Login
Glemt password Opret bruger

Sæsonen 2026/27

Kategori: Generelt

asromadk
3972 indlæg.
d. 08/08/26 20:40

Med kun 16 dage til sæsonstart, ulmer uroen lidt under overfladen, synes jeg. Gasperini virker i dagens interview post-Brighton bestemt heller ikke som en glad og tilfreds AS Roma-træner.

Det er bekymrende, at man så tæt på at sæsonen sparkes i gang ikke virker til at være klar. På nogen måde. Venskabskampe eller ej, så virker man rimelig langt fra at være klar til sæsonen hvor man gerne både skulle godt fra start og holde sig til i top 4 fra begyndelsen af.

Alle er enige om at man akut mangler en starter LW'er. Det er virkelig kritisk. Men spørgsmålet er om det er nok.

Når jeg ser truppen mod Brighton, så kan jeg godt få rigtig ondt i maven.

ROMA (3-4-1-2): Svilar; Mancini (84' Ziolkowski), Ndicka (51' Ghilardi), Hermoso (51' Koulierakis); Rensch (78' Lulli), Cristante (78' Panico), El Aynaoui (46' Mannini), Wesley (78' Reale); Soulé (66' Cherubini); Dybala (66' Castro), Malen (84' Vaz).
A disp.: Gollini, De Marzi, Nardin, Arena.

I min optik ikke et top 4 hold, da man er alt for afhængig af Malen og Dybala. Det er ekstremt sårbart, at man ikke har mere at skyde med. Hånden på hjertet, hvis man mener CHL og top 3-4 seriøst (og være i gang med at bygge en stor klub med storklubs- mentalitet og sportslige præstationer), så er der ganske enkelt for mange spillere som ikke burde være i start 11. Spændende spillere, men de burde ikke være startere.

1. Prioritet = LW'er. stjerne.
2. Prioritet = + 1 back der banker seriøst på til startopstilling.
3. Prioritet = offensiv gennembrudsspiller, som godt må være en usleben diamant.

Bonus: Personligt synes jeg også en ny DMC starter ville klæde holdet - en der bedre kan udfylde den rolle Gasperinis system har brug for bagerst på midtbanen.

Jeg kan godt lide købene af Castro og Koulierakis - men de burde være breddespillere i udgangspunktet og ikke startere. Castro til at ånde Malen i nakken, evt. dække af på kanterne som backup - og Koulierakis til at bruge sæsonen på at spille sig i start 11 hvis han kan. Molina i bund og grund nok et bedre bud på en spiller der relativt hurtigt kan komme ind og gøre sig gældende.

Men ingen af de andre føles bare som sådan nogle plug-n-play til start 11'eren.

Og det efterlader altså stadig ekstremt meget at ønske at dette transfervindue... Man har travlt!

Tottithorsen
5028 indlæg.
d. 09. august 2026

Vi har rigtig travlt! Og det er meget bekymrende hvor dårlige vi har været i disse test kampe. 4-1 over Newport er i sig selv ikke imponerende. Men Gasperini er kendt som en meget hård træner så der er nok en del træthed i benene og flere spillere er lige vendt retur fra VM og ferie. Men jeg er også særdeles bekymret. Især vores defensiv hvor vi i 4 kampe har lukket 11 mål ind

Imo mangler vi to kanter. Dybala må ikke tages med da han ofte går i stykker.

Kom nu D’Amico!!!

C. Panucci
264 indlæg.
d. 09. august 2026

asromadk - Husk lige, at den trup faktisk også tæller Kone, Pellegrini, Pisilli og Molina.

Vores midtbane og vores forsvar ser altså stærkt og solidt ud. En god blanding af kulturbærere og rutinerede kræfter, og så en stærk flok ulvehvalpe.

Klart det er den der venstre wing, vi mangler. Og evt en reel backup til Wesley?

Men altså, ryger Kone til United, som der hele tiden er spået, så er der måske en grund til, at både Frattesi og Carlos Augusto stadig trisser rundt i Inter?

