Login
Glemt password Opret bruger

Calciomercato estivo 2026

Kategori: Generelt

0 indlæg.
d. 26/05/26 08:40

Markedet åbner lidt tidligere i år, allerede 29 juni.

De officielle datoer for de kommende transfervinduer er nu fastlagt. I Serie A vil sommerens transfervindue finde sted fra 29. juni til 1. september 2026.
Forbundsrådet har givet forbundspræsidenten bemyndigelse til at godkende registreringsperioderne for professionelle fodboldspillere, altså transfervinduerne. Transferkampagnen vil vare fra 29. juni til 1. september 2026 (kl. 20.00) for Serie A.

Spændende er nærmest ikke fyldestgørende for, hvor afgørende sommeren bliver. Kan man tænke strategisk, langsigtet, finde de rigtige emner - til de rigtig priser (undvige at købe spillere, hvor man til oktober ikke forstår, hvad man har fået for de mange penge...), osv.

Må indrømme, at jeg allerede får lidt ondt i maven ved rygterne som poppede op straks man var i CHL.

En dyr Greenwood (en type der fylder lidt meget på papiret er ikke hvad man har brug for ærlig talt)

Summerville (har man stadig en fetich for, men er det ikke muligt at finde en billigere løsning - han rapporteres jo til at koste et sted i mellem 30 og 40 mio euro....)

En ligeledes dyr Nusa og måske endnu dyrere Zirkzee. De to her kan nok godt forsvares - Joshua kender Gasperini jo rimelig godt - og Nusa er vist bare sådan en han har haft et crush på i et par år (og allerede før han kom til Rom).

Men.

Man risikerer i min optik at gøre det man altid gør. Blive lidt for begejstret - lidt for hurtigt - hvis man pludselig har spenderet 80-90 mio euro på Nusa og Zirkzee. Man ender med at Nusa går slemt i stykker til September og Zirkzee er marginalt bedre end Dovbyk efter hans genkomst til Italien - og så står man bare i samme uduelige situation som altid.

Jeg håber virkelig at man finder 5-6-7 nye, friske spændende spillere for de her 80-90 mio euro hvis det endelig er man skal bruge så mange penge. Det MÅ være muligt - det har Gasperini bevist i årevis i Atalanta - at finde nogle emner, hvor man køber en spiller inden dennes endelige gennembrud. Inderligt håber jeg, at man ændrer sin taktik nu og ikke begynder at hagle løs med midler man så bare sommer 2027 skal finde jf. FFP for at bare komme i balance.

Belgien, Holland, Norge, ja sågar Danmark - det må være muligt at finde nogle spændende spillere og give den et skud med at etablere en mere bæredygtig transermarkedsmodel. Fx sælge Manu K dyrt til PSG og give Yirenkyi fra FCN et skud i pæn plusvalenza på det bytte. Kunne man fx lykkes med at hente Frattesi + Yirenkyi for 50-60 mio euro - og få ca. det samme for Manu K - så har man altså gjort en interessant handel her.

Omvendt i angrebet - det MÅ være muligt at undgå at give 45 mio euro eller sådan for en angriber. Tiden er bare ikke til det. Man bør tænke klogt - sælge Dovbyk og se om man kan liste Scamacca til for ca. det man får for ham = det kommer man forstærket ud af.

osv osv. Man bør forsøge at finde måder at optimere truppen på uden at vælte budgettet med det samme. Kan man så sidde og have midler til at lave 1-2 kvalitetshandel til vinter, så har man sat sig selv et godt sted.

Har sjældent glædet mig til et transfervindue som nu - håber bare man tænker sig om. Hvis man får sikret sig Malen, LP7 og Dybala forlænger - så kan man godt tillade sig at tage den med ro. Så har man alligevel truppen intakt og kan forsøge langsomt at lave den nødvendige udskiftning. Celik hader folk herinde - kan han slappe af med lønkravene så synes jeg han er en fin breddespiller også. Kender klubben, systemet og har tydeligvis gang på gang vist sig som en trænerne regner med. Det tæller jo trods alt - så kan man jo være nok så meget sofa træner.

Min top 3 og must-do's

1. Mindst 1 ny back der passer til systemet. At have 1stk af denne type (Wesley) er ganske enkelt ikke nok. Det bliver for tandløst og det er benzinen der skal drives motoren på hele konceptet med Gasperini. Man får ikke nok ud af hans ideer, hvis man ikke kan være stærkere på denne position.

2. Venstre kant. Ikke en højre kant der kan spille begge sider - men en der helst begår sig i venstre side. Højre benet, målfarlig. Lookman-type. Må gerne være en 21 årig man finder i en mindre liga til 12 mio euro - men det skal være en som Gasperini og hans folk tror tungt på.

3. Flere offensive kort. 2-3 spillere som kan gøre sig som falsk 9'er og/eller kant. Især venstre side, højrebenede. For min skyld må det gerne være unge talenter - men man kunne også overveje at give etablerede liga-spillere et sted.

Gaetano Oristano - godt potentiale, måske en spændende breddespiller der kunne banke på til en startplads lige nu
Jesper Karlsson - hvis han var billig nok, kunne han være en god schweizerkniv - for er det ikke lige før han godt ville kunne omskoles til back i Gasperinis system?
Dannis Man, Suslov. Jeg ville næsten hellere at man bruge 25 mio på en af dem end 40 mio på Summerville. De kender ligaen og kan forhåbentlig levere fra dag 1.

God sommer og spændende hvad der skal ske - Malen er vel første mand som lige skal være genstand for en pressemeddelelse.

C. Panucci
264 indlæg.
d. 27. maj 2026

tal fra Transfermarkt.

Forlæng med Dybala, Pellegrini og Celik.

Carlos Augusto - Inter - 26 mio euro / Gallo - Lecce - fri transfer
Frattesi - Inter - 22 mio euro
Pinamonti - Sassuolo - 15 mio euro
Venturino - Genoa - 7,5 mio euro (købsoption)
Chiesa - Liverpool - 15 mio euro

85,5 mio euro

Hvis Angelino kan bruge sommeren på at arbejde sid tilbage, så ser jeg ingen grund til, at han ikke skulle være fast på venstrekanten og så kan vi jo snildt "nøjes" med Gallo som garderingsspiller.

Jeg tænker ikke vi skal sætte næsen op efter at starte August med en trup, der kan ramme semifinalerne i CL. Kontinuerligt og roligt skal vi bygge op, så skal vi til gengæld nok vinde CL 3 gange i træk, når Wesley, Ghilardi, Ziolkowski og Pisilli rammer 26 år :)

asromadk
3971 indlæg.
d. 27. maj 2026

Frattesi bør i hvert fald være en no brainer. Tiden må altså være kommet nu. Eneste dilemma er nok, at det er på en position, hvor man ikke nødvendigvis behøver +1. Det er i hvert fald langt vigtigere på andre pladser. Men kunne i min verden godt være Manu K der ofres i den ligning, hvis man fx kunne få to spillere af relevans ind i stedet for ham og gå i nul. Manu K er for mig en klasse spiller, men jeg synes også han har en begrænsning, som er lige til at falde ned over stolen over - manden er ikke direkte/dygtig/insisterende nok i sine forsøg på at være målfarlig. Han er som en prime-Pogba, bare uden målfarligheden. Og det synes jeg faktisk godt man kan tillade sig at Cash In på, hvis man fx kunne få Frattesi + en anden spiller af relevans ind og gå i nul.

Jeg håber meget at man forsøger at tænke sådan - forstærke truppen uden at risikere for meget økonomisk. Rensch ud til 1,5 mio euro og Gallo ind på fri er jo fx et fint lille move.

DanieleTotti
1044 indlæg.
d. 27. maj 2026

Malen er sikret: https://www.asroma.com/en/news/75420/donyell-malen-statement

Vi er jo et fint sted i forhold til mange andre hold. Lazio er ved at gå i opløsning, Gattuso har endnu ikke bedrevet noget som træner. Atalanta er på vej ned igen (Gasperini-effekten er kommet til Rom), det er ikke unormalt for mindre klubber der opererer over egen vægtklasse i en periode - det er sjældent stabilt. Milan har lavet totalt reset og Juve har endnu ikke fundet fødderne.

Holdet er jo ok solidt efter tilføjelsen af Malen. Der er jo nogle åbenlyse positioner der skal forbedres: en wingback, de to offensive midtbanespillere. Jeg har ikke helt vildt fidus til Soulé endnu.

Gasperini er vist opsat på at få nogle tidligere spillere, Freuler, Zappacosta, Scamacca ind som backups. Det lyder jo fint, italienske, erfaring, solide og faktisk også kvalitet. Tænk hvis vi havde haft Zappacosta som backup til wingbacken i stedet for Celik!! Gallo vil være fin til venstre backen, og hvis vi beholder Rensch er vi godt dækket ind der.

Hvis vi kan ramme de rigtige spillere til de offensive midtbanepositioner er vi jo tæt på at være det andet bedste hold i Serie A.

Romaneren
1977 indlæg.
d. 27. maj 2026

PDF'en på Malen er landet, og det er jo nok det vigtigste her på kort sigt.

Næste ting bliver jo nok en af de mindre sjove: der skal nogen ud før 30. juni, så vi endegyldigt kan komme ud af FFP-kløerne. Og det skal være et ret stort salg. Svilar bliver, det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Det efterlader Koné, Soulé og Ndicka som de mest oplagte exit-kandidater. Koné tror jeg ikke på, og det vil også være vanvittigt at skyde ham afsted før et VM, hvor Frankrig garanteret kommer langt og Koné spiller en stor rolle og garanteret øger sin markedsværdi. Soulé håber jeg personligt bliver - og hans værdi kan heller ikke være på sit højeste efter skadespause. Det efterlader Ndicka som det bedste salgsemne - han har været i klubben i en god tid, kom til på en fri transfer (stor plusvalenza) og spiller på en position, hvor vi har en Ghilardi, som måske godt kunne være klar til at tage over.

På den anden side af VM bliver det rigtig skægt - der kan vi bruge CL-millionerne på at styrke truppen og skaffe os af med lidt af dødvægten. Jeg håber på:

Dovbyk ud - Scamacca ind. Det tror jeg kan gøres til cirka samme pris.

Celik ud - kan ikke se hvorfor man skal forlænge ham. Wesley-Rensch på højre wingback er jo en kæmpe stærk rotation. Og helt unge Buba Sangaré kommer tilbage fra lån i Spanien, hvor han har spillet La Liga.

Angeliño ud - jeg tror ikke på, at han nogensinde bliver god igen. Bernasconi fra Atalanta ind kunne være en drømmetransfer. Ellers skal man rykke Rensch over på venstre wingback og købe Fortini fra Fiorentina som backup til højre wingback.

Forlængelser til Dybala og Pellegrini på lav løn - indløsning af Venturinos lån - Zaragoza og Tsimikas retur - forhåbentlig salg af Salah-Eddine, Baldanzi, Abdulhamid og Kumbulla. Romano, Cherubini og Pagano håber jeg kan få ydermandater på bænken og få chancen for at brage igennem i Rom.

Bliver en vanvittig sommer med en millard rygter! Fx rygtet om Greenwood, som jeg virkelig håber ikke har noget på sig. Det vil være grimt for klubben at have sådan et menneske i truppen.

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 27. maj 2026

Forklar mig lige hvad i har imod Greenwood? Spørger af ren uvidenhed. Har kun set det han har præsteret for Marseille.

Mouritzen94
1 indlæg.
d. 28. maj 2026

Det bliver et spændende transfervindue!

Jeg håber i hvert fald dette sker:

Ud
Koné (Vi kan tjene gode penge på ham - også nødvendigt ift. FFP)
Dovbyk (Vaz er reserve, så vi kan lige så godt tjene lidt penge på Dovbyk)
Kumbulla (Ikke god nok)
Abduhamid (Ikke god nok)

Udlån
Baldanzi (Han kan blive god men mangler spilletid og selvtillid)

Ind
Frattesi (Erstatning for Koné)
Comuzzo (Stort potentiale og vi mangler CB's)
Palestra (Ny startende wingback)
Chiesa (Kant/offensiv midtbanespiller)

Forlæng
Dybala
Pellegrini

Udløb
Tsimikas
Ferguson
Celik
Zaragoza
El Sharaawy

Opstilling til næste sæson
Spillere med parentes () er reserve:

Malen (Vaz)

Dybala (Pellegrini) - Soulé (Chiesa)

Wesley (Angelino) - Frattesi (Pissili) - Cristante (El Aynaoui) - Palestra (Rensch)

Comuzzo (Hermoso) - Ndicka (Ghilardi) - Mancini (Ziolkowski)

Svilar (Gollini)

[Rettet af: Mouritzen94 - 28/05/2026 - 10:37]

DanieleTotti
1044 indlæg.
d. 28. maj 2026

Chiesa er et stort spørgsmålstegn ift. niveau og bør ikke satses på (Tsimikas host host). Vaz er simpelthen ikke god nok endnu og kan ikke være backup angriber i en sæson med Champions League, det vil være for useriøst.

C. Panucci
264 indlæg.
d. 29. maj 2026

Jeg gad egentlig godt se klubben hente et par rutinerede garderinger ind, som også kan levere lidt international erfaring.
FX. Rüdiger, Icardi og Julian Brandt. I bund og grund må næste sæsons helt store mål vel være at konsolidere top4. Hvis vi kan hente nogle rutinerede kræfter ind (Icardi og Rüdiger) på korte kontrakter, så er jeg sikker på, de både vil lære godt fra sig, men også absolut agere pålidelige brikker i CL samt mod nogle af de der top6-holde i Italien. De kampe SKAL vi altså til at vinde igen!

Smid Frattesi, Gallo, Summerville i den pulje der, så lever jeg nok uden Dovbyk og med sorgen over Faraoens videre færd.

Så kan vi næste sommer hente Comuzzo/Scalvini og se Vaz blive den nye, franske Luca Toni.

Sund
1459 indlæg.
d. 30. maj 2026

Det bliver et virkelig spændende transfervindue i år - til dels fordi vi har et nyt Gasperini projekt med CL at lokke med, men også fordi der ligger et VM og lurer der virkelig kan ændre på spillernes værdi.

Mine prioriteter for vinduet:
1. Forlæng med Dybala med reduceret løn
2. Hent en fuldgod LW og Wingback:

- Summerville, Tzolis, Alajbegovic
- Dodo type (bedre offensiv end defensiv)

3. Få noget bredde ind på holdet så vi er bedre polstret til CL og et stramt kampprogram. Her er jeg enig i billige fornuftige løsninger som Freuler, Zappacosta mv

Og så selvfølgelig sælge alt vores dødvægt i truppen.

Det er bare vigtigt at Gasperini har det sidste ord, så spillerne passer til ham. Men det er jeg sikker på er i helt rød tråd med at man henter Atalantas sportsdirektør nu.

Som nogen af jer andre nævner, tror jeg at med de korrekte indkøb på LW og Wingback kan være startskuddet til at Roma kæmper med om de sjove pladser igen og skal tages seriøst i en titelkamp.

Lad os bare håbe vi får truppen på plads nogenlunde hurtigt så der ikke opstår hovsa løsninger igen.

C. Panucci
264 indlæg.
d. 30. maj 2026

jeg ville simpelthen knuselske, at have Gallo og Zappacosta som garderinger på vores wingbacks. Kunne bruge dem mod de små hold og egentlig føle mig nogenlunde sikker, hvis der skulle ske noget med førstevalgene eller Rensch (som jeg virkelig begynder at have noget fidus til)

Og ja, det bliver bare super, super spændende med det her vindue. Der skal rutine ind, for det bliver en lang sæson, med helt nye nerver på og en konsolidering i top4, der bare SKAL hjem. Samtidig, så er vi jo igang hele den her ændring i forretningsbenet - og på banen - hvor der skal bygges noget langvaring og sultent op.

men altså, Summerville/Alajbegovic og Venturino, så er vi vel nogenlunde sikret ift El Shas afgang. Men kæmpe potentiale!

Jeg er ret spændt på især den venstre wingback-position. Er der et eller andet ift Angelinos stil og Gasperini, der ikke rimer, eller er manden simpelthen ikke oppe på 100% endnu? - Kommer han det nogensinde?
Og hvem er det lige, ud over Calafiori, der virkelig ville kunne løfte den plads? Og som vi har råd til.

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 01. juni 2026

Er ham summerwille ikke en døgnflue? Har han ikke præsteret på højt niveau et par måneder for West Ham? Jeg har ikke den store fidus til ham. Ser meget hellere Greenwood!
Gallo? Den ser jeg heller ikke ske. Niveauet er for lavt.

Romaneren
1977 indlæg.
d. 01. juni 2026

Umiddelbart kan man jo nok sige, at det er mærkeligt for en klub, der skal spille CL, at man er interesseret i en gut, der har scoret fem mål på en sæson for en PL-nedrykker. Hvis det er ambitionsniveauet, så håber jeg at Cherubini eller Venturino brænder banen af, når de får A-landsholdsdebut af Baldini lige om lidt. De er immervæk nogle billigere gutter at have som backup på den wing. Alajbegovic og Cherubini/Venturino på den position, og så er fremtiden sikret.

Gallo som backup på venstre wingback skal være mere end velkommen. Gratis, god alder, masser af Serie A-erfaring. Utvivlsomt en opgradering over Tsimikas - og der er garanteret mere fodbold i ham, end der har været i Angeliño i denne sæson.

… Hold kæft hvor kan de CL-penge bruges forkert, når man lige tænker over det! Mega spændende. Men først må vi se, hvem der ofres til FFP.

Sund
1459 indlæg.
d. 01. juni 2026

Jeg er faktisk semi begejstret over Gasp's kæmpe ønske om Greenwood.
Hvis vi lige pakker hans blakkede fortid sammen og kun kigger på hans fodboldevner de sidste mange sæsoner.

For mig er han en stor opgradering fra Soule.
Greenwood har mange flere facetter i hans spil og kan lidt af hvert - mål, assist, god med begge ben og et godt overblik + drible og fart. Soule er sindssygt et-benet og hans aktioner fører sjældent til chancer.

Gør lige jer selv en tjeneste og youtube lidt af hans højdepunkter de sidste par sæsoner.
Selvfølgelig i mente, at det kun er de positive highlights man ser.
Det er tydeligt en spiller med selvtillid og en direkte farlighed i hans offensive spil.

Jeg håber vi lytter til Gasp og går efter ham, da han nok er den spiller på højest hylde pt vi kan få med et direkte impact på holdet. Og han har en fin alder.

Men spændende om vi kan være med på prisen, da der er stor interesse i ham.

[Rettet af: Sund - 01/06/2026 - 17:16]

DanieleTotti
1044 indlæg.
d. 02. juni 2026

Ja for mig gør det heller ikke noget at Soulé ofres. Jeg tror der er mange bedre kantspillere derude. Det er vist lige knap 60 millioner vi skal hente, og med 10 millioner for Baldanzi er vi da et godt stykke på vej. Så kan vi måske nøjes med et salg af en topspiller mellem Soulé, Koné og Ndicka.

Greenwood er spillermæssigt helt på højde tænker jeg også. Men vi kan som storklub der arbejder på at promovere os ud i verden have sådan en gut på holdet. Se lige de kampe hvor spillerne har en rød streg på kinden i kampen mod vold mod kvinder - kan Greenwood der netop har været under kraftig beskyldning for overgreb være et frontbillede? Nej, det vil være et gigantisk selvmål. Det er jo ikke fordi sponsorerne kommer flyvende til klubben i forvejen...

