Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Empoli

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 11/03/19 16:21 af Tottithorsen

Sikke en uge i Roma - EDF fik stanget en fyreseddel i hovedet - et 0-3 nederlag i Derby della capitale samt 1-3 exit mod Porto (i Porto) fik bægeret til at flyde over for James Palotta.
Dagen efter EDF havde sagt arriverderci forlod sportsdirektør Monchi også Roma efter en kaotisk tid i klubben. Det er der nok ikke mange tifosis der vil begræde den beslutning, især ikke efter Monchi udlovede øretæver til nogle fans som tog imod holdet i Fiumicino lufthavnen efter de vendte hjem fra Portugal...

EDF har længe kæmpet for at beholde sædet som cheftræner - og flere gange blevet reddet på målstregen men ledelsen har fået nok og som i alle ved har vi genansat gode gamle Claudio Ranieri som senest stod i spidsen for AS Roma tilbage i 2009 - 2011, hvor han i den første sæson var meget tæt på at hente scudettoen "hjem".
En løsning der gælder de sidste 12 kampe i sæsonen.
Og tiden må så vise om det var den rigtige beslutning. Ranieri er selv født i Rom, har spillet for klubben og kender klubben - er selvudnævnt tifosi og kunne ikke svare andet end "si" da han blev ringet op i torsdags.

Hvis der følger succes med i hatten, kan det måske komme på tale med en bindende kontrakt, medmindre ledelsen ønsker et "større" navn til at styre cirkus roma.
Her nævnes Conte, Gasperini og Sarri som potentielle afløsere til sommer.

Ranieri må allerede have fået flere grå hår med tanke på de mange skader samt karantæner Roma har til aftenens kamp på Olimpico mod Empoli.

I karantæne er Kolarov, Fazio og Dzeko
Ude med skade er DDR, Manolas, Pelligrini, Ünder.
Tvivlsom er Zaniolo som har problemer med hoften

Ranieri har været ude og sige at han agter at spille i en
4-4-2 formation og på sigt med Dzeko og Schick samtidig på toppen

I aftenens kamp giver holdet nærmest sig selv

Olsen (?)
Florenzi Marcano Jesus Santon
Kluivert Cristante Nzonzi Zaniolo
SES Schick

Det bliver spændende at se om holdet kan rejse sig efter de seneste nederlag i sæsonens vigtigste opgør - rent subjektivt forventer jeg at holdet har fået et mentalt boost og skal ind og overbevise Mr. Ranieri om han kan stole på dem.
Der SKAL 3 point på kontoen efter sejre i weekenden til Milan (føj), Inter, Atalanta og Torino som også har meldt sig i kampen om europæiske billetter. Lazio måtte "desværre" nøjes med 1-1 i Firenze

Kampen kan ses på Farfars med kickoff kl. 20.30





2

28 kommentarer


Lamela
1793 indlæg.
d. 11/03/19 16:39

sær ikke efter Monchi udlovede øretæver til nogle fans som tog imod holdet i Fiumicino lufthavnen efter de vendte hjem fra Portugal...

Plus i bogen til Monchi here :D

Lækker arbejde TT.


AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 11/03/19 16:53

Hvis der er noget jeg håber på udover de 3.point så er det virkelig at Mirante står på mål i aften.

Robin Olsen er ikke vores fremtidige keeper.
Og Rick Karsdorp er ej heller vores højre back.

Shick får chancen til at bevise noget i dag


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 11/03/19 17:02

Helt ærligt, så tror jeg vi havde haft en bedre sæson, hvis Mirante havde stået fast, #AS-Roma-Italien. Ikke for at tørre det hele af på Olsen, som også har haft fornuftige kampe, men det er bare som om han ofte har udstrålet en usikkerhed, som så har smittet af på resten af holdet og især på forsvaret!

Spændende om Ranieri kan få styr på tingene, det er vel, som så ofte, primært den mentale del, der skal arbejdes med..


AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 11/03/19 17:21

Han har været alt forsvindende i sine præstationer.
Generelt synes jeg han er alt for stiv som målmand og nogle gange er det som om han har "smør" på handskerne.

Han bidrager ikke med den ro en god målmand skal.

Det hjælper selvfølgelig heller ikke at Manolas er den eneste kvalitets forsvar vi har.


ASRMichael
80 indlæg.
d. 11/03/19 20:43

Flot mål SES :)!
Der skal virkelig tankes selvtillid i denne kamp


ASRMichael
80 indlæg.
d. 11/03/19 20:44

Hold nu op.....


asroma87
790 indlæg.
d. 11/03/19 20:45

Mærkeligt selvmål! Olsen står og snork sover igen igen


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 11/03/19 20:46

Godt headed ind alligevel, lidt ærgerligt at det ikke var i den anden ende, hvis man absolut skal finde noget negativt på det mål..


tdj89
837 indlæg.
d. 11/03/19 20:48

Enig, asroma87. Det er simpelthen for dårligt at han ikke forudser, at Jesus header i eget net fremfor ved siden af mål.


asroma87
790 indlæg.
d. 11/03/19 20:49

Olsen skal jo ud og råbe at han har den bold og så komme ud og gribe bolden

Men han kan garanteret ikke italiensk endnu - han kan kun komme med hulemands lignende råb som forsvars spillerne ikke forstår


Lamela
1793 indlæg.
d. 11/03/19 20:49

Er du ironisk asroma87?

1

asroma87
790 indlæg.
d. 11/03/19 20:56

Min pointe er: havde en verdensklasse målmand ikke gået ud og greben bolden inden Jesus når at heade til bolden?

De Gea, Alisson etc


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11/03/19 20:58

Jo men kan informere dig om at Olsen IKKE er en verdensklasse målmand ;)


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11/03/19 21:07

Stærkt headet ind af Schick!!


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 11/03/19 21:12

Ja, man kunne også se, at det var vigtigt for ham! Skønt :-)


Petersen
0 indlæg.
d. 11/03/19 21:18

Dejligt at se de begynder at styre kampen - det har vi manglet alt alt alt for ofte den her sæson. Lad os håbe det er en god ny start med et hold og ikke mindst en Schick der kommer i omdrejninger.

Desværre skal der nok være en del udskiftninger i truppen til sommer... igen..


asroma87
790 indlæg.
d. 11/03/19 21:24

Tottihorsen: det kan vi vist roligt blive enige om :)


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11/03/19 22:10

Det bliver bedre og bedre med Florenzi
Satme også hårdt dømt. Han trækker sig fra tacklingen

[Rettet af: Tottithorsen - 11/03/2019 - 22:14]


ASRMichael
80 indlæg.
d. 11/03/19 22:22

Puha der var vi heldige :)
Men det var vidst som undskyldning for det røde kort han gav Florenzi 😉


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11/03/19 22:29

Jeg elsker VAR


mexes
1753 indlæg.
d. 11/03/19 22:29

Isoleret set er det sgu lidt pinligt, hvordan vi skal kæmpe os mod et Empoli pres på hjemmebane, men okay. Mand nede, halvdelen af holdet ude.
3 uhyre vigtige point. Synes kun det var rimeligt at VAR gik vores vej til sidst. Måske bliver det Ranieri der får gang i Schick?


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 11/03/19 22:45

Patrick PiaSchick!

Nu skal jeg passe på med ikke at skyde bjørnen hvis den er fredet, men jeg kunne godt se mindst en af Milano klubberne smide point i næste runde! Det skal vi kunne udnytte mod Spal..

[Rettet af: Crap_Bag - 11/03/2019 - 22:50]


Lamela
1793 indlæg.
d. 11/03/19 22:50

Mexes

Jeg ved ikke om, det var pinligt, kun at hive en 2-1 sejr i sidste minut.

Isoleret set, skal Roma vinde sådan en kamp med 2-3 mål.

Men ny træner, ny stil, hold i krise samt, 75% forsvaret ude og samtidig med skader på vigtige posistioner, skal vi nok prise os lykkeligt med 3-point. Ikke mindst fordi, vores ene forsvarsspiller ikke ønsker at se Roma spille CL næste sæson.


mexes
1753 indlæg.
d. 11/03/19 22:58

Bliver rigtig spændende på lørdag. Vi kommer helt sikkert til at se Schick og Dzeko på toppen sammen.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11/03/19 23:11

Vigtig sejr. Ser det nu ikke som pinligt at vi vandt knebent med tanke på alle de normale startere der var ude idag mod et hold der kæmper for overlevelse.
Roma med ny træner, ny taktik så havde ikke forventet mere idag. Vi fightede de 3 point hjem.
Sluttede kampen med et forsvar bestående af Santon, Jesus, Marcano og Karpsdorp.
Skræmmende.
SPAL bliver også svært. Igen et hold der ligger og fighter for ikke at rykke ned.
Men vi har Dzeko og Kolarov retur.
Så kan vi se Zaniolo bag Dzeko og Schick selvom det må betyde SES ryger på bænken

Mærkelige kendelser af Maresca. Gult til SES for film hvor han bliver kantet af silvestre
Og det andet gule til Florenzi var også ude af hampen
Godt han vågnede og brugte VAR tilsidst.


mexes
1753 indlæg.
d. 12/03/19 12:23

Det var også derfor jeg skrev isoleret set. For der var selvfølgelig en årsag til det store besvær. Men det lyder bare ikke godt at have så store problemer mod en Empoli mandskab hjemme, som indtil videre har hentet 4 point på udebane i denne sæson (mindst af alle)

Ikke desto mindre var sejren det eneste, som talte. Vi får mange tilbage til SPAL inden vi med en lille landsholdspause gør os klar til Napoli.

Empoli skabte ingen ting i går. xG sagde 0,19 - til sammenligning har den hos EDF gennemsnitlig været på 1,46.
Hverken Ranieri, EDF eller Pep vil kunne stoppe vores nuværende forsvar med at dumme sig, det må vi efterhånden bare snart erkende. Håber på mange defensive tilgange til sommer.


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 12/03/19 16:51

Hvis jeg så rigtigt så det virkelig ud til at El Sharawyy, Florenzi og Shick strakte ud omkring 75 med kramper. Shick gik selvfølgelig ud 5 minutter senere. Men tre spillere med kramper så tidligt i kampen. Ingen spillede fuld tid mod Porto! Det kunne godt tyde på de ikke er i helt god form. Lad os håbe Ranieri giver dem et par ekstra løbeture i skoven så spillerne kan få fysisk større overskud i kampene også..

Ellers så det taktisk bedre ud. Mere kontrolleret og overall sammenhængende. De manglende evner hos vores fodboldspillere og Olsen kan vi nok ikke gøre det store ved for resten af sæsonen... Gad vide hvor om nogen af Karsdorp, Jesus, Marcano, Santon og Olsen ville brilliere på et hold som Empoli?? Jeg synes Florenzi så mere solid ud defensivt, men mange håbløse lange afleveringer offensivt..


JonasS
21 indlæg.
d. 15/03/19 09:41

Var på stadium og se kampen. Lidt speciel stemning, men meget fedt - synes der var god opbakning fra ultras.


Seneste Nyheder

Sassuolo v Roma
(18/05/19) 23 1


Roma v Juventus
(11/05/19) 23 1


Genoa v Roma
(05/05/19) 0


Roma v Cagliari
(27/04/19) 1


Inter v Roma
(20/04/19) 42 1


Roma v Udinese
(13/04/19) 16 1


Sampdoria v Roma
(06/04/19) 31 1


Roma - Fiorentina
(03/04/19) 17 1


Roma - Napoli
(31/03/19) 46 1


SPAL - Roma
(16/03/19) 48 1