Rygte: Roma sælges på fredag
Skrevet 8:34 - 07/09/10 af geggeri
Ifølge Il Corriere dello Sport så kan Roma være meget tæt på at blive solgt.
Avisen fortæller at både den lokale forretningsmand Giampaolo Angelucci, Rothschild familien og et medlem af det Royale Saudiske Familie skulle være interreseret i klubben.
Angelucci skulle være klar på at tale med Unicredit omkring et køb og Unicredit skulle også være klar til at snakke med Rothchild familien allerede fredag.
Tweet
22 kommentare
MURO
424 indlæg. [Primavera]
d. 07/09/10 11:13
424 indlæg. [Primavera]
d. 07/09/10 11:13
har sgu ikke noget mod at araberne køber klubben hvis de smider penge til transfer :)
Erlind
53 indlæg. [Romanisti]
d. 07/09/10 14:25
53 indlæg. [Romanisti]
d. 07/09/10 14:25
Enig:)
Kadim
68 indlæg. [Romanisti]
d. 07/09/10 15:07
68 indlæg. [Romanisti]
d. 07/09/10 15:07
ja .. håber faktisk en araber køber
Lund
37 indlæg. [Romanisti]
d. 07/09/10 16:09
37 indlæg. [Romanisti]
d. 07/09/10 16:09
Ej styr jer!!! Jeg er helt enig med Don-Emilio. Roma er en stolt klub med en god historie, den skal ikke ødelægges af sørglige arabere. Vi vil alle gerne have Roma vinder titler, men det skal være med en en ledelse og klubstruktur, som vi kan stå inden for. Roma må glædeligt forblive på relative lokale hænder.!
Don-Emilio
1351 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 07/09/10 16:09
1351 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 07/09/10 16:09
Er slet ikke enig.. Jeg vil til enhver tid foretrække Sensi fremfor enhver udenlandsk køber.
Asromadk
1081 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 07/09/10 16:17
1081 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 07/09/10 16:17
come on ... det er sku da lige meget hvilken nationalitet en køber har.
selvfølgelig ser jeg også helst en ægte Romer med et stort forretningsimperie med hovedsæde i Rom overtager klubben .. Meeen.. Synes folk har indavler tendenser herinde nogle gange. haha... Altså hvis der er en der vil købe klubben er det jo noget man må forholde sig til. Fodbold er idag en forretning som ikke udelukkende kan styres med hjertet - og jeg ser sku hellere et par "værdier" bliver brudt for at kunne følge med i toppen af Europa.
Man skal nogle gange lige kigge lidt mere end 5 min frem i tiden, og sørge for ikke at lade forkerte ting spænde ben for en.
selvfølgelig ser jeg også helst en ægte Romer med et stort forretningsimperie med hovedsæde i Rom overtager klubben .. Meeen.. Synes folk har indavler tendenser herinde nogle gange. haha... Altså hvis der er en der vil købe klubben er det jo noget man må forholde sig til. Fodbold er idag en forretning som ikke udelukkende kan styres med hjertet - og jeg ser sku hellere et par "værdier" bliver brudt for at kunne følge med i toppen af Europa.
Man skal nogle gange lige kigge lidt mere end 5 min frem i tiden, og sørge for ikke at lade forkerte ting spænde ben for en.
Asromadk
1081 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 07/09/10 16:21
1081 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 07/09/10 16:21
"Lund" - Jeg skal bare lige høre dig? Hehe.. Du indikerer at man ikke vil kunne stå "inde for" ledelse og klubstruktur hvis et firma med udgangspunkt i et arabisk land overtager aktiemajoriteten af klubben? Altså, du må uddybe hvad du tror der vil være anderledes for jeg kan ikke se det? Udover personer, hvad er så forskellen? At der bliver indført diktatur? Eller hvad er det du siger? Forskellen du tænker på med City, Chelsea osv, er jo bare at Ejeren rent faktisk har penge, og derfor kan ødsle dem bort som de gør. og tror du ikke Rosella Sensi ville gøre det samme hvis hun havde pengene?
Lund
37 indlæg. [Romanisti]
d. 07/09/10 16:25
37 indlæg. [Romanisti]
d. 07/09/10 16:25
Du har ret, til en vis grad. Jo økonomi er vigtigt, men at Real madrid, de sidste 5-6 år, er røget ud inden kvartfinalerne i CL, viser også, at det dog ikke er alt. Roma skal opkøbes det er der ingen tvivl om længere Sensi har simpelthen ikke de finanser, de kunne præsentere for blot 3-4 år siden. Fodbold er en forretning sådan er det, men jeg håber Roma vil blive opkøbt af et italiensk foretagene. Jeg er personligt ikke interesseret i et Roma hold som det nye City (hvilket dog heller ikke vil ske ligegyldigt hvad. Det var bare for at statuere et eksempel).
PatrickTotti
120 indlæg. [Talento]
d. 07/09/10 16:26
120 indlæg. [Talento]
d. 07/09/10 16:26
Er helt enig med Don-Emilio . Der ikke nogen udenlandske købere og slet ikke en flok arabere som skal rende rundt på olimpico som en legeplads. Klubben skal være ejet af så lokale som muligt . Om det så betød at man ikke kunne agere på transfermarkedet før til næste sommer, så vil jeg hellere beholde Sensi end at få udenlanske købere til at repræsentere klubben. Det ser man i forvejen ALT for mange steder i Europa !
Lund
37 indlæg. [Romanisti]
d. 07/09/10 16:28
37 indlæg. [Romanisti]
d. 07/09/10 16:28
Nej. Jeg er blot bange for at de mulige aktionære vil købe en tilpas stor aktiemajoritet til, at de skal have for meget indvirkning på en række essencielle områder i klubben. Så som f.eks. Kasi Jesper i Brøndby. Det deri jeg ser risikoen.
Aggerbeck
47 indlæg. [Romanisti]
d. 07/09/10 17:19
47 indlæg. [Romanisti]
d. 07/09/10 17:19
Min største frygt ville være, at selve stemningen omkring klubben, hvor man har fans og spillere, der virkelig brænder for holdet og klubben, vil gå tabt i en massiv indstrømning af nye spillere i håb om at nå toppen af Europa. Manchester City er for mig et godt eksempel - her bliver der købt ind for ustyrlige summer, og spillere bliver hentet til klubben udelukkende for deres umiddelbare kvaliteter på banen. For mig er det at være en del af holdet lige så meget at have de fodboldmæssige kvaliteter som at have en stolthed i kroppen over at trække Roma trøjen på. Den må for alt i verden ikke gå tabt i spillere, der udelukkende vil have en stor løn af en ny ejer, hvad enten denne er italiensk eller arabisk.
Montella
131 indlæg. [Talento]
d. 07/09/10 19:34
131 indlæg. [Talento]
d. 07/09/10 19:34
Jeg kan nok låne lidt i banken med min lejlighed som garanti!!
Så mangler vi kun et par milliader! Er der ikke nogen herinde som har en rig onkel i USA???
Så mangler vi kun et par milliader! Er der ikke nogen herinde som har en rig onkel i USA???
Kadim
68 indlæg. [Romanisti]
d. 07/09/10 20:15
68 indlæg. [Romanisti]
d. 07/09/10 20:15
Arabere eller italianer , dem som køber Roma , skal bare være rige. så flere kendte navne kommer til klubben
Asromadk
1081 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 07/09/10 20:31
1081 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 07/09/10 20:31
Ja, men fordi en er araber betyder det jo ikke at klubben ikke kan blive ført videre med sund fornuft. men self, hvis der kommer en rig gut (araber eller romer whatever) og klubben bliver splittet [den specielle "totti/de rossi" mentalitet forsvinder] og klubben mister det som vi vel alle synes er lidt specielt det tror jeg bare ikke forsvinder så ledt.. og jeg stoler på at sensi ikke sælger til hvem som helst. for så var det jo allerede blevet gjort.. så hvis der sælges til en araber, russer eller hvad det nu er folk vil have - så venter jeg lige med at brokke mig til jeg har set at det er en god ting. det jo ik fordi der kommer en og smider alle ud af klubben.
