Kategori: Generelt
Så må det være tid til en ny transfertråd for det nye år. Manden bag vores transfers Monchi siger ingen store handler: https://www.football-italia.net/132689/monchi-%E2%80%98no-big-moves-january%E2%80%99
Den kender vi efterhånden, og det betyder at alle er til salg for den rigtige pris!
En centerforsvarer til Manolas er pt. største mangel efterfulgt af en venstreback. Vi er blevet ramt af "Maicon" syndromet på de aldrende Fazio og Kolarov - skift topmotiveret til en mindre klub med mulighed for spilletid i sæsonen op til VM, med et efterfølgende stort drop i præstationerne i den efterfølgende.
Rugani og Nastasic har været nævnt som kvalificerede bud på indkommen transfer til den centrale forsvarsposition. Vi er flere gange kædet sammen med endnu en ung tyrker, Kabak for 7,5 millioner euro - kun 2 millioner mere end Bianda..
Venstrebackpositionen er der mindre rygter på, men Kolarov har spillet 2. flest minutter efter Nzonzi, og har set meget træt ud på det sidste. Luca Pellegrini har ikke overbevist om at han er klar endnu. Sker der noget her?
En anden position der også har været rygter om de seneste par måneder er en arvtager for De Rossi. Men med manden tilbage, flere nyindkøb til midtbanen der er begyndt at præstere samt de sommetider opskruede priser i januarvinduet på gode spillere kan gør det usandsynligt at vi indhenter den direkte erstatning allerede nu?
Ja det helt tosset men Monchi i en nøddeskal!
Manden er totalt inkompetent.
Ingen Vida, ingen Barrios men hey lad os udleje vores backup til VB, så vi kun har Kolarov til VB, som iøvrigt spiller af helvedes til
Flot Monchi...
Det ser dog ud til nu at der ingen transfers sker, hverken ud eller ind!
Det bliver sku svært at sikre den 4 plads nu! Hele klubben sejler jo fuldstændigt!
Roma har 0,- på kontoen.. de håbede på at leje/købe spillere fra Sanabrias og Machins videresalgs klausuler. Men de endte jo som bekendt som lejeaftaler.
Sælg Olsen - så har vi 5 kroner
Hva fanden... Pellegrini blev lejet ud til Cagliari ser det ud til
Flot Monchi! Nu har vi kun en VB i truppen
Hahahahaha
Øh? Santon er venstreback. Tror også klubben foretrækker at smide Juan Jesus ud på venstrebacken fremfor at lade Luca Pellegrini starte.
Tror det er den helt rigtige løsning og lade ham få fast spilletid og udvikle sig i Cagliari.
Er jeg den eneste som ikke fatter den kæmpe hetz mod Monchi? Vil gerne vædde med at der ligger en kæmpe profit i de handler han har lavet for klubben. Der er en grund til klubber som Barcelona og Manchester United er ude efter ham.
Helt enig, Anders.
Jeg er stadig rigtig glad for at han tilvalgte Roma fremfor så mange andre!
Luca Pellegrini er i min bog laaangt fra at være god nok til Roma som det er nu. Han skal have 2-3 sæsoner med spilletid før jeg tror at han vil kunne gøre sig gældende. Jeg vil afgjort også hellere bruge Santon som backup.
Jeg forstår virkelig ikke hvorfor klubben pludselig sejler fra den ene dag til den anden?? Ja, onsdag var en historisk ydmygelse af dimensioner. Det er indiskutabelt. Men lad os se tilbage på vores nuværende form:
Roma-Genoa 3-2
Juve-Roma 0-1
Roma-Sassuolo 3-1
Parma-Roma 0-2
Roma-Entella 4-0
Roma-Torino 3-2
Atalanta-Roma 3-3
Fiorentina-Roma 7-1
Jeg synes tværtimod vi er på rette vej. En sejr i weekenden og vi ligger igen til at komme med i CL.
Måske jeg er alt for optimistisk, men vores hold ser klart bedre ud end for 3 måneder siden. Jeg tror vi kommer til at se godt ud her i foråret, trods forsvarets mangel på kvalitet. Lad Coppa-kampen blive en engangsnedsmeltning og lad os komme videre og rejse os igen!
Hahaha nå ja havde helt glemt Santon!
Shit vi har mange middelmådige spillere...
Det er du ikke #AndersRoma. Som jeg også nævnte i kamp-tråden igår, så mener jeg at han har lavet flere rigtigt gode handler!
Det tror jeg også at de fleste er klar over, men et resultat som det igår vil uundgåeligt sætte sindende i kog og så bliver der delt et par flade ud. Med de midler han har/har haft til rådighed, så kan vi ikke forlange meget mere(ikke for at forsvare 7-1 nederlaget, naturligvis). Omvendt, havde han haft flere penge, så havde vi også haft en stærkere trup. Well well well, det sir sig selv..
Man kan så altid spørge sig selv, om ikke vi skulle have fokuseret mere på defensiven? Set i bagklogskabens lys, så "jo naturligvis"!? Men vi skal lige huske på hér, at det er det nøjagtigt samme forsvar, som sidste år lukkede næstfærrest mål ind i serie a. Derudover blev det også til en fin CHL-semifinale, også godt hjulpet på vej af selvsamme forsvar..
Den éneste forskel er målmandsposten. Her tog man nok lidt et sats, ved at gå med Olsen, som ellers startede sæsonen fornuftigt? Men igen, hvor skal pengene komme fra? Skulle vi have hentet en Alfa Romero i United eller noget lignende, så ville løn budgettet nok ikke have rakt. Man kan så bare ærgre sig endnu mere over Pastore handlen, men hvor mange havde regnet med, at Zaniolo havde spillet så stor en rolle i denne sæson, at Pastore ville blive overflødig/til besvær?
[Rettet af: Crap_Bag - 31/01/2019 - 21:47]
Lækkert vinter-transfer vindue. Ingen CB ind, og one man down, og eneste alternativ til sløje Kolarøv. Hvis ledelsen gerne vil skabe endnu mere vrede hos deres fans, så skal de da have ros for det stykke arbejde.
Isoleret set, er det fedt LuPe får nogle kamp-minutter i benene, nu man alligevel ikke gider bruge ham.
Jeg har fuld tillid til Monchi og jeg har stadigvæk tillid til EdF - vi kan jo ikke få en bedre træner lig enu. Og ærlig talt, så har han jo altså ikke gjort det dårligt, hvis vi ser lidt på slutresultaterne.
Monchi og resten af klubben har is nok i maven (godt nok overblik over Primaveraspillerne) til, at undlade at betale overpriser for evt spillere i vintertransfervinduets sidste dage. Det er køligt - og forhåbentlig rigtigt.
Når jeg kigger på de øvrige hold, der kæmper om top4placeringerne, så tror jeg stadig på det. Inter falder sammen - lige som de plejer og vi er stærkere end både Lazio, Milan og Atalanta set over en halvsæson, det er jeg helt sikker på. Især hvis vi kan holde truppen skadesfri.
Det er super godt, at LuPe kommer ud og, forhåbentlig, får noget fast spilletid. Måske er det endda et led i en Barella-handel og en grund til, at vi ikke gik fuldt ind på Barrios. Nu er der ro på truppen indtil sommer. Kolarov, Dzeko, Defrel, Fazio, Peres, Marcano skal muligvis nok sendes videre. At kunne bytte dem med Barella, Mancini, muligvis en Alberto Moreno (fri), som Monchi selv har været med til at skabe og som stadig besidder udviklingspotentiale synes jeg faktisk der er okay udsigter til, lige pt. Ja, så mangler vi en frontangriber til at sparre med Schick - Jeg håber på en rutineret makker, men med Schick som førsteangriber.
Defrel som løftestang i Mancini-handlen, 2-årig Pellegrini-lån (Og måske en Bruno Peres?) som løftestang for Barella. Dzeko til PM eller Kina. Kolarov til Atletico eller lign. Marcano må kunne byttes til noget talent et sted :) - Og så kan vi ellers - forhåbentlig beholde stammen på holdet. Der hvor jeg ser, at vi for alvor risikerer at skulle sende penge afsted, er hvis klubben mister troen på Olsens potentiale. Jeg synes, generelt set, han har været overraskende stabil, men dog med et uhyggeligt lavt bundniveau. Han minder mig lidt om Doni eller Pellizzoli.
Husk vi skal købe erstatninger for Under, Manolas og måske også Lorenzo Pellegrini til sommer! Og måske endda også Zaniolo, hvis en klub byder nok.
Hvis en spiller stiger kraftigt i værdi sælger Monchi dem nemlig. Sådan er hans transfer politik jo. Han hæver gruppens gennemsnitlige niveau og pris men stikker en spillers pris helt af sælger han dem.
