Login
Glemt password Opret bruger

Roma v Sevilla

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 31/05/23 14:03 af Tottithorsen

Europa League finale 2023:

Sæsonens klart største kamp som vil definere hele sæsonen. En sejr vil give adgang til næste års Champions League, de mangle millioner og mulighed for at tiltrække profiler samt betyde at sæsonen er mere end godkendt, hvorimod et nederlag vil betyde sæsonen har været en fiasko.
Mourinho har for andet år i træk ført holdet til en europæisk finale, hvilket er det samme antal klubben har opnået siden år 1927, så uanset spillestil mv. kan den gamle portugiser sgu stadig et eller andet. Han plejer sit mandskab og får holdet til at stå sammen i gode og dårlige tider. I serie A er Roma stoppet med at vinde kampe siden holdet kvalificerede sig til finalen så "formen" er ikke for overbevisende sådan rent resultatmæssigt, men det skal vi ikke lægge for meget i, da Mou for en gangs skyld har givet de bærende kræfter en tiltrængt pause
Derudover er Dybala og Spinnazola endelig set på træningsbanen med resten af truppen og de forventes begge at få en rolle i aften, dog begge startende på bænken.
Mou har givet Sevilla favoritrollen og Sevilla har givet Roma favoritrollen. Bookmakerne har giallorossi som svag favorit

Sindssygt spændende og nerve pirrende bliver det helt sikkert at se aftenens brag. Der er arrangementer i Århus og på Leanovski i KBH, så kom endelig forbi hvis du ikke gider sidde hjemme i fifaen og se kampen. Der er kolde øl!

Romas forventede 11 ulve

Patricio
Mancini Smalling Llorente
Zalewski Cristante Matic Bove Celik
Pellegrini Abraham

Daje








45 kommentarer


asroma87
790 indlæg.
d. 31/05/23 16:11

Er denne kamp måske Roma største kamp i en 10 års tid?? En sejr her vil virkelig kickstarte en storheds tid hos vores elskede klub


DeRossi16
350 indlæg.
d. 31/05/23 20:22

Jeg ryster som et espeløv allerede!
Det her afgør om det er en god sæson eller endnu en middelmådig.. ligeledes afgør det om vi holder på Dybala og hvem vi kan trække til klubben henover sommeren…

Min frygt er en eller anden (Ibanez) er over tændt og laver et rødt som smadrer kampen…


Shit og død og fuck en thriller!
Ville gerne have været på neanowksi, men kunne ikke hænge sammen herhjemme…

Håber der er fed stemning derinde!

FORZA ROMA!


Romaneren
573 indlæg.
d. 31/05/23 20:52

Største kamp i årevis - jeg har tro på det.

God kamp til alle giallorossi derude!

FORZA ROMA


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 31/05/23 21:12

Spinnazola for satan


asroma87
790 indlæg.
d. 31/05/23 21:35

DYBALA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


asroma87
790 indlæg.
d. 31/05/23 21:35

JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 31/05/23 21:39

Det er sgu sådan en angriber der kan ramme målet afslutter..! Fantastisk oplæg af Mancini!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 31/05/23 21:39

Hvem ellers? ;)
Fløjt det lort af!!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 31/05/23 22:26

El Sharaawy afgør kampen


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 31/05/23 22:26

Lækkert at vide at vi har kvalitetsbackup i offensiven i form af Belotti der kan køre modstanderens forsvar totalt trætte..


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 31/05/23 22:48

Snydt for straffe. Og Dybala havde scoret på den Belotti brændte. Kom så Roma


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 31/05/23 22:56

Katastrofal dommer. De overser konstant indkast og hjørne til os!


asroma87
790 indlæg.
d. 31/05/23 23:00

Straffet var da det værste! Fandme dårligt dommer/VAR arbejde

De engelske dommere er generelt helt væk og ekstremt ringe


TheGladiator
7 indlæg.
d. 31/05/23 23:01

Nøj den hånd på bolden havde været rar at få straffe på!


asroma87
790 indlæg.
d. 31/05/23 23:01

Nu skal Bove ind, Cristante ud
Og Pellegrini ud og El Shaarawy ind


asroma87
790 indlæg.
d. 31/05/23 23:01

Evt også Zalewski ind og Spina ud


Elzerbe
11 indlæg.
d. 31/05/23 23:03

Håber der bliver angrebet lidt i den forlængede spilletid. Vi plejer ikke at være gode på straffe…


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 31/05/23 23:06

Patricio i straffesparkskonkurrence lyder ikke godt…


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 31/05/23 23:17

Ringe indhop af Wijnaldum. Fylder ingenting. Så kunne vi have sat Bove ind i stedet


asroma87
790 indlæg.
d. 31/05/23 23:19

Helt enig! Gini er næsten værre og ringere end Belotti


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 31/05/23 23:22

Kunne være frækt at satse lidt de sidste 15..


Romaneren
573 indlæg.
d. 31/05/23 23:25

ElSha ind og Spina ud - så bør vi ha en ekstra straffesparkstager på banen

KOM NU


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 31/05/23 23:30

Men ingen Dybala og Pellegrini


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 31/05/23 23:57

Taber begge lodtrækninger


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 01/06/23 00:02

Mancini og Ibanez??!!


asroma87
790 indlæg.
d. 01/06/23 00:04

Mancini og Ibanez som sparkere???? Totalt falliterklæring


asroma87
790 indlæg.
d. 01/06/23 00:04

Farvel Dybala og Mourinho…


TheGladiator
7 indlæg.
d. 01/06/23 00:07

Ja farvel mourinho, farvel dybala, farvel til drømmen om cl transferbudget osv osv… næste sæson bliver sikkert middelmådig og ny start fra 0…


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 01/06/23 00:07

Straffet som ikke blev dømt og afbrænderen af Belotti kostede os sejren


Sund
2 indlæg.
d. 01/06/23 00:07

Tak for i år.
Og ja farvel Mourinho og Dybala.

Der skal investeres i den trup ellers kommer vi ikke videre. Har det fint med at Mourinho smutter


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 01/06/23 00:09

Hvorfor er i sikre på at Dybala smutter?


ASRMichael
80 indlæg.
d. 01/06/23 00:09

Ibanez er og bliver en fucking joke!! I dag har jeg næsten ondt af at hans skal sparke men han skal jo selv sige NEJ!!! Det er simpelthen til grin vi spiller hen imod en straffe og så pisser man det væk på den måde... GIV nu spillere med tur i den chancen istedet... Ej men det er helt godnat det her...


TheGladiator
7 indlæg.
d. 01/06/23 00:11

Vi havde chancen indtil dybala gik fra banen, derefter var Sevilla vel egentlig også farligst.. savnede at vi turde holde i bolden og spille på deres halvdel - og ja straffesparkskonkurrencen var vel tabt på forhånd


Sund
2 indlæg.
d. 01/06/23 00:11

Det er helt sikkert at Mancini og Ibanez selv har meldt sig til at sparke. Allerede der var den tabt på forhånd


Arsi
505 indlæg.
d. 01/06/23 00:13

Er jeg den eneste der synes det er total dårlig gameplan til slut af Mourinho? Han ved vi er elendige til straffe + vores to bedste skyttere er ude, men tør ikke prøve at give det et skud.

Synes gameplanen fra vi indkassere til slut var riiigtig skidt.
Gini var piv hamrende elendig. Håbede egentlig bare han blev skiftet ud igen og Pellegrini træk ned.

Nu skal vi spille EL igen næste år. Wuhu.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 01/06/23 00:23

Hent De Zerbi!!


Romaneren
573 indlæg.
d. 01/06/23 00:27

… Og på den måde blev vores sæsonudkom bestemt af en straffesparkskonkurrence - vandt vi, så var sæsonen en succes, men tabte man var det en fiasko. Og nu endte vi med fiaskoen.

På de tre sidste dødbolde sad jeg med følelsen af, at vi havde større chance for at score på dem end på straffe - og da Mancini og Ibañez troppede op på pletten, så vidste man det jo godt lidt. Havde godt nok foretrukket at gode, erfarne spillere som ElSha og Gini (spm ved hvor målet står) havde sparket før. Men tagerne viser vel også forskellen i trupdybden - Ocampos, Rakitic, Lamela og Montiel mod Cristante, Mancini og Ibañez, fordi vores dygtige sparkere var taget ud forinden.

Men nu endte det sådan her. Som en fiasko. Og fiaskoer har det med at have konsekvenser - Mourinho og Dybala ud er de mest oplagte, hvis altså ikke Dybala har været så skadet, at han ikke er interessant for andre.

Jeg har hele tiden været team Mou, fordi han bragte resultaterne med sig (eller havde chancerne for det) - men nu står vi med megwt tæt på ingen ting. Og ja, det er dommerens skyld i dag - forrykt med det manglende straffe i 82. minut. Og ja, det er det italienske forbunds skyld med Juves pointstraf-fadæse, som har gjort det umuligt at satse rigtigt ift at vægte Serie A og EL. Men vi står her stadig. Trofæløse og uden at tage det fornødne skridt op. Og efter en hel sæson, så må noget af det jo også siges at være vores egen skyld.

