Login
Glemt password Opret bruger

Roma v Napoli

Logoet på siden

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 21/03/21 19:36 af Tottithorsen

0-4 skal hævnes med følgende 11

Roma: Pau Lopez; Mancini, Cristante, Ibanez; Karsdorp, Diawara, Pellegrini, Spinazzola; Pedro, El Shaarawy;






29 kommentarer


asroma87
3064 indlæg.
d. 21/03/21 20:29

Jeg er godt nok nervøs for aftenens kamp! Tror vi bliver blæst ud at banen

Men håber på et godt resultat!!!!

Forza Roma



Sofus
3087 indlæg.
d. 21/03/21 20:30

Jaa, nu er det på tide vi slår et af de bedre hold!

Juve tabte til Benevento, mens Lazio og Atalanta hentede tre point, så sejr i dag er et must for begge hold.

Forza Roma!


asroma87
3064 indlæg.
d. 21/03/21 20:33

Milan viste også flot moral og kæmpede sig tilbage til sejr mod Fiorentina


asroma87
3064 indlæg.
d. 21/03/21 20:49

Hvorfor starter Dzeko inde? Lavede Mayoral ikke 2 mål mod Shaktar?

Det er sku mærkeligt


Sofus
3087 indlæg.
d. 21/03/21 21:00

Puha et første kvarter...


DeRossi16
515 indlæg.
d. 21/03/21 21:07

Siger det allerede nu - ud med pedro, Pellegrini op og villar ind.
Han tør holde på bolden og kan sætte en mand.


asroma87
3064 indlæg.
d. 21/03/21 21:10

Flot fejl aflevering af Cristante...



Sofus
3087 indlæg.
d. 21/03/21 21:12

Enig @DeRossi16!


Sofus
3087 indlæg.
d. 21/03/21 21:13

forhelvede


asroma87
3064 indlæg.
d. 21/03/21 21:14

Godnat... går bare i seng


Sofus
3087 indlæg.
d. 21/03/21 21:33

Puhaaaa... bange for en snitter i anden halvleg og rødt til en af de tre bagerste..


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 21/03/21 21:34

Godt jeg valgte ikke at se dem idag
Vidste det ville gå galt

Bye Bye top 4


asroma87
3064 indlæg.
d. 21/03/21 21:39

Fonseca burde seriøst overveje at skifte til/tilbage til en 4-2-3-1 eller 4-3-3 formation

Der er total motorvej på midtbanen og bag vores 2 Wing backs.

Pau
Rick-Mancini-Ibanez-Spina
Pellegrini-Villar(6er)-Cristante
Pedro-Dzeko-El Shara



Sofus
3087 indlæg.
d. 21/03/21 21:41

Håber Ibanez ryger ud i pausen før han smider sig selv ud. Og må bare sige, at Pedro virkelig ikke har leveret igen igen.

Dzeko gør det faktisk ok i dag.


Sofus
3087 indlæg.
d. 21/03/21 21:43

Synes næsten det er tarveligt at de viser De Rossi highlights i pausen. Hold nu kæft hvor var han bare alt det som vi mangler på holdet i dag.

[Rettet af: Sofus - 21/03/2021 - 21:44]


asroma87
3064 indlæg.
d. 21/03/21 21:50

Typisk Fonseca ikke at skifte ud og prøve at fremprovokere en eller anden chok effekt hos spillerne men så ser man bænken og tænker bare Jesus Christ


asroma87
3064 indlæg.
d. 21/03/21 21:53

Stadig samme lorte opstilling og mærkelig setup.

Diawara ned og Ibanez og Mancini ud til siderne

Ingen forandring eller forsøg på taktisk tilpasning

Virkelig flot af Fonseca! Skift nu til en 4 back kæde


asroma87
3064 indlæg.
d. 21/03/21 21:54

Og enig med jeres holdning til Pedro! Godt vi hentede ham og solgte Under


DeRossi16
515 indlæg.
d. 21/03/21 21:55

Helt enig Sofus. Man bliver helt rørt.

Synes tilgengæld Pellegrini kæmper fantastisk, og armbåndet klæder ham virkelig!



asroma87
3064 indlæg.
d. 21/03/21 21:58

Samtidig med denne kamp starter Florenzi så inde for PSG! Han havde da også pyntet på holdet og kæmper altid


Sofus
3087 indlæg.
d. 21/03/21 22:05

Øøj det er syndt Lorenzo!


Sofus
3087 indlæg.
d. 21/03/21 22:14

Mancini er sådan en nutcase man


DeRossi16
515 indlæg.
d. 21/03/21 22:56

Markant bedre 2. Halvleg. Vi må nok bare indrømme, at der er 4-5 hold, som spiller bedre end os.
Napoli, juve, Milan, inter og atalanta.

Måske vi skal gå all-in på EL og kvalificere os der igennem. Tænker der er større chance.

Dejligt at se friedkin ryste på hovedet. Forhåbentlig et signal

Godnat

Forza roma!


Arsi
682 indlæg.
d. 21/03/21 23:15

Nægter at tro på vi kan vinde EL. Hvis vi vinder og Ajax (som kommer til at være en meeega hård modstander for os), så møder vi formentlig United, som jeg slet ikke tror på vi kan slå med den måde vi spiller på.

Vi skaber intet.. Jeg synes dog også Fonseca får meget ud af en middelmådig trup, meeeeen... han har vel også lavet sine hjerneblødninger ved at godkende Under skifte og Florenzi skifte. Han har jo også noget at sige og her var det tydeligt at se to spillere ikke var favoritter på holdet.

Jeg synes også vi skal gå tilbage til 4-2-3-1 systemet. Tror jeg bare ikke Fonseca gør da han formentlig tror på Smalling og Veretout gør det godt når de kommer tilbage.
Dzeko gør det fint. Men han skal jo videre til sommer. Mayoral, ikke god nok. En mand som i sin karriere har scoret SÅ få mål, skal komme og være vores første angriber? Må vel være en joke.. ikke fordi jeg ikke kan mide ham, men hans evner rækker ikke til et hold der vil spille i toppen.

Kan slet ikke se nogen ide i vores spil. Det er bare ud til Spina og så må han se hvad han kan gøre.. Han er træt ud og kan ikke blive ved med at udfordre spillere.. hele truppen ser trætte ud. Vores angriber scorer ikke nok, forsvarsspillerne gør det heller ikke godt.

Altså der er så mange ting i vejen med vores spil og spillerne pt. At vi nok heller ikke kommer i top 5.

Lazio har en kamp i hånden med 1 point bag os. Vi har ikke slået et top 10 hold i år, hvilket er absurd bekymrende. Det er som om vi er et midterhold/bundhold som ikke vinder mod toppen men kan vinde mod bunden.

Jeg er så evigt træt af det.

Der mangler i den grad noget lyst og engagement fra spillernes side og nok også træneren. Vi har ikke 1 spiller der spiller med samme mentalitet som Totti og De Rossi gjorde, kun Pellegrini nogle gange(men ikke nok!). Jeg har brug for mere fight! Mere aggressivitet og tro på at man vinder kampene.
Vis nogle nosser Roma! Det er det jeg har brug for!


Undskyld, hvis nogle af jer finder mit opslag irriterende, stødende eller whatever. Jeg er bare træt og gider ikke se på den slags lorte fodbold længere.


asroma87
3064 indlæg.
d. 22/03/21 07:44

Det tyder mere og mere på at vi endnu engang skal have ny træner til næste sæson...



asromadk
3631 indlæg.
d. 22/03/21 09:44

Min holdning er den samme som den hele tiden har været.
- Ja, det er håbløst. Noget af et kompleks, man har fået skabt sig.
- men hæver man sig over situationen og ser nøgternt på den trup Fonseca har til rådighed - så synes jeg sku ikke man underpræsterer målt på nuværende placering + man deltager endnu i EL.

Frygter jo nok at man skiller sig af med ham, men har bare svært ved at se det føre nogle vegne. Om træneren hedder Fonseca, Allegri, Sarri eller en helt fjerde er underordnet, det primære problem har ligget og ligger endnu hos ledelsen, der bare ikke gør det godt nok på transfermarkedet. Derudover formår man bare slet ikke at skabe den nødvendige ro omkring projektet. Det er naturligvis altid nemmere at skifte en træner ud end at skifte et halvt hold ud - men lige i AS Romas tilfælde, der ville det være på sin plads at rette skytset mod truppen frem for alt. Stakkels trænere, der altid kommer til Rom fuld af drømme og ambitioner om at gøre klubben til en ægte topklub - men så altid må se sig efterladt med en middelmådige trup, som det forventes der så trylles gode resultater op af hatten med.

Det er jo fuldstændig ligegyldigt, at man henter Allegri ind til sommer, hvis man ikke ændrer på sine 'vaner' på transfermarkedet. Hvad er det en træner som Allegri har bevist? At han kunne vinde med et Juventus hold som med længder havde serie a's bedste trup? Wow... Allegri vil befinde sig i nøjagtig samme situation som Fonseca og en af de mange andre i princippet gode træneren som har været der siden slut 00'erne - de kan ikke bare magisk trylle lort om til guld. Så mange gange har der været antagelsen til noget stort, men klubbens ageren på transfermarkedet slår træner, trup og resultater tilbage til start som var det et spil Ludo hurtigere end man kan sige Scudetto...





asroma87
3064 indlæg.
d. 22/03/21 10:10

Jeg er helt enig! Trup kvalitet og træner kvalitet hænger sammen. Men når man som træner ikke har vundet over et top 10 hold i hele sæsonen, så er der noget galt. Det er truppen da god nok til, altså at vinde over et top ti hold eller hvad det er. Jeg mener ikke Fonseca har bevist nok til at blive på nuværende tidspunkt. Det er hans anden sæson trods alt. Igår skulle han have skiftet taktik eller startet med en helt anden taktik. Truppen er da god nok til at spille op imod top 4 holdende men vi bliver bare blæst ud af banen hver gang. Jeg synes at Fonseca har vist, at han IKKE er god nok taktisk til serie A. Er man dårligere end det hold man skal møde, så spil dog defensivt på kontra og stå kompakt og hver umulig at spille imod. Så kan ma spille offensivt og bold besiddende mod de dårligere hold


asromadk
3631 indlæg.
d. 22/03/21 11:35

Ja, ingen kan være uenige om at der er et reelt kompleks på færde. Men det er også bare et faktum, at så bliver det lidt skudt ud af proportioner, da det jo er selvforstærkende.

Jeg er dog sikker på, at vejen ud af det er kontinuitet og et løft i kvalitet hos få positioner - og ikke taktiske ændringer - som er løsningen.

Forsvaret kan ikke forsvare.
Midtbanen kan ikke kreere.
Angrebet kan ikke score.

Det er bare svært at gøre noget som helst, når bundniveauet hos hoveddelen af spillerne er så lavt som det er. Man har jo ikke engang truppen til at stille sig ned defensivt - det ville være naivt at tro, det ville løse noget. Så ville folk herinde bare brokke sig over at man stod 90 minutter og tog imod lussinger for så at tabe 1-0 i sidste ende. Selvfølgelig skal man forsøge at implementere egen taktik og spillestil, som jeg ikke engang føler der mangler meget for at slå til mod de store.
Forskellen i går er den individuelle kvalitet og held.
Pedro hamrer den over mål på klods hold.
Pellegrini på stolpen.
Carlos Perez der ikke har hørt om retningsbestemte tæmninger.
Dzeko der er middelmådig i sine afslutninger som aldrig før.

Havde Ibanez igen ikke skuffet mod et af de store hold (han har måske bare ikke dét topniveau, som man troede) + at man kunne have elimineret bare halvdelen af den offensive uduelighed, så havde man jo kunne vinde kampen 2-1? Synes det er marginaler, man har bare ikke det mentale overskud til at få sådan en kamp til at vippe over til ens fordel.

Falder lidt tilbage på Fonseca, men ikke entydigt. Løsningen: kontinuitet og kvalitetsløft i truppen, så man kan vinde de her kampe som i princippet er på vippen.











asroma87
3064 indlæg.
d. 22/03/21 11:47

Jeg er faktisk også mest til at holde på Fonseca og så forstærke truppen. Men om tålmodigheden er til det ved jeg ikke. Men det er i bund og grund bare det der virker. Sælg alle de gamle og uduelige overskuds spillere og brug pengene på bare 2-3 - måske endda bare 1-2 top spillere, ala Belotti/Cragno

Jeg tror dog at Friedkin drengene har en anden agenda men igen ingen ved det, for der kommer ingen udtalelser overhoved.

Jeg må så også indrømme som Arsi skriver længere oppe: Hold kæft jeg er træt af at se på de samme lorte spillere og det samme kedelige og uduelige spil igen og igen og igen.

Jeg vidste bare at vi ville tabe igår - spørgsmålet var bare hvordan og med hvor meget vi ville tabe.

For helvede, vi spiller på hjemmebane mod Napoli, der skal da bare være 100 % tænding fra første fløjt.

Jeg tror desværre Fonseca ryger, fordi Friedkin vil hente deres "egen" træner ind. Altså selv vælge hvilken træner som skal lede klubben videre, med dem som ejere.

Lige PT har jeg bare lyst til at lave det gode gamle Football Manager trick og gå på ferie indtil sæsonen er forbi.


Seneste Nyheder

AS Roma - Sassuolo
(17/03/24) 23 0


EL: Brighton - AS Roma
(14/03/24) 33 0


Fiorentina - AS Roma
(10/03/24) 72 0


Europa League: AS Roma vs. Brighton
(07/03/24) 14 0


Monza - Roma
(01/03/24) 32 0


Roma vs Torino
(26/02/24) 36 0


EL: Roma - Feyenoord
(22/02/24) 38 1


Frosinone vs AS Roma
(18/02/24) 32 0


EL: Feyenoord vs Rom
(14/02/24) 1


Optakt: AS Roma vs. Inter
(09/02/24) 17 0


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma