Login
Glemt password Opret bruger

Europa League: Ajax v Roma

Kategori: Optakt

Kilde: as-roma.dk

Skrevet d. 08/04/21 19:57 af Sofus

Ajax tager imod Roma i første del af kvartfinalen i Europa League. To af favoritterne til turneringen og en kamp, hvor Roma for alvor skal bevise, at de er noget værd. Roma og Fonseca har et klart mål om at vinde Europa League, for at spille Champions League næste år, og hvis det ikke lykkedes, hænger Fonsecas fremtid i en meget tynd tråd.

Romas form har været meget svingende i 2021, men har trodsalt gjort rent bord i Europa League og sendt Braga og Shakthar ud på overbevisende maner. Mhkitaryhan, Chris Smalling, Nicolo Zaniolo, Marash Kumbulla og Stephan El Shaarawy er alle sammen ude med skader. Rick Karsdorp har karantæne, mens Davide Santon og Javier Pastore er helt ude igen, igen. Et amputeret Roma hold alt i alt!

I Romas start 11 er Dzeko valgt i startopstillingen fremfor Europa League-topscoren Borja Mayoral, hvilket må siges at være eneste overraskelse.

ROMA 11:
Pau Lopez
Mancini - Cristante - Ibanez
Peres - Diawara - Veretout - Spinazzola
Pedro - Pellegrini
Dzeko

På Ajax' hold mangler de keeper Onana, som er ude med dopingkarantæne, kaptajn Daley Blind og nyindkøbet Sebastian Haller. Marten Stekelenburg, som vogtede det romerske bur fra 2011-13 (pånær da en hvis Mauro Goicoechea havde tillusket sig en startplads), er ligeledes skadet, så det er tredjevalg og Europa-debut til keeper Kjell Scherpen.

AJAX 11:
Scherpen
Rensch - Timber - Martinez - Tagliafico
Alvarez - Klaassen - Gravenberch
Antony - Tadic - Neres

Forza Roma!





1

50 kommentarer


asroma87
790 indlæg.
d. 08/04/21 20:01

Hvilken total hjernedød beslutning, ikke at starte inde med Mayoral! Helt ærligt, manden er topscorer i turneringen og så sætter man ham på bænken.

Synes helt seriøst at Fonseca sejler fuldstændigt!


Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 20:02

Enig! Synes det er langt ude!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/04/21 20:15

Utroligt Pedro er med fra start. Hvornår har han sidst leveret? Og Dzeko fremfor Mayoral er håbløst

Ærgerligt Onana er ude
Onana og Neres ;))


Romaneren
573 indlæg.
d. 08/04/21 20:42

Tænker at europæisk erfaring sent inde i en turnering har været prioriteret af Fonseca - og derfor Dzeko og Pedro.

Kæmpe knald eller fald-kamp for os. Vores seneste resultater i Serie A in mente må denne turnering være absolut bedste chance for CL næste år - og dermed topprioritering.

Dejligt at Veretout er tilbage. Generelt har Dzeko leveret fint siden han fik frataget kaptajnrollen.


Sund
2 indlæg.
d. 08/04/21 20:58

Scherpen er godt nok et bæst. Men det skal virkelig udbyttes at det er tredje målmanden. Skud udefra tak


Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 21:06

Pau Lopez der har smidt 3 bolde udover sidelinjen inden for de første 5 minutter...


Sund
2 indlæg.
d. 08/04/21 21:11

Vi har godt nok lavet mange fejl de første 10 min.. Det tegner ikke for godt


Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 21:17

Dzeko, Pedro og Spina rigtige gode de første 15 dog!


Sund
2 indlæg.
d. 08/04/21 21:24

Skidt med den skade til Spina


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/04/21 21:24

Så røg Spinnazola igen


Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 21:28

Spina ude...


Romaneren
573 indlæg.
d. 08/04/21 21:30

Skader skader skader..... kom så Calafiori!!!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/04/21 21:33

Fejl fejl fejl. Vi laver utrolig mange simple fejl


Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 21:39

Roma at it's finest


Sund
2 indlæg.
d. 08/04/21 21:40

Hold kæft et lortemål.. Det sejler jo og der er ingen selvtillid


asroma87
790 indlæg.
d. 08/04/21 21:40

For helvede mand... fejl fejl fejl fejl

Så mange personlige fejl


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/04/21 21:41

Hold kæft hvor er det amatøragtigt
Hvorfor fanden trækker Mancini sig istedet for at løbe imod bolden?
Latterligt ringe

Med det niveau på afleveringer er det lige meget hvem der er vores træner
For mange spillere som ikke holder niveau

[Rettet af: Tottithorsen - 08/04/2021 - 21:46]


Sund
2 indlæg.
d. 08/04/21 21:47

Og vanvittig ringe aflevering tilbage af Diawara..

Fonseca nu kommer du med en reaktion i halvlegen, for igen igen kan han jo se at det ikke fungerer


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/04/21 21:52

Vi skal have noget fart ind
Pedro må ud istedet for Perez
Ajax har på ingen måde imponeret men skal være glade for Roma er i gavehumør


asromadk
3083 indlæg.
d. 08/04/21 21:52

Skylden ligger mest hos Diawara, Mancini får "blot" taget den forkerte beslutning i en situation, hvor det er vigtigt han gør A eller B helhjertet. Han vælger forkert. Den ligger sku primært hos Diawara, der igen bare skuffer. Han har gode kvaliteter, men passer ikke ind på holdet. Dertil spiller han for meget tilbage (og ikke engang dét, er han særlig god til...).

Men hold nu hovedet koldt og højt (herinde såvel som i Amsterdam) - kan man tage til Rom med bare 1-1, så er det altså godkendt. 1-2 ville være mere end godkendt. Det er stadig inde for rækkevidde, men der skal sku holdes fokus.

1

Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 21:53

Synes problemet lidt er med vores formation, at når vi har spillet på deres banehalvdel, føles det som om vi mangler en CM (hvilket vi jo gør, for han ligger nede i midterforsvaret), og når vi prøver at spille på kontra, er vores spillere for langsomme. Spillerne Fonseca har til rådighed passer ikke til den her formation. Specielt ikke nu hvor Spinazzola er ude, som er vores eneste hurtige mand - udover Peres, men han kan ikke løbe og drible samtidig.

Håber på en reaktion, men altså, hvem skal han sætte ind?

Kunne være fedt at skifte til 4-3-3, hive Cristante/Diawara ud og så smide Carles Peres ind, så det så sådan her ud:
Lopez
Peres - Mancini - Ibanez - Calafiori
Veretout - Cristante - Pellegrini
Perez - Dzeko - Pedro

Bare for at skabe et eller andet offensivt og komme med noget fart. Selvom Perez ikke er en gudsbenådet spiller, så prøver han i det mindste.


Sund
2 indlæg.
d. 08/04/21 22:00

Jeg mener også at man skal skifte væk fra 3 cb. Med den formation er det vigtigt at have nogle gode wingbacks, men vi har kun en evigt skadet Spina. Boldomgangen er altid bagud og Pau Lopez er nok den mest spillet på banen.

Fonseca ryst posen og overrask os positivt i anden halvleg. Eller har han helt opgivet nu ligesom barberingen??

1

TheGladiator
7 indlæg.
d. 08/04/21 22:09

Gider personligt ikke at se på den ringe og usikre keeper vi har i kassen, og cristante i forsvaret... det er så usikkert som noget overhovedet kan være!!! De to skal altså væk fra klubben til sommer, kan ikke klare at se det forsvar igen næste sæson

[Rettet af: TheGladiator - 08/04/2021 - 22:09]


Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 22:10

IBANEZ DIN KLOVN MAN

Elendig, sløset aflevering. Fuldstændig unødvendigt straffespark. Han er simpelthen for meget man


Sund
2 indlæg.
d. 08/04/21 22:10

Ibanez det gør du bare ikke.....


Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 22:10

LOPEZ!!!! GRANDE!


TheGladiator
7 indlæg.
d. 08/04/21 22:11

Vigtigt at Tadic skyder lige på pau :)


Skytt0
1151 indlæg.
d. 08/04/21 22:12

Meget sjældent straffespark sparket i midten af målet - og så læser Pau den perfekt!

KOM SÅ BOYS - NU GÆLDER DET!!!


TheGladiator
7 indlæg.
d. 08/04/21 22:12

Heller ikke meget man ser til vores anføre..


Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 22:14

JAAAAAA


Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 22:15

Bare bliv ved med at jinx den @TheGladiator! To i rap!

1

Skytt0
1151 indlæg.
d. 08/04/21 22:15

PELLEGRINI!!!!!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/04/21 22:15

Han var der ;)) køb deres målmand
Passer perfekt til Roma

1

Sund
2 indlæg.
d. 08/04/21 22:15

Vigtigt!! Og bevis på at vi skal udfordrer målmanden mere


Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 22:19

Dzeko har altså været rigtig fin i dag.


TheGladiator
7 indlæg.
d. 08/04/21 22:19

Sådan!!! :’)

Dzeko er færdig (håber på et jinx) ;)


Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 22:26

Hold kæft nogen træstammer han har Brobbey! Han blev 19 sidste måned?!?!?


Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 22:30

Og nu må Fonseca godt tage Pedro ud


Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 22:42

Prøver igen

Og nu må Fonseca godt tage Pedro ud


Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 22:44

IBAAAAAAAAA


Skytt0
1151 indlæg.
d. 08/04/21 22:45

SÅDAN!!!! FULDSTÆNDIG VANVITTIGT!!!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/04/21 22:46

Miraklernes tid er ikke forbi
Må indrømme jeg ikke har set 2 halvleg da det jeg så før pausen var mere end rigeligt!!!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/04/21 22:46

Satme godt hugget ind af Ibanez


Sofus
1910 indlæg.
d. 08/04/21 22:53

Okay 2-1! Den havde jeg ikke set! Stort Roma! Den var fandeme på et hængende hår, men den tager jeg gerne - og så skal den holde hjemme!


Skytt0
1151 indlæg.
d. 08/04/21 22:54

Så vigtig en sejr - halv inde i semi-finalen! Sælger gerne top 4 for EL titel. Jeg tror ikke den er umulig!


Sund
2 indlæg.
d. 08/04/21 22:54

Rigtig godt resultat!

Dog ikke på en overbevisende måde.
Ajax virker hellere ikke helt stærke, men dominerer første halvleg komplet.

Fonseca vis nu noget glæde når vi scorer til 2-1!

1

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/04/21 22:57

Hvis vi går videre får vi stryg af United


Romaneren
573 indlæg.
d. 08/04/21 23:08

Sindssygt. Det havde jeg godt nok ikke set komme.

Fantastisk med lidt til Ibanez’ selvtillid, der har været nede siden Lazio-kampen.

Men de skader, vi har, så er 2-1 ude over Ajax i en EL-kvartfinale fandme godkendt. Fonseca lever lidt endnu.

FORZA!


Kelevra
1091 indlæg.
d. 09/04/21 20:32

Ingen ros til Pau?


Sund
2 indlæg.
d. 10/04/21 18:29

Pau stod en fremragende 2. halvleg med mange gode redninger.

Hans spil med fødderne er dog helt forfærdeligt (ellers er det selvtilliden?)
Det er lige før jeg hellere ville have Robin Olsen til at til at sparke bolden ud.

Men han skal have credit for at løfte sit spil i anden halvleg og redde vores røv (Ibanez?!)


Seneste Nyheder

Verona v Roma
(19/09/21) 33 0


Roma v Sofia
(16/09/21) 14 0


Roma v Sassuolo
(12/09/21) 44 0


Salernitana v Roma
(29/08/21) 24 1


Roma v Trabzonspor
(26/08/21) 14 1


Roma v Fiorentina
(22/08/21) 37 1


Kluivert udlejes påny
(21/07/21) 0


Patricio skriver under
(14/07/21) 0


Spezia v Roma
(23/05/21) 29 0


Roma v Lazio
(15/05/21) 0