Login
Glemt password Opret bruger

Lazio - Roma - Derby Della Capitale

Kategori: Optakt

Kilde: as-roma.dk

Skrevet d. 28/02/19 17:21 af chrfog

Derby time !!!

Derby della Capitale - Der er mange klassiske derby-opgør rundt omkring i Europa. Der er dog en grund til, at alle bliver ved med at komme tilbage til netop dette opgør i den evige stad.
Folk, der ser fodbold, ved det. Beboerne i Italien ved det, Romerne ved det og fårehyrderne ude på en nordvendt skråning ved det. Dette er ALTID en kamp, der kan gå i alle retninger.

Det er 26. spillerunde - Det er i de seneste par spillerunder blevet til nogle vigtige point, og man kan vel ikke klage over pointhøsten siden den forfærdelige kamp i Coppa Italia mod Fiorentina. Spillet har dog ladet rigtigt meget tilbage at ønske. Selv mod hold som Bologna og Frosinone har man ikke følt sig sikker undervejs i kampene. Der er nu ikke flere hold under stregen, som vi kan præstere en dårlig indsats imod. Nu er det tid til at vise, hvorvidt vi skal spille nogen former for Europæisk fodbold til næste år.

Lazio har heller ikke ligefrem været godt kørende på det seneste. De tabte ganske sikkert over 2 kampe imod Sevilla i Europa League. De spillede et brag af en kedelig kamp mod Milan i Coppa Italia og i Serie A har mange af deres kampe været som Romas - med røven i vandskorpen.

Det er dog fuldstændigt ligegyldigt, når det er derby tid!

Historien omkring netop Derby della Capitale vidner om, at det er fuldstændigt ligegyldigt, hvorvidt man er godt eller dårligt kørende i Serie A. Man kan lige så godt glemme tabellen og Serie A. Det gælder æren.
Det er aldrig en nem kamp for nogle af klubberne og igennem tiderne har lige netop dette opgør været omdrejningspunktet for en masse følelser både på og udenfor banen.

Tilbage i 2002, hvor Capello vrager Batistuta til fordel for Montella sammen med Totti i startopstillingen. Batistuta er så sur, at han nægter at sidde med på bænken. Det ender alt sammen lykkeligt og det er svært at glemme Tottis 6 Unica fejring.

En grædefærdig Balzaretti, der scorede hans eneste mål i romatrøjen.

El Shaarawy, der scorer sit første mål i romatrøjen.

Strootman, der skjult sprøjter vand i hovedet på Cataldi. Der tænder helt af på trods af, at han lige er blevet nedkølet.

Totti der tager en selfie foran Curva Sud efter at have scoret.

Med andre ord - Dette er ikke bare en almindelig kamp i Serie A.

Udenfor banen har disse kampe også altid givet følelserne frit løb. Kampe er blevet afbrudt og folk er blevet såret og dræbt. Disse derbykampe har også været nogle af de vildeste op- og nedture i forbindelse med den danske fanklub. Alle der var til stede på Krølben ved, at der var især et derby, hvor brandmyndighedernes anvisning ikke blev fulgt. Hele beværtningen hoppede og dansede i takt med kampen, der bølgede frem og tilbage. Der blev råbt, skreget og fejret. Ingen havde gemt følelserne væk den dag.

Men nu er det tid til endnu et opgør. Endnu en fortælling.

Di Francesco kommer på overarbejde, når det gælder om at sætte en passende startopstilling til denne kamp. I baggrunden ulmer en Champions League kamp, hvor man ikke kan tillade sig at køre den hjem på autopilot. Der kan hverken spares spillere til derbyet eller i returkampen, så det bliver spændende at se, hvordan spillerne og træneren formår at klemme alt ud af stængerne i den kommende uges tid.

Skader:


Manolas kom til skade med anklen i kampen mod Frosinone, men er tilbage til træning. Det er dog tvivlsomt, hvorvidt han vil starte inde i lørdagens kamp. Det skulle efter sigende blive bedre dag for dag.

Ünder er også stadig ude. Der spekuleres i, at han også misser returkampen mod Porto.

