
[Rettet af: totti er gud - 09/08/2022 - 12:11]
Han er for meget skadet skriver medierne.
Nu må Shumorudov godt smutte til Bologna så vi kan få Belotti
Seneste rygter omkring Zaniolo er, at Chelsea skulle være interesserede i et direkte bytte for Pulisic.
Som tidligere nævnt, så håber jeg egentlig bare, at Nico bliver hvor han er. Men hvis det absolut er hans ønske at forlade klubben i dette vindue, så synes jeg altså at Chelsea’s tilbud er mere attraktivt end dem (de spillere) Tottenham er kommet med, omend jeg gerne så lidt kontanter vores vej, nu hvor Chelsea er den opsøgende part.
Pulisic er en klasse spiller og så er han højrebenet/dækker AML, hvor hverken Pelle, Nico eller Dybala passer særligt godt ind. Desuden er han amerikaner, hvilket vores ejere nok vil sætte pris på (sponsorater etc). Skadeshistorikken er unægtelig også mere opløftende.
Så igen, har Zaniolo besluttet sig for et skifte, så er det her nok ikke det værste bytte vi kan gøre?
Jeg er ved at være lidt nervøs for at vi ikke får Belotti at se i vores lækre trøje!
Ærgerligt hvis backup til Abraham fortsat hedder Shumorudov
Selvom vi allerede har haft det bedste transfervindue i mange år, vil jeg godt nok blive lidt ked af at misse Belotti.
Håber kabalen snart går op og at vi også finder en CB.
Sjældent har jeg glædet mig så meget til en sæsonstart som i morgen!
Sportsligt er jeg ikke helt med på, hvorfor Belotti kun kan komme ind hvis Eldor ryger. Synes egentlig godt man kan give Eldor et år mere. Han var tydeligvis en som Mourinho umiddelbart gav thumbs up til. No bullshit fra øst kind of guy, piver ikke ligefrem. Kan jeg godt lide.
Fjern LP7 fra ligningen og smid ham tilbage på midtbanen næste år, så står man med
tre pladser som skal besættes af følgende spillere som det ser ud lige nu (inkl. Belotti)
Tammy/Belotti/SES/Dybala/Felix/Eldor/...
Det synes jeg egentlig ikke er overkill og der er interessant muligheder. 2-mands angreb med Eldor og Belotti, hvis Tammy skal sidde over en kamp?
SES - Belotti - Zaniolo ... stærkt italiensk lineup.
Felix - Eldor - SES ... Europa league walkover kamp.
Belotti - Tammy
Dybala ... to angribere og wingbacks helt frem i kampe hvor man forventer at sidde solidt på det.
Standard opstilling i den nuævrende formation ville naturligvis være Dybala - Tammy - Zaniolo... men synes egentlig ikke det er helt hen i skoven at have en trup med BÅDE Belotti og Eldor.. Har ikke helt givet op på ham endnu personligt.
[Rettet af: asromadk - 14/08/2022 - 09:37]
Kan vi hente Belotti hvis vi skiller os af med Kluivert?
Stor respekt af belotti at han venter og venter på Roma, han har modtaget større tilbud fra andre klubber men har afvist!
Han fortjener fanme snart at blive en del af holdet - kom nu pinto! :)
Så er der for alvor snak om lynhandler i Rom. Selvfølgelig grundet de nye skader.
Belotti og Grillitsch ind på en fri og så - forhåbentlig - også Frattesi. Grillitsch kan dække både den defensive midt og midterforsvaret, ligesom vi jo også har Cristante, der kan nappe en plads blandt de bagerste, skulle det blive nødvendigt. Afsted med Kluivert til Fulham og Felix som en del af handlen med Frattesi. Så ligner det altså noget i Rom.
Hvor læser du det henne?
Felix tæt på Cremonese nu. Håber så det betyder, at Zalewski får lidt flere chancer længere fremme på banen, hvor hans kvaliteter for alvor kommer til deres ret.
Vi har trods alt både Spina og Vina til den VB.
Yes Felix tæt på Cremonese nu!
Belotti incoming! Så skal Tammy sku oppe sig lidt eller slår Belotti ham sku af
Belotti skulle eftersigende til fysiske tests på søndag, hvor det forventes at han skriver under på en tre årig aftale
Dejligt han snart trækker Roma trøjen over hovedet
Så skulle Belotti være officiel! Skønt!
Fantastisk med Belotti. Kvalitetshandel og så på fri transfer. Hvis man har noget mod det kan man næsten ikke være Roma fan..
Og Camara på vej fra Olympiakos. Kender intet til ham. Midtbanespiller fra Guinea
Mady Camara skulle også være lukket og tæt på. 1,2 mio for lån og 12 mio option på ham inkl. Nogle videresalgsprocenter.
Mandag/tirsdag skulle have ramme Rom til lægetjek og signatur
Kender ham på ingen måde
Hvad er det for en mærkelig kort kontrakt Belotti har fået? Flere skriver 1 år men den forlænges med 2 år, hvis forskellige konditioner bliver opfyldt??
Den er jo logisk nok. Den hedder vist 21 gange på banen uden restriktioner på antal minutter.
Det handler jo om at han ikke ønsker at sidde fast i Roma hvis han går i Eldoes fodspor og bare ikke rigtig får lov til at spille en rolle i klubben
Camara skal til lægetjek imorgen, så er han Roma spiller!
Lån på 1.2 mio + købsoption på 12 mio.
Håber han bliver en gevinst, omend jeg mere havde set vi havde hentet et offensivt kort ind, nu hvor Gigi og Nico er skadet + Felix er væk - så ser det immerweg tyndt ud med bredden, hvor Dybber, El Shaa og Pellegrini skal dække pladserne.
Hvad blev der egentlig af Ola Solbakken? Han kan vel hentes for en slik og ville pynte som breddespiller til det offensivs
Dejligt at Boletti handlen endelig faldt på plads, Jesus det tog sin tid!
Felix til Cremo, ønsker ham held og lykke. Han kan blive god, men der skal godt nok udvikles på den mentale/taktiske front.
Kender intet til Camara, men kan se på fm-scout at han er ret hurtig, det takker vi vel ikke nej til :-p
Synes egentlig vi ser hæderlige ud offensivt, men ingen vanvittig bredde nej. Synes dog Zalewski bør tælle med i det regnskab også..
Ja, såfremt Shomu og Kluivert bliver, så ser tingene lidt anderledes ud. Kluivert kunne vel også godt få en chance mere, der er altså noget uforløst i ham, som potentielt kunne blive en gevinst.
[Rettet af: Crap_Bag - 30/08/2022 - 00:37]
Synes hverken Zalewski eller Shomu passer til de offensive pladser der dækkes af ovenstående spillere.
Kluivert synes jeg også ville være en oplagt mulighed. Forstår ikke helt hans forløb - han gjorde det trods alt ok i sin første Roma sæson, så ved ikke hvorfor Mou ikke vil give ham en chance?
Anyways - en offensiv spiller + Camara, så er jeg godt tilfreds med vinduet
Gad egentlig også godt have set Kluivert denne sæson..
Han er dog tæt på Fulham, lån med forpligtelse til køb.
Califiori skal til Basel og Diawara skal til Anderlecht.
Camara er Officiel nu! 1 årig lejeaftale på 1.5 mio €, med option på 11,5 mio €.
Kluivert har ikke kunnet få arbejdstilladelse i England, så handlen med Fulham er afblæst!
Så er transfer vinduet lukket! Dette må da være det bedste transfer vindue siden dengang man hentede Walter Samuel, Emerson og Batistuta, i samme vindue?
Ærger mig dog over at man ikke fik Bailly, som røg til Marseille.
Forsvaret ser noget tyndt ud efter min mening.
Og Tiago Pinto fin ryddet ud i nærmest alt vores dødvægt, mens de nye transfers i højere grad lugter af kvalitet i stedet for omvandrende transfer-hjerneblødninger.. Selv Diawara!
7 millioner euro spenderet på fees, mens diverse sign-ons og bonusser ikke er offentliggjort. Det er et styks Klasse A transferarbejde fra Pinto med meget begrænsede midler..
Helt enig i at det har været et vildt vindue!
Er der tilgengæld en venlig sjæl der kan forklare mig hvorfor vi igen igen bliver ramt af UEFA FFP??
Jeg forstår det heller ikke, ASRMichael…
Vores norske venner har lavet et godt opslag ift overblik over transfervinduet:
7 spillere inn
25 spillere ut
€8.5M på nye spillere
€42.3M for salg av spillere
€16.8M "plusvalenza"
€18M amortisering (€82M til €64M)
€9M lønninger (€100M til €91M)
Tall hentet fra: As Roma Data
Komplett oversikt over alle som har kommet inn, og gått ut:
SPILLERE INN:
Nemanja Matic (Manchester United, gratis)
Mile Svilar (Benfica, gratis)
Zeki Celik (Lille, €7M)
Paulo Dybala (Juventus, gratis)
Georginio Wijnaldum (PSG, lån)
Andrea Belotti, (Torino, gratis)
Mady Camara (Olympiacos, lån €1,5)
SPILLERE UT:
Pau Lopéz (Marseille, €12M)
Jordan Veretout (Marseille, €11M)
Felix Afena-Gyan (Cremonese, €9M)
Cengiz Ünder (Marseille, €8,4M)
Robin Olsen (Aston Villa, €3,5M)
Alessandro Florenzi (AC Milan, €2,7M)
Riccardo Ciervo (Sassuolo, €2M)
Amadou Diawara (Anderlecht, €1,5M)
Carles Perez (Celta Vigo, lån €1,5M)
Riccardo Calafiori (FC Basel, €1M)
Tommaso Milanese (Cremonese, €750K)
Alessio Riccardi (Latina, gratis)
Devid Bouah (Reggina, gratis)
Daniel Fuzato (Ibiza, gratis)
Justin Kluivert (Valencia, lån)
Bryan Reynolds (KVC Westerlo, lån)
Gonzalo Villar (Sampdoria, lån)
Ruben Providence (TSV Hartberg, lån)
Davide Santon (utgått kontrakt)
Henrik Mkhitaryan (Inter, utgått kontrakt)
Stefano Greco (Potenza, utgått kontrakt)
Salvatore Pezzella (Triestina, utgått kontrakt)
Sérgio Oliveira (utgått lånekontrakt)
Ainsley Maitland-Nilsen (utgått lånekontrakt)
Borja Mayoral (utgått lånekontrakt)
[Rettet af: Elzerbe - 03/09/2022 - 07:12]
Der skrives i diverse medier at Zalewski og Celik skal ind som faste startere.
Især Zalewski synes jeg vi savner. Spina er slet ikke oppe i gear endnu efter min mening og Zalewski har virkelig noget x-faktor og kan sætte en mand.
Celik derimod synes jeg er helt kanon defensivt. I de kampe han har spillet har jeg især også lagt mærke til, hvor god han er til at blokere modstanderens indlæg. Vi må én gang for alle smide Rick på bænken, efter Udinese kampen.
Samtidig kan Celik også sagtens være med offensivt, hvor han har gode løb og gode indlæg.
Ideal opstillingen må være:
Rui
Mancini-Chris-Ibanez
Celik-Pellegrini-Cristante-Zalewski
Zaniolo-Dybala
Tammy
Som en anden skrev i Udinese tråden, så må Matic og Cristante aldrig starte inde sammen, især ikke mod modstandere som vi er/burde være bedre end. Det går alt for langsomt med de 2. Især Matic er jeg ikke vild med, imod Udinese, synes jeg at han var alt for langsom på den sidste 3. del og smed den væk flere gange, som gav Udinese kontra chancer.
Og så er jeg spændt på ham Camara. Kunne han være en spiller ala Kante, Kessie, Makelele, så tror jeg vi virkelig får gavn af ham.
Transferfrie Nikola Maksimovic, med bl.a-. fortid i Torino, Napoli og Genoa sættes i forbindelse med Roma, som gardering for Kumbullas skade.
Hvad siger folk til dette?
Personligt synes jeg det er en lidt lav hylde at hente fra, omend han kender serie a og har masser af erfaring + han er gratis.
Men har vi ikke primavera spillere der er gode nok?
Utroligt at man skal sidde og have det sådan - men hvor er jeg glad for, at Zaniolo ikke komme med landsholdet. Han trænger ærlig talt til at opleve et reality check - og så håber man virkelig, at han kan finde noget modenhed fra snart. 23 år er altså ikke at betegne som et "talent" mere - han burde kunne løfte mere på holdets vegne, og ikke bare være en selviscenesættende ego dribler.
Det er tydeligt at se, hvad sådan en som Dybala betyder for holdet. Zaniolo er og bliver ikke denne type. Tvivler på at han bliver det. Zaniolo kan afgøre kampene på egen hånd, men han er bare ikke en teamplayer, der trækker sine medspillere med sig. Med Dybala (og den type spillere), kan ma bare se hvordan alle omkring ham bliver bedre. Med Zaniolo er det nærmest omvendt - Zaniolo stråler tit, men skyggerne er massive over hans holdkammerater. Han stråler på bekostning af dem, ikke sammen med dem.
Så jeg er bare glad for at han går og er lidt desillusioneret over den manglende udtagelse - det er fortjent og godt set - han har ikke vist nok til at kunne være med på landsholdet.
Man kan håbe, det bliver noget han kommer stærkere tilbage af.
Gad godt se os hente Milinkovic-Savic i januar vinduet. Altså målmanden fra Torino
Synes ikke Patricio er god nok
Hvad synes du?
Må indrømme at jeg heller ikke har været imponeret af ham indtil videre i denne sæson. Vi kan åbenbart ikke få gang i Svilar?
Efter Karsdorp dramaet fra sidste kamp, vil Juventus nu have Karsdorp!
Lad os se at få ham solgt, i en helvedes fart!!!
Newcastle skulle være interesseret i Mourinho…
De kan få ham gratis! Så kan vi få Pochettino ind
Og Pochettino er helt klar på at komme til klubben? Og han havde gjort det bedre med holdet minus de stjerner Mourinho har trukket til og et transferbudget på 7 millioner euro?
Dem kunne Pochettino da også have trukket til klubben!!
Og ja Pochettino ville have gjort det 1000 gange bedre end tosse Mourinho
Hvad siger i til Ronaldo i Roma?
Det bliver et stort nej tak her fra.
1. En virkelig dyr og kortsigtet løsning.
2. Han er faldet gevaldigt som fodboldsspiller og det går nok kun en vej
3. Kæmpe risiko for ballade efter hvad vi har set i Utd. Og med en Mourinho som træner forøger det bare risikoen
Juventus rygtes med en billig Marcus Thuram som snart har kontraktudløb. Sådan et rygte er meget mere sexet i min optik
Ola Solbakken er landet i Rom!
Fin spiller at få på fri - flot af Pinto endnu engang
Så skal Karsdorp bare sælges også
En Frattesi ville også være dejlig at få til klubben men det må nok vente til sommer
Skal vi bare lige lege med ideen:
Solbakken er inde.
Frattesi ind - Shomurodov (og Bove? (på leje))) som en del af handlen den anden vej.
Karsdorp ud, Bellarin ind.
Ja, så skulle det da bare lige være Vicario ind også og evt. Svilar på leje den anden vej.
Her er lidt transfer rygter i den kolde juletid:
- Álvaro Odriozola ind som erstatning for Rick "Ko Lort" Karsdorp
- Caglar Söyüncü ind, har kontrakt udløb i juni 2023
- Memphis Depay ind, har også kontrakt udløb juni 2023
- Davide Frattesi, er vel blevet et evigt og konstant rygte. Han har endda udtalt at han er villig til at gå ned i løn! SÅ HENT HAM DOG!!! Endelig en spiller som er 100% dedikeret til Roma trøjen.
- Eldor ud
- Rick ud
- Bove ud
Eldor og Bove eventuelt med i en handel med Frattesi
Personligt vil jeg næsten helst have Söyüncü fra den liste. Jeg synes vi savner et friskt pust i det forsvar. Smalling rygtes svagt til Inter. Så byt Smalling ud med ham
[Rettet af: asroma87 - 06/12/2022 - 09:22]
Nu er der ikke længe til transfervinduet åbner.
Jeg har en forventning om et semi spændende vindue, hvor vi er lidt aktive.
- Frattesi har fået grønt lys fra Sassuolo til at skifte i en handel der kan inkludere Bove. Er kæmpe fan af at gå efter Frattesi -> han er Roma dreng, er tydelig i hans ønske i at komme til Roma i stedet for "større" klubber der er interesserede. Og så er han lige fighter typen vi har brug for på CM.
- Mourinho som Portugals træner? De skulle have overtalt ham til et møde for at drøfte muligheden. Jeg er splittet, da jeg tror på kontinuiteten, men på den anden side er jeg ikke fan af Mourinhos tilgang til spillet.
- Wijnaldum er ved at være tilbage. Håber og forventer en øjeblikkelig effekt ved at han stille og roligt bliver fast starter i stedet for Cristante / Matic = to containerskibe.
Så Frattesi og Wijnaldum fra januar vil efter min mening løfte holdet gevaldigt + Dybala tilbage
Jeg er stor tilhænger af at Mourinho smutter. Vi har for mange dygtige spillere til at spille det dødsdømte system som han vil have.
Sund, hvad tænker du med opstillingen (både med den vante 3 mands forsvar og en ønske formation 4-3-3)?
Hvis Wijnaldum kommer i seriøse omdrejninger og vi får Frattesi, så kan jeg ikke helt finde ud af midtbanen. Cristante er sgu dygtig det kan man ikke tage fra ham. Matic er en fin indskifter. Men Frattesi er satme god, Gini i sit bedste er vanvittig. Pellegrini er der jo også, samt Dybala 🤷🏽‍♂️
Med den vante 3 CB formation synes jeg det er fint med en god bredde og forskellige typer til CM.
Så længe man ikke har Cristante og Matic inde på samme tid.
Tvivler desværre på at Wijnaldum kommer tilbage i topform efter sådan en skade og hans alder.
Frattesi / Cristante må være den ideelle balancerede midtbane, hvor Frattesi kan tage nogle løb ude af position.
Alternativt hvis man INSISTERER på at kører med 3 CB kan man smide Cristante ned i forsvarskæden, så man har én spiller der kan slå en aflevering og agere bindeleddet til resten af holdet.
Pellegrini har spillet alt for mange minutter og han har set træt ud i lang tid. Så hvil ham ind imellem og brug Frattesi og Wijnaldum på midten.
Tammy
Zaniolo, Pellegrini, Dybala
Frattesi, Wijnaldum
Zalewski, Ibanez, Cristante, Mancini, Celik
Rui P
Kan vi få gang i Tammy og holde Dybala fra skader er det jo et udmærket hold på papiret.
Vi mangler måske en bedre offensiv HB, da Celik ikke er god nok offensivt til den formation her.
Bænken:
- Svillar
- Spinazzoli
- Smalling
- Kumbulla
- Bove
- Volpato
- Matic
- Mady
- El Shaarawy
- Belotti
- Eldor
- Vina (væk)
- Rick (væk)
- Darboe (væk)
- + ungdomsspillere
Hvad med Memphis Depay som vi er rygtet sammen med?
Synes vi mangler lidt bredde oppe til de offensive pladser, så jeg er faktisk OK med den idé.
I hvert fald første halv mod RKC Waalwijk spillede vi 4-2-3-1 med to wings og Abraham som striker. El Sharawyy så livlig og god ud med gode løb og fandt masser af plads. Abraham scorede, men en utroligt svag afslutning. Lad os håbe, at vi fortsætter med denne opstilling. Der har vi bedre dækning til alle pladser på nær højre back og evt. en fløjspiller mere. Det kunne stadig være interessant at forsøge med Mancini på den plads. God defensivt og har slået et af sæsonens eneste vellykkede indlæg fra den position..
https://football-italia.net/mourinho-didnt-even-know-shomurodov/
Godt vi brugte 18 mio euro på ham……
Der er godt nok traction på exit-rygterne om Zaniolo nu efter fansenes buhen af ham på Olimpico mod Genoa... Jeg må indrømme, at jeg efter at ha' været på holdet, der synes han skulle have lang snor, måske begynder at kunne se fornuften i et salg. 40 millioner euro for en mand, som de seneste to Serie A-sæsoner har leveret tre mål og to assist - det virker ikke som en dårlig deal. Og det siger jeg velvidende, at der er en chance for, at præ-skade-Zaniolo pludselig blomstrer op i Tottenham og bliver en +100mio-spiller.
Men hvis vi har tænkt os at blive ved med at bruge ham på samme måde, som vi har gjort hidtil - og hvis vi har tænkt os at spille det samme system, som vi har spillet hidtil - så tror jeg godt, at vi kan få mere slutprodukt for de penge. Hvis vi kan hente Frattesi og en forsvarsspiller for pengene, så tror jeg at vi kan få et bedre hold, især med Frattesi på midtbanen.
Hvis vi spiller Zaniolo som vi gør nu og bruger hans forcer på den måde som vi gør nu (hvilket primært er som duelstærk spiller, der kan gøre modstanderens spillere trætte og derudover tage nogle direkte løb med bolden), så tror jeg godt, at vi kan afløse ham med Solbakken/Zalewski/ElSha/Belotti/Volpato/Shomu og få tre mål og to assists på halvanden sæson ud af dem.
Hvis Zaniolo selv vil væk, så er det bare med at få ham solgt!
Kan pengene man får for ham, give Frattesi og en forsvarsspiller, evt Caglar Söyüncü - så burde der i min verden ikke være nogen tvivl. Sælg, sælg, sælg!!
Vi har som Romaneren skriver Solbakken/Zalewski/ElSha/Belotti/Volpato - Shomu sælges dog nok
Shomu sælges forhåbentlig, men jeg vil se det, før jeg tror det!! Læste i går om, at Paulo Fonsecas Lille var klar til at både 13-14 mio. euto for manden, men at han selv er tøvende ift destinationen.... Jeg foreslår at vi giver dem 3 mio. euro i rabat, som de kan kaste oven i hans lønpakke for at få ham til at skifte, for alt over 10 mio. euro for ham ville være vildt godt købmandskab, når man tænker på, hvor meget hans værdi må være faldet af stort set aldrig at spille.
Jeg håber Zaniolo kan motiveres til at blive, jeg ser stadig en kæmpe stjerne i ham. Alt afhænger dog af hvad han ønsker. Hvis han vil videre, skal han bare sælges for de måske 40 mEUR vi kan få.
Potentialet er dog stadig så stort i min bog at jeg gerne ville bygge mere op omkring ham hvis vi kan udnytte ham bedre. Men en offensiv med Dybala, Abraham, Zaniolo og til dels LP7 synes jeg nu er yderst potent hvis vi får den brugt rigtigt, og med de øvrige fornuftige spillere som I andre også nævner der herudover er...
Men ja tiden må vise hvad der skal ske. Nogen gange kan luftforandring (desværre) være godt for en Zaniolo,
Jeg har håbet på Zaniolo ville blive den spiller, som kunne løfte det her hold kontinuerligt. Sagen er bare den, at det er han ikke med hans nuværende niveau. Alle var betagede at hans niveau fra før skaderne, og det er urimeligt at forvente han kan ramme det samme. Jeg er også klar til at give slip. Kan vi få de rygtede 40 millioner for ham, så kan pengene og lønnen investeres bedre i det nye projekt.
Af principielle årsager synes jeg ikke man bør sælge ham.
Tror dog også man nok skal finde hinanden. Men det er klart, at uden en forlængelse her i januar ser det skidt ud.
Synes egentlig man skal være villig til at smile af det og bede ham om at give alt hvad han har for klubben indtil kontraktudløb, hvis han ikke ønsker at forlænge...
Så ender det enten med at han bidrager sportsligt, hvilket er noget man har brug for mere end noget andet. Sælger man nu uden at få hentet en reel forstærkning - og slutter 4 point fra CHL, så kunne Zaniolo hurtigt have gjort forskellen. Der er mange kampe endnu. Han vil så nok unægtelig skifte væk. Men CHL er bare så meget vigtigere end at cash in her. Har svært ved at se hvem man henter ind som kan bringe nok kvalitet ind til at gå glip af det som Zaniolo trods alt i teorien kan bidrage med.
Eller ender det med at han aldrig finder melodien han potentielle destinationer vil måske gøre det attraktivt at blive i Rom trods alt så. Og hvem ved, måske vil den situation være lige hvad han har brug for. Et reality check i bund og grund. Det er vel praktisk talt også kun Tottenham fx, som byder sig lidt til qua Conte. Han er jo ikke ligefrem på blokken i de største klubber.
Føler kig af en eller anden årsag sikker på, at partnerne nok skal finde hinanden. Om jeg begriber hvad han ønsker at skifte til Tottenham for. Han vil lynhurtigt blive blot en af mange gode spillere (ikke for at regne som talent længere).
Men så længe han bærer Roma trøjen, vil han kunne skyde genvej til reel stjernestatus via mindet om HVOR godt han så ud til at skulle være.
Skiftet han til Tottenham, tror jeg han taber sin karriere på gulvet for at være ærlig. Han psyke virker til at være elendig og han skæl jo ikke fortsætte 6 mdr mere med dårlige præstationer, så er han heller ikke fast starter i Rom.
Håber han har gode rådgivere. Han bør for alt i verden blive i trygge rammer og finde melodien dér først.
I må altså lige forstå noget! Zaniolo vil selv væk og gider ikke forlænge
Så er den vel ikke særlig meget længere
Zaniolo er heller ikke udtaget til kampen mod Spezia og Mourinho har droppet presse konferencen op til kampen - måske for ikke at skulle besvare spørgsmål om situationen
Ja, Zaniolo vil væk.
Men det er som om at det ikke er gået op for ham, at det ikke ligefrem er PSG eller City som lurer i kulissen.
Jeg er sikker på at Tottenham når det kommer til stykket får svært ved at lande handlen.
Har svært ved at se hvor det er han tror han skal hen. Klubben spiller ud nu at han er på markedet, men til de 40 mio euro, som Zaniolo inden længe vil opdage ingen klubber vil smide for han.
Januar går på hæld og holdet falder ikke sammen uden ham. Tænker der lander en forlængelse et par døgn inden vinduet lukker - og så går Zaniolo og agent ud og siger i pressen at det hele tiden var hans 1.prioritet.
Ingen, absolut ingen klub, med bare lidt hjerne smider 40 mio euro for Zaniolo pt. Han er altså ikke 19 år og spiller ganske enkelt ikke på det høje niveau man troede han ville lægge for dagen resten af sin karriere.
Min ikke han kravler ned fra træet, når det går op for ham at der nærmest ingen hype er omkring at han officielt er til salg for "blot" 40 mio euro.
Zaniolo har så valget mellem at fortsat ikke være udtaget.... Eller komme lidt ind i kampen nu og forlænge med en klub der har givet ham chancen.
Jeg tror næsten der er større chance for at en klub som Newcastle pludselig melder sig på banen. For så betaler man gerne pengene om ikke at for at få en på papiret interessant spiller.
Faktum for mig er at Tottenham ikke på nuværende tidspunkt smider 40 mio euro for en breddespiller. Nægter at tro Conte ser ham som en plug-n-play fast starter.
Så mit spørgsmål er bare, hvor er det han tror han skal hen...
Kan ikke forklare hvorfor, men tror han bliver og der bliver forlænget før eller siden inden sæsonafslutning.
https://bold.dk/fodbold/klubber/roma/nyheder/medie-roma-profil-naegter-at-spille--vil-vaek/
Bold.dk skriver ikke artikler, de gengiver blot andre skrevne artikler.
Det er ikke nogen hemmelighed at han vil væk. Jeg har endnu til gode at læse bare et rygte i de italienske medier om hvem der vil give 40 mio euro for ham. Selv 30 tror jeg personligt bliver svært.
Conte har givetvis meldt sig som det sted hvor Zaniolo finder grønt græs, ja, men ser ikke for mig at de smider pengene. Tror mest af alt man øjner muligheden for at lave en billig handel eller lån med mulighed for køb, og her håber jeg bare klubben står fast på hvad der er meldt klart ud. Det skal være et salg og der skal penge på bordet.
Og så kan Zaniolo jo ville nok så meget væk. Personligt tror jeg ikke kabalen kan gå op her.
Hvis den gør, bliver jeg skuffet, for så betyder det at man har solgt Zaniolo til 25-28 mio euro.
Vi må se, tiden vil vise hvem, hvis nogen, viser sig villige til at købe ham.
I tillæg: det man læser på italienske vandrør erz at hans agent er i UK som en anden kørende sælger. Simpelthen for at tilbyde ham til forskellige klubber. Absolut ingen rygter melder nogen klub, ikke engang Newcastle, som skulle have vist interesse for det prisskilt.
Spændende dage nu.
Altafgørende nogen af slagsen for Zaniolo karriere.
Det er et ægte Cassano-moment. Tror det vil komme til at definere hans karriere.
West Han og Brighton nævnes lidt mere konkret nu. Tottenham mindre idag, tænker prisen er som en kold spand vand på interesse. Brighton skulle have være lidt konkrete, men vi snakker de 25-28 mio euro circus.
Utrolig spændende
Spændende om klubben kommer til at sænke hans pris. Håber ikke.
Endnu mere spændende hvad den kære Nicolo vælger at gøre, hvis muligheden der så byder sig pludselig viser sig West Ham og en hurtig beslutning skal træffes.
Om jeg begriber det, hvis han tager afsted.
Tottenham fair nok. Forkert beslutning for hans karriere, men fair nok. Så spændende hvad klubben gør med prisen. Har umådelig svært ved at se Tottenham smide 40mio euro for ham på nuværende tidspunkt. En klub som West Han, måske, hvis de kokser helt sammen og bare har brug for at lave et statement på transfermarkedet.
Deulofeu som Zaniolo afløser? Hvad siger i til det?
IMO en god erstatning - omend vi ikke punger for meget ud for ham. Maks 10 mio - så synes jeg det vil være en god handel!
Har svært ved at se ham være den helt store forstærkning for at være ærlig.
Tiago skulle have kontaktet PSG, der vist har et mindre hul i truppen efter salget af Sarabia.
Lidt komisk, farvel karriere til Nicolo i så fald.
Lige nu går rygterne på at Hakim Ziyech skulle stå klar, hvis det skulle lykkedes at få skippet Zaniolo videre.
Jeg ved ikke lige, hvordan han passer ind i Mourinhos nuværende system uden deciderede kanter. Men synes umiddelbart at han er en spændende spiller, hvis det er sandt.
Det er med blandede følelser når det er Zaniolo.
Han kan være et bæst når han rammer sit topniveau og afgøre kampe på egen hånd.
Som holdspiller har han mangler (det er dog blevet bedre)
MEN, kan vi sende ham afsted for 30 mio EUR som betyder at man kan for Zaniolo pengene hente:
- Frattesi
- fx Deulofeu
Er jeg 100% for et salg.
Zaniolo har haft lang tid hos os, men jeg har ikke set den udvikling man håbede på hos ham.
Derimod har han en farlig skade historik og en "ballade-attitude" som taler for et salg.
Dér det gør ondt for de fleste, er at Zaniolo kunne være vores næste nye italienske superstjerne.
Jeg har bare erkendt nu at det bliver han ikke..
Deulofeu og Ziyech er klogere spillere, som er bedre til at sætte vores andre spillere op. Tror en spiller som Tammy vil få et boost af en af dem som support.
Men de ovennævnte spillere har derimod ikke samme styrke som Zaniolo mand-mod-mand dueller, hvor fysikken spiller ind.
Bliver spændende at se hvad der sker i løbet af næste uge.
Og hvad er status med Karsdorp??
Ziyech er nok for dyr. Får 6.5 mill i Chelsea ellers være spændende. Han kan noget med bolden som de få og kan som i skriver assistere langt bedre end Zaniolo.
Så længe at vi ikke sælger ham til en direkte konkurrent, som vi desværre har haft en historik med at gøre, når det kom til vores bedste spillere. Så syntes jeg faktisk at 30-40 mio. er forsvarligt, dog gør det ondt.
Jeg har rigtig længe været stor fan af Zaniolo og virkelig set ham som den næste helt store Roma spiller.
Men efter hans afmelding til aftenens kamp, så syntes jeg han er done deal i klubben! Kan vi bare lave en smule mønt på ham nu, så skal han skydes afsted!
Misser vi at sælge ham her de næste 10-14 dage, hvordan ser hans fremtid så ud??? Fans har allerede piftet af ham, han har valgt sig selv frem for holdet her til aften og manden har ikke ligefrem brændt banen af denne her sæson... Sidst men ikke mindst, så har han udløb næste sommer...
Ender det med at han ikke bliver solgt, hvordan vil Zaniolo så kunne kigge Mou, Friedkin, hans holdkamerater og ikke mindst fans i øjnene igen? Det vil ende med han brænder det næste stykke tid af på bænken og igen falder i værdi... For mig er der ingen anden løsning end at presse på for et salg og så se fremad.
Deulofeu skadet igen, nåede at blive ind og udskiftet i weekenden, tænker ikke det er er den erstatning vi skal satse mange EUR på at erstatte Zaniolo i fald han ryger... Enten skal vi have en topspiller til offensiven og ellers vil jeg hellere at man venter og bruger pengene på vigtigere pladser pt. Fx en Frattesi eller lign.
Danjuma til Tottenham - lugter vel af at den dør er lukket for Nicolo nu.
Spændende.
Har stadig bare svært ved at se hvordan han skal komme nogen steder hen. Med mindre klubben giver enorm rabat - hvilket jeg inderligt ikke håber på. Om det lige er 35 eller 40, det går nok - men hvis man pludselig er under de 30, så synes jeg man er gået for langt.
Så hellere afvise, lade vinduet gå på hæld og så tage et nyt møde med Zaniolo og agent. Her vil man forhåbenligt kunne finde hinanden igen - med det kræver naturligvis at Zaniolo tager det hele ind som et reality check. Knægten føler vel han er 100 mio euro værd.. Han må være frustreret, hvis det eneste der byder sig til at Brighton, som kan finde 25 mio euro....
I sidste ende kan et reality check og et vindue der lukker uden et skifte vel i den bedste af alle verdener føre til det som både Nicolo og klubben trænger til. Alle trænger til at se Nicolo Zaniolo tage arbejdshandsken på, krydre det med et snert af ungdommelig ydmyghed igen og at han genfinder sin gamle form tilnærmelsesvis.
Forstår ikke at han ikke lige giver Roma 2-3 år mere - klubben vil kunne få så meget mere sportsligt ud af ham hvis han finder melodien, og så skal der nok komme muligheden for et skifte senere. Men come on.. han tror vel at han skal til Real Madrid eller lignende. Fatter ikke at han kan komme til en lunken mellemvare i England... måske...
Altså, Cassano... Undksyld, Zaniolo, får sig helt sikkert et wake up call nu. Det er egentlig også det jeg ser Mourinho kaste ind i pressen. Mourinho og Roma er Zaniolos bedste bud på at genoprette karrieren og finde det specielle talent frem igen. Hvis han er mere til Instagram og selvbedrag, så kan han jo ringe til Cassano og få l´nogle post-Roma-karriere-råd.
Når det så er sagt: Pt ser det ud til at Vina, Karsdorp, Shomurodov og Zaniolo ryger ud af klappen inden for den næste uges tid. Og for første gang i 10 år sidder jeg faktisk med en fornemmelse af, at klubben har helt styr på det her, og allerede er langt i både plan A, B og C, så vi ikke ender ud med Doumbiaer, Castellanier, Loriaer eller Tachtsidiser.
Helt enig, Panucci. Jeg har også en fornuftig fornemmelse af de rygter som florerer pt.
Skulle Zaniolo havne i Milan, jamen så må det være sådan. Jeg forholder mig til, at jeg lige nu oplever Roma som en klub, som står stærkere uden ham. Og ja, vi håbede alle på at han ville blive den næste store stjerne, men sådan har det bare ikke været efter skaderne.
Hvis rygterne om Ziyech er rigtige, så synes jeg det lyder spændende - er ikke helt så begejstret for Deulofeu.
Til gengæld sidder jeg med en fornemmelse af, at når Shomurodov ryger videre, så laver han 15+ sæsonmål for den nye klub..
Du glemte Ivan Piris og kan i huske ham målmanden Goicoechea - hahahaaha
- Michael Bradley
- Adem Ljajic
- Iturbe
- Salih Ucan
- Iago Falque
- Victor Ibarbo
- Norbert Gyomber
- Ervin Zukanovic
- Clement Grenier
- Vermaelen
- Gonalons
- Defrel
- Nzonzi
- Pastore
- Santon
- Coric
- Robin Olsen
- Ivan Marcano
- Pau Lopez
- Diawara
- Mert Cetin
- Kalinic
- Bryan Reynolds
- Maitland-Niles
Absurd at tænk på, hvor mange spillere man IKKE har fået noget synderligt godt ud af. Men klubben har også bare været i så dårlig stand, manglet retning, i så mange år.
Zaniolo til Milan. Tvivler. Altså der tales om stor lyst fra Milan og OK fra Nicolo, men rygtet siger vi snakker 18 mio de vil give. De ved jo også godt at det er hul i hovedet at give 30-40 mio euro for Zaniolo på nuværende tidspunkt.
Hjerneblødning og desperat splash as penge fra fx Newcastle, så kan deg være. Ellers synes jeg det ligner en umulighed at han skifter nogen steder hen.
... Med mindre at klubben på et tidspunkt accepterer et bud på 20-25. Håber ikke. Så hellere lade ham rådne op på bænken og håbe han får et reality check når han ser ind i en dyster fremtid.. I min optik. Han er helt væk.
Det undrer mig også lidt. Han skulle efter sigende komme til at tjene 2,2 i Milan. Forekommer mig en løn, man godt burde kunne matche i Roma. Med mindre man bare har givet fuldstændig op på ham nu.
Jeg ender måske med at æde mine ord i mig. Officielt bud landet nu, fra Bournemouth. 30 mio plus noget bonus og procent af videresalg. Roma skulle have sagt ok.
Håber godt nok ikke det bliver Milan. De har kun budt 20 ish. Han skal være velkommen til at smutte, hyg dig i Bournemouth... Har så inderligt svært ved at se ham sige ja til det skifte, men han han har jo for længst tabt sutten, så mon ikke det giver fin mening at han skodder sin karriere på den måde.
Og så vender han tilbage til Lazio om 2 år, spiller et par ok sæsoner der og kan se på en karriere der aldrig blev det han håbede på.
Bliv nu for helvede, han har alle muligheder i Rom. Men han er bare nødt til at ville det.
Haha det kunne fandme være sjovt hvis han skiftede til Bournemouth. Det ville ihvertfald være godt for os med alle de penge i kassen.
Lad os håbe de giver ham en enorm løn og at han er så dum at vælge pengene.
Jeg ville ønske at vi lavede en TOTALT usexet transfer og købte Baschirotto i Lecce, mens han stadig er billig. Han er bare en kæmpe fed italiensk centerback, duelstærk, bygget som en tank, no bullshit og om et år spiller han i Torino eller Sassuolo indtil en af de store kaster 20-25 mio. euro efter ham… Kæmpe undervurderet.
https://football-italia.net/roma-force-zaniolo-to-accept-bournemouths-offer/
Ja, det er genialt. Og er sku lidt stolt af klubben for en gangs skyld. Man lader sig ikke bare rive rundt af klubber, agenter, spillere.
Han afleverer transferønske og man siger ok, men for den rigtige pris. I gamle dage havde Milan fået deres vilje. Nu ser det ud som om at klubben sætter hårdt mod hårdt. Du vil væk? Intet problem, hér her en klub som vil betale hvad det skal koste. Vi har endda givet rabat, men du bliver ikke solgt for discountpris til Milan. Bare ærgerligt, de vil ikke hoste op med nok penge.
Håber det efterlader Zaniolo med såret stilhed. Milan har kurtiseret og kurtiseret, men de vil ham ikke nok til at spendere det det kræver.
De engelske herrer skulle været rejst til Rom for at overtale og lokke med høj løn.
Elsker det. Han kan få sit skifte, men på Klubbens betingelser. Man lader sig for første gang i årtier ikke koste rundt af en af klubberne fra Nord.
Smalling har bedt om at blive solgt til Inter. Det er til gengæld noget lort
Det vil sku være noget pis med Smalling! Især til Inter....
Zaniolo har eferhånden brændt alle broer i Rom! Han skulle angiveligt have sagt nej til Bournemouth pga det er for langt væk fra familien + en klub uden de store ambitioner. Imellem linjerne vil han hellere til AC Milan.. Dette har bragt Dan Friedkin i det røde feldt og han truer nu Zaniolo lejren med en bænkplads til juni måned...
Hold da op hvor et ELENDIG bagland den kære Nicolo har sig. Det hele starter vel med at Roma ikke vil forlænge til en kontrakt tilsvarende Abraham, Pellegrini og Smalling.. Derefter bliver Zaniolo lejren pigesur og tror de kan få den løn andet steds og smider en bombe at han vil væk, MIDT i et januar vindue. Nu løber tiden ud og Bournemouth var desværre den eneste der var klar på at hoppe i fælden hvilket selvfølgelig ikke er ¨fint¨ nok i Zaniolo lejren..
Det her er jo en alt alt for forkælet knægt med et elendigt bagland til at vejlede ham.
Synd at et så stort talent skal gå tabt.
.... Det må også have gjort lidt ondt på Zaniolo at se El Shaarawy lave et mål i weekenden nu når han var med fordi Zaniolo havde meldt holdet fra pga han vil væk. Et mål der i øvrigt bragte El Shaarawy forand Zaniolo på mållisten.
[Rettet af: ASRMichael - 28/01/2023 - 00:56]
Jeg tror, at rygterne om Smallings exit er stærkt overdrevne - virker også til, at både klub og agent var hurtige til at melde den ned. Han har det godt i Rom, spiller godt, bliver brugt rigtigt - er sikker på, at Roma nok skal få smidt en 2-årig forlængelse efter ham til en fin løn, der gør at han kan gå på pension i Rom.
Zaniolo er blevet et komplet shitshow, men jeg beundrer, hvordan klubben agerer. Synes man gør alt rigtigt. Tror at Nicolo ender i Bournemouth, fordi det er blevet gjort ekstremt klart for ham, at der ingen fremtid er i Rom, hvor han kan få lov til at rådne på tribunerne indtil der ikke er en topklub, der tør satse på han. Og ryger han til Bournemouth, så er det en rigtig fin handel for os, alting taget i betragtning.
Farvel til Eldor, som tager til Spezia på lån, formodet uden nogen form for option.
Endnu engang et klassisk eksempel på en god Roma transfer, hvor man lige får brændt 130 mio kr. af til ingen verdens nytte.
Rick Ko Lort kan heller ikke sælges og tages nok til nåde og vender retur til truppen snarest.
Diego Lorente fra Leeds meldes tæt på, da Vina ryger til Bournemouth. En spiller som ikke engang starter inde for Leeds
... Men en spiller som Mourinho kender og selv har bedt om. Hvis Llorente deler værdifællesskab med Mourinho, og dermed er bevidst om den loyalitet og arbejdsmentalitet, der kræves, så er der noget fint i vente. Hvis han kan genfinde Sociedaddagene, så er jeg vældig positiv!
Og så er jeg bare nødt til at sige, at jeg virkelig bliver glad, når en transfer først rammer medierne som rygte et par timer før spilleren lander i Rom. Det fortæller altså lidt om, hvordan klubben arbejder nu. Og det ser jeg som virkelig, virkelig positivt.
Med den måde vi spiller fodbold på lige nu, så er CL på ingen måder urealistisk og så er det jo en helt, helt anden snak til sommer, hvis vi skal tale om klubbens handle- og tiltrækningsmuligheder!
Llorente er erfaren, kender Mourinho og er med garanti ivrig efter at vise, han stadig hører til på en af de højere hylder.
Zaniolo har, med Olmos skade, måske en chance i Leipzig og hvis vi endda vil imødekomme Leipzig lidt, så er der jo folk som Gvardiol, Klostermann og Henrichs, der er ret spændende der, mhp kommende sommer ;)
Jeg er fuld af fortrøstning!
Lidt Random, men man styrker forsvaret med Diego Llorente fra Leeds. Skulle være en god handel i den forstand man kører tørt lån med option to buy.
Så lugter af at man bare bliver ved med at handle klogt. Man holder igen og handler ikke forhastet. Henter ham her ind på lån der udløber. Man binder sig ikke til en spiller som nok ikke ligefrem er tiltænkt en startplads.
Men okay. Mourinho har altid haft godt blik for de der defensive typer. Diego her er sikkert ikke den nye Kim Minjae, men passer sikkert perfekt i det nuværende sæson og kan måske endda spille en af de andre af.
Okay, ligner at Zaniolo vil være fuldstændig frosset ude resten af sæsonen - træning inklusiv. Det vilde er, at det egentlig ikke kommer som den store overraskelse at det skulle ende sådan med ham. Han har altid været dummere end en dør med en selvopfattelse som ind i helvede, men virkelig sur røv, hvis vi ender med at få nul og niks for ham.
Det er til gengæld lidt gaven der bliver ved med at give. Hvis dette rygte bragt a SkySports passer:
- Zaniolo skulle så efterfølgende, i nat, have godkendt skiftet til Bournemouth alligevel (vel i så fald da han opdagede at han ville stå som den store taber, såfremt han kørte hårdt mod hårdt) - men de har jo så i mellemtiden handlet hurtigt og havde allerede lukket med Hamid Traore.
Det er bare ren Popcorn Time. Det er nemt at sige her på et forum, men jeg håber inderligt at man ikke bøjer sig. Heller ikke til sommer. Man vil have en fair pris - og Zaniolo må så skifte til en pågældende klub, som vil give denne pris. Nytter ikke noget at Zaniolo bare peger mod nord og så forventes det lidt at man vel lader ham skifte til budget pris til Milan. Absurd.
Last minute forsøg fra Eveton på Zaniolo.. Nu håber man bare lidt det sker så man kan komme videre. Men prisen er nødt til at være hvad Bournemouth havde smidt.
Og så skrives det at man giver Frattesi et last minute skud, hvis Zaniolo set lovende ud og tiden er til det.
Spændende her op til lukketid hvad der sker
Det endte med nul og niks - havde ellers været kæmpe at få skudt Zaniolo afsted til England til allersidst og hentet Frattesi ind.
Jeg er også kæmpe fan af, at klubben holder fast i principperne og ikke lader Zaniolo køre rundt med Roma på dén måde. Bliver spændende at se, om man med FFP-kvalerne in mente også har råd til at være principfast til sommer - eller om 15-20 mio. euro lige pludselig bliver vurderet til at være bedre end ingenting.
Så det blev Solbakken og Llorente, vi endte med - glæder mig til at se, hvad de kan! Llorente har jeg faktisk en god fornemmelse omkring og tror fint, han han spille sig op på niveau med fx Mancini - men købsoptinen virker til gengæld dyr for en 28-årig, der er faldet i graderne hos Leeds.
Med Solbakken er det jo svært endnu at have en fornemmelse af, om han kan blive til noget i Rom - det har vi set ham for lidt til. Så han kan stadig nå at blive enten en Kvicha eller en Coric... Kunne virkelig være skægt, hvis han var det første! Og så bliver det også spændende at se, om vores nye transfer Wijnaldum kan leve op til sit ry, når han kommer i spil mod slutningen af februar/starten af marts.
Spændende om der er en dør på klem for at det alligevel kan blive hvad jeg tænkte var muligt (ingen gad købe ham, til sidst finder man hinanden)
https://news.italy24.press/news/350823.html
måske i et slags had kærlighed forhold, hvor man fra begge parters side bliver enige om at man nok alligevel har lidt brug for den anden part. Roma har brug for Zaniolo her og nu ift. det sportslige (han var sku savnet sådan en aften som i aften mod Cremonese) - og Zaniolo kan umulig tro, at det ender godt hvis han sætter sig på bænken og lader sine karriere sygne hen.
Utrolig man ikke har kunne blive enige om en ny kontrakt. gad virkelig godt vide hvilke vanvittige krav der har været og hvor lang man har været fra hinanden. det er mig lidt uklart.
Det virker lidt so men ¨hail mary¨ fra den kære Nicolo.
Tror med Mou historik og de ting der er blevet sagt at Zaniolo er fortid i AS Roma.
Det hele er vel startet med at han forlangte at få det samme i løn som Abraham, Smalling og Pellegrini. Dette tænker jeg ikke ville have været et problem som sådan i sommers, men i og med han på ingen måde har brændt banen af her i denne sæson, så er det ikke noget klubben vil imødekomme på nuværende tidspunkt.
For mig er et ¨ligegyldigt¨ brev ikke nok til at overbevise at han vil klubben.. Han meldte selv fra til overhovedet at stille op til kampene mod Spezia og Napoli og valgte derfra sig selv fremfor klubben.
Hvis han derimod udtaler at han har været dårlig rådgivet og derved vælger at skifte agent m.m., så tror jeg det er mere spiseligt for os fans at se ham som en del af truppen igen... Han er trods alt stadig en ung spiller der har måske har haft lidt for meget fart på..
Zaniolo til Gala. Fint skifte for ham, men for et beløb på 20-22 (sikkert med bonusser) - forstår ikke man acceptere så lavt et bud. Milan bød vel det samme her i januar, det kunne vi acceptere og så brugt pengene på en Frattesi eller noget andet. Super underligt synes jeg :)
Superfint skifte, men holder prisen, så ender forløbet med at ærgre mig en del.
22 mio inkl bonusser tror jeg simpelthen også godt, at man kunne ha’ fået til sommer, også hvis han ikke havde spillet et eneste minut. Så skulle der nok være en PL-klub klar.
Og synes det er ærgerligt at have et bud på 30 mio., få det afvist af spilleren, nægte en masse andre bud og så sælge ham til 22 mio. ‘bare’ fordi deadline day er overskredet. Fint at vi får penge for ham, men de penge kan vi jo ikke bruge fordi transfervinduet netop er lukket. Og Inter får i øvrigt 15%. Så nu har vi alligevel først cirka 15 mio euro, vi kan bruge til sommer - så kunne vi lige så godt have ventet.
At vi ikke sælger til Milan for samme beløb forstår jeg til gengæld 100%.
- primært fordi, vi ikke skal risikere at styrke en konkurrent til top 4
- og dels fordi de penge ikke havde givet os råd til Frattesi alligevel.
… Så som jeg ser det, ender vi med at sælge Zaniolo for relative håndører uden at kunne erstatte ham nu og her alligevel.
Eneste måde, jeg rigtig kan se, at det giver mening på, er hvis man får pengene for ham nu og dermed har loadet 15 mio. euro op til det frie transfermarked, således at vi kan begynde at lave nogle frie transferkup allerede nu uden at tænke FFP, fordi Zaniolo-transferen allerede er inde på bankbogen. Jeg aner ikke, om det fungerer sådan. Til gengæld vil jeg også tro, at de største og fedeste navne, man ville kunne hente på fri transfer, alligevel vil holde Roma hen for at se, om vi opnår CL-kval. Og dermed ville vi alligevel ikke kunne bruge pengene særlig meget før sommer alligevel.
