Login
Glemt password Opret bruger

Roma v Cagliari

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 23/12/20 19:56 af Tottithorsen

Med et 1-4 nederlag i søndags ude mod Atalanta har giallorossi en del at bevise i aften i årets sidste kamp. Cagliari kommer på besøg
Roma var foran 1-0 ved pausen forleden men indskiftningen af Ilicic ændrede kampen totalt og samtidig spillede Roma som nogle skoledrenge på første skoledag og derved var ydmygelsen en realitet

Derfor forventer jeg et topmotiveret hjemmehold der fra start sætter sig på kampen og relativt hurtigt afgør opgøret men det “fede” ved Roma er vi aldrig ved hvad vi får...

Kan vi hente 3 point og derved udnytte at Juventus tabte med hele 0-3 igår hjemme til Fiorentina og lægge en smule afstand vil sæsonen indtil nu være fornuftig

Romas start 11’er

Mirante
Mancini Cristante Kumbulla
Karsdorp Villar Veretout Bruno Peres
Pedro Mkhitaryan Dzeko

Buon natale






21 kommentarer


C. Panucci
12 indlæg.
d. 23/12/20 20:07

Altså, det giver jo hat og bjælde mening, at vi ikke starter med Calafiori og så evt giver Pedro en pause. Jeg synes altså ikke han har set for godt ud i de sidste par kampe. Til gengæld vil han jo være et monster fra bænken til 2. halveg, lidt ala Ilcic var det for Atalanta.
Der er selvfølgelig en årsag til trænerens valg, men jeg savner Calafiori og den fanden-i-voldske Perez, må jeg bare sige. Og så må det da simpelthen være fordi Smalling og Ibanez virkelig har brug for en pause, at ingen af dem er inde og Cristante napper den i stedet.


asroma87
790 indlæg.
d. 23/12/20 20:36

Helt enig! Havde sku glædet mig til at se Calafiori! Perez havde også været fed at se en hel kamp!

Cristante med fra start = åh åh


Sund
2 indlæg.
d. 23/12/20 20:45

Tror han starter med Cristante dernede da man regner med at være i meget boldbesiddelse, og det vurderes at han er bedre til fordeling af bolden..

Det kan jeg egentlig også se det fornuftige i, MEN nu kender vi jo ham så det er godt nok et giftigt valg. Flot selvmål han scorede sidst


Romaneren
573 indlæg.
d. 23/12/20 20:58

Helt enig i tvivlen omkring Cristante - men det må være forventningen om, at vi skal have bolden en masse, samt selvfølgelig at de optimale startere må være trætte.

... Men jeg overvejer lidt, om den tillid Fonseca har til spillerne, faktisk er en af årsagerne til, at det kører for os - også, når spillerne ikke lige præsterer. Det er immervæk den tillid, som spillere som Karsdorp, Bruno Peres og måske også Mikhi (som ikke spillede så godt i starten af sæsonen?) blomstrer under?

Der er eksempelvis også mange genvalg til de spillere, som lige har fået klø 0-4 af Atalanta på én enkelt halvleg. Og der blev heller ikke skiftet et halvt hold efter, at vi blev snittet af Naopli. Det er selvfølgelig også den tillid, som kan ende med at bide holdet i røven, hvis spillerne bare ikke præsterer over en lang periode.


Romaneren
573 indlæg.
d. 23/12/20 21:00

Veretout!!! Vigtigt!

Fantastisk assist eller fejl af Villar?


Romaneren
573 indlæg.
d. 23/12/20 21:17

Vi spiller godt!

Villar med masser af gode aktioner. Kumbulla er strålende på bolden - han kan virkelig blive god. Karsdorp ser også tilpas ud. Vi kunne godt ha' fortjent et ekstra mål snart. Og kommer det, så er der edderhugme ikke meget inspiration i det Cagliari-hold.


Sund
2 indlæg.
d. 23/12/20 21:37

Fin halvleg. Især Villar og Veretout gør det godt.

Vil gerne se lidt mere fra de tre forreste. Pedro har godt nok lavet mange fejl!

Ud til anden halvleg og lukke kampen.

Ærgeligt de har en god keeper, som holder dem inde i kampen


Romaneren
573 indlæg.
d. 23/12/20 21:55

Cragno ville pynte så meget mellem stængerne hos os. Det ender sikkert med at Inter piller ham, men jeg ville elske, hvis vi gjorde.


Sund
2 indlæg.
d. 23/12/20 21:59

Det har godt nok ikke været Pedros kamp


Romaneren
573 indlæg.
d. 23/12/20 22:05

Argh det fortjener de ikke.... Øv! Ind med nogle friske kræfter!


Sund
2 indlæg.
d. 23/12/20 22:06

Det er da helt vildt som koncentrationen svigter... Hold kæft det er ringe

Scor nu forhelvede på de chancer vi får!


asroma87
790 indlæg.
d. 23/12/20 22:18

Det var flot af Ricky drengen

Det må jeg sgu indrømme! Flot mål


Romaneren
573 indlæg.
d. 23/12/20 22:19

JA tak Edin!!

Strålende løb af Karsdorp og dejlig assist.


Sund
2 indlæg.
d. 23/12/20 22:19

Klassemål! Fremragende af Karsdorp og godt løb af Dzeko ind i boksen


asroma87
790 indlæg.
d. 23/12/20 22:20

Villar er virkelig god!


asroma87
790 indlæg.
d. 23/12/20 22:22

Lad nu Calafiori få lidt spilletid


Ancelotti
0 indlæg.
d. 23/12/20 22:24

Pedro ska sidde på bænken næste kamp


Romaneren
573 indlæg.
d. 23/12/20 22:29

Så skal den fandme være lukket. God mentalitet fra drengene.


Sund
2 indlæg.
d. 23/12/20 22:43

MoM Karsdorp - imponerende indsats af ham idag! Giftig offensiv og knokler hele kampen

Villar var også dominerende, synd han lige laver straffe til sidst.

3 point og det ser ud til både Atalanta, Napoli og Lazio smider point


asroma87
790 indlæg.
d. 23/12/20 22:46

Sampdoria hjemme næste kamp

Og så Crotone ude

Lad os lige få 3 sejre i træk!! Inden vi rammer ind i Inter


Romaneren
573 indlæg.
d. 23/12/20 23:05

Villar og Karsdorp virkelig gode i dag. Dejligt med mål i to kampe i streg fra Edin, når han nu skal spille så tit og så meget.

Calafiori skulle ha' fået nogle minutter i dag, men det kommer Mirantes skade i vejen for. Kumbulla burde også spille mere i dag.

Vi overvintrer på 3. pladsen, og det synes jeg er enormt godt gået. Spillet er der og mentaliteten er der mod de mindre hold (som altså ER pisse svære at spille imod) - kan vi få det overført til kampene mod de større/bedre hold, så kæmper vi også med om CL-pladserne om et par måneder.

Glædelig jul til alle herinde!

1

Seneste Nyheder

Roma v Spezia - REVANCHE!
(23/01/21) 71 0


Roma v Spezia
(19/01/21) 62 0


Lazio v Roma
(15/01/21) 57 0


Roma v Inter
(10/01/21) 45 0


Crotone v Roma
(06/01/21) 25 0


Roma v Sampdoria
(03/01/21) 13 0


Roma v Cagliari
(23/12/20) 21 0


Atalanta v Roma
(20/12/20) 42 0


Roma v Torino
(17/12/20) 24 0


Bologna v Roma
(13/12/20) 0