Login
Glemt password Opret bruger

Shaktar Donetsk - Roma

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 21/02/18 13:16 af Tottithorsen

8. dels finale i Champions league.
Ukrainske Donetsk tager imod Roma i den første af 2 kampe
Hjemmeholdet har ikke spillet en betydende kamp i 3 måneder pga vinterpause i den hjemlige liga hvorimod romerne endelig er tilbage på sejrssporet efter en lang periode uden de forventede sejre har romerne nu 3 sejre i træk og ser ud til at have fundet formen
EDFs skifte af system til 4-2-3-1 har båret frugt og spillere som Naingollan og Ünder har sprudlet i den nye formation

Donetsk har slået Napoli ud af deres cl gruppe og har også vundet hjemme over Manchester City (B-holdet) så det er bestemt ikke nogen walkover for romerne.

Florenzi er tvivlsom pga et maveonde og det jan betyde Peres får plads i start 11'eren

Forventet startopstilling.

Allisson
Peres Manolas Fazio Kolarov
DDR Strootman
Ünder Naingollan Perotti
Dzeko

Kampen kan ses på il locale eller TV3 Max






44 kommentarer


asroma87
790 indlæg.
d. 21/02/18 13:29

Håber sku ikke Peres starter inde! Så heller bruge Manolas som back.

Peres er simpelthen SÅ dårlig.


59971Cools
471 indlæg.
d. 21/02/18 14:14

Enig med Peres....

Lille detalje, så spillede Shaktar i fredags første ligakamp i 2018, en sikker 5-0'er over et midterhold i ligaen, så ikke meget grundlag men (desværre), en god start for dem.

et kryds i aften vil være et super resultat. Bare 1-1...


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 21/02/18 14:44

Ah det er rigtigt. De fik fremrykket en kamp
Det havde jeg sgu glemt.
Florenzi med diarré er bedre end Peres med alkohol i blodet


mexes
1753 indlæg.
d. 21/02/18 15:15

Haha. Men vi må nok desværre sætte vores lid til Peres i aften. Glæder mig til at se Karsdorp på banen igen. Jeg synes han var en spændende tilføjelse.

Hvis vi kan få point med hjem og scoret et mål eller to, så ser det fornuftigt ud.
Holdet virker klar og fokuseret. Daje!


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/18 17:54

De snakker om, der er -6 grader i Ukraine nu. Det bliver noget af en kold fornøjelse for vores drenge. Det er også egentlig det, jeg frygter mere end Shaktars mange dygtige brassere.


mexes
1753 indlæg.
d. 21/02/18 18:32

Lidt vi tilgengæld kan “varme os på” er, at flere italienske medier mener, at Ale bliver klar til at starte inde i aften!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 21/02/18 19:38

Min forventede holder næsten
Florenzi ind, Peres ud ;)


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/18 21:08

Jeg ryster hvergang Shakhtar nærmer vores mål, de er giftige. Omvendt, så er der massere af plads i deres forsvar. Om vi taber eller spiller X, så skal der scores mod det forsvar. Vi har allerede haft 3 kæmpe chancer.

[Rettet af: Lamela - 21/02/2018 - 21:08]


Anderson
52 indlæg.
d. 21/02/18 21:29

Ja tak, det var dælme vigtigt!! Dzeko som trequartista???


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 21/02/18 21:37

Dzeko ramte den på en sjov måde men den lå helt perfekt. Men vi skulle jo være foran 4-0 v pausen. Dzeko igen den store synder
Men flot disciplineret indsats indtil nu


mexes
1753 indlæg.
d. 21/02/18 21:42

Dzeko skulle have scoret på den store der. Men synes ikke han ligefrem er en stor synder. Men vi spiller fint. Startede lidt sløjt. Florenzis manglende defensive kvaliteter blicer ofte let udstillet, når vi møder et stærkt hold. Kolarov har også været usikker defensivt.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se Schick inde i +30 min i dag, i stedet for Dzeko. Især hvis vi kommer til at køre mere på omstillinger nu


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/18 21:57

Jeg vil ikke smide Shick ind i sådan en kamp.

Mere Defrel.


Håbløst forsvar spil. Skidt af Florenzi.

[Rettet af: Lamela - 21/02/2018 - 21:58]


mexes
1753 indlæg.
d. 21/02/18 21:58

Simpelthen så skidt og totalt unødvendigt!! En lang bold fra deres eget felt ...

Måske det havde været bedre med Peres idag alligevel...


mester
365 indlæg.
d. 21/02/18 21:58

Så er Vi tilbage , snorksover & hvad laver DDR ??


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/18 22:01

1-1 er ikke dårligt, nu skal Roma ikke til at angribe hovedløst og tabe kampen fulstændig.


Flå nu Florenzi Ud! Han er ikke til stede!!!!


Lund
227 indlæg.
d. 21/02/18 22:06

Lav nu en udskiftning i den del af kampen, hvor vi er helt væk. Bryd det her pres. Perotti og Dzeko er begge oplagte kandidater at smide ud.


mexes
1753 indlæg.
d. 21/02/18 22:08

Den højre side sejler rimelig meget.