en overtagelse kan ske uden det vil påvirke nogen i selve klubben det store.
og nej jeg er heller ik interesseret i at der bliver hentet 20 nye spiller hver sommer. meen, situationen lige pt er bar ik tilfredsstillende. og hvis jeg kan vælge imellem en god araber der kan føre klubben INKL identiteten videre - eller en ny romer som kører klubben mere i sænk så tøver jeg ik ½ sekund med at vælge araberen eller hvem det nu kunne være..
en overtagelse kan ske uden det vil påvirke nogen i selve klubben det store.
og nej jeg er heller ik interesseret i at der bliver hentet 20 nye spiller hver sommer. meen, situationen lige pt er bar ik tilfredsstillende. og hvis jeg kan vælge imellem en god araber der kan føre klubben INKL identiteten videre - eller en ny romer som kører klubben mere i sænk så tøver jeg ik ½ sekund med at vælge araberen eller hvem det nu kunne være..
Kelevra
800 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 07/09/10 22:21
800 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 07/09/10 22:21
Det jeg frygter er at sjælen i klubben langsomt dør ud, der er en helt speciel loyalitet og ære i klubben, og det er en af hovedgrundende til at jeg overhovedet er Roma fan, altså den helt unikke stemning der nu er.
Hvis der pludselig er en masse penge der bare skal pumpes ud for at få store navne til Rom, så vil det også betyde at man får en broget flok, der egentlig ikke rigtigt går så meget op i holdet som helhed, bare det at de selv skal være de bedste og mest kendte.
Udover det så stoler jeg ikke det mindste på en araber når det kommer til forretning. Er overhovedet ikke racist eller noget i den retning, men jeg afskyr den måde de laver forretning på. Og det undgår jeg helst i min yndlings klub.
Men vi har desværre heller ikke så meget at sige her, vi kan snakke frem og tilbage, men i sidste ende må vi acceptere det der nu sker, og så ellers glæde eller ærge os over det.
Ser helst en overtager der forstår vigtigheden af ære, loyalitet og holdånd. Og ikke bare "It's all about winning, bring in the heavy guns."
Hvis der pludselig er en masse penge der bare skal pumpes ud for at få store navne til Rom, så vil det også betyde at man får en broget flok, der egentlig ikke rigtigt går så meget op i holdet som helhed, bare det at de selv skal være de bedste og mest kendte.
Udover det så stoler jeg ikke det mindste på en araber når det kommer til forretning. Er overhovedet ikke racist eller noget i den retning, men jeg afskyr den måde de laver forretning på. Og det undgår jeg helst i min yndlings klub.
Men vi har desværre heller ikke så meget at sige her, vi kan snakke frem og tilbage, men i sidste ende må vi acceptere det der nu sker, og så ellers glæde eller ærge os over det.
Ser helst en overtager der forstår vigtigheden af ære, loyalitet og holdånd. Og ikke bare "It's all about winning, bring in the heavy guns."
Xedem
480 indlæg. [Primavera]
d. 08/09/10 09:35
480 indlæg. [Primavera]
d. 08/09/10 09:35
@Kelevra
Har det helt præcis på samme måde. Roma er ikke blot et fodbold hold, det er meget mere!
Og vil helst have en italiener, eller en som kender til klubben, og dens fantastiske aura. Er også Roma fan pga. den store loyalitet og ærer der ligger i byen og klubben.
Har det helt præcis på samme måde. Roma er ikke blot et fodbold hold, det er meget mere!
Og vil helst have en italiener, eller en som kender til klubben, og dens fantastiske aura. Er også Roma fan pga. den store loyalitet og ærer der ligger i byen og klubben.
