Login
Glemt password Opret bruger

Bologna - Roma

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 22/09/18 21:41 af Tottithorsen

Ligaens nr. 18 tager imod nr. 11 i 5 runde af serie A
Det er snart ved at være sidste udkald for Roma hvis ikke de allerede nu skal spejde langt efter Juventus som igen i denne sæson tromler derud af. Sidste udkald kan det også snart være for EDF som synes at være en presset mand. Rygterne siger at han er utilfreds med de indkøb Monchi har lavet.

CL gav intet boost til truppen da de som bekendt måtte rejse hjem med en 0-3 i bagagen. En kamp som gav debut til Zaniolo.
Og en kamp der tydeligt viste holdets manglende selvtillid da flere gode muligheder blev forpurret.
Midtbanen med DDR og Nzonzi var ingen succes sidstnævnte lå som 8'er selvom han er 6'er og derfor løb de to i vejen for hinanden.

Jeg håber EDF viser nosser og stiller med følgende 11 imorgen

Olsen
Florenzi Manolas Marcano Pelligrini
DDR Cristante Pastore
Kluivert Schick Perotti

Kluivert starter inde jf EDF under dagens pressemøde.

Kick OFF kl 15.







59 kommentarer


mexes
1753 indlæg.
d. 23/09/18 01:15

Værd at nævne, at Bologna ikke har scoret et eneste mål i denne sæson endnu. Bologna er bedre end dette og end det, som de har vist i denne sæson indtil videre. Forventer en svær kamp imorgen. Håber at se en gejst i spillerne. Hvis den ikke er der, så peger det i den gale retning for EDF. Men tror stadig han har opbakning hos De Rossi og Co.


asroma87
790 indlæg.
d. 23/09/18 07:32

Karsdorp er slet ikke i truppen, han er udeladt bevidst af EDF

Jeg ville ellers mene dette var en perfekt kamp for ham!


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 23/09/18 10:03

Karsdorp var elendig mod Chievo. Flere dårlige afleveringer, dårlig teknik og manglede på backen ved udligningen.


mexes
1753 indlæg.
d. 23/09/18 11:07

Mon ikke Karsdorp er tilbage på onsdag. Florenzi er klart foran i min bog pt. Men med den kommende tætpakket kampprogram så tror jeg helt klart, at vi kommer til at roterer.


asroma87
790 indlæg.
d. 23/09/18 12:04

http://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-128360&menu=news-all


mmmdkRoma
66 indlæg.
d. 23/09/18 13:08

Kun en sejr kan forhindre et Roma, et AS Roma i opløsning, fra at være en klub i frit fald. Jeg kan ikke mindes en dårligere Roma start i mands minde.


Lund
227 indlæg.
d. 23/09/18 13:55

Dagens opstilling.
Olsen; Florenzi, Manolas, Fazio, Marcano; Cristante, De Rossi, Pellegrini; Kluivert, Dzeko, Perotti

EDF giver mig grå hår. Hvorfor i alverden ikke give Dzeko og Fazio en pause. At Fazio spiller er helt helt vildt. Giv nu Pellegrini en chance på backen. Og spil nu for helvede en 4-2-3-1 i stedet for. Det er det absolut eneste, der har fungeret i år.

Jeg kan altså ikke mere EDF. Alt hvad den mand foretager sig virker febrilsk og uden omtanke.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23/09/18 14:41

Mexes: Nej Bologna har ikke scoret - endnu -
nu møder de Fazio så mon ikke Santander og co får hul på bylden idag? :(


Kelevra
1091 indlæg.
d. 23/09/18 14:55

Første gang jeg kan se en hel kamp. Så må I gerne lige vinde, Roma! :D


asroma87
790 indlæg.
d. 23/09/18 15:02

Marcano som back?? WTF

Og Hvorfor starter Pellegrini og Cristante inde og ikke Nzonzi? Meget mærkeligt

EDF sejler rundt jo...


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 23/09/18 15:25

"Og Hvorfor starter Pellegrini og Cristante inde og ikke Nzonzi? Meget mærkeligt

EDF sejler rundt jo..."


Så du har været i Italien og fulgt holdets træning og kender Nzonzis fitness-niveau perfekt til at udelukke sandsynligheden for lidt træthed efter en lang sommer med VM - men at han i stedet er i topform og kan spille fuld tid hver 3-4. dag?


Lamela
1793 indlæg.
d. 23/09/18 15:25

Vi er heldige med ikke at være bagud til Santander & co. Desuden er jeg ikke fan af, vi smider os så nemt ved en hver duel.


Lund
227 indlæg.
d. 23/09/18 15:32

Vi har simpelthen hen brug for at have to deciderede defensive midtbaner og tre mere centrale offensive. Vi giver alt for meget over midten og vil selv alt for gerne ud til kridtstregerne til trods for, at vi ikke kan lægge et indlæg. Vågn op EDF.


asroma87
790 indlæg.
d. 23/09/18 15:33

DanieleTotti: du ved godt Nzonzi næsten ikke spillede en kamp ved VM ikke?

Ud fra det du skriver så skulle Fazio jo også være sparet idag men han spiller da? Og Fazio spillede mere til VM end Nzonzi, så det er da noget værre vrøvl du skriver! Hahahaha

PS totalt enig i Lund!

[Rettet af: asroma87 - 23/09/2018 - 15:34]


asroma87
790 indlæg.
d. 23/09/18 15:39

Bye bye EDF...


Lund
227 indlæg.
d. 23/09/18 15:40

Man er jo ikke en gang overrasket. Sikke noget skrammel igen igen. Få nu for fanden etableret et presspil og få så folk på banen, der gider spille.

[Rettet af: Lund - 23/09/2018 - 15:45]


asroma87
790 indlæg.
d. 23/09/18 15:46

Vi skulle ha beholdt Skorupski!


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 23/09/18 15:49

Nå. Dzeko har åbenbart fået besked på at blive mere i boksen idag, fremfor at trække lige så meget ned i banen som han plejer. Di Francesco har i samme ombæring glemt at fortælle det til resten af holdet, så de kan slå indlæggene til ham..


Kelevra
1091 indlæg.
d. 23/09/18 15:50

Pelle for helvede!

1

Montella9
195 indlæg.
d. 23/09/18 15:51

Ja hvorfor solgt vi ham og Alisson i samme sæson....


Lamela
1793 indlæg.
d. 23/09/18 15:52

Man sad jo og ventede på, det skulle ske. OG så kan vi skulle hellere ikke sætter gaver ind.
Kønsløst hold. Dzeko løber rundt uden energi, Perotti laver 2-3 gode ting og for deeefter at smide bolden væk. Justin prøver os, men han er ret isoleret.

DDR rydder op efter de to kegler på midtbanen.

Og smid nu bare Santander væk, smider rundt som en anden Neymar ved hver duel.

Men hey, vi har da mest possesion...

[Rettet af: Lamela - 23/09/2018 - 15:58]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23/09/18 15:52

Eneste positive efter 1 halvleg må være at vi er 45 min nærmere en fyring af EDF

1

edograpa
0 indlæg.
d. 23/09/18 15:53

Hvordan kan det være, at hver gang jeg skriver, at Roma er et middelmådigt hold med middelmådige spillere, så er der flere af Jer der skriver, at det ikke passer, vi har et udmærket hold, men så snart Roma spiller en kamp, og som det tit er, spiller elendig gang gå fodbold så kritiserer I alle spillere. Sikke noget avl!!!


asroma87
790 indlæg.
d. 23/09/18 15:54

Skal vi vædde med at EDF skifter Nzonzi ind i stedet for Cristante og kampen ender 1-1???

Og Hvorfor helvede spiller Marcano også back? Shit EDF er helt fucked! Hahahah


Lund
227 indlæg.
d. 23/09/18 15:55

Mon ikke EDF har et par taktiske brølere mere i ærmet. Jeg gætter på Santon på VB og Schick som HW...

Den mand har ingen - absolut ingen - taktisk forståelse. Der er intet system - ikke to spillere tænker ens. Mindre holdånd og samarbejde skal man lede længe efter.

