Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Milan

Celebration

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 25/02/18 17:20 af Tottithorsen

Stormøde i serie A mellem Roma som hjemme på Olimpico tager imod gæsterne fra Milan som møder op med stor selvtillid i og med milaneserne er ubesejret i 2018 efter en sløj første halvdel af sæsonen ser det ud til at Gattuso har fået styr på tropperne og kan med en sejr i aften for alvor lugte CL i næste sæson.
Inden kampen i aften er Roma på 5 pladsen med 50 point og Milan har 41 point på 7 pladsen
I midtugens europæiske opgør vandt Milan hjemme 1-0 og aroma tabte som bekendt med 1-2 til Shaktar Donetsk efter giallorossi kontrollerede kampen de første 50 minutter var de sidste 40 minutter groteske at se på med masser af fejl fra de mest rutinerede spillere
Igen var det den unge tyrker, Cengiz Ünder der var på pletten
Noget af et gennembrud Ünder har fået. Et bettingfirma har Ünder som favorit til ballon d'or i 2023 ;)

Roma skal have 3 point i aften for igen at indtage 3 pladsen som pt besættes af Lazio som vandt til eftermiddag med 3-0 ude over Sassuolo og Inter fik lidt ufortjent en sjælden sejr med 2-0 over upåagtede Benevento som følte sig snydt for et straffespark ved stillingen 0-0 hvor VAR ikke blev taget i brug

Lad os håbe VAR får lov til at hvile i aften

En anden der ser ud til at få et hvil er Dzeko som medierne mener startet ude til fordel for Schick

Så de forventede 11:

Allisson
Florenzi Manolas Jesus Kolarov
Strootman Pelligrini
Ünder Ninja SES
Schick






34 kommentarer


asroma87
3064 indlæg.
d. 25/02/18 20:05

Dagens startopstilling:

Alisson
Peres-Manolas-Fazio-Kolarov
Pellegrini-Strootman
Under-Radja-Perotti
Schick

Glæder mig til at se Schick men uha da hvor har vi problemer på den HB. Florenzi er ikke rigtig tilpas på positionen og Peres kan ikke forsvare eller placere sig - det kan Florenzi så heller ikke for den sags skyld. Lad os håbe Rick er den HB vi mangler, lige nu kan det kun blive bedre



Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 25/02/18 21:09

Forstår ikke vores "pres"?? En mand der presser. Håbløst.


asroma87
3064 indlæg.
d. 25/02/18 21:34

Zzzzzzz.... kæft en kedelig lorte kamp


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 25/02/18 21:36

Opvisning i fejlafleveringer men banen er også under al kritik. Knoldet!
Jeg har set bedre i Serie 4!!


edograpa
27 indlæg.
d. 25/02/18 21:45

Det er ikke kun banen. Det er spillerne i den bedste italienske række vi ser. Det er bare pinligt. Ikke overraskende at Italien er ude af VM.


Romaneren
1506 indlæg.
d. 25/02/18 21:48

Fra den positive side: Glimt af kvalitet fra Schick. Og så synes jeg ikke at Milan har haft specielt meget.

Negativt: Fandme ikke meget godt, der kommer fra vores backs (ikke kun Peres, også Kolarov). Det er en kedelig opvisning fra deres side af.

Men altså, HVIS der bliver scoret i den her kamp (...), så ser det da ud til, at det bliver os! 10-1 i skudstatistikken.


Romaneren
1506 indlæg.
d. 25/02/18 21:55

Hæh............ My bad.



59971Cools
686 indlæg.
d. 25/02/18 21:58

Hold kæft en skod indsats indtil videre. 1. Halvleg var bare elendig fodbold en skamplet for italiensk fodbold.
Og så laver vi sådan noget crap til at starte 2. Halvleg.
Jeg håbede lige vi var på vej den rette vej. Men ak...
håber EdF viser noget mod og ændrer noget inden 60. Minut!!


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 25/02/18 22:17

Nederlag her og Napoli næste gang kan cl pladsen være langt væk.
Skammelig indsats.


Lamela
2782 indlæg.
d. 25/02/18 22:20

Hold nu kæft mand.


Romaneren
1506 indlæg.
d. 25/02/18 22:21

Bruno Peres har vel efterhånden opnået at være MOTM for alle hold i denne sæson bortset fra Roma


Daniel-Cumen
136 indlæg.
d. 25/02/18 22:21

Det er så flovt at følge holdet under de Francescos ledelse seriøst. Hvordan skal man nogensinde kunne udvikle sig til et rigtig tophold, hvis man taber til alle sine rivaler på bare 6 mdr? Amid nu den abe på porten for helvede


AndersRoma
998 indlæg.
d. 25/02/18 22:22

SMID HAM NU AD HELVEDE TIL!



Lamela
2782 indlæg.
d. 25/02/18 22:22

Der er virkelig ingen plan med det her hold og spil. Pinlig indsats hele vejen. Undtagen Allison naturligvis.

Roma kunne have spillet denne kamp i 100 år uden at score.


matti92
178 indlæg.
d. 25/02/18 22:23

Er der nogen der kan forklare hvad planen med vores spil er når vi har bolden ?

Jeg kan simpelthen ikke finde noget mønster i det; ingen løb, ingen hurtige afleveringen, intet

Det jo for vildt


asroma87
3064 indlæg.
d. 25/02/18 22:35

EDF’s plan efter Dzekos indskiftning = lange bolde til angriberne

Læg mærke til hvordan alle spillerne er oppe ved Milans felt når backs/forsvarere har bolden. Midtbanen er helt Tom og der er ingen spil igennem midten, kun primitive lange bolde.

EDF er bare ikke god nok!!! Truppen er til sprudlende flydende angrebs fodbold men gang på gang kan vi ikke lave mål. Kom vi så bare frem til chancer? Men det gør vi hellere ikke, kun skud fra distancen og hjørne spark

EDF har smadret al det Spalletti har byggede op sidste år. Det er skrækkeligt at se på at så begrænset han er som træner! Idag kunne enhver da også se at han var gået tilbage til sin elskede 4-3-3 med Strootman som 6’er!

Lad os få Conte til klubben til sommer! Og lad os bede til fodbold guderne om at vores individualister kan skaffe en top 4, for som hold lige nu sejler AS Roma fuldstændigt!


mexes
2514 indlæg.
d. 25/02/18 22:40

Mamma mia...

Det vel kun Alisson, som kan være tilfreds med sig selv efter i aften. Vi er simpelthen så elendige. Vi kunne have tabt 4-0 til et Milan, som jo egentlig ikke spillede specielt fremragende.

Vores helt store problem er altså vores midtbane. De er alle så piv elendige. Jeg kan ikke nævne bare én af Strootman, DDR, Pellegrini og Radja, som har haft en god sæson. De har alle været så ringe. Og det er ikke kun pga. EDF's systemer.

[Rettet af: mexes - 25/02/2018 - 22:40]


edograpa
27 indlæg.
d. 25/02/18 22:42

Totalt uenig. Vi har truppen til placering fra 6 og ned af. Hvor har man fundet disse spillere og den træner? Klubben sejler.


ASRMichael
368 indlæg.
d. 25/02/18 22:43

Spillerne gider ikke engang bruge 2 min på at takke de fans der var mødt op hvilket også resulterede i en pivekoncert!!?
Alt moral og tro på tingene virker slet ikke tilstede lige pt.



Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 25/02/18 22:48

Vi får ikke engang et gult kort?
Utroligt der ikke er nogen der lige saver en Milan spiller over og viser holdet at der skal nosser til.
Jammerligt. Mon ikke EDF har 3 kampe tilbage? Napoli og Shaktar tabes så ryger han ud.
Esben Hansens geniale kommentar; Dzeko har vist hvorfor han startede på bænken idag


asroma87
3064 indlæg.
d. 25/02/18 22:48

Fyr EDF og ansæt Totti som træner og gør DDR som assistent!


Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 25/02/18 22:55

Montella er også snart ledig på markedet igen men han er ikke bedre end EDF.
Få fat i en kapacitet næste gang evt Ancelotti eller Conte


Lamela
2782 indlæg.
d. 25/02/18 22:57

Sikke noget vrøvl. Roma har da selvfølgelig truppen til top-6 og mere end det. Overordnet set har Roma et bedre hold på papiret end Napoli, der ligenu topper. Men, der er noget galt, når ligaen bedste midtbane på papiret og også i efteråret fuldstændig falder sammen hen over vinteren.

Offensiven har udover nogle kampe, været håbløs. Det meste af Romas spil foregår gennem Kolarov, der skal tage lange raids op af kanten og slå den ind eller spille den ind til Ninja/Perotti osv. Roma mangler spillet igennem midten, og højresiden har brilleret i momentvis, lige bortset fra Under’s magic i de sidste par kampe. I dag så han træt ud og var dækket tæt op af Milan.

Jeg sku ondt af de 3 bagerste drenge i Fazio, Manolas og Allison. De redder røven hele tiden, mens offensiven og midtbanen ikke skaber en skid. Holdet spiller ideløst, jeg køber ikke præmissen, Roma mangler en kreatør, for selvsamme hold (med Salah) kunne sagtens fungere sidste år. De skabte helveds mange chancer pr. kamp, så både midtbanen og angriberens kom frem til flere muligheder pr. kamp.

I dag var Ünders afslutning efter 5-min. vel vores bedste chance?


edograpa
27 indlæg.
d. 26/02/18 08:38

Det er helt sort det du skriver. Ingen hold fra de store ligaer (den italienske hører ikke til der) ville købe nogle af nuværende Roma spillere bortset fra Allisson, ikke en gang gratis ville de have dem. Mht. Napoli hold kontra Roma så se bare på tabellen, det behøver ingen kommentar.


Lamela
2782 indlæg.
d. 26/02/18 12:44

Giver ikke meget mening, når en af truppens mest kritiserede spiller var på blokken senest i januar af Chelsea.

Der er kvalitet i truppen og selvfølgelig er spillerne gode nok til top-3/4 i Serie A. Men når manden, der styrer dem ikke er bedre, så giver det lidt så meget mening, og det er ligemeget, hvor gode spillerne er.

Hamilton og Bottas sidder også i samme F1 bil, men det er manden bag rattet og hans kvaliteter der afgør om han vinder eller ej.

Jeg har længe advokeret for EDF, men han har bare ikke niveauet. Det konkludere jeg ikke blot efter nederlagene til Milan eller Shakhtar, men et symptom der har været vist sig siden sæsonstarten. Jeg kan ikke huske mange kampe, hvor spillet har haft en wow effekt på mig. Nederlaget i aftes kom desuden hellere ikke bag på mig. Det er for forudseende, hvad Roma vil gøre, når de angriber, spillere med nogenlunde kvalitet kan nemt afvise vores opspil.

Jeg vil gerne se en stor personlighed overtage posten snart. Suk.



Tottithorsen
4284 indlæg.
d. 26/02/18 13:20

Monchi er fløjet til Boston for at holde møde med Palotta ang holdets elendige form
Præsidenten er iflg medierne 100% bag EDF men revser holdet for det dårlige spil
Stupide amerikaner!!


edograpa
27 indlæg.
d. 26/02/18 14:10

Tag verdens bedste træner og Romas trup og du vil få det samme resultat som EDF har opnået. Det med Chelsea og Dzeko viser bare Chelseas desperation og ikke Dzekos klasse. Hvorfor kommer der ikke klasse spillere til Roma? Fordi de gode spillere vil vinde noget og det er krop umuligt med Roma. Der mangler vindergenet og vindermentalitet, derfor må holdet nøjes med middelmådige spillere.


Sofus
3087 indlæg.
d. 26/02/18 16:45

Vi har spillet én reel god kamp denne her sæson jo (3-0 mod Chelsea). Er bange for at Palotta er for stædig til at indrømme han har lavet en fejl ved at smide Sabatini og Spalletti på porten.


C. Panucci
190 indlæg.
d. 27/02/18 06:54

Nu må I sgu snart holde op. Romas problem er ikke Di Francesco. Problemet er, at ejerne ikke er villige til at poste nok af deres dollers i klubben, til at vi ikke igen-igen-igen-igen er nødt til at sælge de bedste spillere, for at leve op til FFP. Først når vi får stabiliseret økonomien (og dermed kan holde på de bedste spillere)kan vi for alvor spille om mesterskab og europa.. Med de økonomiske udfordringer klubben har - og har haft siden Sensi - så er jeg egentlig ganske imponeret over, at vi stadig kan følge med. Vi kunne sagtens være endt som Genoa, Fiorentina eller lign. Der skal styr på økonomien og det er en langvarig proces (jeg har i hvert fald ikke lyst til at gøre det som Milan/Inter). Til gengæld, så er det alle frustrationerne værd, når vi endelig er tilbage - bare se på Napolis fans ;)


59971Cools
686 indlæg.
d. 27/02/18 10:00

C. Panucci, det er slet ikke fordi jeg er uenig, men det er en svær balance, ejerne kan ikke bare poste dollars i klubben, det afhjælper ikke FFP.
Men hvad hvis vi sammenligner os med Napoli fx?

https://www.forbes.com/teams/napoli/
https://www.forbes.com/teams/as-roma/

Jeg har ikke detaljeret kendskab til gælden udover det ligner Napoli har 0, men vi har større omsætning etc.

Jeg er helt enig i at vi ikke lige spiller med om mesterskabet i den nuværende position. Det tager tid, det nye stadion og at vi kommer af med FFP spøgelset (gamle lejeoptioner etc.), vil gøre vi kan kigge mere frem.
Jeg bliver mega arrig HVER gang vi taber, men jeg kan også godt se at vi halter efter pt. og spørgsmålet er om det faktisk vil være en god ting med et større salg til sommer hvis det gør at FFP er "væk" i denne omgang og vi kan kigge frem.
Under, Alisson etc. håber jeg ikke er salgene, men noget man kan bygge noget positivt op omkring, men hvis de præsterer som de har gjort på det seneste kan de blive svære at holde på.

Jeg glæder mig til det nye stadion er klar og der forhåbentlig kan komme rigtig positive tider til Rom igen!


C. Panucci
190 indlæg.
d. 27/02/18 21:13

Jeg er slet ikke i tvivl om, at tidligere sportsdirektører (måske især Sabatini) har kostet - og koster - klubben kassen. Der var klart nogle gode indkøb, men der var også alt, alt for mange obligations-leje-køb. Altså, køb som vi betaler af på, uden at have fået valuta for pengene. Den tid tror jeg er ovre med Monchi. Det tager vel, så vidt jeg lige husker, sommerens transfervindue og kommende januar med, men så er vi også med ren tavle. Hvilket vi ikke har været siden vi købte Cassano. Det er 15 år siden... Napoli har været helt nede og vende, og egentlig priser jeg mig lykkelig for, at vi faktisk, selvom vi er ved at genopbygge klubben fra bunden, kan kæmpe med om CL-pladserne. Det synes jeg faktisk er ret flot.
EDF skal nok vise sit værd. Jeg synes jeg ser mange gode takter og når først der kommer ro omkring klubben, så tror jeg faktisk der kommer fart på. Og nogle gode, fornuftige indkøb. Berardi linkes vi hele tiden med og han er da unægteligt noget billiger eend sidst eår, grundet Sassuolos ringe sæson. Milan Badelj fra Fiorentina, som ryger på en fri. Bryan Cristante fra Atalanta, som uden tvivl besidder et enormt og kreativt talent. Det skal nok blive godt. Hellere et år mere med neglebidderi og op-og-ned-ture, end et mesterskab i morgen og bankerot i overmorgen!



edograpa
27 indlæg.
d. 28/02/18 13:46

Tænkt bare på de angribere Roma havde før: Totti, Batistuta, Delvecchio, Mancini, Montella, og hvad vi har nu: Dzeko, Perotti,Schick, Under, El Sharawy. Havde Roma bedre økonomi før end den har nu?


asroma87
3064 indlæg.
d. 28/02/18 18:00

http://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-117864&menu=news-all

Juventus med et overskud på 43,3 mio euro

Det må vel være deres eget stadion der spiller en væsentlig faktor i dette?


59971Cools
686 indlæg.
d. 01/03/18 09:25

Ja eget stadion må være væsentligt medvirkende. Men heldigvis da negativ retning det går i? Men året før var vel også der de solgte Pogba, den skæppede jo gevaldigt i kassen :)

Men har de ikke også et par lejeaftaler med købsoption på et par spillere (Douglas Costa mener jeg i hvert fald). Nu kan jeg ikke huske hvad optionen er på ham, men det ville sandsynligvis ændre ovenstående... DOG! Skal man huske at spillere regnskabsmæssigt bliver aktiveret, og dermed vil det ikke påvirke resultatet med hele købssummen.


Seneste Nyheder

AS Roma - Sassuolo
(17/03/24) 23 0


EL: Brighton - AS Roma
(14/03/24) 33 0


Fiorentina - AS Roma
(10/03/24) 72 0


Europa League: AS Roma vs. Brighton
(07/03/24) 14 0


Monza - Roma
(01/03/24) 32 0


Roma vs Torino
(26/02/24) 36 0


EL: Roma - Feyenoord
(22/02/24) 38 1


Frosinone vs AS Roma
(18/02/24) 32 0


EL: Feyenoord vs Rom
(14/02/24) 1


Optakt: AS Roma vs. Inter
(09/02/24) 17 0


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma