Kategori: Generelt
I et forsøg på at skabe en optakt til den kommende sæson, hvor de store forventninger til nye ejere og Mourinho forløses, har jeg forsøgt at skabe et overblik over førsteholdet, transfermarkedet samt et indblik i hvad vi kan forvente taktisk ud fra træningskampene. Jeg håber at opdatere de forskellige sektioner løbende frem mod sæsonstarten på Serie A og afslutningen af transfermarkedet.
Førsteholdet (bekræftet:
Opstilling: 4-2-3-1
Førsteholdet som det står pt. Med Spinazzolas skade mangler vi en venstre back, mens de mange rygter om offensive spillere vel betyder, at der skal hentes yderlige en spiller, primært til den centrale offensive midtbane. Derudover tyder rygterne også på at der kan ske rokeringer på den centrale midtbane, mens der også er mange løse rygter om angriberpositionen. Herudover mangler vi også en yderligere en reservemålmand, en position der måske kan udfyldes af Pietro Boer som ungdomsspiller. Mht. ungdomsspillere kan vi endnu ikke vide hvem og om Mourinho vil indlemme nogen overhovedet. Boblere til førsteholdet jf. træningslejren: Zalewski, Bove, Darboe, Tripi, Ciervo, Boer.
Forsvaret synes efterhånden fastlagt med de fire midtstoppere, mens Vina formentlig kommer snart til venstrebacken. Reynolds bliver backup til højrebacken for Karsdorp, mens Florenzi søger videre.
Mm:
Patricio
Fuzato
CB:
Mancini
Smalling
Ibanez
Kumbulla
HB:
Karsdorp
Reynolds
VB:
Spinazzola (skadet)
Calafiori
Vina
Central Midtbane:
Cristante
Veretout
Villar
Diawara
Offensiv midtbane:
Pellegrini
V. fløj:
Mhkitaryan
El Sharawyy
H. Fløj:
Perez
Zaniolo
Angriber:
Abraham
Mayoral
Shomurodov
Opdateret: 06-08-2021
[Rettet af: DanieleTotti - 19/08/2021 - 19:26]
Transfermarked:
Officielle til- og fragange
Ind:
Rui Patricio – 10 mil. Euro
Eldor Shomurodov
Mathias Viña
Tammy Abraham
Ud:
Cengiz Ünder – lån med obligation
Pau Lopéz – lån med obligation efter 20 optrædener
Patrick Kluivert – lån med obligation efter et vist antal optrædener og kvalifikation til Europa eller Champions League
Pedro
Edin Dzeko
Ekskluderet fra førsteholdet af Mourinho og forhåbes afskibet:
Fazio, Pastore, Coric, Santon, Nzonzi
[Rettet af: DanieleTotti - 19/08/2021 - 19:27]
Taktik, træningskampe og forventninger
Ud fra træningskampene må vi forvente at det taktiske udgangspunkt for sæsonen er Mourinhos favorit: 4-2-3-1.
Forsvarskæden består af en flad firbackkæde, med to stærke centrale forsvarsspillere med godt blik for at læse spillet. I den offensive fase skubbes 1 back op af gangen, hvor den anden bliver tilbage. Efter Spinazzolas skade og skade til Calafiori samt manglende erstatningsindkøb, har Kumbulla og Ibanez vikarieret lidt på denne position, hvilket har skubbet Karsdorp og Reynolds frem. Vores backs har alle deres force i det offensive spil, så det er spændende at se hvordan den kabale går op.
Den vigtigste rolle på den centrale midtbane er en defensiv type der kan gå ind og bryde spillet, og også gerne kan fordele spillet efterfølgende. Denne type mangler, men forventes udfyldt ved at hente Granit Xhaka. Den anden i midtbaneduoen må gerne være en dynamisk hårdtarbejdende spiller, der både kan arbejde defensivt, men også være målfarlig. Ideelt ala en Frank Lampard. Her har Veretout brilleret, og er vel den mest ideelle til netop den rolle. Cristante havde en lignende rolle i sine bedste sæsoner hos Atalanta. Hvis vi er ude over det mislykkede eksperiment som midterforsvar med ham, kan han sandsynligvis også været et godt bud her. Villar passer ikke umiddelbart til de klassiske Mourinho roller, mens Diawara minder en smule om Xhaka. Darboe har samme karakteristika som den defensive nedbryder, men vi ved endnu ikke om han inddrages i truppen.
Angriberen hos Mourinho er umiddelbart en angriber med taktisk intelligens ift. Spillet og gerne fysisk stærk og hårdtarbejdende. Dzeko er måske det bedste bud. Mourinho skulle have rost hans løb i de første træningskampe, mens med Mayoral på banen omstilles spillet til mere vertikalt med bolde i dybden og mere målsøgende. Her rygtes også spillere til i flæng, så det er ikke givet hvordan dette kommer til at se ud. Lidt ukendte Shomurodov er hentet, formentlig også til angriberpositionen, men kan spille andre positioner. En høj angriber med fysisk styrke, men ingen målrekord eller meritter der indikerer at han kommer til at starte sæsonen.
Noget andet Mourinho vægter højt er ansvar og lederskab på banen. Det er blandt andet derfor han ønsker Xhaka, og sandsynligvis også derfor vi har betalt så meget for Patricio! Der er vi måske lidt tyndt besat, men spillere som Mancini og Zaniolo der ikke er bange for at gå forrest må trives i denne atmosfære. Pellegrini steppede up i sidste sæson, og får sandsynligvis også en central rolle, mens Dzeko stadig er et åbent spørgsmålstegn.
Træningskampe:
Roma - Valdinievole Montecatini – 10-0
Roma – Ternana – 2-0
Roma – Triestina - 1-0
Roma - Debrecen - 5-2 - Fin kamp med flot offensivt spil og gode mål fra Zaniolo og to flotte mål af Dzeko. Smalling og Fuzato koksede sammen ved Debrecens andet mål.
Roma - Sevilla - 0-0 - En forholdsvist sløv kamp offensivt, hvor der ikke skete meget mod Sevilla. Bedre defensivt mod holdet der taktisk fuldstændig udklasserede os sidst vi mødte dem i Europa League efter genstarten efter coronanedlukningen.
Roma - Belenenses - 3-1. Mål af Dzeko, Zaniolo og Mayoral.
Opdateret: 04-08-2021
[Rettet af: DanieleTotti - 04/08/2021 - 19:38]
5-2 over Debrecen efter blandt andet 2 mål af Dzeko. Zaniolo lavede et lækkert mål
Drama i Porto. Pepe - hvem ellers - smadrer albuen i hovedet på Mikhitarian som i faldet sparker ud efter ham
Jeg så kun første halvleg og det lignede uhyggeligt meget det samme ustrukturerede Fonseca bold.
Calafiori var helt væk, godt vi har fået ham Matias Vina ind tror jeg.
Og Xhaka vil helt klart pynte på den midtbane. Darboe og Diawara fylder godt nok ikke meget og minder for meget om hinanden.
Og så kunne det fandme være fedt med en ny 9'er. Belotti eller Icardi. Alternativt skal Mayoral starte inde, for spillet med Dzeko er for stillestående. Manden kan jo ikke løbe i dybden, så han fungerer bare som spil station men Mayoral kan man både spillede den op på med en mand i ryggen og han kan løbe i dybden.
Nu henter vi så en 3. angriber, Eldor Shomurodov. Nu har jeg spillet Football manager siden 2012. Jeg er en totalt FM nørd og har spillet de nyeste med Roma i adskillige timer og jeg ANER ikke hvem manden er. Jeg har aldrig hørt om ham før. Det virker også totalt mærkeligt at have 3 angribere, når man kun spiller med 1 angriber.
Mine sidste transfer ønsker er:
- Xhaka
- En ny venstre kant, Mhiki er heller ikke god nok synes jeg.
- Belotti eller Icardi
Ham Eldor Shomurodov er jeg ligeglad med. Han virker som en Roma Classic og hvis vi henter ham, så er han 99% sikkert lejet ud næste år, fordi han var et flop og så kan man ikke sælge ham.
[Rettet af: asroma87 - 29/07/2021 - 07:41]
Villar er knæ skadet og misser højst sandsynligt sæson starten
Det begynder at se tyndt ud på vores centrale midtbane
Mikhitarian udtaler at Roma er en seriøs kandidat til scudettoen. Nogen gange ville jeg ønske de lukkede i og lod spillet/resultaterne på banen tale istedet for…. Lad de andre om at udpege sig selv til at være titelfavoritter. Det er vi i mine øjne absolut ikke. Især ikke med nuværende trup.
Hahaha efter jeg så Roma idag mod Sevilla, så kan jeg med 100% sige at Roma er MEGET langt fra Scudetto kandidater! Vi skal være heldige bare at komme i top 4 med den nuværende trup! Ligesom en eller anden skrev herinde, Roma mangler virkelig noget fart og så er den centrale midtbane PT bare for dårlig. Ved godt vi mangler Veretout men stadigvæk. Jeg mener det helt seriøst, vi havde ikke et velspillet angreb eller en eneste konkret chance.
Darboe har virkelig ikke spillet sig på holdet her i pre-season. Nu virker han for ung og tager en masse dårlige beslutninger. Men han mangler også en solid makker at spille ved siden af, selvfølgelig.
3-1 mod Belenses i dag. Dzekos mål det eneste rigtige mål med flot indlæg og flot løb af Dzeko mod bagerste stolpe. Belenses mål var et regulært koncentrationssvigt af Patricio, som forhåbentlig ikke sker i rigtig kamp. Zaniolos en dårlig tilbagelægning og Mayorals sløset spil ud af forsvaret. Det kan vi ikke bruge til meget..
Eldor med en kasse i sin første træningskamp!
Og et 5-2 nederlag til Betis!!!
Roma sluttede med 8 mand samt rødt kort til Mourinho. Vi er klar til den nye sæson…
Igen et drop af Rui Patricio. Er det den portugisiske Robin Olsen vi har hentet?
[Rettet af: Tottithorsen - 08/08/2021 - 07:00]
Det kaldes Mourinho effekten :-)
Ej spøg til side...
Det eneste man kan tage med fra kampen er da at Eldor faktisk ser rigtig god ud.
Vi mangler virkelig en dynamisk hurtig midtbane spiller. Cristante, Diawara, Darboe, Bove, Villar minder alt for meget om hinanden. Langsomme pasnings spillere. Veretout har noget af det vi skal bruge.
Vi skal bruge en Kante type.
Og så fatter jeg simpelthen ikke at Florenzi ikke kan starte foran Karsdorp. Det må være fordi klubben, tror de kan sælge og tjene på Florenzi, for Karsdorp er helt væk. jeg har aldrig haft fidus til ham.
Da det var umiddelbart sidste venskabskamp, ligner det vores start 11 fra sæsonstart:
Patricio
Karsdorp-Mancini-Smalling-Calafiori/Vina
Cristante-Veretout
Zaniolo - Pellegrini - Mkhitarian
Eldor/Dzeko
Det var da også helt vild dommer i den kamp… Ikke meget man kan bruge sådan en kamp til. Diawara og Christante sammen fungerer til gengæld slet ikke
Det kunne fandme være fedt at få skudt Dzeko af og så få Belotti ind.
Så kunne Eldor spille på den Venstre kant og så kan Mhiki smides på bænken, han er godt nok også dårlig. El Shara er bare ENDNU dårligere, han virker slet ikke til stedet.
Så kan Belotti får top angriberen
Zaniolo-Pellegrini-Eldor
Belotti
Det er et fedt angreb. Så er det bare defensiven/midtbanen som halter helt vildt
Og træneren… foruroligende opførsel igår under en venskabskamp
Viser TV2 PLAY Serie A igen i år egentlig?
Efter nærmere undersøgelse, tror jeg desværre ikke at TV2 viser serie a i år :-( hvad gør man så?
TV2 viser også Conference League
https://twitter.com/hulle86/status/1424666816568307713?s=21
[Rettet af: asroma87 - 11/08/2021 - 12:15]
TV2 viser serie A iflg deres hjemmeside
Shit kun til 2021… de har forlænget la liga men ikke serie A. Pis
[Rettet af: Tottithorsen - 11/08/2021 - 15:09]
Tænker da næsten at vi hører nærmere, når vi nærmer os årsskiftet?
Jeg har talt TCV2 kundeservice som oplyser at der pt. arbejdes på at kunne vise Serie A i den nye sæson.....
Det er ikke fra årsskiftet aftalen gælder men allerede nu så pt. er uvist om serie a vises på TV
Synes ofte der er udfordringer med de rettigheder ift. Serie A men ligaen er iflg. mange heller ikke så attraktiv desværre... Flere seere til Randers - Silkeborg end Roma - Lazio....
Ellers er det tilbage til Strive sports, eller hvad det hed :-D
Strive solgte til TV2
Har I set at der endelig er kommet Serie A på holdet.dk? :)
Lav endelig et hold eller flere, så det bliver fast tradition for dem :)
TV2 har igen fået rettigheder til at vise serie A!!!! Fedt
Nå, lad os håbe at sæsonen bliver kønnere end vores nye udebanetrøje - den er da godt nok ikke specielt prængende!
Hvordan kan FC Porto, LOSC Lille og Athletic Bilbao have så flotte trøje design ift. vores?
Den trøje er designet af Bob Marley
Synes det er en jungle(og en dyr én af slagsen!) med alle de streaming kanaler man skal have, og nettet giver ikke krystalklare svar på hvem der viser hvad, synes jeg. Nyhederne om hvem der viser hvad er oftest gamle.
Champions League: 3+/Sport eller Viaplay?
Europa League: TV2 Sport/Play
Conference League: TV2 Sport/Play midlertidigt/kun danske kampe?
Serie A: TV2 Play? Jeg kan ikke få det bekræftet på nettet.
Superligaen: Discovery+
Nogen der har et klart og hurtigt bud på hvor man kan se Trabzonspor-Roma i morgen?
[Rettet af: JonasS - 18/08/2021 - 18:28]
Stadig ingen der har bud på hvor man kan se kampen i aften? Bliver spændende at se Eldor og Vina i en formentlig startsplads
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/serie-a-fortsaetter-paa-tv2-til-2024
Yderst tvivlsomt link, byd endelig ind, hvis i har bedre alternativer:-)
Tak for link - meget bedre end det jeg havde fundet.
Ikke den mest overbevisende start fra os..
Det er også bedre nu, end lige da jeg havde startet det.
Vi skal passe på deres kontra, til gengæld får vi masser af plads på backs, som skal udnyttes.
Karsdorp mangler godt nok noget kvalitet i hans indlæg
Enig, karsdorp er virkelig ikke farlig.
Enig, karsdorp er virkelig ikke farlig.
0 skud på mål???