Jeg er egentlig ok med de her piv ringe generalprøver. Det er faktisk så ringe, at jeg næsten kan få sølvpapirshatteideer om iscenesættelse, fordi vi åbner mod et - på papiret - helt vanvittigt Fiorentina-mandskab.

Vi er tyndt besat i venstre siden, men ellers mener jeg faktisk, vi absolut kan stille med både en stærkt start-11, men også kunne spare trætte spillere til de vigtige kampe, uden vi skal bede til både Gud og Odin efter 5 min af kampene, pga den ringe kvalitet på bænken.

1

asromadk
3972 indlæg.
d. 09. august 2026

Ja, Panucci, den er jeg faktisk med på. Men det er bare ikke rigtig sådan det har set ud længe:

"En god blanding af kulturbærere og rutinerede kræfter, og så en stærk flok ulvehvalpe."

-- hele problemet har i mange sæsoner nu været at det som burde være holdets kerne, ryggrad, det er ikke spillere som kan bære det langsigtede projekt. Jeg elsker Mancini og faktisk også Cristante og LP7, men de har bare ikke hvad der skal til. Mancini skal have køligere typer at læne sig op ad - Cristante skal ikke være bagerste mand med snarere offensiv midtbane og LP7 skal nok endegyldigt betrages som en schweizerkniv, som dog har det med at sænke niveauet for meget som offensiv start 11'er.

Så det du skriver er lidt forkert når holdet så går på banen. Der hvor man er stærkest er også hvor man er svagest pga. de svingende præstationer og mentalitet, som har det med at blive en hæmsko.

Molina som sagt også nævnt, men det er uambitiøst at han skulle være start 11'er synes jeg, hvorfor jeg synes den plads er ledig.

Manu K, Pisilli og LP7 nævner jeg ikke, da de i princippet gør 'det samme. De ligger og roterer på CM som er en plads man er godt besat på men der er godt nok også mange om buddet uden at man sådan føler det er holdets hjerte som aldrig svigter.

Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige man burde rydde massivt op og få en CDM ind som passer til systemet.

Vi har
Cristante
Manu K
Neil
Pisilli

to 2 positioner - og alligevel føler jeg ikke det er der man er bedst. LP7 kommer desværre ikke til at spille MC under Gasperini, selvom jeg aldrig har forstået der ikke findes en træner som kan se fidusen i det og overtale ham til at gå den vej og se om man kan lave en Pirlo-Light med ham...

Ligesom man til CB har
Mancini
Ndicka
Ghilardi
Hermoso
Kouli
Ziolkow

Til at splitte 3 positioner, og alligevel vælter målene ind i pre-season.

Det er derfor jeg frygter at man
1) er alt for sent ude og kommer til at stå med samme problemer som sidste år: man mangler simpelthen de offensive spillere fra hvor tingene skal komme fra
2) man er egentlig på papiret 'godt besat' centralt, CB og MC, men uden at det sådan udgør en akse af spillere

Svilar

CB, man har rigeligt nu, men har man også sådan et forsvar som er givet til at kunne sikre top 3-4? Jeg er ikke sikker, for det afhænger mere af præstationerne fra Ziolkowski, Kouli og Ghilardi end det gør af de rutineret garde. Forventer ikke Mancini bliver årets forsvarsspiller i Serie A....

MC, man har et bredt udvalg af spillere men det halter i forhold til hvad der leveres på banen. Cristante bruges som bagerste mand, hvilket han ikke er ideel til. Hvis man kunne finde sig en Ederson type, så skulle Cristante nok i højere grad være rotationsspiller, som begår sig som offensiv midt (som tilbage i Atalanta tiden).
Manu K kommer i min verden aldrig til at blive målfarlig nok til at det giver helt mening. Måske, og kun måske, kunne han fungere bedre under Gasperini centralt hvis han lå sammen med.. ja. Ederson.

Jeg synes alt i alt holdet er svagt balanceret.
Godt besat på få positioner uden at man føler man er "all good" og har de ideelle spillere.
Elendigt besat på et par andre positioner, LW og back nr2., som man har haft lang tid til at gøre sig klar nu.

Frygter det værste lige pt., to uger tilbage og man er bare slet ikke på plads med truppen som jeg ser det......... For hvis jeg skulle være meget kynisk og tænke, 'hvordan kommer man i spil til top 2-3 for alvor', så så billedet sådan her ud.. Hvis man for alvor skulle skabe et mesterhold.

------------ Svilar ------------
------- Mancini -- Ndicka -- NY(plug n play kvalitet)

NY (Wesley type) -NY(DMC, Ederson type )-ManuK*(eller en af de andre mange MC'er man har)- Wesley

Dybala (og er man nødt til at beholde som 2.valg) - NY x 2

Malen (Castro)

Hvis man virkelig skal kunne sætte turbo på den sportslige succes, så kan man lidt hårdt stille det sådan op synes jeg.
Man burde have hentet en CB'er som umiddelbart kommer ind med et højere niveau fra dag 1.
Man burde prioritere en DMC som besidder nogenlunde samme kvaliteter som Ederson i Atalanta.
Man skal have 2 LW'er så man rent faktisk har noget at skyde med over en hel sæson.

I denne ligning har man så en bred trup med relativ høj kvalitet, da man har spillere som
Hermoso
Kouli
Ziolkow
Ghilardi
Cristante
Pislli,
Neil
LP7
Vaz
Rensch
Molina

til at udgøre bredden i truppen (men ikke startere). Hvis man fik en Ederson type med top kvalitet burde man kunne ofre Manu K ift. økonomien. For så har man reelt Pisilli, Neil og Cristante til at deles om 1 plads...

Best case er man 2 signings fra at stå OK klar om 2 uger til sæsonstart.
I bund og grund, worst case, synes jeg man er 4-5 signings væk fra at have skabt et hold jeg fra kamp 1 ville finde relevant at snakke top 3 om.

[Rettet af: asromadk - 09/08/2026 - 09:32]

Tottithorsen
5028 indlæg.
d. 09. august 2026

Ligner en handel med Porto om Diego Mora?? Nogen der kender til ham? 45 millioner euro. Alligevel en sjat.

asromadk
3972 indlæg.
d. 09. august 2026

Rimelig vild handel, hvis den passer. Når man tænker på hvor hypet han har været / er. Det kan blive fugl og fisk. Fantastisk signing, men vil nok igen stille mig en anelse lunken overfor om det løser det akutte LW problem. Mora er, som jeg har forstået ham, i højere grad en mellemrumsspiller end en kant. Han er teknisk vanvittig, visionær og målfarlig både med assist og selv. Men han er tættere på at være en Dybala end Lookmand - og her har vi problemet. For Gasperini skal bruge en Lookman, ikke endnu en Dybala (som ikke truet intenst nok vertikalt).

Mora, kæmpe fan, ligesom jeg ikke har noget imod Kouli, men det er en bunden opgave lige nu at man inder mindst 1 spiller til LW som kan true i dybden/vertikalt. Man skal have lidt af det hele og man mangler desperat sådan en der sætter sig igennem og sætter folk i løb direkte mod modstanderens mål. Her er jeg lidt i tvivl om Mora løser noget - eller om han blot bliver endnu en dygtig boldflytter (som så mangler folk der kan noget andet ved sin side).

Tottithorsen
5028 indlæg.
d. 04. september 2026

Det var ikke længe Dybala holdt sig skadesfri.... tvivlsom til kampen i morgen pga. muskulært problem.
Hvor er det tragisk og trist han altid render ind i skader!

asroma87
3717 indlæg.
d. 04. september 2026

Klassisk Dybala! Man skulle aldrig have forlænget med ham og så skulle klubben bare have taget sig sammen og betalt det som Greenwood kostede...

Jeg så Greenwood spille i begge Fenerbahce kampene imod Celtic, hold kæft han er god!!!

Men det kan folk jo selv vurdere når vi spiller imod Fenerbahce den 10. september. Mit bud er at han minimum scorer 1 mål imod os i kampen(desværre)

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma