Kategori: Generelt
Kvartfinale i Coppa Italia, Roma skal følge med Milan og få kommet i den semifinale og få kæmpet med om et trofæ i år!
Line ups:
Fiorentina: Lafont; Milenkovic, Pezzella, Vitor Hugo, Biraghi; Benassi, Veretout, Edimilson Fernandes; Chiesa, Muriel, Mirallas
Roma:
Olsen;
Florenzi - Fazio - Manolas - Kolarov
Nzonzi - Cristante
Zaniolo - Pastore - El Shaarawy
Schick
FORZA ROMA!
Puha.
Monchi ude med en big time undskyldning, EDF udtaler at han ikke vil gå af og så lige en slem en -
Dzeko spyttede muligvis på dommeren, da han blev sendt ud. Er det korrekt - hvilket i øvrigt vil være en skændsel opførsel fra hans side - så er det godt nok en lang karantæne han står til. Håber ikke den trækkes med over i Serie A - så vil vi godt nok være i problemer. Håber dog den kun vil gælde i Coppa'en. Da Totti sparkede Balotelli ned var hans karantæne i hvert fald kun i coppa.
Hvilken aften...
Karantænen gælder kun i coppa Italia. Det er to forskellige turneringer
Det kun godt. Men fristes jo næsten til at sige, at den karantæne så at sige er "gratis" så?
Jeg er simpelthen målløs. Jeg aner ikke hvad jeg skal gribe eller gøre i. en lussing på 7-1. Jeg er næsten ligeså tom i maven som dengang i 2007 mod United. EdF; Monchi eller resten af ledelsen kan ikke klandres for den her. 3-0 så kunne vi begynde at råbe ad EdF, men 7-1. Det er ikke trænerens skyld - det er spillernes. Hovedsageligt.
noget positivt kan der dog komme ud af denne miserable aften. En reaktion i weekenden mod Milan og at Pallotta ser, at der skal penge på bordet og at det ikke kan vente. Hent Mancini nu. I morgen tidlig.
[Rettet af: C. Panucci - 30/01/2019 - 21:32]
Meget enig. Jeg tænker i helt samme baner C. Panucci. Håber virkelig at det bliver en øjenåbner, selvom jeg virkelig ikke kan forstå, at de ikke har reageret endnu. Håber også på en trods reaktion mod Milan - som jeg stadig mener, som skrevet før, er en vigtige kamp end i aften.
Jeg skriger heller ikke efter en EDF fyring endnu (kun hvis Conte kunne komme ind). Fraset i dag, så har vi faktisk været inde i en bedre periode. Holdet er begyndt at spille godt og er ikke mindst bliver mere sammenspillet. Det store problem er vores forsvar og det skyldes mest af alt mangel på kvalitet. Så kan taktikken være nok så god. Kun Manolas er god nok. Florenzi er fin nok som HB når holdet leveret bedre. Tror også hans spil vil forbedres af mere kvalitet hos de resterende dernede. Men MM, CB og VB er pt en kæmpe problem og det gør det altså svært for os. Vi overpræsterede BIG TIME i forsvaret sidste år - skyldes klart mest af alt Alisson, selvfølgelig. Det gjorde måske at vi ikke handlede så meget ind. Men Kolarov bliver bare dårligere og dårligere. Samme med Fazio.
Milan kampen bliver sæson definerende nu. Vores run i Serie A er fin. Atalanta kampen var en forfærdelig måde tingene skete på, men isoleret set så var uafgjort jo fin i Bergamo. Ser bare Juve - de er i skrivende stund bagud med 2 ved pausen! Og havde kampforløbet været en smule anderledes eks. at vi var vendt tilbage fra 1-3 til 3-3 eller lignede, så havde det jo været et rigtig godt resultat. Men i aften vil selvfølgelig for altid være en skamplet. Men lad os ikke opgive EDF helt endnu. Det er en flok unge drenge. Jeg ser kun holdet blive bedre og bedre. Vi har også været utrolig uheldig med skader!
FORZA!!
Enig Mexes og C.Panucci,
Især Kolarov og Dzeko har virket meget mætte på det seneste(et stykke tid faktisk). Jeg håber også, at der stadig er lidt snor til EDF. Conte ville jeg nok personligt ikke være begejstret for, da jeg absolut ikke er fan at 3 CB's på én og samme tid! Men han er et stort navn, det er der jo ingen som kan argumentere imod.
Håber og tror at det går bedre på søndag!
Jeg er uenig. Mener vi bør fyre EDF.
Taktisk afstumpet. Spiller grim fodbold.
Har blandt andet tabt til SPAL hjemme og Bologna ude.
Vælger forkerte løsninger, spillerne spiller ude af position. Formår ikke at motivere holdet. At vi taber 7-1 er ikke kun hans skyld men i skriver han vælger en høj forsvarskæde imod hurtige angribere??
Det samme mod Liverpool hvor vi var bagud 5-0 efter 65 min UDEN han reagerer..
romantisk han er tidligere Roma spiller men jeg har set nok ynk nu.
En forfærdelig sæson skader eller ej. Schick scorer 2 mål mod Entella (bevares) og sidder igen på bænken i den efterfølgende kamp. Ikke specielt motiverende for tjekken.
Vi bliver for ofte slået på det taktiske plan. Vi spiller langsomt, uden fantasi, uden gejst og vilje.
UD med ham nu..
fair nok i ikke er enige ;)
Hvis klubben havde lidt selvironi, ville det være sjovt med en “10 year challenge” på sociale medier...
Vi skal være uenige tottithorsen, ellers kommer vi ingen vegne ;-)
Men så uenige er vi nok heller ikke, når det kommer til stykket. I sidste ende håber jeg bare, at der sidder nogle personer, som ved, om muligt, endnu mere end vi gør, ift. hvordan vi kommer videre herfra. Om det er træneren er spillerne der bærer den primære skyld for blamagen osv..
Men om ikke andet, så har der da været godt med aktivitet herinde idag. Det er altid sjovere, end at sidde og skrive med sig selv. Håber så bare, at folk lige husker at beherske deres frustrationer lidt, midt i kampens hede, så vi kan holde gejsten oppe :-)
[Rettet af: Crap_Bag - 30/01/2019 - 22:40]
@Tottithorsen
Jeg forstår fuldstændig at folk ønsker EDF ud. Det er efterhånden kun rimeligt.
Jeg fik også selv nok i decembers.
Men jeg prøver alligevel at se tingene i et større perspektiv. Først og fremmest hvad har EDF haft at skulle arbejde med i år:
- en helt ny spillertrup hvor der især er kommet en helt masse unge ind
- et hav af skader til flere vigtige spillere
- et elendig forsvar og målmand tilrådighed
- min vurdering er vores trup er ligaens 3-4 bedste - start 11 4. bedste
Jeg synes i bund og grund ikke, at vi kan forlange mere end en Top 4 placering i år, når man tager Inters transfervindue i betragtning. En sejr på lørdag og vi vil ligge på den 4 plads. Derudover så kan man sige meget om EDF, men vi har godt nok også været uheldige med skader i år. DDR røg på det værste tidspunkt, hvor han med afstand havde været holdets vigtigste. Ligeefter røg Pellegrini.
Vi har haft såå mange nye spillere, som skulle køres ind. Og jeg synes helt klart, at de seneste to måneder har vist, at holdet er begyndt at blive mere sammenspillet. Herudover har spillere som Pellegrini, Zaniolo og Cristante virkelig begyndt at finde rytmen i Roma. Dette giver netop de byggesten, som vi har muligheder for at bygge videre på. Vi har så afgjort leveret elendige præstationer i år som kun tjener kritik til EDF.
Men medmindre at vi kan hente en kapacitet som eks. Conte ind, så ser jeg ikke taktiske bedre manager-muligheder på markedet og så ser jeg hellere en hvis kontinuitet på posten, trods alt. Derfor skal EDF selvfølgelig ikke have uendelig lang snor.
Mine bekymringer er ikke som meget pt om EDFs evner, men mere om han stadig har holdets fulde opbakning. Det er klart vigtigste for mig. Har han det, så lad ham blive endnu. Har han ikke, så begynder det at se sort ud.
Jeg føler virkelig at dette hold kan blive spændende - også med EDF ved roret. Men det kræver, at Monchi ikke sælger ud som før. Lad os maks ændre på 3 pladser til sommer i vores start-11. EDF og Monchi skal have kæmpe kritik for det forsvar de har sat sammen. Det er åbenlyst ikke stærk nok.
Men jeg tror vi kan lande en billig 4. plads hjem og måske også nuppe en CL-kvartfinale og så vil sæsonen helt isoleret set være godkendt nok. Vi vil til sommer så have et hold, som er sammenspillet og med meget talent, som der ved rigtig ageren på markedet vil kunne bygges videre på. Dette er jeg optimistisk omkring.
Og så lige for at søge lidt trøst. juve tabte 3-0 (!) til Atalanta. Jeg begynder at blive mere tilfreds med vores point i Bergamo. Det var da voldsomt...
[Rettet af: mexes - 30/01/2019 - 22:47]
Come on. Det er 11 år siden vi sidst vandt et trofæ.
Hvordan kan man stadig have tiltro til klubben & ledelsen?
Dette Amerikanske projekt har været en stor skuffelse.
Og især med EDF ved roret. Tager intet ansvar.
Det jo en joke af dimensioner vi konstant sælger ud og i det mindste ikke køber lidt kvalitet ind.
Ingen fremtid i den nuværende træner eller sports direktør.
Olsen på mål og Dzeko oppe i toppen er en ren falliterklæring.
RIP AS Roma
Problemet er ledelsen. Siden 11/12 og frem til idag har klubben kun arbejdet på at promovere klubbens brand i håb om at tiltrække bedre samarbejdspartnere og økonomiske aftaler, hvilket man ikke kan klandre dem for. Men de har glemt det sportslige. Eller også har de aldrig haft kompentencerne til at styre en sportsklub.
De har gang på gang nævnt at ambitionerne er at vinde trofæer og gøre Roma til en førerende klub. Dog hænger det ikke sammen med måden klubben bliver drevet på.
Ser man på transfers, så kommer der hvert år mellem 6-10 spillere til og lige så mange bliver solgt. Det gør der mangler struktur og stabilitet på holdet. De samme Spillere når ikke at spille sammen over længere tid og stammen af erfaringer/stabile spillere i den bagerste kæde er ikke-eksisterende.
Hvert år bliver der solgt 1-2 klassespillere med den forklaring at klubben har problemer med FFP. Hvis det passer, hvorfor henter de så konstant et hav af spillere hvert år?
Hvad laver spillere som curic, marcano og pastore i Roma? Hvad kan de give? Vindermentalitet eller stabilitet? Nej, det er spildte midler. De kunne lige så godt købe 1-2 klassespillere og hive et par talenter op eller bare beholde på de etablerede stjerner i stedet for at sælge dem gang på gang til discountpriser.
EDF er ikke en vinder nej og han begår mange taktiske fejl, men de midler han har til rådighed er bare ikke gode nok. Ligeledes er bestyrelsens manglende professionellitet den reelle årsag til hvad vi har oplevet de seneste 5 år pånær den flotte sæson under spalletti.
AS Roma opnår aldrig sportslig succes under de amerikanske ejere. Det viser de seneste 6 års udvikling. Afgørelsen på det nye stadion er ikke en undskyldning selvom Pallotta gerne vil sælge os den forklaring.
[Rettet af: Daniel-Cumen - 31/01/2019 - 00:39]
Jeg bliver simpelthen også nød til at knytte et par kommentarer til dagens kamp.
1-7 - Jeg husker meget tydeligt dette resultat fra først Manchester United og senere hen Bayern - det er virkelig et grotesk resultat af en fodboldkamp og absolut ikke et resultat vi skal se når vi spiller mod Fiorentina....
Det her er simpelthen en nedsmeltning af hele Roma....
EDF - Ja jeg har egentlig håbet og ønsket dette ville kunne fungere og han har flere gange nærmet sig en fyring uden egentlig at være som sådan truet.. Nu er jeg personligt der hvor jeg har fået nok! Ikke fordi vi som sådan taber 7-1 i dag men mere den måde han gang på gang tackler situationen på - EDF ¨Det er ikke taktikken, men derimod indstillingen¨ Jeg kan til dels godt forstå ham - men det ville være fair at sige dette et par gange, men ikke HVER eneste gang vi får klø, eller smider en åbenlys føring væk! Det er den samme kommentar hver evig eneste gang hvor han derefter låser spillerne inde på Trigoria og forventer dette vil virke...
Edin Dzeko - Under kampen tænkte jeg ¨hvad fanden har manden sagt til dommeren?¨. Men efter at det er kommet frem at han ikke bare 1 MEN 2 gange har spyttet dommeren i hovedet ville jeg bestemt ikke have noget imod hvis hans karantæne også gjaldt i Serie A. Han bliver vel præcis skiftet ind for at skabe noget ro med den rutine han har og så vælger han simpelthen at spytte dommeren i hovedet efter et misset frispark mod Pellegrine udenfor feltet hvilket i mine øjne er fuldstændig uacceptabelt og burde være noget som både klubben og Dzeko bør komme med en undskyldning omkring!
Robin Olsen - Flere herinde har været efter Robin og jeg kan egentlig godt forstå det! I de sidste 3 kampe har der været 18 skud på mål mod os og Robin har lukket 12 mål ind! Jeg er helt med på at det ikke udenlukket er Robins skyld, men i min verden er målmanden også en del af forsvarskæden eftersom han har det bedste udsyn og er forpligtet til at dirigere forsvaret så vidt som muligt! For mig virker det som om at Robin Olsen ikke er en del af holdet og bare spiller for sig selv uden en direkte forståelse med bagkæden....
Jeg ved godt at det er negativt set på tingene, men der mangler virkelig en harmoni på holdet som er altafgørende i fodbold! For mig virker det som om ledelsen har tabt omklædningsrummet, og derfor kommer vi ikke rigtig videre.
Undskyld for den dårlige stemning!
Hvis vi henter Sousa in i stedet for så dør jeg!
Ham ser jeg på ingen måde som en opgradering.
Hvis klubben har besluttet at fyre EDF, så er min drøm at Totti overtager sammen med De Rossi, som spillende træner!!!
Jeg ser heller ikke en fyring mod EDF, endnu. Heller ikke trods nederlag mod Milan.
Af samme årsag som mange af jer andre - så er hans arbejdsbetingelser og nuværende trup lavet til en top 4 placering. Jeg havde dog håbet man havde leveret i coppaen i år.
Sousa ser jeg slet ikke som en løsning! Jeg er klar på at smide EDF - men udelukkende ved navne som Conte står klar.
Matti92: en romantisk drøm med Totti og DDR. Meeeeen, ustabilt og satsende.
Så hellere Gasperini eller Giampaolo (vel at mærke KUN hvis man fyrer EDF, foretrækker stadig ham frem for de andre).
Dzeko - han skal videre i systemet til sommmer. 30 mio. Euro til West ham eller til Kina for at lave sin pension. Det er simpelthen voldsomt uprofessionelt! Kolarov og Fazio kan følge med. Er slet ikke i nærheden af sidste sæsons niveau. Begynder at tro mere og mere de bare skulle spille sig med til VM.
Calciomercato estivo 2026
90
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0
Transfers 2025/26
123
1