Pellegriniii. Det kan blive stort hvis han kan ramme målet på sine chancer den her sæson!
Ja hvem andre…
Ja hvem andre…
Ja hvem andre…
I forvejen kan jeg ikke tåle FCK og deres spillere, det hjalp ikke på humøret!!
Hvordan spiller vi? Er der et tydeligt koncept?
ELDOR!!!
Rigtig godt resultat mod et trods alt ikke ringe hold. Ikke prangende spil, men resultatet kommer med hjem - Mou-æraen er begyndt.
Der er mål i Eldor!
https://youtu.be/i1VknF3NcVg
Ærgerligt det ikke er Randers der blev trukket op af hatten i stedet for Bodø... Havde været lækkert med en Roma-kamp på dansk grund.. Vi må vente til de forhåbentlig møder FCK senere i turneringen.
Fin pulje udover det. Men uanset, hvilken pulje vi var havnet i, havde vi selvfølgelig været favoritter til 1. pladsen.
Det er godt nok hurtigt, at Zaniolo skal med landsholdet igen. Havde gerne set, at de gav ham lidt pause, indtil han lige kom i omdrejninger igen!
Helt enig Elzerbe, heldigvis bliver han “sparet” på søndag.
[Rettet af: Crap_Bag - 27/08/2021 - 19:35]
Hold kæft en kamp mod Sassuolo!!?? Bliver simpelthen nød til at finde et andet favorithold, hvis jeg ikke skal på stærk beroligende medicin!
Men noget tyder på at jeg ikke har lært noget, for i morgen skrives skødet under, og så har jeg købt en lejlighed i en lille gammel fæstningsbjerglandsby nær Frosinone.
Så skal ned i bil og sætte i stand i næste uge igen. Men aftenerne går med noget andet. Så her er programmet:
Søndag: Hellas Verona-Roma
Mandag: Frosinone-Brescia
Tirsdag: Benevento-Citadella
Onsdag: Salernitano-Hellas Verona
Torsdag: Roma-Udinese
Er der nogen af jer dernede til Roma kampene, tilfældigvis? :-)
Man får højt blodtryk af at være Roma fan :-)
Genialt med en lejlighed så tæt på Rom!
Er det en du kommer til at leje ud eller blot bruge til privat?
Når den er sat i stand (medio 2022) er jeg åben for at leje den ud :-)
Jeg er MEGET glad for, at vi kom af med Dzeko. Men man må sgu give ham, at han får banket nogle mål ind i Inter…
Dzeko har scoret 4 mål (og 1 asssist) i 5 kampe..
Han er en klasse angriber, og fortjener bare kæmpe respekt..
Som i Tammys sidste kamp, er det meget normalt at en angriber forsvinder helt ud - hvis han bliver dobbelt mandsopdækket. Hvilket Dzeko blev i alle hans 5 år i Rom.
Håber og tror meget på Tammy! Men har også min lille tvivl, om at vi om et halvt år står og savner Dzekos mål gennemsnit.
Dzeko lavede 7 mål i 27 kampe sidste år, og gjorde ikke sine medspillere farlige (2 assists). Det tænker jeg, at Tammy kan gøre langt bedre. Savner umiddelbart ikke Dzeko 1 sekund…
Smalling er skadet i 3 uger
Er der nogen der ved hvor aftenens kamp kan ses?
Evt et link ;-)
Nå vi er bagud til bodø
Der står alle steder den bliver sendt på TV2 Play. Men kan ikke finde den? Kan finde alle mulige ligegyldige kampe men ikke den?!
2-0 til Bodø/Glimt - fuck vi bliver til grin i Europa. Latterligt. Godt jeg ikke kan finde kampen på TV2 play
Har aldrig set spillere ringere end reynolds og kumbulla i roma, det er for sindssygt
Tror ikke de kunne spille sig på holdet i bodø
[Rettet af: TheGladiator - 21/10/2021 - 19:17]
2-1. Kampen er ikke færdig, og måske vågner spillerne op nu..
Reynolds værre end Pires?
Skal alligevel noget til ;)
Kumbulla var god da han skulle forsvare dybt under pres i Verona
Ja vi skal måske genoverveje de transfer-sejre vi har over Juventus en ekstra gang inden vi køber spillerne: Reynolds - Juan Iturbe - Patrik Schick......
Ikke meget tillid Mayoral og Villar får fra Mourinho. Mon ikke de smutter i januar vinduet
Køb Botheim med hjem ;) 3-1 kæft det er flot
Godt at holdet får lidt selvtillid inden weekendens opgør mod Napoli
Vi taber med minimum 3
Shit mand
Kumbulla kommer aldrig til at spille for Mourinho igen... Hvis vi skal udlåne vores unge Calafiori, Darboe og Reynolds skal vi vist laver ned end Tippeligaen i Norge så de kommer ned på rette niveau..
Det er den største ydmygelse.
Værre end at tabe 7-1 til Bayern
Vi snakker et norsk hold
Jeg er rasende. Fuck et lorte hold
Lige nu kan de bare pisse af helvede til
3 mål og 3 assist af Botheim
Aner ikke hvem han er
Hvor længe mon Mourinho er træner i Roma?
Det må ikke ske at holdet kollapser mod et hold fra Norge. Historisk pinligt
Det er simpelthen et utilgiveligt resultat! Er ligeglad med at det blæser, er koldt og på kunstoftsbane, du taber bare ikke 6-1 til et Norsk hold.
As Koma er igen en joke!!!
Syg klub mand
Og når jeg vågner i morgen er jeg dum nok til stadig at elske Roma og se frem til næste kamp….
wow det sker jo en gang om året... men I Bodø?
Jeg er rystet!
Nogen der så kampen???
Hvad går så galt? Er det hele vejen rundt vi dumper???
Vi stiller med 9 reserver. Snevejr og kunstgræs og et hold uden vinder mentalitet, kvalitet og vilje!!!
Mourinho har allerede pillet selvtilliden ud af reserverne som sjældent får spilletid
Mourinho prøver vel at komme afsted til Newcastle med en fyring i Roma
3 måneder som træner for Roma og så ramler Mourinho ind i hans største nederlag NOGENSINDE! Og så i en kamp mod et hold fra Norge... Det er selv Roma uværdigt.
[Rettet af: ASRMichael - 21/10/2021 - 21:06]
Synes egentlig det er fair at mourinho stiller op med en start 11 bestående af spillere som skal bevise noget.. at de så præsterer så ringe er mig en gåde.
Kan egentlig godt forstå mourinho giver dem en sviner og er utilfreds med truppen, for den passer ikke til de forventninger klubben har..
Jeg kunne godt forstille mig at mou bliver træt af roma pga den ringe trup samt (desværre) for høje forventninger fra fans og ledelse..
Håber mou tager kampen op, men frygter han er et for stort navn til vores hold
Den romerske syge eksisterer, det må i dag vel være beviset på, om ikke andet.
Eneste reelle løsning har i 2 årtier været at få kontinuet over mere end 3 år. Få en træner ind for en længere periode. En der får skabt nogle helt grundlæggende, vedvarende ændringer og som får løbet et koncept og projekt i gang.
En som kan formå at få skabt et fællesskab, som er stærkere end den enkeltes lyst til at score selv (host host LP7...).
Mourinho bliver næppe manden, men man har vel lov til at håbe...
- håbe på, at han tager udfordringen op og forsøger at arbejde med det han har, i stedet for at være nødt til at kunne spendere 1 mia på start 11 spillere for at lykkes.
På nuværende tidspunkt er det lidt skræmmende, så eksplicit Mou er og har været omkring hans utilfredshed truppens bredde.
Der er vel godt 10 spillere, som løber rundt og spiller fordi man ikke har en ordentlig bredde i truppen - og så kan man vel ikke klandre Diawara, Kumbulla for at spille halvhjertet. Eller klandre Reynolds, Villar eller Darboe for at tabe alt der minder om selvtillid. Og hvor er de unge, som sidder på bænken kamp efter kamp - er de bare til pynt?
Håber han kan få samlet nogle af dem op, for man afskiber næppe 10 spillere og erstatter dem med 10 stjerner til januar.. hvis han ikke kan få samlet trådene og truppen, så overlever han ikke sæsonen ud (rettelse, han smutter nok selv, da det går op for ham at man ingen gaver får i Rom.
En dag lykkes det vel for en træner - og for en ledelse - at få kurreret den romerske syge, men det bliver hårdt arbejde og tror man skal være nødt til at slippe grebet fuldstændig mht. kontinuitet. Man skal være nødt til at turde beholde en træner efter 3 sæsoner, også selvom resultaterne udebliver.
Sindssygt resultat. Jeg har egentlig okay respekt tilovers for ‘vi har kun 13 gode spillere’-kommentaren fra Mous side - men det er sgu ikke hele problemet. Vi spiller en halv time med Pellegrini, Abraham, Mikhi og Cristante på banen (foruden Patricio og Ibanez) - og den halve time taber vi 0-3!!!
Jeg er virkelig også på team ‘lad Mou arbejde og giv ham noget tid’. Men vindermentaliteten og lederskabet er altså heller ikke stærkt nok tilstede blandt de 13 gode spillere, vi har. Der kom ingenlunde styr på sagerne, da de trådte på banen i dag.
Hvedebrødsdagene i Mou-regimet er godt nok ovre!
Jeg synes det er ret problematisk at Mourinho kommer med sådan en udtalelse i medierne
Det giver næppe reserverne mere tro på livet i AS Roma. Frygter seriøst vi får en ordentlig røvfuld på søndag.
Hvad siger Mourinho så efterfølgende?
Cirkus Roma længe leve
DDR står klar i kulissen
[Rettet af: Tottithorsen - 22/10/2021 - 14:14]
Nogen der ved noget om hvornår Spinazzola er klar igen?
Synes jeg kan huske at have hørt noget omkring nytår, men det er et stykke tid siden, så det er muligvis blevet opdateret..
...godt der ikke er lavet en kamp-tråd for hjemmekampen mod Bodø - det ville have været læsning for børn!
Hvsd laver de???
Lige et par bemærkninger til 1. halvleg.
Ibanez ligner mest af alt en central forsvarsspiller, der er blevet placeret på venstre back, selvom han egentlig ikke rigtigt har lyst.
Cristante ligner mest af alt en offensiv midt, der er blevet placeret i det centrale forsvar, selvom han slet ikke har lyst.
2 spillere ude af position, fordi man har set sig vred på en tredje?
Darboe - måske han kunne bruge lidt kampe på en mindre adresse? Har svært ved at se, hvordan Villar kunne have gjort det dårligere.
Hvorfor får Eldor ikke chancen? Miki har, igen igen, intet skabt..
Hvorfor egentlig slide sine nøglespillere til sokkeholderne, i en vel mere eller mindre ligegyldig turnering? Personligt må jeg i hvert fald erkende, at jeg ikke ligger i kø i soveposen foran mit tv, flere dage inden kampstart.
Undskyld for det sure opstød, men jeg er mildest talt lidt forundret over de dispositioner der bliver gjort for tiden.
1-1 nu, får vi en sejr her, så kan vi måske undgå et større mentalt knæk til 1. holdet..
Er det ikke tredje kamp i træk, at Mikhi har været i startopstillingen, været totalt usynlig og så er blevet udskiftet i pausen???
Sådan Ibanez! Han rammer den også perfekt:-p
Godt der ikke er var iøvrigt, lignede en offside?
Strålende indlæg af Borja! Måske han kan spille højre back…..?
Btw hvis der havde været VAR, så tror jeg at vi havde fået to straffespark for hånd på bolden i anden halvleg
Du har en pointe der. Synes dog ikke, at der bliver dømt ret mange hands længere, efter reglerne er blevet lempede..
Kun ElSha der har kvalitet i dag. Øv hvor ligner Tammy katten i sækken. Ibanez er vel oppe på ligeså mange sæsonmål som Tammy i dag, eller mangler han lige en enkelt??
Det er dommerens skyld ;)
Krise. Vi kan ikke vinde over et hold fra Norge på Olimpico.
Jeg er allerede træt af vores nye træner.
Hvorfor tror i at han er den rette??
Kan ikke mindes jeg har set Karsdorp slå et godt indlæg.. han er så piv ringe
-svært at være angriber med de spillere omkring sig
Dejligt at se, at min "oh gosh" vibe fra de sidste 14 dage ikke er helt uden for skiven.
Jeg synes stadig primær fokus må være at holde på samme træner i mindst 5 år. Det er hvad man ikke har prøvet før (i lang tid), så det må være hvad man gør nu.
Men
1) det ser skidt ud
2) det handler vel heller ikke kun om hvad AS Roma vil - hvor længe holder Mourinho til det uden at tabe sutten helt 100%. Mou er en gennemført systemisk træner, som død og pine har brug for at den enkelte præsterer - især de offensive. Mourinho kommer ikke til at ændre det store hverken taktisk eller på mandskabsbehandling - det eneste som kan redde dagen er bedre præstationer fra spillerne. det ser skidt ud pt., da det ikke ligefrem er et tophold han har overtaget + man har brug pengene i bedste fald lidt skørt.
Hmm Mou største problem er vel at få holdet til at fungere som et hold?
Er ikke enig i at vi skal blive ved med at hænge Karsdorp ud da han mere eller mindre kæmper for holdet.
I min optik er der for mange spillere der vil ALT for meget selv! Abraham, Zaniolo, Pellegrini m.m. spiller kun for dem selv og glemmer 9 ud af 10 gange at se op og finde en løsning der er bedre end at de selv går på kassen... Karsdorp er vel den eneste der kæmper sig fremad hvorefter han i det mindste prøver at smide bolden ind til en medspiller?
Synes godt nok Tammy han ser andre. Men han bliver godt nok heller ikke serviceret nok… Zaniolo og Pellegrini vil selv afgøre det. Og det er hver gang!
Zaniolo fik en bold i dybden igår og istedet for at spille den tværs over til Tammy som står helt fri foran mål, så vælger han at prøve at trække ind i banen for selv at afslutte.
Lige for Zaniolo tror jeg det handler om at score efter den lange skade han har haft (2 gange vel og mærket), men Pellegrini sparker vitterligt på alt han får. Han burde kunne finde Tammy noget oftere.
Noget jeg har bidt mærke i siden Tammy kom, er at han slår meget ud med armene når han ikke får bolden, hvilket irriterer mig pisse meget. Han kæmper dog en del og det har jeg respekt for. Men ofte hvor Tammy ligger første pres, så følger de andre ikke med i presset. Så enten så burde Tammy ikke presse så højt ellers skal hele holdet bare presse med. Det sker flere gange i hver kamp
Tammy slår ud med armene fordi han i lang tid ikke er blevet serviceret ordentligt. Han er afhængig af gode indlæg og stikninger i dybden men det får han næsten ikke. Præcis som du skriver med Zaniolo som ikke spiller ham, selvom han er helt fri.
Nu så jeg kampen igår, fordi TV2 sport for en gangs skyld viste en Conference League kamp.
Og jeg må bare sige at PT er vores hold bare ikke godt nok. Mourinho har nok haft en chok effekt af en art alligvel, for vi ligger trods alt nr 4 men stadigvæk en lidt billig baggrund.
Nyeste rygter går på at tilskuerne ikke gider ham mere allerede og holdet blev buet ud igår. Efter kampen piver han over dommere dit og dommer dat. Han står og skaber sig og råber og skriger konstant på side linjen som en komplet sindssyg.
Jeg tror ikke det holder i længden! Jeg er ihvertfald allerede træt af at høre og se på ham. Trist de valgte en træner som ham, når der er så meget offensivt potentiale. Vi skal jo spille med højt pres og hurtigt spil. Offensivt seværdigt fodbold og ikke det der Mourinho lort.
Gudskelov ser det ud til at han allerede nu er på tynd is. Ind med Italiano fra Fiorentina i stedet, det kunne være spændende, synes jeg.
Hent De Zerbi i Shaktar og DDR som assistent så kører vi!!
Ja det kunne også være et spændende setup!
Ej, nu må I fandme lige få ro på, altså.
Vi har spillet 11 kampe og vi ligger nr. 4!
Villar, Mayoral, Calafiori, Diawara (?) og Kumbulla ser ud til at have udstået deres straf og være nogenlunde tilbage i truppen.
Det betyder, at vores meget smalle trup, trods alt, er lidt bredere nu igen.
Jeg føler mig ganske overbevist om, at den dummeflade, som disse spillere har fået, har virket.
Vilalr så godt ud imod Bodø, det samme gjorde Mayoral.
Kumbulla har et ubestridt talent, det ved de jo godt i klubben. Det samme er gældende for Calafiori.
Lad os nu lige give det til vinterpausen før vi korsfæster nogen og håbe på, vi får lidt ind i højreback og til den defensive midtbane. Det har vi brug for.
Hvis der komemr kvalitet ind på de pladser og Abraham begynder at få mål i støvlerne, så er der ingen grænser for det hold her.
Vil de samme fans, som har råbt på kontinuitet i klubben - i årevis - nu fyre træneren efter 11 kampe?! FORZA ROMA!
https://football-italia.net/mourinho-unhappy-with-players-and-transfers-at-roma/
https://football-italia.net/mourinho-has-wors-roma-record-than-fonseca/
[Rettet af: asroma87 - 08/11/2021 - 22:34]
Truppen er ikke bedre og derfor skal forventninger til mourinho og resultaterne skrues ned. Tag den med ro folkens. Hvis der bliver handlet bedre ind til januar, kan holdet måske slutte i top4. Specielt offensiven trænger til forbedring.
Bevares, men det er vel ikke urealistisk forventninger at skulle slå Bodø og Venezia?
Enig i at det overordnede billede holder endnu, men der er sku nogle alarmklokker der ringer lidt.
Det er bare stolpe ud for roma lige pt..
jeg syntes ikke vores pres spil funger lige pt. modstanderne spiller for nemt forbi det første pres, roma presser ikke som et hold...
ellers skal det ikke så meget til før det kan blive godt.. en rigtig god back ind, spina er snart tilbage en rigtig bold liderlig offensiv spiller der suger bolde til sig og tilbyder sig hele tiden, lidt som Villar gør på den defensive, han må bare ikke smide så mange bolde, men han prøver at lave de afleveringer op gennem kæderne , og ikke kun sidelæns eller bagud som vi ser meget og det er for nemt for modstanderen at komme på plads.
det var Bodø gode til, det spillede faktisk godt. tror godt det kan overraske andre hold også
men nedelaget til Venezia gør fandme naller
Forza Roma
[Rettet af: totti er gud - 12/11/2021 - 13:14]
Pellegrini ude resten af året… Lidt af en bet. Jeg håber på følgende start-11’er indtil nytår, for jeg synes at den nye formation har været virkelig nyttig med virkelig godt sammenspil op gennem midten af vores forreste 3:
Rui
Mancini-Smalling-Ibanez
Karsdorp-Veretout-Cristante-ElSha/Vina
Mikhi-Zaniolo
Tammy
… Dog tror jeg, at Mou går tilbage til 4-2-3-1 efter alle hans udtalelser, og så må det være:
Rui
Karsdorp-Mancini-Smalling-Vina
Veretout-Cristante
Mikhi-Zaniolo-ElSha
Tammy
… Jeg tror at Bologna-kampen bliver omtrent ligeså uskøn som Torino-kampen, men håber at vi kan få bygget på, så vi kan give Inter noget seriøs modstand i dén kamp.
Felix har også corona
Der er idag opstået kraftige rygter om at Everton eftersigende vil hente Mourinho ind og fyre Rafa Benitez.
Drømme scenarie
Så kan vi få hentet Italiano i Fiorentina en gang for alle.
Dejligt - og desværre rigtigt - citat fra Totti: "Hvis du ikke lider, er du ikke Romafan!"
Jeg tror fuldt og fast påd et her projekt. Giv nu lige Mourinho et år og lad Friedkin skabe et hold til ham.
Pt har Mourinho efterladenskaber fra tidligere trænere og strategien har først og fremmest været, at komme af med dødvægt.
Jeg er meget spændt på hvad, der sker i januar.
Kig lige på spillertrupperne. Vi er milevidt efter de bedste pt. Vi har en meget, meget smal trup. Og kvaliteten er der altså kun i de første 11. Hvis den endda er helt til stede her.
Der skal ihvertfald ske noget i januar vinduet. Dalot var rygtet til fra Man Utd. Han er begyndt at få minutter igen i United og gør det godt desværre. Jeg tænker stadig en Faraoni fra Verona kunne være fin at få ind.
Til midtbanen har der været snakket om Denis Zakaria i lang. Han skal være velkommen. Han må kunne købes billigt, da han har kontrakt udløb næste sommer.
Ellers kunne en Nicolas Dominguez fra Bologna også være spændende. Han var her, der og alle vegne da vi spillede mod Bologna.
Jeg giver jer ret! Truppe er mega tynd og vi havde mange skader/karantæner mod Inter. Men at stille sig ned og lade Inter hygge sig og spille som de vil, det er en helt forkert tilgang til tingene efter min mening. Men det er Mourinho stilen
Sidder og ser Sassuolo v Lazio
Shit der er meget bold i de drenge fra Sassuolo. Vi kunne godt bruge en del af dem
Hvorfor kunne vi ikke bruge Frattesi?
Gad godt se os hente ham og Berardi
Sassuolo er et fedt hold med masser af lovende spillere - og har efterhånden været det i nogle år nu! Meget lig Atalanta, men Sassuolo har bare været virkelig gode til at hente de store klubbers fringe-players som vores egne Pellegrini og Politano, Milans Locatelli osv. Det er egentlig præcis det arbejde, jeg til tider ville ønske, at Roma lavede, kombineret med talenterne fra Primavera, som stadig er blandt landets bedste.
Frattesi kan blive til rigtig meget. Samme gælder også for Scamacca og måske især Raspadori.
Stadig vildt, at vi for et par år siden kiggede på en trup med en 24-25-årig Berardi og tænkte 'ham dér Defrel, ham tager vi sgu!'
Efter kampen i går, så håber jeg godt nok der kommer nogle spillere ind i januar vinduet. En ny højre back må være absolut top prioritet.
