Login
Glemt password Opret bruger

Betis v Roma

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 13/10/22 18:33 af Tottithorsen

Daje

Patricio
Mancini Smalling Ibanez
Zalewski Matic Cristante Spinnazola
Pellegrini
Belotti Abraham

Gameplan må være dybe bolde til den lynhurtige Matic






41 kommentarer


asroma87
790 indlæg.
d. 13/10/22 19:10

Når man ser vores hold idag og bænken, så er det godt nok middelmådigt


Sund
2 indlæg.
d. 13/10/22 19:13

Vores langsomme midt bliver virkelig udstillet overfor små hurtige spillere som Rodri og Canales


tbroma10
1 indlæg.
d. 13/10/22 19:14

41 årige Joaquin får også Matic til at se langsom ud...

Abraham har heller ikke idag ramt noget som helst


Sund
2 indlæg.
d. 13/10/22 19:19

Kampens højdepunkt indtil videre er at vi har Cassano på bænken. Så drømmer man sig lidt tilbage


asroma87
790 indlæg.
d. 13/10/22 19:19

Belotti ser sku heller ikke match fit ud


asroma87
790 indlæg.
d. 13/10/22 19:22

Ej hvor er det klamt og heldigt det mål


tbroma10
1 indlæg.
d. 13/10/22 19:23

Det mål, som i øvrigt er heldigt, er jo Matic igen igen. For sløv til at komme frem og i stedet for at møde sin mand står han som midterforsvarer i feltet. Han er godt nok pinligt ringe.


TheGladiator
7 indlæg.
d. 13/10/22 19:24

Uduelige amatører! Vi laver så mange dumme farlige boldtab på egen halvdel og hver gang vi nærmer os modstanderens felt spiller vi bolden tilbage til patricio eller Smalling…
Hjernedødt niveau vi præsterer for tiden
En skændsel


Sund
2 indlæg.
d. 13/10/22 19:31

Vi spiller så ringe Mourinho fodbold og har gjort det i lang tid..

Kun lige Atalanta kampen var et lyspunkt rent spillemæssigt.

Der kan ikke være lang tid før filmen knækker for holdet og nederlagene i serie a begynder at komme.


asroma87
790 indlæg.
d. 13/10/22 19:32

Har vi overhoved haft et skud på mål?

Utroligt Mourinho ikke kan se det og skifter til 4-2-3-1 eller 4-3-3


Sund
2 indlæg.
d. 13/10/22 19:38

Ellers et klasse indlæg Spinna laver der. Ærgelig Belotti ikke får den


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13/10/22 19:41

Er det Antonios søn? (Cassano)


asromadk
3083 indlæg.
d. 13/10/22 19:42

Skræmmende
(så skidt en følelse man får af at glo på Mourinho-bold over 90.minutter).

og lidt imponerende som altid.
(Mourinho-bold er på en eller anden måde bare stadig effektivt set over en hel sæson - og selv i ligaen ligger man godt til).

Men mest af alt jammerligt og senere direkte pinligt hvis man ikke formår at konstant forbedre resultaterne overall.

Men lad os nu se - nu kommer man sikkert ud til 2H og scorer et hurtigt mål på tilfældigt VAR-straffe + holder 1-1 kørende indtil man så dukker dem ufortjent 2-1 efter hjørnespark til sidst og så lever the Mou Dream pludselig igen.

Men puha det er bare tunge sager at kigge på. Hele vejen rundt. Ingen går fri.


Alternativ 2H bliver at Mourinho tænker All or Nothing og smider 2-3 helt unge ind nu - og så vender man lortet, for at se selvsamme unge spillere få næste indhop en gang i December.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13/10/22 19:47

Jeg får den skidte følelse længe før der er gået 90. minutter ;)
Det er sørgeligt at se hvordan Betis leger med os. Få nu Matic ud!!
Og giv El Sharaawy chancen. Abraham bidrager med absolut ingenting og kan erstattes af Shumorudov som i det mindste løber!!


asroma87
790 indlæg.
d. 13/10/22 19:54

Yes!!!!! Matic ud og Camara ind


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13/10/22 19:55

Nu har selv Mourinho fået nok af Matic


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13/10/22 20:00

Tag Canales med hjem til Rom og glem Matic dernede


TheGladiator
7 indlæg.
d. 13/10/22 20:02

Brækker mig og væmmes over cristante, den italienske maguire HAN ER SÅÅÅ RINGE!!!!