Kæft det er trist at være Roma-fan i disse dage...


asroma87
790 indlæg.
d. 23/09/18 15:55

Helt enig edograpa.... fuck noget avl

1

Lund
227 indlæg.
d. 23/09/18 16:02

Vores spillere er ganske gode og med længder bedre end Bologna. Vi har bare en træner, der i den lave ende af kvalitetsspektrummet i serie a, og som lige nu gør alle spillere dårligere. Der er så meget mere i det hold her. Jeg synes stadig ikke, EDF har evnet at stille med de bedste 11 en eneste gang i denne sæson, og det bekymrer mig. For mig at se er vi en god træner, en CB og VB fra at kunne konkurrere med Napoli, men det er selvfølgelig gætværk, men det er MIN fornemmelse.


mmmdkRoma
66 indlæg.
d. 23/09/18 16:07

EDF er det største problem i Roma lige nu. Sommertransferen var samlet set ude af balance i truppens styrke, dvs gode unge spillere købt ind og alt for store profiler solgt uden at erstatte dem med mindst lige så gode spillere.


Lund
227 indlæg.
d. 23/09/18 16:21

Nu må det simpelthen være slut EDF!

Fazios holdånd er ikke til at tage fejl af. - en mand der bare skulle til VM.

[Rettet af: Lund - 23/09/2018 - 16:22]


mmmdkRoma
66 indlæg.
d. 23/09/18 16:27

Lazio slagter det her Roma hold i næste weekend.


Lund
227 indlæg.
d. 23/09/18 16:27

Ud med en spiller, der ikke gider at spille og ind med en anden...


asroma87
790 indlæg.
d. 23/09/18 16:28

Stakkels Schick- rådner op på bænken uden at få en fair chance


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23/09/18 16:29

Dzeko har spillet en stor kamp. Godt at de han træder i karakter og viser vejen for de unge spillere. Hvad mon Schick tænker ?
Han får jo aldrig chancen!

2

Lund
227 indlæg.
d. 23/09/18 16:42

Spillede Kolarov lige bolden hen til en modstander og luntede tilbage ligeglad? Hold nu op. Det siger noget om, hvor vi er som hold.


asroma87
790 indlæg.
d. 23/09/18 16:46

Det var ham eller Perotti, kunne ikke lige se hvem! Det er helt grotesk jo


edograpa
0 indlæg.
d. 23/09/18 16:51

Roma skal være en udviklingsklub for unge talentfulde spillere som efterfølgende kan sælges for gode penge. Når økonomien er til stede så kan man prøve med noget professionel set up. Sådan som det kører nu er det hverken fugl eller fisk.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23/09/18 16:57

1 point over stregen....
Halleluja
Bye Bye EDF!

[Rettet af: Tottithorsen - 23/09/2018 - 16:58]


asroma87
790 indlæg.
d. 23/09/18 17:01

Mamma mia! Ved ikke om EDF fyres nu men hvem skal tage over? Tvivler på Conte og hvem er der så?


JonasS
21 indlæg.
d. 23/09/18 17:03

Ja, det så talent- og ideløst ud. Forstår ikke EdF's tanker med det her hold.

Men havde logik og statistik været i balance idag, havde vi også vundet komfortabelt. Det er altså heller ikke held vi vader i, idag. De har to skud inden for rammerne, og vi har jo så - nul redninger. Vi har selv 18 forsøg, 9 inden for rammen, men Skoropski piller jo det hele.


DeRossi16
350 indlæg.
d. 23/09/18 17:03

Tænker han får frosinone som skal være en sejr og så står og falder det hele med derbyet.
Gider ikke en gang skrive noget på kampen.

Men alligevel - Forza Roma


Lund
227 indlæg.
d. 23/09/18 17:04

Lad os få en fyring allerede i aften, så vi kan komme videre. EDF er ikke manden. Og det siger jeg, selvom jeg anser Conte for urealistisk.

Hent en tysker eller en eller anden, der kan piske noget liv i det her hold.

[Rettet af: Lund - 23/09/2018 - 17:16]


Lamela
1793 indlæg.
d. 23/09/18 17:04

Sidst Roma havde en træner af Contes meritter var ingen ringere end Fabio Don Capello. Tvivler på Roma har råd til ham. Måske Ranieri, klubber kører nok ikke med højt træner budget.

