Login
Glemt password Opret bruger

Atalanta v Roma

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 14/02/20 15:28 af Tottithorsen

Selvom jeg proklamerede sidste weekend, at jeg ikke magter at skrive flere optakter, har min kærlighed til klubben åbenbart slettet det fra min hukommelse....

Lørdagens kamp er ekstrem vigtig hvis vi skal forblive i drømmen om en plads i næste sæsons Champions League. Inden opgøret mod Atalanta er vi 3 point efter dem og med et nederlag bliver de svære at indhente. Top3 er stukket helt af, så det er yderst vigtigt vi vinder kampen eller i hvert fald ikke taber....
Imo ligner det en ulige kamp mellem rækkens mest scorende hold mod et Roma forsvar der har indkasseret 7 mål i de sidste 2 serie a kampe mod Sassuolo og Bologna - ikke imponerende.
Tabet af Diawara har været hårdt for giallorossi hvor Cristante og Veretout ikke har kunne lukke af for modstanderne og hjælpe vores forsvar, som dermed har set svagt ud.

I offensiven har det heller ikke ligefrem været fantastisk. Vi har nogle lovende kanter i Ünder og Kluivert som desværre mangler slutproduktet. De træffer stadig for mange forkerte beslutninger.
Carles Peres gjorde det rigtig godt i sit indhop forleden og kan være med i startopstillingen.
Min våde drøm er de 3 på toppen hedder:
Kluivert, Ünder og Peres. Atalanta har nogen gange tendens til at angribe med hovedet under armen derfor kræver det at vi kan slå nogle hurtige kontraer, hvilket er urimelig svært med Dzeko som løber en 100 meter på 34 sekunder!!

Jeg lige har læst en artikel, hvori Mikhitarian udtaler at Februar bliver en vigtig måned for Roma - så kan jeg fortælle ham og resten af truppen, at vi er midtvejs inde i Februar og de skal til at få fingeren ud!!

Vores forfølgere har heldigvis heller ikke travlt. Jeg betragter Milan som vores konkurrent til 4 pladsen udover La Dea, og Milan har set godt ud efter Pioli har ændret formation til 4-4-2 hvor den aldrende svenske diva virkelig har båret holdet frem.

Lad det slutte - gerne nu!

Forventet start 11´er

Lopes
Peres Cetin Smalling Kolarov (var på ugens hold)
Veretout Mancini Pelligrini
Ünder Dzeko Kluivert

Kampen kan ses på Tv2Sport X med kickoff kl. 20.45 eller på stamstedet hvor der er kolde fadøl






1

49 kommentarer


Sund
2 indlæg.
d. 15/02/20 14:10

Vigtig vigtig kamp i aften!

Et nederlag i aften og så tror jeg ikke på den 4. Plads mere. Men en sejr vil være et “stort skridt ud af krisen” og få noget gejst ind på holdet. Vi har virkelig brug for den sejr lige nu.

Forventer at spillerne spiller som om det var en Champions league finale og ikke det sløve pis vi har set i de sidste par kampe.

Holdopstillingen er jeg spændt på, og så også gerne en Mancini på midtbanen og en evt bænkning af Dzeko!


asroma87
790 indlæg.
d. 15/02/20 14:30

Der er skriveri om Mancini som 6er i en 4-1-4-1 opstilling

Og JA TAK til Dzeko på bænken! Kalinic kan i det mindste løbe lidt og komme op i noget som nogenlunde minder om en spurt


Lamela
1793 indlæg.
d. 15/02/20 18:58

Tænk, man kommer til at sidde klar igen i aften for at få ens weekend ødelagt. Men, denne gang ser jeg 1-0 nederlag som en sejr, så forhåbninger / forventinger er helt i bund.


asroma87
790 indlæg.
d. 15/02/20 19:41

Dagens opstilling:

Pau
Bruno Peres-Fazio-Smalling-Spina
Mancini-Pellegrini
Kluivert-Mhiki-Perotti
Dzeko

Fatter ikke hvordan Perotti, Fazio, Peres og for den sags skyld Dzeko kan starte inde! Jeg begynder at tvivle lidt på Fonseca må jeg indrømme

Cetin, Under, Carlos Perez, Veretout, Santon, Kalinic blandt andre på bænken

[Rettet af: asroma87 - 15/02/2020 - 19:44]


Sund
2 indlæg.
d. 15/02/20 19:46

I det mindste ryster han posen lidt. Jeg synes det er fint med Pellegrini længere tilbage på banen, så vi kan få nogle mere giftige afleveringer dernede fra. Veretout, Diawara og Cristante kom der ikke meget offensivt fra..

Dzeko tør han ikke at pille ved og det er sgu lidt synd.

Please ingen røde kort idag. Kunne godt frygte Mancini ligger i farezonen idag.


Sund
2 indlæg.
d. 15/02/20 19:50

Schick med endnu en kasse og en assist idag for førerholdet i Bundesligaen.

Han har virkelig potentiale, men det er godt nok svært at se ham få flere chancer i Roma.. Personligt håber jeg han får chancen igen. En bevægelig angriber der arbejder hårdt for holdet og kan blive giftig hvis selvtilliden kommer.

1

asroma87
790 indlæg.
d. 15/02/20 19:55

Hvis han havde fået samme antal kampe i Roma, var han også kommet igang for os! Men når han får 1 til en halv kamp og ellers et par sjat indhop, så er det klar han aldrig kommer ind i en god rytme!

Som folk tidligere har skrevet herinde, så rykker vi os ikke før Dzeko er væk! Manden spiller fandme hver kamp jo, undtagen lidt pokal kampe i år og det er selvom han spiller at helvedes til hver gang!

Jeg er SÅ træt af at se på Dzeko, det et helt vildt!

Det undrer mig slet ikke at Schick får succes nu. Spilletid og tiltro fra ens træner, kan gøre underværker for en spiller


Ancelotti
0 indlæg.
d. 15/02/20 20:02

Godt Peres og Fazio få chancen. Mancini og Santon har været pisser ringe.

1

Sofus
1910 indlæg.
d. 15/02/20 20:35

God optakt! Vigtig kamp i aften. Forza Roma!


Sofus
1910 indlæg.
d. 15/02/20 21:11

Godt nok ringe første halve time. Den ene lange aflevering efter den anden slået op i banen til ingen ting.


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 15/02/20 21:26

Vi har dog været bedre med, end jeg havde forventet. Da vi mødte dem i Rom i september, kunne vi nærmest ikke spille bolden over på deres banehalvdel.

Enig ift. Shick #Sund, kan vise sig at være en kæmpe fejl, at vi lod ham gå (tænker at de udnytter deres købsoption?).

[Rettet af: Crap_Bag - 15/02/2020 - 21:28]


asroma87
790 indlæg.
d. 15/02/20 21:31

Så vidt jeg kan huske bliver Schick automatisk købt hvis RBL kvalificerer sig til CL

Prisen var vist omkring 280 mio euro

Ps Hey hvad laver Dzeko?????


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 15/02/20 21:32

Køligt sparket ind!

Men kommentatorens "en af serie-a's absolut bedste afsluttere", det er jeg nok ikke helt enig i, trods alt..


Lamela
1793 indlæg.
d. 15/02/20 21:34

Konge mål af Dzeko!


Lamela
1793 indlæg.
d. 15/02/20 21:35

Godt nok ringe første halve time. Den ene lange aflevering efter den anden slået op i banen til ingen ting.

Tror ikke Roma har interesse i at få sendt kampens tempo i vejret.


Sofus
1910 indlæg.
d. 15/02/20 21:35

Perfekt måde at gå til pause på!


Sund
2 indlæg.
d. 15/02/20 21:47

Dejligt at se at andre hold end os lave store personlige fejl der bliver straffet..

Køligt sat ind af Dzeko selvom jeg ikke synes han har haft en god kamp indtil videre.

Mon ikke vi skal op og lave mål nr to for at vinde kampen?


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15/02/20 21:56

Dejlig opdækning


Sofus
1910 indlæg.
d. 15/02/20 22:01

Vil så gerne se Cengiz istedet for Perotti. Bruno Peres har stadig afleveringer som en 5-årig :)


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15/02/20 22:05

Pelligrini med endnu en fejl der giver Atalanta bolden. Og ham vil de give nummer
10 på trøjen?
Og jeg så ikke 1 halvleg. Måske jeg skal holde mig væk? ;)

[Rettet af: Tottithorsen - 15/02/2020 - 22:05]


Sofus
1910 indlæg.
d. 15/02/20 22:06

3-4 fejl der ender i den kasse... Pellegrini med 10'er trøjen må være en skrøne - han har jo også allerede nr 7?!


ASRMichael
80 indlæg.
d. 15/02/20 22:06

Wow hvor er vi ringe!
Er bange for at det bliver rigtig lange 30 min nu


MURO
550 indlæg.
d. 15/02/20 22:06

også er der snak om at Pellegrini skal have nummer 10 og anførerbåndet for at forlænge?! hah, han kan da fise af kan han. Han kan ikke engang lave en ordentlig førsteberøring.

[Rettet af: MURO - 15/02/2020 - 22:07]


asroma87
790 indlæg.
d. 15/02/20 22:07

Endnu en total mærkelig indskiftning! Kluivert ud og Perotti stadig på banen

Fonseca er sku til grin

[Rettet af: asroma87 - 15/02/2020 - 22:08]


Ancelotti
0 indlæg.
d. 15/02/20 22:08

Pellegrini har ikke været god i 2020.


asromadk
3083 indlæg.
d. 15/02/20 22:09

Fyring incoming. Tror han er væk imorgen ved middagstid, hvis man ikke kommer igen idag.

