Login
Glemt password Opret bruger

Fiorentina - Roma

Kategori: Kampe

Kilde: https://www.sportsmole.co.uk/foo

Skrevet d. 09/05/22 09:10 af Skytt0

En sand klassiker er i vente i aften - et potentielt sæson afgørende slag mellem to af italiens mest ikoniske byer. Der er nemlig tale om vigtige Europa pladser for begge klubber, hvor intet endnu er afgjort.

Trods vores magiske finaleplads i Conference League, hvor vi ikke kun har mulighed for at vinde vores første Europæiske titel nogensinde, og med det faktum, at Champions League matematisk i sidste runde blev umuligt at kvalificere sig til i næste sæson, er der stadig en hel del at spille for i Serie A. Der er nemlig stor konkurrence om pladserne, der giver adgang til Europa League og Conference League. 5 & 6 pladserne giver således adgang til Europa League, mens 7 pladsen giver adgang til Conference League, hvor først nævnte turnering må siges at være at mest prestige fyldt.
Vinderen af dette års Conference League får også adgang til Europa Leagues gruppespil næste sæson, så selvom Conference League finalen vil være en enorm- og lettende bedrift at vinde, er det således også vigtigt at have en forsikring via top 6 placering i Serie A.
Der er pt 6 point mellem nr. 5 og 8 med to kampe igen for Lazio Merda og Atalanta. Vinder Fiorentina over os i aften, vil der således kun være 3 point mellem nr. 5 og 8, hvilket virkelig vil gøre det til en rigtig thriller afslutning.
På papiret må vi siges at have det letteste slutprogram, hvor både Lazio Merda, Atalanta og Fiorentina skal møde top 4 hold i de sidste to runder, mens vi møder Venezia og Torino.

Både Fiorentina og Roma er skidt kørende i Serie A for tiden. Fiorentina har tabt de seneste 3 kampe, mens vi har spillet 2 uafgjort og tabt 1, så det er to forholdsvist formsvage hold der mødes i aften.

Fiorentina har næsten hele truppen til rådighed, med undtagelse af Castrovilli, mens vi ser ud til at mangle Mkhitaryan.

Forventede startopstillinger:

Fiorentina:

Terracciano - Odriozola - Milenkovic - Igor - Biraghi - Bonaventura - Duncan - Gonzalez - Cabral - Saponara

Roma:

Patricio - Mancini - Smalling - Kumbulla - Maitland-Niles - Cristante - Veretout - Vina - Pellegrini - Felix - Abraham

Kampen vises kl. 20:45 på Tv2SpXrt

Forza Roma!





1

34 kommentarer


Capitano10
0 indlæg.
d. 09/05/22 16:39

Odds fra tilfældig spiludbyder:

1: 2,50 - X: 3,40 - 2: 2,75

Personligt er jeg helt enig i den svage favorit-værdighed til værterne fra Firenze - dog med den lille krølle på halen, at Tammy kan sætte britisk målrekord i serie A, ved at lave en enkelt pind i aften, så mon ikke han er “fired up” til aftenens vigtigste match?


Tak for fin optakt SkyttO.

1

Skytt0
1151 indlæg.
d. 09/05/22 19:58

Velbekomme!

Dagens opstilling:

Patricio - Mancini - Smalling - Ibanez - Karsdrop - Veretout - Cristante - Oliveira - Zalewski - Pellegrini - Abraham


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 09/05/22 20:46

Er du sikker på 6. pladsen giver adgang til Europa league?


Skytt0
1151 indlæg.
d. 09/05/22 20:50

Der er overhovedet ikke straffe der!


TheGladiator
7 indlæg.
d. 09/05/22 20:51

HAHAHA DOMMERNE OG LIGAEN ER TIL GRIN


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 09/05/22 20:52

Hvis der er straffe der så får vi mange straffespark i aftenens kamp.
Minimal kontakt!!!


Skytt0
1151 indlæg.
d. 09/05/22 20:52

@Tottihorsen

Det står som følger af Wikipedia (ved godt det ikke er en valid kilde - men):

Da både Inter og Juve er sikret Champions League, så går Coppa Italia pladsen til nr. 6 i Serie A


DeRossi16
350 indlæg.
d. 09/05/22 20:52

Hvordan kan det ligne et straffespark??? Det er simpelthen for lavt niveau!!!!


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 09/05/22 20:53

Sjældent jeg brokker mig over kendelser, men der er jo slet ikke straffe dér..


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 09/05/22 20:56

Vi skal op og søge kontakt i feltet og falde så er der straffe. Horribelt dømt.
Der fejler VAR Big time. De skal kun træde ind ved “clear and obvious”…


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 09/05/22 20:57

Av av. Zalewski med børnefejl. Altid dække ind af


Skytt0
1151 indlæg.
d. 09/05/22 20:58

2-0

Det hårde odds vi er oppe mod


asroma87
790 indlæg.
d. 09/05/22 20:58

Er først begyndt at se kampen nu! Hvad fanden sker der?


Romaneren
573 indlæg.
d. 09/05/22 21:00

Det bedste for italiensk fodbold vil jo alligevel være, at vi bliver nummer 8 og vinder ECL og opnår EL-kval den vej igennem, for så kommer der 8 italienske hold i Europa næste sæson.

Mourinho tænker bare på hele italiensk fodbold, når han lader os tabe i aften!


TheGladiator
7 indlæg.
d. 09/05/22 21:03

Vi får ikke scoret 3 mål i aften med Sergio og LP7 i angrebet haha - foorentina har til gengæld et farligt angreb med ikone-Gonzales-cabral samt piatek på bænken...


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 09/05/22 21:04

Holdet mangler fart…


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 09/05/22 21:11

Spillerne har vist hovedet mod deres for de fleste vedkommendes første finale allerede. Og så er de nok også lidt trætte. Pellegrini og Abraham kunne jo ikke løbe til slut i torsdags..


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 09/05/22 21:11

Det kan godt blive en ordentlig snitter hvis ikke de snart vågner. Det er vel kun et par år siden vi tabte 7-0 på denne bane?


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 09/05/22 21:20

Få nu Mancini ud inden han ser rødt.


asroma87
790 indlæg.
d. 09/05/22 21:25

Helt enig med Mancini!
Han er godt nok også faldet i niveau synes jeg


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 09/05/22 21:26

Mourinho fejler idag ved at undlade rotation. Undskyld men så svage er Sharaawy, Kumbulla og Peres heller ikke ift. dem vi ser på lige nu. De er jo trætte og ugidelige.
Bove ind istedet for Veretout som er en skygge af sig selv.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 09/05/22 21:31

Kæft hvor den dommer fejler - begge veje Iøvrigt


asroma87
790 indlæg.
d. 09/05/22 21:39

Helt enig Tottihorsen! Giv dog El Shara, Perez og Kumbulla lidt spille tid!


asroma87
790 indlæg.
d. 09/05/22 21:49

Man kunne også sætte spina ind og rykke Zalewski over på højre wingback og så ud med Rick


DeRossi16
350 indlæg.
d. 09/05/22 21:49

Håber zslewski skiftes ud med SES. Og så skal Zaniolo ind istedet for Oliviera. Han er simpelthen for langsom og 9 ud af 10 bolde spilles tilbage!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 09/05/22 22:01

Håber Smalling saver Gonzales midtover!!


Skytt0
1151 indlæg.
d. 09/05/22 22:08

Zalewski, Cristante, Mancini ud

Spina, Felix, Kumbulla ind

[Rettet af: Skytt0 - 09/05/2022 - 22:13]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 09/05/22 22:35

Sørgeligt at se på.


TheGladiator
7 indlæg.
d. 09/05/22 22:37

Ja wow vi spiller langsomt og baglæns.. vi er piv ringe i dag :’(
Utroligt der ikke blev roteret mere i dag, men vi har selvfølgelig heller ikke meget kvalitet på bænken..
Er så træt af Karsdorp og cristante

- og ja vi mangler virkelig noget fart og aggresivitet

[Rettet af: TheGladiator - 09/05/2022 - 22:38]


tbroma10
1 indlæg.
d. 09/05/22 22:39

Jeg vil være positiv idag. Dejligt at se Spinna på banen igen. Det er også det eneste positive jeg kan sige om aftenens kamp.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 09/05/22 22:40

Spinnazola!!!


Skytt0
1151 indlæg.
d. 09/05/22 22:43

Utrolig klasseforskel idag

Længe siden jeg har set så dårligt spillende et Roma hold - det er næsten skræmmende ringe!

Jeg ser niveauet i dag som konsekvens af følgende:

Mentalt fravær, træthed (begge grundet Conference League kampene) og dårligt taktisk oplæg.

Nu må vi bare fokusere på resten af kampene, og forhåbentlig vinde alle tre!

Eneste lyspunkt er at Spina er tilbage! <3


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 09/05/22 22:46

Smalling MOM idag. Sæsonens værste “indsats”
Fatter ikke Mourinho roterer så lidt. Idag var det jo nødvendigt. Spillerne var ramte efter torsdagens kamp. Skifter Abraham efter 90?? Zaniolo med håbløst indhop
Iøvrigt mener jeg at Patricio skal kunne se hvor sparket til 2-0 kommer…

Dejligt at se Spinnazola tilbage


asroma87
790 indlæg.