Schick forventes ligeledes at være ude af stand til at spille med i denne kamp.


Roma forventes at stille op i 4-3-3

Olsen
Florenzi, Manolas, Fazio, Kolarov
Cristante, De Rossi, Pellegrini
Zaniolo, Dzeko, El Shaarawy

Bænken:
Mirante, Fuzato, Marcano, Juan Jesus, Karsdorp, Santon, Nzonzi, Pastore, Coric, Perotti og Kluivert.


Lazio forventes at stille op i en 3-5-2

Strakosha
Luiz Felipe, Acerbi, Radu
Marusic, Cataldi, Badelj, Milinkovic, Lulic
Caicedo, Immobile

Bænken:
Proto, Guerrieri, Patric, Durmisi, Romulo, Leiva, Jordao, Neto, Correa.

Lazio har følgende spillere, der ikke kan stille til kamp:
Wallace, Parolo, Berisha, Lukaku, Bastos og Luis Alberto.

Dommer:
Mazzoleni



Hvor skal jeg se kampen ?
Øhhh, det virker lidt tosset at stille sådan et spørgsmål, når du ved, at vi har en bar vi altid mødes på.
Denne bar har stadig samme lokation i Skindergade og den hedder stadig Farfar’s bodega.
Du kan endda give din deltagelse tilkende på de sociale medier - lige her https://www.facebook.com/events/576183726192623/

Der er som altid billige øl, så længe man er godt klædt på (Roma gear)

Kampen vises på Strive, hvis man ikke kan finde ud af at tage på bar.





3

65 kommentarer


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 28/02/19 18:21

Chapeau!


JonasS
21 indlæg.
d. 01/03/19 20:52

Desværre ikke muligt at se kampen på nogen som helst pub i Aarhus :-( De få der har strive sætter selvf El Classico på. Hvis nogen har hørt om det alligevel kan lade sig gøre i Aarhus, hører jeg meget gerne herom.


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 01/03/19 23:39

Nå, så tabte Inter endelig, var ellers ved at blive bange for, at vi havde fået jinxet den lidt for hårdt!

Godt nok et par vigtige kampe, vi står over for, føler lidt at det kan blive både en dreng og en hest..

[Rettet af: Crap_Bag - 02/03/2019 - 00:03]


asroma87
790 indlæg.
d. 02/03/19 16:24

Jeg håber på denne start 11’er:

Olsen
Florenzi-Manolas-Jesus-Kolarov
DDR-Cristante
Zaniolo-Pellegrini-Perotti
Dzeko


Arsi
505 indlæg.
d. 02/03/19 18:48

Manolas har åbenbart fået influenza op til kampen og er ikke med :(((( håber det er løgn!


AndersRoma
831 indlæg.
d. 02/03/19 18:56

Heldigvis meldes Immobile også ude af derbyet. Bliver spændende at se om det er spin


AndersRoma
831 indlæg.
d. 02/03/19 19:33

Både Manolas og Immobile er ude. Det går vel lige op.
Daje Roma! Forza Jesus!


ASRMichael
80 indlæg.
d. 02/03/19 19:34

Fazio & Jesus starter i forsvaret!
Ikke den bedste nyhed men jeg tror på den i aften :)


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 02/03/19 19:50

Af vores 4 cb’s er Marcano nok den mindst gode, så set i det lys er Fazio-Jesus nok det bedste vi kan mønstre. Ærgerligt med Manolas, håber han bliver klar til Porto i Lissabon!

God kamp!


Romaneren
573 indlæg.
d. 02/03/19 20:39

Presset start for os!


ASRMichael
80 indlæg.
d. 02/03/19 20:43

Er noget nervøs for Jesus nu hvor han allerede har et gult :/


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 02/03/19 20:43

Så må Jesus ikke lave flere frispark, med 80 min tilbage..

De løber bare lige forbi os. Urimeligt dårligt “forsvarsspil”!

[Rettet af: Crap_Bag - 02/03/2019 - 20:46]


ASRMichael
80 indlæg.
d. 02/03/19 20:45

Forfanden!!!!!

Det er simpelthen for nemt for dem bare at spille ned bag forsvaret :/

[Rettet af: ASRMichael - 02/03/2019 - 20:48]


MURO
550 indlæg.
d. 02/03/19 20:48

Lazio har virkelig været gode til at bruge deres penge rigtigt på markedet. Lazio henter 24 årig Correa for 16 mio euro, Roma henter 29 årige Pastore for 25, der ikke laver andet end at poste Fortnite på insta.... Fantastisk

[Rettet af: MURO - 02/03/2019 - 20:50]


Lamela
1793 indlæg.
d. 02/03/19 20:49

Fazio har ikke farten og JJ må ikke røre en Lazio spiller i de næste 75 min.

Måske Jesus ud og Nzonzi ind. Så kan DDR rykkes ned i forsvaret.


Romaneren
573 indlæg.
d. 02/03/19 20:50

fuldt fortjent, desværre.... 3 ud af 4 i bagkæden kan ikke finde ud af at løbe.


Lamela
1793 indlæg.
d. 02/03/19 20:59

Der er simpelthen intet passion eller vilje i spillerne udover DDR. Vanvittig lad attitude i et ROM Derby.

Vi får Bastos til at ligne Koulibaly. En monster kamp af ham so far ren duel og taklings mæssigt. Men han er ringe på bolden, det skal vi være bedre til at udnytte.

[Rettet af: Lamela - 02/03/2019 - 21:33]


asroma87
790 indlæg.
d. 02/03/19 21:28

Forfærdelig kamp indtil videre! Er ved at falde i søvn...


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 02/03/19 21:32

Ja, yderst skuffende. Heldigvis er vi kun bagud med et og en uafgjort idag, vil ikke være en katastrofe. Men det kræver en anden indstilling i 2. halvleg!


Lamela
1793 indlæg.
d. 02/03/19 21:47

Det væreste er Lazio spiller jo ikke godt, vi spiller bare selv utrolig skidt. Ingen løber for hinanden, mis-timer afleveringerne og laver dumme frissparks hele tiden


ASRMichael
80 indlæg.
d. 02/03/19 21:53

Det var ikke godt :(
Zaniolo ud og de får Immobile ind...
Nej der mangler altså noget gejst på holdet!


as-roma
10 indlæg.
d. 02/03/19 21:53

Zaniolo var det eneste lille håb ci havde - det skulle have kommet fra ham :(

[Rettet af: as-roma - 02/03/2019 - 21:54]


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 02/03/19 21:53

Lige præcis, man sidder med en følelse af, at det her er en kamp vi bare skal kunne vinde..

Jamen, hvordan kan han brænde den?

[Rettet af: Crap_Bag - 02/03/2019 - 21:59]


asroma87
790 indlæg.
d. 02/03/19 21:55

Bare rolig... Pastore kommer ind nu

Nu vinder vi


ASRMichael
80 indlæg.
d. 02/03/19 21:56

Der røg de 2 der har spillet bedst i dag.
Nu skal det da nok gå :)


Lamela
1793 indlæg.
d. 02/03/19 21:59

Hvordan kunne han brænde den der ?


asroma87
790 indlæg.
d. 02/03/19 22:02

Hvis Fazio er i klubben næste sæson, så hænger jeg mig selv....

Godnat og tak for kampen


ASRMichael
80 indlæg.
d. 02/03/19 22:03

Hvornår forstår klubben at Fazio slet ikke har niveau til at spille mod folk der bare kan løbe lidt....

Skal Olsen ikke have den der???

[Rettet af: ASRMichael - 02/03/2019 - 22:07]


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 02/03/19 22:04

I dag bliver det virkelig udstillet, hvor vigtig Manolas er. Havde han været med, havde de ikke fået de to mål. Længere er den ikke..


mexes
1753 indlæg.
d. 02/03/19 22:07

Fazio koster og koster og koster...
Jeg FATTER ikke hvorfor er stadig stater. Det er mig en kæmpe gåde og har været det siden sidste sæson.

Dårlig kamp so far - vi fortjener heller ingen ting i aften.


Lamela
1793 indlæg.
d. 02/03/19 22:07

Præcis. Vi kan takke kære Monchi for EDF intet har at arbejde med.


ASRMichael
80 indlæg.
d. 02/03/19 22:12

Han har da klubbens dyreste handel som kommer ind nu ;)


asroma87
790 indlæg.
d. 02/03/19 22:13

Europa league here we come


mexes
1753 indlæg.
d. 02/03/19 22:16

forstår bare ikke i de andre kampe at Jesus - eller Marcano for den sags skyld, ikke er makker til Manolas. Det kan jo ikke tælles på én hånd længere hvor mange mål Fazio direkte har kostet.
Han står så tit og snork over - jeg bliver såå vanvittig af at se ham nogle gange. Det er en kæmpe joke han er starter...

Men i de mindste er han da ikke med i næste kamp.

[Rettet af: mexes - 02/03/2019 - 22:19]


Petersen
0 indlæg.
d. 02/03/19 22:19

Vi mangler en ordentlig makker til Manolas og en ordentlig målmand. Og... en træner, der har en større taktisk værktøjskasse end EDF. 4-3-3 i første halvleg og 4-2-3-1 i anden halvleg er klassisk EDF. Han har ret i, at systemet er mere underordnet når viljen er der.. men han får ikke glidende spil igang og et forsvar der sejler!!! 3-0...


Petersen
0 indlæg.
d. 02/03/19 22:20

Jeg har spillet sammen med en ligeså kompetent målmand på mit gamle serie 2-hold.. siger ikke så lidt..


mexes
1753 indlæg.
d. 02/03/19 22:21

Pinlig det er. Vi taber 3-0 til Lazio som jo ikke engang spiller specielt godt. Det er bare os der laver fejl på fejl.


ASRMichael
80 indlæg.
d. 02/03/19 22:22

Så er vi vel tilbage ved snakken om hvorvidt EDF skal skippes efter 2 meget nervøse sejre mod Bologna og Frosinone efterfulgt af en afklapsning i derbyet mod Lazio?? Det simpelthen for dårligt det vi levere!!


Kvistus
1506 indlæg.
d. 02/03/19 22:23

Fyr EDF, det kan ikke blive værre.


ASRMichael
80 indlæg.
d. 02/03/19 22:24

Tja det manglede da bare at vi lige hev et rødt :( virkelig et hold i forfald.
Bliver svært mod Porto hvis der er samme indstilling

[Rettet af: ASRMichael - 02/03/2019 - 22:24]


asroma87
790 indlæg.
d. 02/03/19 22:25

Pinligt! Dårlig træner, dårlige spillere, dårligt spil

Pastore = spild af penge
Olsen = spild af penge
Cristante er købt 100 %, mega dyr spiller som idag har været helt usynlig = spild af penge
Schick = spild af penge, største fejl køb i Romas historie
Ante Coric = spild af penge
Nzonzi = spild af penge

Håber rygterne er rigtige og at Monchi er væk til sommer! Lad os få en italiensk sports direktør tak
EDF er faktisk ok men hold da kæft nogle forkerte spillere der er blevet købt! Så mange penge spildt

Lad os håbe at næste års deltagelse i Europa league bliver et wake up Call for ledelsen

[Rettet af: asroma87 - 02/03/2019 - 22:26]


Daniel-Cumen
102 indlæg.
d. 02/03/19 22:25

med de handler og den sportsdirektør så fortjener de heller ikke mere - sorry to say.
Ledelsen skal starte med at smide monchi af helvede til og dernæst overveje hvad de vil med as roma. Er det udelukkende grønne til på bundlinjen, så skal de bare fortsætte som hidtil. Er det sportslig succes, så skal der ske en revolution for at sige det lige ud.
Det må snart stå klart hvilken retning as Roma skal bevæge sig i.

[Rettet af: Daniel-Cumen - 02/03/2019 - 22:30]


Petersen
0 indlæg.
d. 02/03/19 22:26

Roma Per Sempre.. EDF vattene..


Crap_Bag
630 indlæg.
d. 02/03/19 22:27

Lazio vinder ikke idag, vi taber bare. Jeg kan ikke påstå, at jeg er overrasket, vores seneste kampe har langt fra været overbevisende, til trods for en del sejre.

Forventer en helt anden indstilling på onsdag og hvis ikke det var fordi, at så mange andre managere har haft det samme problem, så ville jeg godt nok spørge mig selv, hvorfor EDF ikke formår at angagere sine spillere, til kampe som denne og rent generelt! Hvad er det for et lorte-syndrom og hvorfor kan vi ikke komme det til livs?

Men vi er stadig i spil til chl, naturligvis er vi det.. Men godt nok skuffende idag, selv et par røde kort havde pyntet!!


mexes
1753 indlæg.
d. 02/03/19 22:30

Vi har 3 point op til CL og 4 op til Milan - så selvfølgelig kan det sagtens lade sig gøre.

Forventer godt nok også en anden indstilling onsdag

Forza Roma!


mexes
1753 indlæg.
d. 02/03/19 22:30

Vi har 3 point op til CL og 4 op til Milan - så selvfølgelig kan det sagtens lade sig gøre.

Forventer godt nok også en anden indstilling onsdag

Forza Roma!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 02/03/19 22:36

Onsdags står og falder med om Manolas er klar. !
Alt for mange faldt igennem igen idag.
Olsen er en katastrofe
Zaniolo min MOM idag


ASRMichael
80 indlæg.
d. 02/03/19 22:40

De eneste der kæmper for logoet er vel De Rossi, Zaniolo og Florenzi? Forstår ikke at man ikke kan hive spillerne op til en kamp mod Lazio?
Nogen der ved hvordan det ser ud med Ünder?


asroma87
790 indlæg.
d. 02/03/19 22:41

Tror sgu ikke vi kommer i CL næste år og sådan er det bare! Holdet er slet ikke godt nok og spillet hele sæsonen har været så mega ringe.

Husk vi kæmper imod Inter, Lazio og Milan

Alle 3 hold er bedre end os og spiller bedre end os - Inter er lidt nede men de kommer igen!

Det er totalt øv at indrømme men det er de bare!

Monchi har købt så mange dårlige spillere som slet ikke matcher/magter det at være Roma spiller

Der er så mange ting galt med truppen, at det nærmest er umuligt at rydde op i. Olsen købet, ingen backup på VB, ingen makker til Manolas. Ingen takler (Som Lucas Leiva idag) på midtbanen. Ingen ordenligt 9’er. Ingen ordentlig HB. Pastore købet. Schick købet. Coric købet osv osv

1

mexes
1753 indlæg.
d. 02/03/19 22:58

Er slet ikke enig. Inter har måske en bedre start-XI - men ellers synes jeg vi har en bedre trup end både Lazio, Inter og Milan.
Især Lazio og Milan.
Vi halter bare for meget i forsvaret, hvor vores trup er svagest.

Vi mangler virkelig Ünder - mere end man skulle tro. Han er virkelig en af vores mest kreative spillere og når vi så bruger Zaniolo som erstatning på kanten (og Zaniolo gør det fantastisk) så vil vi bare komme til at mangle kreativitet oppe foran.
Jeg er 100p sikker på at spillet løftes og bliver bedre, når Ünder er tilbage og vi spiller med to decideret kanter igen.
Havde håber han ville blive klar til Porto.

Jeg manglede også lidt ild i øjene idag. Så det i glimt fra Pellegrini og Florenzi, men ellers ikke meget. Lazio er bedre til at vinde de hårdt—spillet kampe end vi er, så når spillet ikke sidder der mod Lazio, så får vi problemer.
Synes alt for meget idag blev langt over på. Zaniolo. Det ikke fair at han skulle bære holdet i en kamp som i aftes.

Porto kampen bliver godt nok spændende. Kan virkelig give et boost med et resultat!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 02/03/19 23:12

Holdet mangler også fart. Alle vores spillere er for langsomme undtaget Ünder og Kluivert.
Olsen skal bare sendes til Elfsborg!!
Han er komplet umulig.


Sofus
1910 indlæg.
d. 03/03/19 01:35

Denne her perfomance var godt nok elendig. INTET ændret fra de andre kampe, i dag møder vi bare et hold, som faktisk også kan spille fodbold. Jeg kan ikke se hvordan EDF kan ændre det her, når han end ikke kan motivere sine spillere til et derby og en fribillet til at overhale Inter. Føj, hvor jeg skammer mig.

Robin Olsen og Fazio har bare ikke niveauet til det her. Kæderne står alt, alt for langt fra hinanden, igen er presspillet vel ikkeeksistrende, ingen bevæger sig for hinanden når vi er på bolden og Zaniolo er så meget bedre midt på. Hvorfor ikke bruge en af vores kantspillere på den højre og rykke ham central? Florenzi var godt nok også elendig i dag.

Det er umuligt at se en plan og en taktik i vores spil. Jeg sad også og så den med et par kammerater i dag, som heller ikke kunne se nogen som helst idé i noget af vores spil.


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 03/03/19 07:23

Derby-fadæsen må puttes over på Di Francesco, som de andre dårlige Serie A præstationer. Kæderne står aaaalt for langt fra hinanden igår. Presspillet bliver lagt op til den enkelte spiller. Lazio, der er eksperter i at spille de hurtige pasninger i små rum, får alt den plads de skal bruge. Det er da helt åbenlyst. De var jo ikke engang voldsomt gode. Mange af fejlene som EDF skælder ud over sker fordi spillerne kommer ud i svære situationer fordi holdet er elendigt afstemt. Det ser jo nærmest ud som om vi kun analyserer modstanderne i CL.....

Ud med Di Francesco, og ind med Ranieri resten af sæsonen!!


Dingding
131 indlæg.
d. 03/03/19 07:42

Olsen redder ingen point, men er hvad vi har.

Florenzi kæmper, men laver også mange fejl, hvor hans aflevering rammer tomme rum.

Midtforsvaret er hamrende ustabilt idag

Pellegrini, Cristante, Dzeko, Kolarov, Zaniolo kæmper, El Sharawy er uskarp idag, men er vores topscorer..

Pastore viser igen, at han mangler vilje og skarphed.

Det kan vi alle blive enige om..

Men jeg synes fandeme opbakningen herinde er til grin. Sortseerkultur, nemme løsninger og skræmmende lidt tillid. Jeg gik trist i seng, men står op til et hold, som stadig er mit og fuld af potentiale.
Vi slår Lazio igen og det bliver ikke på grund af fm-råd fra hidsige fans, men ved at tiden går og holdet finder rytmen og selvtilliden igen.

Køb ham, sælg dem, fyr ham, byg det stadion, vind det mesterskab .. Jaja, det kan man sagtens sige


Lamela
1793 indlæg.
d. 03/03/19 10:19

Vi kan klandrer spillerne og træneren, men de kan kun arbejde med det de har til rådighed.

Monchi skal med rette stå ansvar for sine dyre fejl indkøb. Fejl skud sker da naturligvis på transfermarkedet. Indtil videre, er det vel Ünder & Zaniolo, der har fået flere plusser i hans transfere.

Fazio & Jesus er ikke Monchi indkøb, men de blev købt ind til Spa’s 3-mands forsvar, hvor Fazio blev flankeret af Rudiger og Manolas, så er det altså svært at se dårlig ud.

Monchi sælger Rui (10), Rudiger (40) ud og henter Karsdorp (15) Moreno (fri) & Kolarov (5). Senere sælger han så Emerson (30)Profit sommer :30 euro

På midtbanen: Sælger han Paredes (30), køber
Gonalons (5) & LP7 (10). Profit sommer 15

Offensivt sælger han SALAH (42), køber Defrel (20), Schick (42) & Ünder (15)
Minus 35

Man tager sig til hovedet, når man kigger på erstatningerne.

Denne sommer er det kun blevet værre. Trods CHL semi og kontinuerligt top-3 pladser de seneste 4-5 år, så ligner det endeligt, vi er ved at spille som ud som et CHL hold og ligner mere et EL hold med middelmådige spillere.

Det er ikke fordi, jeg er sur efter gårsdagens nederlag, den så jeg allerede komme, så det påvirker ikke mig. Men, at skulle opleve Roma med så middelmådige spillere som, Olsen, Jesus, Fazio, Marcano, det kan simpelthen ikke passe.


Smutter Dzeko til sommer, hvem skal så være arvtageren? Sørloth?

Jeg er med på Monchi skal finde guld til skrotpris, men det er ikke tilfældet her. Vi var heldig med Zaniolo, Ünder var allerede et godt navn blandt scouts. Sabatini hentede i øvrigt Alisson til Roma.

Monchi har stået for Roma’s dyreste handler og floppet fuldstændig, fordi han følte sig presset af omgivelserne over MahreZ fadæsen, så pungede han overpris for Schick. Pastore var en statement handel over efter at have solgt Ninjaen. Nåede han i øvrigt at tjekkede helbreds journaler før de blev købt ind? Det samme kan siges med Karsdorp, der kom til Roma med et smadret knæ.

Vores forsvar har været hullet siden Rudiger skiftede væk, men han har endnu ikke formået at hente en erstatning på Romas niveau.

[Rettet af: Lamela - 03/03/2019 - 10:22]


asroma87
790 indlæg.
d. 03/03/19 10:45

Lamela... kunne ikke ha skrevet det bedre selv!

Helt enig!


mexes
1753 indlæg.
d. 03/03/19 12:18

Min kritik er heller ikke så meget på EDF.
Mere Monchi i henhold til forsvaret.
Det er for mit sort på hvidt - vi mangler kvalitet nede bagved. Så kan diskutere vores prespil nok så meget.
Det er kun Manolas som er god nok. Florenzi er ikke god defensiv, Fazio, Robin og Kolarov koster og koster.
Det skaber tilmed en usikkerhed på hele holdet.
Jeg behøver (næsten) ingen offensive tilgange til sommer, fokuser på at hente 2-3 gode forsvarsspiller. Især CB og VB.

Vi måtte tabe til Lazio på et tidspunkt igen. Op på hesten igen. CL er stadig indenfor 3 point og vi kan selv afgøre det.


Lamela
1793 indlæg.
d. 03/03/19 12:55

Præscis Mexes. Selvom Roma er en af ligaens mest scorende hold, så lukker vi ligeså meget ind. Det er EDF’s stil, han er inspireret af Zeman.. så kan man tænke lidt over det.

Monchi ved, EDF bruger en høj back-linje, men henter ikke en spillere, der kan spille den høje back-linje sammen med Manolas. Backsne er ikke særlig hurtige, Kolarov er ingen ung våhare mere.

EDF’s spil har brug for en målmand der kan bruge fødder og placere sig uden for feltet, Robin er den modsatte til type til det. De hvor mange clearinger AB1 havde sidste år, hvor redde Romas back-linje gang på gang. De må vi lukke ind mod Viola, var ikke sket med AB1 i målet.

Når bagkæden udgyder så meget usikkerhed, så kan hverken midtbanen eller offensiven spille 100% risiko frit. Det var f.eks.tydeligt i går, hvor vores midtbane hang ved midten af banen, da vi pressede frem, hvilket skabte kæmpe hul, som Lzio udnyttede til at få clearet boldene.

Jeg er ikke for en EDF fyring, han er en del af problemet, men han er ikke problemet. Det er Monchi! Om vi fyrer EDF og Monchi nu ændrer ikke på slut placeringen, men måske en fyring af Monchi vil hjælpe den nye DS, så kan han rydde op i truppen allerede nu og være klar til at købe og sælge pr. 1 juli.

I øvrigt, kan vi få lov til at spille Manolas i alle kampe frem mod sæsonafslutningen, så kan vi også godt snuppe den 3.plads. Ser ikke Inter eller Milan bedre end os. Milan vinder på marginaler, det kan de gøre i et stykke tid, men det holder op.



mexes
1753 indlæg.
d. 03/03/19 13:32

Ja præcis.
Problemet er også komme lidt pga Alisson var så god sidste år. Vi lukkede egentlig ikke så mange mål ind og forsvaret så derfor markant bedre ud end det egentlig var. Igen alene pga Alissons vanvittige flotte sæson.

Vi ender mellem 5-3 tror jeg. Jeg har også samme tanker om Milan. De er gode defensiv og har en god organisation på banen. Men de scorer ikke så meget, så når de begynder at lukke lidt ind igen så mister de nok lidt point. Jeg vil dog 10 gange længere have Milan med i CL end Inter !


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 03/03/19 16:36

Jeg er fortsat for en fyring af EDF.
Mener ikke han er dygtig nok taktisk og kan ikke motivere spillerne. Ikke engang til et lokalopgør mod Lazio var der ild i øjnene på andre end DDR.
Ulempen ved en fyring er at vi igen starter forfra med en ny træner som skal rydde op i truppen... jeg er fan af Gasperini.

Så Iøvrigt Milan v Sassuolo forleden.
Sassuolo har en kant - Boga - han kan sgu noget og har masser af fart.

Men er enig med jer i at det er i defensiven der skal investeres. Ud med Fazio og Marcano. Og Olsen naturligvis.

Har vi købt Schick?


asroma87
790 indlæg.
d. 03/03/19 17:31

Lad os få Ranieri tilbage!!


Lamela
1793 indlæg.
d. 03/03/19 21:07

Mener ikke han er dygtig nok taktisk


Enig

og kan ikke motivere spillerne. Ikke engang til et lokalopgør mod Lazio var der ild i øjnene på andre end DDR.

Uenig. Til kampe mod Bologna, Spal etc. er det EDF’s ansvar at få motiveret truppen. Men mod Lazio, skal selv 4.målmanden på holdet være i stand til at motivere sig selv. Hvis man ikke kan motivere sig selv til DDRoma, så har man et problem og fortjener ikke sådan en kamp.


Desuden, så er EDF nok klar over han er fortid i Roma. Sousa nævnes som afløser, hvis Roma taber til Porto eller Spal.


Daniel-Cumen
102 indlæg.
d. 03/03/19 21:18

Bliver sousa kørt ind instrdet for edf, så vil Roma fremover være udenfor top-5 fodbold.
Enten prøver de at hente en sand vinder, hvis det er muligt eller også bør de køre videre med edf og give ham bedre midler til sommer. Alle de der håbløse/ideløse beslutninger om at ansætte trænere der intet kan give burde være fortid.

2

[Rettet af: Daniel-Cumen - 03/03/2019 - 21:19]


mexes
1753 indlæg.
d. 04/03/19 10:37

Jeg synes nogle af sidste sæsoners triumfer (3-0 mod Barca, 3-0 mod Chelsea, 3-1 ude mod Napoli) viser, at EDF har taktiske evner. Jeg er mere bekymret for om han er i stand til at motivere holdet nok. Desuden er jeg dog enig i, at han kan være alt for konservativ i sine ideer og skal helt klart åbne op for ny-tænkning.
Men når afløserne er trænere som Sousa, så ønsker jeg på ingen måde en trænerfyring. Så står vi bare samme sted om et år alligevel. Desuden er vores form jo pt. ikke særlig frygtelig resultatmæssigt. Kun tabt til Juve og Lazio siden decembers i ligaen. Synes vi skal holde EDF sæsonen ud som minimum og så gøre op til sommer.


Sofus
1910 indlæg.
d. 04/03/19 16:51

Ja, altså ved mindre det går fuldstændig ned af bakke og vi misser Europa fuldkommen, så syntes jeg også EDF skal have til sommer. Det er for sent nu, hvis der skulle komme en ændring. Dog så jeg meget gerne nyt blod på ledelsesgangen og trænerbænken til sommer, så vi kan få lidt styr på det her morads! Roma har jo ikke spillet ordentlig fodbold siden Totti stoppede :)


Seneste Nyheder

SPAL - Roma
(16/03/19) 48 1


Roma - Empoli
(11/03/19) 28 2


Lazio - Roma - Derby Della Capitale
(28/02/19) 65 3


Frosinone - Roma
(23/02/19) 0


Roma - Bologna
(18/02/19) 1


Roma - Porto
(12/02/19) 43 5


Chievo - Roma
(08/02/19) 13 1


Roma v Milan
(03/02/19) 44 1


Atalanta - Roma
(27/01/19) 33 1


Roma - Torino
(19/01/19) 22 1