Login
Glemt password Opret bruger

Roma v Bologna

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 07/02/20 17:33 af Tottithorsen

Med blot en enkelt sejr i de seneste 5 serie A kampe skal Roma finde melodien igen og det skal starte i aften hvor vi tager imod Bologna som møder op med 2 sejre i træk hvilket må give selvtillid også selvom det har været over SPAL og Brescia som har direkte kurs mod Serie B

Roma spillede forfærdeligt i sidste weekend hvor vi blev sendt hjem med et 4-2 nederlag til Sassuolo som efter en halv time var foran 3-0
Vi kom på 3-2 med 10 mand efter Pelligrini så rødt men minuttet efter reduceringen bankede Boga kuglen i nettet og der mistede romerne den sidste tro på vi kunne få point med hjem

Med karantæne til vores trequartista skal Fonseca ryste posen og pilen peger mest på det bliver Perotti der får en central rolle som 10’ flankeret af Ünder og Kluivert med Dzeko på toppen - ihvertfald på papiret for det er i min optik meget længe siden bosnieren har været på toppen spillemæssigt.

De forventede 11:

Lopes
Santon Mancini Smalling Kolarov
Cristante Veretout
Ünder Perotti Kluivert
Dzeko





1

40 kommentarer


asroma87
790 indlæg.
d. 07/02/20 20:13

Dagens opstilling:

Santon-Mancini-Smalling-Kolarov
Cristante-Veretout
Under-Mhiki-Perotti
Dzeko

Satser på en solid sejr i aften!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 07/02/20 20:53

Meget gæstfri start - prøver vi at lokke dem frem siden vi overlader spillet til Bologna?
Eller ved modstanderne at vi skal presses højt på banen?!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 07/02/20 21:07

1-5!!! Vi skal være glade hvis vi får en EL plads næste sæson. Kæft hvor det sejler


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 07/02/20 21:18

Må give Junker fuldstændig ret.
Vores spillere har ingen fart - kun Ünder kam være med. Min tålmodighed er mere end tyndslidt efterhånden


Lamela
1793 indlæg.
d. 07/02/20 21:18

Diawara er vigtig for holdets balance, men det burde ikke afspejle så meget, specielt de mange personlige fejl.


Sund
2 indlæg.
d. 07/02/20 21:21

Det er virkelig sølle at se på..


asroma87
790 indlæg.
d. 07/02/20 21:26

Cristante er bare alt for stor og langsom, han passer ikke ind i den 2 mands midtbane

Og Dzeko.... Puha

[Rettet af: asroma87 - 07/02/2020 - 21:30]


Sofus
1910 indlæg.
d. 07/02/20 21:30

Synes Cristante er en mærkelig karakter. Nogle gange er han en af de få der kan sætte tempo i spillet og andre gange er han bare en elefant ala Nzonzi.

Endnu en elendig første halvleg, vi mangler så meget fart at det er helt vildt! Og det har Bologna regnet ud, højt presspil og vi har ingen chance på kontra...


asroma87
790 indlæg.
d. 07/02/20 21:33

Fonseca burde overveje at vende diamanten på midtbanen og ligge Veretout med som permanent 6’er. Til at bryde de kontrakt angreb og hjælpe midtforsvaret. Bologna kan spille sig op til vores felt med 1-2 afleveringer jo, uden problemer


Lamela
1793 indlæg.
d. 07/02/20 21:34

Cristante skal have en fri rolle som boks-boks spiller. Der gjorde det godt i Atalanta. Hos os har spillet i en fastlåst position i det meste af tiden, hvilket får ham til at se taktisk dum ud.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 07/02/20 21:42

Enig Veretout har heller ikke fyldt ligeså meget som tidligere.
God detalje ved 1-1 at Dzeko “smart lader bolden køre videre”.....
Skift Mikhitarian ud til fordel for Villar
Mikhitarian fylder ingenting og Villar kam umuligt gøre det dårligere

Jeg frygter endnu et 2-4 nederlag

[Rettet af: Tottithorsen - 07/02/2020 - 21:50]


Lamela
1793 indlæg.
d. 07/02/20 21:54

Vi har brug for muskler på midtbanen nu. Havde håbet på Mr. havde sat Cetin ind i stedet for Mikhi og sat Mancini på 6'eren.


Sofus
1910 indlæg.
d. 07/02/20 21:57

Forhelvede hvor er jeg bare pisse træt af det her! Roma er gået tilbage på alle andre steder end de sociale medier siden Sensi.

[Rettet af: Sofus - 07/02/2020 - 21:57]


Lamela
1793 indlæg.
d. 07/02/20 21:57

Føj, der bliver hugget hoveder i morgen. God nat mand.! Tager resten af kampen på livescoren.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 07/02/20 22:01

Mon Friedkin stadig er interesseret i Titanic??


Montella9
195 indlæg.
d. 07/02/20 22:01

Skaderne til Zaniolo og Diawara har kostet dyrt..


Sofus
1910 indlæg.
d. 07/02/20 22:03

Hvorfor skifter han ikke Mhiki ind? Det somom vi har spillet uden 10'er hele kampen :)


asroma87
790 indlæg.
d. 07/02/20 22:03

Dzeko, Perotti, Kolarov, Mhiki, Santon, Cristante er bare ikke gode nok

Dzeko skal dog nok få lov at spille hele kampen... bare vent og se

Og så ryger Under ud, shit han er da helt blæst ham Fonseca!

Giv os Allegri som træner

[Rettet af: asroma87 - 07/02/2020 - 22:04]


Lamela
1793 indlæg.
d. 07/02/20 22:03

Så perez indskiftning skal hjælpe på den ubalance, der er i midtbanen. Håbløst..


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 07/02/20 22:04

Fonseca taber igen på taktikken !!
Flå Dzeko ud og sæt Kalinic ind

Hvordan kan Fonseca foretrække Peres foran Spinnazola?

Begynder også at tvivle på vores træner

[Rettet af: Tottithorsen - 07/02/2020 - 22:06]


Sofus
1910 indlæg.
d. 07/02/20 22:06

Og Bruno Peres...


Lamela
1793 indlæg.
d. 07/02/20 22:07

Skaderne til Zaniolo og Diawara har kostet dyrt..



Ikke dyrere end det skal udmønte sig i sådanne præstationer. Da Diawara var væk i efteråret, havde holdet store succes, da Mancini spillede 6'eren. Vi mangler selvf. Zaniolos defensive arbejde på wingen, men Under har været blandt de bedste siden Zaniolos skade. Lige nu mangler holdet moral og balance og succesoplevelser ved bolderobringer.


asroma87
790 indlæg.
d. 07/02/20 22:10

Hold da kæft nogle mærkelige indskiftninger


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 07/02/20 22:11

Bliver “sjovt” at få rigtige bøllebank næste weekend ude mod Atalanta. 9-0!!
Nogen der gider tage sig af optakterne resten af sæsonen?

Som de siger i løvens hule: Jeg er ude!!!!!

1

Sofus
1910 indlæg.
d. 07/02/20 22:17

kom så lads! to hurtige!


Lamela
1793 indlæg.
d. 07/02/20 22:19

Peres igen med en positiv impact, ligesom tilfældet var mod Sas. Flot hold mål, i sær flot fight af Perez.

Puha, Bologna skifter lige en super spændende spiller ind. Nico Dominguez.


asroma87
790 indlæg.
d. 07/02/20 22:23

Cristante for helvede

Men så er han da ikke med i næste kamp i det mindste

[Rettet af: asroma87 - 07/02/2020 - 22:24]


Sofus
1910 indlæg.
d. 07/02/20 22:24

CRISTANTE FOR HELVEDE


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 07/02/20 22:25

Nogen der har set filmen “Ground hog day”???


Sund
2 indlæg.
d. 07/02/20 22:37

Hvad skal man sige.. Det er ikke uheld, det er ikke dommerens skyld.. Vi bliver udspillet af Bologna på hjemmebane..

Stort set alle spillere dumper idag.. Der er slet ingen gejst på holdet.

Er det ikke egentlig i hver sæson vi løber ind i en træls periode på det her tidspunkt????


asroma87
790 indlæg.
d. 07/02/20 22:44

Fucking lorte hold og lorte træner!

Bologna kører os rundt på hjemmebane, helt ærligt!!

Det skulle ikke undre mig om Fonseca er fyret om 10 kampe og så skifter de nye ejere en masse folk ud og ny sportsdirektør osv osv og så om igen.

Roma som klub mangler identitet og en rød tråd fra Præsidenten, ned til træneren og videre til spillerne.

Friedkin folkene kender jeg intet til, spørgsmålet er om de overhoved gider købe klubben nu. Stadionet blev aldrig til noget, alle romerske spillere sælges.

Det er seriøst EN stor rodebutik! Og for helvede hvor er det træls at se på


MURO
550 indlæg.
d. 07/02/20 22:51

Santon, Mancini og Cristante tabte alle 1m1 duellerne i dag.. så kan man ikke vinde en kamp. Vi afventer alt for meget.


Lamela
1793 indlæg.
d. 07/02/20 22:52

Er det ikke egentlig i hver sæson vi løber ind i en træls periode på det her tidspunkt????

Lige bortset fra Spaletti anden omgang, Ranieri i 2010 og EDF i 18/19, så er Januar - Februar elendige måneder for Roma. Vi tabte mesterskabet i denne her periode under Garcia og Capello (01/02)

1

asromadk
3083 indlæg.
d. 07/02/20 22:55

Det pudsige er, at man ikke tør stå ved at man bare ikke er klar til det helt store.

Tror de fleste herinde ville være positivt indstillet overfor at køre et par (bevidste) år i Europa Leaugue, hvis man i det mindste kunne se, at der var en rød tråd. At man havde nogle akademispillere der fik chancen, at man forsøgte at spille et hold sammen (hvilket lidt kræver, at man er klar til at se igennem fingre med nedture).

Men vi snakker en skade til Zaniolo, århundredets lotto kupon, og så kollapser alt.

Er ambivalent med træneren, det fører ingen vegne med en fyring, men man kan jo ligeså godt få det overstået, for nægter at tro på at det pludselig er NU en træner for 2-3 blind tillid nærmest. Det er det der kræves, for at kunne skabe og bygge noget op.


Tænk at det er Bruno Peres der løber rundt og ligner det tætteste man kommer på en som virkelig vil det.
















Sund
2 indlæg.
d. 07/02/20 23:00

Og lige nu priser vi os lykkelige over ikke at være med i CL. Tænk en røvfuld vi kunne få hvis vi skulle spille mod et af de store hold fra de andre ligaer..

Det er sgu lidt ærgeligt at man faktisk bare ser frem til sæsonen er slut og der kan ske noget med holdet + starte på en frisk..


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 07/02/20 23:17

opstilling v Atalanta

Mirante

Peres Ibanez Smalling Spinnazola
Veretout Villar Pelligrini
Peres Kluivert Ünder

Vi har brug for fart i de kontraer vi får mod Atalanta derfor har jeg smidt Dzeko af holdet
Helt ud af truppen, helt ud af landet!!!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 07/02/20 23:18

Sund: Røvfuld får vi næste weekend !
Medmindre de sparer holdet inden klubbens vigtigste kamp nogensinde - CL v Valencia uden efter


Lamela
1793 indlæg.
d. 07/02/20 23:54

Roma vil få røvfuld selv af deres reserver.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08/02/20 00:09

Formentlig. Fordi Atalanta har en klar spillestil !


Florenzi24
0 indlæg.
d. 08/02/20 07:08

Vi bliver endnu engang totalt taktisk overmatchet. Det virker som om, at Fonseca ikke aner hvad han skal gøre. Det er fint, at han roterer med flere spillere, ligesom EDF typisk gjorde, men Fonseca gør det jo på en håbløs måde.
Og hvorfor er det at vi skifter mellem 5 forskellige backs?

Og Dzeko er jo en saga for sig selv. Hvorfor er han pludselig blevet den kæmpe stjerne på holdet ifølge Fonseca? Synes egentlig Dzeko viste ok fightervilje i dag, men han spiller endnu en rædselsfuld kamp og slår ud med armene HVER gang han selv står forkert placeret eller laver en fejlaflevering. Det må være frustrerende at spille ved siden af ham.

Før Zaniolo blev skadet var jeg ærgerlig over, at Cengiz ikke spillede mere, men det er også svært overfor Zaniolo. Jeg så dog gerne, at vi spillede med Zaniolo mere centralt og rykkede Pellegrini tilbage på sin tidligere position. Pellegrini laver mange assist, men han scorer ikke nok til at spille den position. Zaniolo ville derimod kunne score mere, være farlig på hovedet, kan dække bolden af og stadig ligge glimrende assist. Så evt en opstilling der så således ud: igen; før både Zaniolo og Diawara blev skadet.

Lopez
Florenzi-Mancini-Smalling-Kolarov
Diawara/Veretout
Pellegrini-Zaniolo
Cengiz Justin/Perotti
Dzeko (vi har vel heller ikke andet)

Vi mangler folk der kan løbe i dybden. Og det manglede vi også, da Zaniolo og Perotti spillede i starten af året. Cengiz og Justin er begge hurtige og giver Zaniolo og Pellegrini mulighed for at lægge præcise afleveringer i dybden til dem.

Jeg håber på en ny træner og man så kan køre det ind næste sæson.

Men vi ender vel med at sælge 2-3 vigtige spillere, beholde Dzeko og vente på en ny spiller blomstrer op, så vi alle kan sidde med et falsk håb om, at næste sæson bliver vores!

[Rettet af: Florenzi24 - 08/02/2020 - 07:11]


Seneste Nyheder

Cagliari v Roma
(01/03/20) 12 0


Roma v Lecce
(23/02/20) 12 1


Roma v Gent
(20/02/20) 11 1


Atalanta v Roma
(14/02/20) 49 1


Roma v Bologna
(07/02/20) 40 1


Sassuolo - Roma
(01/02/20) 20 0


Roma - Lazio
(26/01/20) 28 0


Juventus - Roma
(22/01/20) 12 1


Genoa - Roma
(19/01/20) 10 1


Parma - Roma
(16/01/20) 0