Det skriger af inkompetent trænerarbejde. Han er sikker god og giv ham 2-3 år, så skal det nok blive godt. Man får bare ikke den form for snor i Roma, desværre. Idag kan være sømmet der slås i kisten.

Ingen, som i 0% af holdet, er det sted de skal være. Det kan ikke andet end af falde tilbage på træneren.


Sund
2 indlæg.
d. 15/02/20 22:16

Ud med Dzeko han har 100% opgivet den her kamp. Utroligt man skal tigge om at smide en så ringe spiller som Kalinic på banen


Sofus
1910 indlæg.
d. 15/02/20 22:16

Synes Dzeko har kæmpet rigtig godt i dag. Det må man give ham.


asroma87
790 indlæg.
d. 15/02/20 22:21

Shit Mhiki har også været dårlig


asroma87
790 indlæg.
d. 15/02/20 22:23

Stakkels Under.... spiller slet ikke

Han havde ellers en kanon kamp imod Lazio


Ancelotti
0 indlæg.
d. 15/02/20 22:23

Mhiki spiller som CM der er ikke hans plads.
Skift Pellegrini med Villar og Mhiki som AM.


Sofus
1910 indlæg.
d. 15/02/20 22:23

Helt forfærdeligt at Mhiki spiller fuld tid. Og Ünder ikke kommer ind???


Montella9
195 indlæg.
d. 15/02/20 22:24

Dzeko er jo alt for alene. Der skal være nogle tætter på ham, for at han bliver farlig. Også skal han arbejde i feltet.


Arsi
505 indlæg.
d. 15/02/20 22:25

Hvorfor kommer Under ikke ind? forstår ikke helt hvad der foregår pt...

Men nægter at tro på Fonseca bliver fyret foreløbig


Arsi
505 indlæg.
d. 15/02/20 22:26

Derudover forstår jeg ikke hvorfor Kolarov ikke starter på venstre backen og Spina på højre? Bruno Peres er LANGT fra god nok til det her hold... det samme gælder egentlig for Santon!


Lamela
1793 indlæg.
d. 15/02/20 22:36

Kolarov, Spinazzola, Santon, Florenzi.. Alle har været lort på HB/VB plads..

Jeg fatter maks. Nada af udskiftningerne. Mikhi og LP7 stadig er på banen er mig en gåde.


Arsi
505 indlæg.
d. 15/02/20 22:37

Hvorfor skal Pau Lopes tage 20 berøringer før han sender bolden videre?
Altså tror han at vi ligger nr. 1 med 20 point foran og er foran 3-0?
KOM NU VIDERE! det ikke dig der skal slå gudebolde, giv den til Fazio eller who ever som kan sende den ind!!


Sorry for måske nogle lidt negative kommentarer..


Sofus
1910 indlæg.
d. 15/02/20 22:38

Der er bare et eller anden helt råddent i den her klub man.


asroma87
790 indlæg.
d. 15/02/20 22:42

Ja hvor skal man starte.... orker næsten ikke at skrive så meget

Vi er godt på røven PT det er ihvertfald helt sikkert

Fonseca og spillerne sejler fuldstændigt

Håber Allegri kan hentes, hvis de nye ejere har nogle penge at gøre godt med


Ancelotti
0 indlæg.
d. 15/02/20 22:43

Farvel Champions League


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15/02/20 22:46

Det der mangler i Roma er vindermentalitet og kontinuitet. Svært når vi år efter år skifter 14-15 mand i truppen !!!
At fyre Fonseca vil imo være sindssygt - det er sæson 0 efter Monchi som smadrede truppen

Tænk at være mega jaloux på Atalanta men se hvordan et hold præsterer der har spillet sammen i flere sæsoner
Se Lazio? På papiret ikke noget skræmmende hold men de kender hinanden og ved hvor de har hinanden.
Kender Roma spillerne hinandens navne??
Og til sommer står den igen på udrensning i truppen og så starter vi forfra.

Jeg frygtede en 5-0 idag så jeg er ikke overrasket over vi tabte.

[Rettet af: Tottithorsen - 15/02/2020 - 22:48]


Sund
2 indlæg.
d. 15/02/20 22:48

Fortjent sejr til modstanderen for 3. Kamp i træk.. Så må der officielt være krise.

Utroligt at se hvordan alle går og hænger med hovedet, der er en gejst eller ledere på holdet.

Utroligt ringe/anonym kamp af størstedelen af spillerne.

Dzeko kæmpede lidt mere end han plejer - enig. Men han er satme ringe på bolden og smider mange potentielle farlige muligheder væk. Jeg er virkelig træt af den mand, selvom det er et godt mål han laver idag.

Spiller vi den forkerte formation???? Dzekos styrke og hovedspil udnyttes ikke, da der sjældent kommer indlæg til ham. Kanterne har ikke slutprodukt og det bliver aldrig helt farligt. VB og HB er af alt for ringe kvalitet. Nu har vi efterhånden spillet 4-2-3-1 længe uden resultater/pokaler...

Jeg kunne godt tænke mig at se 2 i angrebet snart.


Daniel-Cumen
102 indlæg.
d. 15/02/20 22:49

Havde folk virkelig regnet med point idag? helt seriøst?
Det her roma fortjener ikke engang EL-kval.
Pallotta skal bare væk i en fart og alle andre ansvarlige ledelsesmedlemmer skal fyres når den nye bestyrelse tager over. Succesen starter indefra og så længe roma har den her bestyrelse sker der intet. Om de smider Foncesca på porten eller ej ændre det ikke på noget.
Og please til alle jer der konstant sviner Dzeko til - stop jer selv. Det kan godt være han brænder konstant og intet boldteknik har, men han er en af de få der prøver. Der kan nævnes 9-10 andre stamspillere som er værre. Pellegrini er en af dem. Har ikke set en mere overvurderet italiensk spiller som ham. FØJ!

[Rettet af: Daniel-Cumen - 15/02/2020 - 23:55]


asroma87
790 indlæg.
d. 15/02/20 22:51

Er salget af klubben overhoved stadig igang?

Har ikke læst eller hørt noget i lang tid


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15/02/20 23:00

Friedkin meldes “tæt” på at overtage klubben så mon ikke det sker inden det nye stadion står klar? ;)

Håber satme ikke Fonseca fyres. Vi kan ikke blive ved med at smide træneren ud - lad os nu se hvad der sker når vi forhåbentlig får ny præsident som giver Petrachi lidt at lege med. Oprydning skal ske i ledelsen

Enig - Pelligrini er overvurderet og ikke værdig til at bære det ikoniske nummer 10

Mon ikke Ünder er væk til sommer?

Villar og Peres ser spændende ud

1

[Rettet af: Tottithorsen - 15/02/2020 - 23:03]


Sofus
1910 indlæg.
d. 16/02/20 12:08

Ja, hvorfor ikke prøve med en 3-5-2? Jeg syntes egentlig vores hold passer godt til det og flere af dem har også spillet i den i bla. Atalanta.

Lopes
Mancini - Smalling - Kolarov
Santon/Peres - Diawara (Cristante) - Veretout - Spinnazola
Pellegrini
Dzeko - Cengiz

Der havde Florenzi set godt ud på højre siden. Og Zaniolo som 10'er og Pellegrini længere nede, men det bliver bare ikke realitisk i denne her sæson.

Og ja, jeg havde også forventet et nederlag i går, men hvor er ærgerligt er det ikke, at vi nu har scoret fire point i de syv kampe der har været i 2020. Fonseca skal blive, hvis han tør at skifte formation eller andet, for ellers ender det bare som stædige EDF. Ledelsen tilgengæld må meget gerne snart flyve tilbage over Atlanten.

[Rettet af: Sofus - 16/02/2020 - 12:10]


Lamela
1793 indlæg.
d. 16/02/20 15:17

Den ser fornuftig ud, dog vil jeg hellere have Kolarov på midtbanen og Cetin/Ibanez som CB. Pep havde succes med Kolarov som CM.


Sofus
1910 indlæg.
d. 16/02/20 16:19

Det har du også ret i! De gange Kolarov har spillet CM for os har det også set rigtig fornuftigt ud. God, direkte med et killer venstreben, mens hans manglende opdækning og fart bliver ikke så udstillet. Har bare svært ved at tyde Ibanez niveau og Cetin har godt nok været en smule shaky... Alternativt ville Fazio kunne gå for en periode.


Lamela
1793 indlæg.
d. 16/02/20 16:25

Smalling har farten til at dække VCB, mens Mancini har spillet HCB for Azzurrini & Atalanta.


Seneste Nyheder

Brescia v Roma
(11/07/20) 0


Roma v Parma
(08/07/20) 14 0


Napoli - Roma
(05/07/20) 19 0


Roma v Udinese
(02/07/20) 17 0


Milan v Roma
(28/06/20) 12 0


Roma v Sampdoria
(24/06/20) 17 0


Cagliari v Roma
(01/03/20) 12 0


Roma v Lecce
(23/02/20) 12 1


Roma v Gent
(20/02/20) 11 1


Atalanta v Roma
(14/02/20) 49 1