Summerville, Malen og Zirksee oppe foran kunne være spændende og nærmest scoudetto-værdigt. Det vil selvfølgelig rykke noget på magtbalancen i klubben at have tre landsmænd på de mest prominente og eksponerede positioner. Det er selvfølgelig ikke nødvendigvis en dårlig ting at der rykkes lidt på Mancini, Cristante og Pellegrinis alt for store indflydelse til fordel for spillere der faktisk er bedre end middelmådige (måske lige Mancini delvist undtaget).

Romaneren
1977 indlæg.
d. 04. juni 2026

Virkelig spændende med Ziolkowski-rygterne lige nu. Ingen tvivl om at knægten kan blive rigtig god (han var købt en som en slags mini-Huijsen, og det synes jeg faktisk godt at man kan se) - men er det rent faktisk sandt, at et Ziolkowski-salg til Premier League kan generere så meget plusvalenza, at man kombineret med de andre småtransfers kan nå FFP-målene, så er det jo en genistreg. Vi sælger en (unægteligt meget lovende) bænkevarmer og undgår at afskibe Koné/Ndicka/Svilar/Soulé - om ikke andet, så kan Koné i hvert fald nå at spille VM med Frankrig og givetvis øge hans markedsværdi med ret meget, inden man ser om han skal skibes afsted. Og det samme kan i virkeligheden gælde for fx Salah-Eddine.

Arsi
768 indlæg.
d. 04. juni 2026

Det kan jeg ikke få til at gå op?

Er det ikke 60 mio euro der skal hentes?

Jeg synes faktisk Ziolkowski ser absurd spændende ud! Langt bedre end Huijsen da han var her (udover de basser han lavede). Ziolkowski har dog været uheldig med de hurtige udskiftninger (den ene var han elendig og den sidste kamp var rent taktisk da han fik et gult) og jeg tror han har haft godt af at træne igennem med holdet igennem sæsonen for så at kunne få flere chancer i næste sæson når vi skal gøre os gældende i 3 konkurrencer.

Jeg er faktisk derude hvor jeg ville have det helt OK hvis vi smed Soulé afsted for et stort beløb. De snakker om over 40 mio for at sælge ham. Han har været rigtig god i første havldel af sæsonen, men den sidste halvdel af sæsonen var han præget af skader og efterfølgende underpræsteret. Dertil har vi jo set at vi har kunnet uden ham, så hårdt som det nu lyder. Jeg synes han er pisse hamrende god, men hvis han havde mere fart, så havde han haft en større stjerne.

Når man så kigger ind i de rygter der florer, så sker der maaange spændende ting som der gør HVER evig eneste sommer.

Summerville - Jeg kender ærligttalt ikke nok til ham, men bare det at han er udtaget til VM og ud fra hvad jeg har læst er en hurtig og god dribler, så kunne det være rigtig spændende HVIS man kan få prisen ned da West Ham er rykket ud af PL. Jeg ville ikke være glad hvis han skulle koste 35 mio.. Med mindre han brænder banen af, så hører i ikke noget fra mig igen.

Greenwood - Mest spændende rygte synes jeg. Eftersigende Gasperinis drømme transfer. Kan med begge ben. Har præsteret i Frankrig. Rodet baggrund, men fodboldmæssigt er han on point. Han ville passe utrolig godt ind i taktikken. Med udgangspunkt i at Dybala ikke spiller alle kampe, så er Greenwood jo rigtig vigtig at have fra højre side af. Super fart, Gode tal rent mål og assist. What's not to like (udover hans kæreste som han har barn med har anmeldt ham for vold men senere trukket disse tilbage af en eller anden grund).

Kerim Alajbegovic - Virkelig spændende ung bosnier som virkelig gerne vil til Roma, men Gasp er ikke convinced. synes egentlig det er ret ærgerligt, fordi med ham har man jo også grundsten til fremtiden. Lad os sige man lander Summerville og Alajbegovic, så har du en der kan starte og en der kan lærer og tage over med tiden.

Frattesi/Mancini - Den handel ser jeg absolut ikke ske. Jeg nægter at tro på at Mancini skifter til Inter. Han er nærmest Romer efterhånden.

Saud & Sangare - Begge er officielt blevet solgt nu. Saud har man en tilbagekøbsklausul på 4 mio euro og man har solgt ham for 3,5 mio euro, så egentlig en fin handel. Vi kan vel hente ham hjem såfremt der mere interesse og vi kan få solgt ham videre til en højere pris. Måske man bare skulle beholde ham som back-up???

Baldanzi - Ryger vidst med 2 mio rabat til Genoa. Ærgerligt, men manglede slutprodukt (og fysisk)

Salah-Eddine - Han har vidst afvist kontraktbuddet fra PSV og vil have en chance hos Gasp. Jeg ved ikke hvor dygtig han er fordi man har nærmest ikke set ham spille. Men kunne man få Angelino i omdrejninger igen og Salah-Eddine som back up, så har vi jo egentlig helt fine wb der kan suse op og ned af kanterne? Eller hvad tænker i?

Jeg så gerne en opstilling á la dette:

Svilar
Mancini - N'Dicka - Hermoso
Wesley - Koné - Pisilli - Angelino
Dybala/Greenwood - Summerville/Alajbegovic
Malen

Så ville jeg stadig føle mig tryg over truppen når den blev roteret:

Svilar (Gollini spiller næppe)
Celik - Ziolkowski - Ghilardi
Rensch/Saud - Cristante - El Aynaoui - Salah-Eddine
Soulé - Pellegrini/Alajbegovic
Malen/Vaz/Dovbyk

Opstillingen hvis der var lidt mere frie rammer for ønsker ift. rygter:

Svilar
Wesley - Koné - Pisilli - Angelino
Greenwood/Dybala - Sumerville/Alajbegovic
Malen/Zirkzee/Scamacca

Det er bare nogle tanker og nogle af dem mere urealistiske end andre, men sjovt bliver det her til sommer, når vi ser hvem der bliver hentet. Håber stadig vi vil have nogle unge talenter ind for udvikling mens de rutinerede kan give deres her og nu

Sund
1459 indlæg.
d. 04. juni 2026

Jeg tror ikke at vi kommer udenom at sælge en profil inden 30/6.
I prioriteret rækkefølge håber jeg på salg af en af:

1. Soule
2. Ndicka
3. Kone
4. Svilar

Og så håber jeg på tilgang af:

- Dodo (2x Cafu på backs? ja tak)
- Greenwood (absolut forventet instant impact spiller der hæver niveauet)
- Summerville (Nedrykket West Ham, ideel spiller der passer godt til Malen og kan sætte en mand af)
- Zirkzee (All-around spiller til de forreste pladser, der harmonerer godt med Malen)
- Freuler (backup midtbaneslider til en lang CL sæson)
- Zappacosta (solid backup til begge backs)

Derudover kunne det være fedt at se mere spilletid til Arena, jo mindre man lejer ham ud.
Dodo er højreback, men synes Wesley har overbevist mig om at han også er fremragende på venstreback.

Lad os få landet den nye sportsdirektør og så tror jeg vi går et UTROLIGT spændende transfervindue i møde, hvor vi lige pludselig er attraktiv som klub med CL deltagelse.

DanieleTotti
1044 indlæg.
d. 04. juni 2026

Ja flot arbejde allerede. Sangare for 4.5, Saud for 3.5, Baldanzi for 8. Alle spillere der ikke rigtig har præsteret når de har fået en sjælden chance. Tilføj 6 millioner efter en retssag omkring Calafiori og vi er allerede oppe på omkring 22 millioner euro ud af 60 uden sportsdirektør og uden at sælge profiler.

Salah-Edine har umiddelbart 0 assist og 0 mål i Holland for mesterholdet. Det lyder faktisk ganske dårligt, så jeg tvivler på han er løsningen.

Summerville er vist tilbøjelig til muskelskader. Det er de spillere vi skal undgå at have som bærende kræfter: Dybala, Bailey....

C. Panucci
264 indlæg.
d. 06. juni 2026

Sangare - 4,5
Saud - 3,5 (minimum)
Baldanzi - 8
Shomurodov - 5,6

- 21,6

Så kommer Kumbulla, Dobvyk med flere jo nok oveni og så må vi altså være temmelig tæt på 0, som jeg ser det.

Jeg begynder mere og mere at fundere over, om det faktisk er Ziolkowski, der holdes spændt i buen til FFP - HVIS det skulle blive relevant. Sub-top-PL klar til at smide 18-22 mio euro, for "den nye Hujisen", skulle det blive nødvendigt for Roma at sælge ud.

Tony på toppen, både med de salg og med de køb han laver - det bliver altså spændende nu!

asromadk
3971 indlæg.
d. 17. juni 2026

Det forlyder meget at det er Soule man forsøger at ofre for at lægge puslespillet

Det synes jeg er fornuftigt.

Godt topniveau men han har bare i 80% af tiden i klubben ikke lignet en der kan finde det på permanent og konsistent basis.

Gasperini vil hellere sikre sig Manu K og Ndicka bliver fx. Og det kan man godt forstå egentlig - summen af det Soule har leveret er i den grad til at overskue i forhold til at erstatte ham.

Det er lidt spændende nu. For om Gasperini får tingene som han vil bliver nok ret tydeligt om få uger når de første handler ind/ud er færdiggjort. Virker til at Greenwood er dette transfervindues “Rios”… spændende hvor mange uger alt skal handle om den handel og om den så også bliver til noget eller glipper pga nogle mio euro distance mellem partnerne..

Sund
1459 indlæg.
d. 24. juni 2026

En uge tilbage inden FFP deadline - der må ske mange store ting de næste par dage.

Jeg ser det mest sandsynligt at Soule og/eller Kone er løsningen til FFP inden 30/6.
Faktisk ser jeg gerne begge to blive skudt afsted, hvis prisen er fornuftig.

Jeg mener vi er godt garderet på CM, hvor jeg håber det bliver en rotation mellem Pisilli/Cristante/El Aynaoui + en ekstra til bredden ala Freuler, hvis det ikke er formålet at bruge LP7 på pladsen.

El Aynaoui håber jeg virkelig tager hans VM form med til klubplan, da han er en perfekt powerplayer til Gasp' system - han skal bare lige af med de små fejl han tit laver. Den mand har virkelig de dynamiske løb vi har efterspurgt i lang tid ctr en stationær Cristante/Kone.

Og så er jeg vildt spændt på hvem vores "stjerneindkøb" bliver på LW/RW og Wingback.
Jeg tror umiddelbart på Greenwood og Dodo. Hertil skal vi hente en masse bredde så vi er polstret til en lang sæson med CL og skader!

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 24. juni 2026

Skyd Soulé og Dovbyk afsted. Håber vi beholder Kone og Ndicka

Jeg er ikke fan af Dodo - har i set ham forsvare?

asromadk
3971 indlæg.
d. 25. juni 2026

Problemet med Greenwood er, at han skulle være blevet tilbudt en monsterløn i Tyrkiet. Som man i Rom hverken kan eller vil matche. Så spændende, hvad der pt. foregår. Han står ved en skillevej, tænker jeg, hvor han skal vælge mellem average-joe tur til Tyrkiet eller noget som kan blive helt unikt for ham selv og AS Roma.

Tror desværre ikke man lander ham. Det bliver sådan en hvor man ikke fatter, at man har spildt så meget tid og energi på en spiller man så ikke ender med at få.

Soule har man eftersigende svært ved at finde nogen der vil betale 40mio euro. Forståeligt. Hvis man er "nødt" til at sælge ham til 20 mio euro for at få det til at ske, så bør han blive.

Manu K nok bedste kandidat her og nu, da der eftersigende allerede skulle være tikket lidt 50mio euro ting ind. Der er nok noget at arbejde videre med her - kæmpe topniveau, men i min optik simpelthen ikke farlig nok på banens sidste tredjedel. Prima-Pogba uden alle målene, på hans bedste dage. Alibispiller med naturlig god fysik klart, på de værste. 45-50 mio euro det bør man hakke til på.

Ellers ja, kan det gå stærkt. spørgsmålet er om man i bund og grund ikke også afventer lidt. FFP skal ordnes og så sættes tempo'et i vejret når Tony officielt er i gang.

og for lige at tage Greenwood op igen.. altså.. jaja, han er god og tydeligvis Target No 1. Men helt ærligt. Der tales om at man står klar med en kæmpe pose penge for ham hvor en stor del af det vil være i rater over de næste år, så man ikke skaber problemer her og nu. come on har man bare intet lært? Man skal lade være med at tage så stor en chance her. Man risikerer at stå med Greenwood som simpelthen viste sig at være langt fra 60-70 mio euro værd og så har man bare skabt yderligere problemer de næste par år i forhold til FFP - og man lægger unødigt økonomisk pres på de sportslige præstationer. En Greenwood-handel som den skitseres pt., ville være en katastrofe at have lavet, hvis man så ikke kommer i CHL hvert år nu. Kan blive en økonomisk katastrofe at gå så dyrt ind i den handel og ikke have for øje at man altså også lige skal have hentet 5 andre spillere med potentiale her og nu...

C. Panucci
264 indlæg.
d. 25. juni 2026

Jeg tror der arbejdes virkelig skarpt på:
Dovbyk, der rygtes il Trabzonspor, Ajax og Betis for ca 20 mil euro
Ziolkowski, der rygtes til Nottingham Forest for ca. 20 mil euro.
Sammen med Baldanzi, Sangare og Abdulhamid giver det ca 55-58 mill euro.

Og så er der jo nogle flere rygter/muligheder ift Salah-Eddine, Angelino, Kumbulla og Vasquez.

Det ville jo være intet mindre end en genistreg, hvis D'Amico kan stryge FFP med "overskuds"salg.

Arsi
768 indlæg.
d. 26. juni 2026

Det er desværre ikke helt så simpelt med FFP at man bare skal sælge for 50 mio euro. Det er 50 mio euro i plusvalenza. Så sælger vi Soule for 40, så får vi cirka sådan noget.. 25 mio euro i plusvalenza på ham. Det er både hvad du sælger ham for og hvor meget der kan afskrives på deres kontrakt. Det er i hvertfald sådan jeg har forstået hele det her FFP shit show.

Jeg håber at man kan skippe Kumbulla (er han ik stadig i klubben), Dovbyk, Soulé, Salah-Eddine og håber vi kan reddes på FFP ud fra dem og dem vi allerede har solgt i Baldanzi, Saud, Sangare osv

Sund
1459 indlæg.
d. 26. juni 2026

Og er der ikke noget konflikt med Greenwood-handlen ift at Marseille også har et FFP mål inden 30/6?

Det betyder vel, at de helst vil sælge ham inden 30/6 og vi kan vel først for alvor købe spillere efter 30/6?
Uanset er det vel en teknikalitet der kan omgås i ægte Roma-stil med en komplekst og "pis-i-bukserne" aftale.
Eller er jeg ved siden af?

Matt O'Riley rygtet er jeg ikke varm på - kan ikke se ham som en forstærkning på start-11 på nogen måde.

[Rettet af: Sund - 26/06/2026 - 12:32]

Romaneren
1977 indlæg.
d. 26. juni 2026

Til gengæld vigtigt at få med, at der ser ud til at lande to store summer lige ned i skødet på Roma med ualmindelig god timing, som ellers sjældent plejer at være denne klub forundt:

- 17-20 millioner euro som kompensation for nogle unfair fordelte TV-rettigheder

- omkring 9 millioner euro i en tredjehånds videresalgsklausul på Calafiori. Vi solgte ham til Basel med videresalgsklausul på 40% - Basel solgte ham til Bologna med videresalgsklausul på 50% - og Bologna solgte ham for et gigantisk beløb til Arsenal. Roma har været i retten (og vundet som jeg forstår det) på, at Roma er berettiget til 40% af AL indtjening, Basel har lavet på salget af Calafiori - og dermed skal de også have 40% af de 50%, som Basel har fået på at Bologna solgte Calafiori til Arsenal. Sindssygt kringlet - men jo ‘gratis’ penge lige ned i FFP-foret.

De to ting giver jo 25-30 millioner euro i ren og skær plusvalenza - hvilket er derfor, det muligvis kan være nok at sælge Soulé for 20 millioner i plusvalenza eller at sælge Ziolkowski for omtrent det samme.

Vildt heldigt, hvis det er tilfældet!

DanieleTotti
1044 indlæg.
d. 27. juni 2026

Det ser nu meget solidt ud. Det er godt vi har alle de ekstra indkomster. Der skulle dog være alternativer. Muligheden for at forlænge aftalen en år. Der skulle også være plads til diskussion ift. Eks. Lønnedskæringer osv.

Alt i alt er det et positivt tegn at vi ikke bare har solgt ud Monchi havde solgt Svilar 20, Kone for 25 og Soule for 15 og købt Kap Verdes 40 årige one hit wonder for 30. Det virker til Der måske er lidt forbedring på den front.

Der får vi til dels gennem Gasperini. Han er et røvhul at arbejde sammen med garanteret, men er meget direkte og finder sig ikke i noget. Det betyder også at ledelsen ente fyrer ham eller gør som han siger. Det giver endelig fornemmelsen af lidt ambitioner.

Sund
1459 indlæg.
d. 28. juni 2026

I øvrigt vildt mål Eldor scorede i nat.
Er jeg den eneste der savner ham som breddespiller der kunne komme ind og tonse rundt?

asromadk
3971 indlæg.
d. 30. juni 2026

Nej, det er du ikke. Det er virkelig tosset. Altså han kostede vel en pæn løn, så det skal med i ligningen - men i bund og grund har jeg alle dage undret mig over det.

Man kan sige det sådan her. Man har afskibet ham med stort underskud og fået - hvad - 5 mio euro i kassen.

Hvis man lige parkerer det med lønnen to sekunder, så har jeg bare svært ved at se, hvor man kan få en angriber med international snit og et rimelig højt top niveau for 5 mio euro. Så det er for mig at se en mærkelig ting der endte med at ske for ham - og ville han i bund og grund - desværre - ikke passe ret godt til Gasperini, hvis ikke narrativet omkring ham allerede var ødelagt?

Godt nok en spøjs historie med ham. Bestemt en fin 3 angriber fx som kan supplere på flere pladser offensivt over en lang sæson.

DanieleTotti
1044 indlæg.
d. 30. juni 2026

Hvis I kan mærke en sommerbrise i nat der føles som en lettelse på jeres skuldre, er det blot øjeblikket hvor Pellegrinis miserable kontrakt med alt for høj løn udløber. Det er brisen der signalerer forandring fra Roma-komplekset.

Nyd det så længe det varer. Måske bliver han forlænget, men det skal være på langt lavere løn der tilsvarer det han præsterer på banen og det ansvar han tager!

asromadk
3971 indlæg.
d. 30. juni 2026

Han bliver, det er helt sikkert. Klubben har dog så gjort klogt i at lade det gå sin gang nu - man ønsker jo at beholde ham, men på nogle helt andre vilkår. LP7 har alle dage slået mig som en der ikke helt havde mentaliteten til at tage de sidste skridt på turen mod international stjernestatus - har svært ved at se ham have modet til at søge andre steder hen.

Så valget for ham står nok mellem klubber som Bologna, Fiorentina osv., til samme løn som Roma vel nok sagtens er villige til at give ham. For en mindre fremtrædende rolle, vel at mærke, men mon ikke han alligevel føler fornuften kalder ham til at blive i Rom hos AS ROMA og forsøge at yde sit bidrag de kommende år.

For mig ville det være en fantastisk drejning, hvis han kunne ramme sådan et blomstrende efterår som fodboldspiller. Han er lige fyldt 30 og nu tyder alt på at hvad angår det pres han har været under i mange år - her bliver toppen altså lige taget af. Måske han kan udvikle sig til en vanvittig god og vigtig brik som trupspiller. Min drøm har i mange år været at han kunne finde vej mod en mere traditionel CM midtbanerolle- her tror jeg sku han ville gøre det fint. Manden har jo ikke spillet 60 kampe om året - i den bedste af alle verdener så rammer han sit livs form nu de næste 5 år og formår alligevel at slutte på toppen i en eller anden forstand.