Men noget skal gøres. Spillet er til rotterne, hvis de nu bare viste noget vilje og gejst, så kunne have ondt af dem. Ikke engang.


Kelevra
1091 indlæg.
d. 23/09/18 17:05

Nå. Jeg tænker at De Rossi formentlig kraftigt overvejer at fortsætte sin karriere USA. Manolas vil væk, Ünder bliver solgt til spot pris.

Så kan vi selvfølgelig glæde os over at Fazio og Santon nok skal holde det forsvar! Schick skifter vel tilbage til Sampdoria fordi Roma ikke kan bruge ham. Så kan vi også her glæde os over at vi har Dzeko der kan drible enhver modstander og bomber mål.

Jeg ser allerede frem til næste sæson!

Endnu en glæde - Monchi mener at spillerenes værdi skal være nogenlunde ens. Så de få der ligger i toppen bliver solgt så vi kan hæve bunden - for sådan skaber man en vinder klub på sigt der ikke sælger sine talenter og profiler hvert år.


DeRossi16
350 indlæg.
d. 23/09/18 17:15

Jeg om nogen er negativ over vores start - men, set med positive optimist briller er vi “kun” 5 point efter vores top 4 mål. Gå videre fra gruppe spil i chl., gå all in på Coppa Italia og top 4 i ligaen.


mexes
1753 indlæg.
d. 23/09/18 17:17

EDF bliver ikke fyret efter den her kamp. Det tror jeg ikke. Er rimelig sikker på vi vinder onsdag - med eller uden EDF, men tror først en fyring kommer på tale hvis vi taber i næste weekend også.


Lund
227 indlæg.
d. 23/09/18 17:32

Jeg frygter, at du får ret Mexes. Og jeg frygter, at det kommer til at betyde minimum 2x90 minutter mere med pinligt spil, der ikke er Roma værdigt.


Lund
227 indlæg.
d. 23/09/18 17:39

EDF forsøger at redde sit job. Eusebio Di Francesco complains #ASRoma players "lack fire in the belly" and warns it's not a tactical issue...

EDF en træner skal også kunne motivere sit hold. Og selvfølgelig er den også taktisk helt helt gal. Han lyder som en mand, der tror det er nok at se til, og at tingene vender automatisk. Ud inden det bliver for grimt.

[Rettet af: Lund - 23/09/2018 - 17:41]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23/09/18 17:54

Totti som træner!!

Nej hent en tysker som kan sparke noget disciplin og gejst ind i spillerne.
EDF har tabt kampen i omklædningsrummet.
Så næsten ud som vi gerne ville tabe idag.
Forfærdelig kamp. Gå-fodbold fra værste skuffe. Kan ikke udpege en MOM?
Perotti prøvede i det mindste.

Schick scorede masser af mål op til sæsonen og bliver ikke brugt? Dzeko gider og kan ikke.

1

Lamela
1793 indlæg.
d. 23/09/18 22:04

Ser Frosinone - Juventus.

De står altså godt i defensiven, men det spil Roma leverer for tiden, tvivler jeg på, vi kan få noget med fra den kamp. Beklager, jeg er hamrende nervøs for sæsonen allerede kan være mht. CHL pladserne i september måned. Lazio i weekenden giver hellere ikke meget håb.

Jeg kan virkelig godt lide EDF, men forfanden, han gøre det ikke nemt for en for tiden. Det var det samme, man så i Sassuolo tiden, hvor han havde 1 god sæson med Europa osv., men faldt fra i de andre sæsoner, og præsterede under niveau.

Men, i Sassuolo var han chefen på holdet, spillerne lyttede til ham og gjorde, hvad han sagde. Han var mere fri i Sassuolo, han roterede holdet, som han havde lyst, gav rigtig mange unge spillere chancen.
I Roma er han noget mere tilbageholden, presset er ganskevist større her end i Sassuolo, han tør ikke satse med spillerene og opstillingerne. Han holder sig meget til de større navne, hvor spillere som Schick og Karsdorp dårlig har fået chancerne til at performe.
Det giver ingen mening at forsøge sig med Dzeko, der ikke kan noget for tiden. Hans indblanden i kampene bliver mindre og mindre, hvorfor forsøger han ikke andre spillere, der har mere sult? Vi var bagud 2-0, så vælger han at smide Kolarov ind. Hvad fanden skal man sige til det ?