Resten af truppen. Ja man ved ikke engang hvor man skal starte. Samtidig ved vi ikke om Mou skifter tilbage til 4-2-3-1. Med opstillingen igår, har vi 8 spillere til 2 angriber pladser. Tammy, Borja, Eldor, Felix, Perez, Zaniolo, Zalewski, El Shara.
Midtbanen. Her bruges der 2-3 spillere, med begge systemer. Her har vi, Pellegrini, Veretout, Mhiki, Cristiante, Darboe, Villar, Bove. Her vil jeg mene at det kun er Pellegrini, Veretout og Mhiki der er gode nok. Darboe/Bove kunne have gavn af et lån, så de kunne få noget spille tid.
Forsvaret ser faktisk godt ud med Mancini/Smalling/Ibanez, synes jeg. Og det samme gælder Rui på mål. Her er der så kun Kumbulla som backup.
Venstre back er godt dækket ind, med Spina, Vina og Calafiori.
Men det kommer jo helt an på opstillingen.
Så er der alle de overskydende spillere som vi stadig har ude på lån:
- Florenzi
- Under
- Pau Lopez
- Kluivert
- Robin Olsen
- Ante Coric
- William Bianda
Og så er der Fazio og Santon, som vel i teorien stadig er i klubben og hæver der monster løn, uden at spille og bidrage med en skid.
Så oprydnings arbejdet i truppen er vel kun lige begyndt.
De næste 5 kampe ser også således ud:
- Atalanta v Roma
- Roma v Sampdoria
- AC Milan v Roma
- Roma v Juventus
- Roma v Cagliari
Det bliver en hård omgang folkens
5 kampe = 7 point ;)
Smalling skadet igen, igen, igen.
Misser højst sandsynligt lørdagens kamp
Mourinho har fyret assistent træneren Sacramento,
efter brutal skænderi under Roma - Sampdoria kampen.
Hans plads kommer der Salvatore Foti,
som har været assistent træner for Giampaolo både i
Sampdoria og Milan.
Nogen der ved hvor pokalkampen mod lecce kan ses?
Evt links
Nogle gange på Romas Facebook side eller YouTube side mener jeg
Hesgoal.com viser altid kampene - til næste gang du mangler et link
Nogen der ved hvor der ikke er Serie A, Premier League, Spansk fodbold osv i weekenden?
Der er en mini vinterpause i flere ligaer. Uden jeg ved med sikkerhed tror jeg en del af dem plejer at have den heromkring, muligvis også pga. AFCON?
Hvis nogen støder på et link til aftenens pokalkamp mod Inter, må I gerne smide det herinde
Hahaha læs dette - en rigtig Mourinho pep talk
https://football-italia.net/mourinho-blames-roma-players-you-have-no-personality/
Desværre har han jo på en eller anden måde ret
[Rettet af: asroma87 - 10/02/2022 - 10:54]
Helt enig.
Vi mangler nogle typer der vil vinde og kæmpe for holdet for hver en pris.
Desværre er der rigtig mange der ikke viser dette.
Endnu et Mourinho udbrud mod holdets/spillernes mentalitet. Det lyder nok hårdt, men manden har jo ret. Med så dårlig statistik mod de store hold der jo noget om det. Nogle spillere kan åbenbart ikke klare mosten og rygtes væk, mens lederne, Pellegrini, Mancini, Cristante støtter op. Det er vel egentlig fint at der bliver lagt lidt pres på og ingen fingre imellem så de spillere der ikke har mentaliteten skibes videre. Forhåbentligt fortsætter transferpolitikken med også at fokusere på spillernes mentalitet og personlighed. Det var i hvert fald ikke i højsædet hos Monchi; Lopez, Olsen, Ünder, Pastore og hvad de nu hedder...
Så er der bestilt billetter til Derby!
Forza La Magica
Så er vi nede på 8. Pladsen
Fiorentina, Lazio og Atalanta som er foran os, har endda en kamp mindre end os!
Tror desværre vi også ligger der, når sæsonen er slut
Genoa, Sassuolo, Verona har givet i alt 2 point.
Alle de nærmeste konkurrenter har tabt point de sidste par runder. For helvede da, havde vi da så bare kunne skrabe de 6 point, eller som minimum 4, så havde verden jo set helt anderledes ud.
For øvrigt interessant i kampen mod Verona, hvor meget bedre vi spiller, når vi sætter os for at kontrollere kampene. Det må Mpourinho da også kunne se!
Bodø/Glimt i Kvsrten
Ved ikke om jeg skal grine eller græde!
Men jeg tror på avancement, omend 6-1 stadig ligger i baghovedet!
Havde vi inden sæsonen fået at vide at vi skulle møde Bodø glimt i kvarten ville vi have jublet - nu jubler jeg ikke ret meget.
Pinligt hvis vi ryger ud til dem!!
Jeg synes, de er den bedste trækning, vi kunne få. Chok-effekten af at spille mod dem får vi slet ikke på samme måde - det var også til at se i 2-2-kampen på Olimpico. Og nu har Mou og holdet to hele kampes materiale at analysere på i forberedelsen.
Sådan en lussing som 6-1-nederlaget tror jeg kun, at de kan give Roma én gang. Nu stiller vi med stærkeste hold (noget vi VIRKELIG ikke gjorde i Norge) og kender modstanderen.
På sådan en rent symbolsk plan er det da også meget fedt, at Roma får muligheden for at rejse sig ved det træ, man faldt ved. Nu har vi muligheden for at vinde over dem, slå dem ud af turneringen og ovenikøbet bagefter stå i en semifinale i en europæisk turnering. Det peger sgu da fremad.
(Så er der selvfølgelig også muligheden for at det går galt, Roma inploderer og Mourinho går så meget rogue, at man ikke har andet valg end at fyre ham. Men den mulighed magter jeg slet ikke at forholde mig til…)
Vi har mere at tabe end at vinde. Det er nordmændenes største kamp k karrieren.
Synes desværre der er mest der taler for at vi ryger ud hvilket vil være historisk pinligt men jeg håber naturligvis vi tager os sammen. Stillede vi ikke i stærkeste på Olimpico for at få revanche hvor vi med nød og næppe fik 2-2??
I 2-2 kampen på Olimpico stillede vi med et 4-mands-forsvar, hvor Cristante spillede CB sammen med Mancini. Ibañez var højre back. Darboe spillede central midt - indtil han blev skiftet ud til fordel for Villar. Vi havde ingen Smalling, ingen Pellegrini, selvsagt ingen Oliveira, Kumbulla var i skammekrogen og vi kørte en helt anden formation, end vi gør nu. Så jeg vil mene, at der er sket en hel masse siden da, og meget af det til den positive side. Dermed selvfølgelig ikke sagt, at vi ikke burde ha’ spillet et hold fra Norge ud af banen på Olimpico. Men jeg vil mene, at tingene ser en del bedre ud nu og at vores stærkeste 11’er stærkere lige nu, end den var mod Bodø i november. :)
Der burde jo ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG være nogen som helst tvivl om at vi smider Bodø/Glimt ud af den turnering, uden spænding overhovedet! Men er desværre bestemt ikke, af flere gode grunde, ikke overbevist om at vi bliver deres banemænd i denne turnering :-/
Har lige bestilt biletter online til ungerne og mig, og der er stort set intet tilbage, kun de pladser med dårligt udsyn. Lugter af 55.000+ :-D
Anyone der skal ned og se den?
Juventus fik igen kæmpe hjælp af dommeren!!
Håbløst. Typisk italiensk
Ja det var godt nok en vild afslutning i Juve - Bologna hvor Bologna skulle have haft alle 3 point.. Men fortsætter Juve med det niveau de havde i dag, så får de dælme ikke mange flere point da ;)
Piværgerligt med den Juve-udligning i fjerde minuts overtid…! Men klassisk Juve.
But still - hvis vi overrasker og slår Napoli på mandag, så er den fjerdeplads 3 point væk. Det må da give én eller anden form for håb eller forventning. Men havde da været endnu sjovere, hvis de kun havde været to point væk. Torskedum nedsmeltning af Bologna også.
Vores 3-4 nederlag til Juve kan desværre gå hen og blive altafgørende for vores sæson.
Vanvittigt klodset af Ibanez... Klart straffe
Skidt skidt skidt, Ibanez.
Hey. Det nye Roma vinder 2-1 når vi kommer bag ud, no worries.
Der er nogen der skal fortælle Zaniolo at han har to ben og at man godt kan skyde med højre også
20 minutter skulle der gå før Zaniolo mister fatningen og sparker bolden væk i ren frustration.
Zaniolo er vel sagtens det man kunne kalde "den nye Balotelli". Det er er vel det man er nødt til at konkludere, på godt og ondt. Inter kvajede sig, men man vidste jo også godt at man havde at gøre med en spiller som ville få mere end svært ved at indfri sit potentiale.
Zalewski er forrygende!!
Altså, det gode er vel, at Napoli ikke har været specielt farlige - så uden Ibanez’ torskedumme straffe havde den helt sikkert stået 0-0. Sergio Oliveira ligner en alibispiller igen i dag - jeg undrer mig over, hvad det er Sergio kan, som Veretout ikke kan. Zaniolo dribler alt for meget og får alt for lidt ud af det. Vi har brug for Miki, som kan tænke hurtigt og eksekvere bedre og mere intelligent på de kontraer, som vi får.
En udligning er i det mindste ikke urealistisk!
Ind med Mikhitarian. Han kan lægge den afgørende aflevering.
Mon Spinnazola kommer ind ?
Ud med Zaniolo, det er da helt vildt som han kan svinge fra kamp til kamp..
Hold kæft han har været RINGE i dag
Spilstop spilstop spilstop - bolden har vel kun rullet 1/3 af kampen ZzzzZzzZzz
VI har jo haft chancerne til at være foran her i anden halvleg..
Forskel idag er at Zaniolo står overfor Koulibaly og ikke en fra Bodø glimt
Vi brænder jo gigant chancer idag
Zaniolo skal også bare være klog nok til at vide at han ikke skal udfordre Koulibaly på fysikken. Han gør det gang på gang
Så er han ude mod Inter på et frustrations gult kort.. Flot
Hvordan kan der ikke blive dømt straffe mod Zaniolo? Meret flæsker ham jo?!
Korrupte lorte liga
ELSHAAAAAA
Lækkert mål og fuldt fortjent. Vi burde være foran
Napoli ligger i græsset konstant.. vi er fanme det bedste hold på banen. Klamt var straffe de får og vi bliver igen bortdømt
Enig. Men super god indsats. Vi spiller god bold for tiden. Vi havde fortjent mere men dommeren var ikke med os. Ubegribeligt VAR ikke kalder den mod Zaniolo?!
Ahhh vi skulle jo have haft alle 3 point i den her kamp, det var fortjent.
Vi kommer godt med i 2. halvleg, især efter indskiftningerne.
Det stråler så klart og tydeligt hvor vores største problem ligger - den centrale midt har ikke evnerne med bolden til at skabe noget fremad på banen.
Cristante og Olivera/veretout sammen er bare et no-go og de bliver udstillet big time i den her kamp.
Godt kæmpet af drengene og dejligt at se at vi 100% går efter sejren til sidst.
Vi skulle udnytte nogle af de kæmpe chancer vi havde.
1-1 ude mod Napoli, hvor vi skulle have vundet - godkendt
Mon ikke dommeren er bange for vi overhaler Juventus
Helt bestemt en kamp, vi kunne have vundet - om det så havde været helt fortjent er jeg ikke 100% sikker på, men vi var i hvert fald gode i anden halvleg. Har svært ved at se, at Zaniolo ikke skal ha' det straffe. Dejligt at se os spille lige op mod et hold, som ligger over os. Ligesom mod Salernitana er det indskifterne, der ændrer kampen - Miki ændrer gamet på midtbanen, ElSha selvfølgelig med målet, Afena med sit bedste indhop længe.
Jeg har stor sympati for ElSha, så en fornøjelse at se ham ha' lidt gang i den for første gang i nogle måneder!
Så er der VAR i ECL semi og finale
Fanme heller ikke ligefrem held man har med sig ift Juve.
Sidste to kampe har de hentet 4 point, med lidt held vores vej havde det været et enkelt.
Og så er der godt nok en håndfuld kampe, som man får helt ondt i maven over at tænke tilbage på.
Mod Juventus, tænk at man ikke fik 3 point i den kamp.
Derudover kamp mod Verons og Venezia..
Vinden skulle ikke have blæst meget anderledes for at man lige pt. Lå enten side om side eller over Juventus på vej mod CHl 4.plads.øv
Fiorentina taber igen. Kæmpe gave ift at vi kan tage 5. pladsen i ligaen.
Enig asroma.dk MEN det er jo det samme vi siger efter hver sæson at havde vi bare vundet nogle enkelte kampe mere…
Ja! Dejlige resultater igår, som for en gangs skyld er til vores fordel! Atalanta X og Fiorentina nederlag på hjemmebane!
Nu venter
Roma-Bologna
Fiorentina-Roma
Roma-Venezia
Torino-Roma
Et overkommeligt slut program!
Bologna har lige slået Inter hjemme og har vundet ude over Milan samt spillet 0-0 mod Juve ude.
Fiorentina bliver også svært
Vi skal bare vinde vores resterende 4 kampe, selvom 3 af dem bliver svære (Bolo, Viola og Toro)
De andres program ser således ud:
Atalanta skal møde:
Salernitana (H)
Spezia (U)
AC Milan (U)
Empoli (H)
Fiorentina skal møde:
AC Milan (U)
Roma (H)
Sampdoria (U)
Juventus (H)
Lazio Merda skal møde:
Spezia (U)
Sampdoria (H)
Juventus (U)
Verona (H)
Ud fra ovenstående har Atalanta imo. "Klart" det letteste program, mens Fiorentina skal lave mirakler for at nå 5. pladsen. Lazio Merda har et lige så krævende program som os, så jeg tror det bliver dem og Atalanta vi kommer til at kæmpe med, såfremt vi slår viola!
Det bliver spændende med de sidste 4 runder!
Bologna vandt kun over Inter, fordi Radu lavede et gigantisk målmandsdrop
Ja men de vandt? Juve vandt kun over Roma fordi vi gik kolde ved 3-1…
Nu er der altså også lidt forskel på Juventus og Bologna:-) så mon ikke vi kan slå Bologna, hvis alle spillerne bare tager sig nogenlunde sammen
Pis at Lazio vandt i overtiden
Nå, men vi har i det mindste 45 minutter til at avancere ift. Viola
Så må super stærke Salernitana gerne vinde over Atalanta imorgen!
Super stærke Salernitana ser ud til at tage point fra Atalanta :)
By the way, er der kommet en ekstra Europa League plads til Italien?? Måske pga. Uefa fastholder udelukkelsen af Rusland? Når jeg kigger på flashscore er både 5 og 6 i Europa League grupperunde.
[Rettet af: napstah - 02/05/2022 - 22:27]
For helvede det er vigtigt med en sejr i aften. Vi skal i den Finale
Forza Roma
Holy fuck, så havnede vi sgu i en finale! :-)
Den spilles onsdag 25.5., og ungerne og jeg synes det kunne være sjovt at se den med andre med samme 'Lupi-lidelse' :-P
Mon der er et sted i Aarhus der viser den, og kunne man forvente fremmøde af ligesindede vi kunne heppe med og skabe lidt 'Olympico stemning'? :-P
Nogen i Nordsjælland?
Hvor gør det bare ondt at se Patrik Schick gang på gang være afgørende for Leverkusens succes. Han laver nogle vilde kasser og assists! Mon vi kunne have fået mere ud af ham, hvis man ikke brugte Dzeko næsten ALLE kampe dengang.
Det var selvfølgelig også et svært hold at spille med dengang, som hang i bremsen og var ekstremt ustabilt.
Godt vi har Tammy nu, men man kan ikke lade være med at tænke..
https://www.footyheadlines.com/2022/05/as-roma-22-23-home-kit.html
Så er trøjen for 22/23 landet
Hvad synes i?
Personligt synes jeg ikke det er den fedeste trøje
https://football-italia.net/mourinho-wants-dybala-at-roma/
Drømmen lever
Vildt hvis det sker!
Der er næsten ingen grænser for hvem vi kan hente, hvis vi kan hente Dybala.
Men realistisk set: Mon ikke han ender i en større klub eller liga (Inter, Spurs, Man U, osv.)?
Dybala på en fri ville være den vildeste penistransfer. Elsker det. Har dog også en teori om, at det forudsætter, at man skal af med eksempelvis Zaniolo - både af økonomiske og taktiske årsager. Ellers kan jeg ikke se, hvordan vi i en 3-4-2-1 eller i en 4-2-3-1 skal finde de pladser til Tammy, Pellegrini, Zaniolo og Dybala som de ville skulle have - medmindre man rykker Pellegrini ned på CM, og det virker ikke til at være Mous ønske (forståeligt nok, for Pellegrini har ikke samme mål og assist i støvlerne fra CM-pladsen, og han er heller ikke stærk nok defensivt).
Og med Zaniolo-eksemplet bliver det svært. Ville I af med en 23-årig Zaniolo (som har potentialet til at blive verdensklasse, men har et stykke endnu og har været sat tilbage af 2 år uden fodbold) for at få en 28-årig Dybala ind (som er bevist verdensklasse, langt dyrere i løn, men jo heller ikke er en garanteret succes i Roma, bare fordi han har været det i Juve)?
[Rettet af: Romaneren - 14/05/2022 - 13:22]
Tak til Sampdoria!
Ja men vi skal stadig have 3 point på fredag for at sikre os EL billetten
Mon vi får det?
Vi har to matchbolde for EL billetten
Fu** serie A.
Ærlig talt, så er det Conf Leaugue der betyder noget. Tabet vi finalen, så er opnået EL gennem ligaen sku ikke engang tilnærmelsesvis et plaster på såret.
Håber man dumper ned på 8 pladsen og skal spille finalen med kniven for struben. Alt på et bræt.
Helt enig.
Kun Conference League der tæller nu.
Ikke engang EL gennem Conference League som tæller - men derimod trofæet/pokalen som er alt afgørende sæsonen.
Nogen der har set at vores u19, u18, og u17 hold alle har vundet deres respektive liga? Det synes jeg er ret imponerende og godt for fremtiden.
Forhåbentlig.
Hvis de ikke tager til Sassuolo.
Roma har det jo med IKKE at give særlig mange talenter chancen over længere tid.
Ikke meget opmærksomhed omkring dagens kamp - men tæt på den perfekte optakt til næste uges finale. Ingen skader, clean sheet (uden styrmand Smalling), to mål af Tammy og 3-0 (uden Mikhi) ude mod et ellers solidt Torino-hold. Europæisk kvalifikation sikret uanset hvad. Svært at tage meget mere pres væk fra holdet - nu er sæsonens EL-fodbold ‘reddet’, så herfra handler det bare om trofæet!
Forza
Ja det var perfekt!
Men hvorfor sparker Tammy ikke det sidste straffe spark??
Synes faktisk det giver god mening og er rigtig klasse af Tammy (og måske Mourinho). Hvis vi ender i straffe på onsdag, så skal LP sparke - og så er det godt med lidt selvtillid efter to missere.
God kamp i går, er du sindssyg jeg glæder mig til onsdag!
Er der nogen der ved hvornår kampprogrammet til den nye sæson kommer ud?
Den nye sæson er slet ikke i mine tænker før august måned.
Resten af sommeren skal fodboldmæssigt bare nydes med tanker på dette Europæiske trofæ!
:)
Svigerfamilien har inviteret os til Rom, så ville gerne vide hvornår kampprogrammet er klart, så jeg ved om jeg skal ind og se bold eller ej. De vil booke os ind på alt muligt nemlig haha.
Så hvis der er nogen der ved noget, så sig til:D
Er det ikke alt for tidligt, at Spina skal med landsholdet? Sidst vi sendte en mand afsted kort tid efter en stor skade (Zaniolo), kom han hjem med en ny korsbåndsskade… Eller har klubben ikke noget at sige i disse situationer med landsholdet?
Kamp program til næste sæson - 2 dejligt nemme kampe til at starte på og komme op i gear:
1. dag: SALERNITANA-ROM
2. dag: ROM-CREMONESE
3. dag: JUVENTUS-ROM
4. dag: ROME-MONZA
5. dag: UDINESE-ROM
6. dag: EMPOLI-ROM
7. dag: ROM-ATALANTA
8. dag: INTER-ROM
9. dag : ROM-LECCE
10. dag: SAMPDORIA-ROM
11. dag: ROM-NAPOLI
12. dag: HELLAS VERONA-ROM
13. dag: ROM-LAZIO
14. dag: SASSUOLO-ROM
15. dag: ROM-TURIN
16. dag: ROM-BOLOGNA
17. dag: MILANO-ROM
18. dag: ROM-FIORENTINA
19. dag: SPEZIA-ROM
20. dag: NAPEL-ROM
21. dag: ROM-EMPOLI
22. dag: LECCE-ROM
23. dag: ROM-HELLAS VERONA
24. dag: CREMONESE-ROM
25. dag: ROM-JUVENTUS
26. dag: ROM-SASSUOLO- Dag
27. LAZIO.
dag: ROM-SAMPDORIA
29. dag: TORIN-ROM
30. dag: ROM-UDINES
31. dag: ATALANTA-ROM
32. dag: ROM-MILAN
33. dag: MONZA-ROM
34. dag: ROM-INTER
35. dag: BOLOGNA-ROM
Dag 36: ROM-SALERNITANA
Dag 37: FIORENTINA-ROM
Dag 38: ROM-SPEZIA
Eller også står man med 2 point efter de to kampe; får så ørerne i maskinen i kamp 3, og så er tonen ligesom lagt for dén sæson.
Havde personligt gerne taget en Juventus i første runde.
Sæson 2021-2022
203 1
Transfers 24/25
149 0
Sæsonen 2024/25
81 0
Roma-Inter
5 0
Roma Spillersæt
3 0
Transfers 23/24
213 0