[Rettet af: mexes - 21/02/2018 - 22:08]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 21/02/18 22:09

Hvordan kan vi spille så 2 forskellige halvlege??


Lund
227 indlæg.
d. 21/02/18 22:09

Vores backs spiller slet ikke på det niveau, de gjorde i starten af sæsonen. Glæder mig til Karsdorp kommer tilbage og giver Florenzi lidt reel konkurrence til den højreback.

[Rettet af: Lund - 21/02/2018 - 22:09]


59971Cools
471 indlæg.
d. 21/02/18 22:13

Sjovt, først da du skriver hans navn nu Lund, så husker jeg at Perotti faktisk er på banen... Ham kan vi vidst godt tage ud...

Men ja ikke Florenzis bedste kamp desværre.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 21/02/18 22:15

Ninja er desværre heller ikke på niveau idag


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/18 22:16

Flo skal ud. Han er ikke nogen Maldini defensivt, men at han var sløj før kampstart, det er tydeligt at se.


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/18 22:16

Puha af et mål. Vågn nu op!!


59971Cools
471 indlæg.
d. 21/02/18 22:18

Hmm, jeg må indrømme jeg er enige med jer der er kritiske overfor EdF i dag!
Lige nu synes jeg sgu det er markant mangel på format ikke at gøre noget når vi har været SÅ elendige før det er for sent...

Der mangler balance på midten og defensiven sejler også..


Lund
227 indlæg.
d. 21/02/18 22:18

Vi spiller for langsomt, når vi er i kontrol og for hurtigt, når vi har brug for at holde lidt i bolden for at afvige presset.

EDF er sgu for reaktionær. Hvorfor skal vi først skifte, når vi har pisset det væk. Kom nu man!

[Rettet af: Lund - 21/02/2018 - 22:19]


mexes
1753 indlæg.
d. 21/02/18 22:18

Synes godt nok det er bittert det her.
Ikke spor ufortjent. Men vi smider bare kampen helt uden grund. Hvis de ikke havde fået det latterlige mål (latterlig elendigt af os) så havde vi haft en helt anden tro på tingene.


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/18 22:25

DDR skal ud. Pelle ind. Han er ved at være godt gammeldags træt nu.


Lund
227 indlæg.
d. 21/02/18 22:31

Bruno Peres pisser bolden væk på sidste fjerde del af egen bane og lunter tilbage og undskylder. Jeg er ligeglad med om Florenzi har tyndskid og har været helt væk. Det der gider jeg ikke se på.

Kæft vi har spillet en rædderlig anden halvleg og Dzeko-misseren ser ud til ingen ende tag. Hvordan i alverden kan den mand få 90 minutter kamp efter kamp? Han har haft én god aktion i HELE kampen. Resten har enten været det mindste man kunne forvente eller direkte frygteligt. Nøj hvor efterlader det mig sur.

Brugbart resultat - frygteligt indsats igen.

[Rettet af: Lund - 21/02/2018 - 22:32]


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/18 22:37

Hjernedødt Taison ikke får rødt der.


mexes
1753 indlæg.
d. 21/02/18 22:38

Kan taison få karantæne efterfølgende?

Haha Peres laver en Alisson


mexes
1753 indlæg.
d. 21/02/18 22:39

Jeg er såååå hamrende sur. Det simpelthen bare ikke i orden, den indsats.

Alle spillere burde betale alle de medrejsende fans tur, samt deres månedsløn til Alisson. Puha det simpelthen ikke i orden

Det ENESTE positive er, at vi jo reelt set burde have tabt 4-1. Så på den måde kan vi ikke være andet end glade for resultatet, som må siges at være relativt dårligt.

Men det kan selvfølgelig vendes, trods alt.

[Rettet af: mexes - 21/02/2018 - 22:41]


Lund
227 indlæg.
d. 21/02/18 22:40

Jeg er fattig for ord. Den her anden halvleg er noget af det grimmest og mest uduelige, jeg har set længe. Det siger i øvrigt ikke så lidt i Romas tilfælde - desværre.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 21/02/18 22:42

EDF er heller ikke uskyldig. Hvorfor går der så lang tid før han skifter ud?
Alle kunne jo se vi blev kørt over??
Taison bør få karantæne for den sviner
Ved ikke om det er muligt?


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/18 22:43

Dommeren og hellere ikke linjedommeren (åbenbart) så albuen. Så Uefa kan vel sagtens taksere det til en karantæne. Hvis de tør? For den er da klokkeklar.


asroma87
790 indlæg.
d. 21/02/18 22:43

Shit der var motorvej i vores højre side! Flot taktisk setup af Shakhtar! Vi har virkelig brug for en rendyrket HB som kan forsvare! Darmian for eksempel?

Vores 2. Halvleg undrer mig ikke så meget mere. Synes vi har set utallige kampe igennem historien hvor vi går ned i 2. Halvleg og bliver bange.