ClausA
26 indlæg. [Romanisti]
d. 08/09/10 11:04
26 indlæg. [Romanisti]
d. 08/09/10 11:04
Roma skal uden tvivl ikke sælges til en araber. Det skal ikke blive som engelsk fodbold. Håber virkelig inderligt at det bliver i italienske hænder.
TottiTheBest
1244 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 08/09/10 16:12
1244 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 08/09/10 16:12
Jeg kan følge både dem som er imod, at en "araber" køber klubben og dem som vil have den bliver solgt til nogle lokale..
Jeg er sådan set ligeglad om hvor personen kommer fra, så længe han ser klubben som meget mere end en forretning.. Det har vi dog set flere eks. på at arabiske rige mænd, netop ser fodboldklubber som forretninger man skal tjene på..
Men jeg tror vi skal til og væne os til det.. jeg er ret sikker på AS Roma, aldrig mere kommer til og have nogen lign. en Sensi-Familie siddende, som hele deres liv har været fan af klubben og elsker den så meget..
Men når alt kommer til alt, så tror jeg en fra selve byen Rom, har en større følelse af at han ikke bare overtager en forretning end en f.eks. Araber.. Dog kan jeg ikke udlukke at en Araber kan elske klubben ligeså meget - I kan vel forstille jer det var en af jer der ville købe klubben? I hellere ikke lokale :)
Jeg er sådan set ligeglad om hvor personen kommer fra, så længe han ser klubben som meget mere end en forretning.. Det har vi dog set flere eks. på at arabiske rige mænd, netop ser fodboldklubber som forretninger man skal tjene på..
Men jeg tror vi skal til og væne os til det.. jeg er ret sikker på AS Roma, aldrig mere kommer til og have nogen lign. en Sensi-Familie siddende, som hele deres liv har været fan af klubben og elsker den så meget..
Men når alt kommer til alt, så tror jeg en fra selve byen Rom, har en større følelse af at han ikke bare overtager en forretning end en f.eks. Araber.. Dog kan jeg ikke udlukke at en Araber kan elske klubben ligeså meget - I kan vel forstille jer det var en af jer der ville købe klubben? I hellere ikke lokale :)
TottiErMejo
1113 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 08/09/10 18:15
1113 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 08/09/10 18:15
bare personen elsker klubben og respekterer dens verdier og historie. det skal ikke kun være *its only buisness* så vil jeg hellere være fattig. forza Roma per sempre!
Jonas
3224 indlæg. [Il Capitano]
d. 08/09/10 20:13
3224 indlæg. [Il Capitano]
d. 08/09/10 20:13
Bliver sku spændende at se hvad der sker i denne sag.. Men håber virkelig at klubben bliver på italienske hænder, selvfølgelig kunne en arab elske Roma og det ville da være rart med en masse penge til transfer..
Men der er sku noget specielt over Roma og jeg håber da at Unicredit, som lovet, vil gøre hvad de finder bedst for Roma. Og det tror jeg er at blive på italienske hænder og Angelucci er da klart et bud..
Men der er sku noget specielt over Roma og jeg håber da at Unicredit, som lovet, vil gøre hvad de finder bedst for Roma. Og det tror jeg er at blive på italienske hænder og Angelucci er da klart et bud..
PeterDahl
5 indlæg. [Romano]
d. 09/09/10 18:58
5 indlæg. [Romano]
d. 09/09/10 18:58
Hej drenge.
Den norske AS Roma fanside er lidt mere up-to-date, så kig på dette link ang. salget.
http://www.asroma.no/2010/09/09/20-forskjellige-investorer-vil-kj%C3%B8pe-as-roma/
Den norske AS Roma fanside er lidt mere up-to-date, så kig på dette link ang. salget.
http://www.asroma.no/2010/09/09/20-forskjellige-investorer-vil-kj%C3%B8pe-as-roma/

1351 indlæg. [La Formazione Iniziale]
d. 07/09/10 09:51