Login
Glemt password Opret bruger

Empoli - Roma

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 06/10/18 10:42 af Tottithorsen

Sikke en uge. 4-0, 3-1 og 5-0 over hhv Frosinone, Lazio og Plzen i CL hvor spillet var levende med god bevægelse. Én spiller der især bør fremhæves må være den meget udskældte Lorenzo Pelligrini som på en lidt uvant plads, har haft kæmpe succes med mål og oplæg.
En plads han har spillet pga Pastore igen er skadet.
Held i uheld.

I aftenens kamp starter Luca Pelligrini, den unge italiener som kommer fra egen avl, primavera holdet, på venstre backen, da Kolarov ikke er udtaget pga en brækket tå.
De indhop Luca har haft har været særdeles lovende.

Denne gang falder landskampspausen på et uheldigt tidspunkt nu hvor giallorossi endelig er kommet igang.

I medierne rygtes det at Bayern er klar til at lægge 60 mill euro for vores unge tyrker, Ünder som har været fantastisk de seneste kampe. Så ved vi godt hvad der sker i januar eller senest til næste sommer. (Salg)

Ift opstillingen i aften spekuleres der i en

(4-2-3-1): Olsen; Florenzi, Manolas, Fazio, Luca Pellegrini; De Rossi, Nzonzi; Ünder, Lorenzo Pellegrini, El Sharaawy, Dzeko.

Kun uenighed om det er Florenzi eller Santon der indtager højre back positionen.

Jeg håber på en god og aktiv debat - keg kan desværre ikke selv se kampen da jeg er i Arenaen og høre Nephew så keep me posted :)








30 kommentarer


DeRossi16
350 indlæg.
d. 06/10/18 20:50

Ingen gejst eller tempo. Ligner spillet fra 14 dage siden


Lamela
1793 indlæg.
d. 06/10/18 20:55

Skyldes nok mere Empoli trækker Roma ned på deres niveau. Hvis det her forsætter, så kommer Empoli til at score på et eller andet heldigt pis.

Roma kan selv ændre på det ved at tage maks. 2-3 berøringer og flytte spillet hurtigere frem. Ligenu spiller vi på deres præmisser med lange bolde og gå fodbold.


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/10/18 20:57

Ja, spillerne varmer bolden i alt for lang tid - mere tempo tak.

Nøj, jeg får altså lange løg af Dzeko og SES i sådan nogle kampe her.


DeRossi16
350 indlæg.
d. 06/10/18 21:05

Sofus: enig. Især SES. Dzeko er lidt nødsaget til selv at hente bolden, hvis han skal i spil. Han er bare ikke nogen Messi som gør det!


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/10/18 21:09

Gooool!! Pellegrini med endnu en assist. De dødbolde ligger fandme godt 9/10 gange!


Lamela
1793 indlæg.
d. 06/10/18 21:09

Dzeko? Vi ser tydeligt ikke samme kamp. Ses har en af de kampe, hvor han kun spiller for sig selv, som han desværre ofte gør. Hvilket efterlader Roma med -1 spiller på VW, som Dzeko søger for at få bolden.

Dejligt slået indlæg af kampens 2.bedste Pellegrini. Lækkert at få Nzonzi igang.

DDR skal ud i pausen, han sænker spillet alt for meget.

PS. SES kan ligeså godt komme ud i pausen. Kluivert & Cristante ind.

[Rettet af: Lamela - 06/10/2018 - 21:18]


DeRossi16
350 indlæg.
d. 06/10/18 21:18

SES har været sløj - det er sikkert. Få gerne Perotti ind i sådan en kamp her og kunne udfordre med blik for holdet. Fin kamp for hele bagkæden. Santon gør det også hæderligt!


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/10/18 21:20

Min kommentar blev skrevet efter ca 20 min. Her var Dzeko godt nok langt fra alt, men efter har han været god. Kluivert på banen i stedet for SES fra anden halvleg og så lad Dzeko blive så meget i midten af banen som muligt.

Syntes De Rossi er god, han ligger mange gode afleveringer op i banen og syntes faktisk han er med til at give mere tempo.


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/10/18 21:45

Bold til hånd. Syntes ikke der er straffe, han kan jo ikke skære den af.


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/10/18 21:47

Heldigvis et forfærdeligt straffe!


Lamela
1793 indlæg.
d. 06/10/18 21:52

Nu har de haft et farligt frispark og et straffe. Roma bliver nødt til at stramme op oh holde på bolden snart. Midtbanen mangler tydeligvis farten, når de laver omstillinger.


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/10/18 21:53

Få nu lukket den med endnu en scoring. Ind med Kluivert!


DeRossi16
350 indlæg.
d. 06/10/18 21:54

Der er ikke meget plads i midten, så der skal flere bolde ud på kanterne og lad der ske derfra. Igen - ud med SES!


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/10/18 21:59

Pellegrini ser også flad ud. Kom nu EDF med ændringerne!! Empoli banker på.


Lamela
1793 indlæg.
d. 06/10/18 21:59

Imponerende Empoli ikke har scoret endnu. Vi bliver kørt over.


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/10/18 22:02

Hvis Caputo havde snøret støvlerne ordentligt på i dag kunne det godt have stået 4-1.


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/10/18 22:03

Jesus for Ünder?? Virkelig??

Vi opfører os som et bundhold som parkerer bussen mod Empoli de sidste 20 minutter. Hold op hvor er det skuffende. Alle kan jo se, vi har brug for en ekstra kasse, så sæt dog en hurtig kontraspiller ind i stedet for at spille med 5 forsvarer, 3 defensive midtbaner, en angriber og så til sidst El Shaarawyy som ikke selv ved hvad han er eller hvad han skal når vi har bolden.

[Rettet af: Sofus - 06/10/2018 - 22:06]


Lamela
1793 indlæg.
d. 06/10/18 22:05

3-5-2? But WHy?


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/10/18 22:07

Nok mere 5-3-1-1.


DeRossi16
350 indlæg.
d. 06/10/18 22:09

Uhyggeligt ringe at se vores pasningsspil! Og samtidig taber vi samtlige 2. Bolde!!


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/10/18 22:11

Det her er så tæt på at gå galt. Frygteligt hele vejen rundt.


Lamela
1793 indlæg.
d. 06/10/18 22:12

Hvad end det er, så er det fandme et kryster move. Det er jo ikke fordi, Empoli ikke kommer til chancerne alligevel. I stedet for at gå efter end 2-0’er, så prøver vi at hive den hjem med anti-fodbold.

Beklager, jeg kan ikke huske, hvormange chancer vi har lavet fra åbentspil.


Lamela
1793 indlæg.
d. 06/10/18 22:13

Ufortjent men, jeg tager det hele med.


Sofus
1910 indlæg.
d. 06/10/18 22:14

Enig @Lamela.

Så fik vi lukket den alligevel! Selvom 2-0 aldrig er en sikker sejr i Romas tilfælde ;-)

[Rettet af: Sofus - 06/10/2018 - 22:25]


DeRossi16
350 indlæg.
d. 06/10/18 22:15

Tak! For helvede tak Dzeko!


Lamela
1793 indlæg.
d. 06/10/18 22:17

Tys tys Sofus :)

Hvis Empoli havde haft en smule bedre angriber, havde vi ikke vundet.


DeRossi16
350 indlæg.
d. 06/10/18 22:25

Ufattelig grim kamp! Men trods alt dejligt at se vi kan vinde grimt også... MOM - DDR må det vel blive? Manolas og Fazio gør det delvist stabilt. Når det bliver farligt er det fordi der er huller i midtbanen.
Break - ses d. 20/10..


JonasS
21 indlæg.
d. 07/10/18 01:35

Jeg fik ikke set kanpen da jeg var til bryllup, fik smug-streamet lidt under bordet...
Hvordan gjorde Luca P. det?


JonasS
21 indlæg.
d. 07/10/18 01:35

Jeg fik ikke set kanpen da jeg var til bryllup, fik smug-streamet lidt under bordet...
Hvordan gjorde Luca P. det?


Lamela
1793 indlæg.
d. 07/10/18 01:52

Luca gjorde det fint, mens han havde kræfterne. Lidt i 2.halvleg løb han tør for energi og lavede små fejl her og der, trak også et gult til sidst.

Kolarov er nok stadig 1.valget men, med mere kontinuerligt spilletid og stamina, så kan jeg godt se ham overtage pladsen i slutningen af sæsonen. Eneste minus ved Luca er, han har Raiola som agent.

Ligesom Luca var Santon nok engang aldeles glimrende. Solid indsats på begge backs, solid i defensiven og farligt offensivt.
Han har været dømt ude af mange, inkl. mig selv inden han overhovedet havde spillet en kamp. Af de backs vi har i truppen, så er han, den der har præsteret bedst so far i sæsonen.

1

Seneste Nyheder

Cagliari v Roma
(08/12/18) 14 1


Champions League: Roma - Real Madrid
(26/11/18) 18 0


Nyt stamsted i København !
(15/11/18) 0


Fiorentina v Roma
(03/11/18) 34 0


Roma - CSKA Moskva
(23/10/18) 27 0


Empoli - Roma
(06/10/18) 30 0


Roma - Plzen
(02/10/18) 27 0


Derby Della Capitale
(27/09/18) 37 0


Roma v Frosinone
(25/09/18) 39 1


Bologna - Roma
(22/09/18) 59 0