Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Salernitana

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 10/04/22 16:44 af Tottithorsen

Endnu et storhold venter AS Roma !
Efter en tur til Norge er vi tilbage med serie a på menuen hvor bundproppen Salernitana kommer på besøg.
frost og plastikunderlaget er udskiftet med romersk forår og græs samt der forventes omkring 65.000 på lægterne efter stadionrestriktionerne er ophævet.
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal forvente
Kan vi tabe til Bodø/Glimt kan vi vel også tabe til Salernitana hvor vi har flere profiler ude og med Maitland-Niles fra start er vi nærmest i undertal…

Sjov påmindelse på Facebook idag:
For 4 år siden var vi i CL semi efter at have slået Barcelona med 3-0 hjemme. Nu har vi tabt 2-1 i Conference league kvarten til en flok nordmænd! Ja det går den rigtige vej ;)

Forventede 11

Patricio
Kumbulla Smalling Ibanez
Maitland-Niles Cristante Veretout SES
Mikhitarian
Felix Abraham






44 kommentarer


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10/04/22 17:08

Karpsdorp istedet for MN
Oliveira istedet for Veretout

Daje


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10/04/22 17:09

Spinnazola er med i truppen idag !!!


Sund
2 indlæg.
d. 10/04/22 18:03

Det giver en voldsom rejsning på mig, at Spinnazola er på bænken!
Hold kæft det bliver dejligt at få ham i spil igen!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10/04/22 18:20

Enig men måden vi spiller gør mig
impotent!!


Sund
2 indlæg.
d. 10/04/22 18:24

Så er vi bagud hjemme mod bundholdet


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10/04/22 18:27

Er ikke specielt chokeret. Ingen kreativitet og absolut ingen fart. Gå-fodbold.
For nemt at dække op imod.
Middelmådigheden står i kø


ASRMichael
80 indlæg.
d. 10/04/22 18:27

Vi har en vild evne til at få alle hold vi møder til at se meget bedre ud end de normalt gør! Det sku ret imponerende faktisk....


asroma87
790 indlæg.
d. 10/04/22 18:30

Kan ikke se kampen!! Hvad fanden sker der mand???

Bagud på hjemmebane, til bundholdet i serie a

Klassisk Roma


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10/04/22 18:30

Vi har jo intet pres på modstanderen og de fleste hold kan spille bold når de har 3 meter at lege på!
Jeg er lige ved at detonere.
Shit en tabermentalitet


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10/04/22 18:33

Ét skud indenfor rammen efter 30…
Salernitana har et koncept. Jeg kan efter 32 runder stadig ikke få øje på vores.
Oliveira var vild de første to kampe men er siden lignet Cristante 2.0.
Sæt Zalewski og Bove ind - de gider i det mindste spille bold


Sund
2 indlæg.
d. 10/04/22 18:34

Vi har ingen fantasi og spiller den kun tilbage og til siden.

Spinna ville pynte godt og kan sætte en direkte modstander af, som vi har brug for når de står 11 mand bag bolden resten af kampen.
Vi ved så ikke hvilken forfatning han er i, man kan kun håbe han genfinder EM formen


tbroma10
1 indlæg.
d. 10/04/22 18:38

Godt vi har tre mand nede i forsvaret mod et hold som intet vil. Det er især godt vi har Smalling som jo er en helt fantastisk boldspillende forsvarer.

Vorherre bevares. Jeg går op og lægger mig


Sund
2 indlæg.
d. 10/04/22 18:40

Hvis han absolut må have en 3 back kæde må han sætte Cristante derned for at have en der kan med bolden og få en ekstra midtbane ind


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 10/04/22 18:43

Bliver han overhovedet rørt Affino? Han er slem til at dive, det her ligner godt nok også film..

Hvis ikke det var fordi Salertinana er sådan et fremragende mandskab, så ville jeg sidde med en følelse af, at vi har været ualmindeligt ringe i første halvleg!

[Rettet af: Crap_Bag - 10/04/2022 - 18:49]


Sund
2 indlæg.
d. 10/04/22 18:47

Frygter vi taber hovedet i den her kamp


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10/04/22 18:51

Det er allerede sket. Bold mongoler hele banden. Taber idag og ryger ud til Bodø glimt.

Er i virkelig så glade for Mourinho?


ASRMichael
80 indlæg.
d. 10/04/22 18:51

Det ligner da et noget nær udsolgt Olimpico der er vidne til denne elendighed. Alle har bare at oppe sig i anden halvleg for det her kan de da ikke være bekendte


TheGladiator
7 indlæg.
d. 10/04/22 18:56

Værst af alt er Cristante som anfører... kan ikke fordrage ham.


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 10/04/22 18:56

Det studsede jeg også over ASRMichael, imponerende fremmøde!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10/04/22 18:57

65000 billetter solgt idag


Sund
2 indlæg.
d. 10/04/22 19:12

Nej nej nej Tammy, den skal jo være der

[Rettet af: Sund - 10/04/2022 - 19:12]


tbroma10
1 indlæg.
d. 10/04/22 19:20

Guderne skal vide at Zaniolo er udannet og enfoldig, men han skaber noget når han kommer ind. Han skifter nok til Juve til sommer og så ender vi med Lingard eller en eller anden lignede fra de store klubbers overskudslager

[Rettet af: tbroma10 - 10/04/2022 - 19:20]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10/04/22 19:26

Ind med Peres. Ud med Felix.
Zalewski ind for el Sharaawy

Vågn op Mourinho


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10/04/22 19:36

Vi skaber jo ikke en fucking skid


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10/04/22 19:43

Halleluja


Romaneren
573 indlæg.
d. 10/04/22 19:43

Carles!!!


Sund
2 indlæg.
d. 10/04/22 19:45

Lækkert spark! Kom nu lige det sidste 1-1 er ikke nok


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 10/04/22 19:46

Hvad snakker I om? Det går da fint....


ASRMichael
80 indlæg.
d. 10/04/22 19:46

Jaaah mand!!


Romaneren
573 indlæg.
d. 10/04/22 19:47

Stensikkert…!


ASRMichael
80 indlæg.
d. 10/04/22 19:48

Havde næsten også været for meget hvis Eldor lige skulle smide den ind ;)


Sund
2 indlæg.
d. 10/04/22 19:48

Godt slået frispark af Veretout!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10/04/22 19:49

Cristante effekten

1

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 10/04/22 19:50

Egentlig sidder man jo med en fornemmelse af at Totti godt kunne have fulgt med i det tempo vi har spillet i her til aften: https://www.youtube.com/watch?v=JPOlBMlLS3k


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10/04/22 19:51

Vores målmandstræner smadrer Radovanovic efter kampen ;)

1

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10/04/22 19:52

Zaniolo


Sund
2 indlæg.
d. 10/04/22 19:59

Jeg har ikke nerver til det her.. Men 3 point og videre

Cristante er bare ikke god nok til den vigtige plads han har, hvor han skal fordele og skabe spillet


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10/04/22 20:23

Cristante skal jo ikke have rollen som den skabende. Han skal ligge som 6’er og rydde op eller sidde på bænken.
Veretout med godt indhop. Perfekt frispark
Felix retur til primavera og træne lidt mere


asromadk
3083 indlæg.
d. 10/04/22 21:08

Anti-Bashing. Trænger lidt til at give noget positiv input... det er sku bare så træls at læse med her inde nogle gange.

Der er så meget hate på Cristante, men der er jo altså en grund til at han var solid i Atalanta, spiller på landsholdet og generelt bare er en spiller, som træneren tydeligvis kigger efter når der skal stilles hold. Det primære problem er at han er fejlcastet fra dag 1. Ja, han kan godt spille udfylde rollen som en dybdeliggende playmaker, men det er simpelthen bare så fejlcastet, synes jeg. Cristante har i min verden alle dage være en 8'er - han er, hvis man SKULLE vælge mellem 10'er og 6'er i min optik mere en 10'er. En lidt atypisk en af slagsen, men imo en spiller der skal FREM på banen. Han er dynamisk, stærk, relativ målfarlig, god i luften, godt blik for spillet (anti-ego type) og meget meget andet. Han er en type der skal i genpres, han skal ikke stå som 6'er og få hældt kontra-angreb ned mod sig. Det er bare ikke hvor han er god. Han skal ikke have rollen som en 'holdende' spiller, men en spiller der går med frem, en spiller der går i pres, en spiller der skynder sig frem på modstanderens banehalvdel. DER er han altså verdensklasse, på en eller anden måde, når man kigger på den samlede pakke han kommer med. Alle der kan huske ham i Atalanta, burde jo vide dette.Det er mig en evig gåde, hvordan han var dag 1 i AS Roma er blevet tænkt ind i rollen som bagerst mand på midtbanen. Svarer vel til at man vil have LP7 ned som 6'er, på en eller anden måde.

Karsdorp. Hold nu op der er meget hate på ham. Han har været ramt af skader år efter år og lige pt. pisker han rundt, tilbage, frem op og ned og kæmper vel med et hjerte, som lugter at han er det tætteste man kommer på en udenlandsk 'romer-dreng'. Men ja, lad os endelig hate på ham og se om man kan finde en ny Vina til højre back.

Vina... jeg hader ikke Vina, hader blot at man har brug penge på ham. Hader, at man udstiller klub-strategien som man gør. Bruger, hvad, 15 mio euro på en spiller, som lynhurtigt slås af af to unge knægte, som tilmeld spiller ude af position.
Understøtter analysen og en potentiel løsning på tingenes tilstand om, at man skal stoppe med at købe ind for at fylde på. Hente stjerner, eller så tæt på man kan komme, og lad folk fra egne rækker få chancen noget oftere. Billigere, sjovere, bedre på alle parametre.

Eldor S. det samme. Han er jo ikke dårlig, man det er jo som med Schick - ingen spiller, om man så hentede Ronaldo, ville jo kunne præstere, hvis man ikke tænkes ind i planerne og får en reel chance for at bevise sig. Hvis man ikke får en reel chance for at sætte sine spidskompetencer i spil. Eldor skulle vel have haft 90 min i dag og man skulle have forsøgt at sætte spiller op omkring ham. Tammy skulle nok have fundet sit spil, men man er nødt til at få nogle andre til at shine også.

Smalling - stabilitet uden lige. Vildt så meget bash der er på ham. Lederskab, dirigent, den der sørger for at det ikke sejler.

jeg er med på at tingene sejler i 80 min idag - men det er HOLDET der sejler, ikke spillernes kvaliteter der mangler. Man må stol på processen, for den her trup er bare ikke så dårlig som man gør den til - men der er stadig lang vej ift. at få den sat rigtigt sammen og rigtig op.

Der er flere tegn på at det her project godt kan lykkes, hvis man lige piller følelser ud af det:
- 5 point fra at ramme CHL. What... hver gang jeg kigger på tabellen, bliver man sku lidt hyldet ud af den. man tror næsten ikke på det, men det må jo betyde, at NOGET går rigtigt.
- Man er med i kampen om en europæisk titel, ikke på smuk bold men man kan potentielt stadig løfte en pokal i år... what... hvad skete der lige der.
- Tammy har bevist sit værd. Lukket munden på mig og andre. Det er ikke så meget at han er meget bedre end Eldor, Schick og alle mulige andre angribere (tror jeg) - men det er bare alfa og omega, at en træner har en vision med sine spillere. Tammy, tjek.
- Rui P. Mou ved hvad han laver og det måtte bare koste hvad det gjorde. I dag er man 2-0 og taber kampen, hvis ikke Rui P hiver en redning op af hatten. Det er alligevel sket en håndfuld gange - at Rui sørger for at man pludselig står med 1 eller 3 point, istedet for 0 og et kollaps.
- Forsvaret- Det er røv kedeligt at se på, man det virker jo. Man har virkelig lukket flot af i mange kampe og giver ikke meget væk. Man er nødt til at starte et sted, og her peger pilen jo den rigtige vej.

AS Roma er bare i en svær fase, det er rigtig skod at glo på - enig - men det er fanme også bare nye tider, når man alligevel får slidt sig til tingene. Hvor godt kan det ikke blive, hvis Mourinho og den nuværende strategi får 1-2-3 transfervinduer mere?... Man må håbe, han bliver og får lov til at bygge videre på det.

3

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 10/04/22 22:50

Fuldstændigt enig asromadk, Cristante bliver brugt forkert, hvilket jeg også selv har påpeget flere gange tidligere herinde. Se bare på hans præstationer for Italien under EM, han havde nogle glimrende kampe som felt-felt/offensiv midt. Lidt a-la Fellaini faktisk, også af statur.

Affini, er det bare mig, eller virker han utroligt umoden i sin fremtoning? Hvor mange gode præstationer har han reelt leveret siden debuten? Kan godt se potentialet, men måske en udlejning ville være bedre for ham. De seneste præstationer har i hvert fald ikke overbevist mig om, at han skal foretrækkes frem for Shomu, Perez, ElSha mfl nærmest hver gang.

Vi spillede en dårlig 1. halvleg, det må man godt mene, uden at være negativ. Noget bedre i 2. og de mange fremmødte fans fik heldigvis en sejr at gå hjem på. Og der blev tanket vigtig selvtillid til på torsdag!



Romaneren
573 indlæg.
d. 11/04/22 10:57

Efter i går tænker jeg også lidt over, hvorfor Felix har været foretrukket fremfor Carles i startopstillingen eller som indskifter så mange gange. Efter Felix' indskiftning-og-rødt-kort-kamp mod Spezia i december synes jeg ikke, at han har vist noget som helst. Selvfølgelig er det skønt, at vores egen primavera-ungdom endelig får en chance - det har vi hungret efter i årevis - men lige i Felix' tilfælde har det godt nok været slattent faktisk lige siden han kom ind og afgjorde Genoa-kampen.

Ift kampen i går, så var det fedt at se, at det faktisk var bænken, der kom ind og ændrede kampen for os! Både Zalewski, Veretout, Perez og Zaniolo gjorde det rigtig godt i anden halvleg.

Nu skal vi til gengæld virkelig have ekspederet nogle nordmænd ud af en europæisk turnering på torsdag, og meget gerne eftertrykkeligt...


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 11/04/22 15:11

Hvis holdet havde haft samme mentalitet nu som i starten af sæsonen havde vi måske undgået nogle af de mentale kollaps og pointtab - og så havde vi ligget lunt i svinget til en CL plads. Gode indkøb og afskibning af de sidste 0-bonner i næste vindue, så ser det fornuftigt ud.


AndersRoma
831 indlæg.
d. 11/04/22 15:33

Vi ligner ikke et hold som er ubesejrede i de seneste 11 kampe, hvis man læser dette forum :D


DanieleTotti
377 indlæg.