DanieleTotti
1044 indlæg.
d. 30. juni 2026

Han er alt for fysisk og mentalt skrøbelig til at spille CM. Tænk hvor mange gange vi har set en Pellegrini liggende i eget straffeparksfelt med armene oppe fordi et vindpust fra modstanderen der løb forbi væltede ham. En anonym reserverolle mod de små hold i Serie A, hvor han kan fremstå som en "stjerne" fordi han kan bidrage på det niveau er rollen for ham i Roma. Alt andet har han vist sig ikke at have mentaliteten til Særligt ikke som anfører. Og ja det er harskt, men som ledende figur og med den løn i klubben har han fejlet totalt det ansvar han burde have taget i MANGE sæsoner efterhånden.

Sund
1459 indlæg.
d. 01. juli 2026

LP er bare en svær størrelse.

Ingen tvivl om at han er overbetalt på lønnen ift hans impact på holdet.
Og er hellere ikke i tvivl om at han bliver forlænget til "halv pris".

Kan han holde sig skadesfri har jeg et snært håb om en sen opblomstring, når det mentale pres bliver taget af hans skulder (anførerbindet permament til Mancini/Cristante).
Han skal bare spilles klog, så man ikke udstiller ham på den slappe fysik, ingen direkte 1vs1 på modstanderen og ingen løbedueller.

Jeg tror han giver en del til holdet udenfor banen og omklædningsrummet - lederrollen skal bare fuldstændig fjernes fra ham.

Nogen der ved hvad udsigterne er til FFP og bøde nu når vi ikke har solgt ud pr 30/6 som foreskrevet?

Arsi
768 indlæg.
d. 01. juli 2026

Jeg tror også at han giver truppen meget og det samme med de unge spillere.
Men jeg har også svært ved at se hvor han skal spille også i mente med de type spillere vi vil hente og spille med ifølge rygterne.

Ift. FFP, så er det jo ret kritisabelt at man henter D'Amico så sent, hvorfor der nærmest er ingen tid til at prøve aktivt at sælge ud. Soulé gider vidst ikke Saudi, hvilket er forståeligt.
Jeg synes sgu det er lidt lortet at vi på vores sidste år af FFP restriktionerne ikke kan få det færdiggjort så vi kan blive mere frigjorte som mange andre store klubber. Kæmpe hæmsko at vi formentlig skal have restriktioner til næste år igen. Indtil da, så synes jeg at jeg læste vi ville få en større bøde på 10-12 mio euro samt muligheden for at registrere færre spillere til CL.
Omvendt så har vi indtil videre holdt på alle vores gode spillere, så lidt positivt kan man vel også se på det.

Jeg har det sgu stadig super fint med at vi skubber Soulé videre og nu hvor vi ikke skal skynde os med at sælge ud, så kan prisen med rette komme op ift. de seneste rygter (han kunne sælges for under 40).

Jeg har ofte været misundelig på mange andre klubber som sælger spillere for store beløber, men vi kan aldrig gøre det samme.. Den tid må i hvertfald være ovre nu!

Hvad tænker i med transfers ind? Hvilke typer? hvilke positioner?

DanieleTotti
1044 indlæg.
d. 01. juli 2026

Fristen for alle klubber under FFP skulle være forlænget til slut juli, da VM ses som en forhindring for at sælge spillere. Det er kun salg der tæller med i denne, og ikke køb. Dvs. hvis vi sælger Soulé for 40 millioner er vi i mål, og samme dag køber Greenwood for 50 millioner er de totalt uafhængige af hinanden. Helt enig i at hvis et salg af Soulé kan få det ud af verden er det værd at gøre.

Det er et kæmpe signal til omverdenen af vi ikke længere giver vores spillere væk til spotpriser selvom vi er presset økonomisk. Det er i hvert fald vejen til ikke at undersælge som Roma ellers plejer at gøre grundet restriktioner og økonomiske udfordringer. Og så er der jo også lidt anderledes værdi i spillere der faktisk præsterer (Malen, Ndicka, Wesley, Svilar, Pissili, El Aynoui) fremfor delvist aldrende alibispillere som Pellegrini og Cristante. Flot signal at lodret afvise 40 millioner fra Juventus for Svilar (det var også lidt naivt og arrogant bud fra dem....).

C. Panucci
264 indlæg.
d. 02. juli 2026

Jeg er altså nødt til at udråbe en markant cadeau for klubbens ledelse. "Fair nok, UEFA, vi kan se hvordan det går for kæmpeklubberne. De betaler en bøde og så er de videre. Den går vi med på."

Alt for ofte har vi set de reelle omkostninger ved salg af vigtige spillere; Marquinhos, Rüdiger, Salah, Ibanez og ikke mindst med salget af Alisson, der vel mere eller mindre, trods det flotte beløb til UEFAs ære, nok har kostet os mere end en enkelt CL-deltagelse. Salget af profiler hvert eneste år, har vel snildt kostet klubben en milliard eller mere.

Nu insisterer klubben på en ny vej. Vi holder stammen, æder bøden og øger dermed vores muligheder for CL-kval ganske betragteligt og dermed en markant øget indtjening. Det er en lottokupon, jeg gerne vil spille med på!

Mht LP7, så ser jeg altså en kulturbærer og en super intelligent midtbanespiller,som jeg kan se et kæmpe potentiale i, når vi taler de her 50kamps-sæsoner. Jeg kan altså godt huske Pirlos omskoling til regista. Ikke at jeg siger, vi får en Pirlo ud af LP7, men jeg kan absolut se ham diktere spillet mod de lavere rangerende klubber og i Coppaen, således, at vi har friske ben til Kone og El-Aynaoui (som forhåbentlig får taget landsholdsspillet med sig til Rom) når de store kampe venter. Få så for helvede Frattesi hjem til Roma (hvorfor er det rygte dødt? - han virker jo oplagt til Gasperini) og evt Freuler på en fri, så er den midtbane jo absolut leveringsdygtig over en hård sæson med 3 vigtige konkurrencer!

-Alejbegovic
-Lukaku "hjem" på en kort kontrakt (han har vel tjent rigeligt i Napoli), Piccoli eller Pinamonti som gardering for Malen
-Ruggeri
-Zappacosta
-Freuler
-Frattesi

Det er 100 mill lige i Scudettoen.

Arsi
768 indlæg.
d. 02. juli 2026

Jeg kan godt lide din betragtning C.Panucci ift. Pellegrini. Kunne godt se for mig at han har en mere tilbagetrukket rolle.

Men kan ikke se idéen med Frattesi og Freuler (til trods for at sidstnævnte er på fri). Så har vi altså en ret overbemandet midtbane??

Kone
El Aynoaui
Pisilli
Cristante
Pellegrini
Freuler
Frattesi

Synes måske det er en anelse too many til 2-3 pladser. Jeg håber Cristante kan bænkes, selvom han sikkert er super vigtig og reliable, men der er nogle andre spillere der burde tage steppet op snart.
Det burde være mellem Koné, El Aynoaui og Pisilli hvor førstnævnte burde starte og lade kampen om den sidste plads være mellem de to sidste.

"-Alejbegovic
-Lukaku "hjem" på en kort kontrakt (han har vel tjent rigeligt i Napoli), Piccoli eller Pinamonti som gardering for Malen
-Ruggeri
-Zappacosta
-Freuler
-Frattesi"

Vi har brug for nogle hurtigere spillere end dem du har listet op hvorfor Greenwood og Summerville f.eks. er listet op. Derudover læste jeg at vi kigger mod Tresoldi. Tysk-italiener, ung og har lavet rigeligt med mål for i ligaen og cl. Lyder spændende!

Hvis vi har fået udskudt FFP restriktionerne til udgangen af næste måned, så synes jeg fandeme det fedt! og så skal der virkelig fokuseres på at få skudt Soulé, Kumbulla, Dovbyk, Salah-Eddine osv af så vi kan nå i mål!!

Sund
1459 indlæg.
d. 02. juli 2026

Spændende rygte med Tresoldi - jeg kender dog ikke ret meget til ham.
Mon ikke også prisen er for høj ift hans rolle som reserveangriber?

Lukaku er jeg slet ikke varm på.
Han var et stort navn da vi hentede ham, men passer efterhånden dårligt ind i Gasp' højintense spillestil.

Meget hellere en som Pinamonti.

Og så kunne jeg være bange for at Alejbegovic' pris er blevet for høj efter VM.

Frattesi passer perfekt til Gasp' fodbold.
Men prisen er simpelthen for høj, når vi er godt garderet i forvejen på netop denne plads.
Brug hellere pengene på nogle ægte forstærkninger til de forreste tre pladser + en wingback.

Mon ikke der falder nogle handler på plads de næste 10 dage, så de nye spillere kan få en god lang opstart når truppen mødes ved Trigoria.

Arsi
768 indlæg.
d. 03. juli 2026

Dette transfervindue handler vel bare om at få sat gang i tingene og holde os i CL fremadrettet.
Derfor handler det vel også om at se forfatningen på nogle af vores spillere.

Pellegrini - Skal han ned i banen eller skal han stadig være den lidt mere offensive? og kan han holdes tilfreds hvis han blive reservespiller?

Angeliño - Er han klar til at kunne spille igen? Og vil Gasperini bruge ham eller finde alternativ?

Wesley - Skal han spille i venstresiden? Hvis ja, så skal der i den grad hentes en dygtig spiller til højresiden. Celik skal bare være back-up sammen med Rensch.

El Aynaoui - Får han spilletid?

Soulé - Sælges eller ej?

Så der er nogle spørgsmål som skal besvares. Jeg gad godt at man bare brugte Celik som den højre midterforsvar permanent og så kunne han være back up for Mancini eller duellere med ham. Der synes jeg sgu han er rigtig stærk!

Reelt så mangler vi vel en offensiv WB (til en af siderne), to bag Malen (Greenwood den ene?) og så en angriber som kan udfordre Malen (Tresoldi evt?)

Hvis vi kan få hentet kvalitet på disse positioner, så tror jeg for alvor vi kan udfordre for top 4 igen. Og dette er ment fordi jeg kan se at andre hold er igang med at opruste deres trup. Milan har lige lavet et rekord stort køb af Goncalo Ramos. Så vi skal altså til at komme igang!!

Arsi
768 indlæg.
d. 03. juli 2026

Og nu nævnes Garnacho også som et emne til venstre kanten/off midt. Ved jeg ikke hvad jeg helt synes om. Jeg kan ganske enkelt ikke lide ham, men måske han kan ændre min holdning hvis det bliver til noget

[Rettet af: Arsi - 03/07/2026 - 12:36]

C. Panucci
264 indlæg.
d. 03. juli 2026

Det er en ret fin analyse, Arsi.
Der er need og der er nice og jeg synes, du rammer temmelig spot on.

Jeg vil gerne en forlængelse med Pellegrini og så have ham som rotationsspiller til midtbanen.
Hvis ikke El-Aynaoui skydes afsted for de der eksorbiante summer, der nævnes, så tror jeg ret meget på ham, Pisilli og Kone som bærende på midtbanen.

Jeg ser altså gerne Julian Brandt komme ind på en fri med noget rutine og et velkendt, godt samarbejde med Malen fremfor Greenwood, så længe vi har Dybala og Soulé.
Ruggeri har jeg altså virkelig fidus til som en ægte Gasperini-dreng.
Og så indrømmer jeg da blankt, at Tresoldi lyder spændende!

Så er vi altså nede på 3 spillere, som formentlig alle ville kunne gøre en reel forskel og direkte erstatninger for Dovbyk, "Vikar"Wesley, der kan rykkes til Cafu-siden og El Shaarawy. Men så skal vi også holde på resten og forlænge med Dybala, Celik (som jeg også helst ser vikariere i højre side af midterforsvaret) og Pellegrini.
Og spørgsmålet er jo så, om det er en bred og stærk nok trup til at konkurrere i 3 konkurrencer?

Der må også være et spørgsmål ift Vaz. Hvad kan han egentlig? hvad skal han? Måske en udlejning ville kunne gøre noget godt?

Arsi
768 indlæg.
d. 03. juli 2026

Jeg kan egentlig godt se idéen med Julian Brandt, men jeg tror og HÅBER at Gasp prioritere at vi får mere fart i holdet fordi vi er godt nok et langsomt hold haha. Derfor håber jeg på sådan noget Greenwood/Summerville agtigt, som begge er rigtig hurtige og kan udfordre 1v1. Soulé er på sine gode dage rigtig god og på sine dårlige dag en ret ligegyldig spiller og kan vi få skejs ind for ham for at bruge pengene på Greenwood, så gør jeg det 9 ud af 10 gange.

Ruggeri kunne være spændende! Så skal han duellere med Angelino måske? Gør mig rigtig ondt i hjertet hvis Angelino ikke længere skal spille for os. Jeg synes simpelthen at det har været en genialt køb! Super spiller.

Jeg tror og håber at Vaz bliver lånt ud og får noget regulært spilletid et andet sted så han kan fortsætte sin udvikling.

Stod det til mig så er det følgende vi henter:
Greenwood til højre siden - 50 mio
Alajbegovic til venstre siden - 30 mio
Garnacho til venstre siden på lån (ville ikke være dumt. Så kan man klargøre Alajbegovic?)
Tresoldi til angrebet - 30 mio
Ruggeri til venstre wb - 25 mio

Jeg mener, at dette vil være nok til at kunne gøre os meget konkurrence dygtige og så er jeg med på at det er tæt på de 135 mio euro, men vi har eftersigende 100 mio at købe for og her kunne man sælge Dovbyk, Kumbulla, Soulé osv, så geninvestere de penge på spillere. Generelt er det et par spillere der mangler før vi er "klar" hvis du spørger mig.

Måske jeg også bare drømmer lidt?

asromadk
3971 indlæg.
d. 03. juli 2026

Garnacho må simpelthen være en and. Mister al tillid til klubbens ledelse, hvis man oprigtigt synes han er et spændende aktiv at få ind. Talentet er der, ja, men han ville godt nok være noget af en cirkusklovn at have rendende i AS Roma.

Greenwood er jeg så småt ved at acceptere - selvom jeg synes det er fjollet, man skal bruge så mange penge på ham. Med fare for at han kommer til at fylde lidt udenfor kridtstregerne.

Jeg tog gerne
1 x Mikhitaryan klon (er brandt for langsom til at komme i denne kategori...?)
1 x Wesley klon (dodo.. jeg forstår ikke man ikke bare gør det. ja, han kan ikke forsvare, men omvendt kan han bidrage til 20 mål på en sæson under Gasperini.
3 x 18-20 årige talenter man bruger sammenlagt 35 mio euro på.

Så smider man dem i puljen med den nuværende trup, hvor man lige får solgt dem man kan få en hæderlig pris for.

jeg er sådan set klar til at give Dovbyk en ærlig chance mere, hvis jeg kan undgå at man skaber 20 mio euro minus-valenza på hans afgang. Samme med flere andre.

Der er noget værdifuldt i at holde samemen på en trup nogle gange.

Vild trup hvis man kan holde på lidt spillere og ikke stresse de her mange tænkte afgange. Se starten af sæsonen an med en alt for stor trup evt. Måske Dovbyk kommer ind i sæsonens første kamp og laver 2 fra bænken. Jeg har alle dage ikke haft andet i mod ham end prisen og at han er 1.valg. Men nu er han her og man har brugt en masse penge på ham - så gad jeg faktisk godt se ham over en hel sæson hvor han spiller med en anelse mindre pres på og efter at Gasperini har haft tid til at arbejde med ham.

Jeg bliver simpelthen så skuffet hvis man bruger for mange penge på spiller som i efteråret enten er skadet eller ikke leverer fra dag 1. Så hellere undlade at handle for meget og afvente januar, hvor man så kan sætte ind på 2 positioner målrettet direkte til start 11eren.

Arsi
768 indlæg.
d. 08. juli 2026

Greenwood tæt på Fenerbache. Så nu er vi ude af ræsset. Føler det blev lidt en Richard Rios/Raspadori fadæse igen.
Hans agent havde vidst hævet den løn han ønsker, hvor Roma ikke vil være med. På en måde synes jeg jo det er meget fint at man ikke lader sig lege rundt i længere tid.

Så det bare med at komme videre og finde andre spillere der faktisk vil projektet og prioritere os.

I øvrigt. Hvad i alverden sker der for Milan? De har brugt over 100 mio på 2 transfers???? Og de stopper nok ikke her. Det crazy.
Gid vi kunne lege med!

DanieleTotti
1044 indlæg.
d. 08. juli 2026

Ja det er en meget mærkelig en den her omgang. Nogle gange har vi budt og Friedkins har lavet aftale med Marseilles amerikanske ejere og Gasperini har snakket med Greenwood flere gange. I andre versioner har vi ikke engang givet et formelt bud eller rigtigt forfulgt det.

Gasperini virker dog indtil nu meget rolig og udtalte for nylig at der først rigtig plejer at komme aktivitet på transfermarkedet efter opstart i klubberne og VM.

Det er svært at finde hoved og hale i det her, men så længe Gasperini virker tilfreds modsat sidste år, så må alt være godt. Det værste der kan ske er et der intet sker på transferfronten og Gasperini forlader klubben midt i august i frustration og vrede over brudte løfter....

asromadk
3971 indlæg.
d. 10. juli 2026

Det mærkelige er mest, at det skulle tage så mange uger før den lukkede i. Måske det har været fordi han trods alt godt vidste, at det interessante sportslige projekt lå i Rom...

Men for flere uger siden stod det allerede klart at der i Tyrkiet lå det dobbelt og mere til i løn og ventede på ham. Så det er jo fair nok at han hakker til der. Sørgeligt, men fair.

Personligt er jeg meget tilfreds med at man "misser" ham. Synes han er en type der fylder meget. Man har brug for folk der ikke gør så meget ud af sig selv lige nu i min verden.

Og derfor er det med absurd ondt i maven at jeg læser at Garnacho rygtet stadig lever. Det må simpelthen ikke ske. Hans talent er irrelevant at snakke om, da han som person på ingen måde ville kunne overleve i en kaotisk italiensk klub som Roma. Jeg kan slet, slet ikke se det for mig som noget der kan gå godt. Mit livs skuffelse som Roma-fan nærmest, hvis det sker. Der er simpelthen for mange spillere ude i verden til at man behøver hente GARNACHO!

DanieleTotti
1044 indlæg.
d. 10. juli 2026

Ja det er helt klart fordi han var untouchable for mange klubber ift. PR. Vi var der jo så heller ikke helt, og måske kun pga. Gasperini. Han virkede nu meget rolig omkring hele situationen, så jeg ved ikke hvor investeret han egentlig var i Greenwood.

Fodboldmæssigt var han over Roma-niveau og ville uden tvivl have brændt Serie A af. Nu endte han i Tyrkiet. For i øvrigt absurd at de kan fyre de penge af uden at blive ramt af FFP.

Mærkeligt med forlængelsen af Celik til en "starter-løn" når han egentlig blot burde være reserve. Jeg kan godt se idéen i at beholde ham i truppen, rimelig stabil og god defensivt og god backup på den front, uden at han overhovedet passer ind i Gasperinis back-typer. Det samme med Pellegrini der også ender med at få for høj løn ift. udbyttet.

Det er sgu lidt mærkeligt at vi skal fokuser så meget på de tvivlsomme typer: Greenwood, Sancho, Garnacho, hvor mentaliteten på den ene eller anden måde fejler.

Sund
1459 indlæg.
d. 10. juli 2026

Ærgeligt at gå glip af Greenwood, da han er af absolut højeste hylde vi kan hente fra.
Men fint af klubben at have et fast standpunkt som man holder sig indenfor.
En høj løn til Greenwood havde skabt for meget ubalance i truppen.

Garnacho gider jeg hellere ikke - han er for selvisk og for mentalt ustabil til en klub som Roma.
Summerville er vel også væk.

Jeg har svært ved at se det oplagte køb til den LW nu.
Lad os håbe de trækker en kanin op af hatten snart.

Mindst lige så vigtigt er at finde en LWB.
Bernasconi fra Atalanta kunne være spændende at få ind - men nok også dyr.

Døde Alajbegovic transferen helt ud?

Truppen møder ind på mandag og ikke det der ligner et køb endnu?
Det må for alt i verden ikke ende med panik køb, som så mange gange før.

asromadk
3971 indlæg.
d. 10. juli 2026

Nu er det nok for sent, men kunne Victor Kristiansen ikke have været et ok spændende “tog” at få ind på
Wingback under gasp? Især hvis man havde kunne få ham på lån med option

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 11. juli 2026

VK? Kæmpe nej tak. Vi skal kunne hente fra en højere hylde.

asromadk
3971 indlæg.
d. 11. juli 2026

Hvem? Hvis profilen man leder efter (som jeg synes)
- max 25 år
- max 15-18 mio euro, gerne lån med option
- god power begge veje
- potentiale til at ramme et højere niveau under nye, forbedrede betingelser for at udfolde sit talent

I bund og grund minder han vel rimelig meget om Calafiori, som jo i sin back tid var en 1:1 klon af VK…

Fair nok man ikke gider ham, men synes det objektivt kunne give mening

Romaneren
1977 indlæg.
d. 13. juli 2026

Nu synes jeg rygterne begynder at lyde rigtig sjove:

Garnacho på lån med obligation a la Malen - fed deal, og mon ikke en god Garnacho kan byde ind med en masse i Serie A.

Og Nicolo Tresoldi som backup til Malen - fedt. Ung bomber der har lavet masser af mål i Belgien. En rigtig Atalanta-handel - det er jeg kæmpe fan af!

asromadk
3971 indlæg.
d. 13. juli 2026

Sjovt, kæmpe uenig. Har svært ved at komme i tanke om en spiller jeg vil MINDRE. Garnacho for mig at se er en helt forkert vej at gå. Ja, lån med option, måske, men stadig en betydelig økonomi involveret i sæsonen 2026/27 og det ender hurtigt som sådan en man aldrig ser på banen tror jeg. Tvivler virkelig på han som person og spiller kan gøre sig gældende i en klub som Roma og i italien generelt. Han er vel typen der skal håbe på at kunne genskabe sig et navn hvis han kan finde vej til fx Sevilla og blive en stjerne dér på et hold som scorer mange mål. Måske han ville passe godt sammen med Dovbyk i sådan en type klub. I AS Roma kommer han til at falde igennem tror jeg.

Tresoldi klart ja, kunne lugte af sådan en 'Atalanta-Gasp-Handel' - men igen, synes beløb der nævnes for at gøre den permanent nu eller senere er højt. Så højt at man næppe ender med at gøre ham permanent alligevel i min verden. Tænker man bør beholde Vaz så og give ham næste sæson også - han skal nok vokse tror jeg. Har en god pakke på en eller anden måde. Han er vel indbegrebet af en usleben diamant.

C. Panucci
264 indlæg.
d. 14. juli 2026

Garnacho kan vel være for Gasperini hvad Zaniolo var for Di Francesco?
Lidt frisk, lidt vild og så er spørgsmålet jo, om ikke Gasperini er en bedre løvetæmmer end DiFra var det?

Jeg kan altså godt se et farligt, hurtigt og direkte angrebsspillende Roma med Garnacho, Malen, Dybala og Wesley...

Cassano, Osvaldo, Zaniolo - vi kan jo - i bund og grund - godt lide en enkelt vildbasse i truppen.

Sund
1459 indlæg.
d. 14. juli 2026

Vi skulle være tæt på en aftale med Diego Moreria fra Strassbourg for 35 mio eur.

Det synes jeg lyder som en spændende transfer.
Han er lige typen vi leder efter til en LWB - ung, hurtig, angrebsivrig, god teknik.

Ind med ham tak

DanieleTotti
1044 indlæg.
d. 15. juli 2026

Apropos Zaniolo. Han skrev under på en ny kontrakt med Udinese i juni, og strejker nu med en "lægeerklæring" fordi hans agent forlanger mere i løn.... Spillere kan få dårlig vejledning af deres agenter osv. Men kan kan ikke hjælpe nogen der ikke vil hjælpes. Godt vi kom af med ham.

Moreira til venstrebacken må betyde Wesley på højre og Celik som backup. Summerville og Garnacho er på vej til de offensive midtbaner. Så har vi faktisk lukket de mest essentielle kvalitetsmangler på holdet: Pellegrini og Celik. Cristante er stadig tvivlsom, men Kone, El Aynoui og Pissili burde være nok kvalitet foran Cristante. Forsvaret vel som sådan ok tror jeg.

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 15. juli 2026

Koné bliver helt sikkert solgt med rygter om interesse fra United, Liverpool, Arsenal og Chelsea. Hvis det passer skal prisen presses helt op til 60-65 millioner euro.
Klasse spiller. Vil være ked af at miste ham men vil han væk er det jo sådan det er.
Han har kvaliteterne til at spille på en større adresse.

C. Panucci
264 indlæg.
d. 16. juli 2026

Jeg er virkelig begejstret for Kone, men han er altså ingen Tommasi, trods alt.

Hvis vi kan lave 60 mio euro på ham, som i bund og grund er farvelpenge til UEFA og signifikante udbetalinger på Tresoldi og Moreira, så er det i min verden lidt en no-brainer. Men det kræver selvfølgelig, at Gasp og Tony ser det samme i El-Aynaoui som resten af verden gør. At sælge Kone for 60 og skulle hente en startererstatning for 35-40 mio euro giver ingen mening.

Jeg anser et evt salg af Kone for at være en tillidserklæring til El-Aynaoui, men måske især til Pisilli, faktisk. Og så køb da for helvede en (beviseligt) dygtig Serie A-oprydder (hvis nødvendigt) som Frendrup i stedet for at flirte med Celtics Engels til en halv gang mere... Eller vores fortabte søn, Frattesi. Alle rygter om ham virker helt kolde. Alle rygter.

asroma87
3717 indlæg.
d. 16. juli 2026

Neil havde et bedre VM end Kone… så ok herfra også til et stort Kone salg. Neil går bare lidt under radaren men han er virkelig løbestærk og har god placerings evne.
Kone var virkelig helt væk imod Spanien for eksempel.

Tror Neil og Pisilli på midten virkelig kunne udvikle sig til noget stort.

[Rettet af: asroma87 - 16/07/2026 - 19:10]

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 16. juli 2026

Så skal vi af med zelik- fri transfer til Juventus! Føj for satan.

Romaneren
1977 indlæg.
d. 16. juli 2026

Hahaha Celik til Juve - det må jeg indrømme at jeg ikke er helt utilfreds med, selvom det ligner et halvgrimt skifte.

Men tror det er bedst for Roma at være ham foruden.

Gasp havde ikke tænkt sig at bruge ham der hvor han er god, nemlig som den højre CB i et tremandsforsvar - og jeg vil hellere have Wesley på højre wingback og Rensch som klar backup end at have Celik derude. De lønkroner er bedre brugt på noget andet. Så nu skal vi have have noget ordentligt til den venstre wingback! Bernasconi ville være mere end velkommen.

DanieleTotti
1044 indlæg.
d. 16. juli 2026

Ja det må være pga Moreira så han fik en reserverolle i udsigte. Men noget af en vending

asroma87
3717 indlæg.
d. 17. juli 2026

Fint at Celik ryger ud af klubben, han er ikke god nok og har kun i glimt vist noget men jeg hader når de forræder spillere skifter til andre top klubber / rivaler.

Håber han fejler i Juventus og laver utallige fejl for dem!!!

tbroma10
1205 indlæg.
d. 17. juli 2026

Så slap vi af med Celik. Det blev ikke kønt men jeg må sige at jeg glæder mig over ikke længere at skulle se på hans boldflytteri fra wingbacken.

1

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 21. juli 2026

Kan godt forstå det hvis United byder 60 mill euro for Koné at vi sælger ham, men jeg synes det vil være et meget stort tab. Så håber jeg vi henter en fuldgod erstatning (ikke Freuler)

Hvad tænker du?

Sund
1459 indlæg.
d. 21. juli 2026

Med de store PL klubber der meldes interesseret i Kone håber jeg at klubben kan få presset prisen op på 60-70 mio eur, hvilket slet ikke er urealistiske priser i dag.
Når det er sagt er det nok mere sandsynligt med en pris på ca 55 mio eur.

Min personlige mening om Kone er, at han selvfølgelig er en dygtig fysisk præget spiller, som er god på en defensiv midtbane. Men hans andre facetter af spillet, især det fremadrettet, mangler.

Til tider skinner den franske arrogance/lade attitude igennem, hvor han mister bolden og lunter hjem.
Der er dog ingen tvivl om at Kone er svær at løbe forbi som modstander, hvor Cristante er en lidt mere overkommelig opgave.

Manu Kone er vores varmeste salgsemne lige nu på en position hvor El Aynaoui er klar til at tage springet som starter. At spæde op med en Freuler type vil give god mening til en lang CL sæson.

Afsted med Kone og brug pengene på at få lukket Moreira og Summerville

[Rettet af: Sund - 21/07/2026 - 08:47]

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 21. juli 2026

Garnacho til Aston Villa og Summerwille til Al Hilal for 80 mill euro!!
Sindssygt og lang næse til roma

asromadk
3971 indlæg.
d. 21. juli 2026

Garnacho er godt nok ikke nogen lang næse. Tværtimod. Gudskelov for at man ikke ender med ham.

Summerville er Rios 2.0. Man har forhandlet længe og VM er sku ingen undskyldning. Men man har forsøgt at spare 4-7 mio euro frem og tilbage og så er deg skønt at det i det mindste er sådan her det sker. Altså det er jo fair nok, klub scorer +30 mio euro nærmest og Summerville firdobler sin løn eller sådan på en kontrakt som sikkert også er sat at løbe længere (kæmpe økonomi)

Fair play til Summerville, fair play til West Ham for at have været gode til at forhandle og holde gryden i kog og egentlig også thumbs up herfra personligt. Jeg synes 53-55 mio euro er meget og det må være muligt at købe en anden til det halve som har noget fart og udviklingspotentiale i Gasperinis system. Drømmer klart om at man laver gode handler s la Malen og ikke om at man bare køber 4-5 spillere à 55 mio om året og tror det er opskriften.

Men klart øv hvis han var Gasperinis drømmemand og man længe var villige til at byde total 47-48 mio euro alt inkl og ikke 53-54 mio euro.. for det er bare en fjollet difference så. Bekymret mig lidt at man ikke har større fokus på dem der endnu ikke har fået det store gennembrud. Føles som altid som om at AS Romas scouts er på lønningslisten fordi de engang fik en hånd af en de kender til at få sådan et job. Føles sjældent som om at der leveres de store ting.

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 23. juli 2026

Enig i at det er godt vi ikke fik fingrene i Garnacho. Mest skuffet over det ikke lykkes med Greenwood.
Nu er vi efter Nusa som koster 60-65 mill euro. Det marked er stukket helt af. Han er god men sgu ikke så god så den pris er berettiget.
Jeg er begyndt at tvivle på vi får et hold der kan begå sig i champions league. En måned til serie A starter og vi har forsat ikke hentet nogen forstærkninger.

asroma87
3717 indlæg.
d. 23. juli 2026

Helt enig i alt du skriver!
Klubben virker som sædvanligt totalt amatøragtig i alt hvad de laver… det er som om alle ved hvilke spillere vi er efter.
Det er næsten som om at alle transfer aviser / journalister har fået en liste over de offensive spillere vi er interesseret i.

Jeg er sikker på at der er spillere på samme niveau som Nusa og Sommerville til halvdelen af de penge klubberne ønsker for de spillere. For 30-35 mio euro burde man kunne finde nogle fine alternativer i Serie A, Brasilien, Argentina, Frankrig etc

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 24. juli 2026

Nogen der kan forklare mig hvorfor Roma år efter år agerer totalt amatøragtigt i sommerens transfervindue?? Nu står vi igen en måned før opstart uden en eneste forstærkning.

Mit bud er at vi henter to til Primavera, en lotto kupon med skadeshistorik samt en ukendt 19 år til 30 millioner euro.

At give 60 mill euro for Nusa er komplet latterligt. Så hent Leao til samme pris

Romaneren
1977 indlæg.
d. 24. juli 2026

… omvendt er vi heller ikke blevet svækket endnu. Koné, Ndicka og Svilar er her stadig - og ret beset er Malen vel egentlig blevet ‘rigtig’ købt.

Jeg har intet imod at vi er misset ud på Summerville og Greenwood. Tror Garnacho kunne have været sjov på lån med option, men også fair nok at undgå ham.

Jeg venter gerne, hvis bare resultatet bliver Tresoldi, Bernasconi og en backup CB, nu hvor Celik er ude.

Sund
1459 indlæg.
d. 26. juli 2026

Hvad siger i til Castro fra Bologna for ca 35 mio eur?

Jeg kan godt lide spilleren, han har en fremragende fysik, fart og stort potentiale.
Jeg tror han passer fint i Gasp system og vil virkelig være en god indskifter, når en kamp skal arbejdes hjem.

Men det er godt nok mange penge for en backup plads. Lad os håbe at vi snart kommer af med Dovbyk så vi mere kan være denne transfer bekendt. Og hvor er Vaz henne i et nyt hierarki?

Må indrømme at jeg ikke kender meget til Tresoldi, men nærmest samtlige mål/højdepunkter jeg har set fra YouTube er tap-ins i det lille felt. Castro kender serie a og har en fin alder.

Når Tresoldi prisen var så ekstrem høj så jeg faktisk hellere at man henter Castro.

asromadk
3971 indlæg.
d. 26. juli 2026

Helt enig. Rygte der gør mig glad. Tresoldi rygterne er deprimerende. Fair nok hvis han kan fås til en god pris, men at han er sådan en man jagter desperat og vil betale i dyre domme for forstår jeg ikke.

Castro god mulighed, men synes man skal droppe det hvis man ikke kan få en bedre pris.

Nusa er det nye rygte som fylder meget. Prislap på alt for meget også… så investor dog big time i Leao, som man må overbevise om at han nok slal få en bedre løn efter et par sæsoner

Romaneren
1977 indlæg.
d. 26. juli 2026

Kæmpe ja tak til Castro! Perfekt alder, Serie A-erfaring, helt anderledes end Malen. Ville bestemt være en fed transfer

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 26. juli 2026

Hent Castro og Leao og Moreira så er jeg meget fortrøstningsfuld ift den kommende sæson. Evt Freuler på en fri transfer.

asromadk
3971 indlæg.
d. 26. juli 2026

35mio euro alt inkl. undtagen procenter på videresalg. Ligner den går hjem

Ikke en katastrofe men altså.. det er mange penge synes jeg, på en plads hvor man lige pt. Stadig har Vaz og forrige sæsons La Liga topscorer som supplement til første angriberen

Det er så latterligt meget vigtigere at man får en kant, en wing ind. Og gerne to, der begge kan skabe noget fra venstre side. Man ender sikkert med at købe 3 nye angribere og til sæsonstart står man stadig uden en født wing/assist type

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 27. juli 2026

Hvis Malen går i stykker er vi afhængige af Dovbyk som har været ringe længe. Og Vaz er ikke klar endnu så jeg synes det er ret fornuftigt at hente Castro. Vi er jo stadig på jagt efter en kant eller to.

asromadk
3971 indlæg.
d. 27. juli 2026

Vildt nok man ikke kan finde en La Liga klub til Dovbyk istedet for Bologna… mon ikke hans bedste kampe næste sæson nok skal være mod Roma…

Sund
1459 indlæg.
d. 28. juli 2026

Jeg er faktisk meget interesseret i hvad Castro's egentlig rolle bliver.
Er det som backup til Malen? - nok den oplagte

Men kan han måske være påtænkt til en LW også?
Han er jo typen der gerne vil ligge udenfor feltet og ikke en typisk boksangriber.

Den helt frække ville være at have en duo af Malen og Castro i front med en Dybala liggende bagved.
Men det kræver nok nogle stærkere wingbacks at kunne holder kanterne begge veje.

Jeg synes Castro's evner er på grænsen til at være en starter på holdet.

Romaneren
1977 indlæg.
d. 28. juli 2026

Præcis derfor han er så god en transfer - når nu der lander CL-penge, så er det fornuftigt at bruge dem på en, som ikke kun er en backup, men også er et reelt alternativ. Sådan nogle gutter skal vi gerne have 5-7 af i truppen, for der kommer kampe nok i næste sæson, og der er meget få, hvor vi kan sætte en decideret backup ind.

Derfor er det så fornuftigt med Rensch bag Wesley, Castro bag Malen, Ghilardi/Hermoso bag Ndicka/Mancini, Pisilli/Neil bag Cristante/Koné (… selvom jeg nærmest ville ønske det var omvendt).

16-18 spillere med reel start-11’er kvalitet. Og det havde vi ikke på 9’er-pladsen med Dovbyk bag Malen, for Gasp har tydeligvis allerede dumpet Dovbyk. Og Vaz er mildest talt ikke klar endnu, hvis vi spiller en CL-kamp og Malen pludselig får en fiber.

… Og har Malen en hel vidundersæson og skal skydes af til et kæmpebeløb næste sommer - så er Castro jo allerede klar!

asromadk
3971 indlæg.
d. 28. juli 2026

Ja, super fint og spændende man har hentet ham. Prisen kan vise sig at være høj, men fair.

Castro er vel næsten 1:1 backup for Malen. Kan begge dække kanten også, så det skaber noget fleksibilitet.

Min eneste anke er at man simpelthen ikke må forsømme at hente mindst en starter til venstre kant. Det skal være en type som IKKE er sådan en “kan spille lidt af det hele oppe foran” type, men en Venstre Wing/indvendig angriber som simpelthen bare har sine spidskompetencer derude 100procent. En hvor man ikke er i tvivl: han spiller dér og er med 99% en starter.

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 28. juli 2026

Vi henter to nye kanter. Det har Gasperini krævet. Fresneda er måske den ene.

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 29. juli 2026

Hvordan kan det være Castro ikke er officiel endnu?

Sund
1459 indlæg.
d. 30. juli 2026

Så blev det officielt med Castro/Dovbyk.

Et fremragende og nødvendigt bytte.
På trods af Dovbyks (ok stats med mål) har han virkelig været en klods om benet for holdet.

Nu får vi en ung sulten og energisk spiller, som er nærmest det modsatte af Dovbyk.

Er der nogen der har kendskab til Koulierakis som vi er tæt på?
Umiddelbart er han CB, men hvor står han ift Ghilardi og Ziolkowski?

Der må også gerne snart ske noget på wingback positionen, hvor vi er yderst tyndt besat.
Gik handlen med Dodo helt død?

Arsi
768 indlæg.
d. 30. juli 2026

Kan godt lide det her køb af Castro. Eneste der bekymrer mig er jo at han ikke nødvendigvis har banket mål ind.. men nu må vi se!

Koulierakis skulle være venstrebenet og skulle være backup til Hermoso, så Ziolkowski kan være back up for NDicka og Ghilardi for Mancini.

Der har været rygter om at Juve er ude efter Ghilardi og derved snak om et bytte med ham og Gatti. Det er jeg ikke meget for!

Vi er rygtet med Ivan Fresneda og senest også Givairo Read som vi eftersigende har budt 25 mio euro for. Højre back i øvrigt.
Men det må vel betyde at Wesley bliver på venstre siden og der så skal hentes en back up til ham nu hvor Angelino er røget til barndomsklubben? Så gerne man bare havde Wesley og Rensch til højre siden og så beholdte man Salah-Eddine som back up til en Moreira hvis det kunne lykkes at hente ham.

Til de andre offensive poster, så sker der ikke særlig meget hvad angår den højrebenet venstrekant. Derimod har det været snak om Endrick (køb med tilbagekøbsklausul til real) og Mastantuono (på lån). Soulé er stadig på vej videre ifølge rygterne. Synes i øvrigt det ærgerligt vi ikke endte med Alajbegovic og at han så ender i Juve. Han skulle være et stort stort offensivt talent!

Det bliver spændende de næste dage!!

[Rettet af: Arsi - 30/07/2026 - 22:45]

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 31. juli 2026

Vi er hjernedøde hvis vi bytter Ghilardi med Gatti. Førstnævnte er et stort Italiensk talent. Sidstnævnte er fra Juve. Nej tak.
Det tvivler jeg på sker.
Grækeren er venstrebenet. Ser ud til vi går efter spillere der passer til Gasperini fremfor “navne” så det er positivt.
Read kender jeg slet ikke. Bare han ikke er en ny Karpsdorp.

Sund
1459 indlæg.
d. 31. juli 2026

Ghilardi for Gatti ser jeg slet ikke ske - mon ikke det er en tanke der er opfundet af en journalist.

Efter at have undersøgt Koulierakis lidt mere, heriblandt hos Wolfsburg tilhængere, virker han som en spændende signing endda til en fin pris. Mange mener at han faktisk vil slå Hermoso af.
Det bliver spændende hvor meget Gasp tør at rotere i CB, da det ofte er en plads der kræver stabilitet og kontinuitet. Vi har i hvert fald linet den fremtidige 3-back kæde op på bænken med Ghilardi, Ziolkowski og Koulierakis.

Og så er det bare vanvittig vigtigt at vi snart finder vores LW der har kvaliteten til at løfte holdet.
Nusa spøger stadig lidt, men virker usandsynligt med vores price gap på 10 mio eur til Leipzig.
Nusa skulle eftersigende presse på for et skifte.

Og lad os så håbe at det er sæsonen, hvor Dybala holder sig nogenlunde skadesfri og brænder serie a af - han ser uhyggelig skarp ud i pre-season indtil videre, hvor han også har en god connection til Malen.

C. Panucci
264 indlæg.
d. 01. august 2026

1 august er her.
Ser vi simpelthen nye boller på suppen i Roma nu? Ingen salg af profiler, vi tage rbare bøden i stedet.
Hvis klubben holder på Ndicka, Kone og Svilar, så er den triplet måske i virkeligheden den største transfergenistreg.

med Koulierakis og Castro inde, så er det altså "kun" en højrebenet venstrekant vi (virkelig) mangler, men det er fandme også dyre, må vi sige.

Det bliver spændende, det her!

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 01. august 2026

Måske vi skal købe Ashford??
Nede 3-0 mod Cardiff. Godt være det er en træningskamp men det er sgu da pinligt.

asromadk
3971 indlæg.
d. 02. august 2026

Nye boller på suppen? Det vil tiden vise - og eneste krav er at man som minimum henter en uomtvistelig "profil" type direkte til start 11 som har sin spidskompetence som højrebenet LW'er. Ellers er det ligegyldigt og man står samme sted uden den rette balance. Det er fjollet ellers, at man bruger penge på en græsk CB'er når man bare kunne vælge at beholde Kumbulla og det skulle koste gratis... En smule mærkeligt, for slog Kumbulla ikke igennem under Juric i nøjagtig samme system mere eller mindre ??

Kan man ikke bare tage sig sammen og gå all in på Leao. Om man så skal betale 20mio euro for at låne ham 1 sæson med obligatorisk option på 40 mio euro efter 10 spillede kampe, så er det jo bare sådan det skal gøres. Så styrker man sig på akkurat præcis den position med en absolut topspiller som kender ligaen ud og ind og som allerede har vist der kan leveres.

Jeg håber - og mener også det er rimeligt sikkert - at det er lønnen som er problemet. For det er præcis sådan en spiller man bør turde sprænge banken for. Klart et stærkere kort at forpligte sig økonomisk tungt på end Summerville, Nusa osv. Hvad hvis de bare omkring juletid ligner spillere der knapt var det halv værd, fordi tilvænningen til en svær klub (Roma) og en ny liga (serie er er lidt spøjs..) og så er det Artem Dovbyk om igen.

Man bør afsøge enhver mulighed for at hente Leao - og jeg mener faktisk også man skal være klar til at gøre ham lønførende - evt. med start løn a la nuværende nr 1 og så støt stigende over de næste sæsoner, evt. bundet op på nogle overkommelige men ambitiøse mål (et moderat antal målinvolveringer og CHL kval). Så kan Leao være den økonomisk (løn) løftestang de næste 5 sæsoner for om man kommer ud af det her "midterklubs-syndrom" eller ej. For i så fald skal man jo også op og kunne matche de andre storhold i lønninger til klubbens bedste.

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 03. august 2026

Er meget enig. Gå all-in på Leao. Klasse spiller som lige nu trænger til ny luft i sin karriere.

Sund
1459 indlæg.
d. 03. august 2026

Enig i at Leao har et uhyggeligt topniveau og i den grad kan æde sin direkte modstander i 1vs1 - noget som vi mangler.
Derudover har han virkelig haft en off season, hvor han bl.a. er blevet fejlpositioneret som spidsangriber i en del af sæsonen.

Men passer Leao til Gasp fodbold?
Og jeg tvivler stærkt på at man kan lokke ham til med vores nye lønpolitik, som i også nævner.

Når det er sagt, kunne det være en magtdemonstration ude lige at hente en spiller af hans kaliber fra en direkte konkurrent. Evt Soule med i handlen.

asromadk
3971 indlæg.
d. 03. august 2026

Ja, jeg tror faktisk han ville passe rimelig godt, da han jo egentlig er aggressiv nok i sit pres synes jeg.

Soule kunne helt sikkert ryge generøst med i handlen - men problemer er nok ikke midlerne til at købe ham fri, snarere er det lønnen. Tror og håber jeg. For så vidt jeg ved snakkes der om 50-70 mio euro. Det er mange penge, ja, men det er en no brainer selv til 68mio euro. Så må man spare et andet sted og lade være med at bruge 18 mio på en ny CB som man har rigeligt af i forvejen....

Men som sagt, lønnen er nok bare umulig at finde enighed om. Men han skulle nu have afvist turen til Tyrkiet, hvor han ville hente en monsterløn. Spændende om han bliver eller hvor han ender. Kæmpe statement hvis man kunne formå at lande ham. I bund og grund bør man ikke engang være bange for at gøre ham lønførende straks i min verden. Dybala har lige trådt lønmæssigt til side - har valgt klubben til og mon ikke han er mere interesseret i sportslig succes end om der er nogen der tjener markant mere end ham. Svilar skal bare lukke og ellers er der ikke mange andre som jeg synes man bør bekymre sig om kunne blive utilfreds i forhold til at man hentede Leao ind direkte til at være lønførende. Malen, måske, men nu skal han også lige spise brød til og fortsætte den gode stime i AS Roma - Leao vil jo netop bidrage til at folk som ham bliver bedre og bedre og at klubben får flere og flere penge, så man kan honorere stigningerne i lønnen så man over en årrække kan matche de andre store italienske klubber.

Kom nu fucking i gang - træt af at man bruger så mange penge her og nu på en græsk CB imens man allerede råder over Kumbulla, som fanme må være en OK backup. De 16-18 mio euro skulle bare være kanalisere direkte ind i et aggressivt forsøg på at lande Leao.

Arsi
768 indlæg.
d. 03. august 2026

asromadk - Jeg kunne ikke være mere uenig i de ting du skriver.

Lad os starte med Kumbulla - Kumbulla spillede en god sæson for Verona i sæsonen 19/20. Det er trods alt mange år siden nu og siden da har han hos os ikke været særlig god og været udlejet 3 gange.

Kigger kun på ligaen:
23/24: 7 kampe hos Sassuolo
24/25: 35 kampe hos Espanyol
25/26: 8 kampe for Mallorca

Det synes jeg bevidner om at han absolut ikke har niveau til at spille hos en klub som Roma som skal spille CL og ikke engang som reserve. Jeg sætter mit lid til Gasp når han vælger ham fra, fordi så der formentlig en grund til det og han derved nok ikke passer ind eller ikke er god nok. Han skal bare ud hurtigst muligt og er egentlig mest skuffet over at han ikke sælges men ryger på et tørt udlån.

Den nye græker giver SUPER mening. Vi skal have en venstrebenet midterforsvar. Han skulle være god på bolden, hurtig og aggresiv. Nu har vi en back up til alle 3 startere og der er mulighed for rotation. 15 mio + 2 mio og noget vidersalg er slik nu om dage.

Hvad angår Leao så er jeg også fuldstændig uenig.
Hvis du har set Milan spille de seneste år, så ville du kunne se at han opfører sig som Vini Jr. Og det mener jeg ift. at han er lud doven hvad angår det defensive arbejde. Han er absolut heller ikke en presspiller som Gasperini vil have det. Men jo han er absurd driblestærk og kan sætte en mand 1v1 hver gang hvis han har lyst. Bid mærke i det.. HVIS han har lyst. Hans niveau er SÅ svingende at det halve kunne være nok. Når han er god er han voldsom og nærmest den bedste i Serie A, men når han er dårlig, så er han blandt de mest middelmådige spillere i Serie A.

Der er en grund til at Leao aldrig er røget videre til andre større klubber. Jeg ville ønske at vi hentede ham HVIS han kunne presse som Gasp vil have og ikke var doven rent defensivt. Hvis dette er tilfældet, så er han mere end velkommen. Med den pris som Milan vil have for ham, så ser jeg ikke han er det værd overhovedet. Hvis prisen var max 40 mio euro, så skal de gøre det og så må Gasp fikse hans haltende mentalitet.

Arsi
768 indlæg.
d. 03. august 2026

Jeg begynder at stresse over den LW position at vi stadig ikke har hentet nogen og alle kanter bare koster 50 mio euro som min. - Hvorfor hentede vi ikke Alajbegovic da han var varm på os?

Nusa koster 60 mio, Lewling koster 50 mio, Schade koster nok også 50 mio. Hvem ville ellers være interessant? Jeg synes nemlig de der priser er for vanvittige. Synes Nusa til 40-45 ville være fair ift præstationer og alder, men VM har hævet hans pris.

Off topic: Har i set skænderiet mellem Dybala, Soulé og Cristante? Cristante der skubber Soulé og Dybala der skubber Cristante herefter. Vores træningskampe har ikke været prængende med 3-3 i Cannes og så 4-1 nederlag til Cardiff. Og hvis der så nu er problemer i truppen, så kan det godt blive en rigtig lorte sæson. Forhåbentlig har de snakket ud om frustrationerne og kan komme videre fra de små skænderier! Der jo ikke længe til sæsonstart!!!

Sund
1459 indlæg.
d. 03. august 2026

Må indrømme at jeg hellere ikke ser Leao som den store presspiller.

Mod de små hold har vi tydeligt svært ved at skabe chancer, når de pakker sig.
Her kunne en Leao type være nøglen, da han ville kunne sætte en modstander af nærmest hver gang.
Personligt ville jeg være begejstret over at hente ham, selvom der kan være en kæmpe bagside af medaljen.

Hvad siger i til rygtet om Nico Gonzales fra Alt. Madrid/Juve?
Jeg var vild med ham i Fiorentina, men har ikke set ham siden.

[Rettet af: Sund - 03/08/2026 - 14:15]

Sund
1459 indlæg.
d. 03. august 2026

Nu ved jeg ikke hvad der ligger bag skænderiet, men Cristante er bare for langsom til vores spil.
I træningskampene skulle han også have været en klods om benet kan jeg læse mig til.

Manden kæmper, har et kæmpe løbepensum og er altid til rådighed uden skader.
Men niveauet er bare ikke til en start-11.

asromadk
3971 indlæg.
d. 03. august 2026

Hej Arsi,

Dejligt med lidt debat. For ja, vi er meget uenige der. Synes også du taler lidt forbi min pointe, delvist i hvert fald.

Jeg siger IKKE, at den nye græker ikke er bedre end Kumbulla. Jeg siger bare, at man ikke kan få alt. Jeg vil langt hellere have en verdensstjerne til LW lige nu i aften - og så må man se på hvad man gør med den her venstrebenet CB man godt kunne tænke sig. Det handler om prioriteringer.

Kumbulla i sig selv synes jeg også er svær. Personligt synes jeg aldrig rigtig han lignende en der spillede sig voldsomt af. Men hans talent/præstationer er da helt sikkert imploderet - men altså, han kunne levere før, hvorfor skulle han ikke kunne igen? og så har man dé penge mere til at prioritere hvad der er vigtigst lige nu: en venstre kant der kan afgøre kampe.

For det er hvad jeg synes er vigtigt. Man er nødt til at have en der kan levere i de store opgør, en der kan afgøre kampe. Med Dybala ser man jo også igennem fingre med lidt af hvert... Han er vel en spiller som passer endnu mindre til Gasp-bold ened Leao.

Jeg har naturligvis set Leao rigeligt til at vurdere ham. Og jeg mener stadig at man burde gå all in på ham. Lidt skørt at få ham til at fremstå som en Zaniolo-type, når det jo bare ikke er rigtigt. Men han er da helt sikkert en humørspiller, men det er netop også hvad man mangler. Man mangler ikke en "soldat" til at banke rundt med fuld energi uden at komme til noget for alvor - man mangler en med absolut spidskompetence hvad angår det er skabe chancer, lave mål - og gerne på egen hånd.

Isoleret set, hvis man havde uendelige penge, så var Kumbulla og Grækeren jo et fint switch, jeg synes bare det er vanvittigt, at man ikke lige holder igen på en plads man er rimelig godt dækket ind på - indtil man forstår hvad man skal have op af lommen for at sikre sig en spiller man virkelig står og mangler desperat. Hvis man fx pluselig glipper Nusa eller en anden fordi man vil give 44mio euro og ikke 52 mio euro - så er det jo fjollet at man har brugt penge på en CB der skal agere backup... First things first.

Jeg synes faktisk man skal bruge den her venstre kant endnu mere desperat lige nu end wingbacks. Der er rimelig god chancen for at man kan finde en eller to backs mod slutningen af transfervinduet, evt. noget fordelagtigt lån med option osv., - men at man skal have sin 'start 11' venstre kant ind NU, så man kommer godt fra start det er en smule presserende.

Man spilder tiden lige nu. Hvis man vil have Nusa (det ligner at det er 1.prioriteten lige nu), så få dog smidt de penge og kom videre.

For det kan vi jo tydeligvis blive enige om. LW'eren er bare alfa og omega lige nu. Man er så tyndt besat og mangler så desperat en spiller på den position som kan skabe balance i det offensive udtryk. Kvalitet, output og farlighed med de afgørende parametre. Mon ikke Leao synes det er meget sjovt at presse hvis det er fordi ham og Wesley er i gang med at etablere en verdensklasse venstre flanke... Jeg synes man er lidt hård ved ham, hvis man bare smider ham under 'Zaniolo' bussen. At han ikke er røget til en større klub skyldes jo mange ting - igen lidt søgt at sige det er pga. hans udsving at han er "strandet" som stjerne i Milan...

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 03. august 2026

Ja de scener med skubberi mellem spillerne så ikke så godt ud. Argentina vs Cristante.
Håber de har fået talt tingene igennem så det ikke ligger og ulmer. Mon ikke Gasperini har talt med store bogstaver. To ret svage indsatser indtil videre. Vi må ikke tabe 4-1 til Cardiff uanset om de starter sæsonen to uger før os.

Gå efter Leao. Han skal nok få lysten tilbage når han tager den smukke roma trøje på.
Ville være en kæmpe penis transfer!!!
Og nej Soulé skal ikke sendes til Milan i den handel. Vi behøver ikke styrke konkurrenten

Enig i at det efterhånden haster en del med den LW. Nu skulle vi have budt 50 millioner euro for Kevin i Fulham? Har ikke hørt om han før.
Alle offensive spillere som vi er efter koster åbenbart minimum 50 lapper.

Hvad siger i til Endrick?

Romaneren
1977 indlæg.
d. 04. august 2026

Det er da lidt skægt ville fyre hele den sportslige ledelse for at kigge på Garnacho og derefter efterspørge, at de henter Leao :D Der er vist lige meget humørsyge, missede muligheder, ukristeligt høj løn og spild af talent hos dem begge. Og den gode version af begge spillere ville selvfølgelig klæde Roma, men den gode version er tydeligvis ikke helt nem at unlocke.

Det er svært med den venstre wing, fordi det ligner at den bliver helt latterligt dyr uanset hvem, vi kigger på. Og så skal man dælme også have købt en backup til ham, som sikkert heller ikke bliver billig, alt imens vi er i gang med at sende 22-årige Cherubini til Las Palmas efter at have scoret i den eneste træningskamp, han har spillet i. Lille, godt driblende højrebenet venstre wing, der godt kan lide at gå ind i banen og fyre et skud af.

Vi mangler en wingback eller to - vi har vel efterhånden slet ikke nogen til venstre med Angelino til A Coruna og Salah-Eddine til Olympiakos. Medmindre Wesley skal blive til venstre og Rensch skal forfremmes til en start-11'er ovre til højre. Cacciamani fra Torino ville være velkommen! Bernasconi eller Fortini ville også være kanon.

Koulierakis synes jeg er godt hentet. Ville elske hvis Kumbulla havde fungeret, og efter hans virkelig gode sæson i Espanyol synes jeg også, at der var håb - men han har jo nærmest været skadet i en hel sæson for Mallorca, hvilket også minder lidt om en stor del af hans tid hos os. Ærgerligt. Rayo Vallecano er nu et meget godt lån for ham og en klub, der faktisk har performet meget godt - så et godt sted for ham, hvis han og klubben kommer i gang. Så skal der nok være lidt salgsværdi i ham til næste sæson.

asromadk
3971 indlæg.
d. 04. august 2026

Man ser meget forskelligt på tingene. Igen synes jeg det er vildt og skørt at insistere på at Leao er et problembarn a la Zaniolo eller et evighedstalent som Garnacho (som jeg mildest talt ikke tror nogensinde får forløst sit talent)

Leao har spillede kontinuerlig Serie A bold for AC Milan siden 2019/20.
30-50 kampe per sæson
Ikke scoret undre 10 mål siden 2020/21
Har i 4 ud af 7 sæsoner lavet +10 assists.

At forsøge at nedgøre ham på mentaliteten og at 'han ikke har nået den øverste hylde' behøver jo ikke være direkte forkert - men det er jo fordi hans topniveau nærmest er top 5. Og det er klart, jeg påstår ikke han hverken er Messi eller Ronaldo, men han ville i min verden indiskutabelt være det tætteste vi kom på en stjernesigning i mange år med undtagelse af Dybala, som vel qua skadeshistorikken er diskvalificeret. For ligesom med Dybala, gælder det med Leao, at hvis der ikke var et "MEN", så var man ikke i nærheden af at kunne få spilleren.

Jeg står på min holdning - Leao ville være et absolut top-valg og man burde strække sig enormt langt for at få det til at ske, med fare for at det kunne gå galt - ja. Men synes man er lidt hård ved ham, hvis man kalder en Balotelli på ham og tror hans karriere som topspiller nu som 27-årig mere eller mindre kørt endegyldigt ud på et sidespor. Lidt a la O.Dembele kan han sagtens finde sit topniveau igen tror jeg - under de rette forudsætninger. Kunne han enes med Gasp og købe ind på hvad der skal leveres, så kunne det være et genialt match som jeg ser det.

1

Romaneren
1977 indlæg.
d. 04. august 2026

Jamen jeg er sådan set meget enig med dig - Leaos topniveau er vildt. Toppen af Serie A og sikkert også rigtig godt deroppe af på verdensplan.

Han har så efter en ret kedelig Milan-sæson meldt offentligt, at han nu vil videre - og så er det kun verdens Fenerbache’er og Galatasaray’er, der er interesseret. Og i modsætning til Dybala er det ikke glasben, der er årsagen.

Det mærkelige opstår i at tabe kæben fuldstændig på gulvet over at Roma kigger på Garnacho for så at ønske sig Leao. Garnacho på lån med option ville være en langt mere bæredygtig investering for klubben end Leao ville. Han er med garanti dyrere i løn, og Milan ville selvfølgelig ikke låne ham ud, så han skulle købes right away.

Jeg så jo også gerne Garnacho i klubben - i vores nuværende setup kan Roma godt kapere et enkelt humørsygt og gudsbenådet talent, der kan flagre lidt i halvdelen af kampene.

Men lige nu og her, i sommeren ‘26, der er Leao og Garnacho cirka lige ønskværdige markedsobjekter, og en voldsomt favorisering af Leao må så hvile på en mavefornemmelse. Leao har spillet halvfems minutter to gange siden 1. marts - den ene gang var for landsholdet.

Skal det blive rigtig økonomisk smart, så kan Gasperini jo også endelig få sin Sancho - han er fri transfer og træner med i en eller anden engelsk femtedivisionsklub og venter på, at der er nogen, der ringer. Der er nok ikke mange fra CL, der står og banker på, så der kunne vi jo have en fordel. Og der er også en blanding af højt topniveau og momentvis ugidelighed - præcis som hos Leao (… og Garnacho)

[Rettet af: Romaneren - 04/08/2026 - 17:00]

asromadk
3971 indlæg.
d. 04. august 2026

Ja, det står 100% for egen regning, jeg mener Garnacho er kæmpe no go men Leao en man burde turde gå i med fuld risiko. Jeg synes man er lidt unfair overfor Leao hvis man virkelig smider ham i “den der” kategori. Men står helt for egen regning.

Synes at sammenligne de to er helt og. Leao HAR bevidst sig, HAR leveret og præsteret, men mangler at genfinde nyt momentum i hans karrieres næste og sidste fase på vej mod de 30.

Garnacho er 22 og er i den fase Leao var i ved ankomst til Milan. Garnacho mangler i min optik at stemple ind som voksen, professionel fodboldsspiller - at sige det samme om Leao er skørt i min verden. Men sådan der vi så forskelligt på tingene naturligvis

Sancho kan jeg ikke udtale mig om, men gratis til ok løn kunne da være sjovt.

Arsi
768 indlæg.
d. 05. august 2026

Jeg vil lige sige, at jeg aldrig har sagt eller ment at Leao er et problembarn á la Zaniolo. Den er lidt vild at smide synes jeg. Jeg siger bare han er doven og er for meget en humørspiller til den pris de vil have for ham samtidig med at han ikke er den største presspiller.

Højre WB - Vi havde budt 27+3 mio euro for en 20 årig Givairo Read. Super spændende ung hollænder som skulle minde meget om Wesley. Feyenoord vil have 30 direkte ude bonus. Her forstår jeg simpelthen ikke at vi ikke er villige til at betale 30 direkte??? Det er i sidste ende små penge for at få den højre wb som man egentlig ønsker.Hvis vi kan betale 27+3, så kan vi i hvertfald da også betale 30. Fedteri!

I stedet køber vi Molina som er 28 år gammel for en del mindre penge (egentlig ikke helt dumt), men jeg ved ikke helt hvor imponeret jeg er af ham for at være ærlig.

Efter det køb, så mangler vi stadig en venstre WB og så den famøse LW. SHIT der bliver smidt penge afsted i det her transfervindue og jeg synes dog det er har været fornuftige forstækninger + vi har holdt på de vigtigste (indtil videre). Hvis Soulé ryger, så tror jeg vi henter Endrick på lån eller køber ham i samme stil som Nico Paz handlen hos Como. Køb med tilbagekøbsklausul i favor til Real Madrid.

Er der andre positioner der mangler at blive styrket?
2 WB (en til hver side)
LW
(RW - hvis Soule ryger)

Arsi
768 indlæg.
d. 05. august 2026

Okay 13 mio + 4 i bonus. Det måske ok? Selvom jeg hellere så Read. Tror hele mit "rant" gik på at vi kunne betale 27 men ikke 30. Nu kan jeg dog læse at Feyenoord gerne ville have 35 for ham. De hæver altså prisen fordi de ikke vil af med ham selvom han selv gerne ville videre.

Er så spændt på den LW position. Det jo en gyser nærmest!!

asromadk
3971 indlæg.
d. 05. august 2026

Nej fair play, sorry

LW er en gyser ja. Intet mindre. Frygter man ikke kommer i mål med det og ender med en eller anden der bare ikke har hvad der skal til (har hvad der skal til for at være en ubestridt stjerne/starter som gør en forskel)

Om man henter Molina, Read eller andre kommer ud på et, synes jeg, hvis man ikke formår at højne kvaliteten oppe foran. 1-2 spillere skal ind som kan løfte niveauet som Malen gjorde det i januar

Arsi
768 indlæg.
d. 05. august 2026

Og der vil jeg gerne være enig med dig asromadk!
Jeg er faktisk også lidt forbløffet over at man faktisk overhovdet går efter nogen til højresiden? Hvorfor ikke beholde Wesley og Rensch der? Så kunne man da bruge pengene på 2 til venstresiden? og derved kan Wesley spille sin naturlige position.

Altså vi SKAL have kvalitet på den LW, fordi ellers kan vi godt vinke farvel til CL spillet og mulig kvalifikation. Jeg synes bestemt ikke vores hold på nuværende tidspunkt er stærkt nok til top 4. Malen skal have en hurtig legekammerat.

Som tidligere nævnt, så må Soulé godt skydes afsted for de der 40 mio euro for at vi så kan investere i måske endda 2 LW'er og Endrick på lån til HW. Vi har tydeligvis skillinger at bruge af, så få dem for helv*** brugt!

Jeg er bange for at vi får en rigtig sløv start i Serie A

Romaneren
1977 indlæg.
d. 06. august 2026

Så ryger Ruggeri til Aston Villa for cirka det samme, som vi ser ud til at købe Molina for.

På den ene side nok meget godt at Ruggeri ikke vender hjem til Italien lige foreløbig med de historier, der er om ham - men på den anden side havde det også været en fuldkommen oplagt transfer for os. Ung italiener med højt topniveau og CL-erfaring, der kender Gasp.

Det er til gengæld nok et tegn på, at vi kommer til at se Wesley på den venstre wingback i den kommende sæson - det er jo i hvert fald en tand i overkanten at have Wesley, Rensch og Molina til den højre.

C. Panucci
264 indlæg.
d. 06. august 2026

Pellegrini forlænger og må alt andet end lige, være (en dygtig) rotationsspiller at have i truppen. Tænk sig, at kunne bruge en type som Pellegrini som substitut for Dybala, Soulé og Mr X oppe foran og som aflastning for Koné, Cristante, El Aynaoui, Pisilli og Cristante i rotationen. Det må kunne give nogle gode, trygge pauser, så topspillerne er klar til topopgørerne.

Molina, Castro og Koulierakis alle tre velafprøvede spillere, der er opvokset i fodboldkulturer hvor man spiller for at vinde og vil dø for trøjen man spiller i. Koulierakis og Castro stadig med et enormt vækstpotentiale og Molina som ren plug-and-play spiller med stor Serie A erfaring og mange kampe på aller højeste niveau.

Ja, vi mangler stadig den venstre wing. Og jeg synes ærlig talt det bliver sværere og sværere at se hvem, det skulle være?

Er vi ude i en omskoling af Vaz/Castro til Gasperinis flydende angrebsspil? Måske med Dybala/Soulé glidende mere ind i en trequatistarolle?

Muligheden er selvfølgelig også stadig, at Kone skydes afsted for en vanvittig sum og pengene derfra går til Frattesi og en eller anden eksorbiant prissat venstrewing. Leao er jeg sådan set ikke komplet solgt på med tanke på klubben omstrukturering. Ej heller tiltaler det mig synderligt at smide 60 mio euro efter et "talent" eller en, der ser fornuftig ud på et midterhold i Spanien eller England.

asromadk
3971 indlæg.
d. 07. august 2026

17 dage til første kamp. D'Amico skal ikke have ansvaret for det hele, men nu har han i min optik haft rigelig med tid til at sikre sig 1-2 forstærkninger mere, med LW'en som højeste prioritet. Akut, vil jeg kalde det, hvis han ikke skal få en rigtig dårlig start på sin tid i Roma.

Vi er en Castro skade i næste uge + Malen der ikke starter sæsonen ud fra at ligge nummer 17 når vi rammer september....

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 07. august 2026

Seneste æble på træet er Jonathan Rowe. Virkelig dygtig men er i tvivl om han har mentaliteten til en storklub!
Nusa ender nok i Premier League eller bliver i Leipzig. Så ja vi er Max presset.
Kan Wesley ikke spille den plads med Koulierakis bag sig?

C. Panucci
264 indlæg.
d. 07. august 2026

Rowe, Lauriente, Gudmundson er da nogle bud. Og så er der selvfølgelig Sancho, som Gasperini jo super gerne ville have sidste år. Lige nu er han kontraktfri, så spørgsmålet er jo, om han er et sats værd til "den pris"? Ellers skal vi jo simpelthen bide i det sure æble og så leje en youngster i en af mega-klubberne.

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 10. august 2026

Cacciamani, Mora og Endrick så kører bussen hvis det skete meeeeen det gør det næppe

Sund
1459 indlæg.
d. 10. august 2026

Mora er virkelig en spændende spiller og er blandt de største talenter i portugisisk fodbold.
Men vil også gerne jer ret i, at han mere er en Dybala type - og umiddelbart er det ikke typen vi mangler, jo mindre han køres i stilling til at overtage fra Dybala efter 1 år.

Når det er sagt, kan jeg ikke undgå at blive lidt opstemt af rygtet, da jeg slet ikke troede et talent som hans var muligt for os. Det må bare ikke være på en økonomisk bekostning, så vi ikke har råd til en LW starter.

De næste to uger bliver spændende, hvor vi må håbe at lande minimum 4 spillere i min optik.
Og er Kone handlen helt død?

Romaneren
1977 indlæg.
d. 10. august 2026

Helt enig Tottithorsen - så ville tingene blive rigtig sjove! Der er også endelig rygter om Martinelli fra Arsenal - virker usandsynligt pga løn, men han ville også være virkelig sjov i stedet for Endrick eller Mora.

Mora ser for liret ud og ville elske ham i Roma (selvom hans fysik minder meget om Baldanzis) - men også vildt, hvis beløbet på 50 mio euro er sandt.

Alajbegovic endte i Juve for 35. Leo Sauer røg til Stuttgart for under 15.

Begge spillere vi har været kædet sammen med. Enten er vi virkelig dårlige forhandlere - eller også er scoutingen lidt off.

Vi kunne ha’ fået både Alajbegovic og Cacciamani for det samme, som vi meldes at ville give for Mora, som trods alt ikke har haft verdens flotteste sæson.

napstah
290 indlæg.
d. 10. august 2026

25 mio her og nu for Mora.

Under the proposal, Roma would pay €25m now while leaving Porto a 50% share of any future resale, then hand over a further €25m in 2027 to buy back that sell-on clause.

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 10. august 2026

50 mill euro for Mora. 28 kampe og et mål og en assist. Hvor god er han egentlig ?

Sund
1459 indlæg.
d. 10. august 2026

Mora - jeg synes det er en fed transfer.

Det er et kæmpe beløb for en klub som Roma, men en signing med så meget fremtid i.
Nogle nævner en Baldanzi 2.0, men Mora har bare så meget mere naturligt talent samt et slutprodukt.

Jeg tænker han er påtænkt en LW og hvis Gasperini har sagt god for ham er jeg tryg.
Gasp må være manden der kan udvikle ham og skabe et monster uden lige (ja ja drømmetækning)

Men det er bare vildt vigtigt at der stadig er midler til andre positioner!

asromadk
3971 indlæg.
d. 10. august 2026

Mora et helt sikkert fornuftig - men er ikke tryg ved tanken om at han er "LW signingen". Det ved jeg simpelthen ikke om han er klar til. Der skulle helst noget mere power, vertikalitet og eksplositiv i centrum for den man henter.. Begræder mere og mere at man missede Summerville. Tror han havde været rigtigt god i Serie A under Gasperini.

Men et døgns tid nu med fornuftige rygter. Stadig lidt bekymret over hvad planen er med den LW position, men kan man slippe fra de næste 2 uger med noget a la nedenstående, så er det sku meget fint og det må man se hvad der kan komme ud af.

IND
Mora 25 mio eur (og en kæmppe 25mio euro tisse-buks til næste år...)
Endrick (det ville vel være på noget lån med købsoption og en dertilhørende tilbagekøbsklausul for Real... fair nok).
Cacciamani (et moderat beløb + Salah-Edin)
Udogie lån med køb.

UD
Kan man lukke ovenstående handler, så synes jeg faktisk der kunne være rum til at man stadig kunne afskibe Manu K - hvis man så fx kunne hente Koopmeiners på lån med fair option.
Soule beholder man så, så er truppen altså bred.

Spændende potentielt udfald, da man ville have to med OK niveau til alle pladser.

Svilar / Gollini

Wesley (Molina) - Mancini (Ziolkowski) - N'Dicka (Ghilardi) - Hermoso (Koulierak) - Udogie (Rensch)

Koopmeiners (Cristante) - Pislli (Neil)

Dybala (Soule, LP7) - Malen (Castro, Endrick) - Mora (Castro, Cacciamani)

Det burde sku kunne lade sig gøre - hvis man lader Manu K gå så er det ikke engang det mest vanvittige scenarie økonomisk. Vild spændende trup at beskue på den måde synes jeg. Hvor svært kan det være :)

1

asromadk
3971 indlæg.
d. 12. august 2026

Synes sku det lugter af noget fornuftigt, hvis man kan bringe tingene helt over målstregen.

Mora ligner mere og mere en done deal

Luis Henrique ligner også en der kommer til at ske. Spørgsmålet er så om det mere skal ses som en 1:1 for Soule eller om han rent faktisk kan byde sig til som starter på LW...

Endrick virker ikke til at leve længere.

Cacciamani har man vist bare set sig varm på. Har svært ved at blive klog på om han kommer til at have indvirkning på noget for alvor.

Udogie synes jeg er en klog handel, han bør være plug n play og besidder vel på papiret et top-potentiale. Rigtig godt hentet, hvis man kan få ham ind på lån med option/obligation på de 25-30 mio euro.

Gad godt man fik afviklet Soule og Manu K eller bekræftet dem til at blive i klubben snart. For alles skyld.

Rart at vinduet virker til at være blevet spændende og 7-9-13 slutter stærkt af.

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 12. august 2026

Fucker vi virkelig op med at lande Mora??
Sindssygt cirkus. Porto ønsker obligatorisk hvor vi vil have købsoption. Det ser ikke for godt ud.

Frattesi til Lazio for 15 millioner euro. Sker der for Inter? De har sat en pris på 30 millioner de gange roma har været interesseret
Inter får 50% ved evt videresalg

Arsi
768 indlæg.
d. 13. august 2026

Jeg er sgu glad for at vi ikke lander Frattesi. Den lille Lazio rotte!! Hvis sådan en mand vil til Lazio, så er han tydeligvis ikke Roma fan og jeg skal derfor ikke bede om ham. Jeg kan ikke med de "romere", som Luca Pellegrini og Romagnoli. Jeg har SÅ meget had til den klub, at jeg får det dårligt når jeg ser de vælger Lazio til. Men altså Frattesi skal spille i en lorte klub med et lorte hold og en ikke så overbevisende træner, så det er et dejligt næste skridt han har taget sig.

Han er i hvertfald død for mig :)

Nå nok om den lorte klub...

Luis Henrique er åbenbart kun interesse. Rodrigo Mora er ved at blive en farce, da Villas-Boas ændrer i tingene helt til slut.

13 august i dag. Den skal lukkes i dag og så skal man videre til en ekstra LW og en venstre WB og det skal gå stærkt nu.

asromadk
3971 indlæg.
d. 14. august 2026

Efter 1-2 døgn hvor det så rigtig, rigtig spændende ud, så ligner det at klokken nu er kvart i farce.

Skuffende, hvis man ikke formår at lukke de her handler.

Skal ikke gøre mig klog på det med Mora, men altså... lyder lidt på rygterne som om at det er AS Roma som er håbløs. Naturligvis vil Porto ikke slippe Mora og så bliver handlen kun permanent, hvis AS Roma kommer i CHL og Mora spiller 60% af kampene. Det er jo fair nok, at de ikke synes det er den fedeste deal. Det virker bare for tit som om at man forsøger at finde spillere hvor man kan lave en 'fordelagtig' handel i den forstand. Hvis man kun kan eller gider give 50mio euro for Mora hvis man kommer i CHL, så er han sku nok den forkerte at satse på til at starte med. Det er lidt uholdbart at binde sine udgifter ind i fremtidig sportslig succes på den måde. Troede man var blevet klogere. For hvor genialt ville det være hvis man blev 5'er, missede CHL men Mora havde været den altoverskyggende stjerne... Total Roma cirkus som altid.

Så er det igen pludselig noget med 40 mio for Malick Fofana - er han virkelig spændende nok?

Assane Diao til 25m virker for mig som et mere oplagt valg. Måske endda også mere oplagt end det dobbelte for Mora...

Soulé-Nkunku bytte ting på rygtebasis. Den er spændende, Nkunku minder vel en smule om Luis Muriel, som begik sig godt i Gasperinis systemt. Kan man lave det her bytte lige over - eller måske 8-10mio euro + Soulé så synes jeg faktisk det er fornuftigt. Selvom Milan og Roma sikkert ville udnytte lejligheden til at oppuste nogle transferbeløb... Men altså, kan man få Milan til at give 40 mio eure cash for Soule, så kan man vel sende 50m den anden vej for Nkunku uden at jeg ville brokke mig

asroma87
3717 indlæg.
d. 14. august 2026

Jeg er helt klar på at give Nkunku en chance…

Lej ham med købsoption! Tror Gasperini kan få ham på ret køl igen

1

Arsi
768 indlæg.
d. 14. august 2026

Nøj hvor er jeg uenig ift Nkunku. Han er piv elendig. Hver gang jeg har set ham spille i både Milan og Chelsea, så har han været elendig.

Jeg håber virkelig ikke vi bytter Soule med ham. Det ville faktisk være en kæmpe fejl fra vores side og kæmpe gevinst for Milan.

Diao er super spændende men han er skadet konstant… jeg er bare træt af at vi ikke kan lukke nogen LW-handler.

Udogie - skal han spille venstre WB? Lyder som en dyr løsning hvis man skal have Wesley til at spille derude også?

Prisen på Leao er vidst mellem 40-50, så hvis vi kan lande på 45, så skal vi HELT klart købe ham hvis han gider at gå ned i løn, fordi det må være det største problem.

[Rettet af: Arsi - 14/08/2026 - 15:53]

Sund
1459 indlæg.
d. 14. august 2026

Jeg sidder med et snært håb om at vi går væk fra at spille med wings i den kommende sæson. Til dels fordi vi kun har Soule. Men også fordi Dybala er bedst i en fri rolle liggende bag to angribere. Og her kunne Soule/LP7 sagtens tiltræde når Dybala bliver skadet.

Castro og Malen som en frontduo kunne være giftigt. Og med Vaz og Arena som backup.

C. Panucci
264 indlæg.
d. 15. august 2026

Sassuolo har købt to venstrewings. Dte må vel betyde, at Laurienté burde være til at komme i nærheden af for menneskepenge?

Jeg kan sagtens se en lottokupon i ham, ift et Lookmansk outcome når han bliver parret med Gasperini.

Jeg synes det er helt vanvittigt med de her 50mio-vurderinger på ren talent, såsnart vi rammer noget offensivt og selvom jeg er dybt, dybt frustreret over, at vi ikke er lykkes med den position endnu, så er der altså også noget i mig, der er glad for at klubben ikke bare printer dollars og satser hele butikken. Det KAN også blive for dyrt, hvis vi ikke rammer.. (Cassano, Iturbe m.fl.)

Når jeg lige tænker mig igennem Serie A, velafprøvede venstre wings, der er til at betale og som ikke sælger bunker af trøjer, men som vil kunne levere i Serie A mhp, som minimum, at blive i top 4.

Lauriente, Zalewski, Cambiaghi, Rowe, Saelemaekers, Bernasconi, Gudmundson.

Vi har selv Cherubini. Pellegrini kan spille den til nøds, ligeså med Cristante.

Faktisk er jeg ved at være der, hvor jeg hellere ser klubben give El Shaarawyy en ny 1årig kontrakt, end jeg ser 50-60 mio euro smidt væk på en lottokupon fra en midterklub i England. Og det er naturligvis med et stort fokus på fremtiden og ikke så meget her og nu.

Jeg tror faktisk jeg er der, hvor jeg hellere vil hente fra de høje hylder, eller fylde op med solid arbejdserfaring, fremfor at bruge de næste 2 års transferbudget på en lottokupon, der måske/måske ikke lykkes, og som kan sende os direkte tilbage i FFP-armod, hvis vi (De Romerske Guder forbyde det), ender uden for top 4.

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 16. august 2026

Cassano? 64 kampe og 22 mål er vel godkendt. Men enig med dig i at Lauriente ville være god at hente og også billigere end Rowe, Mora, Nusa og hvad de ellers hedder.

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 16. august 2026

Mora på vej til Milan. Kæmpe farce det transfervindue er på vej til at blive.
Kun to uger inden der lukkes og vi har stadig ikke hentet en venstre kant. Øv!

asromadk
3971 indlæg.
d. 16. august 2026

Ja, det er vildt. For nu er det en uges tid siden jeg var klar til at kalde fiaskoen på forhånd. Så var der 48 timer hvor tingene så ud til at begynde at rulle den rigtige vej - men det er jo total tabt på jorden igen det hele nu jo.

Jeg ved ikke helt hvad det største problem er i den her type af handler/forløb:

- Mora fx.
Enten vil man ham ikke nok / tror nok på han er løsningen på noget... og så er det fortabt at man forsøger sig overhovedet, når prisen er sådan.
Eller også er han den helt rigtige mand og man er helt fortabt i måden man agerer på.

Jeg ved nogle gange ikke hvad der er værst. Jeg er ikke fan af at man tager for meget forskud på fremtidige transferbudgetter med de her 'og så lige xx mio euro næste år'.... Men altså man bruger jo dyrebar tid på de her forhandlinger må man forestille sig? Tid, som kunne være brugt sammen med scouts / netværk i forhold til at lokalisere emner hvor man HURTIGT konkluderer om modparten er til noget eller ej.

Jeg begriber ikke, at man ikke har et netværk af scouts som har klargjort en liste over 6-8 kandidater, som man vurderer indenfor rækkevidde økonomisk. Og så er man bare gået i gang fra en ende af. Nu har man spildt noget der minder om 2 måneder på at misse spillere og ikke lige ville give det sidste. Det er sku fjollet. Og når Castro går i stykker til september, Dovbyk genfinder storformen andetsteds og den spiller man ender med at leje med option a la Zaragoza ikke slår til - så er man igen et hold der kun kan drømme om top 4

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 16. august 2026

Nu er Mora tæt på Roma…

asromadk
3971 indlæg.
d. 17. august 2026

Det var vist havnet på Friedkins bord... Ved godt det handler om grønt lys på økonomien, men stadig altid sådan lidt vagt at dem på "gulvet" sender tingene op til chefen når de ikke formår at lukke lortet selv... Den skulle nærme sig sin afslutning med udveksling af dokumenter i løbet af dagen i dag.

Den er vist lukket på 25mio + 50% af fremtidig salg (som Roma kan annullere ved at smide 25mio euro mere til Porto senere). Så 50mio euro. Kunne man ikke bare have gjort det for længst, så havde Mora måske haft en uge mere til at træne med...

Andre rygter

Luis Henrique skulle have åbnet op for at rykke til Rom efter ikke at have været overbevist til at starte med. Vist noget lån med option på 25-30mio euro. For mig at se en rigtig stærk handel, hvis man kan sikre sig ham på lån og en option på 25mio euro man selv er herre over næste år.

Udogie skulle være Gasperinis mand. Der er peget på ham - men det afhænger vist af om man kan få ham på lån. Virker til at man har svært ved at finde upfront midler lige pt. desværre. Hvis man kan få lukket 2-3 handler med spillere man virkelig står og har brug for ved at salg af Manu K, så synes jeg man skulle se at få fingeren ud og skyde ham afsted. man er OK besat på MC postionen, man mangler til gengæld desperat noget wingback power og noget mere at skyde med offensivt.

Cacciamani stadig i spil men prisen er 20 mio. stadig. jeg ved slet ikke nok om ham til at mene noget om det. jeg synes det virker som en lidt risky handel som binder mange penge op i trupbredde - så det står og falder med om Gasperini ser ham som en potentiel mulig starter synes jeg. for så er 20mio euro jo en fin pris. Men godt nok mange penge for en spiller man hele efteråret skal se sidde på bænken og ikke få minutter.

Sund
1459 indlæg.
d. 17. august 2026

Vi er tæt på at lukke både Fofana og Mora - stort ja tak, så er vi dækket up front og kan skifte 100% fokus til wingbacken.

Rygterne går også på at Leao's agent har tilbudt ham til os.
Henter vi Fofana og Mora er det helt sikkert at vi ikke henter Leao.

Romaneren
1977 indlæg.
d. 18. august 2026

Så er Mora landet i Rom!

Må han vise sig at være en Papu Gomez og ikke en Baldanzi (som i øvrigt scorede for DDR’s Genoa i Coppaen forleden)!

En kæmpe high stakes transfer, men går det godt, så kan det jo blive rigtig sjovt.

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 18. august 2026

Hent Udogie og Leao

asromadk
3971 indlæg.
d. 19. august 2026

Kæmpe “talent profil”. Unægteligt et enormt talent, top shelf potentiale

Men .. det virker stadig vanvittigt at man står og mangler en gennembrudsstærk, hurtig LW fuld af power og vertikalitet, direkte løb mod modstanderens mål. En der i højere grad skal sætte sig igennem end at dreje rundt om sig selv ( dem har man rigelig af)

Og så henter man for så mange penge en 168cm høj spirrevip med en kampvægt på max 60kg eller sådan..

Men ja. Man krydser fingre for en Papu type der måske i højere grad er arvetager fra dybala end fremtiden på LW

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 19. august 2026

Vi henter en af følgende

Cacciamani, Udogie eller Leao

Romaneren
1977 indlæg.
d. 19. august 2026

Hvis vi får Cacciamani, så er jeg glad for det her vindue. Ud med Salah-Eddine, og så er vi good to go på alle pladser. Beholder alle de bærende spillere der har ført os til CL og hælder spændende talent ovenpå.

Jeg tror ikke på, at der kommer en Leao/mr X oveni hatten - særligt ikke hvis resten en af truppen beholdes og der lige skal være råd til at betale en FFP-dummebøde.

Ser ikke at vi har en synderlig chance i CL - men vi bør stå stærkt i forhold til kampen om top 4 i Serie A igen, og det må være den første kæmpe vigtige ting at få på plads. Og ser man så den rigtige udvikling i vores unge gutter som Ghilardi, Ziolkowski, Wesley (stadig ung!!!), Pisilli, Mora og de andre, så er der jo også til en stabil fremtid som tophold i Serie A, også selv hvis man en dag må acceptere et megabud på Koné, Svilar eller Wesley.

asromadk
3971 indlæg.
d. 19. august 2026

Cacciamani. Det står for egen regning, men jeg ved simpelthen ikke noget om ham, så har sådan en Roma classic mavefornemmelse af at man ender med at betale 19,5 mio euro for ham og om 2 mdr ærlig talt har svært ved at se forskel på ham og en hvilken som helst anden 19-årig man kunne have fundet enten i egne rækker eller til en fjerdedel af prisen med lidt god scouting.

Moreira til Milan,
€50m fixed fee, €16m add-ons and sell-on clause.

Vildt så vanvittige priser er blevet. Det er efterhånden sådan et helt pyramidespil, hvor køb og salg stiger hele vejen rundt således at det relativt i bund og grund ikke er så utroligt. Moreira ender vel med at stå Milan i en halv mia eller sådan, hvis han rammer bonusserne og man på et tidspunkt får et anstændigt beløb for ham i et salg - så det giver god mening man ikke kunne komme i mål med de forhandlinger. det er jo helt vildt.

Kan man lige få lukket Udogie og Fonana nu, så tænker jeg man ikke kan bede om mere, hvis man så også kan beholde Manu K og Soule (eller som minimum Manu K).

På en eller anden måde et af de skøreste transfervinduer længe. Det virker til at man har haft rigtig pænt med penge at arbejde med - men alligevel har det være en sommer hvor man primært har jagtet spillere hvor man er blevet mødt med sådan et '50 mio euro tak' skilt smækket i foruden.

Er altid lidt skuffet og uforstående overfor det faktum at man virker til at have et scouting netværk som intet kan. Holland, Belgien, Norden, Østeuropa - kan man virkelig ikke finde nogle breddespillere i alderen 18-20 med potentiale til at brage ind på den store scene når de får chancen. Ved ikke hvorfor man insisterer på at hente dem EFTER de har lavet deres første signifikante skifte. Istedet for at hente Nusa bør man jo finde "den nye Nusa" som endnu ikke er trådt ind på den store scene.

Aquilani8
3 indlæg.
d. 20. august 2026

Jeg synes, det er lidt for nemt at konkludere, at vores scouting “intet kan”, fordi Roma ikke bare finder “den nye Nusa” inden alle andre.

De største talenter i Belgien, Holland, Norden osv. er jo ikke hemmeligheder længere. De bliver tracket ekstremt tidligt, og alle større europæiske klubber har adgang til de samme enorme mængder data. Det samme gælder idéen om, at man med “lidt god scouting” bare kan finde en Cacciamani-type til en fjerdedel af prisen. Selvfølgelig kan man ramme en 19-årig til €3-5 mio., der pludselig eksploderer, men for hver af dem er der vel 10, der aldrig bliver gode nok.

Men overordnet forstår jeg dig jo godt. Jeg har også selv altid ekstremt – og nok også lettere uproportionelt – høje forventninger til vores transfervinduer. Men når man træder et skridt tilbage, synes jeg faktisk, det er svært ikke at være ganske tilfreds. Vi har tilføjet fire spillere, som reelt går direkte ind blandt de første 16 på holdkortet, samtidig med at vi indtil videre har beholdt alle vores profiler. Og jeg tror heller ikke, vi er færdige med at handle endnu.

Det eneste, der bekymrer mig, er rygterne om, at City skulle være ude efter Koné...

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 20. august 2026

Enig hvis City smider 60 millioner pund for Koné bliver det svært at sige nej tak.
Så skal vi hente en erstatning meget hurtigt og det kunne være Koopmeiners som tidligere storspillede
under Gasperini i Atalanta. Jeg håber vi beholder vores franske slider.

Min drømmesigning til venstrekanten er Leao men den er urealistisk med et prisskilt på 50 mill euro medmindre vi skyder Soule afsted hvilket er risikabelt hvis (når) Dybala går i stykker...

asromadk
3971 indlæg.
d. 23. august 2026

Puha, så blev det Oosterwolde. Lån, 18 mio euro hvis den bliver gjort permanent.

Spændende. Skal nok undlade at dømme ham på forhånd, men gud hvor synes bare bare Udogie ville være manden, da hans potentielle topniveau er højeste hylde og sjældent noget man bare lige kan hente.

Krydser fingre for at rygter passer, når det meldes ud at det nok snarere er et 1:1 byt for Ziolkow der så kan skifte nu.

Det ville være formuftigt. Hvis man kan frigøre nogle midler og få en ind som passer bedre til systemet idet Ooster både kan spille CBv og på backen

[Rettet af: asromadk - 23/08/2026 - 08:35]

Sund
1459 indlæg.
d. 23. august 2026

Det var måske hellere ikke lige ham jeg håbede på som næste transfer - men lad os se om der ikke er en større idé bag. Måske Zio ryger og man, som du nævner, får lidt mere fleksibilitet nede bagved.
Kan også sagtens være et bi-formål at hente en mere defensiv orienteret back, så man har noget alsidighed når full-attack typer som Wesley/Molina har gjort sit og et resultat skal køres hjem.

Vi mangler dog stadig en ægte LW med fart og fysik, så vi har flere kort at spille på end vores små trequartista'er. Uret tikker

asromadk
3971 indlæg.
d. 23. august 2026

Enig og enig. I den kontekst hvor man laver plusvalenza her og nu på Ziolkow + udskyder beslutning om købet på Ooster er det jo et godt 1:1 bytte.

Summa summarum er dog at det meste er irrelevant, hvis man ikke kan hente en solid LW som kan noget og hvor man ikke er i tvivl om at det er klubbens starter på LW positionen.

Skummelt at man ikke har hentet noget - og så ovenikøbet brugt så mange penge på Mora. Som jeg er kæmpe fan af, men han er godt nok ikke den LW man har søgt (stærk, hurtig, eksplosiv, energisk og vertikalt aggressiv i sine løb mod modstanderens mål).

Skørt at man stadig ikke har kunne finde sådan en type.

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 24. august 2026

Måske det ender med Leao?
Det ville i min verden være rigtig interessant. Manden er gået kold i Milano og har brug for luftforandring. Vi ved jo hvad han kan når han er i spillehumør.

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 26. august 2026

Oosterwolde skadet i ca 2 måneder. Ham signer vi forhåbentlig ikke.

asromadk
3971 indlæg.
d. 26. august 2026

Omvendt kan man sige at man jo altid nærmest skal have 1 indkøb som bliver skadet - det er en tradition og i så fald er Ooster vel ikke den værste det skulle ske for. Fremfor at man satser på Mora og undlader at hente en LW mere og så er Mora 10mdr ude lige om lidt og man er bare rigtig skidt stillet på den LW...

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 27. august 2026

Kan være vi henter Fofana nu hvor Lyon ikke skal spille CL efter de røg ud til Fenerbahce i kvalifikationen...

asromadk
3971 indlæg.
d. 27. august 2026

Min mave siger mig man skal holde sig fra Fofana. Ved ikke, totalt ubegrundet og kun en feeling. Gittens for mig kunne være et mere spændende valg. Også selvom det koster at hente sådan en type. Englændere i Serie A har set gode ud, han slår mig som en med en stærkere motor end Fofana fx., og det er guf for Gasperinis system.

Vaz så småt alligevel på vej ud. Lån med option til Hull . 2 + 30 mio euro.

Sjovt at man overhovedet har hentet ham. Fik han en reel chance ? Jer synes faktisk ikke han fik nok snor. Han kunne godt være sådan en der pludselig gik amok og fik alt til at lykkes for ham. Men ok, kan mn score 2 mio euro på ham og ende i total plusvalenza hvis han slår igennem i England, det er vel fair nok..

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 27. august 2026

Ingen Oosterwolde aftale! Ganske fornuftigt
Spændende hvem vi så henter og mon ikke Fofana også kommer til Roma

C. Panucci
264 indlæg.
d. 28. august 2026

Sterling, Sancho, Nelson til LW på kort kontrakt med option? Low risk - High reward?

Romaneren
1977 indlæg.
d. 30. august 2026

Hold op der sker meget nu.

Balerdi ind på en enormt favorabel aftale - det tror jeg er en virkelig god transfer. Ziolkowski kommer ikke til at spille meget alligevel, så at sende ham på lån til Monza er utvivlsomt en rigtig god idé. Forstår til gengæld ikke, hvad vi skal med Mancini, Ndicka, Hermoso, Koulierakis, Balerdi og Ghilardi. Men altså - det kandiderer da helt reelt til Serie A’s stærkeste centerbackrotation. Frygter at Ghilardis talent bliver spildt på at være sjettemand i den rotation.

Neil ud til Leipzig og Marten de Roon ind… Ja det siger jo nok mest om, hvor Gasp ser Neil i sin rotation, hvis han kan erstattes af en 35-årig De Roon. Utvivlsomt en god forrentning ift Romas økonomi og hvor meget (læs: lidt) Neil kunne se ud til at spille. Men der er jo ikke meget fremtid i den handel. Hvorfor i alverden man ikke beholdte stortalentet Romano i stedet for at sende ham til Cagliari forstår jeg ikke.

Vaz til Hull på lån med option - igen, hvis man ikke har tænkt sig at spille Vaz, så giver det kanon god mening at sende ham på lån på højt niveau, og det er PL jo. Enten laver vi god plusvalenza på ham, eller også kommer han tilbage til Rom, stadig ung og med et års PL-træning i benene.

Spændende hvem hr. højrefodet venstre wing bliver - nu blev det i hvert fald ikke Leao. Og lidt sjovt at vi bruger SÅ mange kræfter på at skifte ud i forsvar og midtbane, når vi stadig mangler en spiller på præcis den position, som vi hele tiden har manglet.

asromadk
3971 indlæg.
d. 30. august 2026

Haha ja. Det er fanme komisk. Man er fuld af gode ideer til CB og MC, fornuftige træk man laver
Det bugner med spillere

Men den position man virker mangler til at sådan daaaa-daaa-daaa hva fanden gør vi.

Håber at det er fordi man har 10 gode kandidater og så afventer man og håber på at lave et scoop sent i vinduet. Lidt et sats men ja… det virker som lidt i øst og vest og hvem det så lige bliver må man se på. Der hvor den rigtige handel først kommer til syne. Virker så også vildt at alt man kigger på skal have det der 45-50mio euro prisskilt. Som om der er konsensus fra en masse klubber om at det er hvad Roma skal betale lige meget hvad haha

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 30. august 2026

Det bliver Louis Henrique fra Zenit.
Brasiliansk kant.

asromadk
3971 indlæg.
d. 31. august 2026

Ja, han nævnes godt nok som det mest varme emne lige nu. Men lidt fjollet, manden er venstrebenet og klart mest spændende som højre kant...

Hvis han er tænkt som 1:1 erstatning for Soule, kæmpe fan. Som den LW man leder efter, helt skørt.

Leweling og Gittens nævnes stadig som realistiske. Leweling klart bedre med begge ben end Luiz H men stadig ikke helt den LW profil man hungrer efter som jeg ser det.

>Gittens efterhånden min favorit..
- God alder, lige blevet 22.
- Englænder, det er set nogle gange nu at det faktisk kan noget. Tror det ville være et godt match ikke at få endnu en 'tekniker', men snarere end der er rendyrket eksplosiv og aggressiv. Lidt a la Malen i stedet for endnu en dribletype..
- Entydig LW'er, højrebenet.

Hvis han ellers er Gasperinis foretrukne, så synes jeg bare man skulle tage sig sammen og få smidt en handel på bordet som Chelsea kan bruge til noget. Gittens nævnes på rygtebasis som Gasperinis favorit, da han netop er den type man skal bruge. Aggressiv, direkte i sit spil osv.

Soule til England fro 30 mio euro (prisen er jo bare lav efterhånden og så må det være sådan...)
Ind
derefter smider man
10 mio euro for at leje Gittens + option på 40 mio euro (som bliver permanent under nogle opnåelige vilkår)
10 mio euro for Luiz Henrique + option på 20 mio euro. (som bliver permanent under nogle opnåelige vilkår)

Så kommer man altså pænt forstærket ud af dette vindue, det må man bare sige.

Svilar
Molina - De Roon - Manu K - Wesley
Dybala - Malen - Gittens

Kæmpe Gasperini DNA ud over Dybala sådan set - men han bringer jo så meget andet fra øverste hylde at det passer ind alligevel.

Her vil man så have en trup med en vild bredde der både kan overleve skader og 3 turneringer, som jeg ser det. B holdet er simpelthen stadig et ekstremt spændende hold som vel i sig selv godt kunne spille med om en top 8 placering.

Vásquez/Gollini
Ghilardi - Balerdi - Kouliera
Lulli - Cristante - Pisilli - Rensch
Luiz Henrique - Castro - Mora

LP7 ikke engang nævnt.

Sæt i gang, D'Amico. Med den trup der giver ovenstående trup med 22 spillere - så tror jeg sku nærmest man kan være med til om mesterskabet. Flere af spillerne i B-kæden vil let kunne presse på til en start plads i A kæden, så der vil være kamp om pladserne. Kamp om Hermosos plads, kamp om hvem der er 1.mand til højre wingback og Mora så tilpas spændende ud til at han er svær helt at afskrive, Gittens eller ej. Castro kan vel også vise sig så stærk lige pludselig at Gasperini er nødt til at give ham spilletid, hvilket kan skubbe Malen ned på LW også.

Håber virkelig man løser det her nu - Soule skal ud og man skal have 2 nye offensive kanter ind inden vinduet lukker - den ene skal være en reel højrefodet LW'er og ikke en der i bund og grund helst gør sig på højre side med et venstreben.

Arsi
768 indlæg.
d. 01. september 2026

Transfer deadline day.

Mange spørgsmålstegn og jeg tror D'Amico har absurd travlt!
Leweling har afvist os selvom vi fik et bud accepteret af Stuttgart. Hvorfor har vi ikke taget fat i ham og hans entourage inden vi byder? Bare for at høre om der er en åbning? Nu er vi eftersigende tilbage på Gittens, som Chelsea ikke vil leje ud og Luiz Henrique som er venstrebenet...

Jeg synes overordnet det har været et godt transfervindue hvis man kigger bort fra at Gasperini nu i sit 2. år stadig efterspørger den her hurtige driblestærke LW. At vi ikke har landet den der Lookman type er under alt kritik. Den kritik må rettes efter sportsdirektører men også klubbens ledelse i form af at Tony D'Amico efter min mening kommer alt for sent til klubben. Man skulle simpelthen have en klar meget tidligere.

Nå med det sagt, så er Arsenal ude efter Fofana. Han vil dog være min favorit hvis vi kan få ham til de 40 mio euro ish. Gittens kunne være fed, men han har haft nogle skadesproblemer hvilket vi bør være opmærksomme på. Luiz Henrique kunne være fed at få ind, men som HW, såfremt vi sælger Soulé på deadline day.

Håber viiiiiiiiiiiiirkelig vi får hentet en LW der har samme karakteristika som Lookman. Den hurtige, driblestærke afslutter der kan afgøre ting på egen hånd.

Jeg ved godt det her er tidligt at sige, men kunne man have fundet en venstrebenet venstreback i stedet for at man brugte penge på Moilina? Lulli synes jeg har set rigtig god ud i begge kampe vi har spillet indtil videre. Han løber næsten lige så mange km pr kamp som Cristante der altid ligger højest blandt alle.
Cristante har egentlig også haft en super fin start, men jeg håber virkelig stadig på at Manu Koné tager den der 6'er og Pisilli kan komme ind og være den her 8'er der flyver frem og tilbage.

Nå, men lad os se hvad Tony D'Amico finder på i de døende timer her!!

tbroma10
1205 indlæg.
d. 01. september 2026

Er jeg den eneste der ikke forstår hvorfor man ikke går all in på Chiesa? Han er den perfekte LW for Gasperini og har alle de egenskaber der er behov for på den position og han går til i Liverpool hvor han ikke er i nærheden af anstændig spilletid. Han burde kunne handles for rimelige penge og landsholdet har brug for en Chiesa i form.

Arsi
768 indlæg.
d. 01. september 2026

Problemet med Chiesa er at han ikke selv gider væk fra Liverpool. Ellers er idéen rigtig god. Jeg tænkte også hvorfor vi ikke har hentet Mudryk på lån. Lyn hurtig og driblestærk

Arsi
768 indlæg.
d. 01. september 2026

Chelsea har budt 60 mio. euro + Gittens på leje for Koné.

Det er mange penge + vi får en lejespiller ind som vi har brug for. Men jeg synes faktisk det er for lidt. Han er en af de vigtigste spillere vi har + det er deadline day. Jeg forventede at vi faktisk ville holde fast på ham med mindre vi fik et bud på min. 70 mio euro. De er i hvertfald ved at lukke handlen nu, så han ryger sgu nok. Gasperini var ellers ude og afvise at han skulle nogen steder hen, så det skuffer mig ekstremt meget faktisk.

Det skuffer mig så også, at Fofana fra Milan og Højbjerg meldes som erstatningerne samt en Mandela Keita fra Parma, som jeg ikke aner noget om... Nu synes jeg nærmest det var dumt at vi skilte os af med El Aynoaui..

Vi SKAL ud og investere de penge i en rigtig god spiller og ikke sådan noget Fofana og Højbjerg.

tbroma10
1205 indlæg.
d. 01. september 2026

Ifølge RomaPress har Gasperini afvist salg af Koné. Fornuftigt.

Man må undre sig over de rådgivere som omgiver mange fodboldsspillere. En Chiesa som hellere vil være i Liverpool og komme længere og længere væk fra spilletid nogle steder. Og så alle de yngre spillere som tager i glemsel i Arabien for pengene. Jeg er med på at der er tale om meget store summer, men man kan også sagtens leve godt ved at blive i Europa. Det er en trist udvikling.

[Rettet af: tbroma10 - 01/09/2026 - 12:09]

asroma87
3717 indlæg.
d. 01. september 2026

Nogen der ved hvor Venturino er blevet af?

Arsi
768 indlæg.
d. 01. september 2026

Han er tilbage i Genoa. Det passer mig egentlig fint. Vi skal have højere kvalitet end Venturino.

Rygter om at El Aynoaui handlen faktisk ka nvære ved at falde sammen haha. Det sgu lidt dumt nu hvor vi har hentet De Roon.

Drømme scenariet er jo at Neil ofc ryger og det samme med Souilé og vi så henter Luiz Henrique til højre kanten og en LW i Gittens eller andet.

Svilar
Lulli - Koné - Cristante - Wesley
Dybala - Gittens/Mora
Malen

Gollini
Ghilardi - Balerdi - Koulierakis
Molina - Pisilli - De Roon - Rensch
Luiz Henrique - Mora/Gittens
Castro

Så er truppen altså godt forstærket! Det er altså en trup jeg vil mene og tro, som kan være med om en Scudetto sammen med Inter som ser gode ud. Håber også vi kan vise verdenen at vi hører til i CL.

asromadk
3971 indlæg.
d. 01. september 2026

Ja, det er fjollet, at man efter en hel sommer med skuffelser er snublende tæt på at have lagt en flot kabale.

Gittens kommer ikke, de vil ikke slippe ham på lån.

Lewelings fly er også aflyst, tager ikke turen til Rom.

Neil Ay, medical tjek trouble, men skulle være OK nu. Meldt officielt ud. Vigtigt.

En sjov side-note er Rios fra Benfica til Al-Ittihad på et tørt lån. Skørt historie med ham - han kunne befinde sig i Rom på et fantastisk italiensk eventyr og er i stedet røget i glemslen allerede.

Man SKAL simpelthen hive et eller andet op af hatten her mod slut. Det kan ikke være rigtig at man har haft 10 emner til den LW og man kommer i mål med 0 spillere til positionen (Mora er ikke den LW man har ledt efter klart og tydeligt). Helt skørt hvis det ikke lykkes at hente et eller andet.

Crap_Bag
1197 indlæg.
d. 01. september 2026

Malen er vel sådan set den mest egnede spiller vi har i truppen (på et højt niveau) til den LW? Man kan dog også argumentere for, det ville være lidt dumt at smide ham derud, som det ser ud lige pt ;-)

Har vi råd til at betale Sanchos lønninger? For han er vel stadig free agent. Lidt af en lottokupon (skrøbelig mentalt), men stort potentiale, hvis han kan finde selvtilliden og spilleglæden.

Kan se, både Neil og Vaz blev sendt afsted på lejeophold med købsoptioner. Det er vel både godt og skidt, men hæfter mig ved, at de potentielle købssummer ville medføre en pæn videresalgs-fortjeneste, så det er jo ok.

Alt i alt vel et hæderligt vindue, omend vi ikke lige fik forstærket den plads, vi skulle forstærke allermest…

TheGladiator
264 indlæg.
d. 01. september 2026

Ærgerligt vi ikke hentede den lw… forstår ikke, hvorfor vi ikke overvejer Rowe, som røg til atalanta. Han så spændende ud i Bologna og vi var interesserede i ham sidste sommer 30mio…

asroma87
3717 indlæg.
d. 02. september 2026

Det er ikke bare ærgerligt men totalt til grin!

Meeeen, det er jo gået meget godt alligevel de første 2 kampe. Vi må se længere frem i sæsonen, når skaderne begynder at komme, hvad det får af konsekvenser

asroma87
3717 indlæg.
d. 02. september 2026

Vi kan hente Reiss Nelson og Raphael Guerreiro på fri transfers

Tottithorsen
5025 indlæg.
d. 02. september 2026

Hent Sharaawy hjem igen.

asromadk
3971 indlæg.
d. 02. september 2026

Det er helt skørt. Men okay, men må have vurderet at der ikke var en interessant nok handel at lave.

Jeg er også ok med at man undlader at bruge op til 40 mio euro på Rowe. Men at man ikke har kunne finde bare 1 ung spiller med potentiale yderligere, det virker spøjst. Altså. Herregud, man kunne da have givet Shandre Campbell et skud til småpenge. Leje ham ud til januar hvis han bare slet ikke kunne følge med. Sikkert god plusvalenza under alle omstændigheder.

Nysæter i Molde, som vel er en tidlig Schjelerup type (som man bare godt lige kunne forsøge at finde inden det første større skifte en gang imellem..)

Hvad laver Duranville i Dortmund efterhånden ? Får han nok spilletid ?
Oumar Camara, Herba Guirassy, Mats Kuipers

Altså.. Siger ikke man skal køre fuld Red Bull koncept - men det er bare skørt, at man hele sommeren har siddet fast i sådan et forsøg på at hente spillere som enten allerede er for dyre eller allerede føler sig for fine til AS Roma og tager til skodlande for mange penge.

Men igen, det er helt sikkert også symptom på det her kæmpe strukturelle problem i Italien - muligheden for at udvikle klubbens 18-20 årige som ikke spiller nok 1 holdet er for dårlig.

Men man må have vurderet at det var bedre at se tiden an lige nu. LW positionen er godt nok bare tynd, synes jeg. En skade til Mora og Soule der bare ikke finder formen - så mangler man virkelig noget at skyde med oppe foran. Smal, skrøbelig offensiv hvor det ene og alene afhænger af Malen og Dybala til at ramme topniveau kamp efter kamp.

Eller også kunne ham her været spændende at give et skud... 5-8 mio euro ? Total usleben og uprøvet, men på sine kvaliteter ligner han jo præcis det man har ledt efter, ligner en Lookman in the making potentielt.

https://www.youtube.com/watch?v=kpGMRDCFbEQ&time_continue=176&source_ve_path=MjM4NTE&embeds_referring_euri=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fsearch%3Fsca_esv%3De45082c6363f9ecc%26rlz%3D1C1JJTC_enDK1114DK1114%26sxsrf%3DAPpeQnsOEDj5w1bJRhFNkpSATiAb1b-l8w%3A17883

(der kan naturligvis være noget med ikke-EU tilgange som jeg overser, det regnskab har jeg ikke lige styr på). Summa summarum virker det fjollet at man har jagtet 40-50 mio emner uden held hele sommeren og forsømt at hente så meget som én ung, usleben diamant. Mora tæller ikke, da han var et eftertragtet toptalent og i bund og grund med nogle andre spidskompetencer end det holdet virkelig mangler til den LW.

[Rettet af: asromadk - 02/09/2026 - 12:17]

Romaneren
1977 indlæg.
d. 02. september 2026

Svært ikke at se transfervinduet i lyset af vores enormt flotte sæsonstart - men jeg er altså overordentligt godt tilfreds.

Allervigtigst af alt: Svilar, Ndicka, Koné og Dybala er her stadig. Bærende kræfter på holdet er ikke blevet ofret til FFP-guderne. Det tror jeg er sæsonens absolut vigtigste transfer - at vi ikke har svækket kernen og kan have kontinuitet på størstedelen af det hold, der har ført os i CL efter otte års fravær.

Forsvaret er blevet bedre og bredere. Er overbevist om at Balerdi er virkelig fornuftigt (De Zerbis favorit i Marseille og vurderet til den dobbelte pris sidste år). Koulierakis ung og frisk. Nu står vi med Ghilardi på 23 og Koulierakis på 22 klar til at tage over, når Hermoso udløber om et år og man måske endelig vil cashe ind på Ndicka. Jeg mener at vi har seks spillere, der ligner at de har kvalitet til at starte inde på et Europa-jagende hold i Serie A - klart en af Serie A's bedste centerback-rotationer.

På midtbanen er 'byttet' fra El Aynaoui til De Roon det mærkeligste, der er foregået i vores transfervindue. Det er jo underligt at skyde Neil afsted og købe De Roon med begrundelsen, at det frigør penge at bruge på andre positioner, hvorefter vi så ikke køber en spiller efter De Roon. Noget er jo gået galt dér. Men reelt set, her og nu, så er den centrale midtbane ikke svækket. Og måske kan man håbe på flere minutter til Pisilli nu, så han er klar til at tage Konés plads i start-11'eren til næste sommer, når Koné skal skydes afsted til mange penge.

Castro er en strålende tilføjelse til angrebet - to hele sæsoners erfaring som startende angriber i en Serie A-klub med EL-niveau. Og så er han altså kun 21. Malen er klart og tydeligt nutidens mand - og Castro er fremtidens.

På kanterne synes jeg ikke, at Wesley/Rensch og Molina/Lulli er nogen dårlig rotation overhovedet, især ikke med det niveau som Lulli har vist.

Mora er jo den helt store transfer-kanin, og hans første tid her tyder på, at han har noget helt specielt, der retfærdiggør hans voldsomt høje pris. En lille magiker, der allerede har bidraget med mål og pågående attitude, og som vel skal løfte holdet, når Dybala bliver for gammel.

Den højrefodede venstre wing er jo den eneste mangel - og det er tydeligt, at man har prøvet at få nogen ind til den position uden at være lykkedes, så det er den største streg i regningen. Jeg er rigtig glad for at Greenwood ikke er Roma-spiller. Ærgerligt at Leao/Garnacho eller en anden højprofileret ikke er kommet til, selvom det er tydeligt, at vi har jagtet.

... Men jeg er virkelig også glad for, at man ikke har krudtet 30-35 mio euro af på Leweling eller Giddens som en slags panikhandler et minut i lukketid. Så synes jeg det giver uendeligt meget bedre mening at sige, at Dybala, Mora, Soulé (som jeg er meget glad for at vi ikke har solgt!) og Pellegrini må rotere til de to positioner indtil vinter. Soulé og Mora er allerede begge kommet på måltavlen og Dybala spiller fantastisk. Så har vi pengene i lommen til at se, om den rigtige mulighed dukker op i januar - vi så jo med Malen, at den rigtige januar-forstærkning kan gøre en verden til forskel.

Helt overordnet har vi fået stor kontinuitet i start-11'eren - og på plads 11 til 17, som betyder sindssygt meget i moderne fodbold, der er vi klart og tydeligt blevet forstærket.

Sidste sæson havde vi Dovbyk, Venturino, Ziolkowski, Tsimikas, Zaragoza, Vaz, Neil og evigt skadede Ferguson og Angelino siddende på bænken.

Nu har vi Balerdi, Ghilardi, Rensch, Lulli, Pisilli, Mora/Soulé, Pellegrini, Castro. Det synes jeg ser langt stærkere ud - og samtidigt er Ghilardi, Soulé, Rensch, Koulierakis, Pisilli, Lulli, Wesley, Castro og Mora 23 eller derunder. Det er næsten en hel start-11'er. Så fremtidens Roma er her allerede - nogle af dem er allerede i start-11, og rigtig mange af dem banker på til en plads der.

Det er klart, at en skade til Wesley eller Dybala vil gøre ekstra ondt lige nu - så dem må man passe lidt bedre på ikke at belaste for hårdt. Men altså, når man har så gode spillere som dem, så vil det jo også altid være noget lort, hvis de bliver skadet?

På talentfronten er der to små fortrydelser - Romanos exit til Cagliari er det ene, tror han brager totalt igennem i Serie A i denne sæson. Og så udlejede vi Cherubini igen til Serie B - sjovt nok en ung, italiensk højrefodet venstre wing, der faktisk har virkelig ens statistikker med Lookman, bare på lavere niveau. Når nu vi aldrig fik vores mr. x på den position, så ærgrer det mig, at Cherubini ikke fik chancen for at blive og få en indskiftning i ny og næ. Han har mere senior-erfaring end Lulli, eksempelvis, og det ser jo ud til at gå okay. Nu render han rundt i Benevento - hvor han i øvrigt blev kåret til bedste spiller på banen i forgårs.

1

asromadk
3971 indlæg.
d. 02. september 2026

Meget enig. Jeg havde dog gerne set at man havde formået på så lang tid at scoute mindst 1 LW som en lottokupon, når nu Cherubini ikke skulle blive. Det havde nok været mit første valg i så fald. Skørt at Romano og Cherubini ikke befinder sig i klubben pt., det er vel lige præcis de to positioner hvor man kunne mene der mangler en anelse bredde.

Men ja, man har nok tænkt (klogt for en gangs skyld) at man gemmer lidt krudt til januar. Hvilket er klogt nok, da visse typer jo har det med at falde i værdi, når de er brændt inde fra sommeren af. Mon ikke der løber mindst 1 solid LW rundt til vinter og mangler spilletid hvor klubben godt kan se det er uholdbart.

For en gangs skyld er man helt vildt fortrøstningsfuld. Spørgsmålet er, om det her projekt ikke indenfor denne eller næste sæson er nødt til at blive betragtet (og det skal være ambitionen) som et hold der vil vinde mesterskabet. Gasperini og hans folk, nu med D'Amico med sig også, virker til at kunne sætte noget sammen som man har haft svært ved i mange år = kontinuitet, en råd tråd og en måde at købe/sælge spillere på som ikke virker fuldstændig tåbeligt. Det plejer jo at foregå således at man 31.august havde fået solgt Manu K for 55 mio euro, ikke hentet nogen erstatning og inden vi rammer midt september er man tyndt besat på midtbanen grundet skader alt medens Romano allerede om 2 måneder rygtes til Chelsea for 50 mio euro...

[Rettet af: asromadk - 02/09/2026 - 14:54]

asroma87
3717 indlæg.
d. 04. september 2026

Der er rygter om at vi henter Zaha på fri, til den LW...

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma