Login
Glemt password Opret bruger

Atalanta v Roma

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 20/12/20 15:34 af Tottithorsen

Det seneste halvandet år har været et langt eventyr for den lille klub i Bergamo, Atalanta. To år i træk er de med i cl og med avancement fra gruppen begge gange
Træner Gasperini har haft det samme materiale igennem flere år og det har båret frugt.... men her på det sidste er der opstået uro i klubben pga et sammenstød mellem træneren og holdets anfører og helt store profil, Papu Gomez.
Papu er til vores held IKKE med i truppen i aftenens tidlige opgør

I Roma er der anderledes ro på - den nye præsident Friedkin og bror er synlige i det daglige i klubben og lader til at have styr på det

Fonseca virker til at have fået styr på holdet og de nye folk har bidraget til holdet fra start
Villar er ved at få sit gennembrud. Mikhitarian storspiller. Pedro gør det godt. Spinnazola er fremragende men på trods af dette har jeg stadig bange anelser før kampen mod et meget fysisk stærkt Atalanta hold.

Romas forventede 11

Pau
Mancini Smalling Ibanez
Karpsdorp Veretout Pelligrini Spinnazola
Pedro Dzeko Mikhitarian






42 kommentarer


Sofus
1910 indlæg.
d. 20/12/20 17:35

Mirante på kassen igen. Det er godt! Er også virkelig glad for at Friedkin har været til alle kampene indtil videre. De har vel næsten været til ligeså mange som Palotta? ;)

Vi har haft det svært mod Atalanta de sidste år: Én sejr ud af de sidste10 og den kom i august 2017. Lad os få det vendt i dag.

Forza Roma!


Sund
2 indlæg.
d. 20/12/20 17:57

Nok vores stærkeste holdopstilling vi kan stille (hvis vi ser bort fra Zaniolo).

Og sindssygt vigtigt for os at deres helt store stjerne ikke er med.
Dog frygter jeg lidt sådan en kamp her..
Men det er nu vi skal vise at vi mener det seriøst!

Jeg er især glad for at vi har de tre nede bagved klar til idag. Og så må vi håbe at Dzeko spiller en god kamp og scorer på de chancer vi må få!

.. Har bare en dårlig fornemmelse på Zapata, synes altid han straffer os


Romaneren
573 indlæg.
d. 20/12/20 18:08

Sindssygt svær kamp. Men helt enig med Sund - en sejr her vil vise, at vi mener det seriøst!

Jeg ville dog også ha’ Kumbulla inde i stedet for Ibanez ift ‘stærkeste opstilling’-snakken.

Det er i kampe som denne, at de forreste 3 skal vise deres værd - både som ledere, indpiskere og afgørende, offensive esser.


Romaneren
573 indlæg.
d. 20/12/20 18:08

EDIN!!!


Sund
2 indlæg.
d. 20/12/20 18:12

God start!

Vi skal bare holde dem fra de kontraer


Sund
2 indlæg.
d. 20/12/20 18:33

Dejligt at se hvor aggressive de tre bagerste er. Et gult kort ville dog være giftigt i sådan en kamp..

Vi SKAL op og have mål nr to er fornemmelsen


Sofus
1910 indlæg.
d. 20/12/20 18:36

Ja, vi skal ikke give dem for meget plads! Det er farligt lige nu.

Jeg tænker virkelig meget på hvor god Belotti ville være for os, specielt i denne her kamp.


Sund
2 indlæg.
d. 20/12/20 18:46

Jeg er ikke i tvivl om at Belotti ville kunne hive os et niveau op i forhold til hvor vi er nu.

Men credit til Dzeko for målet så det hele ikke bare er negativt omkring ham :-)


Ancelotti
0 indlæg.
d. 20/12/20 18:55

Ibanez er vores bedst forsvar efter Smalling
Forstår ikke nogen vil har Kumbulla stedefor ham


Romaneren
573 indlæg.
d. 20/12/20 19:01

Fin første halvleg. Credit til Mikhi og Dzeko for at være lige præcis det, man efterspørger af dem - kampafgørende.

Nu skal der bare holdes fokus! Forsvaret spiller godt. Villar ind for Pellegrini, så han ikke får et ekstra gult. Carles Perez og Borja ind efter 70, hvis Atalanta bliver nødt til at blæse fremad.

Kom så!!!!


Sund
2 indlæg.
d. 20/12/20 19:01

Ibanez er rigtig god defensiv og har fysikken og farten. Han mangler bare lidt i hans pasningsspil - synes generelt der kommer for mange fejlafleveringer.

Igen, det er hellere ikke de fleste CB’s spidskompetencer


Sund
2 indlæg.
d. 20/12/20 19:04

Også enig i at det er en godkendt første halvleg. Karsdorp gør det rigtig godt!

Jeg vil gerne se lidt mere fra Pedro og Mhiki. Vi har svært ved at bygge et spil op bagfra og de må gerne komme lidt ned og deltage mere i det opbyggende spil.

Romaneren@ enig i de indskiftninger. Tænk lige at smide en frisk Zaniolo ind her i midten af anden halvleg. Jeg bliver sgu lidt tændt af tanken


Sofus
1910 indlæg.
d. 20/12/20 19:24

Ind med Perez på toppen i stedet for Dzeko. Vi har brug for noget fart og energi, det hele ryger ud på den sidste tredje del!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 20/12/20 19:27

Lige nu sælger jeg den gerne for 1 point


Sund
2 indlæg.
d. 20/12/20 19:27

Smalling skal gå ind og blokerer det skud.. Skidt


Ancelotti
0 indlæg.
d. 20/12/20 19:28

Spinazzola har været usynlig


Sofus
1910 indlæg.
d. 20/12/20 19:32

Kom nu roma forhelvede


asroma87
790 indlæg.
d. 20/12/20 19:32

Haha Karsdorp! Flot dækket op

Idag ser vi springet fra top 4 og ned

Har vi overhoved haft et skud på mål i anden halvleg?


Sofus
1910 indlæg.
d. 20/12/20 19:33

Det er så naivt at han ikke har lavet nogen taktiske ændringer. Atalanta har haft alt spil siden det 30 minut.


Ancelotti
0 indlæg.
d. 20/12/20 19:33

Den her club ska har en ny målmand


asroma87
790 indlæg.
d. 20/12/20 19:34

Shit han var hurtig Muriel...

Kæmpe fejl af Veretout


Sund
2 indlæg.
d. 20/12/20 19:37

Vi er ikke en top 4 klub endnu lige hvor meget man ønskede det..

Og ja fuldstændig håbløs taktisk af Fonseca at han ikke reagerer i anden halvleg


Sofus
1910 indlæg.
d. 20/12/20 19:37

Hvad fanden sker der! Fejlaflevering på fejlaflevering og Dzeko stadig inde, som har været helt væk siden han scorede i det andet minut.

Han har 5 udskiftninger og så bruger han kun 2 på Peres og Cristante?

[Rettet af: Sofus - 20/12/2020 - 19:37]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 20/12/20 19:37

Godt de ikke havde Gomes med
Igen er mentalitet til forskel
Vi har ingen nosser og er et spøgelses hold og ingen leder på banen. Hvem tager ansvar?

[Rettet af: Tottithorsen - 20/12/2020 - 19:39]


JonasS
21 indlæg.
d. 20/12/20 19:40

Gud hvor så det spændende ud de første 10 min., vores top niveau er klart til top 4.

Men med det katastrofalt lave bund niveau kommer vi aldrig i nærheden af top 4. Det er nogle vildt gode spillere - men mentaliteten er helt fucked up!!?? Det ligger altså hos træneren, hvis man spørger mig. Det er jo hele halvlege hvor vi ikke gider spille fodbold. Og det sker ALT for tit.

Og Mirante!? Fin målmand. Til et midterhold. Har til gengæld et relativt højt bund niveau, men er altså ikke en en klub der vil noget. er KLART mere til PL, og det har jeg altid været.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 20/12/20 19:44

Dzeko raus. Fonseca raus
Ind med Allegri og Belotti og hent Ninja hjem til at slås på midtbanen
Føj jeg er rasende
Det er jo til grin
4-0 v Napoli og nu 4-1 til Atalanta

Det ligner en kamp mellem et seniorhold og et juniorhold

[Rettet af: Tottithorsen - 20/12/2020 - 19:51]


asroma87
790 indlæg.
d. 20/12/20 19:44

Vildt at Dzeko stadig er inde


Ancelotti
0 indlæg.
d. 20/12/20 19:47

Man kan bare se spillerne er mega trætte


Sofus
1910 indlæg.
d. 20/12/20 19:47

årh hvor siger det mål bare alt om vores kamp


asroma87
790 indlæg.
d. 20/12/20 19:49

Fedt at vi lige bliver totalt til grin her til sidst

Tottihorsen:

Allegri er stadig min drømme træner! Har vundet alt i Italien og er italiener, så han kender ligaen ud og ind! Det kunne virkelig være interessant og se hvad en træner som Allegri kunne få ud af truppen! Det bliver bare aldrig til noget med Dzeko, Karsdorp, Bruno Peres, Pedro og så med en træner som Fonseca.


Sofus
1910 indlæg.
d. 20/12/20 19:50

Det vildeste er næsten at Cristante ligner en der har spillet 180 minutter

1

asroma87
790 indlæg.
d. 20/12/20 19:52

Hahahah Cristante er bare den værste signing vi har lavet længe! Ham havde jeg lykkeligt glemt

Shit han er også ringe


Ancelotti
0 indlæg.
d. 20/12/20 19:54

Allegri? Man kan ikke sammenligne det Juve hold Allegri
havde med det her Roma hold som Fonseca har nu


asroma87
790 indlæg.
d. 20/12/20 19:55

Florenzi havde forresten pyntet på den Højre wingback

Ancelotti: nej det kan man godt nok ikke men det kunne stadig være spændende at se hvordan en træner af hans kaliber, ville have af påvirkning på spillerne og klubben

[Rettet af: asroma87 - 20/12/2020 - 19:57]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 20/12/20 19:57

Nej men Allegri har flere taktiske evner end Fonseca så forventer Allegri kan få mere ud sf holdet og enig i det er svært med Mirante, Karpsdorp, Peres mv ;(
Det bliver aldrig til en skid!


Sund
2 indlæg.
d. 20/12/20 20:00

Nå, hvor skal man starte..

1. Halvleg er godkendt uden at være prangende..

2. Halvleg dumpet Big time af samtlige spillere:
- miranta gammel middelmålmand som man ikke kan forvente mere af end han giver
- CB’s dejligt aggressive men bliver hurtigt udstillet i anden halvleg. I det mindste ingen røde kort.
- Karsdorp spillede fint i første halvleg men så ikke godt ud ved 2-1 målet. Han mangler også noget offensivt, bolden bliver altid spillet bagud..
- Spinna og Peres anonyme
- LP7 skal altså snart til at vise noget. Han spiller hver gang og skuffer stort set hver gang - bliver han ikke spillet rigtigt??
- Veretout kæmper hårdt men laver en stor fejl ved målet. Ærgeligt hans fremragende langskud ikke går ind
- Mhiki og Pedro falder ud af kampen og er ikke-tilstede
- Dzeko er bare ikke god nok mere

Fonseca dumper stort på det taktiske, men han har hellere ikke meget på bænken at lege med.

Spændende om der sker noget på transfer nu her. Og ellers håber jeg at Friedkin vil lave et par store kvalitetsinvesteringer til sommer, ellers rykker vi os aldrig fra der hvor vi har været de sidste mange år..


Ancelotti
0 indlæg.
d. 20/12/20 20:01

Jeg tro på Fonseca han ska bare har et godt mercato
så kører det


asroma87
790 indlæg.
d. 20/12/20 20:54

https://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-163810&menu=news-all

Men against Boys - godt sagt alligevel af Fonseca


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 20/12/20 21:13

Fonseca har læst min kommentar kl 19.44
Senior v junior !


asromadk
3083 indlæg.
d. 20/12/20 21:32

Stemmer vel i med det meste. Spillerne, udskiftninger, præstationerne - det er nemt at se, hvad der går galt.

Så bliver det en ægget og hønen - går det galt mentalt fordi ovennævnte to første ikke er sat korrekt, eller går det galt mentalt isoleret set.

De næste 3 kampe bliver vigtige - Cagliari, Samdoria, Crotone. Den her kamp idag er hurtig glemt hvis man kører 9 point ind og fortsætter det, som jeg mener er en meget positiv ting - man vinder i højere grad sine 'oplagte' kampe... Det plejer jo at være omvendt. Man spiller op mod top 5 og tager point i store kampe, men taber så til hold som Crotone og Cagliari.

Jeg tror faktisk ikke bare på en top 4 - jeg tror på en top 3. Konceptet har set så vanvittigt sikkert ud i mange af de kampe, hvor man er favorit.

Milan ligner en sikker top 2.
Kan Inter holde tingene kørende, hvis der for alvor sættes spørgsmålstegn med Conte (CHL....)
Juventus sikker top 3?
Napoli holder ikke i længden tror jeg.

altså... 7 point op til 1.pladsen - det er sku set værre - der er intet der er sikkert. Top 4 er sku næsten for uambitiøst, når man ser på hvordan man ellers er kørende?

Tidligere havde man hele kampe der var decideret latterlige - synes der er en tendens til at man langsomt men sikkert får skabt noget stabilitet og minimeret de her udfald. Man bestemmer selv hvor højt man vil slutte i den her sæson - kan man få begrænset de mentale udfald, så ser jeg top 4 for uambitiøst.





Romaneren
573 indlæg.
d. 21/12/20 10:04

Synes måske det er lidt voldsomt at kalde top 4 for uambitiøst i samme måned, som vi har lukket 8 mål ind mod Napoli og Atalanta, som i øvrigt ligger under os i tabellen pt.

Det er fantastisk, at vi vinder de kampe, hvor vi er favoritter. Det gør opgaven meget lettere - og det gør, at vi har råd til at smide point mod topholdene, hvilket vi jo så også gør, og endda de to seneste gange på ret spektakulær vis.

Men i en sæson, hvor Juve trods alt har vundet 8 mesterskaber i træk, Inter har oprustet voldsomt (og nu ikke længere har CL til at distrahere dem), Milan er absolut flyvende, Lazio ikke har solgt sine profiler, Atalanta stadig spiller forrygende offensiv fodbold med samme koncept for fjerde år i træk og Sassuolo i øvrigt buldrer derudad - der synes jeg ikke at top 4 er uambitiøst.

Jeg synes bestemt helt afgjort, at vi skal i top 4 - men de andre holds styrke in mente, og sammenholdt hvor Roma selv er i sin proces lige nu, så synes jeg ikke det er uambitiøst.

Målet må være at lande top 4, komme tilbage i CL, beholde træneren og konceptet - og SÅ kan vi sigte mod at lukke lidt af hullet op til Juve og Inter.


asromadk
3083 indlæg.
d. 21/12/20 10:35

Bevares, CHL har førsteprioritet, der giver jeg dig ret. Men er ikke helt enig i meget af det andet, de fleste hold på nær Milan har i dén grad deres problemer at slås med, nøjagtigt som Roma har det. Ikke store, altoverskyggende problemer, men noget, der kan vise sig at være en sten i skoen.
Juventus synes jeg slet ikke virker så skræmmende. Bliver Ronaldo skadet så kan deres trup hurtig liste momentum.
Inter, truppen kan blive en hvepserede lige pludselig, hvis de sportsligt går lidt ned. Der er sågar rygter i den italienske presse om at man netop ser Eriksen afsted på lån for at give ham en ny chance til sommer, såfremt man står med ny træner...
Napoli tror jeg bare ikke på i længden. Men det er en vurderingssag for egen regning. Sassoulo ligeså. Atalanta tror jeh også knækket en smule i den her sæson, eventyret får sin ende før eller siden.
Milan ser gode ud, det er jeg med på. Men alt andet er i spil, og jeg synes det bliver så tørt og uambitiøst at man ikke tør påtage sig noget favoritrolle i et felt af måske'er, hvor Roma ikke nødvendigvis er det største måske.


Seneste Nyheder

Roma v Spezia - REVANCHE!
(23/01/21) 71 0


Roma v Spezia
(19/01/21) 62 0


Lazio v Roma
(15/01/21) 57 0


Roma v Inter
(10/01/21) 45 0


Crotone v Roma
(06/01/21) 25 0


Roma v Sampdoria
(03/01/21) 13 0


Roma v Cagliari
(23/12/20) 21 0


Atalanta v Roma
(20/12/20) 42 0


Roma v Torino
(17/12/20) 24 0


Bologna v Roma
(13/12/20) 0