DDR ser gammel ud og Dzeko virker fuldstændig mentalt fraværende! Kunne have været fedt med Pellegrini i stedet for DDR og Schick i stedet for Dzeko. Radja var da også fuldstændig usynlig idag.

Det bliver ikke sjovt i retur kampen, når Shakthar har flere turneringskampe i benene.

[Rettet af: asroma87 - 21/02/2018 - 22:47]


mexes
1753 indlæg.
d. 21/02/18 22:46

Jeg satte også lige 50 kr på at Shaktar ville vende det i anden halvleg til odds 9.5, men havde slet ikke set, at vi ikke blive kørt sådan over.

Håber virkelig Taisson får karantæne. Ikke pga vores chancer, men hold nu op en sviner. Det niveau kan DDR jo næsten ikke engang være med på.


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/18 22:47

Det der 2.halvleg var komplet kollaps. Men, det var mest midtbanen, der var væk i 2.halvleg. Hverken Strootman eller DDR fik fat i noget. Ja, Flo var lort i dag, Dzeko brænder en 1/2 direktør. Men, midtbanens forsvinden påvirkede resten af holdet. Pelle burde være smidt ind, da det stod 1-1. Shakhtar havde intet før 1-1 målet. Det var først efter målet, Roma kollapsede.

Når ja, havde glemt at Radja også var på banen. Shit en offday.

[Rettet af: Lamela - 21/02/2018 - 22:49]


mexes
1753 indlæg.
d. 21/02/18 22:51

Enig. Strootman og Radja biddragee jo med nul og niks! DDR skal være lidt mere usynlig i hans rolle. Vi satte desværre Shaktar igang. Men deres 1. Halvleg var tilgengæld også langt under niveau.

Vi skal have opbygget et momentum i de kommende kampe nu før, at jeg skal tro på det


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/18 22:57

Strootman begik os det stupide frispark foran egen felt. Der var skærmet af, der var opbakning, de kunne maksimalt have fået et skud langt udefra. I stedet vælger vi at dele gaver ud.

Desuden, Florenzi forsøg på clearing ved målet, viser bare manden ikke er en forsvars spiller. Det var lidt af en uriaspost for ham i aften, oven i købet med hans roskildesyge.

Er der ikke en primavera med nogenlunde forsvars evne, vi kan bruge på den HB i stedet?


Lamela
1793 indlæg.
d. 21/02/18 23:17

After the equaliser, I should’ve substituted half the team… Shakhtar are very dangerous when attacking, we knew that, but it was our play that was the problem with too many mistakes and our passing was not at all clean.

Lol. Du gjorde intet?


DeRossi16
350 indlæg.
d. 22/02/18 07:18

Wauv hvor er jeg splittet! Så flot en første halvleg, hvor vi river dem rundt.. og så SÅ skod en anden?
Desværre, så er DDR langt fra fordums tid. Selvom mit Roma hjerte bløder, så er han sku på sidste kapitel!

Er jeg den eneste som tænker: “Hm, hvis vi ryger ud nu - undgår vi en slagtning i en evt. Næste runde”.
Overvej det Roma mandskab møde City, PSG, Real, Barca! Christ man..

Og så drøn ærgeligt at se radja, florenzi, strootman leverer så styg en performance! Næsten pinligt man skal takke Peres for hans redning.


Suk!


asroma87
790 indlæg.
d. 22/02/18 11:17

Haha ja det er virkelig bekymrende at man overvejer om det ikke er ok at ryge ud til Shakhtar nu her, for at undgå at blive slagtet i næste runde.

Men sådan har det desværre været i mange år i Roma. Vi har bare ikke den historiske ballast som de andre tophold i Europa har. Derudover har der altid været et eller andet mentalt galt med spillerne synes jeg. Det er som om at de ikke tør tro på sig selv og kommer i tvivl når de for eksempel i går spiller en godkendt første halvleg og fører med 0-1.

Et andet eksempel er kampene mod Porto sidste år eller hvornår det var, hvor vi spiller om kvalifikation til CL gruppespillet. Her kan jeg huske at holdet også bare brænder totalt sammen. Tror vi fik 3 røde kort i de 2 kampe vi spillede imod Porto dengang og måtte nøjes med EL.

Hvad der er løsningen aner jeg virkelig ikke


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 22/02/18 13:59

Romas evige problem. Som nat og dag.
Hvornår lærer vi at spille godt i 90 sammenhængende minutter?


Lamela
1793 indlæg.
d. 13/03/18 16:50

Laver du en ny optakt, eller kører vi bare videre med denne?


Seneste Nyheder

Sassuolo - Roma
(20/05/18) 17 2


Roma - Juventus
(13/05/18) 0


Cagliari - Roma
(06/05/18) 0


Roma - Liverpool
(02/05/18) 34 0


Roma - Chievo
(28/04/18) 1


Liverpool - Roma
(24/04/18) 43 2


SPAL - Roma
(21/04/18) 12 0


Roma - Genoa
(18/04/18) 13 0


Lazio - Roma
(15/04/18) 0


Roma - Barcelona
(10/04/18) 35 0