TheGladiator
7 indlæg.
d. 13/10/22 20:05

Dejligt at se camara med noget bevægelse og dynamik! Og dejligt med en belotti-kasse!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13/10/22 20:05

Mady assist!!!


asroma87
790 indlæg.
d. 13/10/22 20:06

YES!!!!!!!!!!!!!!!! VAR længe leve

Men hvorfor starter Camara ikke inde fast. Se hvor sikker han er på bolden og han kan rent faktisk løbe


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13/10/22 20:06

Lugtede af offside også efter Belotti snitter bolden er Camara foran Belotti?!


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 13/10/22 20:06

"Brækker mig og væmmes over cristante, den italienske maguire HAN ER SÅÅÅ RINGE!!!!"

Cristante spiller ude af position :)

Klasse overblik af Belotti, og virkelig flot mål. Men har vi nok ikke scoret når holdet er så dårligt..


Sund
2 indlæg.
d. 13/10/22 20:07

Havde vi set Matic eller Cristante oppe hvor Mady lavede assist? Kæmpe nej

Satme lækkert med en bevægelig dymamisk midtbane! Og dejligt Belotti får en kasse


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13/10/22 20:08

Men på mandag har vi igen den knap så dynamiske duo på plads igen ;))


ASRMichael
80 indlæg.
d. 13/10/22 20:08

Haha klasse Mou lige kunne se den ikke var offside på den lille tablet ;)


tbroma10
1 indlæg.
d. 13/10/22 20:09

Jeg synes faktisk ikke det har været så skidt som frygtet idag. Det har gjort lidt at Pellegrini trækker ned som cm, når han ellers gør det.

Det der har været en meget stor udfordring idag har været enkelte som er faldet hårdt og brutalt igennem. Det gælder især Matic. Når Mou flår lige præcis ham ud i pausen må det jo også være det stærkeste vidnesbyrd i en sådan sag.


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 13/10/22 20:10

"Havde vi set Matic eller Cristante oppe hvor Mady lavede assist? Kæmpe nej"

Det havde/har vi faktisk for blot 4 dage siden mod Lecce. Se fra 2.30 på videoen i nedenstående link, hvor Cristante laver et fantastisk indlæg som Abraham brænder :) Og ellers kig lidt highlights fra Cristante i Atalanta - han er fin offensivt..


https://terrikon.com/en/posts/415763


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13/10/22 20:10

Tag nu Abraham ud. Han er usynlig!
Ind med den uzbekiske Messi


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 13/10/22 20:14

"Tag nu Abraham ud. Han er usynlig!"

Abraham laver faktisk den gode bold til Mady Camara i dybden som leder op til oplægget. Men udover, at ligge op til assisten til vores eneste mål er han ikke imponerende..


asroma87
790 indlæg.
d. 13/10/22 20:19

Mærkeligt at El Shaarawy og Eldor ikke får noget mere spilletid i en kamp som denne


Sund
2 indlæg.
d. 13/10/22 20:23

Ok mod Lecce med en mand i overtal havde jeg næsten også forventet at se CB’s i den position.

Atalanta var en god kamp.

Generelt ser man ikke de to tage de løb, og de har sikkert faste instrukser fra Mou om at holde positionen på midten og så kan man jo ikke klandre dem.

Men tænker en fit Wijnaldum havde taget mange løb frem ud af position - han er virkelig savnet og ville have givet mere dynamik


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 13/10/22 20:38

For i øvrigt har vi spillet med en 4-back kæde det meste af anden halvleg som de fleste ønsker sig :)


Rytter
80 indlæg.
d. 13/10/22 20:38

Er så træt af at se Abraham drible hele tiden…


Rytter
80 indlæg.
d. 13/10/22 20:39

Det lykkedes 1/10 gange…


asroma87
790 indlæg.
d. 13/10/22 20:47

Ærgerligt at de ikke går efter 2-1 målet

Tammy skal sku have en pause nu! Han går også og ser mega frustreret ud over sig selv


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 13/10/22 20:52

Fint kamp med en god anden halvleg af gutterne på en svær udebane. Det er ikke meget Betis får i anden halvleg! Avancement er ikke umuligt.

Der må godt nok gerne snart roteres lidt på de forskellige positioner, der er stadig lang tid til VM.


asroma87
790 indlæg.
d. 13/10/22 22:02

4 point i 4 kampe i gruppen! Fuck vi er sku ringe, når man tænker over det…


asromadk
3083 indlæg.
d. 13/10/22 23:12

Sølle med sølle på.
Tænk at have Betis, Ludogorets og HJK og så ikke bare banke igennem gruppen på en sikker 1.plads. Tænk på klubbens størrelse, budget og talentmasse. Man har alle muligheder for at have en klub der kan og vil mere.

Fair nok at Mourinho var ledig og man havde brug for resultater i højere grad end flot spil. Og det er også stadig "tidligt" i forhold til at lade en træner skabe grundlæggende forandringer i en klub - kreere et reelt projekt.

Men alligevel, ufatteligt, at man størstedelen af tiden kan være et så ringe præsterende fodbold. Ligeså ufatteligt er det dog hvordan Mourinho med hans anti-fodbold taktik bare alligevel formår at skabe ting der lige pludselig lugter af noget der kan give både semi-ok spil og reelle resultater..

Mit store dilemma med Mourinho er:
- Jeg har i årevis ikke set anden udvej end at man giver en træner 3,4, gerne 5 år før man så giver op på hinanden. Man er nød til at give en træner en reel mulighed for at rive en trup i stykker og sætte den sammen igen fra scratch med 5-10 transfervinduer til rådighed.
- De fleste dage tror jeg bare ikke rigtig på at Mourinho kan blive i Roma mere end max 3 år. Så tror jeg han er videre til noget andet.

Så udskyder man lige pt. bare den helt store (gen-)opbygning af AS Roma.

At hente en træner ind som får lov til at blive siddende i rigtig mange år er bare den eneste farbare vej frem for en klub som Roma. Man er nødt til at vise de unge vejen og rent faktisk give dem mere spilletid end de til stadighed får.

En skuffelse ved Mou er og bliver dog hvordan kan i hulens helvede kan se så voldsomt bort fra klubbens unge. jaja, er da fin tilfreds med Mady Camara, men forstår ikke hvordan kan så entydigt har kunne komme ind og overhale Bove ift. overtage spilletid på midtbanen. Begriber det ikke, forstår ikke at man ikke kan betragte Edu Bove som en der rent faktisk måske kunne ramme noget semi-fast spilletid inden for den her og næste sæson. Det er som om de her spillere bare er evige backups. Havde det ikke været for Spinnazolas skade, havde Zalewski også været evig backup.

Bove bliver 21 lige om lidt, han er ikke engang ung mere. Ajax, Dortmund og RB-klubberne samt andre har for længst skabt evidens for hvilken vanvittig udvikling spillere kan tage, hvis de kastes for løverne med fuld rygdækning og med tillid. Og de skal gives spilletid igen og igen og ikke bare de sidste 12 minutter i hver tredje kampe.

Det er dog et italienske problem - det er det rene Jurassic Park, og her gør det bare lidt ekstra ondt med en en til tider ærke dinosaur som Mourinho.

men fair nok, man spiller sikkert med om mesterskabet i den her sæson helt til det sidste og så kan man sidde og ønske sig noget andet nok så meget. Manden knows his shit, omend det er anti-fodbold 90% af tiden.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 14/10/22 06:03

Vigtigt med et point så vi selv kan afgøre om vi skal til playoff. Det har vi ikke muligheden for med et nederlag igår derfor gik vi ikke mere efter sejren tilsidst

Jeg forventer ikke at vi spiller med om scudettoen dertil er spillet for ringe.


asroma87
790 indlæg.
d. 14/10/22 07:48

Jeg synes faktisk anden halvleg gav lidt håb igår.

Formationen kan vi diskutere... er det den rigtige, skal det være 4-2-3-1 eller 4-3-3 osv osv

Men jeg synes faktisk vi så igår, at hvis de rigtige spillere starter inde, så sker der lige pludselig et eller andet. Formationen rokker Mourinho nok ikke ved men så start dog inde med de rigtige spillere og bedste spillere. Camara gav virkelig noget dynamik og var mega farlig med sine dybdeløb med i feltet. Det ændrede kampen totalt. Så kan Cristiante falde ned på 6'er positionen, når Camara kører frem.

Jeg tror virkelig kun der skal nogle små justeringer til. En front trio med:
El Shaarawy-Pellegrini
Belotti

kunne være rigtig spændende. Det er tydeligt at Tammy skal en tur på bænken og lige have lidt luft og cleare sit hoved. Han mangler selvtillid og tingene kommer ikke naturligt til ham længere, han stresser nærmest når han får chancerne, fordi han så gerne vil bevise sig.


Seneste Nyheder

Roma v Torino
(13/11/22) 31 0


Sassuolo v Roma
(09/11/22) 22 0


Roma v Lazio
(06/11/22) 48 0


Roma v Ludogorets
(03/11/22) 59 0


Verona v Roma
(31/10/22) 43 0


Helsinki v Roma
(27/10/22) 21 0


Roma v Napoli
(23/10/22) 63 0


Sampdoria v Roma
(17/10/22) 25 0


Betis v Roma
(13/10/22) 41 0


Roma v Lecce
(09/10/22) 44 0