Hm. I det mindste er ser forhåbentlig ét tågehorn mindre i truppen, og det er jo unægteligt positivt.
[Rettet af: Romaneren - 06/02/2023 - 23:03]
De fleste medier skriver
- 35 mio euro frikøbsklausul
- 20-22 mio euro til Roma
Forhåbentlig får vi også 10-15 % på videresalg.
Som Romaneren skriver, kunne man måske så hente et par spillere på fri, hvis kontrakter udløber til juni.
- Houssem Aouar
- Alex Grimaldo
- Raphaël Guerreiro
- Caglar Söyüncü
- Marcus Thuram
- Thomas Lemar
- Youri Tielemans
Det er sku vattet, synes jeg. Men ok, beviser jo at Friedkins er iskolde og kører det som en forretning der skal være sund.
Helt objektivt er det nok det rigtige at gøre... Men alligevel. Man kunne bare godt have tænkt sig at der blev statueret et eksempel, om det så skulle have gjort at man fik mindre for ham. Har også svært ved at tro man ikke kunne have fået 20 for ham til sommer...
Synes på en eller anden måde han slipper billigt efter afvisning af Bournemouth. Det burde have kostet 6 mdr i skyggen af noget der minder om en karriere.
Jeg tror så derudover at han har smidt sin karriere væk nu, han finder aldrig for en i Tyrkiet. Bliver før man ved af det sådan en "god, men lidt afdanket tidligere talent med dårlig attitude". Det anser jeg for mere sandsynligt end at Bayern aktiverer hans klausul sommer 2024.. Han er helt væk den knægt.
Alex Grimaldo og Raphaël Guerreiro gad jeg sgu godt se i Roma!
Ikke fordi jeg ikke ville have de andre, men jeg ser det som en smule urealistisk at hente Youri Tielemans eksempelvis.
Jeg er enig i at man ikke skal styrke konkurrenterne og det er jeg enig i. Men synes sgu det er liiidt vattet at man gerne vil statuere et eksempel, men så holder man ikke engang til sommer. 20-23 mio er godt nok ikke meget når man har fået et bud på 35 + videresalgsklausul. Men der nok ingen der vil betale den pris udover Bournemouth.
Synes dog godt man kunne få noget nærmere 25-30 ish i stedet for at gå under 25. Det for lidt og så kan man lige så godt give ham 18 måneder på tribunen. Så har man også statueret et eksempel på en spiller som har været en af de vigtigste!
Overvej hvis Juve kom med et bud på 50 i sommers..... Nøøøøj jeg ville have haft lang næse nu så
Vi bytter Tielemans med Frattesi så :-D
Lige min tanke, Arsi. Man har spillet hardball, men holder ikke 2 uger nu...
Bevares, vinduet lukker i tyrkiet imorgen onsdag, mener jeg, men det lugter af at man trods alt har buffet og nu er den kaldt.
Man burde pure have afvist Gala og holdt fast. Alternativ synes jeg at man for en gangs skyld kunne have overvejer at låne ham ud med købsoption. Har været modstander, men lige her kunne det have givet mening. Fx 5 mio lån og 30 mio option. Og så kunne man stadig havde haft 20 mio salg som Plan c (sommer 2023), hvis tyrkerne ikke have aktiveret klausul.
Synes man sidder og ligner en dårlig pokerspiller, der ombestemmer sig halvt gennem et bluff
Jeg synes sku det er fair nok at skibbe ham afsted nu, måske er prisen lidt lavt ja men han har brændt alle broer i Rom. Så imponerende har hans stats sku heller ikke været
22/23 sæsonen - 13 kampe, 1 mål, 0 assist
21/22 sæsonen - 28 kampe, 2 mål, 5 assist
Totalt solo / ego spiller - med et ego på størrelse med Zlatan.
Farvel og du vil ikke blive savnet
Der er jo selvfølgelig også det lillebitte håb om, at Roma lader aftalen blive 99,9% færdig og pludselig trækker stikket på den i sidste øjeblik, så Zaniolo kan lære hvordan det føltes, da han sagde nej til Bournemouth!!!
Et lille tillæg til min kommentar:
Og Zaniolo er efterhånden også blevet 23 år og har haft 2 meget alvorlige knæskader.
Lyder til at det bliver de før omtalte €20-22 mio - €15 mio fixed og resten i bonusser. Samt 15% vidersalgsklausul. Så er vi potentielt på lidt over €25 mio.
Som asroma87 også skriver..
2 meget alvorlige knæskader, han har ikke ligefrem brændt banen af i 2 år nu, har enormt dårlig attitude, manglende taknemmelighed overfor den klub der gav ham chancen, grådigt og dårligt bagland.
Det synes jeg er fint administreret af klubben umiddelbart.
Jeg synes ikke, at prisen i sig selv er så stenet - kan sagtens følge argumentet om at det er okay at få dét for ham.
Men det er ret stenet, når man holder det op imod, at Bournemouth rent faktisk afgav et bud på 30 up front, endda på et tidspunkt, hvor vi havde mulighed for at erstatte Zaniolo direkte, da transfervinduet var åbent.
Zaniolo done deal 20M € plus bonusser.
Isco, som er uden klub, nævnes som erstatning. Hvad siger i til den? Kan umiddelbart godt lide ideen omkring Isco. Vanvittig boldspiller på sine gode dage. Tammy, Dybala og Isco er da ret sexet, omend det måske ikke lige er Mourinho bold de fungere bedst i.
Farvel til Cassano.. Øhh, undskyld, Zaniolo.
Samme type mennesker, mon ikke med nogenlunde samme karrieresti foran sig.
Isco ville være fin at få ind, tænker jeg. Også for at kunne aflaste Pellegrini lidt. Han har simpelthen brug for en pause, så han kan komme sig.
På den lange bane mener jeg absolut ikke, det er et tab for klubben, at Zaniolo nu er fortid i Romatrøjen. Tvært imod måske.
Hvis vi skal have Isco ind, så håber jeg godt nok kun at det bliver på en kontrakt, der gælder sæsonen ud med option på en forlængelse.
Er ikke sikker på, at det rigtige er at erstatte Zaniolo med en humørspiller som Isco - som rent statistisk har leveret omtrent det samme som Zaniolo i løbet af den seneste halvanden sæson og ikke har korsbåndsskaderne som undskyldning. 1 mål og 2 assist i 26 ligakampe for Real Madrid og Sevilla er hvad det er blevet til i 21/22 og 22/23. Tager man 20/21-sæsonen med, hvor han spillede 25 ligekampe for Real Madrid kan vi smide 2 yderligere assist i puljen. 1 mål og 4 assist i La Liga i 51 ligakampe på to et halvt år.
... Og han skal lære vores system og spil (hvilket ikke er lykkedes for Solbakken efter en måned i Rom ifølge Mou). Så det er godt nok ikke mange kampe, han kan være behjælpelig i denne halvsæson - til gengæld vil han formentlig have en ret seriøs løn, hvis vi dømmer ud fra hans Union Berlin-saga.
Der vil jeg sgu tro og håbe, at ElSha/Pellegrini/Zalewski/Solbakken/Bove/Volpato kan være mindst ligeså behjælpelige.
Har lige læst på de ‘afslørede’ tal fra Zaniolo-dealen.
16 mio euro straight away
13 mio euro i bonusser - halvdelen af dem er nemme at opnå
20% videresalg
Absolut førsteret på de to Galatasaray-talenter Efe Akman og Yusuf Demir, som åbenbart allerede trækker interesse fra europæiske topklubber.
Hvis det passer, så synes jeg sgu, at det er godt gået af Pinto, og så tager jeg alt i mig. Best case kan det jo give os +35 mio euro i alt, og uanset hvad bør man komme over de 30. Det er flot med den hånd, man nu er engang blevet givet.
Godt arbejde af Pinto. Tænker der er en del spillere der kan erstatte Zaniolo og gøre holdet bedre.
Højt topniveau men også meget lavt bundniveau han har vist de sidste år
Vi skal så også bare lige huske på at Inter også har 15% videresalgsklausul på Zaniolo og bare fordi vi har første ret på Akman og Demir, så betyder det ikke at Gala vil sælge dem billigt.
Håber dog de napper Demir med! Og Akman også hvis han skulle være så god som han er. Flere unge gutter til truppen passer mig dejligt.
Mere spilletid til Faticanti og Volpato ville også være mega fedt!
Hjulmand til Roma. For eller imod??
Kæmpe nej tak. Men ville være en klassisk handel, at man henter ham ind - ud med Bove - der om 2-3 år brænder ligaen af i Fiorentina og forløser sit potentiale. Hjulmand vil så i mellemtiden være blevet en marginalspiller, som man har svært ved at afsætte...
Forstår ganske enkelt ikke den hype der er omkring ham. Ser ham som en spiller der vil kunne spille succesfuldt "anfører" fodbold for en klub i den nederste del af Serie A de næste 10 år - men han er simpelthen ikke dygtig nok til at kunne gøre sig gældende i en klub der har ambitioner om at spille med om mesterskabet før eller siden.
Håber man beholder Bove. Det er ham, som skal have "chancen". Ikke sådan en som Hjulmand, der med garanti ender med at være sådan nogle 15-18 mio euro, som man så senere tænker var spild af penge. Tænker med det samme på Iago Falque. Fin spiller, har intet imod manden - samme gælder for Hjulmand - men det er useriøst. Fair nok hvis det var en fri transfer og han skulle ind i truppen og fylde ud efter Matic næste år - men at bruge penge på ham, det er absurd.
Penge skal man i de næste 2-3 år kun bruge på spillere man er overbevist om kan gå ind i start 11'eren fra dag 1 mere eller mindre. Synes at man i bund og grund har en fin ok bred trup - hvis man ellers gad at få flere af de unge i spil - men der mangler bare alle dage 2-3 tilføjelser, som er bedre end dem man allerede har på pågældende positioner.
Fuldstændig enig!! Samme gælder for Emil Holm fra Spezia som vi også sættes i forbindelse med… vi skal sgu op på nogle højere hylder
110% Enig. der skal spiller ind på Samme hylde som Dybala, ellers kan vi ligeså godt bruge vores egen talenter, som jo gør der fremragende.
U15-U17-U19 pt alle hold spiller med om mesterskabet og vandt de ikke alle hold sidste sæson. der må være noget guld mellem de knægte...
Mourinho har Hjulmand højt på ønskelisten jf. medier.
Hvad siger i til den, hvis man tager de danske briller af?
Umiddelbart er han en rigtig Mourinho type, som hårdtarbejdende defensiv midtbane - men har vi ikke nok af dem?
Passer fint til et lille hold, hvor man er underdogs og ikke skal dominere kampene.
MEN jeg søger godt nok en mere kreativ midtbane til vore hold, eller i det mindste en felt-til-felt spiller.
Nej tak til Hjulmand. Hent dog Frattesi en gang for alle.
Der står, Iturbe, Eldor, Schick overalt på sådan en Hjulmand handel.
Køb få spillere som kan gøre start 11eren bedre og suppler med unge.
Utroligt klubben ikke lærer af deres utallige fejl handler.
Jeg er selv i tvivl om Hjulmand, men jeg må godt nok indrømme, at der også er mange ting, der indikerer, at han er et virkelig godt køb:
- Han er den spiller i hele Serie A med flest interceptions, hvilket er et ret godt værktøj til at starte de kontraer, som vi er dødeligt effektive på.
- Hans rolle i Lecce og deres måde at spille på er ikke markant anderledes end en evt. rolle i Roma. Jeg tænker meget, at vi kan se på hvordan Matic spiller i vores system og så lave en form for copy-paste med Hjulmand.
- Han er (relativt) billig. Med vores økonomiske situation, så er det ikke dumt at købe en Hjulmand-type for 15-20 mio. euro og sælge ham til PL for 40 om to-tre år.
- Han har seriøst spillet så godt i Serie A, at han fortjener chancen i en større klub. Om det så er Roma, der skal give ham den chance, det kan man sagtens diskutere. Men jeg kan godt se argumentet for, at hvis vi ikke køber ham, så gør Atalanta eller Napoli, og så blomstrer han for vildt op dér og bliver det næste Kvicha-agtige kup. Hjulmand er 23.
- Se på hvad Mourinho gjorde med Højbjerg.
Selvfølgelig er der også chancen for, at han bliver en ny Iturbe/Eldor osv., men det tænker jeg, at der er, hver gang vi køber nogen. Man kan også købe en verdensklassespiller a la Wijnaldum og så brækker han benet.
Hjulmands hoved virker enormt godt (her tænker jeg fx på karrierevalg, hvor jeg synes han har valgt nogle ikke-prestigiøse adresser, der til gengæld har sikret hans udvikling). Mourinho vil gerne ha' ham. Hvis det kan lade sig gøre at lave en deal, så kør da.
Hjulmand er bedre end Matic. Og yngre ;)
Enig, Hjulmand er bedre end Matic. Og jeg syntes så på INGEN måde der står Eldor/Iturbe agtige handler på Hjulmand, tværtimod. Ikke at han på nogen måde er i nærheden af en Dybala/Gini transfer, men så virker han som en meget intelligent og hårdtarbejdende spiller.
Kan han hentes billigt så ser jeg gerne Hjulmand i Rom.
[Rettet af: napstah - 28/02/2023 - 15:37]
Hovedet på sømmet, dér. Tror egentlig ikke jeg fik meldt ham dårlig eller som en decideret tåbelig handel, men det forudsætter at han er gratis eller billig. For så ja, så er han nok rimelig plug and plat ift. Den nuværende taktik.
Katastrofen (og hvorfor det pludselig er lidt iago falque agtigt) er, at man pludselig ender med at spendere minimum 20 mio euro for ham. Hvis ikke mere. Og det er for meget.
Og den helt store katastrofe indtræffer så til november, når han ikke ser skyggen af spilletid fordi man har skiftet træner.
Spar pengene. Tahirovic = Hjulmand for 1,5 år siden. Hvis man nu troede lidt mere på at de unge kunne "bygge på" uden at skifte væk, så var man et skridt nærmere end sund økonomi, fordi man ikke behøvede bruge 30-50 mio hver sommer på Breddespillere. 7-9-13 virker man til at være kommet lidt væk fra det nu.
Løb han rundt i Lecce med en frikøbsklausul på 5 mio euro, så fair nok.
Synes det er friskt at mene at Hjulmand tager den helt til toppen og så ville kunne sælges videre for 40+.
20 mio euro bruger man på en spiller som er God. Punktum. Ikke god i et system, eller god under visse forudsætninger. Men god, punktum, ligemeget hvem der er træner. Det er Hjulmand altså bare ikke. Han bliver før man får set sig om endnu en '20mio euro' spiller som ikke engang er fast starter.
Der er meget snak om keepere for tiden - Empolis Vicario og Cremoneses/Atalantas Carnesecchi er de hotteste navne, mens Cragno, der ikke er lykkedes med at udkæmpe Di Gregorio i Monzas mål, også bliver nævnt.
Nu skriver jeg det bare lige her i håbet om måske at manifestere noget, men jeg synes det ville give 100 Mourinho-point, hvis man i stedet for at knalde 15-20-25 mio. euro efter en keeper hentede De Gea i United på en fri. Han er 32, har haft et let dalende niveau i ManU der gør at han burde se Roma som et fint skridt, han har klasse og erfaring fra øverste hylde... Egentlig lidt en potentiel Smalling-type transfer, som jeg ser det - bare hentet på en fri i stedet. Tror at Serie A ville være et strålende sted for ham at få karrieren på ret kurs igen og slutte på en high.
... Og hvis vi er ude i ønsketækningen her, så kan han fylde posten mellem stængerne ud, indtil vores kæmpe målmandstalent Mastrantonio forhåbentlig har fået nogle hår på brystet og er klar - lidt á la hvordan Carnesecchis forløb er nu.
Man kunne selvfølgelig også prøve at stole på Mile Svilar, som med målmandsbrillerne på stadig er purung (23), og som vi også hentede på en fri. Men noget siger mig, at det ikke kommer til at ske - han var mildest talt også shaky i løbet af den japanske vinter-turné.
Jeg så det gerne. Men er sku nok at stramme den.
Manden tjener vel sådan noget a la 3 mio DKK om ugen?
Smalling tjener vist en 700.000 eller sådan pt. Uden at jeg er helt sikker på de tal.
Men er de gea ikke højest betalt i United? Der er nok lang vej før han accepterer så dybt skridt ned lønmæssigt. Han burde tænkte sportsligt, og der ville Roma sku være klogt, men tænker det er pænt urealistisk.
Svilar tror jeg ikke på. Der er et eller andet... Måske en late bloomer under de rigtige omstændigheder. Næppe I Roma han finder de omstændigheder. Presset er tungt.
… Så er de første rygter, der sætter De Gea i forbindelse med Roma dukket op!
Icardi? Kunne han bruges?