Roma er gået fra at have ligaen bedste midtbane til at være kæmpe joke. Cristante virker som Gasperini's golden fool, Pellegrini har vist bare ikke niveauet. DDR skal erstattes permanent, men han leverer da. Pastore var usynlig efter indskiftningen.

Fazio's speed bliver udstillet i 2-mands forsvar. Manden kan ikke gøre for han er piv langsom, men det nytter ikke at stå med en linje, når man på forhånd ved, at forsvaret er langsom. Det hjælper ikke Fazio, han er en duel spiller, han skal ikke stå højt og tage løbe duellerne. 3-4-1-2, giv det et forsøg i 3-4 kampe, så den kommer ind under huden på spillerne, en opstilling, der også kompensere for vores elendige defensive evner.

Olsen
Manolas-Fazio-Marcano
Karsdorp/Florenzi-DDR/Nzonzi-Florenzi/Cristante/Pellegrini-Kolarov
Pastore/Perotti
Schick/Justin-Dzeko

Eller en 4-2-3-1 eller bare godt gammeldags 4-4-2
Vi har ikke to 8'er, der kan spille CMs i en 4-3-3.


asroma87
790 indlæg.
d. 24/09/18 08:59

Synes det er en meget svær situation. Selvfølgelig skal EDF fyres hvis han ikke leverer og holdet ikke står bag ham osv osv.

Synes mange af spillerne er faldet markant i niveau, Dzeko, Fazio, Kolarov osv. Der hvor filmen så knækker for mig, er når EDF ikke smider dem en tur på bænken et par kampe og giver de unge chancen. Jeg ved ikke om det er fordi at han er så presset, så han simpelthen ikke tør men på den anden side har han jo intet at tabe. Det samme gælder hans evige tro på 4-3-3, selvom 4-2-3-1 passer bedre og holdet spiller bedre under denne opstilling.

Schick, Pellegrini (VB), Kluivert, Under, Coric (formoder han er et stort talent)

Et hold bestående af dem:

Olsen
Florenzi-Manolas-Marcano-Pellegrini
Nzonzi-De Rossi
Under-Coric-Kluivert
Schick

Så kommer der da lidt ungt blod ind, som kan give noget energi. EDF brugte vist mange unge talenter i Sassuolo men nægter hårdnakket at bruge dem i Roma.

Det næste problem ved en træner fyring nu er, hvem i alverden skal tage over? Nogle snakkede om Giampaolo fra Sampdoria eller Gasperini fra Atalanta (som vist lige har forlænget) Alle de bud synes jeg bare minder meget om EDF løsningen. Hvis vi skal rykke os som klub skulle vi have ansat Ancelotti som træner men ham snuppede Napoli. Så er der Conte men ham tror jeg ikke på at vi kan få og hvem er der så tilbage af kvalitets trænere?

Noget jeg dog ikke er i tvivl om er at EDF's tid i Rom er slut. Frosinone kampen bliver uafgjort, 1-1 eller 0-0 og Lazio tæsker os 3-0 eller 3-1. I min verden skulle EDF være fyret igår eller idag, så en evt. caretaker manager havde haft Frosinone kampen til at teste/sætte holdet op, så holdet var klart til Lazio kampen. Holdets forfatning lige nu ville tabe til et Serie B hold jo og det kan EDF ikke magte at ændre, alle spillerne så jo fuldstændig ligeglade ud igår og det er aldrig et godt tegn.


Montella9
195 indlæg.
d. 24/09/18 10:16

Det er nu man har en chance for at få Conte- grib den! Ellers er der Montella men tror ikke de vil ha ham.
Sousa bliver nævnt, det viser vel bare niveauet hos vores elskede præsident


asroma87
790 indlæg.
d. 24/09/18 10:30

Hahaha Paulo Sousa! Shit hva sker der? Hold da kæft mand.

Lad os håbe EDF får vendt skuden så og tæsker Frosinone og Lazio.


C. Panucci
12 indlæg.
d. 24/09/18 10:36

Conte og Zidane er de trænernavne vi har brug for, men det anser jeg for værende komplet urealistisk. Tilbage står vi med en situation; at hvis EdF bliver fyret, så er der faktisk - lige pt - ikke en bedre træner til at overtage. Sousa, Montella, Prandelli, Ranieri? Nej, vel?!

Jeg håber inderligt på, at EdF mander sig op, ligesom dengang han selv var spiller og opfører sig kaptajnen på skibet. Sæt dem med lad attitude ud - der er intet at tabe, som flere herinde også skriver. Tvært imod, så er der faktisk en hel sæson at vinde!

Olsen/Mirante
Florenzi/Karsdorp - Manolas/Bianda - Marcano/Jesus - Santon/Pellegrini

De Rossi/Nzonzi

Pellegrini/Zaniolo - Pastore/Coric - Cristante

Schick/Perotti - Kluivert/Under


Sofus
1910 indlæg.
d. 24/09/18 11:17

Hvad med Laurent Blanc som træner? Hans fodbold er somregelt riiimelig kedelig, men han har da ihvertfald skaffet resultater de få steder han har været.

Paolo Sousa er godt nok heller ikke lige min kop te.

[Rettet af: Sofus - 24/09/2018 - 11:18]


Denner
432 indlæg.
d. 24/09/18 11:38

Wenger?


Kelevra
1091 indlæg.
d. 24/09/18 12:15

Jeg er ligesom mange af jer sur over EDF og hans manglende nosser angående taktik og spiller valg. Håber virkelig han stepper op.

Når det er sagt så skal det altså også lige siges at Monchi har fjernet tre af vores bedste. To af dem styrede midtbanen. Vi kan ikke forvente at Cristante/Pellegrini bærer den midtbane. Nzonzi er samme spiller som DDR. Altså har EDF mistet to box til box spillere der var afgørende for holdets omstilling.

EDF skal vågne op, men det er i mine øjne ikke primært hans skyld det der sker pt.
Så hjælper det satme heller ikke at tre spillere som skal præstere bare simpelthen ikke gider. Vi kan allesammen deres navne.


mexes
1753 indlæg.
d. 24/09/18 13:12

Jeg siger det, som jeg hele tiden har sagt. EDF skal i min optik kun fyres, hvis vi kan hente en stor trænerkapacitet ind, som virkelig vil sende et signal (Conte, Zidane, Wenger). Ingen ser jeg som særlig realistiske, så lad os give EDF tid, hvis muligheden for en stor træner ikke opstår. Kan kun grine hvis eks. en træner som Sousa hentes ind.
Min største bekymring er dog om EDF har mistet omklædningsrummet og ikke kan vinde det tilbage. Lazio bliver en stor test.

Jeg synes også spillerne bærer en del af ansvaret. Dzeko (som jeg aldrig for alvor har kritiseret) skal steppe op. Det samme skal Kolarov, Fazio, Nzonzi og Cristante.
Vores hold er selvfølgelig bedre end hvad vi ser, men jeg synes ikke man kan forvente mere end en top-4 placering.

[Rettet af: mexes - 24/09/2018 - 13:19]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 25/09/18 09:54

Dzeko forstår at øge sin popularitet blandt os fans!! Klovn.
Tager til et modeshow i Milano mens resten af truppen er i 'ritiro'


mexes
1753 indlæg.
d. 25/09/18 10:31

Beslutningen om ritiro kom først efter Dzeko var taget afsted til det show.

Om han så overhovedet skulle være taget afsted i første omgang med klubbens situation i mente er en helt anden sag.

[Rettet af: mexes - 25/09/2018 - 10:54]


Seneste Nyheder

Empoli - Roma
(06/10/18) 30 0


Roma - Plzen
(02/10/18) 27 0


Derby Della Capitale
(27/09/18) 37 0


Roma v Frosinone
(25/09/18) 39 1


Bologna - Roma
(22/09/18) 59 0


Champions League: Real Madrid - Roma
(18/09/18) 43 1


Roma - Chievo
(16/09/18) 0


Milan v Roma
(31/08/18) 38 0


Optakt: Roma - Atalanta
(26/08/18) 51 4


Optakt: Torino - Roma
(18/08/18) 27 3