Login
Glemt password Opret bruger

Optakt: Torino - Roma

Kategori: Optakt

Kilde: whoscored

Skrevet d. 18/08/18 14:43 af mexes

Serie A er endelig tilbage!
Ikke siden d. 20 maj er der blevet spillet fodbold i verdens smukkeste fodbold turnering, som vender tilbage på skærmen i aften kl. 18:00, hvor Chievo og Juventus åbner ballet i Verona.
Serie A er henover sommeren blevet mange profiler rigere og der venter for alvor en spændende sæson.
Juventus har trukket de helt store overskrifter med købet af Cristiano Ronaldo, som i juli blev hentet ind for omkring 112 mio €. Men ikke kun i Juventus er der blevet handlet godt ind. Roma og Inter har tilsvarende haft et travlt vindue. I Napoli er Sarri blevet erstattet af Carlo Ancelotti, mens der er været meget stille på transferfronten.

I korte træk kan sommerens transfervindue for top-4-holdene opsummeres her:

Juventus:
IND: Perin, Emre Can, Joao Cancelo, Bonucci, Ronaldo
UD: Höwedes, Lichtsteiner, Asamoah, Buffon, Caldara, Higuain, Pjaca, Sturano, Marchisio

Napoli:
IND: Verdi, Inglese, Maksimovic, Fabian Ruiz, Ospina
UD: Duvan Zapata, Reina, Jorginho

Inter:
IND: Nainggolan, Politano, De Vrij, Asamoah, Lautaro Martinez, Vrsaljko, Keita Baldé
UD: Kondogbia, Santon, Zaniolo, Dodo, Nagatomo, Èder, Cancelo, Joao Mario

Roma:
IND: Coric, Marcano, Kluivert, Mirante, Pastore, Santon, Zaniolo, Bianda, Fuzato, Olsen, Nzonzi, Crisante
UD: Lobont, Tumminello, Skorupski, Nainggolan, Alisson, Peres, Antonucci, Gerson, Defrel, Verde, Capradossi, Sadiq

En personlig holdning er, at Inter suverænt må siges, at have haft det bedste vindue, mens Napoli er den store taber. Juventus og Roma er også blevet styrket henover sommeren. Jeg tror, at Juventus genvinder titlen, mens Roma og Inter vil kæmpe om de resterende medaljer. Jeg tror ydermere, at Napoli får det svært i år. Sarri afgangen vil kunne mærkes.

Hvis man kigger på de forskellige bet-hjemmesider, så er Juventus også storfavoritter til at genvinde titlen, mens Inter er næstefavorit og Roma og Napoli deles om at være 3. Favoritten.

Men nok om det generelle billede. Lad os snakke Torino-Roma!

Romas sæson sparkes igang søndag kl. 18:00 på det olympiske stadion i Torino.
Torino ude er historisk set en svær opgave for Roma, hvor det dog i den seneste sæson blev til en 1-0 sejr til romerne, da Kolarov direkte på frispark afgjorde kampen i det 69’ minut. Det bliver en svær åbningskamp, hvor Roma dog er favoritter til at hive de 3 point med hjem til den Evige Stad.

Torino, med Mazzarri i spidsen, formåede at holde på deres helt store stjerne, Andrea Belotti, som igennem hele sommeren har været rygtet væk – især Napoli forsøgte at hente ”Il Gallo”, men prisen var for høj.

Lidt fun fact:

- Roma under EDF har været meget stabile defensivt på udebane, men også tilsvarende scoret få mål. De sidste 12 udekampe er der blevet scoret under 2,5 mål.

- Roma har holdt Clean Sheets i deres sidste 4 serie A kampe (Skorupski med det seneste)

- Roma er ubesejret i de seneste 11 ude kampe.


Team News:

EDF har på det seneste pressemøde været ude og sige, at Robin Olsen starter i morgen, mens både Perotti og Nzonzi (navnet staves uden apostrof) ikke er med i truppen.
Adem Ljajic er yderst tvivlsom til i morgen, mens Ansaldi har karantæne til kampen.

Bud på opstillingerne:

Roma 4-3-3
Olsen
Florenzi-Manolas-Fazio-Kolarov
Pastore-De Rossi-Crisante
Ünder-Dzeko-El Shaarawy

Torino 3-5-2
Sirigu
Nkoulou-Izzo-Moretti
Silvestri-Baselli-Rincón-Meite-Berenguer
Belotti-Falque


Jeg er optimistisk og tror på, at vi hiver en smal sejr hjem til Rom. 1-0, ligesom sidste sæson er mit bud.

KOM GERNE MED ET BUD PÅ TOP 4 I KOMMENTARFELTET





3

27 kommentarer


mexes
1753 indlæg.
d. 18/08/18 14:56

Det skal selvfølgelig lige tilføjes, at Torino igår hentede Simone Zaza hjem til Italien. Men af gode grunde, så bliver det selvfølgelig ikke så relevant for kampen imorgen.

Iøvrigt så har Gazzetta dello Sport givet følgende karakterer til holdene for deres transfervindue (0-10):
Juve 9,5
Inter 8,5
Roma 8
Milan 7,5
Lazio 6,5
Napoli 6,5

[Rettet af: mexes - 18/08/2018 - 14:59]


Skytt0
1151 indlæg.
d. 18/08/18 16:51

Napoli, svækket? Det er jeg så absolut ikke enig i!

Ancelotti er IMO en bedre træner en Sarri, godt nok skal han bruge lidt tid til at samle truppen, men ikke noget jeg tror gør Napolis sæson mindre spændene. Derudover er det kun Jorginho som en nævneværdig spiller som de har mistet, ellers har de garderet sig ret godt.
De har også hente Amin Younes og Malcuit, som er to spændene spillere!

Jeg mener helt klart at Roma er den store taber af transfervinduet ift. køb og salg af spillere.
Jovist er der hentet spændene unge kræfter til klubben og et par gode signings i Pastore og Nzonzi. Men frygter at tabet af Nainggolan- og specielt Alisson vil kunne mærkes.

Inters og Juves transfervindue må vel være til et 12-tal, mens AC Milan også scorer højt!

Vi må håbe at vi får en god start, hvilket vil være alfa omega ift. konkurrenterne!

Men Torino er også et hold, der har haft et godt transfervindue + Torino er et svært sted at få point.
Specielt deres offensiv med Niang og Belotti bliver en prøvelse for vores forsvar- og ikke mindst Robin Olsen, som jeg stadig er skeptisk omkring!

Men lad os nu se. Jeg håber ihvertfald på 3 point imorgen, så vi kan starte sæsonen med en god portion selvtillid!


mexes
1753 indlæg.
d. 18/08/18 17:09

Skrev også, at det var en personlig holdning. Jeg synes afgjort, at Napoli har haft et markant dårligere vindue end os, Inter og Juve, hvilket Gazzetta dello Sport, som nævnt, også mener. Sarris form for fodbold er så langt fra Ancelottis - det handler ikke om hvem der nødvendigvis er den bedste træner. Jeg vil så afgjort hellere have Ancelotti end Sarri, som udgangspunkt. Mertens kommer aldrig til at scorer så mange mål igen under Ancelotti, Hamsik er godt på vej op i årene. Callejon er også faldet i niveau. Jorginho er en meget undervurderet spiller og hans tab er større i mine øjne end man lige skulle tro. Så igen, jeg synes klart, at Napoli er svækket overall. Især pga. skiftet i træner og spillestil. Jeg ser dem ende 4, men vil ikke være overrasket hvis de endte under 5-6. Men det må tiden jo vise.

Jeg synes langt fra, at vi er tabere at vinduet - tværtimod. Vi har haft et godt vindue i mine øjne, selvom Juve og Inters selvfølgelig har været endnu stærkere. Jeg forstår ikke helt den generelle Nainggolan bekymring? Radja var da piv-elendig fra start til slut i sidste sæson? Jeg synes helt klart, at vi har en MARKANT bedre midtbane end sidste sæson. Virkelig. Derudover er angrebet og forsvaret begge blevet bredere. Det er kun på målmandsposten, at vi er svækket i min optik.

Men ja, lad os håbe på 3 point og en god start med selvtillid!

[Rettet af: mexes - 18/08/2018 - 17:13]


asroma87
790 indlæg.
d. 19/08/18 07:46

Jeg håber på denne start 11’er:

Olsen

Karsdorp-Fazio-Manolas-Kolarov

Pastore-De Rossi-Strootman

Under-Dzeko-El Shara


Montella9
195 indlæg.
d. 19/08/18 08:51

Vi kommer til at mangle Alisson. Han reddede mange points for os sidste år. Tvivler på Olsen kan det samme


Steiniche88
35 indlæg.
d. 19/08/18 11:00

Hvorfor er Perotti og Nzonzi ikke med?


asroma87
790 indlæg.
d. 19/08/18 11:08

Perotti er vist små skadet og Nzonzi skal lige i form


Lamela
1793 indlæg.
d. 19/08/18 11:48

Jeg kan huske, vi var skuffede sidste sæson sommer efter vinduet var lukket i, da vi ikke havde købt en erstatning for Szecszny og stod tilbage med en relativ ukendt Alisson og Skorupski. Alisson viste sig at være anderledes overraskelse for os. Jeg siger ikke, Rolbin Olsen kommer op på Alissons niveau, men mindre kan også gøre det.
Så, skal vi ikke lige tage den med ro lidt og give lidt til Olsen og Futzao og se, hvor det bærer hen?
Roma har trodsalt en kanon dygtig målmandstræner i staben, ham er jeg hellere interesseret i at beholde end at hente en vildt dyr målmand, der måske ikke slår igennem. Jeg er sikker på, de har mere forstand på målmændene end vi har.


mexes
1753 indlæg.
d. 19/08/18 13:59

Jeg deler også de flestes skeptis, omkring Robin Olsen. Og at sige andet end, at vi er svækket på målmandsposten vil også være utopisk. For selvfølgelig er vi det. Men Alisson er ude og Olsen er kommet ind. Der er ingen grund til at dømme ham før, at han overhovedet har stået en kamp endnu. Han var langt fra mit drømmeønske, men det blev ham og så må vi bakke op ham.
Jeg tror helt klart, at vi kommer til at se den Olsen som stod i Champions League og VM kampene og ikke den målmand, som vi så i sidste efterår i Hobro og Silkeborg.


Kelevra
1091 indlæg.
d. 19/08/18 17:00

God optakt!

1

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 19/08/18 17:19

Roma: Olsen; Florenzi, Manolas, Fazio, Kolarov; Pastore, De Rossi, Strootman; Under, Dzeko, El Shaarawy

2 debutanter.

Forza Roma


ASRMichael
80 indlæg.
d. 19/08/18 18:14

Tak for god optakt :)!!
Men puha jeg syntes jeg har nogen udfordringer med Strive :(


Totti.10
17 indlæg.
d. 19/08/18 18:34

Rigtig god optakt. Strive og chromecast kører upåklageligt.. Kedelig kommentator, lyder som om at spille Fifa. Men fedt at der ingen reklamer er før kampstart. 🤗


Skytt0
1151 indlæg.
d. 19/08/18 18:40

Er det bare mig, eller ser de nye udebanetrøjer lidt lyseblå ud på TV?


Totti.10
17 indlæg.
d. 19/08/18 18:42

Enig skytt0. Præcis det samme her


JonasS
21 indlæg.
d. 19/08/18 19:19

Ja, man sidder jo ikke og tænker at vi som sidste skanse har en levende mur...

1

Elzerbe
11 indlæg.
d. 19/08/18 19:34

Håber snart, at vi får Schick at se!

2

Sofus
1910 indlæg.
d. 19/08/18 19:54

Kluivert ser virkelig spændende ud. Pastore knap så meget, men han skal forhåbentligvis lige spilles ind.

Forza Roma i de sidste 5-10!

PS:
Ikke skyggen af straffe til Falque.

1

[Rettet af: Sofus - 19/08/2018 - 19:55]


Sofus
1910 indlæg.
d. 19/08/18 19:56

NØØØØJ EN KASSE!!!!!

Verdensklasse af Kluivert og Dzeko!!!


asroma87
790 indlæg.
d. 19/08/18 20:06

Fantastisk vigtig sejr i sæsonens første kamp! Så er vi igang!

Godt for moralen med en sejr på så svær en udebane!

Kluivert bliver vanvittig!

1

Romaswag
78 indlæg.
d. 19/08/18 20:06

Vigtig sejr. Robin O spillede sig op. Mange skuffende præstationer. Kluivert, dzeko, Florensi oh Crystante får et bestået. Resten vil jeg ikke kommentere på.

3 point. God søndag :)


Lund
227 indlæg.
d. 19/08/18 20:08

Vigtige 3-point i en kamp der mest af alt lignede gammelt vin på nye flasker. Jeg håber på taktiske og spillemæssige forbedringer. Svært at se, hvad arbejdet over sommeren er gået med umiddelbart. Jeg kan mærke, at jeg kører død i den 4-3-3, hvis der ikke sker noget spillemæssigt - meget afhænger af Pastore og hans rolle.

1

Thinggaard
94 indlæg.
d. 19/08/18 20:11

Den første kamp er altid udfordrende. Se bare Napoli og Juventus i går. Jeg er helt enig i, at spillet var langt fra imponerende, men når det er skrevet, synes jeg stadig vi var det bedste hold i dag. Utrolig vigtigt med tre point og en clean sheet til defensiven. Nu er vi på tavlen!

1

Sofus
1910 indlæg.
d. 19/08/18 20:22

3 point på kontoen og clean sheet - ja tak :) Dzeko og Kluivert i gang, og jeg syntes også Cristante så god ud.

Robin Olsen kludrer på Basellis skud og ser ikke alt for god ud på Falques underkendte mål, men et clean sheet er et clean sheet og han har da også en del fine redninger, som han dog også skal tage.

Nærmest første 60 min syntes jeg var ét stort rod, men 3 point er 3 point og så tager vi den derfra.


Elzerbe
11 indlæg.
d. 19/08/18 21:24

Igen, dejligt med 3 point!
Er jeg den eneste, som glæder mig til, at se Ünder og Kluivert udfordre på hver sin kant!?


mexes
1753 indlæg.
d. 19/08/18 22:05

En åbningskamp er altid svær - en åbningskamp i Torino er rigtig svær.
Fantastisk at vinde - vi spillede ikke til 3 point, hvilket gør sejren endnu sødere.

Robin Olsen spillede nogenlunde - men kunne sagtens allerede have forværret sine mulighed i Rom, hvis han havde 'tabt bolden i målet'. Heldigvis spillede han sig op derfra.

Smukt mål af Dzeko. Godt han kommer igang. Interssant med at EDF har brugt Kluivert flere gange på HW. Måske han bliver den som mest skal udfordre Ünder der? Flot assist.

Fantastisk start.

1

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 19/08/18 22:15

Lækker start. Klassisk første runde kamp hvor spillet ikke var fantastisk.
Men vigtig sejr. Tak til VAR
Kæft et flot mål. Dzeko har udtalt det er i top3 på hans liste

Jeg kørte Strive app via Apple tv og det kørte upåklageligt. Savner dansk kommentator men savnede ikke der snakkes om alt muligt ligegyldigt under kampen såsom boksning og Superliga kampe!!

1

Seneste Nyheder

Champions League: Real Madrid - Roma
(18/09/18) 36 1


Roma - Chievo
(16/09/18) 0


Milan v Roma
(31/08/18) 38 0


Optakt: Roma - Atalanta
(26/08/18) 51 4


Optakt: Torino - Roma
(18/08/18) 27 3


Roma og Liverpool er enige om Alisson
(18/07/18) 30 0


Nainggolan-skilsmissen kommer nærmere
(13/06/18) 10 0


Sky: Roma og Atalanta enige om Cristante
(06/06/18) 11 0


Sassuolo - Roma
(20/05/18) 17 2


Roma - Juventus
(13/05/18) 0