Login
Glemt password Opret bruger

Lazio v Roma

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 15/01/21 16:57 af Tottithorsen

Fredag aften står menuen på romersk derby, som jeg burde sidde og se på vores stamværtshus med en stor kold fadøl, men som jeg istedet skal se fra fifaen iført joggingtøj og en lunken Ipa :)
Ja der er ikke meget at glæde sig over for tiden. Men Roma gør alt de kan for at glæde deres fans med af og til fremragende spil, desværre kniber det fortsat med stabiliteten og intensiteten kan ikke holdes over de 90 minutter, senest illustreret hjemme mod Inter hvor vi de første 25 minutter af anden halvleg gik helt ned og måtte indkassere 2 mål.. heldigvis fik vi rejst os med en sen udligning

Aftenens opgør er det første derby uden tilskuere samt det første derby hvor begge hold starter med en keeper fra Spanien....

Rygterne i ugens løb går på at Pinto har et møde med Atalanta imorgen vedr. evt. køb af Papu Gomes. Ja tak!

Aftenens 11 der starter er

Pau
Mancini Smalling Ibanez
Karpsdorp Villar Veretout Spinnazola
Pelligrini Dzeko Mikhitarian






57 kommentarer


Sofus
1910 indlæg.
d. 15/01/21 18:14

Bliver mærkeligt uden tilskuere (mere end det plejer). Forza Roma!


Sund
2 indlæg.
d. 15/01/21 18:34

Virkelig spændt på kampen i aften!

Vi stiller op i stærkest 11’er efter min mening. Dzeko kan diskuteres men håber han viser noget intensivitet i aften.

Det er også et stærkt Lazio hold når man kigger på hold kortet. Dog har de været noget ustabile i år.

Hvis vi kan holde niveauet over hele kampen tror jeg på en sejr, men hvis vi daler i tempo igen bliver vi straffet. Så må Fonseca skifte ud med det samme som en modreaktion. Det går ikke at vi spiller 45 min i lavt tempo uden indskiftninger når vi nu har 5 af dem.

Lad os håbe at Pellegrini viser vejen i aften og vi får en god kamp i TV !


RomaOlimpico
0 indlæg.
d. 15/01/21 19:05

Jeg tror på en sejr i aften!
Forza Roma


Knudsen-rk
253 indlæg.
d. 15/01/21 19:57

Fuck.. sad lige og kiggede på derby erfaring i vores start 11. Det er reelt kun Dzéko, Pellegrini og “Karsdorp” der har prøvet at vinde et ? 😱
Jeg satser på et hælmål af Pellegrini i dag 🙂

[Rettet af: Knudsen-rk - 15/01/2021 - 19:57]


asroma87
790 indlæg.
d. 15/01/21 20:05

Det kunne fandme være fedt hvis Mayoral havde fået chancen...

Jeg er eddermame træt af ham Dzeko, må jeg være ærlig at indrømme

[Rettet af: asroma87 - 15/01/2021 - 20:10]


Sund
2 indlæg.
d. 15/01/21 20:41

Lad os håbe vi udnytter vores chancer i aften. Der er ikke råd til alle de afbrændere vi plejer at have

Asroma87 jeg er 100% med på din Dzeko vogn, men lad os håbe han viser vejen i kampen


Romaneren
573 indlæg.
d. 15/01/21 20:44

Selvfølgelig skal Dzeko starte. Han er anfører og har scoret i 3 af sine seneste 5 kampe.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15/01/21 20:44

Skræmmende at vi indtil videre kun har hentet 2 point i denne sæson mod hold i Top10!!


DeRossi16
350 indlæg.
d. 15/01/21 20:47

For første gang i en periode, så tror jeg på en sejr mod Nazio! Synes de plejer at være tætte, men vi spiller altså dejlig fodbold for tiden.

Dzeko er møg uskarp, enig! Men, han byder altså ind med en vigtig Force i luften, mod hold der presser højt, som Nazio gør.

Kom nu for fuck sake Roma! Vis i mener det i den her sæson!!


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 15/01/21 20:50

Lyder til at være andre kommentatorer end sidst. Var det Morten Bisgaard der skød skylden på Karsdorp på et tomt felt, uden overhovedet at nævne Dzeko mod Inter...

Koncentration og 2. halveg er vel nøgleordene.


Sund
2 indlæg.
d. 15/01/21 21:02

Nej vel Ibanez....


asroma87
790 indlæg.
d. 15/01/21 21:03

Seriøst Ibanez.... det mener du ikke

Dit store fjols


DeRossi16
350 indlæg.
d. 15/01/21 21:08

Sagde jeg for tidligt

Suck my titties


asroma87
790 indlæg.
d. 15/01/21 21:11

Ud med Ibanez nu!!!!!

Hvor er det fucking pinligt det her seriøst


DeRossi16
350 indlæg.
d. 15/01/21 21:12

Går bare grædende i seng


Steiniche88
35 indlæg.
d. 15/01/21 21:12

Så skift da Ibanez ud, kæft hvor pinligt!!!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15/01/21 21:13

Vi fortsætter stimen mod hold fra Top10
Vi må indse at vi ikke er bedre og idag pisser Lazio på os!!
Pinlig indsats og igen hvor er lederen der løfter holdet?? Dzeko er usynlig


RomaOlimpico
0 indlæg.
d. 15/01/21 21:14

Lazio kom stormende fra start... Og vi var ikke helt vågnet endnu...


RomaOlimpico
0 indlæg.
d. 15/01/21 21:15

Jeg tror en Zaniolo med hans fart og eksplosivitet kunne have gjort forskellen for os... Desværre...


59971Cools
471 indlæg.
d. 15/01/21 21:15

Hvad fanden sker der???
En ting er der mangler tilskuere. Men hvis de nossefår ikke kan mande sig op og koncentrere sig i dag så er der noget galt!!
Man savner Totti, DDR, florenzi en dag som i dag. Selv bare en Ninja!! Kom nu med noget gnist!


Steiniche88
35 indlæg.
d. 15/01/21 21:23

Ind med Kumbulla eller Jesus i 2. halvleg, og så Mayoral på toppen med noget fart. Det her får vi simpelthen for lidt ud af!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15/01/21 21:24

Roma er bare udtryksløst og uden gejst. Ligner alle nogen der har set et fucking spøgelse. Det er sådanne aftener at jeg hader at jeg elsker Roma!!


asroma87
790 indlæg.
d. 15/01/21 21:25

Vores højre side har bare været helt død. Karsdorp falder meget ud af kampene rent offensivt

Jeg kan godt forstå der arbejdes på at finde en højre back / wingback


Sund
2 indlæg.
d. 15/01/21 21:28

Der skal ske noget fra Fonsecas side. Vi skal IKKE vente til det 60. Eller 70. minut med ændringer


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15/01/21 21:29

Mit bud er Mayoral kommer ind efter 85 hvor vi er nede 0-3


Sund
2 indlæg.
d. 15/01/21 21:30

Har Veretout rørt bolden endnu?


Ancelotti
0 indlæg.
d. 15/01/21 21:31

Fonseca sagde det eneste vi ska ikke mangle er
agression. Hvor aggressionen hen?
Spillernere skuffer meget


Ancelotti
0 indlæg.
d. 15/01/21 21:36

Veretout se træt ud håber Cristante kommer ind


Sund
2 indlæg.
d. 15/01/21 21:46

Problemet er også at Fonseca kommer ikke til at ændre på taktikken. Bliver MEGET overrasket hvis han fx spiller med 2 angribere i anden halvleg


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 15/01/21 21:55

Nå men vi plejer jo kun at spille fodbold én halvleg, lad os satse på det er 2. halvleg i aften.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15/01/21 21:58

Vi løber rundt og hygger os
Hvor er viljen til at vinde?
Kæft det er sløjt at se på!!
Vi har jo givet op. Alle mand hænger med hovedet. Ubegribeligt

[Rettet af: Tottithorsen - 15/01/2021 - 22:02]


Sund
2 indlæg.
d. 15/01/21 21:59

Se lige hvordan Immobile jager bolden for holdet


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15/01/21 22:03

Sæt nu Mayoral ind for helvede
Var jeg en bombe var jeg sprunget i luften for længst!!

1

asroma87
790 indlæg.
d. 15/01/21 22:08

Fonseca fejler igen mod et af top holdene!

Mayoral kommer garanteret først ind i plus 85. Minut


asroma87
790 indlæg.
d. 15/01/21 22:11

Har holdene forresten ikke stadig 5 udskiftninger?


Ancelotti
0 indlæg.
d. 15/01/21 22:11

Hvorfor Pellegrini skuder ikke?
Vi laver Fejl beslutninger after
fejl beslutninger

[Rettet af: Ancelotti - 15/01/2021 - 22:12]


asroma87
790 indlæg.
d. 15/01/21 22:14

Lad os nu få Allegri ind!

Tiden er kommet... Fonseca er en kylling, som ikke tør tage de svære beslutninger og blandt andet flå Dzeko ud


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15/01/21 22:17

Fonseca er ikke stærk nok teknisk
Han må ud nu!! 0-4 til Napoli
1-4 til Atalanta og nu 0-3 til Lazio

Ud med ham!

Der er klasse forskel
Det gør sgu ondt at se på

[Rettet af: Tottithorsen - 15/01/2021 - 22:18]


DeRossi16
350 indlæg.
d. 15/01/21 22:17

Det er faktisk bare pinligt at se det her!


Thinggaard
94 indlæg.
d. 15/01/21 22:18

Havde set frem til den her kamp hele ugen, bare for at se en luddoven anfører pisse den ene bold væk efter den anden. Han presser ikke et sekund for holdet. Immobile jagter hver en bold, og går forrest. Gid vi havde en som ham..

Skuffet...

1

asroma87
790 indlæg.
d. 15/01/21 22:20

Haha selvfølgelig bliver Dzeko ikke skiftet ud!

Gider fandme ikke se mere nu


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15/01/21 22:20

Jeg ved ikke hvad klubben fejler men det virker som om vi hygger for meget og ikke er ambitiøse nok. Ingen vinder mentalitet i den klub. Igen spiller vi som et dame junior hold
Fatter det ikke.
Lad os få en hård hund ind som træner som kan piske holdet. Gerne en der har prøvet at vinde nogle pokaler


asroma87
790 indlæg.
d. 15/01/21 22:21

Allegri eller Sarri! Go go go Friedkins


DeRossi16
350 indlæg.
d. 15/01/21 22:24

Dejligt at se pedro til gengæld.. han viser gejst og vilje - og en frustration!!


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 15/01/21 22:27

Jeg synes da det er ret tydeligt hvad der er galt. Vi bliver igen udstillet fuldstændig taktisk. Maks pres fra Lazio på vores midtbane og så ellers bare lade vores tre forsvarere spille ping-pong med hinanden. Dæk Dzeko af fysisk og pres på andenboldene fra ham. Lazzari der er hurtigere end Spinazzola på ham. Så er vores eneste to opbygningsplaner væk og det bliver overladt til tilfældigheder fordi vi ikke har andre planer offensivt. Tæt spil og bolde i dybden bag vores forsvar. Hav en angriber der kan løbe og ramme målet på åbne chancer. Så var den ged barberet taktisk uden de store udfordringer. Ja, det må falde tilbage på Fonseca idag igen..

1

asroma87
790 indlæg.
d. 15/01/21 22:27

Friedkin far og søn er da på tilskuer pladserne

Lad os håbe de besluttet at fyre Fonseca nu

Et 3-0 nederlag til Lazio er sku næsten det samme som at tabe 3 almindelige kampe! Det næste er så attituden og spillet. Det er bare totalt uacceptabelt det her og nogle skal bøde for det!!!

Ps ja Pedro kæmper da lidt og viser noget frustration


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15/01/21 22:29

Sarri? Nej tak
Magter ikke at se Allegri
For meget Juve i blodet

DDR med Totti som assistent ? ;)
De kunne begge være med idag uden at falde igennem.

Dzeko din usle bold mongol


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15/01/21 22:31

Selvfølgelig brænder han den


DeRossi16
350 indlæg.
d. 15/01/21 22:47

Der blev det officielt..
jeg tvivler kraftigt på top 4.

Godnat.

Positivt for roma:

Pedro og karsdorp.

MEST negative: Mhiki, Dzeko, Pellegrini osv osv.. men de 3 havde jeg regnet med løftede holdet...

Sidder med en knude i maven, og ved egentlig ikke hvor min frustration skal pege hen?


Sund
2 indlæg.
d. 15/01/21 22:48

DanieleTotti spot on

Nå, så er vi her igen..

Håber der er konsekvenser efter sådan en kamp. Der skal hentes spillere og Fonseca skal diskuteres - udskift ham HVIS man har en god erstatning i hånden.

Det var vanvittigt pinligt idag og der er sgu nok en grund til at vi er så få Danske Roma fans.

Det kunne have været fint med et fuldt stadion, så de kunne mærke fansenes utilfredshed - det havde de fortjent.

En top 4 er vi simpelthen ikke gode nok til og vi ligger der kun på lån tid.

Spændende at se hvad sådan en lussing får af efterspil.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15/01/21 22:59

Intet efterspil. Vi slår Spezia og så er “alt” glemt og godt igen indtil vi taber 4-0 til Juventus
Karpsdorp? Han var også ringe idag.
Og så ser det ikke godt ud at Pedro og Mayoral står og hygger med Alberto efter kampen....

[Rettet af: Tottithorsen - 15/01/2021 - 23:00]


asromadk
3083 indlæg.
d. 15/01/21 23:03

1)
alle, herinde som hjemme hos i Friedkin, skal bide sig selv i læben og fokusere på CHL. Det er målsætningen. Jeg været ude og lege med tanken for nylig: jeg syntes egentlig det så ud til at være til mere. Men nej, det er slået endegyldigt fast nu. Fint. Videre.
2)
sommeren 2021 skal gå med at give PF en bedre trup. Man er nødt til at huske at han rent faktisk har fået ret meget ud af spillere, som klubben nærmest var klar til at forære væk gratis for ganske få måneder siden. Man skal gøre sit ypperste for at tilgodese PF's ønsker og krav når det kommer til sommeren 2021.
3)
Sæsonen 2021-22 er hans sidste, hvor det ikke er nok mere med CHL 4.plads. Det er der ingen der gider se på. Man er nødt til at være inde for noget der minder om rækkevidde til et mesterskab - det burde være fair krav at stille hele vejen rundt. Klubben skal handle derefter, trænerne og spillerne skal præstere derefter. PF kan så derefter fyres sommeren 2022, hvis man stadig kun tør håbe på at snige sig med i CHL. Men man skal have givet ham en ordentlig trup til sommer - en han så vil have haft adskillige år til at sammensætte.

Hård at sluge, fint beskrevet Thingaard. I dag var bare én lang 'bliver den ikke snart 20.45' - og så skal man sidde og bruge sin tid på noget så hæsligt. Min første tanke er også at smide PF på porten, men det er desværre ikke løsningen. Jeg er nødt til at minde folk om at Fonseca er 47 år, og, hvis vi lige ser bort fra Nagelmann, så er 47 nok bare en alder hvor der stadig er en del at lære. Han har dog alle muligheder for at lære i AS Roma - og jeg synes også at hans skift i formation + den måde han har skabt genfødsel for kasserede spillere taler for sig selv.

Det han mangler er, at få stillet en endnu bedre trup til rådighed - så er jeg sikker på at han tager de næste skridt og kan få pilen til at pege mod top 1 og ikke top 4. Men i Friedkin må være modige nu, sommeren 2021 bliver afgørende - behold Fonseca og gå all-in på at få ryddet endegyldigt op i truppen.

1

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 16/01/21 07:50

Fint skrevet men jeg ved ikke om det er planen at fortsætte med PF

Igår står vi alt for højt med bagkæden som gav store rum til immobile og lazzari
På niveau med de Francesco som solgte holdet ude v Liverpool i cl semifinalen
Føler ikke PF er dygtig nok og savner noget karisma og udstråling fra ham
Virker ofte passiv

Jeg er splittet omkring det for jeg gider heller ikke ny træner og ny trup til sommer


Sund
2 indlæg.
d. 16/01/21 08:45

Jeg er virkelig også splittet mht Fonseca.

Enig i at han skal have en bedre trup at arbejde med og jeg tror virkelig på at kontiunitet kan noget.

Der er bare nogle ting Fonseca gør, som viser at han mangler noget. For det første ligner det at han ikke tør at pille Dzeko ud. Han reagerer alt for sent taktisk når der er noget der ikke virker. Mange af kampene er det de tre midtstopper der skal fører bolden frem og det er de simpelthen for dårlige til (de er pisse gode uden bold efter min mening)

Forhelvede hvor det bare træls at starte weekenden med sådan en lort en fredag aften


Ancelotti
0 indlæg.
d. 16/01/21 09:01

Enige med asromadk. Vi ska huske at Rudi Garcia,
Spalletti og Di Francesco havde bedre trup end
Fonseca.Den trup vi har nu er maks et Europa League
Hold.


Romaneren
573 indlæg.
d. 16/01/21 09:05

3-0 til Lazio er skammeligt. Ingen tvivl om det. Vi svigter mod de store hold - og vi svigter big time. Vi får høvl langt de fleste gange - hvis man ser bort fra uafgjorte mod Juve, Inter og Milan.

Det er januar, truppen er ikke blevet forstærket i vinter-vinduet endnu, og vi er stadig med i kampen om top 4.

Fonseca skal ingen steder endnu. Det er korrekt at han ikke kan sætte os op til at spille mod de store hold. De kampe taber vi, og vi taber dem stort - men vi får lige mange point af at tabe 0-3 som vi gør af at tabe 0-1 på en ufortjent heldig scoring i 93. minut.

Til gengæld leverer vi mod holdene, som er ringere end os - vi har sat virkelig få point til mod de hold, som vi ellers har for vane af ødsle point væk mod til højre og venstre for på mirakuløs vis stadig at ligge til i toppen mod slutningen af sæsonen.

Fonsecas mission er top 4. Hvis han når den, så skal han blive, for så har han gjort sit job. Hvis han ikke når den, så skal han fyres, for så har han ikke indfriet forventningerne. Lige nu er vi stadig med i kampen om top 4. Derfor skal han ikke fyres.

Hvis han kunne finde et par støvler med ordentlige knopper til Ibañez, til gengæld, så ville det kunne noget.


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 16/01/21 09:30

Der skete det samme som mod Inter i anden halvleg. Lazio stod lagt tilbage med forsvarskæden og midtbanen. Det trækker Dzeko op til deres forsvar, midtbanen står kompakt omkring og gør rummet småt foran forsvaret så vi ikke kan spille der. Vores midtbane bliver nødt til at trække med op mens vores forsvar trækker tilbage fordi Lazio er hurtigere i dybden. Der kommer et enormt spænd mellem vores forsvar og midtbane, hvor Lazio kan spille som de har lyst.. Total hovedløst og dårligt set af Fonseca. Vi burde have stået dybt og kompakt, men det kan vi ikke fordi Dzeko er en færge der ikke når topfart før 10 m efter baglinjen. Pellegrini er heller ikke hurtig nok til den taktik i den fremskudte rolle, mens der er for langt frem for Spina og Karsdorp. Veretout har defensive pligter og kommer ikke i dybden, mens Villar er en playmaker i stedet.

Mayoral havde passet bedre som angriber til at stå dybt og lokke Lazio frem. Zaniolo og Mhiki er vel de eneste der rigtigt kan løbe i dybden fra den offensive midtbane. Holdet er sat sammen til at dominere kampene højt oppe på banen, men det dur ikke mod de hold der er bedre end os.. Så største issue for a spille på den måde vi gør er at Dzeko SKAL starte..


Seneste Nyheder

Fiorentina v Roma
(03/03/21) 30 0


Roma v Milan
(28/02/21) 53 0


Roma v Braga
(25/02/21) 11 0


Benevento v Roma
(21/02/21) 44 0


Europa League: Braga v Roma
(18/02/21) 26 0


Roma v Udinese
(14/02/21) 28 0


Juventus v Roma
(06/02/21) 26 0


Roma v Verona
(31/01/21) 37 0


Roma v Spezia - REVANCHE!
(23/01/21) 71 0


Roma v Spezia
(19/01/21) 62 0