Så til sommer skal der bygges et halvt hold op igen, ligesom alle de andre år
asroma87, du er da nok den mest pessimistiske fan jeg længe har mødt...
Hvis Monchi gerne ville blive ved med kun at finde udviklingstalenter med salgspotentiale, så var han da blevet i Sevilla. Han ville gerne have en ny type udfordring. En stort projekt, hvor han kunne starte som han er og udvikle sig selv i takt med klubben. Nu er er ved at være kommet styr på klubbens finanser. Det har taget ti år at komme hertil, så giv lige klubben lidt mere end en 1/2-sæson til at tage næste skridt. Vi har en dygtig træner. Vi har en dygtig trup. Vi har et professionelt set-up. Vi har en god talentafdeling. Forhåbentlig påbegynder vi i 2019 byggeriet af vores eget stadion. Det går fremad. Jeg har intet ønske om, at blive overtaget af en Saudisk prins med Legoland-drømme, som køber et hold helt udefra - sikkert også uden for Italien. Vi har altså en ledelse, som vil begynde at satse på italienske spillere. Det har vi hungret efter siden amerikanerne overtog. Jeg ser med stor spænding frem mod næste sæson. Jeg tror på 4. pladsen - faktisk også på 3. pladsen. O så går vi et meget spændende transfervindue i møde.
Jeg synes ikke jeg er pessimistisk
Jeg er derimod bare realistisk
Når stadionet er blevet bygget og vi har spillet der i 2-3 sæsoner, så kan vi tillade os at afvise bud på vores stjerne spillere men ikke før
Bare vent og se! Jeg ville hellere end gerne have beholdt Emerson, Rudiger, Salah, Alisson, Strootman, Radja osv osv osv men det er klubben bare ikke stærk nok til rent økonomisk åbenbart
Vi har fandme ikke engang penge til at leje nogle spillere her i vinter transfer vinduet, så tro da ikke 2 sek at klubben ikke vil sælge ud til sommer igen
Når vi kan sælge Alisson, Radja og Strootman i et transfer vindue kan Under, Manolas og Pellegrini da også sælges! Sådan er Monchis transfer politik jo, det er ikke mig som vil have det sådan. Jeg hader Monchi men han er tydeligvis blevet ansat til at få nogle penge i kassen så stadionet kan bygges.
Og et stort spørgsmål tegn som stadig hænger over os alle, er det forbandede stadion. Jeg håber selv byggeriet starter i år men intet er officielt meldt ud og der er hele tiden pump på vejen. Men lad os håbe det lykkes
asroma87
I sommer hentede Roma 150mil€ på transfer. Stortset kun fra salg af Strootman, Alisson, Nianggolan og Skorupski.
Vi handlede for 130mil€ og hentede Zaniolo, Kluivert, Pastore, Nzonzi, Cristante, Schick, Coric, Santon, Olsen, Mirante og Defrel som er lånt ud til Doria.
Ville du helst have beholdt de 4 eller købt 11 spillere + få en profit på 20mil€?
Synes det åbenlyst at klubben og Monchi har truffet de beslutninger som giver mest mening for fremtidig succes og profit.
Mht. det nye stadion er det roms kommune som bremser det, og selvfølgelig ikke klubben.. Klubben skal have det stadion, for at vi kan få en topklub's økonomi.
Jeg har lidt set og tolket sommerens transfervindue som "her starter projekt Monchi". Mange ud og mange ind.
Nu har vi grundstammen, som vi vil arbejde og handle ud fra. Derfor kommer vi ikke til at se halv så mange ændringer i de mange kommende vinduer. Hvis vi skulle tage ordene fra i sommers for gode vare, så var vi jo heller aldrig nød til at sælge nogen, men eks. Alisson var et for godt bud til at sige nej, Radja kunne vi lave en fantom handel på ved at sælge en færdig(?) Nainggolan og få en sand diamant ind, mens Strootman i høj grad lignede, at det var ham selv, som ønskede nye græsgange. Alt i alt, så stod vi tilbage med en trup, som nu kan blive mere eller mindre finpudset de næste mange transfervindue. Så vil vi nok sælge en spiller i ny og næ, da buddene bliver for gode til at sige nej. Men jeg tror helt sikkert på at vi IKKE kommer til at sælge 2-3 profiler hver sommer.
Men Stadio Della Roma bliver på alle måder afgørende for hvordan vores økonomi og strategier kommer til at blive.
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0
Transfers 2025/26
123
1