Roma og Mou står over for en skillevej nu - enten skal der startes et nyt projekt omkring de unge, dygtige og lovende. Eller også skal der loades op til et år mere med resultatorienteriet fodbold, denne gang med frie transfer-forstærkninger og udelukkende fokus på CL gennem top 4 i Serie A.

Pokkers er det i hvert fald.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 01/06/23 00:31

Spil efter top 4 i cl og roter i Europa league.
Kommer ikke til at savne Mourinhos spillestil men vil savne ham for at han har bragt Roma tættere sammen!!


ASRMichael
80 indlæg.
d. 01/06/23 00:51

Håber vi lander Vincenzo Italiano og satser på Serie A - EL/CL kan der spilles med unge i de indledende runder og se hvor langt det rækker...
Blot lidt positive tanker at prøve at falde i søvn på


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 01/06/23 08:18

Anthony Taylor er garanteret Tottenham fan!!


asroma87
790 indlæg.
d. 01/06/23 11:06

Dommerne var helt klart med til at ødelægge kampen. Lamela skulle have andet gule kort og der var hånd på bolden som skulle give straffe.

Når det så er sagt, så var det måske et år eller 2 for tidligt at komme i CL. Vi har fedtet os igennem EL, senest imod Leverkusen og i Serie A halter vi gevaldigt efter, fordi truppen ikke er god nok og bred nok til at kæmpe med i flere turneringer. I Coppaen ryger vi ud til Cremonese. I Serie A ender vi på en 6/7 plads.

I mine øjne er vi slet ikke klar til CL, tværtimod. Jeg håber der kommer en ny angrebs orienteret træner ind og at man skifter strategi og satser på vores talenter, ala Ajax.

Det er selvfølgelig mega ærgerligt men igår så man virkelig, hvor tynd truppen er. Gini, Belotti, Pellegrini, Tammy osv osv spiller af helvedes til. Det tror jeg mere er Mourinhos/systemets skyld end spillernes.

Vi må se hvad der sker med Mourinho, Dybala osv

PS - Hvem fanden havde dog besluttet Mancini og Ibanez også skulle sparke??? Helt ærligt. Her så man også Sevillas erfaring, kontra Romas. Vi er bare mega langt bagud, i forhold til Europas elite.


Skytt0
1151 indlæg.
d. 01/06/23 12:40

Tak for et fantastisk arrangement igår på Leanowski - virkelig så tæt på at komme på Olimpico som man overhovedet kan komme uden at være i Rom. Utrolig overvældende med så mange Romanistas i København.
Desværre - var resultatet en kæmpe skuffelse (håber aldrig AT skal dømme en Roma kamp igen - FØJ)!

Jeg vil for altid være stolt Roma fan - og uanset hvordan klubben klarer sig, vil de altid have min støtte!

Håber at arrangementer som den på Leanowski igår kan få samlet Romanistas i DK - og forhåbentlig få flere til at få øjnene op for vores elskede klub!

Grazie Roma!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 02/06/23 11:37

Skandaløs opførsel af Mourinho og ultras i lufthavnen


asroma87
790 indlæg.
d. 02/06/23 13:41

Så i ikke også videoen af ham nede på parkering pladsen? Hvor han råber alt muligt til dommerne.
Samtidig tog han så også lige sin sølv medalje og smed ud til tilskuerne. Han samler kun på guld udtalte han efterfølgende.
Manden er jo komplet sindssyg.

En 6. Plads i serie A sidste år og en 6. Plads igen i år højst sandsynligt.
Lad os nu skille os af med ham og få en ung og moderne træner ind! Eller så tag Spalletti, for den sags skyld.

Der må da også være en grænse for hvad Friedkins, vil finde sig i af hjerneblødninger


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 03/06/23 07:58

Spændende at se hvilken straf vi får af UEFA
Evt. Udelukkelse fra Europa næste sæson eller pointstraf??


Seneste Nyheder

Roma v Udinese
(26/11/23) 15 1


Lazio v Roma
(12/11/23) 21 1


Slavia Prag v Roma
(09/11/23) 23 0


Roma v Lecce
(05/11/23) 36 2


Inter v Roma
(29/10/23) 15 1


Roma v Monza
(22/10/23) 26 0


Roma - Servette
(05/10/23) 2


Roma - Frosinone
(01/10/23) 24 0


Genoa v Roma
(28/09/23) 43 0


Torino v Roma
(24/09/23) 13 1