Der meldes at Aouar simpelthen allerede har været til lægetjek i Rom og alt er klar til, at han skriver kontrakt til ‘28 og kommer på en fri transfer til sommer! Stærkt, hvis det er tilfældet - omend det nok betyder, at vi ikke satser på både at få Hjulmand og Frattesi.
Med klubbens økonomiske situation in mente, så er jeg efterhånden godt tændt på, at man går all in på de frie transfers til sommer.
Sælg Tammy til England for minimum 40 - og evt. Ibañez til samme pris. Så er vi loadet op på penge (Iba er plusvalenza), og så er der til st kyle penge efter så meget som muligt af følgende guld, forhåbentlig 3-4 stykker:
Aouar
De Gea
N’Dicka
Grimaldo fra Benfica (hvis Spina ryger)
Muriel/Zaha
Firmino
Hvis Mou bliver og vi opnår CL (jeg tror og håber på begge dele), så kan han seriøst lave en titeludfordrer ud af det hold.
Synes vi skal hente Grimaldo uanset om spina ryger eller ej.
Ser gerne vi beholder Tammy, Mourinho må sørger for st få ham serveret, fordi han får ikke meget st arbejde med.
Men fedt med Aouar! Håber han stadig kan lidt! Det vidst gået lidt ned af i de senere år, men han har stadig en fin alder.
Derudover synes jeg stadig man skal satse på Frattesi. Han er så dygtig! Det kan jo ende med at Pellegrini ryger på bænken hvis han ikke opper sig og det kan være effektivt ift at få ham tilbage på niveau.
Nægter at tro på at El Shara/Ola/Volpato for alvor truer Pellegrinis plads i start 11
Vi SKAL hente Frattesi
https://football-italia.net/ndicka-agrees-to-terms-of-a-deal-with-roma/
Nogen der kan fortælle lidt om niveauet på ham Ndicka? Er han til bredden?
Ndicka er god, uden at mit kendskab til ham er enormt. Vurderer ham til at være klart bedre end Kumbulla fx.
Bliver jo decideret vanvittigt, hvis det bliver hvad der sker:
- en del gode spillere, visse vi allerede har været ude efter, er transferfrie til sommer.
- Mourinho har vel det her som noget nær hans spidskompetence, da han er kendt for netop at være god til at få spilleren til at se lyset i ham og hans project, hvor han nu end er henne - at spilleren netop her, vil kunne forløse sit potentiale til fulde samt løfte trofæer.
Listen over spillere som man kunne ende med at stå med kvit og frit (transferfee, sign ons vejer selvfølgelig også lidt tungere når det er på fri transfer).
Aouar
Ndicka
Grimaldo
Zaha
Skriniar
Tielemans.
Kante...
Der er bare rigtig mange interessante gratis emner sommeren 2023. Med lidt kløgt og evner behøver man knapt at bruge så meget som en euro i transferbeløb. Og man vil stadig kunne sælge en håndfuld spillere og få lidt i kasse dér.
Hvis både Aouar og Ndicka nærmest er done deals, så lover det ihvertfald godt.
Så skulle Houssem Aouar være Roma spiller fra næste sæson. På fri transfer.
Rigtig meget snak om at PSG er ude efter Mourinho…
Kunne være fedt hvis hentede Buongiorno og Buonanotte!
Evt. Også Messias, Jesus og Moses
Jeg forudsætter naturligvis, at den nuværende trup fastholdes (inkl Gini, Belotti, Dybala)
Falcone (sæsonlån fra Sampdoria - youngsters den anden vej)
N'Dicka (Fri Transfer)
Aouar (Fri Transfer)
Det vil altså være en fremragende start!
Vicario/Carnesecchi (Beløb)
Frattesi (Beløb/+youngsters - Tahirovic-, Volpato-ish)
Hvem skal ofres?
Om nogen, så må jeg - desværre - pege på Ibanez, som Tottenham skulle være interesseret i.
Men altså, vi tale rmåske om et samlet, nødvendigt, beløb på 30 mio euro. Det kunne jo være fantastisk, om Friedkin havde mulighed for at bruge de penge ift egne lommer og FFP og vi dermed kunne undgå "ofringer"
Hvis Intet vinder CHL, så ryger Serie A nr. 5 vel også i CHL? Den er man kun en enkelt sejr hvor Milan smider point efter... De møder trods alt Juventus om 2 runder.
Så sidder man pludselig og skal heppe på Inter den ene dag og Juventus den anden dag.. Jesus.
Jeg tror ikke at det fungerer sådan. Da Di Matteo vandt med Chelsea, var de vidst uden for top fire og der må kun være 4 hold med. dvs 4 pladsen ikke røg i CL i England det år.
Men det er da en god pointe. Det samme kunne man jo sige om EL finalen. Er Sevilla eller Juventus sikret CL, ryger nr 2 så i CL? jeg tror det sgu ikke
https://football-italia.net/video-italy-international-zaniolo-goes-mad-after-straight-red-card-with-galatasaray/
Zaniolo stadig med udfald...
Der kan komme Max 5 italienske hold med i chl.
Hvis inter vinder champions league og slutter i top 4, og Sevilla vinder EL, bliver pladsen ikke givet videre til nr. 5. Der vil så kun komme 4 hold med fra Italien.
Hvis vi vinder EL og slutter udenfor top 4, så vil der komme 5 italienske hold med i chl.
Roma + top 4.
Hvis inter og roma begge vinder deres turneringer og slutter udenfor top4, så vil roma og inter + top 3 komme i chl.
Nr 4 vil i så fald komme i EL.
Tror aldrig jeg bliver sådan helt, helt klog på det FFP shit...
Når man ser på hvad der ellers foregår rundt omkring.
Roma skal have salg for 40 mio euro i bogen inden udgangen af juni - hvad er det dog der foregår siden det sker hver eneste år.
Rygtet lyder så på Ibanez og Tammy som dem der ofres, og det er vel også ok hvis der skal sælges nogen.. Håber man holder benhårdt fast i spillere som Zalewski og Bove, også selvom det skal koste at man sælger et par "stjerner", så langt at man efterhånden kan kalde dem det.
Først Zaniolo, nu Tammy og Ibanez måske. Virkelig ærgerligt ikke at få skudt dem afsted på toppen af deres værdikurve. Sælge dem på bunden...
Vi må da snart være uden for det FFP lort! En lang kampagne i EL i år må da også give en stor sjat penge
Plus vi kvalificerer os til EL igen næste år
Plus sidste år brugte vi kun 7 mio euro på Celik
Er Ndicka og Oauor til stsrteren eller til bredden??
Er de overhoved officielt Roma spillere nu?
Ikke endnu men regner med det sker…
Vi er i forhandlinger med Spezia om N’Zola…
Hvad synes du om det?
Vi er i forhandlinger med Spezia om N’Zola…
Hvad synes du om det?
Kender ham overhoved ikke
https://football-italia.net/roma-ask-spezia-for-nzola-after-abraham-injury/
Men 13 mål og 2 assist for Spezia er da flot :-)
Er det ikke mere end Tammy og Andrea tilsammen
Vi har forlænget med Belotti til 2025. Fornuftigt efter den imponerende sæson med hele 0 mål i serie A
Det er en klausul der blev aktiveret efter en række ’confitions’ blev opnået :)
Men hallo, Belotti er jo ikke en dårlig angriber? Han kan bare ikke sættes op hvilket er det samme med Tammy. Det er noget Mou skal få fikset asap!
Kan vi egentlig ikke få en anden træner (offensiv minded) og så beholde Mou til at beskytte holdet og have den største kommunikation med fans? Evt også være ham der overtaler spillere til projektet? Kunne være skønt
Vi mangler den angriber vi kan slå den op på som kan holde på bolden.. Tammy og Belotti holder jo ikke på noget...
jeg har nævnt N`Zola før som en mulighed på en angriber ala Dzeko, og et ok billigt valg. han er pæn stærk til at hold hans forsvar væk selvom de er aggressive på ham.
[Rettet af: totti er gud - 06/06/2023 - 13:01]
Rygterne lyder på at Ibanez ofres for FFP. 30 mio euro minimum - erstattes med Ndicka på fri
Ja, det er nok det maksimale man kan få for ham. Men ærlig talt tror jeg man får svært ved at få 30 mio euro for ham, sådan som han har spillet de sidste 12 måneder. Ærgerligt, for han lignede en stensikker +50 mio euro spiller.
Tænk, at man kunne have kørt 100 mio euro ind på Zaniolo og Ibanez i bund og grund - men det er nemt at være bagklog, naturligvis.
Der er sgu gang i rygtemøllen. Icardi, Berardi, N'Zola, Frattesi, El Sharawyy,
Mourinho har været til møde og er tilfreds. Tvivler på han finder sig i bullshit for 3. år. Der er forhåbentligt noget i sigte..
Med Aouar, Ndicka og forhåbenlig Tielemans mener jeg, at vi kan have en utroligt stærk start på vinduet udelukkende ved at hente frie spillere.
Kluivert har været god i Valencia, der bliver oppe i La Liga og gerne vil beholde ham - forhåbentlig kan der komme noget ind dér.
Viña har vel faktisk gjort det rigtig godt i Bournemouth og har bestemt spillet sin værdi højere, end da han forlod Rom. Tror godt der kunne ligge en 10-13 mio gemt i ham - eller måske endda en Karsdorp’sk redemption story, hvis han får pre-season med og det bliver Spina, der ryger.
Tammys skade er selvfølgelig uendeligt forbistret (i min optik primært fordi vi skulle ha’ solgt ham hjem til England her til sommer), og det tvinger os til at binde små 10 mio euro i en angriber. Jeg synes ikke man skal gå efter en ny top signing (Scamacca koster hurtigt 25 mio euro), men derimod lande en Nzola/Icardi til at rotere med Belotti, som MÅ komme i gang på et eller andet tidspunkt.
… Men med de tre transferfrie musketerer på plads synes jeg, at der ville være en rigtig god fornemmelse af et sundt projekt under opsejling!
Milan forsøger sig med Ndicka her last minute, og selvom rygtet melder at han stort set har forpligtet sig til Roma, så er intet underskrevet.
Klassisk. Ham får Milan sku over hevet i land, overhaler indenom.
Tielemans har jeg så umådelig svært ved at tro kan lykkes. Men han valgte naturligvis også i Leicester en lidt overraskende klub.
Spændende hvad Mourinho er blevet lovet, for der må alligevel skulle lidt til som det ser ud pt.
Jeg tror ikke på noget før det er 100% officielt
Jep, jeg synes også at Ndicka-Milan-rygtet er træls. Især fordi de kan tilbyde den CL-bold, vi glippede. Omvendt tror jeg på, at Mourinho-faktoren er særligt stor hos forsvarsspillere, da Mous spillestil jo er ganske indrettet efter dem, og dermed ender de også oftest med at se rigtig gode ud - eksempelvis Smallings renæssance, Ibanez i store dele af sæsonen (hans første måneder uden brainfarts var faktisk ret sublime), Llorente der knap kunne komme på holdet i Leeds men har set rigtig fornuftig ud her osv.
Med den økonomiske situation in mente, så er det frie transfermarked det ABSOLUT vigtigste for os at lande i det kommende vindue - så håber godt nok virkelig, at Pinto får landet mindst to af Ndicka/Aouar/Tielemans. Det er sjældent smart at udtale sig så tidligt om noget, der ikke er begyndt endnu, men jeg ser graden af succes på det frie transfermarked som den primære forskel mellem succes og fiasko ift det kommende transfervindue.
Mourinho forlænger nok til 2026…..
Min våde drøm er at det lykkedes at hente Tielemann. Fremragende spiller som er god med bolden, lige det vi har brug for på midten.
Aouar er så godt som hjemme og tror også på Ndicka.
Vi kommer selvfølgelig også til at hente en angriber nu når Tammy er skadet. Håber IKKE på Icardi. Hellere Zaha eller Nzola.
Spændende transfervindue vi går i møde, hvor det forhåbentligt er gået op for Friedkins hvor vigtig bredden er i truppen
Hvorfor ikke Icardi? Klart flere mål fra ham end Zaha som må betegnes som kantspiller
Milan er vidst foran os i køen til Tielemans.
Håber vi henter Frattesi
Det er nok mest pga Icardis personlighed og ikke hans evner. Har altid set ham som et problembarn og dem har vi ikke brug for.
Men det er godt nok et stykke tid siden man har hørt problemer fra ham, så kan være det er ovre.
Af Zaha, Icardi og Nzola er sidstenævnte min favorit især pga alderen. Er træt af at hente gamle løntunge spillere uden fremtidperspektiver.
Tielemans officiel i Aston Villa desværre:(
https://football-italia.net/official-aouar-joins-roma-from-lyon/
BUM!
Ndicka tur næste uge
Fint at få ham officielt allerede. Jeg har ikke rigtigt set ham i kampe - hvilken type kan han sammenlignes med?
Han er nok erstatning for Gini - som desværre blev et kæmpe flop
Aouar er en chance, vi er nødt til at tage - sådan som jeg forstår det er han måske lige et nøk mere teknisk og offensivt anlagt end Gini, som jeg ville betegne som en boks-til-boks-spiller. Aouar ville nok kunne mere som kant end som DM. Rent positionsmæssigt er han vel mere som Pellegrini eller måske Dybala?
24 år (25 når sæsonen går i gang), og Milan, Napoli og Villa var ude efter ham. Han har ikke shinet det seneste års tid, men medmindre at de romerske gravhøje under vores træningsbane sender ham på skadeslisten (hvilket desværre nok ikke er usandsynligt), så er Roma hans chance for at forløse talentet på den store scene.
Solid transfer - lad os få Ndicka i næste uge og kigget på en solid angriber inden 30. juni, og så kan de rent faktisk få trænet sammen i preseason.
Rygter om Volpato og Missori til Sassuolo samt Juve rygtet med Missori også. Volpato er vidst overbevist omkring Sassuolo pga. hans rolle på holdet (indtil videre)
Synes egentlig at det er ærgerligt at sende de unge afsted. Missori synes jeg har virket fin, men skal udvikle sig yderligere. Synes dog godt han kan kæmpe med Celik og Karsdorp egentlig.
Volpato synes jeg sgu har noget i sig som vi godt kunne bruge. Han er ligeglad. Han går bare til den og fortsætter. Lidt fart i fødderne også. Det klæder os sgu.
Ville blive trist hvis vi skulle sælge Volpato, med mindre vi får en tilbagekøbsklausul eller en vidersalgsklausul á la Frattesi. Tror bare han kunne blive pisse dygtig og pisse dyr.
Derudover snakkes der om Scamacca på lån og N'dicka skulle vidst have medicals i denne her uge, men lad os nu se.
Herudover er der fortsat snak om Frattesi, da Tiago Pinto ser ham som ideel til midtbanen.
Scamacca og Frattesi er vidst barndomsvenner og ret tætte og begge er fra vores ungdomshold. HIV DEM HJEM!
[Rettet af: Arsi - 13/06/2023 - 10:13]
Jeg synes også det er ærgerligt at sende de unge afsted, men tror faktisk at det er en del af strategien - og en fornuftig del.
Som Roma-fans har vi de sidste mange år været udsat for ekstremt få romerske Primavera-drenge, der har fået chancen på holdet. Og grundet fortællingen om Totti, De Rossi og kærligheden til klubben, så har vi nok som fans holdt enormt meget på de få, som har fået minutter. Daniele Verde, Alessio Romagnoli, Luca Pellegrini og flere andre har vi været ekstremt ærgerlige over forlod klubben (i hvert fald indtil deres Laziale-tendenser kom til udtryk).
Men i takt med, at vores Primavera-årgange har fantastisk højt niveau, og at Mourinho integrerer dem på førsteholdet, så tror jeg at det er en indkorporeret del af strategien, at vi skal tjene på talenterne, som er den reneste form for plusvalenza, vi kan finde. Netop det her med at spille et talent 5-10 gange i sæsonen, få banket en værdi op på 5-8 mio euro og så skyde dem afsted eller bruge dem som brikker til at sænke priserne ved øvrige handler. Selvfølgelig allerhelst med en god tilbagekøbsklausul. Og i nogle tilfælde kan det selvfølgelig være, at de eksploderer i udvikling, og så har vi enten næste generations romerske gladiator på holdet, eller også kan vi sælge til 20-30-40 mio.
Men jeg tror ikke, at strategien er at vi om 2-3 år skal ha’ både Boer, Keramitsis, Zalewski, Missori, Bove, Tahirovic, Darboe, Faticanti og Volpato i truppen. Måske en lille håndfuld af dem (jeg håber på Zale, Bove og Faticanti), men resten tror jeg repræsenterer en god værdi i euro for os mere end de repræsenterer Romas fremtid på banen.
Jeg kunne sagtens forestille mig, at Volpato og Tahirovic ryger til sommer og kradser 10-15 mio meget efterspurgte euro ind på bankkontoen - og så stifter vi bekendtskab med to nye talenter, som kommer ind og snuse til spilletid i løbet af den nye sæson.
Volpato er på vej til Sassuolo. Håber det er en del af en handel hvor vi hiver Frattesi hjem
Hvad siger folk til Scamacca? Det er et stort nej tak herfra - dårlig attitude og pisse arrogant
Så hellere Nzola
Jeg håber også at Volpato handlen til Sassuolo inkluderer noget ift. Frattesi, men tror det egentlig ikke. Vi skal jo sælge for 30 mio euro inden d. 30 juni. Ibanez har nu længe været rygtet som ham der skal bringe de penge ind, men vi skylder vidst Atalanta nogle procenter af et vidersalg og vil derfor ikke være nok.
Tror vi er igang med at skaffe de 30 mio ind, så kan vi herefter købe Frattesi hvis det er idéen.
Synes egentlig idéen med Scamacca er rigtig fed hvis han kan slå igennem, men ellers synes jeg egentlig godt man kan kigge mod Nzola især nu hvor Spezia er rykket ned. Det eneste minus ved ham er dog at han spiller for et elendigt hold og vi har tidligere hentet spillere fra noget dårligere hold men de har slet ikke slået igennem (Shomurodov, Iturbe, Ibarbo, Belotti indtil videre, Bruno Peres) - Synes vi skal være opmærksomme inden vi køber!
Men jeg synes personligt, at Nzola som spiller egentlig virker fin!
Jeg havde egentlig håbet at vi fik en ny 1. keeper og evt nogle bedre backer. Det er klart at Tammys skade gør at vi skal kigge på den front, men det er jo lige før vi har brug for i hvertfald en til hver kæde
Jeg kan sagtens overtales til Scamacca - især med hans bedste kammerat Frattesi oven i hatten. To romere vender hjem, Frattesi er der til at være et godt foregangseksempel. Min største bekymring ved Scamacca er sådan set skaderne, der også holdt ham fra at spille voldsomt meget i West Ham.
Ellers er han et godt fit. Afslutter knaldgodt, lidt større end Tammy og langt bedre fysik. Han var klasse i Sassuolo - og for min skyld må han gerne være toparrogant, så længe han scorer 20 mål på en sæson. Tammy er også arrogant - han er animeret på sidelinjen og ser fed ud, men arrogant er han da. Ellers tror jeg ikke, man kan være topangriber. Man skal ville ha' bolden, man skal ville skyde på mål og man skal tro på, at den går ind hver gang. Hellere end arrogant angriber, der tror på det end Belotti, som knokler ekstremt u-arrogant, men til gengæld heller ikke har tro på det.
Lån med option/obligation omkring 25-30 mio euro lyder godt i mine ører.
Nu vil man jo gerne se dem præsenteret officielt, før man tror på noget, men hvis de mest intense rygter passer, så synes jeg virkelig, at det ser forrygende ud.
Aouar og Ndicka ind på fri.
Frattesi ind til den pris som Sassuolo efterspørger (Volpato til Sassuolo for hele 9 mio euro er formentlig en del af noget økonomisk fiksfakseri for at få Frattesi-handlen til at hænge sammen. Sassuolo sælger Frattesi til deres opskruede pris - rabatten for os er, at de køber Volpato til ligeledes opskruet pris).
Scamacca ind på lån fra West Ham med obligation eller option.
Ibanez ud til Atletico/Newcastle/Tottenham for 25-30 mio euro.
Så passer bøgerne til FFP-deadline d. 30. juni og vi har fået styr på de allervigtigste køb, som har en hel preseason til at træne sammen, hvilket er ekstremt vigtigt. Se hvor sent Belotti kom til og hvordan dét gik.
Så kan man fokusere selve transfervinduet fra juli på at komme af med dem, vi gerne vil skibe ud af butikken - og måske fylde lidt op til bredden, hvis/når spillere som Karsdorp/Vina/Reynolds/Shomu/Villar/Kluivert/Perez ryger videre.
N’Dicka lande i Ciampino kl 11:45 i dag!!
FEDT! Ham er jeg meget spændt på, venstre benet forsvarsspiller. Dejligt bytte med Ibanez
Mancini-Smalling-NDicka - ikke dårligt.
Så kan vi godt ligge 6-9 point oven i næste sæsons forventede antal slut point. Når vi nu bliver sparet for Ibanez evindelige hjerneblødninger :) DEJLIGT
Ej synes også det er tarveligt over for Ibanez. Han har lavet nogle hjerneblødninger, men han har satme været vigtig! Hans fart er utrolig vigtig for holdet til det forsvar. Jeg elsker Mancio, men synes han er den dårligste af de 3. Han har ikke farten som Ibanez har. Ibanez har dog haft en down periode på det sidste og det er meget normalt for spillere at det sker.
Hvis han ryger videre, så håber jeg det bliver for en god sjat, fordi han er rigtig dygtig i hovedspillet samt en rimelig hurtig forsvar spiller.
Jeg synes jo han er en "mini" Marquinhos. Tynd brasilianer som har fart, dog ikke lige så god overhovedet ;)
https://football-italia.net/roma-in-talks-with-psg-for-verratti/
Er Verratti ikke altid skadet? Ellers en super spiller til den centrale midt!
Verratti tør jeg simpelthen ikke tro på - ville næsten være for syret at tage PSGs vigtigste midtbanespiller, der lige har forlænget til ‘26 og elsker livet i Paris. Men vi kan selvfølgelig tilbyde ham en løn-halvering og en chance for at se drøngod ud i Europa League!
Ser også ud til, at det første rygte kommer fra fake-Twitter-profilen ‘Furbizio Romano’, så der kunne godt være et lille stykke vej igen.
Bare for at gøre det klart, så vil jeg blive så skuffet hvis vi ikke forsøger os med Frattesi, især når han faktisk rigtig gerne vil til os. Han ville klæde midtbanen så ekstremt meget!
Scamacca er lidt af en lotto kupon. Opereret i knæet og ude gennem noget tid…
Tør vi regne med helbreddet holder?
Det er sjovt med Villar, der nok ryger til en af midterklubberne i Serie A for 4mio euro.
Manden lignede en kort årgang en reel stjerne i svøb. Håber virkelig man kan få en god videresalgsklausul ind, men sikkert op af bakke da man bare skal have penge i kassen nu.
Men kunne godt se ham spille 1-2 år og etablere sig i Genoa og så pludselig være sådan en late bloomer via Fiorentina, Lazio eller Napoli bliver en spillere som kan ramme en markant højere hylde.
Han er for mig en kæmpe gåde. Han så simpelthen så lovende ud, jeg fatter ikke hvad der gik galt.
Enig omkring Villar. Han var klasse i en perioden.
Måske er der bare ingen klubber der giver ham tiltroen til at være playmakeren.
og så mangler han målfarlighed til at spille off midt og måske lidt styrke og fight til at spille CM på et hold som ikke altid har bolden.
Synes selv 15-20mio euro lød billigt for ham engang. :(
Scamacca på leje er vel meget lækkert. Enten rent lån eller med købsoption. Vi skal ikke side i noget lort næste transfervinduer og være tvunget til at betale 30mio for en halvskadet Scamacca med 6 mål. Men kunne sagtens spå ham en fremtid på landsholdet. Hellere ham end Kean.
Men der skal nok en anden offensiv spiller ind udover scamacca. Zaha ville ikke være dårligt, men tvivler på vi kan få ham. Nzola ok. eller Okaka <3 eller Sadiq ;)
Frattesi bliver nok for dyr for os desværre. Ved heller ikke om han er 30mio€ værd for at være ærlig, selvom man får lidt naingolan vibes fra ham indimellem.
Hent prime naingollan tilbage og drømmer faktisk også lidt om at hente vores gamle dreng daniele verde fra nedrykkede spezia.
Men wow endnu en sæson med mourinho og dybala (ligner det pt)
Og vi bliver stadig sat i forbindelse med forholdsvis store navne, selvom vi ikke spiller Champignons League!
FFP er for vildt. Udsolgt til de fleste kampe i år og europa leaque finale, men ingen penge. Håber et nyt stadion kan løse økonomien lidt.
Rygterne siger at West Ham har sagt nej til Scamacca på lån med købsoption indtil videre…
Samtidig med det rygtes der at Frattesi lånes i 2 sæsoner til Inter med obligation på køb, som runder op imod de 35 mio euro.
Kunne vi ikke være med på den? Bliver faktisk oprigtigt skuffet hvis vi ikke henter Frattesi.
Morata til Roma er et KÆMPE nej tak herfra
[Rettet af: Arsi - 17/06/2023 - 10:29]
Arsi: hvor har du det rygte fra vedr. Frattesi? Synes de steder jeg læser går han i retning mod Inter desværre
Glemte lige at skrive "Inter". Den er rettet nu :)
Tahirovic til Ajax for 5-8,5 mio + diverse bonusser og en videresalgsfee.
Spændende skifte af svenskeren.
Må indrømme at jeg ikke har set ham nok til at vide om det er et tab. Umiddelbart er det et fint salg når vi nu er presset med financial fair play inden 30/6.
Hvad synes i andre om salget?
Synes det er fint. Så ikke top potentiale i ham
Som skrevet tidligere i juni - jeg tror man skal vænne sig til denne rytme med, at vi ser spændende, unge spillere introduceret i sæsonen og skibet videre til en god sjat penge og nogle fornuftige videresalgsklausuler.
Som nævnt er vi begunstiget med nogle fremragende Primavera-årgange, men de kommer selvfølgelig ikke allesammen til at spille start-11’er for Roma. Tahirovic har bestemt set lovende ud - men står langt bag i køen til spilletid, når først vi har roteret Cristante, Matic, Pelle, Aouar, Bove og måske en ny mister X.
Tiago Pinto kom fra Benfica, hvor netop den taktik har været modus operandi og sørget for finanserne, og med vores ungdoms-materiale giver det perfekt mening at gøre det samme.
8,5 + 15% er en solid pris for en teenager, der har spillet en stor håndfuld kampe for Roma (det er nok mere end vi får for Villar, Perez, Reynolds osv.), og det er ren plusvalenza ift FFP-kravene. Win-win. Hvis Volpato bliver skibet af til Sassuolo for de rystede 9 mio euro (plus videresalg eller tilbageslag), så har de to unge gutter indbragt 17,5 mio euro (plus fremtidige bonusser), og det er da langt mere sexet at tjene pengene den vej end at prøve at skibe Ibañez af til en klub, der kan hardballe Roma fordi man ved, at vi skal af med ham inden d. 30.
Og lur mig om ikke Faticanti har snuset nok til førsteholdet i denne sæson til at være klar til at overtage præcis den rolle, Tahirovic har haft.
Enig Romaneren.
Med det sagt, så tror jeg også det er vigtigt at vi får solgt ud i dødvægten, som i dette tilfælde er Kluivert, Vina, Villar, Carles Perez, Reynolds etc. På baggrund af disse så tror jeg godt at vi kan få hevet 30 mio ind, så vi ikke behøver at komme af med Ibanez.
Udover Volpato, så er Missori også på vej til Sassuolo.
Nu er der snak om at klubben er åben for Spina salg men også Zalewski salg hvis man kan få den rette pris (mellem 20-30 mio)
Jeg ærger mig meget over at der ikke er flere Frattesi rygter.. Det må være fordi han skal til Inter desværre.. Vi kunne ellers godt have været med på 2 års lån og obligation på køb efter de to år.
Det er ellers en spiller der bevæger sig meget op i feltet og er en trussel. Kunne vi sgu godt bruge.
Det kunne også være dejligt at få hentet en spiller der har lidt fart i fødderne :)
Frattesi havner i Inter og bliver en vild midtbane med Barella
Skulle Barella ikke til Newcastle? Ergo er Frattesi hans erstatning
Barella til Newcastle var vidst en løgn. Inter har i hvertfald været ude og afvise det. Frattesi og Barella på den midtbane sammen.. av av av
De Friedkins folk må sku da åbne pengepungen lidt op nu!!! Frattesi kunne blive en konge spiller for os og kommende anfører
Tror fokus udelukkende er at få solgt for de 30 mio inden d. 30 Juni.. Men ja jeg ville elske at have Frattesi på holdet og han ville passe ret godt ind. Han har selv sagt at han gerne ville spille på et hold hvor man har en tremands midtbane, men også på et hold der spiller flot fodbold :) Så der er vi nok udelukket :)
Gider Mou ikke lige ringe til Frattesi og sige han lige skal vente med det der Inter show der og så vente til august hvor vi kan betale lidt. Så får vi satme den handel i hus!
Jeg føler mig faktisk slet i tvivl om, at Frattesi spiller i nr. 16 i Roma, når sæsonen starter.
Jeg er helt og aldeles overbevist om, at både Missori og Volpatos skifte til Sassuolo bliver en del af handlen, om end det sikkert ikke, officielt, registreres som sådan.
Mon ikke den lander på de to, unge gutter, med tilbagekøbsklausuler og så ca. 20 mio Euro til Sassuolo.
Llorente-handlen skulle begynde at ligne et nyt lån med obligation til næste sæson, hvilket frigør handlespenge nu og her.
Kluivert, Vina, Villar, Shomurodov, Perez ryger alle sammen afsted for "småbeløb", hvilket vil muliggøre at beholde Ibanez.
Scamacca kommer ind på en lån med obligation. Evt. en handel hvor Reynolds og/eller Karsdorp indgår.
Auoar, N'Dicka, Frattesi, Llorente, Scamacca. Jamen, så mangler vi vel "bare" en gardering på højrebacken og en keeper. Falcone, Cragno, Gollini, hvis der skal ageres backup/sluses ind. Vicario, De Gea, Vlachidemos, Carnesecchi, hvis man vil lave skiftet nu.
Er det en Emil Holm, Zanoli, Faraoni, Depaoli, så er det fint med m9g.
C. Panucci, jeg er vild med din gejst! Håber satme du har ret, så ville jeg være lykkelig! Men som rygterne er lige nu, så ligner det stensikkert at Frattesi ryger til Inter desværre. Vi har virkelig bare brug for en stærkt midtbanespillere, såsom Frattesi. Kunne klæde os super meget!
Berardi på vej til Lazio
Sorry men Frattesi ryger til Inter. Det er kun fordi Brozovic lige skal sendes afsted først den ikke er lukket endnu.
Og hav økonomien in mente, Frattesi til Inter er en vigtig dominobrik for Roma
- Frattesi til Inter giver vel Roma 8-10 mio euro afhængig at endelige pris.
- når Sassuolo har solgt, bliver der penge til at købe Missori, Volpato.
Så tror godt man kan skyde en lang hvid pil efter Frattesi til Rom. For det løser bare mange ting ift. De 30 mio euro inden månedens udgang, at han ryger til Inter ASAP.
Desværre
Berardi til Lazio gør ondt. En fremragende spiller når han er skadesfri.
Frattesi kommer også til at gøre ondt når han ryger til Inter (selvom det er fint økonomisk for Roma)
Spændende hvad der kommer til at ske efter 30/6. Og især angriberposten, hvor jeg personligt håber på Nzola end en halvgammel løntung herre som vi ofte har hentet.
Milan er ved at sælge Tonali for 80 Mio € - Voldsom transfer!
Det gør så at de vidst er ved at hoppe foran i køen ift. Frattesi. Hvis Frattesi ikke skal tilbage til Roma, så vil jeg helst have at han tager til Milan. Nok den stor klub i Italien jeg hader mindst. Kan ikke fordrage hverken Inter eller Juve.
Jeg kan blive ved med at sige det, jeg bliver sgu skuffet hvis vi ikke henter Frattesi
Baldanzi rygter til Roma - JA TAK, ville jeg elske! Meget Dybala typen bare en del yngre og slet ikke så god endnu
Nå, Frattesi har været ude og sige (indirekte), at Roma ikke er en mulighed og at han allerede har valgt en klub. Tror det bliver enten Inter eller Milan.
Så nu skal vi kigge andre veje
Favel Kluivert! Så er vi vel også ved at være af med Monchis skraldespillere
Kunne en Saudi klub ikke lige være interesseret i en af vores spillere for 500 mDKK. Det ville hjælpe vores FFP lidt ;-)
Rui Patricio kunne de vel godt få for den pris... ;-)
Hold op hvor er det vildt det der er gang i dernede, og kan skævvride mange steder med de summer de kaster pt.
Rasmus Nissen rygtes til Roma.
Hvad siger folk til den?
Med dansker brillerne er det jo fint med lidt dansk omtale af vores klub.
Men er han god nok offensiv? Synes virkelig der har manglet kvalitet i offensiven på den højre back.
Rasmus Nissen Kristensen og Weston Mckennie
Det bliver en laaaang sæson
Hahahaha tænkte det samme
Så hellere bruge talenter! Giv Bove mere spilletid for eksempel
Tror sgu Rasmus Nissen er done deal. Han følger i hvertfald Roma på Instagram. Synes ikke han er god nok, men bevares. Han kan jo overraske! Og han kan så også gardere i midterforsvaret i værste fald.
Saudi er interesserede i Spina. Et godt beløb og så det tak for nogle dejlige sæsoner med en mega sympatisk spiller.
Sassuolos CEO har sagt at der er 3 i racet til Frattesi, som er Inter, Juve og Roma. Håber vi bliver overrasket positivt!
Jeg tænker bestemt heller ikke Nissen som starter-materiale for et hold, der jagter top 4 - men jeg tror, at vi kommer til at lave en direkte udskiftning der hedder ‘Nissen ind - Karsdorp ud’. Og hvis man skal sammenligne de to, så synes jeg egentlig at de har samme niveau, men at Nissen har mere upside grundet sin alder. Så kan man lave den udskiftning i truppen uden det nødvendigvis koster os noget (altså at Karsdorp kan sælges for hvad Nissen kan købes for), så synes jeg det er en fin idé. Det er bare ikke rigtig en idé, der gør Roma gevaldigt meget stærkere medmindre Nissen selvfølgelig blomstrer op og sætter ild til alting.
Hvis Nissen kommer ind og Rick ko lort ud - så JA TAK herfra
Vi skal have spillere som kæmper for trøjen og klubben og Nissen har da noget fightervilje og kæmper røven ud af bukserne
Fra scamacca til Patson Daka…
Det bliver bedre og bedre! Not
Mon ikke vi mister Dybala til Saudi Arabien? Frikøbsklausul på 12 mill euro!?!
Nu starter rygterne ift Frattesi til Roma igen!!
Der menes at når vi har solgt ud for de 30, så vil de jagte Frattesi. Kan ikke heeelt forstå hvordan prissætningen er på ham. Synes jeg har læst 40 mio euro - hvis det passer, så har vi jo 30% videresalgsklausul hvilket gør prisen til 28 mio euro. Det er jo et scoop!
Gider Pinto at fp fingeren ud og få solgt for de sidste par millioner sp vi rammer 30, så kan han med det samme lukke handlen med Frattesi. Dernæst skal hab få lukket låne aftalen med Scamacca!
Ift målmandsposten, kunne det ikke være ret interessant at få Grabara ind? Han er altså dygtig og stadig “ung”. Synes han ville være den rette at få
Grabara? Dygtig men et stort problembarn med kæmpe ego så nej tak
Ja enig med egoet og de problemer han kan medfører, men dygtig keeper er han!
Kunne se Fiorentina var interesserede i ham. Hvis Mou kan holde ham fra tasterne på Twitter osv, så ville han være klasse tror jeg.
Har læst at Pinto har sagt at hvis Frattesis pris er 30 mio, så vil de gerne lave en aftale, men hvis prisen stadig er 40, så vil de kigge på alternativer. Med 30 mio euro og en videresalgsklausul på 30% ender vi på 21 mio euro, det går de jo aldrig med til.
Det er altså 7 milioner der skiller os ad. Det burde det bare ikke.....
Har vi ikke allerede lært lektien i forhold til målmænd fra FCK? :D
Eneste grund til at han blev udtaget til landsholdet sidst var fordi Dragowski fik en seriøs skade. Han var så efter Szczesny og Skorupski.
Han er relativt god i Superligaen, hvor han står for et af de bedste hold. Ikke lige hvad jeg mener klubben burde kigge på. :)
Kelevra, hvem ville du mene kunne være interessant og realistisk?
Spændende hvis vi er i mål med salget af Perez ift. FFP. Det er godt gået af Pinto må man give ham, kun at sælge overskudsspillere og et par talenter. Så er det at læne sig tilbage og se hvor meget klubben vil satse på Champions League resten af markedet efter d. 30..
Fair nok at man har pistolen for panden, 7,5 for Volpato og 2,5 for Missori, det er klart at 1/3 af hvad man skal opnå for to talenter er en god ting isoleret set.
De har bare set rigtig lovende ud, synes jeg. Ærgerligt at man skyder dem direkte afsted til gennembrud og så står man i en ny Frattesi situation før man får set sig om. Missori synes jeg har lignet en der potentielt kunne blive rigtig god - Volpato er jeg tilføjelig til at kunne acceptere, 7,5 for ham er alligevel også penge ift. hvad han har vist. 2,5 mio for Missori synes jeg er dumt - med mindre at man så fx havde en fastlagt tilbagekøbsklausul på max 15 mio euro.
Brozovic til saudi Arabien åbner op for Frattesi til Inter….
Frattesi til Inter er pt gået insta pga Brozovic handlen!!
KOM NU PINTO!!!
Milan rør på sig nu og de får en god skat penge ud sf Tonali handlen, men hvorfor tænke på de 12 millioner vi får fra den videresalgsklausul fremfor bare at hente en klasse spiller med rabat. Kan slet ikke forstå hvorfor Pinto ikke er mere aktiv på den her.
Så kan Mourinho også lige ringe og overtale ham.
Så må næste “transfer” være Scamacca.
[Rettet af: Arsi - 30/06/2023 - 13:52]
https://bold.dk/fodbold/stillinger/spanien-la-liga/nyheder/roma-saelger-kantspiller-til-celta-vigo
Flot oprydningsarbejde af Pinto :-)
Arsi
Jeg mener ikke det er realistisk at vi får en ny målmand.
Klubben skulle muligvis være interesseret i Rui Silva, men jeg ser det ikke lige ske.
Kelevra:
Du tror ikke på vi får ny målmand? Der har været snak om at Svilar skal lejes ud, så derfor skal der hentes en keeper til og vedkommende skulle være dygtig nok til at dyste med Rui Patricio, altså de skulle deles om kampene. Her har Rui Silva, som du nævner, blevet nævnt samt Ugurcan Cakir. Rui Silva ville være skørt at hente. Han starter ikke engang inde i Betis (kun når Bravo er skadet).
FRATTESI NYT:
Vi har vidst lagt et bud på 10 mio med det samme og så bliver der senere hen betalt 11 mio i rater og 3 mio i bonus, hvilket i en samlet pakke skulle give 33 mio (inkl. 30% klausulen), som er tættere på de 35 mio som Sassuolo beder om. I kan læse herunder. Det ville være en deeeeejlig handel!! Stadig plads til at hente andre til holdet også!
https://laroma24.it/mercato/mercato-mercato/2023/07/calciomercato-roma-pronta-una-nuova-offerta-per-frattesi
[Rettet af: Arsi - 03/07/2023 - 16:10]
Læg nu bare de sidste 2 mill euro for Frattesi!!
Arsi
Korrekt. Enten skal der bruges penge klubben ikke har, eller nogen skal overbevises om fremtidig option/obligation - hvilket er en svær opgave både på kort og langt sigt. Jeg tror netop Bravo er årsagen til at Roma bliver kædet sammen med Rui Silva, men som sagt så ser jeg den heller ikke lige.
Det ville være enormt dumt at lave en lappeløsning i form af en middelmådig målmand vi så hænger på i fremtiden. Så hellere bruge de spillere der allerede er i klubben, og se om der kommer en god mulighed i fremtiden.
I forhold til keeper burde man bare gå All in på Dominik Livakovic. 10 mio euro er frikøbklausul vist.
28 år. Fortælle ham at han er tænkt starter rollen hvis ikke med det samme så senest om 1 år.
Så har man en rigtig solid målmand de næste 5-7 år. Eller måske et salgsobjekt, hvis han gør det godt.
Man er nødt til at hente en man oprigtigt tror kan konkurrere med Rui P.
Livakovic ville være et kæmpe scoop
Viola er dog efter ham i øjeblikket, så vi skal få fingeren ud, hvis vi vil have fat i ham
Helt enig i Livakovic! Han ville da kunne slå Rui af også tænker jeg.
Jeg ved ikke om Mou og Tiago pønser på at overtale De Gea til at gå mega meget ned i løn? Han er jo fri af sin kontrakt og United henter nok Onana, så gider De Gea at være 2. keeper?
Frattesi handlen spidser til. Milan mødes med Sassuolo i dag vidst, men vi skulle have givet et bud i omegnen af 35 mio euro. Derudover vil Inter stadig gå efter ham, men de har også lige en Lukaku de vil hente. Hvis de får solgt Onana, så tror jeg de henter både Frattesi og Lukaku hvis vi ikke lukker den hurtigt.
Inter er enige med Frattesi
Ja åbenbart... Det så F****** irriterende!
Et lån med obligation på køb for 25 mio euro + en ung spiller som åbenbart er 8 mio værd. Det vil sige 33-35 mio i alt.
Forstår SLET ikke vi ikke kan være med her og vi hellere vil være rygtet til Sabitzer, Fred, Scott McTominay og Kamada... Det er altså ikke spor sexet.
Det var sgu det største ønske jeg havde for dette transfermarked og nu hvor vi ikke får ham, så kommer jeg i hvertfald ikke til at sidde konstant og se på nyhederne (siger jeg nu).
Pisse ærgerligt.
Farvel til Frattesi - i det mindste får vi vel 30% af købsbeløbet??
https://football-italia.net/frattesi-agent-confirms-down-to-details-for-inter-transfer/
Øv øv øv med Frattesi!!
Nu må vi glæde os over at der er penge til andre spændende spillere..
Jer der er helt i kælderen over vi misser Fratessi, så hør udgaven fra RomaPress Podcast: Skriv linktekst
Er ikke altid enig i hvad de siger, men syntes faktisk de rammer Fratessi sagen meget præcist...
Adama Traore er vidst på vej. Så får vi i det mindste noget fart ind i holdet men ser ham ikke som en forstærkning
Ja Adama Traore er der satme fart i.... en rigtig kontra maskine
Synes stadig Baldanzis navn florerer ift Roma. Altså taget i mente hvor meget vi egentlig spare eller burde spare Dybala, så er han jo super at få ind! Meget den samme type, dog ikke lige så god, men yngre og kan tag ved lære af Dybala. Synes det ville virke klogt!
Scamacca er stadig min favorit ift de angriber som er rygtet pt. Udover ham er Taremi også rigtig spændende. Han banker saaaatme mål ind i en sølle liga. Nu er jeg dansk/iraner så derfor kunne det være dejligt at få en iransk angriber til klubben.
Adama forstår jeg ikke helt. Med mindre han skal spille wingback
Mon ikke west ham er mere medgørlige nu hvor de får knap 800 mill kr for Declan Rice?
Tænker vi snart lander Scamacca på lån
Belotti som backup. Kan kun blive bedre efter hele 0 kasser i sidste serie A sæson
Tror det for West Ham omhandler om de har en anden angriber i truppen der kan varetage Scamaccas plads eller om de skal hente en, hvis det er tilfældet, så skal vedkommende også identificeres.
Meeeeen jeg tror også at vi lander Scamacca
Så er Frattesi Inter spiller
Klubben har da sovet totalt i timen her! Den nye Barella og endda Roma spiler / spiller af egen avl
Pinligt af klubben
[Rettet af: asroma87 - 05/07/2023 - 15:22]
Barella, Frattesi bliver en sindssyg midtbane. Tænk på en dynamik/dynamit overfor Matic og Cristante ;))
Jeg forstår sku ikke hvorfor klubben ikke henter Frattesi. Har vi ingen penge at købe for eller hvad? Vi nåede da næsten at indhente de 30 mio euro og slap da kun med en mindre bøde på 5 mio euro for ikke at have indhentet de 30 mio euro.
Vi nåede i EL finalen sidste år og året før vandt vi Conference League, det må da også give nogle penge på kontoen.
Er klubbens økonomi seriøst så ringe eller hvad sker der? Så vi kun kan hente spillere på fri
Ps - vi tjener ca 10 mio euro på Frattesi handlen
Nu skal der også snart nogle spillere som kan forstærke start 11’eren. PT er vi ikke kommet tættere på top 4 efter min mening, med de spillere vi har hentet og vores bedste angriber er skadet i næsten et år
[Rettet af: asroma87 - 06/07/2023 - 09:46]
Tror ikke man skal undervurdere præcis hvor forbandet det var for vores transfermarked, at Tammy blev korsbåndsskadet på 17 minutter i løbet af årets sidste kamp.
Alt stod klar til, at han skulle skibes videre, og PL stod klar til at tage imod - både Aston Villa og ManU, men også vedholdende rygter om at Chelsea stod klar til at indløse tilbagekøbsklauslen på 80 millioner euro, fordi de er en fuldstændig latterlig klub.
Med de penge:
- 40 mio euro i plusvalenza før 30. juni, hvilket havde gjort at vi slet ikke skulle sælge nogen som helst andre for at nå FFP-målene
- 40 mio euro at lege med efter 1. juli, som eksempelvis kunne bruges på at lukke Frattesi-handlen
Vi har haft en meget sårbar transferstrategi bundet op på den ene spiller, der er mest værd (ift transfersum), og da han lige blev invalid i et lille års tid, så faldt alting fra hinanden.
Og nu er Frattesi officielt Inter-spiller - til en pris på 27 mio euro, inklusiv bonusser. Der skulle vi fandme kunne ha’ været med, når man tænker på vores 30% i rabat.
Men omvendt tror jeg også, at hvis Frattesi ville være i Roma, så var han i Roma nu. Det er han ikke, for han brændte sig formentlig gevaldigt på Roma sidste år, da vi ikke ville hoste op med de sidste 2 mio euro for at lukke transferen.
Jeg håber meget på, at vi lander Kamada på en fri!
Er klubbens økonomi virkelig så ringe? At vi er så afhængige af diverse salg. Vi har solgt ud og samlet 26-28 mio euro her inden 30. Juni, vi var i EL finalen sidste år og vandt Conference League året forinden. Og stadig kan vi kun hente spillere på fri
Frattesi hentes for en ekstremt lille beløb, et beløb som ville være endnu mindre for os, grundet de 30% viderekøbs klausul, og stadig kan vi ikke være med
asroma87, jeg tror det måske også handler om at Frattesi i sidste ende (må jeg desværre erkende) hellere vil spille Champions League og være med til at spille om Scudettoen, evt. når at vinde den inden han skal skibbes videre til Premier League. Jeg tror desværre ikke på at vi vinder inden for de næste 5 år. Måske lidt hårdt sagt. Men tror ikke på en 1. plads så længe vi har Mourinho. Jeg kan jo godt lide Mou, men jeg ønsker så inderligt noget god offensiv fodbold og det burde være muligt med de forsvarsspillere vi har.
Ærgerlig tendens i fodboldverdenen pt… det virker til at den økonomiske forskel på italienske hold og pl-hold, saudi oliepenge bliver større og større. Tænker at flere af de spillere, der rejser til saudi pga ulækkert mange penge, under normale omstændigheder ville tage til serie A (i karrierens efterår)…
Derudover er det jammerligt at se på klubber som Chelsea, Newcastle, som virkelig bare overforbruger penge på markedet! Sørgelig handel, Tonali —> Newcastle, da Ac Milan alle dage er en “større klub” end Newcastle, men grundet oliepenge, skal Newcastle pludseligt betragtes som en af Europas største igen?? (Væmmes)
Pt ligner det at vores konkurrenter i serie a svækkes,og på samme måde som os slås med økonomien.. vi formår trods alt at holde på stammen (hvis Chelsea ikke lykkes med dybala)
Men enig i at det virker til vi ikke har økonomi til for alvor at forstærke os, hvilket er super ærgerligt, og hvis dette er tilfældet frygter man allerede endnu en silly season hvor vi slås om 5/7 pladsen.
Vi må håbe på det bedste :)
Jeg synes faktisk Inter står rigtig stærkt!
De sælger formentlig Onana og henter Yann Sommer for små 5 mio euro og vidst også Trubin fra Shakthar for 10 mio euro (Jeg tror han bliver rigtig dygtig!). Herudover har de hentet Yann Bisseck for 10 mio også tror jeg som er til fremtiden. Frattesi er kommet ind, Lukaku kommer nok også ind. Det satme bare godt handlet af dem.
Milan ser ud til at få Pulisic ind, som må anses som en rigtig god transfer. Ruben Loftus Cheek ind for alt for mange penge i følge mig selv. Og de rygtes sammen med Scamacca og Morata også. Dertil har de hentet Romero fra Lazio gratis. Og selvfølgelig har de solgt Tonali for en stor pose penge og vil formentlig hente en midtbanespiller eller to til
Med Juventus kunne jeg godt forstille mig at de hentede både Berardi og Baldanzi og dertil sælger ud af deres overskudslager (Alex Sandro, McKennie osv).
Lazio rykker ikke rigtig på sig pt.
Atalanta har ikke solgt ud endnu. Muligivis ryger Højlund til United (åååååndssvag karriere han har haft indtil videre).
Napoli har heller ikke rørt sig endnu. Kim sælges og de skal hente en erstatning ind ellers er der ikke så meget andet end at de har forhørt sig hos Lazio omkring SMS.
Synes ikke rigtigt holdene er svækket. Tror på Inter får en kæmpe sæson og hvis vi skal være med i top 4 så skal vi satme ud og hente en der kan ryge direkte i start 11'eren og virkelig have en effekt. Og her snakker jeg ikke om Sabitzer, Renato Sanches og Kamada.
Problemet er dog at med den måde vi spiller, så tror jeg ikke på at vi får en spiller som virkelig kommer til at ændre noget. Vi kommer ikke til at spille flot og offensiv fodbold alligevel, så det bliver en taktisk spiller som passer Mou perfekt. F.eks. rygtes vi med Adama Traore. Super hurtig, men hvor skal han spille? Offensiv midt á la Pellegrini og Dybala? Der har han aldrig spillet og vil sikkert se akavet ud på banen ligesom jeg synes Ola Solbakken gør tildels
Det er en mærkelig klub nogle gange Roma
Vi har ingen penge til at hente topspillere og vi sælger gang på gang vores bedste talenter
Nissen og Llorente - man kan ikke blive enige med Leeds om evt. option og de ender nok begge med at komme på tørt lån.
Det er i min optik dumt, absurd og ligegyldigt. Man er simpelthen nødt til at have en fastlåst option på de spillere man lejer - så man ved, at man vil kunne beholde dem hvis alt bare spiller max.
Nu risikerer man at de begge gør det godt, Leeds rykker op, og de rykker tilbage til Premier League. Man har lige agerer rugekasseklub og ladet Leeds holde sine spillere varme i 1 år.
Håber virkelig de ting jeg læser nu ikke passer. For det giver bare ikke mening at låne spillere uden at have sikret sig en mulighed for køb (uden at der går forhandling i den). Man skal have magten 100% til at gøre opholdet permanent...
Hvad siger i til Sabitzer?
Han er da fin nok men skulle vi ikke fokusere mere på en angriber/nogle som kan score mål og så måske prøve at tilbyde De Gea en 2 årig kontrakt med option på et år mere
Mourinho har bedt Pinto om følgende
En CM, en kant og to angribere
Er vi stadig begrænset af FFP? Forstår ikke, at vi ikke kan spenderer en eneste dollar… og skal de (4) nye signings, mourinho drømmer om, findes på fri transfer eller leje kontrakter? (I så fald ikke vildt interessant)
[Rettet af: TheGladiator - 13/07/2023 - 06:42]
Ja det spekulerer jeg også over! Er vores økonomi seriøst så dårlig?
Vi har jo også solgt godt ud allerede
- Kluivert 11,2 mio euro
- Volpato 7,5 mio euro
- Tahirovic 7,5
- Carles Perez 5,2
Men er de bare forsvundet i FFP regnskabet?
Sidste år købte vi kun Celik for 7 mio euro
Vi vandt Conference League for 2 år siden og i år var vi i EL finalen - det må da også give en god sjat penge???
Problemet er vel at klubben hvert år skal nedbringe gælden. I forhold til fristen på FFP missede klubben også målet, som udløste en bøde. Dog langt mildere straf end frygtet, eftersom klubben havde bevist hensigten samt var tæt på målet.
Så vidt jeg har forstået det.
Yes helt korrekt - bøden var helt nede på 5 mio euro vist nok!
Vi må se hvad der sker de næste uger. Truppen skal forstærkes gevaldigt, hvis vi skal komme i top 4 næste år.
Vi har sendt et forbedret leje tilbud på Scamacca. Ham kan jeg ikke li, så mange af West Hams kampe sidste år og manden er så totalt egoistisk og selvvisk. Hvad blev der af ham Nzola eller hvad han hed?
West Ham skulle eftersigende have afvist at de vil låne ham ud men kun et permanent køb kan komme på tale.
Vil ellers rigtig gerne se ham i trøjen!
Vi har en kæææææmpe gæld og LORTE økonomi, hvilket vi prøver at få styr på. Så vejen frem for os er ikke at købe spillere men derimod at hente på fri eller lån og dertil nogle optioner/obligationer på relativ lave beløber.
Så vi kommer nok ikke til at springe kassen på nogen. Sabitzer meldes fortsat til Hovedstaden og det samme gør Renato Sanches.
Sidst men ikke mindst, så har en af saudi klubberne budt 7 mio euro på Spina som har kontraktudløb i 2024. Tror Roma vil gå efter at få omkring de 15 havde jeg læst for noget tid siden. Hvis han ryger, så skal der jo handles på den back position med mindre Mou vil bruge Celik som backup for Zale.
Både Celik og Karsdorp er vidst sat til salg, da en af dem skal ryge videre eftersigende
Renato Sánches er konstant skadet
Adama Traore har lavet 8 mål på 4 sæsoner men sammenlignet med Belotti er det jo helt vildt!
Håber mere på dominquez i Bologna.
Ja Renato er skadet ofte - Scamacca var også ude længe sidste år med skader.
Hent Nzola og Dominquez som Tottihorsen skriver
Lad os få nogle spillere ind som ikke er flops i andre klubber
Så er Nissen Roma spiller…
Forhåbentlig betyder det farvel til Rick Ko lort
Så skulle vi vidst være tæt på at blive enige med Morata…
4.5 i løn + 0.5 i bonus og så købes han fri for 12 milllioner euro som er hans frikøbsklausul. Han følger også Roma på Instagram ligenu hvilket plejer at betyde et eller andet i hvertfald. Dybalas ven så mon ikke han bliver så
Synes det er en skidt løsning. Er generelt ikke vild med Morata da jeg synes han er ekstrem overvurderet.. han er dog billigere end Scamacca, dog en højere løn og ældre (ikke meget salgspotentiale i ham).
Håber han overrasker mig positivt
Sagen er
a) Mourinho vil vist have ham og det har hele tiden været ham han helst så ind. Spørgsmålet er om Morata der rammer formen under Mourinho ikke er 1.valg. Har altid ment han var ekstremt overvurderet, men han har også bare lignet rendyrket kvalitet nogle gange tilbage i Juventus-tiden.
b) Scamacca er og bliver en lottokupon. Mener slet ikke han er garant for noget, det må jeg bare sige.
Valget mellem Morata og Scamacca er desværre også valget imellem om man fikser ting på kort eller lang sigt. Kort sigt it is. Morata nok bedre her og nu - plug and play i forhold til at kunne komme ind og løse en opgave for Mourinho. Billigere. Morata har dobbelt så meget Serie A i benene i forhold til Scamacca.
Scamacca ville være det interessante valg, Morata det kedelige. Tror klubben/Pinto/Mourinho er på en mission: at skabe et hold der kan skrabe en 4.plads hjem for så lidt penge som muligt. Forhåbentlig fordi det er et led i en process med at få gjort det hele mere bæredygtigt på sigt; få et mere bæredygtigt cashflow (handle klogt frem for at spænde buen for meget i jagten på CHL).
Morata desværre nok også bare fornuftens' valgt - det er trods alt Mourinho vi taler om. Mourinho føler helt sikkert at han ved hvad han får i Morata - Scamacca kan gå begge veje.
100 gange hellere Morata end Scamacca
Scamacca var så forfærdeligt ego og selvvisk i de kampe jeg så for West Ham. Han var næsten på grænsen til Higuain og Ronaldo arrogante og klamme
Måske jeg er alene med den her, men jeg synes vi får en top angriber i Morata, i forhold til hvad vi kan vælge fra af hylder.
30 mål i 64 landskampe for Spanien. Madrid, Juventus, Chelsea og A. Madrid på CV’et Det en topangriber. Også er 30 år jo slet ikke gammelt. Han har vel 4-5 år endnu på top plan.
Langt hellere Morata end Scamacca.
Jeg er heller ikke for alvor varm på Morata - fordi jeg synes, han virker ekstremt ordinær. Et ordinært antal mål hvert år, ordinært antal assists, hans afslutninger er ordinært gode, osv.
Men jeg tænker også at det er præcis derfor, han måske kan passe rigtig fint ind i angrebet, for vi HAR jo allerede det ekstraordinære i vores angreb - Dybala. Og ligesom Dirch skal bruge en Keld, så skal ekstraordinære spillere måske også bruge én, som IKKE prøver på det geniale, men mere bare har præcis det basale skillset, som en angriber skal have. CR7 spillede eksempelvis også fantastisk i Real med Morata som makker.
Og han har immervæk spillet på verdens største adresser, så måske Morata bare er… Ekstraordinært ordinær!
https://football-italia.net/why-roma-cant-invest-in-transfers-for-mourinho/
Det er simpelthen så øv at vi er en klub med så dårlig økonomi, stor gæld og kæmper mod ffp.
Det er svært at se klubben komme ud af den status..
Jeg er dog meget begejstret over at det lykkedes med Ndicka og Aouer.
Håber der bliver satset på vores ungdomsspillere som rotation i den kommende sæson. Vi har gang på gang vist hvor spændende den trup er.
MEN vi ved også at målet er top 4 og der skal bruges instant kvalitet for at opnå
Det er fuldstændig absurd, hvis man skiller sig af med Faticanti
Hvorfor ikke bare give Eldor chancen? I stedet for at skulle hente og kæmpe med at hente en angriber???
Så kan Eldor og Belotti kæmpe om angriber pladsen.
PS - mærkelig fodbold verden vi lever i. Roma kan ikke købe nogle spillere. Til gengæld kan en klub som Aston Villa hente Pau Torres for 33 mio euro og er ved at hente Diaby fra Leverkusen for 50 mio euro.
Og City henter lige Gvardiol for 900 mio. Lad os håbe City bliver dømt og tvangsnedrykket ligesom Juventus blev
https://www.cbssports.com/soccer/news/manchester-city-investigation-explained-premier-leagues-financial-accusations-appeal-process-next-steps/
Fordi Mourinho skal have en der er stærk med ryggen til målet, det er Eldor ikke.
Og det er her Morata kommer ind i billedet, for han er en verdensklasse spilstation som ydermere i flere perioder har været knivskarp målscorer også. Men det er det andet han hentes på primært, som jeg ser det. Mourinho ved simpelthen bare hvad han får: en intelligent spiller med masser erfaring som ikke ender med at blive sådan en usynlig mand alene på toppen.
Lige nøgagtig Morata har i sin tid i Juventus haft mange kampe hvor han var usynlig.
Jeg mener, at hvis vi henter Morata ind, så bliver det til 8-12 mål i ligaen og det er alt for lidt. Vi kan jo ikke sætte lid til vores midterforsvarer.
Vi har desuden spillet mod Latina i dag som vi vandt 6-0. 2 af Belotti, 2 af Dybala, Ibanez og Pagano scorer. Ud fra de udskiftninger jeg kunne se (så ikke kampen da den ikke blev vist), så lignede det at Rasmus Nissen spillede midterforsvar, da han erstattede Mancini. Det synes jeg er super! Hellere som midterforsvar end wingback. Tror han kunne blive god i den position.
Herudover har Mourinho eftersigende lagt et billede op på instagram af ham og Drogba hvor han skriver noget med at "du kunne ikke score, du kunne ikke træne, du kunne ikke lede" bla bla bla - og så indikerer at han blev en legende. Morata har så liket det billede. Mourinho har så også lagt billeder op hvor man på det ene billede kan se oppe i højre hjørne "19" fra et ur, og det er så Moratas nummer i Atletico. Billedet efterfølgende er Mourinho der spiser en brombær is, og brombær på italiensk er "Mora" :)))
KOM NU BARE MED SCAMACCA!
Så er Renato Sanchez næsten en done deal! Endnu en lottokupon ala Gini
Eldor er røget til Cagliari, godt vi brugte over 100 mio på ham dengang - kæft et flop køb uden lige. Lån med købsoption.
Vina er tæt på Sassuolo - ligeledes lån med købsoption
Så håber jeg Rick Ko lort også ryger, Marseille er interesseret. Der er dog også interesse for Celik fra Tyrkiet.
Mon ikke vi også ender med Scamacca - så må vi ved gud håbe at klubben får en købsoption med ind i handlen. Hvis nu han overrasker alle og laver 15-20 mål.
Jeg synes dog stadig målmandsposten også burde have noget opmærksomhed. De Gea evt? Ville virkelig være en kæmpe handlen :-)
Rui P.
Mancini-Smalling-Ndicka
Kristensen-Cristante-Renato-Spina
Dybala-Pellegrini
Scamacca
det er vel egentlig OK - er det nok til top 4? Det tvivler jeg på
Set ud fra at vi ingen penge har til at købe spillere er det vel et fint transfer vindue indtil videre. Og vi har ikke solgt ud af profiler som vi plejer - der er meget at bygge videre på for Mourinho.
Hvordan er Renato som spiller? Har hørt hans navn meget tidligere som et stort talent men ikke rigtig set ham spille.
Så Renato for nogle år siden. Fantastisk dynamisk spiller men kan forstå at han har været en del skadet det sidste års tid…
Hold kæft et røv sygt transfer vindue…
Scamacca er på vej. Hvad havde du forventet?
Har lidt på fornemmelsen at det her kan blive en alt eller intet sæson. Vi har hentet og henter sandsynligvis flere på lejeaftaler. Jeg har ikke overblik over, hvordan klubbens situation er i forhold til FFP mere, og hvis det er fordi, at man ikke kan bruge penge, så er transfervinduet vel egentlig ok med Scamacca og Renato inde.
Men hvis klubben mener det her alvorligt - især ejerne. Hvorfor bliver der så ikke brugt penge? Vi sigter efter top 4 og CL, men har vel ikke brugt penge på en spiller i 2 år. Er der noget, som jeg har overset?
Der bliver ikke brugt penge, fordi vi er underlagt FFP-restriktioner - vi skal være sikre på, at der kommer penge ind, og det kan vi ikke være lige pt.
Igen, jeg tror at alle undervurderer, hvor komplet elendig timing det var med Tammys skade - for de 40-60-80 mio euro var dem, vi havde tænkt os at bruge på transfermarkedet. Nu har vi ikke de penge, og de spillere, som vi gerne vil have ud af klubben, de er sjovt nok ikke specielt attraktive salgsobjekter. Hvis de var det, så var det nok fordi de havde gjort det fremragende for Roma, og hvis de havde gjort det fremragende for Roma, så ville klubben nok nødigt af med dem.
Hvis vi får Sanches og Scamacca ind på lån med fornuftige købsoptioner (og de lyder faktisk fornuftige pt - 12-13 mio for Sanches og 23-24 mio for Scamacca), så er det nok cirka så godt, som de kan blive. Tror meget bliver lagt op på Aouar og Ndicka, som jo begge er kommet ind og har højt topniveau og potentiale til at eksplodere i Rom.
Selv håber jeg virkelig på, at klubben udover Sanches og Scamacca hiver en Mr. X op ad hatten - allerhelst en gratis Kamada, men jeg ville også synes det var fremragende med De Gea. Det bliver nok Morata i sidste ende, hvilket jeg er en anelse mere lunken omkring, selvom jeg gerne vil anerkende hans evner.
Er PSG, City mv. ikke underlagt de FFP restriktioner? Vi har købt for 7 mill euro siden sidste sommer. Ubegribeligt.
Tjoh, det er PSG og City jo nok, men FFP har vel også allerede vist sig at gælde markant mindre for verdens største klubber. Se bare hvordan Citys FFP-straf ikke er landet endnu - se hvordan Juves UEFA-straf er, at de bliver ‘udelukket’ fra Conference League. En turnering, der er ekstremt slidsom, rejsetung og uprofitabel indtil du når rigtig langt. Nu stiller du i stedet Juve langt bedre til at opnå CL-kval i Serie A, fordi de ikke skal bruge næste sæson på at spille gruppekampe mod miniputter i Kasakhstan, Bulgarien osv.
Derudover tror jeg heller ikke, at man skal være blind for, at megaklubberne rent faktisk TJENER penge - fx er det nok ret nemt for PSGs ejer, Qatars emir, at lande en overprofitabel trøjesponsoraftale mellem PSG (som han og staten ejer) og Qatar Airways (som staten ejer). Der er lige 70 millioner euro om året lige dér i sponsor-indtægt. Osv osv osv.
Imens HAR vi ikke engang en trøjesponsor endnu, efter at vores obligatoriske krypto-eventyr med Digitalbits er røget i lokummet.
“Moderne fodbold er ødelagt” og alt det dér….
Det tvinger Roma til at være langt mere påpasselige og langt smartere, hvis vi skal kunne konkurrere i toppen.
https://football-italia.net/why-roma-cant-invest-in-transfers-for-mourinho/
Jeg er også rimelig nysgerrig ang. det her økonomiske emne, så jeg spørger lige ud til dem der ved en masse:
Er det ikke også fordi vi hverken har sponsorere og/eller eget stadion? Jeg mener, hvis vi nu havde vores eget stadion, havde det så ikke set helt anderledes ud rent økonomisk?
Det fandme trist at se bundklubber i premier league har så mange flere penge end os (jojo jeg med på TV aftaler osv) men det er fandme det trist.
Udover det, synes jeg både Ndicka og Aouar er glimrende tilføjelser til truppen, når man ingen penge har.
Jo, helt bestemt - sådan som jeg forstår det er det faktum, at langt de fleste italienske klubber ikke ejer deres stadions, noget af det der holder Serie A-klubberne voldsomt meget tilbage i disse år.
Og det faktum, at Juve på én eller anden måde er lykkedes med at undslippe den ellers invaliderende mængde italiensk bureaukrati og politik (og korruption) omkring bygningen af deres stadion, er noget af det der giver Juve større økonomiske muskler at spille med.
Deres stadion-eventyr har så vidt jeg ved været en ubetinget succeshistorie - og imens står vi på 10. år med bureaukrati omkring Stadio della Roma, hvis mål nu er at begynde i ‘24 og stå færdigt i ‘27.
Sæson 2021-2022
203 1
Transfers 24/25
149 0
Sæsonen 2024/25
81 0
Roma-Inter
5 0
Roma Spillersæt
3 0
Transfers 23/24
213 0