Kategori: Generelt
Ny tråd til den gode snak om transfers
Scamacca og Morata samt ny keeper finder jeg truppen kompetent til at kæmpe med om top 4
Nå, nu mister vi så også Scamacca.... Inter kommer i forkøbet på os endnu en gang som de gjorde med Frattesi.
De har budt 25 mio euro som er blevet afvist, men det menes at de kan nå til enighed ved 25 mio euro + 5 i bonus, så de rammer de 30 som West Ham gerne vil have.
Kæft hvor er det skidt...
Vi har en eeeeeeelendig økonomi. Altså det gør HELT ondt. Nu ender vi med at hente en eller anden ligegyldig angriber sikkert.
Ja det er sørgeligt at følge.
Pt. Er vores 1. angriber Andrea Belotti !!
Vi henter vel N’zola eller Diaye?
Hvor er det også synd, vi har pt. den bedste træner i mange år, men samtidig den dårligste økonomi til at støtte op om projektet med.
Det er så typisk cirkus roma, denne gang virker det bare ikke til at det er vores skyld at det sejler helt. Klubben har lavet rigtig mange fornuftige handler og beslutninger efter den nye ledelse er kommet.
Og tak for den nye tråd! ;)
Rolig nu - lad os nu se hvad der sker
https://football-italia.net/roma-reignite-interest-in-santos-talent-marcos-leonardo/
Lazio havde fået et bud på 12 mio euro afvist, så kan ikke se hvorfor vi skulle byde mere end det når vi ingen penge har. Så tror jeg Mou vil minde Tiago Pinto om at Morata kan købes for 21 mio euro eller man kan ligge det beløb for Scamacca med det samme og så med en obligation.
Jeg tror ikke på det. Kunne godt forstille mig at vi går efter ham der fra LASK som Tiago Pinto vidst har overværet på stadion forleden.
https://bold.dk/fodbold/klubber/roma/nyheder/soger-angriber-mourinho-sender-hilsen-til-roma-ledelsen-pa-holdbillede
Skrækkeligt at læse rygter pt - i sidste ende bliver vi konstant afvist, fordi vi byder for lidt
Ville ønske vi kunne give mourinho nogle transfers som passer til hans system. Nu hvor vi endelig har en træner som spiller om trofæer… har vi ikke engang penge til “semi transfer” af Marcos Leonardo fra santos, ser det ikke godt ud..
Det er sgu lidt røv at vi lige i denne periode ikke har midlerne til at hente spillere. Endelig to spillere (Frattesi og Scamacca) der havde potentiale til at blive topspillere af romersk afstamning. Begge endda meget villige til at komme til klubben hvor økonomien fejlede. Netop topspillere af egen avl har i mange år været kendetegnet ved Roma (Totti og De Rossi)..
Ser sgu sløjt ud. Var Abraham ikke blevet skadet havde vi potentielt landet begge to... Trist. I det mindste scorede Belotti to mål i seneste venskabskamp....
Nottingham Forrest har sgu lagt et bud på 25 mio for Ibanez!! Vil helst ikke af med ham, men tror det er nødvendigt for at få andre ind. Håber bare Tiago Pinto rykker prisen tættere på 35 end 25. Så spørgsmålet også om han selv gider derhen
30 mio euro plus 5 mio euro i bonusser - så er det sgu ok for mig! Så skal han bare afsted
Han har satme kostet mange værdifulde point
Enig. Afsted med Ibanez og hent Leonardo og Sanchez
Tottithorsen, vil du virkelig gerne have en 34 årig Sanchez?
Jeg synes Marcos Leonardo lyder vildt spændende, men vi kommer jo op i mod de 20 millioner ca., så spørgsmålet er om Tiago Pinto ikke ser Morata som en ideel spiller med de penge? Og måske endda Scamacca?
Nu er Marcos Leonardo 20 år gammel, men så har han Belotti at læne sig op ad og Tammy når han er tilbage også. Det tænker jeg sgu er fint. Hvis man så vælger at sælge Belotti nu også, så det klart at vi skal have 2 angribere ind.
Er spændt på hvad rygterne siger med Ibanez handlen i dag.
Ja han har kostet point (mest mod Lazio), men han har sgu også været pisse hamrende god synes jeg. Hans fart i forsvaret har reddet mange point også, det skal man sgu lige huske på! Synes sgu han er dygtigere end hvad de fleste mener om han herinde fordi han har lavet nogle grusomme fejl mod den værste modstander.
Tror han mener Renato Sanchez :-)
asroma87, det giver god mening haha! Det er mere fordi jeg har læst Alexis Sanchez rygtet til os!
Alexis nej tak. Renato ja tak ;)
- Ndicka 23 år
- Aouar 25 år
- Nissen 26 år
- Renato 25 år
- Leonardo 20 år
Spændende spillere med en god alder og udviklings potentiale.
Får vi så solgt Ibanez og så henter De Dea, så er jeg MEGET tilfreds. Ville fandme være vildt at hente De Gea på fri også.
Vi ender vel med Arnautovic…
Atalanta hapser scamacca. Skidt vi ikke kan konkurrere med Bergamo klubben
Men de har selvfølgelig også fået en pose penge for Højlund salget
Og Lazio løber med en fri Kamada. Det er jeg bange for er en knaldgod handel - en spiller, jeg virkelig gerne havde set i den smukke del af Rom.
Der begynder at svæve rygter om PL og Saudi-interesse for Ibañez (omsider!), men umiddelbart på den forkerte side af 30 mio euro.
Jeg er ikke så begejstret for at komme af med ham, medmindre der kommer et latterligt tilbud på 40 eller derover. Men det er måske mest fordi, jeg stadig har et spinkelt håb om at Mancini bliver genopfundet som DM i den kommende sæson, når Renato Sanches-handlen går i vasken. Ikke at det kommer til at ske. Men de få gange, vi har set Mancini på DM synes jeg bare, at han har været ekstremt god - han gjorde det også i en træningskamp forleden, hvor han så rigtig tilpas ud.
Rygter om Arnautovic og Dries Mertens.
Fremtiden er sikret for vores 9’er!!
Katastrofalt transfer vindue på mange måder end til videre.
Hvorfor har det været katastrofalt?
Vi har hentet to klassespillere på fri transfer i Ndicka og Aouar. Dertil ser vi ud til at hente Renato Sanches på lån med købsoption, samt hentet Rasmus Kristensen og Llorente på lån, som vel kun er tænkt som billige løsninger til sæsonen?
Vi har stadig mulighed for at hente De Gea og Morata, hvilket vil gøre at truppen ser ret skarp ud IMO.
Så lad os nu se hvad der sker her den næste måned!
Inter sælger Onana for 50 mill euro
Milan sælger Tonali for 80 mill euro
Atalanta sælger Højlund for 55 mill euro
Roma sælger Villar for 1.5 mill euro
Det bliver vildt at se hvem vi henter ind efter det kæmpe salg
De Gea virker urealistisk, vi har ingen penge til at lukke handler med. Så hvordan skulle vi have penge til hans agent eller sign-on fee? Jeg håber da du har ret og vi kan lande begge spillere, og så vil jeg også vurdere vinduet bedre.
Men problemet er at der ikke er penge til nogle af Mourinhos ønske spillere, så det er hele tiden nød løsninger, og så må vi forvente resultaterne der efter.
Og ja vi har hentet nogle fine frie transfers, men jeg syntes virkelig ikke vi har forbedret os meget. Prøv at se på konkurrenterne omkring os?
Derudover har vi ikke været i stand til at sælge vores spillere når se havde en fornuftig markedsværdi.
Jeg ser heller ikke de Gea være meget bedre end Patricio. Spild af penge.
Så er der forhåbentlig lidt penge i kassen snart
https://football-italia.net/roma-defender-ibanez-accepts-al-ahli/
Altså de der araber skal baaaare malkes!!
40-50 kunne være vildt!
Indtil videre har saudierne vist bevist sig primært at være usædvanlig ‘gavmilde’ med kontrakterne til spillerne - selve overgangssummen tror jeg ikke, man skal regne med mirakler omkring. Tror Inter fik 18 for Brozovic.
Men altså, giv os da nogle beskidte olie-/blodpenge og lad os få nogle gode indkøb her til sidst. Måske vi kan få 30-35 for Ibañez og lige akkurat nå at vriste Scamacca ud af hænderne på Atalanta og tilbage til sin barndomsklub??? Og ellers kan der være til Morata/Marcos Leonardo og Sanches.
Scamacca er vidst done deal i Atalanta. Han har været til lægetjek i dag
Altså, jeg forstår simpelthen ikke et hak. Så kan Ibanez ryge for 30 nu. Sportsligt se tokay, Da både Llorente og NDicka er inde. Og så er jeg altså en af de få,d er ende ikke har solgt Kumbulla til stanglakrids.
Men altså, vi mangler en 9er. Og hvem skulle det være nu?
Belotti rammer banen løbende i år, Solbakken kan spille på toppen og så er der jo et par unge gutter.
Abraham kommer forhåbentlig tilbage igen, så jeg syne si virkeligheden ikke den er helt dum, hvis det er valget mellem Morata eller at hente en veteran ind på som en kortsigtet løsning på back-up.
Mht øvrige handler, så har hverken Wijnaldum eller Paredes fået sig et trøjenummer i PSG, så jeg forstår ganske enkelt ikke, hvorfor vi ikke river afsted på den. Paredes ér altså en dygtig, ren defensiv midtbanemand. Wijnaldum kan sit shit og kender allerede klubben og spillerne.
Altså, havde vi hentet Hjulmand og Scamacca, så havde jeg faktisk kaldt perfekt transfervindue på den her. Det er nu eller aldrig mht dette transfervindue
Altså stod det til mig, så henter vi Marcos Leonardo og Baldanzi. De 40 millioner skal sikres i fremtiden.
Baldanzi skal aflaste Dybala og det kommer han nok til at gøre en del da Dybala skal spares!
Marcos Leonardo hentes ind og så har man ham og Belotti.
Ingen grund til at hente en ældre spiller til? Vi får jo Tammy tilbage i slut anden halvdel af sæsonen? Så ender vi med at stå med Belotti, Tammy, Marcos, Arna/Morata - alt for mange til en position. Synes også det skørt at man vil betale den løn arna/Morata får. Det kan vi sgu ikke have hængende. Især Arna er heller ikke en spillet vi kan sælge igen, så nej tak!
Forhåbentlig får Pinto presset Ibanez pris op på minimum 35 mio euro
@Arsi jeg er helt med på din vogn her.
Marcols Leonardo ser spændende ud og virker til at være en god afslutter.
Magter ikke flere af det veteran-køb...
Baldanzi kunne være perfekt backup til Dybala, han ser virkelig spændende ud og den flair vi mangler når Dybala ikke er på banen.
Dybala scorer på frispark og så blev han skadet nogle minutter senere :)) sp det jo super!
Derfor det ville være så fedt at få Baldanzi ind. Han ville jo også kunne spille en del alligevel
Træningskamp eller ej, jammerligt spil.. vi skaber ingen chancer og har ingen tro på det offensive spil, uden dybala er det helt til hundene… lp7 lige så ufarlig som jeg husker ham.
Men okay vi mødte også Toulouse
Det er ikke godt nok træningskamp eller ej
Er det slemt med Dybala?
Mon ikke det er en ny muskel skade til Dybala
Hans evige problem
Rettet: det er hans lyske som driller skriver medierne
[Rettet af: asroma87 - 07/08/2023 - 08:31]
Vi skal have hentet baldanzi ind som backup for Dybala.
Altså det burde da være meget muligt at kunne købe både Baldanzi og Marcos Leonardo for de 35 millioner (inkl. bonus) vi sælger Ibanez for?
Sikre nu fremtiden frem for at hente Arnautovic seriøst.... og ham vil de have 6 millioner for....
Jeg så lidt af kampen igår på Youtube og hold da kæft hvor mangler der en offensiv plan og nogle offensive kreative ideer.
Men det har der gjort i al den tid Mourinho har været træner.
Det er heller ikke nemt for vore wingbacks at lave overlab og blive udnyttet rigtigt, når der ingen wings/kanter er foran dem, til at trække modstanderens backs ind i banen, så vores wingbacks kan tonse forbi på ydersiden. Tit bliver det bare mand mod mand på deres back og vores wingback og det er alt for nemt at lukke ned.
Mourinho har taget afsked med Ibanez på Instagram :)!
Matic tæt på at ryge til Rennes?
Ibanez ryger vidst for 28,5 mio euro + bonus som gør at vi kommer over de 30 mio.
Kunne vi ikke bare få 30 og så 5 mio i bonus. Det sikkert nogle skøre bonusser. De har jo pengene....
Nu skal de 28,5 bruges på Marcos Leonardo og Baldanzi efter min mening.
Vi har lagt et nyt bud på Marcos Leonardo på 12 mio + 6 mio i bonus + 10% vidersalgsklausul.
Så kan vi smide de resterende penge efter Baldanzi og lave noget lækkert med bonusser osv. Tror vi kan lukke den for 20 mio euro ish.
Solbakken kan evt ryge den anden vej for min skyld. Han er kant spiller og ikke angriber eller den offensive midt der spiller på højre side. Han er en rent ud sagt kant.
Ift. kampen i går. Ja det er jaaammerligt. Så trættende og det virker så vildt at vores spil skal være lige så elendigt her på 3. år. Men det er Mourinho, jeg håber han får givet os CHL i år og så smutter, så vi kan få en offensiv træner ind som virkelig kan få holdet til at sprudle som vi har været vant til at se.
Tror ikke på Mourinhos er manden der skaffer os en Scudetto.
[Rettet af: Arsi - 07/08/2023 - 13:24]
https://football-italia.net/roma-sell-ibanez-to-al-ahli-for-33m-package/
Lazios fans må græde over denne transfer
https://youtu.be/UBA0gWnRekI?si=Thwep_W3smUanv7c
Nu har de ikke ham til at lave alle de fejl til deres fordel
Matic på vej til Rennes? Det vil jeg være overrasket over hvis det sker.
Matic til Rennes ville også komme bag på mig - og jeg synes, det er en dårlig idé. Han er ekstremt vigtig for holdet, og måske især for omklædningsrummet nu hvor alderen er godt deroppe af.
https://football-italia.net/roma-fear-matic-is-forcing-through-rennes-move/
Altså hvis det er korrekt han prøver at gennemtvinge et skifte væk fra klubben, så skal han da bare afsted.
Virker nu lidt underligt i forhold til hans relation med Mourinho.
Og hans gode relation til Dybala
Giver ingen mening
Santos vil ikke af med Leonardo så vi ender vel med Muriel eller Zapata… suk
Vi er også sat i forbindelse med Beltrán fra River Plate - ham synes jeg ser spændende ud. Meget ligesom Marcos Leonardo, minus lidt teknik men plus noget grinta og fysik.
Ham køber Fiorentina nu! Så nu har de købt Beltran og Nzola og vi har købt ingen
Vi ender vel med Zapata - en typisk Roma transfer. I henhold til tisse i bukserne konceptet. Det varmer med det samme men ender hurtigt med at stinke
Tænker vi henter Leonardo og Zapata samt Renato Sanchez. Det er okay i min bog.
Ja det er så Okay med mig også :-) lad os se hvad der sker
Ps - lidt skræmmende at Fiorentina kan hente spillere for næsen af os! Vi bød efter rygterne mindre end dem
[Rettet af: asroma87 - 11/08/2023 - 11:05]
Hvis vi kan få Zapata i nogenlunde form er det vel ikke den værste nødløsning sammen med Leonardo/Beltran? Zapata er virkelig en god angriber når han er i form og vant til Serie A.
Fiorentina henter vel ikke Beltran foran næsen på os. De har forhandlet i flere uger, så det var os der forsøgte at hente for næsen af dem??
Vi har 0 penge til transfers de her vinduer, og sådan er det bare i retningen mod en mere stabil finansiel situation for klubben. Pallottas klovnerier ovenpå Sensis skødesløshed betaler vi stadig for. Bæredygtighed og nyt stadion er vejen frem og det arbejder vi mod. Endda et mere realistisk stadion end Pallottas, der lugtede mere af en massiv ejendomsinvestering pakket ind i et "stadion" i en af verdens største byer....
Dette transfervindue blev ødelagt af Abrahams skade 9 minutter før lukketid i sidste sæson. Han var formentligt planlagt til at blive solgt mellem 40-60 mil euro, eventuelt sammen med Ibanez, der kunne have givet os i omegnen af 80-100 millioner euro at handle for TIDLIGT i vinduet. Så havde situationen set helt anderledes ud.
Det ser imidlertid også svært ud de kommende sæsoner. Mourinhos ultra-defensive fodbold er effektivt, men gør at ingen spillere "shiner" igennem. Dermed forøges deres værdi med 0! Og så er de sgu svære at sælge når de tilmed er middelmådige. Lad os håbe at Pinto har lært af Shomurodov og Vina at det altså ikke er så nemt i Italien - noget som Monchi også fejlede så katastrofalt på.
Og så må klubben jo kraftigt overveje om det er Serie A der skal droppes igen denne sæson for Europa League eller om det skal være omvendt for at kvalificere til Champions League? Bredden er stadig ikke til begge turneringer som jeg ser det!
Min pointe var nok mere at spillere vælger Fiorentina, i forhold til Roma! Trist udvikling at Fiorentina er mere attraktiv end Roma
https://football-italia.net/beltran-dybala-recommended-roma-but-fiorentina-have-project/
Det bliver heller ikke Leonardo.
Håbløst. Vi ender med Muriel og Zapata
Vi agerer som en bundklub på transfermarkedet
Ærgeligt med Leonardo..
Jeg kan godt leve med Zapata som “midlertidig” løsning. Han er en fin angriber med en god fysik. Muriel er jeg ikke vild med.
Men det er godt nok ikke særlige sexede transfers vi nok ender med. Havde ellers håbet på en ung sydamerikaner med potentiale til at blive en stjerne for os.
… Men sådan er det at være Roma fan
Zapata er jo skadet konstant
Det samme gælder for Muriel
Havde sgu håbet på Leonardo
Matic ud - Paredes ind
Godt nok et mysterie med Matic. Gad vide hvad han er blevet fornærmet over.
Meget mærkeligt med Matic - og ærgerligt. Han var nok vores mest solide midtbane sidste sæson.
Men altså, hvis tallene passer og vi skiber en 35-årig Matic med ét år tilbage af sin kontrakt afsted for 3-5 mio euro og henter Paredes for 6 mio euro, så er det vel egentlig en meget fornuftig handel rent finansielt?
Man kan så sige, at med vores seneste held på transferfronten kan det jo vise sig at blive et problem overhovedet at få NOGEN som helst hentet ind. Og i dét lys er det ret ambitiøst, at vi i stedet for bare at skulle hente én angriber ind (som var missionen for en uge siden), er vi ude i nu mindst at skulle hente 3 (måske 5) spillere inden vinduet lukker.
Menuen hedder vel nu:
- Erstatning for Tammy (Marcos Leonardo)
- Erstatning for Matic (Paredes)
- Erstatning for Ibañez (han er nok allerede hentet og hedder Ndicka, men hvis vi vil have samme bredde som før skal vi ha’ en ekstra mand når nu Kumbulla ikke er klar før omkring nytår)
- Dynamisk midtbane (Renato)
- Erfaren backup-angriber (Zapata)
Jeg tror at den 5. CB og den erfarne backup-angriber er de første, der vil blive ofret for at kunne hente de andre, og det er ok med mig. Får vi to midtbanefolk i form af Renato og Paredes, så er det ok med mig, at 5. manden i forsvaret indtil nytår kan være Celik (vi har tre højrebacks?!) eller Cristante (som faktisk var rigtig fin der i sidste sæson). Og jeg behøver ikke Zapata, hvis vi kan have Belotti i dén rolle.
Leonardo spillede ikke for Santos igår. Han nægter at spille for dem og var ikke med på turen ude mod Fortaleza. Han risikerer vel et år på tribunen medmindre Santos modvilligt sælger ham til os!
Han ser interessant ud
Problemet med at miste Matic er vel at han alligevel havde en del fysik i nærkampene. Hvem skal overtage den opgave? Cristante er for tit ude af position.
Mht Zapata så er sidste nye at aftalen vil indeholde en købsobligation - så er klubben bundet til at betale et beløb til næste sommer.. trættende med tanke på den økonomiske situation.
Vi skal bare ha’ ham Marcos nu. I min frustration over vores mercato har jeg forberedt mig mentalt på, at vi skal gå all-in på en ung, brasiliansk lottokupon oppe foran. Det kan godt blive fedt. Det er længe siden, at vi har haft sådan én. Eksploderer han og laver 15-20 mål på en sæson, så kommer PL-klubberne til at stå klar med Højlund-agtige summer for ham. Fejler han, så er han bare endnu én, og så ryger han til Sassuolo/Monza/Torino og eksploderer selvfølgelig dér, hvorefter de får 60 mio euro for ham.
Matic har ifølge medierne faket en skade under Portugal turen….
Enig hent Leonardo
Roma profit from Under sale to Fenerbahce
€3 mio til Roma
Send de 3 mill euro videre til Santos så vi kan få lukket den aftale
Apropos Santos så skulle Leonardos agent være igang med at forsøge at låse op for at gøre en handel mulig.
Læser helt ned til 4 mio euro nævnt som overgangsbeløb for Paredes - hvis det passer, så synes jeg satme det er i orden handlet for en erfaren 29-årig VM-vinder, der kender klubben og har spillet i klubber på øverste hylde (…og også Juventus).
Får vi så skudt Matic afsted til samme beløb, så går vi i nul på transfer, sparer garanteret lidt i løn fordi Matic var dyr og har forynget midtbanen med 6 år.
Til gengæld kommer vi måske til at savne fysikken og rutinen. Men så får vi en masse bissetricks med oveni.
Det virker som en rigtig pæn fattigrøvs-handel af Pinto. Hvis altså vi får ham. Med de seneste ugers svipsere vil jeg se ham i Fiumicino med et Roma-halstørklæde før jeg tror på noget!
Leandro paredes done deal for 4m euro, god handel efter min mening! Var vild med ham i hans unge dage i rom
Kanon deal! Paredes er rigtig, rigtig god! Velkommen hjem
Så er renato også en done deal! Nu sker der noget ;-)
To gode spillere til midtbanen. Forhåbentligt mere dynamik og mindre spilletid til cristante
Sgu vildt nok. Pinto er helt klart eksamenstypen der skriver opgaven dagen før aflevering ;) Fedt der sker noget. Zapata+Leonardo, Paredes+Sanches til midtbanen sammen med Aouar, Ndicka, Kristensen, Llorente mens det næsten kun er Ibanez (og Abraham qua skaden) der har forladt holdet ift. sidste sæson. Det må absolut siges at være godkendt hvis den ender der!!
Zapata kan faktisk score mål, hvis fit. Leonardo også, mens han også er hurtig og dynamisk. Paredes kan aflevere, Sanches er dynamisk. Alt det vi har manglet fra sidste sæson.
Det eneste der måske mangler er en back-up for Dybala til aflastning! Baldanzi på sidste dag!
Og prøv lige til sammenligning at se PGS der kan afskibe Paredes og Sanches for 4-5 millioner fordi de lige er i overskud. Det er sgu ret vildt.
En lille slutnote er at da vi sidst hentede en nykåret verdensmester til midtbanen hed han Nzonzi.... Lad os håbe der er mere held denne gang...
Renato og Paredes lander imorgen i Italien kl 12
Langt til spilletid for Bove og Pagano med alle de centrale midt vi har…
Hent så Leonardo
Selv når (… hvis) Sanches og Paredes lander, så tror jeg nok at Pagano og i særdeleshed Bove nok skal finde deres minutter imellem Serie A, EL og Coppaen. Især hvis vi spiller 3-5-2 nu, som træningskampene har antydet - så ville jeg tro, at hakkeordenen hedder Pellegrini-Cristante-Paredes-Aouar-Sanches-Bove-Pagano.
Der er mange kampe, og der kommer utvivlsomt skader, hvilket skaber plads - også hvis Cristante fx skal vikariere i forsvaret, Pellegrini/Aouar skal vikariere længere fremme osv. Især Aouar og Sanches er vist også kendt for at bøvle med skader, så det er kun en god ting, hvis de ikke skal spille 2x90 hver uge. Vi så sidste sæson, hvor ekstremt tyndt vi var smurt til sidst, så noget kvalitet i bredden tror jeg virkelig er en god ting.
Og sådan én som Pagano skal vel umiddelbart ikke starte 10-15 kampe på en sæson for et hold, der vil vinde EL og nå top 4 i Serie A. Han skal ‘eases ind’ som Bove blev det. Og på trods af det er der eksempelvis allerede rygter om, at Pagano er i start-11 på søndag i Pellegrinis fravær.
Jeg tror nok, at vores unge romere skal finde plads!
Så er Renato og Paredes landet i Italien :-)
Håber ikke Bove ryger for langt ned i fødekæden.
Han har i den grad udviklet sig som spiller under Mourinho og er en fighter med et strejf af Nainggolan.
Tror vi kommer til at se masser af Bove på banen. :)
Enig dejligt med bredde, og tænker nok bove får minutter (lad os bare skippe cristante til liverpool).
Håber også at se en del til pagano næste sæson, tror han blev årets primavera spiller sidste sæson, og han har set god ud i pre-season.
Kan blive en lang sæson uden en top angriber!
Calciomercato
En mulighed for at hente Gnonto skulle åbenbart have budt sig. Spændende synes jeg - men nok også en dyr handel.
Han kan dække flere positioner oppe foran, og Leeds nedrykning + hjemve kan blive til Romas fordel.
Jeg synes Gnonto er god, men føler hellere vi skal bruge pengene på Baldanzi.
Men samtidig så skal vi også hente en angriber. Synes stadig at en angriber vil være nok
Jeg synes slet ikke Gnonto er typen vi har mest brug for.
Han er en god og spændende spiller, men mener vi mere skal have en goal-getter der kan lave 20 sæsonmål.
Man sidder med et inderligt håb om at Bellotti bare brænder ligaen af i år mens vi har en "backup" siddende ala Zapata.
Meeeen....
Zapata handlen trækker i langdrag - er der ikke en aftale på plads inden for 48 timer, dropper Roma handlen.
Lukaku på lån undersøges men han vil kun til Juventus.
Hvorfor fanden hentede man ikke bare Nzola i Spezia for 2 måneder siden???!!! Jeg tror han bliver rigtig god for Fiorentina. Så drop dog Zapata - han har ikke vist en skid sidste år, 27 kampe, 2 mål og 5 assists. Hvis han ikke gider til klubben, så DROP ham!!!
Lukaku er nok urealistisk ligenu, men det ville sgu være en god handel hvis vi kunne lukke ham.
Er nervøs ift. Zapata pga hans skadeshistorik.
Hvilke andre muligheder har vi på nuværende tidspunkt?
Er idéen måske bare at vi giver en af de unge chancen som anden angriber? Så kunne vi på samme tid lukke Marcos Leonardo til vinter og så hente Baldanzi nu også (Stadig min ønske handel). Sælg Ola hvis vi kan. Passer sgu ikke ind. Brug ham som counterpart til Baldanzi handlen. Jeg ved selvfølgelig at det kan være nemt at sige for os fans, men synes vi burde kigge den vej
Helt klart Lukaku fremfor Zapata. Sidstnævnte har ikke været god længe og er ofte muskelskadet.
Gasperini har blokeret for et salg af Zapata til Roma så jeg håber vi går all in på Romelu Lukaku!!!
Hvem er der ellers? Morata?
Tror ikke rigtig på lukaku til roma.
Ville være vildt. Men tror vi er Chelsea og Lukakus sidste plan, hvis alt andet mislykkes på sidste transferdag
Nu har vi vidst lagt bud på Serdar Azmoun. Iransk landsholdsspiller som er i Leverkusen.
Jeg er selv iransk, så jeg kan sgu godt lide den her handel! Han er stor og stærk. Kæmper godt, men synes ikke han er den store målscorer for at være ærlig. Så skal man have hans angrebskollega på landsholdet Mehdi Taremi som er i topscorer i Porto ;)
Håber han kan komme og gøre mig stolt haha! Forhåbentlig score en del mål som han har gjorde i Zenit
Faticanti til Lecce er vidst tæt.
SLET ikke fan at vi sælger et talent der er så ung og har gjort det godt på primavera holdet og adskillige U landshold. Er sikker på at han bliver virkelig dygtig. Der skulle dog være nogle procenter på videresalget, så forhåbentlig bliver det en Pellegrini frem for en Frattessi om nogle år
Kunne godt se Lukaku som en kæmpe gevinst i Roma, men tvivler på at sådan en transfer går hjem.
Vi har brug for en angriber med en god fysik og der ville han jo være perfekt.
Havde nu også gerne set en Nzola der faktisk var meget realistisk.
Arzmoun kender jeg ikke ret meget til, men spørgsmålet er om vi leder efter en 1. Angriber eller backup til Bellotti?
Jeg tror på Bellotti i år.
Uanset skal der snart ske noget..
Så ender vi nok med Azmoun - en spiller jeg ikke aner hvem er eller om han er god eller ej. Hvorfor fanden beholdte man så ikke bare Eldor. Eldor er garanteret bedre end ham alligevel. Her har Pinto godt nok fejlet i min verden.
Man skulle have hentet Nzola for 2 måneder siden, så han kunne have fået pre season med.
Kæmpe fail af klubben!!!
Eldor var pivringe så fint vi slap af med ham
Faticanti har jo selv bedt om at blive solgt.
Nu er United ude efter Leonardo
Eldor fik vel reelt aldrig en fair chance i klubben. Ligesom Patrick Shcick heller aldrig fik
Bare fordi spillerne ikke bomber mål ind i de første par kampe, er ikke ens betydende med at de er pivringe.
Så er Belotti vel også pivringe.
Min Pointe er: hvorfor ikke bare beholde Eldor som backup så? i stedet for at leje ham ud, nok betale noget af hans løn stadigvæk og så gå ud og hente en ny angriber (som nok er ligeså ringe) og så betale hans løn også - det giver ingen mening
PS - Azmoun spillede 33 kampe sidste år - 4 mål og 4 assist
[Rettet af: asroma87 - 24/08/2023 - 12:55]
Nu har jeg set Serdar Azmoun spille en del gange og han er sgu bedre end Azmoun. Stærk angriber som godt burde kunne holde på bolden. Som sagt kæmper han også rigtig godt. Tror måske godt det kan blive godt det her (ved ikke om det er det iranske i mig der giver mig den følelse ;) )
Altså, et stykke hen ad vejen forstår jeg faktisk godt klubben her - når nu vores klare førsteprioritet gik i vasken med Scamacca, så synes jeg, at det er langsigtet og klogt IKKE at prøve at købe en anden dyr, satset fætter til en startplads (Eldor?!). Det er da klogt i stedet at stole på, at Belotti med en pre-season i benene kan gøre forskellen - hvilket første kamp da bestemt også antydede.
Og så virker det til, at der er truffet en beslutning om at hente Marcos Leonardo til januar. Igen en klog beslutning - hvis han er den rigtige spiller til klubben, så lad os da vente et halvt år og få ham til spotpris i stedet for at droppe ham, gå i panik og købe en anden dyr, satset fætter til en startplads nu og her.
Det efterlader os med et hul fra nu af og til januar, hvor vi skal bruge en erfaren 9’er til at veksle med Belotti. Og der synes jeg, det er klogt og langsigtet at hive en erfaren gut ind på lån - så har vi en spiller der kan være backup/konkurrent til Belotti i et halvt år, og resten af sæsonen kan han så være anden-/tredjevalg resten af sæsonen alt afhængig om Leonardo kommer i januar, om Tammy bliver klar igen i denne sæson osv… Og så har vi sikret et købsoption, HVIS nu han eksploderer og laver 20 kasser.
Azmoun passer rigtig fint på den beskrivelse - jeg synes også at Zapata som spiller havde været en fin idé, men rygterne om at betale 10 mio euro for ham og give ham en 3-årig kontrakt virker tossede.
HVIS vi skal bruge kassen (eller bare penge i det hele taget, hvilket svarer til ‘kassen’ for os) på nogen, så skal det være en gut klubben er stensikker på kan gå ind og hæve niveauet i start-11 og skubbe Belotti på bænken. Lidt á la hvordan jeg forestiller mig, at man ser Lukaku.
Dog er jeg enig med asroma87 i, at HVIS situationen er, at vi ‘bare’ skal bruge en backup i et halvt år, så kunne vi ligeså godt ha’ givet Eldor chancen og givet ham pre-session med. Men det har måske mere at gøre med, at vi bruge 18 mio euro på ham i sin tid end det handler om, at han er vildt god - han kæmpede sig heller ikke på holdet i Spezia.
Synes det kunne være allersjovest med Lukaku på lån, fordi man ved, at han KAN være europæisk topangriber. Men hvis ikke han kan landes, så tror jeg at et mellemklasse-navn som Azmoun på lån med option er den optimale løsning - for det lapper hullet fra Tammy uden at vi hænger på en gut i flere år frem.
Bruger vi så "kassen" på Marcos Leonardo? Eller er det penge tilovers til en Baldanzi som jeg staaaaaaadig håber på. Tror det er helt sygt hvis vi ikke prøver. Han ender sikkert i Juve og bliver en stjerne
Baldanzi er fed og tror også han bliver rigtig god. Så længe vi har Dybala, Pellegrini, Aouar, ElSha og vores eget talent Pagano til den position, så kan jeg ikke forestille mig, at vi lægger de 20-25 mio euro, som Empoli må kræve for ham.
Tror ikke Aouar kommer til at spille så højt oppe. Vi har også Ola Solbakken til den position, som slet ikke passer ind. Pagano kommer vidst heller ikke helt derop i den position eller tager jeg fejl?
Han er bare den perfekte spiller at sætte ind når Dybala er skadet/træt
Chelsea har givet grønt lys til udlån af Lukaku, hvor de før kunne ville rent salg.
Det åbner pludselig gevaldigt op for en Roma mulighed og tænker sagtens Mourinho kan lokke ham til.
All-in på at hente ham og så har vi pludselig en stærk bredde oppe foran!
Jeg synes jo Lukaku ville være en genial handel. Men så står vi altså med 4 rendyrket angribere (Tammy inkluderet). Hvis der også er en forventning om at Marcos Leonardo skal komme til vinter. Det er en vanvittig bredde og måske ikke så fair over for de andre angribere. Hvem skal spille og hvem skal ikke? Belotti scorede to mål sidst og må være fyldt med selvtillid, Azmoun forventes at blive officielt inden længe, Tammy kommer nok først tilbage i næste sæson og forventer da også at han skal spille. Så har vi Lukaku - Når han er fit, så er han godt nok dygtig og holder alle væk med hans kæmpe krop!
Er sgu lidt splittet. Fordi hvis man kan hente Lukaku, så forstår jeg ikke hvorfor vi lejer Azmoun. Skal han være 3. angriber? Tror jeg sgu ikke at det var det han forventede da han landede i Rom i går aftes
Ja, det ser sgu ud til at der er lidt kød på Lukaku-rygterne. Det synes jeg er top fedt! Havde du for to år siden fortalt mig, at Romas angreb skulle hedde Dybala-Lukaku, så havde jeg nok grint.
Som jeg så det i åbningskampen, så ligner det næsten at vi spiller en 3-5-2 med en enkelt DM på midten og to angribere oppe foran, hvoraf ElSha vikarierede som den ene mod Salernitana. Og hvis vi skal spille med to angribere, så er Lukaku-Belotti-Azmoun indtil januar og evt Lukaku-Belotti-Azmoun-Leonardo fra januar jo ikke for meget bredde? Kan også være at vi skal spille 3-4-1-2 med to angribere foran og Dybala ‘in the hole’?
Det seneste stykke tid har vi spillet en 3-5-2, men Dybala spiller den ene deroppe
Kan det tænkes at vi overvejer at sælge Belotti?
Ham kan vi vel få lidt skillinger for (omend ikke en guldmine, så tænker jeg da ihvertfald 10-15 mio euro).
Men giver det mening? Han er begyndt at spille godt - og er pt vores eneste angriber vi har på fast kontrakt (udover Tammy).
Ellers forstår jeg ligeledes ikke hvorfor vi henter både Azmoun og Lukaku + Leonardo???
Men det giver en sindsyg bredde - også hvis vi spiller med 2 offensive midtbanespillere som hidtil, hvor vi har Dybber, LP7, Aouar, El Shaa, Bove, m.fl.
… Med de seneste måneders transfer-skuffelser skal vi (jeg selv inkluderet) måske også hænge liiiidt i bremsen med både at antage, at både Lukaku og Leonardo kommer til klubben. Azmoun er trods alt ikke engang blevet præsenteret endnu - omend han da landede i Ciampino i går.
Jeg tror ikke, at der er nogen som helst planer om at afskibe Belotti.
Men HVIS de ender med allesammen at være her, så er jeg sikker på at vi nok skal finde spilletid til dem mellem tre turneringer, skader osv!
Rui
Mancini-Smalling-Ndicka
Zalewski-Paredes-Pellegrini-Spina
Dybala
Belotti-Lukaku
Så er vi klar
@asroma87 det er ikke en dårlig opstilling du smider her. Og med en fin bredde burde det være muligt at udfordre til top 4.
Men vi er godt nok afhængig af Spina og Zalewski, som nok er de eneste der på egen hånd kan sætte en modspiller af med deres fart. Lige så snart Celik, Karsdorp eller Nissen kommer ind bliver det stramt med det offensive
Helt enig - Der kommer ikke meget offensivt fra Celik/Nissen/Rick
Synes faktisk at Rick har noget at byde ind med offensivt - da han blev skiftet ind i sidste kom formåede han eksempelvis at slå en god bold ind i feltet to gange (som så blev mishandlet), hvilket var to gange mere end Spina og Nissen tilsammen. Det ærgerlige ved Karsdorp er, at han virker til at være humørspiller - men altså, i forrige sæson var han jo egentlig meget stabil, spillede næsten hvert minut og var ikke til stor fare for holdet defensivt. Til gengæld er hans loft ikke voldsomt højt - hans bedste er nok bare en 4/6 indsats - til gengæld leverer han den tit. Set i det lys kunne det også ha’ været spændende at beholde unge Missori, hvis topniveau er en ubekendt, i stedet for at hente Nissen. Men det kan jo være, at vi får Missoris niveau at se i Sassuolo - han blev skiftet ind i weekenden i stedet for Viña, der blev flået ud i pausen.
Så skrev han under. Azmoun ;)))
Fuck det er spændende at følge med i om vi lykkedes med at hente ROMelu Lukaku
Så bliver der travlt i Fiumicino hvor der nok kommer flere end de 5000 der dengang bød Dzeko velkommen til giallorossi familien
Der bliver i hvertfald holdt møder de her dage i London!
Chelsea vil vidst have 10 mio euro for lånet + en option eller obligation, er ikke helt sikker. Ved dog ikke hvad optionen/obligationen skulle lyde på.
Han har sgu noget fart den store fyr, han kan blive farlig når han først er i form
Big Rom incoming!!!!
https://bold.dk/fodbold/stillinger/italien-serie-a/nyheder/lukaku-bekraefter-rejser-til-rom-for-at-skrive-under
Damn, det fandme vildt!
Hahaha, det er seriøst så vildt, hvis det sker. Men med Lukaku i folden, så er vi altså potentielt et helt enormt stærkt sted ift at ramme CL og den tilhørende pengepose. Så skal vi bare finde den nærmeste heksedoktor og ofre nogens førstefødte for at Dybala holder sig rask, at Lukaku ikke er fede-Lukaku, at Sanches måske kan spille mere end 25 minutter ad gangen uden at blive skadet og at Smalling ikke falder i niveau. Så kan der altså ske rigtig mange sjove ting! Men det kan også gå helt enormt galt. Det er high stakes og helt perfekt til Mourinhos sidste kontraktår - enten vinder vi noget, eller også imploderer vi!
Og Patricio begynder at tage med hænder.
Lukaku er ikke sikker endnu. Der forhandles stadig og det kan gå i hårdknude
Jeg frygter vi ikke vil betale det Chelsea forlanger
[Rettet af: Tottithorsen - 26/08/2023 - 17:05]
Nå, nu hvor Dybala er skadet igen, så ville det jo have været fedt med Baldanzi ;))))
Det vigtigste i min optik er at vi henter en målmand der REDDER os point og ikke KOSTER os point som smørhandsken gør!!!
Patricio er sgu for ringe.
Aner ikke hvem der er man kan hente udover en gammel De Gea?
Jeg ville synes det var fedt nok at få ham ind, men han vil sikkert have piv meget i løn + at han ender sikkert på Ruis niveau om 2 år. Tror vi skal have fundet en yngre målmand, hvis det er til at finde.
Synes stadig Baldanzi ville være genialt. Overvej når Mourinho bliver fyret eller når han ikke får forlænget efter denne her sæson, så skal vi forhåbentlig ud og have en offensiv træner som vil spille 4-2-3-1, Der passer han jo perfekt ind! Og det er taget i mente med at Dybala ofte er skadet. Savner sgu det lækre offensive fodbold vi har været kendt for i så mange år. Problemet der så skal løses næste sommer er at vi skal have bedre backer og bedre kanter. Ellers synes jeg vi har et stabilt hold.
4-2-3-1:
Rui/De Gea/En helt tredje
Karsdorp - Mancini - Ndicka - Zalewski
Cristante - Aouar
Dybala - Pellegrini - El Shara
Lukaku
Reserver:
Svilar
Celik
Nissen
Llorente
Smalling
Spina
Paredes
Bove
Renato Sanches
Pagano
Ola Solbakken
Tammy
Sardar
Belotti
De Gea er stadig en klasse keeper, men ja, lønnen ville nok blive et problem.
Så skulle den handel være accepteret. Lukaku på vej til Roma!!
Hahaha President Friedkin flyver personligt Lukaku til Rom imorgen eftermiddag! Han skal være sikker på at intet går galt, så han flyver selv flyet… hahahhahaha
Tag De Gea med for Guds skyld
Spændende at se om det bliver en Adriano eller Bastituta transfer den her.
Frygter sku lidt han ikke rammer formen fra dag 1 og så vil presset blive enormt. Afgørende om Lukaku kan holde til den romerske syge, hvis lidt sygdom først sniger sig ind.
Virkelig et skifte i den tunge ende økonomisk. Og det er nævnt at et af problemerne blandt andet at det gør ham til den mest løntunge foran Dybala. Men det har de forhåbebtlig styr på.
Hvis han kommer ind og kører one man topscorer show og holder sig skadefri, så er det super og selv Dybala må tænkes at ok...
Man kan sige mange ting om Mourinho men Dybala og Lukaku var aldrig skiftet til Roma, hvis ikke Mou var træner - det er helt sikkert
Det er indiskutabelt. Sjov lille note det med at Dan F selv personligt flyver rundt og henter folk. Han skulle være en pænt habil Pilot ligesom sin far.
Sjob kommentar med at hvis man nogen gange tvivler på ejerne, så er det uden grund. Hav blot tillid til Dan Friedkins private jet.
Først Mou
Så Dybala
Nu Lukaku.
Der sker noget magisk når han går i luften.
Lukaku kan gå hen og blive den faktor som sikrer top 4, hvis han rammer topformen. For man har så meget brug for en på toppen der kan modtage en bold og score på egen hånd.
Kunne være sjovt hvis Lukaku først gik ud af flyet og så De Gea gik ud bagefter :-)
SURPRISE
Eller at Dan Friedkin fløj Patricio til Kasakhstan…
Vi er interesseret i Lloris.. og Sergio Ramos
Hvis Patricio skal væk, vil det være lækkert med en handel med olie ligaen for mange penge
[Rettet af: totti er gud - 31/08/2023 - 05:57]
Hvis jeg skulle håbe på (realistisk) en sidste minuts surprise-transfer, så skulle det være Spinazzola ud til ManU eller Saudi og så Kostic ind for 15 mio euro eller lignende. Det kunne være en stor opgradering til det spil med wingbacks, vi åbenbart har tænkt os at forsøge med!
Fornemmer ikke rigtig at Ramos eller Bonucci hjælper på det problem, vi har i forsvaret - og tilsvarende heller ikke, at Lloris ville være en meningsfuld opgradering på kassen.
Helt enig med Romaneren.
Jeg tror dog ikke at Kostic er en mulighed for at være ærlig. Har du læst det nogen steder? Ikke at jeg ikke tror på dig, men mere fordi jeg ikke har læst nogen rygter.
Ramos som roterer med Smalling ville være fint nok, men Bonucci synes jeg ikke burde hentes. Lloris ville spille som anden keeper i den lyseblå del af Rom, så derfor ser jeg heller ikke at han skal være hos os.
Fansene råbte igår efter Falcone fra Lecce, da Pinto kørte forbi. "Hent os en målmand" "Hent Falcone". De lavede nærmest en sang ud af det hahahaha.
Bliver spændende om der bliver lavet nogle last minute transfers
Tror I der sker mere i dag, eller er vi færdige på markedet?
En målmand kunne sgu være klasse. Men tror ikke på det. Ola på vej ud i hvertfald. Og der hentes ikke erstatning for ham hvilket er fint nok. Der er også snak om Eric Garcia fra Barca. Girona (tror jeg det var) var kraftigt ude efter ham, så det viser vel også liiidt den kaliber han er i
[Rettet af: Arsi - 31/08/2023 - 11:37]
Det er virkelig knald eller fald med den her Lukaku handel. Den skal jo tage os i CHL fordi ellers har det sgu kostet os meget selvom det kun er lån. Målet skal være top 4, selvom jeg måske ikke synes vi er gode nok til det. Orker ikke at vi skal begynde og satse på Europa. Så vil jeg hellere ryge tidligt ud og kun fokuserer på ligaen.
Inderst inde håber jeg jo liiiiidt at vi taber de næste 6 kampe, fyre Mou pga. resultater og fordi han sviner spillerne til offentligt. Så henter vi en deeeejlig offensiv træner med en klar plan som ikke får karantæner i løbet af sæsonen som Mou. Spørgsmålet er dog hvem der ville være ledig på det tidspunkt? Kan slet ikke komme i tanke om en god træner pt som er uden klub? Den er nok svær at hente en som allerede er i arbejde
Nu kan Mou sgu da heller ikke pive længere over at han ikke får nogle klasse spillere at arbejde med.
Så nu SKAL vi vinde noget - ellers så skal Mou bare losses ud af klubben
Mega fedt, at Lukaku er her - passer perfekt til Mourinhos sidste sæson. Nu skal der vindes noget eller opnås CL-deltagelse, eller også skal han alligevel ud af vagten, når hans kontrakt udløber. Med Tammys skade og klubbens økonomiske situation in mente, så er Lukaku på lån sgu godt hentet.
Jeg tror på, at der kommer en femte CB. Garcia på lån synes jeg faktisk lyder som en god idé, især med en lav købsoption. Fyren er 22 og kan faktisk aflevere bolden, så måske han er noget, vi kan bruge.
Mine to drømmescenarier, hvoraf ingen nok kommer til at ske, men bare én ville være kæmpe:
- De Gea ind på en fri surprisetransfer, 2-årlig kontrakt og Svilar ryger på lån i Championship eller bunden af Serie A.
- Spina til Saudi og Kostic ind.
Her er jeres nye målmand
https://bold.dk/fodbold/klubber/nice/nyheder/medie-schmeichel-kan-skifte-gratis
Schmeichel skal under ingen omstændigheder til Roma!
Så langt hellere Rui!
Schmeichel er ellers bedre end Rui?
Schmeichel er da meget bedre end Rui…
Jeg håber sku stadig klubben henter De Gea på fri
Er vi ved at hente Bonucci?
Ja det tror jeg. Hvad synes i om at vi henter Bonucci?
Jeg kan godt se meningen i at få en veteran ind, især hvis Smalling bliver skibet afsted. Mit problem med Bonucci er ikke så meget hans Juve-fortid som det faktum, at han har spillet rædderligt hver gang, han ikke har haft Chiellini til at råbe af ham. Han var røv i Milan og været ringe i Union Berlin - sidstnævnte spiller dog med forsvaret 30 meter længere oppe ad banen, end Bonucci er vant til - og dermed cirka 4( meter længere fremme, end det ville være tilfældet i Roma ;-) Så på den måde straffes hans langsomhed ikke ligeså hårdt.
Men kunne ha’ håbet at vi selv havde set mening i at omskole 191 cm høje Calafiori til midterforsvarer, så strålende som han gør det i Bologna for tiden.
Ellers er Thilo Kehrer fra West Ham og Dragusin fra Genoa også to bud, som florerer og som jeg bryder mig om. Dem er der fremtid i.
Bonucci kommer vidst ikke. Freidkin har vidst sagt nej til ham. Passer mig egentlig fint!
Jeg synes sagtens at Rasmus Nissen kan spille i det 3 mands forsvar og jeg tror oveni købet at han ville gøre det glimrende. Jeg synes han er en virkelig dårlig back og det har jeg altid synes, men jeg tror han med sin højde og fine fart vil kunne være rigtig stærk i forsvaret. Så har vi jo også Karsdorp og Celik til højreback. Problem solved uden at bruge penge.
Det er basically den samme som at man havde håbet på at omskole Calafiori, hvilket jeg heller aldrig forstod at man prøvede.
Derudover er Rasmus Nissen hele 1.87, så han er en høj herre. Synes sgu det er den bedste løsning.
Mon ikke en helt optimal løsning i virkeligheden ville være, at smide pengene efter at få Calafiori hjem og så evt hente en Mustafi på den fri som garderingsspilleren? Calafiori er venstrebenet og har en fin fart af en centerback. Kumbulla er på vej tilbage, Cala er fremtidens mand - der er sgu noget Nestaelegance over ham ;) Og mon ikke Mustafi er fint tilfreds med 6 mdr med option?
Så er der vist farvel til Sanches, hvilken må kunne dækkes ind 1:1 af Pagano, Pisilli og måske vores nye spanske ven fra Real, Guerrero? - Ligesom Bove jo altså bare fortsætter og fortsætter sin udvikling. Deraf tænker jeg, at pengene måske nok er fint brugt på Calafiori.
Guerrero??
Hvad skete der med Marcos Leonardo? Troede han var så godt som done deal her til nytår, men nu linker bold.dk ham med Benfica?
[Rettet af: Batistuta - 03/01/2024 - 14:36]
https://bold.dk/fodbold/stillinger/portugal-primeira-liga/nyheder/officielt-benfica-henter-brasiliansk-tengstedt-konkurrent
Lad os håbe, vi kan hente Lukaku permanent som et plaster på såret
Hvorfor henter vi en 18 årig i Juventus for resten af sæsonen? Og samtidig sender vi Cherubini den anden vej
En ny Frattesi, Calafiori!!
Hvis meldingen holder stik ift. de to handler, så er man tilbage til start.
Og med Pinto væk nu og nok Mourinho væk til sommer, så tror jeg at man er i gang med at skrotte det nuværende projekt fuldstændig og tænker ekstremt kortsigtet.
Men fair nok hvis intentionen er at gøre alt hvad man muligt kan for at komme i top 4 og så er det ready set go til at søsætte et nyt projekt til sommer.
Men lur mig om man ikke blot er tilbage til de 'gamle dage', hvor man laver nogle handler som virkelig ikke giver mening. Huijsen skal nærmest ind og være en starter der gør en forskel fra dag 1 før det giver mening... For ja, så har det været klogt at stole på Mourinho og man kører kortsigtet da alt handler om at få en top 4.... Men glipper det, så har man ageret rugekasseklub for Juventus og ofret en ung fra egne rækker for at få lov til det...
Dette er jo bare endnu en af klubbens mange mærkelige handler. Har man ikke hele tiden vidst at Ndicka tog til AFCON og Smalling og Kumbulla var lang tids skadet? Hvorfor så disse mærkelige forhastede handler. Desperations handler.
Og hvor er det dog træls og umotiverende hele tiden at se vores egne talenter blomstre op i andre klubber. Den næste er garanteret ham den DM vi solgte til Lecce. Den nye De Rossi kaldte nogen ham
Ikone for Belotti - hvad synes du?
Ok herfra
Belotti er helt væk og vi trænger til spillere med fart og som kan drible
[Rettet af: asroma87 - 23/01/2024 - 20:26]
Vi er tæt på at hente Angelino til venstre back
Ok handel
Ja fint da det ser ud til at skabe plusvalenza med Vina ud, Angelino ind… men det er i min optik stadig en skør handel på en eller anden måde. Hvorfor ikke give Vina chancen under DDR så?… bliver sku træt af den her evige ind/ud/ind af spillere som skal afhjælpe noget her og ku
Der mangler virkelig visioner. Synes altid jeg sidder med følelsen af at Roma lapper huller istedet for at fikse huller for good en gang for altid.
Når man taler om visioner, så var jeg lige ved at falde ned af stolen da jeg læste at Pafundi er på vej til at skifte til Lausanne, leje med option på 15mio euro. Det er sbsurd. Absurd at han ikke kan bryde igennem i Udinese, Absurd at ingen andre klubber så klar til den pris og absurd at italienske hold generelt er så dårlige til at sikre de unges gennembrud. Bevares, Roma har ikke midlerne, men det her er jo en spiller man godt gad se i Rom. Så dropper jeg gerne Angelino og de næste 4 middelmådige spillere vi kommer til at hente og løser det ved at give primavera spillere chancen.
Tager gerne 3 år som nummer 10 hvis man til gengæld så har gns alder på 20 og forsøger at skabe et spændende koncept for klubben
Jeg er tildels enig i det du siger asromadk. Men jeg må sige at jeg synes faktisk at Angelino på lån med obligation på alt mellem 4-6 mio. synes jeg er en pisse god handel. Vina er seriøst ikke god nok og at vi får næsten 10 mio for ham er faktisk i min optik lidt overraskende. Godt arbejde af Tiago Pinto her. Angelino kan satme ligge indlæg så håber resten af truppen lære lidt af ham på det punkt. Dog er han rimelig offensiv, hvilket kan gøre at han nok vil blive fanget i omstillingsspillet.
Lige det med Pafundi, der forstår jeg heller ikke at han kan ryge til Lausanne. Ham burde man kigge på idet at han stadig er 17 og skulle være et stortalent. 15 mio for en som sikkert vil komme til at koste langt over de 30 om 2 år.
Min drøm er dog stadig Baldanzi, hvis han kan operer på en midtbane, så ville det være klasse. I moderne fodbold nu til dags, så er den her 10'er, altså offensiv midt, ikke eksisterende rigtigt længere, hvor han nok ville være bedst, men hvis han kan spille en god 8'er så er han velkommen stadig!
Når man snakker om solen.. https://laroma24.it/mercato/mercato-mercato/2024/01/calciomercato-roma-spunta-lidea-baldanzi-lempoli-chiede-15-milioni
Rygter med Baldanzi igen for 15 mio. Vi har dog ikke råd, men måske vi kan lave et lån med obligation også!!
Herudover så er Bernadeschi rygtet til os. Hans agent skulle have tilbudt ham til os, men hans løn skulle vidst være alt for høj. Håber VIRKELIG ikke at han kommer
Baldanzi og Angelino ja tak
Kæmpe nej tak til Bernadeschi. Mega primadonna.
Ja tak til Angelo og kæmpe ja tak til Baldanzi der virkelig kan bringe når flair til vores spil, så vi ikke er dybt afhængig af en kronisk skadet Dybala.
Kan vi bytte Belotti og Vina med Angelino og Baldanzi så er det sku meget godt gået :-)
Så fik vi vist solgt Vina
Som så låser op for Angelino og Baldanzi
Dejligt at komme af med Vina..
Tænker vi skal gå efter at få Klopp ind som træner efter sommer ;)
Vi har alligevel fået 8,1 mio euro, plus 1 mio euro i bonusser for Vina.
Flot salg
Klopp har brug for en rigtig udfordring og det er han garanteret med Roma
Så skulle Angelino være en done deal!
Celik ryger så samtidig til Galatasaray.
Så håber vi på en Baldanzi overraskelse også :-)
Kunne være vildt
Kumbulla til Sassuolo. Belotti til Fiorentina.
Baldanzi meldes tæt på en 18 måneder låneaftale med obligatorisk køb til 15 mill euro
Fantastisk hvis det lykkes
Jeg tror fandme den er hjemme med Baldanzi!!!!!
Det er den fandme!
Må indrømme at det kom bag på mig at det lykkedes med Baldanzi.
Fremragende signing!
Og farvel til Belotti - han tager til Fiorentina. Gigantisk flop
Belotti har virkelig været et mysterium for mig. En så stabil målscorer for et Torino hold og så falder han helt fra hinanden i Roma.
Kan godt lide Belotti, men har virkelig skuffet fælt.
Jeg kalder at han finder sin gamle målnæse frem i Fiorentina og giver os kamp om de sjove pladser.
Belotti kom desværre "i kløerne" på Mourinho. Og når det sker, så kan selv ikke den bedste slå til. Men synes egentlig også at Belotti som case er altsigende for Mourinhos tid i Rom. Han valgte fra starten af ikke at give den rette anerkendelse til at man havde en notorisk stærk Serie A goalgetter i truppen. De første 10 kampe burde man have haft for øje at han skulle have nogle lette mål, have lidt mere tillid end du ville give en standard lottokupon.
Men det gjorde han ikke og Belotti som case er symptomatisk for den måde han også selv har forsømt breddespillere...
... Jeg sidder næsten med en følelse af at Mourinho aldrig kom sig helt over fadæsen i Bodø. Fra den dag så stolede han på lidt over en håndfuld spillere, resten kunne han sådan set ikke bruge til noget. Det har så hængt ved og ingen har nærmest været god nok hvis ikke de hedder Dybala og Lukaku.
Heri ligger hans undergang. På nær Bove har han været ude af stand til at frembringe en opadgående kurve hos nogen spiller overhovedet. Alle spillere har præsteret middelmådigt eller under middel. 11 spillere der går på banen hver gang - Mourinhos hold-koncept har til dels stadig fungeret med lidt krampetrækninger - men ingen spiller har været i stand til at hæve sit niveau for alvor. Det kan kun falde tilbage på træneren, især når det står på i så lang tid.
Føler med Belotti, han kom sku virkelig i maskinen under Mourinho, som vel notorisk har været sådan lidt potentielt en karriere killer?
At man så lander Baldanzi nu - det er vildt. Jeg forstår det ikke rigtig, ligesom jeg ikke forstår Pafundi til Lausanne... Det forekommer mig skummelt nærmest.
Frygter samtidig en smule for Baldanzi - kæmpe pres han kommer ind under. Det er synd. For det er en spiller man burde have hentet ind i en periode med mere ro på de indre linjer, et koncept og en mulighed for at han kunne spille sig lidt varm i trygge rammer. Men okay - hvornår har AS Roma nogensinde været en klub med trygge rammer.....
Virkelig optur med Baldanzi - unægteligt altid et sats at hente unge spillere, men der er kæmpe upside på den her knægt. Han kan blive sindssygt god, og kan snildt forestille mig, at han bliver solgt videre om en håndfuld år til et af de helt store beløb i europæisk fodbold, hvilket unægteligt vil hjælpe på økonomien, også.
... Jeg er også ret glad låneaftalen med Kumbulla til Sassuolo. Han har desperat brug for spilletid for at komme tilbage i form, og midterforsvarerne i Sassuolo har han en god chance for at slå af. Ved ikke helt hvorfor, men jeg har stadig en tro på ham på trods af, hvordan de seneste to år mest har været markeret af uheld og dumheder som det røde kort mod Sassuolo, hans korsbåndsskade og at være en del af fadæsen i Bodø. Han er stadig ung (24), har vist en masse gode ting, og jeg tror at han er en super Smalling-afløser i et firmands-forsvar med to midterforsvarere. En stor kleppert, udmærket på bolden og enormt hovedstødsstærk - også i modstanderens felt ved hjørnespark som bevist flere gange.
Kumbulla er ikke udemærket på bolden. Tværtimod.
Han har været skyld i mange mål, på grund af hans ringe teknik og første berøringer.
Han er den Albanske udgave af Maguire.
Ham kan vi ikke bruge til noget.
Hvad siger i til rygterne om at vi er i forhandlinger med overtagelse af Saudi Arabisk ejere?
Jeg er meget splittet..
Er ikke fan af de her “penge klubber”, men føler også det kan blive nødvendigt for at flytte os som en sub-top klub til en top 4 klub. Derudover vil det booste stadium projektet.
Der har været stilstand i klubben i for lang tid, hvor mange af konkurrenterne har haft en positiv udvikling.
https://www.sportspromedia.com/news/roma-saudi-investment/?zephr_sso_ott=gDAEe6
https://www.newarab.com/news/roma-opens-discreet-takeover-talks-saudi-crown-prince
https://www.yardbarker.com/general_sports/articles/saudis_pif_in_talks_to_buy_900m_roma/s1_17172_39933489
https://m.allfootballapp.com/news/Serie-A/Corriere-dello-Sport-Saudi-group-interested-in-Roma-takeover/3087457
Hvilken en af gangene? De her rygter om overtagelse af Saudi Arabien er opstået flere gange inden for de seneste 10 år uden det er sket..
Hvis det sker er det da absolut interessant, da det nok vil give et boost til økonomien. Samtidig er de nok også lidt mere kyniske i forhold til at "smøre" beukratiet i Italien ift. projektet med stadion. De skaber typisk også et "falsk" boost med et stort sponsorat der giver klubben penge til at undgå FFP og handle. Noget som Friedkins utvivlsomt ikke har gjort. De har haft næsten udelukkende fokus på den interne struktur.
Er da også helt sikker på at det bare er endnu et rygte.
Men skulle Friedkins smide håndklædet i ringen gør det da ikke noget de nye ejere har penge.
Jeg er stadig meget splittet, da jeg føler det er at sælge sin sjæl for at blive god - omend det kan være nødvendigt i dagens fodboldverden
Jeg vil blive så ærgerlig over det! Det er alt hvad jeg hader forhold til fodbold og grunden til jeg ikke gider se PL.....
Det tegner desværre på at det godt kunne blive en realitet :(
Når det er sagt, så giver det super god mening for Saudi Arabien og diverse at kigge mod Serie A hvor de kan købe klubber for forholdsvis få penge men samtidigt kunne skabe hurtig omtale & resultater... Desværre den vej fodbolden går og skulle det ske, ja så må vi stå på mål for at være en klub der valgte resultater fremfor historie, ære, lokale fans m.m.... Jeg håber ikke det sker..
Så kom Belotti da i gang allerede i Fiorentina. Det tog ikke lang tid.
Jeg kan stadig undre mig over man ikke fik mere udbytte af ham, han var så vild i Torino...
Jeg har nu stadig et stille håb om at se ham få en rolle i Roma efter sommerferien, jeg tænker der skal ske noget med den angriberkabale.
Dybala er bare klasse, hvis vi kan holde på ham. Men han er så meget skadet så der skal være en permanent klar til at tage over.
Lukaku er jeg usikker på ift. pris/løn og fremtiden.
Abraham - kan han komme tilbage på et fornugtigt niveau, jeg tvivler desværre.
SES (fin rotationsspiller), Baldanzi (spændende men nok ikke bærende endnu), Azmoun (OK som rotationsspiller men ikke mere end det). mv.
Gode input - tænker det bliver svært med en top 4 når vi spiller uden målmand!!
Patricio har været pivringe meget længe og jeg håber DDR smider ham på bænken
Ringeste serie A målmand
Det er virkelig et sexet rygte med Chiesa til Roma.
Nogen der ved mere om hans pris, kontraktstatus osv?
Eneste ulempe er hans glasben..
Men det er lige præcis den type man har brug for. Tænk ham og Dybala liggende bag en angriber. Av, så bliver det lige pludseligt farligt.
Det lyder jo egentlig fedt. Men som du selv nævner så er det endnu en spiller der har en længere skadeshistorik. Har vi virkelig brug for endnu en af dem? :D
Han har kontraktudløb i 2025 og har endnu ikke skrevet under på en ny kontrakt, selvom Juve gør klar til det.
Medierne har sagt at hans værdi til sommer vil være på ca. 12-13 mio grundet hans kontraktsituation, så den er meeeeget mulig, hvis det passer.
Men jeg tror vi skal huske på at Juve rigtig gerne vil beholde ham og det tror jeg er nok til at han vil skrive under på en ny kontrakt + de vil gøre ham til den spiller de vil bygge holdet om.
Det kunne dog være spændende at se Chiesa på venstre kanten! Vi mangler spillere med fart og det har han i den grad.
Jeg synes i hvertfald der er en del spillere der skal ud:
Zalewski
Aouar
Karsdorp
Celik
Tammy (hvis der kommer et godt nok bud)
Nissen (tilbage fra lån)
Huijsen (tilbage fra lån)
Renato (tilbage fra lån)
Eldor
Sardar (enten ham eller Tammy ud)
Dem vi skal beholde/købe hvis muligt:
Llorente (god som 3-4 valg også ift. pris)
Angelino (tror stadig han kunne være god nok)
Rui (forlæng hvis han er ok med 2 valg og kan gå ned i løn)
Lukaku (hvis muligt)
Samu fra Atl. Madrid (spændende ung spiller vi er rygtet med sammen med en lang række klubber)
Chiesa (No-brainer)
Bellanova (Drømmesigning til højrebacken)
Jeg drømmer nok også lidt, men det også lovligt ;)
Jeg vil sige, at hvis rygterne passer (at vi kigger på Chiesa til under 10 mio euro og Kostic til 10-15 stykker som Spina-erstatning ), så er det virkelig stærkt. Det er to no-brainers.
De Rossi har efter sigende bedt om følgende til sommer:
En dynamisk midtbanespiller
To fullbacks
To wings
En angriber
… Så kan man jo lave sit puslespil derudfra. Jeg håber selv på, at resultatet ville blive
Dynamisk midtbane - Castrovilli på en fri fransfer eller Esposito fra Spezia til en billig penge. Generelt har vi mange spillere på disse pladser, så tror ikke der bliver knaldet store penge af her.
To fullbacks - går ud fra én højre og én venstre, da Karsdorp nok ikke er i klubben efter sommer. På venstre tror jeg man indløser Angelino for 5 mio euro (og forlænger Spina). Ellers ønsker jeg Gallo fra Lecce som ville være fantastisk under DDR og koster omtrent det samme. På højre back håber jeg på Dedic fra Salzburg. Bellanova er en drøm, men tror hurtigt han bliver for dyr.
To wingers - giv mig Chiesa som statement signing og tag Rafa Silva fra Benfica på en fri som der er rygter om.
En angriber - det mest realistiske er vel at vi indløser Azmoun. Så har vi ham og Tammy til næste sæson. Drømmer stadig om Scamacca. Sælg Belotti (hvilket smerter mig at sige, men det kom desværre bare aldrig til at fungere), send Azmoun tilbage, lad Lukaku gå og køb Scamacca for resten af CL-pengene.
… Det er udgifter for cirka 60 mio euro (15 for Chiesa, 5 for Angelino, 15 for Dedic, 25 for Scamacca) - siger vi farvel til Karsdorp (5-7 mio), Zalewski (10-15), Belotti (5-10) og Shomu (5), så kunne resten måske klares med eventuelle CL-indtægter - og så står vi med en virkelig stærk trup.
[Rettet af: Romaneren - 09/05/2024 - 14:13]
https://football-italia.net/roma-wasted-tiago-pinto-signings/
Så er det mere eller mindre officielt med Ghisolfi som ny sportsdirektør, fra Nice.
Spændende om han kan hente lidt diamanter til klubben. Orker ikke flere halvgamle spillere der ikke kan komme på holdet i deres nuværende klubber.
De Rossi har blandt andet været ude at udtale sig om, at truppen ikke har deciderede driblere, der kan sætte en modstander af. Og den er jeg helt enig med.
Henter man 2 duelstærke offensive spillere (evt backs), vil vi skabe mange flere chancer i kampene.
https://romapress.net/de-rossi-on-romas-new-long-term-project-i-cant-stomach-the-thought-that-we-lost-frattesi-and-calafiori/
Især Calafiori er en totalt katastofe, han kører rundt med Juventus i øjeblikket
Di Lorenzo hatr eftersigende bedt Napoli om en transfer. Så giv mig CL. Hent Angelino og Llorente permanent. Nahitan Nandez og Castrovilli på en fri. Di Lorenzo, Berardi og Pinamonti (mon ikke begge Sassuolo drenge er til at betale nu, måske endda med Kumbulla som modvægt) ind, forlæng med Spina. Så er vi da et stykke. Så fyld op med nogle unge, talentfulde spillere i Baldanziklassen.
Nandez er lige blevet bekræftet i en Saudi-klub for en times tid siden, desværre
Frattesi-rygterne florerer igen - endda med en tilhørende pris på sølle 15 mio euro. Hvis det passer, så er det en absolut no-brainer at få ham hjem til Rom, og så er jeg næsten ligeglad med, hvem der skal sælges for at få det til at ske. Præcis den spiller, vores midtbane mangler så desperat.
https://football-italia.net/roma-set-sights-exciting-target/
Håber inderligt vi bruger penge på en som Bellanova.
En stærk offensiv højre back, ung, italiener, inde over landsholdet og kan blive et varmt salgsemne i fremtiden.
Hvis artiklen har ret i en pris på 15 mio EUR, synes jeg det lyder yderst attraktivt at gå efter ham.
Han vil passe PERFEKT ind på vores hold.
Og ja, Frattesi til 15 mio EUR er også spændende.
Nu er sæsonen ikke slut endnu, og næste års budget afhænger nok en del af CL eller EL.
Men er der nogen der har læst noget om niveauet for næste års budget? - bortset fra at vi ikke lider under FFP i år.
Sælg Pellegrini og hent Frattesi
Bum så er den løst
Castrovilli og Berardi kan holde Dybala med selskab på tribunen.
Chiesa, Castrovilli og Berardi er alle fremragende spillere det kunne pynte på vores hold.
MEN det er simpelthen så farligt at være afhængig af disse kroniske skadede spillere.
Det er alt for ustabilt, og der er garanti for skader..
Vi har udløst klausulen på Angelino og køber ham for 5 mio EUR.
Synes det er et fint nok køb, HVIS det er påtænkt til bredden i truppen og ikke som en start-11'er.
Derudover vil vi sælge Abraham, hvor rygterne går på 28 mio EUR til evt. Leicester.
En god løsning for alle parter og tror han kan blive god igen i PL + giver os lidt mønt at finde en ny angriber.
Derudover sættes vi i forbindelse med:
- Kalvin Phillips (tror jeg ikke kommer til at ske, jo mindre det er på lån med en åndsvag klausul)
- Diakite (kender ham ikke ret godt - dyr spiller, men ung og har eftersigende gjort det godt)
- Jonathan David (Ja tak her fra, selvom de 40 mio EUR kan gøre ondt)
- Chiesa (farligt med skadehistorikken - men top top spiller)
- Frattesi (ser jeg som urealistisk)
- Armand Laurente (spændende spiller med fart, der burde være realistisk efter Sassuolo rykkede ned)
- Di Lorenzo (fantastisk signing, men tror ikke på den)
- Bellanova (også fantastisk signing, men han bliver nok for dyr)
Mange spændende spillere ovenstående og håber vi lander et par stykker.
Jeg håber ved gud ikke at Angelino er tiltænkt som starter…
Matt O'Riley nu rygtet til os. Altid sjovt med danske spillere til Roma, det giver bare mere opmærksomhed, så når nu vi er uden Nissen i næste sæson kunne det være sjovt.
Uden at se meget med ham har han stats'ne med sig og ung fremadstormende spiller kunne være sjovt hvis prisen kan matche det vi kan.
Godt nok trist at vi solgte Calafiori dengang for en slik og nu starter han inde for Italien til EM. Typisk Roma
Ps - det samme kan siges om Frattesi
[Rettet af: asroma87 - 15/06/2024 - 19:57]
Chiesa skulle vist eftersigende nu have fået et prisskilt på. 25-30 mio euro. Det burde være en no brainer, at man henter ham før noget andet, hvis man kan. Jeg tror godt at man sent i transfervinduet ved hjælp af god scouting kan få habile forsvarsspillere med stort potentiale for en slik - scouted ind nøgterne til hvordan man gerne vil spille forsvarsspil. Men en spiller som Chiesa er der ikke mange af.
For min skyld kan Eldor blive 1.angriber, hvis man så skal sælge Tammy. Hvem ved, måske kunne et angreb bestående af Eldor, Dybala, LP7 og Chiesa godt gøre det fint. Måske kunne Eldor få en 2nd coming som den usbekiske Fullkrug. Han vidste jo lovende takter, hvilket også var grunden til at man hentede ham. Så hvis han har 3 så stærke spillere bag så - og man ikke skal spille lange bolde, så kan det måske godt virke.
Summa summarum, man bør sætte alt ind på Chiesa....
Så er de første 1,5 mio forsvundet fra kassen
https://romapress.net/from-spain-roma-finalizing-deal-for-levante-youngster-buba-sangare/
Bevares, hvis man agter at bruge ham på førsteholdet, så er det fint for mig. Men man har bare ikke for vane at give 16-18 årige chancen. Men hvis det er en del af DDRs taktik, er jeg fan. Er du god nok er du gammel nok
Ifølge Football Italia har The Friedkins puttet 50.000.000 euro i ungdoms-sektoren siden de tog over for uduelige James Pallotta. Hensigten er fremover at benytte flere spillere fra egne rækker - der nævnes specifikt at Niccolo Pisilli, Joao Costa, Lovro Golic, Matteo Plaia og Mattia Mannini vil blive indlemmet i førsteholdstruppen i den kommende sæson.
En transfer af Kephren Thuram ønsker man iøvrigt også at give et skud - Ghisolfi har et indgående kendskab til både spiller og kontraktsituation fra hans tid i Nice.
Alt i alt spændende læsning i min optik - der løber nogle dejlige spillere rundt i de forkerte serie a klubber som alle har det til fælles, at de er opfostret i Rom.
Jeg er nærmest anti-frankofil og ser ikke fransk fodbold - en eller flere i ASRDK med kendskab til Kephren?
Det springende punkt bliver, om man formår at spille de unge. Det er noget som de fleste italienske klubber gør sig "skyldige" i. Synes det er overraskende spillere på 16-18 år som spiller mange minutter kontinuerligt. Uden at jeg har gået i dybden med min påstand, indrømmet.
Det hænger naturligvis sammen med at ligaen er så taktisk præget som den er. Dyder som erfaring, defensiv positionering og "låste" koncepter hvor man rykker sig frem og tilbage i blokke der spiller enten etableret offensiv eller defensiv spil a la håndbold er ikke noget som fx havde været guf for Lamine Yamal, der vel havde spillet primavera-bold endnu, hvis han var fra Rom.
Man kan håbe at Roma går forrest og finder en anden måde at spille bold, som muliggør at flere af de unge kan få minutter og vokse. Synes dog de første kampe DDR stod i spidsen for klubben i kunne tyde på han var på vej - det var flydende, mindre låst, folk bevægede sig intuitivt for hinanden i stedet for i blokke, skabeloner, man ikke må vige fra.
Tiden vil vise.
Kephren kender jeg ikke. Tvivler på han i bund og grund kan så meget andet end en Pisilli eller Mannini, hvis de lige formår at lægge 10% i starten af sæsonen og vokse med opgaven. Synes det er synd man bruger så mange midler på spillere som ikke er klare forstærkninger. Khehpren har jeg svært ved at se være andet end en ny spiller som ligger og roterer ind fra bænken som en af de næst-bedste.
Lad os håbe 9000 Roma har ret, for at se Calafiori spille så godt for Italien, kan jeg næsten ikke holde ud. Tænk at smide SÅ kæmpe talent ud af klubben…
Det samme gælder Frattesi og Scamacca
Bare vent at se, vi sælger garanteret Bove og Zalewski og laver samme fejl igen
Well - De Rossi har her til aften underskrevet en kontrakt gældende til 2027. Han er jo også et produkt af primavera-afdelingen (omend det ligger nogle år tilbage) så lad os håbe at det er et tegn på, hvad vi har i vente fra "The Friedkins" ift. at benytte unge spillere fra egne rækker.
Belotti er i øvrigt bekræftet i smukke Como - 4.000.000 euro + 1.000.000 euro i add-ons meldes prisen at være. Da Andrea blev signet på en fri transfer er der tale om ren plus-valenza.
Nyt transfer-rygte - denne gang omhandlende et salg af Aouar.
Spillere på overskudslageret kan vi sikkert alle blive enige om, at der er rigeligt af i ASR - Aouar falder ind i den kategori i min optik. Sølle 1180 minutters bold-flytteri blev det til i den forgangne sæson.
Al Sadd fra Qatar, en unavngivet Saudi Arabisk klub samt Nice har alle meldt deres interesse i Aouar - en spiller ASR håber at kunneindløse mellem 8-10 millioner euro for.
Fingers crossed for et salg kan falde i hak - 8-10 millioner euro vil i alle tilfælde lune pænt i den let slunkne klubkasse.
Altså Aouar for min 8-10 min ville være klasse!
Der går rygter om Zalewski selvfølgelig skal videre og vi jo stadig er interesserede i Bellanova som Torino vil have alt mellem 20-25 mio euro for. Torino skulle dog også være lidt interesserede i Zalewski, hvorfor prisen nok ville dumpe lidt ned hvis man lavede et byt + cash fra vores side.
Herudover har vi åbenbart budt ca 15-18 mio euro for Enzo Le Fée fra Rennes. De har vidst afvist det beløb, så spændende om hvad der skal ske. Han spiller den her Regista, som skulle være teknisk og rigtig skøn på bolden. Altså en som nok skal tage over for Paredes på et tidspunkt. Han er 24, så han skal ikke bare være reserve for Paredes, men mere være i rotation. Han kan dog også være en af 8'erne læser jeg mig frem til. Kunne også læse at han skulle være den "nye Veratti", hvilket jo er rigtig fedt, men man også skal huske at tage sådan nogle ting med et gran salt.
Angriber posten er stadig rigtig usikker. Ingen konkrete angribere er nævnt. Chiesa tror jeg heller ikke så meget mere på, eftersom Bayern åbenbart har meldt sig ind. El-Neysri fra Sevilla er nævnt hvilket jeg ikke synes ville være for godt....
Glæder mig til at se hvad der sker her efter EM, hvor jeg for alvor tror der kommer gang i den!
Sæson 2021-2022
203 1
Transfers 24/25
149 0
Sæsonen 2024/25
81 0
Roma-Inter
5 0
Roma Spillersæt
3 0
Transfers 23/24
213 0