Login
Glemt password Opret bruger

Europa League: Roma - Shakhtar

Kategori: Optakt

Kilde: Optakt til Roma-Shakhtar

Skrevet d. 08/03/21 20:11 af AS-Roma-Italien

Denne sæson har været særdeles fremragende hvis når det kommer til Europa League.

Vi vandt vores gruppe og slog Braga over 2 kampe i første knock out runde.

Nu gælder der ukrainske Shakhrar som kommer fra Champions League hvor de endte over Serie A's førerhold Inter.

De spillede begge kampe 0-0 og de slog Real Madrid i Madrid med 3-2.

Vi mødte dem seneste i 2018 hvor vi slog dem ud på reglen om udebanemål i Champions League ottendelsfinalen.

Vores træner Fonseca møder sit tidligere hold han skiftede fra til Roma.
Her fik han stor succes med både mesterskaber og pokaltitler.

Europa League går ind i den sjove og spændende fase hvor jeg inderligt håber Roma vil være en del af.


FORZA GIALLOROSSI






32 kommentarer


59971Cools
471 indlæg.
d. 10/03/21 09:03

Den bliver ikke vist på tv vel? (Jeg har kun yousee og tv2 sport play abonnement)... Træt af der er en del man stadig misser, men kan jo ikke købe det hele... :)


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11/03/21 19:54

Bliver vist på Discovery

Pau
Mancini Cristante Kumbulla
Karpsdorp Villar Diawara Spinnazola
Pedro Mikhitarian Pelligrini

[Rettet af: Tottithorsen - 11/03/2021 - 20:00]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11/03/21 20:03

Calafiori, Ibanez og Dzeko retur på bænken idag


asroma87
790 indlæg.
d. 11/03/21 20:45

Hvor er Borja M?


Sofus
1910 indlæg.
d. 11/03/21 21:00

Simpelthen så steneren at Discovery viser den uden kommentator og tilskuerlyd. Forventer alligevel lidt for 150,- om måneden.

[Rettet af: Sofus - 11/03/2021 - 21:05]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11/03/21 21:08

Ja det er mere end tamt!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11/03/21 21:25

Sådan capitano 1-0


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11/03/21 21:49

Vi ser sgu trætte ud. De sidste 10 minutter har vi ikke rørt bolden
Shaktar spiller den rundt uden at skabe de helt store chancer


Sofus
1910 indlæg.
d. 11/03/21 22:22

Lad os få den lukket! Vi er et meget bedre hold.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11/03/21 22:25

Mayoral uden selvtillid. Burde have scoret


asromadk
3083 indlæg.
d. 11/03/21 22:29

Hold kæft en danmarksserie 1.berøring af Borja M. Skandale og ikke primavera værdigt. mest af alt fordi han ikke skal tæmme den - Morata (for at tage en med selvtillid der minder om) havde jo bare hakket til den første gang


asromadk
3083 indlæg.
d. 11/03/21 22:30

Hvis han var en 20+ per sæson fuldblodsangriber, havde han hakket til den første gang selvtillid eller ej. Han gør det svært for sig selv pt. Borja


Sofus
1910 indlæg.
d. 11/03/21 22:32

IL FARAOENE!!!


asromadk
3083 indlæg.
d. 11/03/21 22:32

Velkommen hjem SES! Endelig noget klasse a la øverste hylde på det her hold.


Romaneren
573 indlæg.
d. 11/03/21 22:32

JA TAK EL SHA!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11/03/21 22:32

En bred inderside på

Lækkert mål af El Sharaawy !!!


Skytt0
1151 indlæg.
d. 11/03/21 22:33

Und was für ein Wunderschönes tor bei der Pharao!


ASRMichael
80 indlæg.
d. 11/03/21 22:35

Sikke et dejligt mål El Sha :)!!
Har sku altid været lidt vild med den mand ;)


Sofus
1910 indlæg.
d. 11/03/21 22:36

Mancini!!! Hold kæft han er giftig for tiden! 3 mål og 2 assist i 9 kampe.


Skytt0
1151 indlæg.
d. 11/03/21 22:36

"Three strikes - and out!!!"


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11/03/21 22:36

Mancini!!! 3-0

Shaktar i opløsning. Hiver et rødt om lidt


Romaneren
573 indlæg.
d. 11/03/21 22:37

Og Mancini nu!!! Så vigtigt!!! Så kan vi måske spare spillere til returkampen


asromadk
3083 indlæg.
d. 11/03/21 22:37

Og man kan sige hvad man vil om Fonseca og de op og nedture som der er - men kampen i dag er 100 procent resultatet af kontinuitet på træner/taktik-fronten. Man spiller faktisk ikke særlig godt, men er foran 3-0 mod et normalt stærkt hold man tidligere nemt har fået ørene i maskinen af.

2

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11/03/21 22:42

Og det obligatoriske ;)

1

ASRMichael
80 indlæg.
d. 11/03/21 22:51

Hatten af for Fonseca :)
Men lad os også lige give Pau Lopez et sjældent skulderklap for denne kamp!


Sofus
1910 indlæg.
d. 11/03/21 22:53

God kamp og ja, hatten af for Fonseca! Taktisk overlegen i dag.


asromadk
3083 indlæg.
d. 11/03/21 22:55

Det ved jeg faktisk ikke engang om jeg synes.
taktikken er den samme som altid.
Ingen spiller vildt godt, men samtlige spillere er "bestået". Og når du har 15-16 spillere der kender taktikken godt og spiller til bestået, så brænder man igennem som hold som i dag.

Spiller for spiller, ikke en særlig god kamp. Som hold, noget af det bedste længe.


asromadk
3083 indlæg.
d. 11/03/21 22:55

Det ved jeg faktisk ikke engang om jeg synes.
taktikken er den samme som altid.
Ingen spiller vildt godt, men samtlige spillere er "bestået". Og når du har 15-16 spillere der kender taktikken godt og spiller til bestået, så brænder man igennem som hold som i dag.

Spiller for spiller, ikke en særlig god kamp. Som hold, noget af det bedste længe.


Skytt0
1151 indlæg.
d. 11/03/21 22:55

Dejlig sejr - Giver ro til weekendens kamp mod Parma +. vi kan spare nogle spillere i returen næste uge!

Forza Roma


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11/03/21 23:00

3 mål af 3 italienere - smukt

Pedro og Mikhitarian skuffede mig idag

1

Sofus
1910 indlæg.
d. 11/03/21 23:12

Hmm, lige hårdt nok at dumpe Mikhi på de 30 minutter, hvor han egentlig gjorde et meget fint stykke arbejde på toppen og var rigtig god til at gøre plads til at de andre og ham selv kunne komme med dybdeløb (som Pellegrini nød godt af).


Er enig i, at Pedro er faldet i niveau i forhold til starten af sæsonen, men han lægger stadig op til første mål, så OK herfra.


Romaneren
573 indlæg.
d. 12/03/21 12:54

Fantastisk resultat i går - og en flot kamp.

En El Shaarawy i form giver noget af den dér wow-faktor, som holdet desperat har manglet i de kampe, hvor man ikke har kunnet aflevere sig uden om modstanderen. Han bidrager lidt med det samme som en Zaniolo i forhold til at kunne sætte en (eller tre) mand. Herligt.

Pellegrini har været virkelig god, siden han blev anfører.

I øvrigt dejligt at se, at der er lidt mere 'kød' på bænken i går, så vi har chancen for at rotere lidt mere i de kommende kampe. Ibanez, Calafiori, Santon, Dzeko - gode navne at have tilbage for breddens skyld.

Forhåbentlig kan vi gøre nogenlunde kort proces mod et Parma-hold, der virkelig ikke er prangende - og score et tidligt mål i Donetsk, så Shakhtar ikke kan komme tilbage. Så kan vi virkelig få doseret de vigtige spilleres kræfter henover de næste to kampe her.

Forza!


Seneste Nyheder

Torino v Roma
(18/04/21) 45 0


Roma v Ajax
(15/04/21) 51 0


Roma v Bologna
(11/04/21) 28 0


Europa League: Ajax v Roma
(08/04/21) 50 1


Sassuolo v Roma
(03/04/21) 27 0


Roma v Napoli
(21/03/21) 29 0


Roma trak Ajax i EL kvartfinale
(19/03/21) 0


Shaktar Donetsk v Roma
(18/03/21) 17 0


Parma v Roma
(14/03/21) 36 0


Europa League: Roma - Shakhtar
(08/03/21) 32 0