Login
Glemt password Opret bruger

Sampdoria v Roma

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 24/01/18 15:59 af Tottithorsen

Roma skal endelig spille den udsatte kamp fra runde 3 (?) som er svær udekamp i Genoa mod Sampdoria som har været særdeles stærke hjemme i denne sæson. Senest vandt de 3-1 over Fiorentina på 3 mål af den evig unge Quagliarella som dog meldes småskadet og er tvivlsom til aftenens kamp.
Roma er tvunget til at hente 3 point for at hænge på Lazio som pt. besidder 3. pladsen og tromler derudaf. Det gør ondt at se på tabellen hvor de evige rivaler ligger over os og bomber masser af mål ind. De har en velsmurt maskine som fungerer super godt offensivt. Modsat Roma som har mere end svært ved at finde vej til netmaskerne. En af dem der har ramt målet i denne sæson er vores bosniske ven, Dzeko, som formentlig ikke er at finde i truppen pga. hans forventede skifte til Chelsea som iflg. medierne falder på plads i morgen.
Med i flyet sidder Emerson som allerede har accepteret handlen.

Rygterne sender Aleixis Vidal og Carrasco til Roma!!

Bliver mere end spændende at følge den sidste uge af transfervinduet. Lad os håbe på Monchi tryller.

EDF forventes at stille med følgende 11:

Alisson

Florenzi Manolas Fazio Kolarov

Strootman Pellegrini

Defrel Schick Nainggolan

Kampen vises på Il locale og på tv...

Forza ROMA






41 kommentarer


Sofus
1910 indlæg.
d. 24/01/18 17:21

Starter vi kun med 10 mand ? ;-)


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/18 19:04

Ja EDF plan for at forvirre modstanderen

Nå vi stiller alligevel med 11 fra start

Roma: Alisson; Florenzi, Manolas, Fazio, Kolarov; Pellegrini, Strootman, Nainggolan; Under, Dzeko, Defrel

Roma bench: Skorupski, Lobont, Juan Jesus, Moreno, Peres, Nura, Antonucci, Emerson, Schick, Gerson

[Rettet af: Tottithorsen - 24/01/2018 - 20:03]


asroma87
790 indlæg.
d. 24/01/18 19:57

Dagens opstilling:

Alisson
Florenzi-Fazio-Manolas-Kolarov
Pellegrini-Strootman-Radja
Under-Dzeko(WTF)-Defrel(dobbelt WTF)

Jeg bliver fandme mere og mere træt af EDF

Hvorfor starter han gang på gang med Dzeko, når manden spiller af helvedes til! Vi kan ikke lave mål men Hey, vi fastholder sgu vores angriber! Brug dog Schick! Og hvorfor starter Gerson heller ikke inde??!

EDF er gået full Retard idag! Et angreb med Under-Dzeko-Defrel? Jesus Fucking Christ mand... Gerson-Schick-Shara! Det skulle være vores angreb

Jeg er sgu bange for at vi løber ind i et nederlag idag! Med den uro der er omkring holdet og holdets dårlige form for tiden + uroen om spiller salg/køb!


Lund
227 indlæg.
d. 24/01/18 20:02

SES er småskadet men kampen i dag viser endnu en gang, hvordan EDF kniber sig fast til sin 4-3-3, selv når det ikke giver mening. Det lægger uden for enhver tvivl, at en 4-2-3-1 vil være bedst på en dag, hvor vores to primære fløje er ude!

Defrel åh gud....


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/18 20:04

Hvad skriver i når vi har vundet 4-1?


Lund
227 indlæg.
d. 24/01/18 20:10

Tænk at EDF lader Dzeko starte - manden er vel næppe en del af holdet om 48 timer - hvor ligger den ukoncentrerede bosniers fokus mon? Er det en forudsætning for at være Roma træner, at man skal have hovedet under armen i ny og næ?


Lund
227 indlæg.
d. 24/01/18 20:14

At vi i så fald har spillet godt, og EDF havde held med sin taktik. Hvordan havde du stillet op? Havde du foretrukket en angriber, der er på vej ud og to fløje med mål i støvlerne som Defrel og Cengiz. Come on - lad folk undres. Det sejler jo det her både organisatorisk og sportsligt. Træneren og sportsdirektøren er i åben uenighed om, hvordan truppen skal se ud og kæmper en åben kamp med hinanden - svært at se, hvordan man ellers skal fortolke Dzekos startplads i dag.


mexes
1753 indlæg.
d. 24/01/18 20:20

tvivler ikke et sekund på at Dzeko vil give alt for Roma selvom han skulle skifte imorgen.
Vi vinder idag og Dzeko scorer!

Forza Edin!

[Rettet af: mexes - 24/01/2018 - 20:20]


asroma87
790 indlæg.
d. 24/01/18 20:26

Lad os håbe...

Tid til at bede til fodbold guderne


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/18 20:35

Ünder scorer idag. Dzeko én og Ninja 2
4-1


Lamela
1793 indlæg.
d. 24/01/18 20:47

Jeg ved ikke, hvor jeg skal begynde. Men forventer ikke Roma point til at starte med. Så, kan kun blive overrasket.


Kasper Hørlyck
163 indlæg.
d. 24/01/18 20:57

Fantastisk start.. Længe siden jeg har set dem se så sultne ud. Ja nærmest de bedste minutter over mange kampe?


Lamela
1793 indlæg.
d. 24/01/18 20:59

Har os loge Tweetet, at det er vores bedste 5-10 i de seneste 7-8 kampe.

Afslutningerne mangler. Men dejlig agressiv og let offensiv spil.

Straffe?

[Rettet af: Lamela - 24/01/2018 - 21:00]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/18 21:04

Nej bold til hånd. Dzeko burde gave scoret på ünders skarpe indlæg

1

Lamela
1793 indlæg.
d. 24/01/18 21:20

Opstillingen ligner nu mere end 4-2-3-1, hvilket giver mening, med tanke på Ninjas spil ligner noget for sidste sæson.

Men puha, 2-3 gange har vi smidt bolden væk tæt på målet.

[Rettet af: Lamela - 24/01/2018 - 21:21]


Lamela
1793 indlæg.
d. 24/01/18 21:34

Der er jo fuckkng korrupt. Lorte land


59971Cools
471 indlæg.
d. 24/01/18 21:36

Odds 4,33 er jo en gave....... ;)


Kasper Hørlyck
163 indlæg.
d. 24/01/18 21:36

Jamen det er jo typisk når vi spiller godt fremad, men vi brænder selvfølgelig på alt alligevel ;) At vi så ikke lige er heldige for tiden, tjaa.. Men klamt der ikke bliver dømt frispark på Strootman inden.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/18 21:38

VAR skal bruges med det samme. Ikke 3 minutter senere. Hader det video lort
Mange domme imod os.
Roma slutter næppe med 11 på banen


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/18 21:40

Man tipper sgu da ikke imod sit hold!!


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/18 21:47

Havde Strootman fået frispark ville det ikke være muligt at tildele et straffe til Sampdoria?? Er ikke helt skarp i de VAR regler


59971Cools
471 indlæg.
d. 24/01/18 21:49

Jeg spiller stort set altid imod :)

Men ja jeg er godt nok ikke fan af de VAR regler.....


Lamela
1793 indlæg.
d. 24/01/18 21:55

Var bruges kun på frispark, hvis det kan medfører til et rødtkort.

Desuden, hvordan kan der der dømmes straffe på den? Kolarov skal vel spille uden arm?


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/18 21:56

EDF sætter vel Peres ind om lidt :)


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/18 22:07

Jeg mente havde vi fået det frispark til Strootman som der var kunne dommeren ikke bruge VAR på Kolarov situationen ?


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/18 22:11

100 meter mellem kæderne og ingen struktur.
Hvad fanden sker der. Send EDF til London hvor han kan åbne en brille forretning


Lamela
1793 indlæg.
d. 24/01/18 22:11

Stroot frispark skulle være dømt på stedet, han kan ikke gå tilbage med var på den.


asromadk
3083 indlæg.
d. 24/01/18 22:19

Jo, han havde. Men spillerne mener jo, at chancen i venstre side, som siden fører til indlægget hvor Kolarov-situationen opstår, aldrig var opstået, hvis Stroot havde fået frispark.


Jeg har ikke været meget aktiv, og har vitterlig ikke mange ord. Det er lidt hovedrystende, det som klubben foretager sig pt.

De fleste har været inde på det, Peres, Defrel. Det er bare hovedrystende.

Frem for alt mangler holdet selvtillid og det, at man står som en enhed og hæver niveauet sammen.

Hovedrystende. Man skal ikke være særlig fodboldklub for at se hvor vigtig Salah var for holdet. Hovedrystende at han erstattes af Under og Defrel, som jeg begge ikke har noget imod. Men det er bare en useriøs måde at erstatte Salah på.

Emerson til Chelsea er hovedrystende. Alle kan jo se at Kolarov er igang med at lave en 'Maicon'. Blæsende godt igang, men er jo på ingen måde en mand som kan løfte AS Roma igennem så meget som én sæson. Det er mere som at tage en lækker russisk vodka imod tømmermænd. Det er meget fedt, men man kommer jo ikke for alvor videre. Her er det en skandale, intet mindre, at man sælger Emerson, som jo på alle måder var manden, som langt om længe gav klubben håber om at have en verdensklasse back.
- Nu laver man en 'Salah'. God handel, bla bla. Men alle kan jo se, hvor vild han kan blive, og med de priser som florerer, så ender han jo pludselig i Real Madrid om 3 år for 100 mio euro efter at have været medvirkende til sportslig succes i Chelsea. Og så står Roma igen igen som 3.led, hvor man nærmere minder om Samdoria end om Chelsea.

Alisson. Han er for vild - klubbens bedste set over hele sæsonen, sådan som den har forløbet sig. Så han ryger vel også snart.

Peres. Ingen ord. Giv Nura chancen i det mindste og tab pga. brugen af et par unge spillere, som skal køres i stilling.. Her savner jeg næsten RG, som lignede en mand der var ved at få skabt noget der mindede om et reelt generationsskifte, hvor han pludselig gav fx Sadiq chancen - med succes.

Tilbage til start, og Edf fyres vel også engang i Marts. Desværre.




Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/18 22:21

Flot Dzeko. Står i vejen for de andre også!!!


Lund
227 indlæg.
d. 24/01/18 22:24

Nu har EDF sgu tabt sutten helt. Er han klar over, at han har Gerson siddende derude?

Monchi er en bedre mand for Roma på nuværende tidspunkt end EDF. Det var også ham, der insisterede på Defrel. Jeg kan egentlig godt lide tanken om ham, men de dumme beslutninger hober sig op. Lad os få skippet 2 mand til Chelsea og lad Monchi trylle - det her er ikke et hold, der kommer i nærheden af noget som helst.


asromadk
3083 indlæg.
d. 24/01/18 22:31

Det vigtigste er, at man holder fast i EdF. Om man så ikke kommer i CHL. Man er simpelthen nødt til at holde op med at skifte træner. Når nu man ikke kan have de økonomiske armbevægelser som de helt store, så skal en træner i klubben have muligheden for at skabe en trup, i fællesskab med Monchi selvfølgelig.

Tror det er vigtigt at klubben får erkendt dette. Lige nu. Hurtigst muligt. Man er nødt til at have den yderste CHL kval plads som målsætning, uden at det skal være en ultimativ af slagsen, og så skal EdF have lov til at arbejde med truppen i adskillige år. Når spillerne også forstår dette - at træneren bliver og at de ikke skal føle sig vigtigere end denne - så er jeg sikker på, at man kan få skabt en på sigt stærk trup.

Man må ikke begynde at vakle nu!

1

asromadk
3083 indlæg.
d. 24/01/18 22:37

Fucking Mirko Antonucci!!


Lamela
1793 indlæg.
d. 24/01/18 22:39

Flot indlæg af Antenucci, når et indlæg er godt, så er Dzeko er der!

[Rettet af: Lamela - 24/01/2018 - 22:50]


asroma87
790 indlæg.
d. 24/01/18 22:45

Asromadk

Jeg er komplet uenig...

Jeg mener aldrig Roma kommer til at vinde noget uden en top træner!

Og vi kommer da aldrig til at skabe en trup når vi sælger de bedste spillere hele tiden! Roma not a supermarket udtalte Monchi i sommers... yeah right


Lamela
1793 indlæg.
d. 24/01/18 22:50

Sidst da vi havde en toptræner, blev han “forced” ud af klubben. Før Spaletti, skal vi vel tilbage til Don Capello. Jeg holder stadig på EDF, han skal have 1,5 år mere. Men, han skal lade være med at være stædig shit.


mexes
1753 indlæg.
d. 24/01/18 22:52

Jeg ved sgu ikke hvad jeg skal sige nu efter vi alligevel fik udlignet.

Denne ude kamp mod Doria isoleret set giver jo nu pludselig flere point til os, end sidste års flotte sæson under Spalletti. Det jeg mener er, at resultatet ikke er så dårlig endda - slet ikke efter måden den skete og vores præstation.

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige til vores træner situation. Hvis spillerne tror på ham, hans ideer og respektere ham, så skal vi ikke fyre EDF. Men det klart, hvis det ikke er tilfældet, så vil det aldrig gå godt. Jeg synes stadig også, at EDF skal være vores træner, men jeg har stadig en lille svaghed for tanken om Ancelotti, som Roma træner.

Schick synes jeg gjorde det godt i dag. Tydeligt at han besidder enorme tekniske kvaliteter. Håber vi kan få det ud af ham.


Lamela
1793 indlæg.
d. 24/01/18 22:53

Så er Monchi da en idiot, når han melder ud, at i alle klubben er til salg. Napoli gjorde det modsatte og sagde, ingen er til salg. Der er ingen grund til at gøre truppen mere urolig, end den er i forvejen.


asroma87
790 indlæg.
d. 24/01/18 23:01

Roma er i øjeblikket 13 point bag efter Napoli på 1. Pladsen og 5 point efter Lazio...

Jeg tror desværre vi ender uden for top 4 i år. Inter som vi nok skal konkurrere imod har hentet Rafinha og Lisandro Lopez

Det ser sku sort ud i øjeblikket!

Monchi udtaler her til aften at Chelseas bud på Dzeko ikke er godt nok! Så det er nok kun Emerson der ryger. Endnu engang viser Monchi hvorfor han er blevet ansat - for at tjene penge til klubben. Køb billige spillere med udviklings potentiale og sælg dem med profit efter et par år


asromadk
3083 indlæg.
d. 24/01/18 23:01

Well.

Jeg er ligeglad om træneren hedder Mourinho, Ancelotti, Ståle eller Casper Christensen, så længe man snart tager sig sammen og accepterer, at man ikke kan skabe noget (og forandre klubben for alvor sportsligt), før man accepterer det sure med det søde.

Jeg er ham den irriterende, som holdt på RG til det sidste. Det samme kommer jeg til at gøre med EdF. Først og fremmest fordi, jeg godt kunne tænke mig at opleve AS Roma som en klub, hvor træneren spiller en stor, vigtig og afgørende rolle over længere tid. Et sted, hvor man kan tænke tilbage på at træneren engang var ved at blive fyret, men hvor det da gudskelov ikke fik lov til at ske (Sir Alex Ferguson, vil være min evige reference her).


Mht. spillere - enig. Salah, skandale. Paredes, skandale. Emerson, Dzeko, skandale. Dzeko kunne måske skydes afsted for 30 mio euro, men det tvivler jeg på Chelsea ville betale, hvis de ikke også fik Emerson med i handlen.

- Men netop derfor er det vigtigt, at man ikke tror man kan hente Ancelotti ind, og så pludselig er vi mestre i 2019/20, 2020/21 og 2021/22. Hvad får dig til at tro, at Ancelotti er så meget bedre end EdF til at håndtere at skulle miste sine bedste spillere hver gang disse præsterer..

Men okay - lidt selvmodsigende - jeg gad godt se Ancelotti i AS Roma. Men man kan ikke få det hele, og vigtigst af alt må man sku holde fast i det man sætter i gang.

Ville jeg skifte EdF ud lige nu med Ancelotti på en uopsigelig 10-årig kontrakt ? - Ja. Men det er jo bare værtshus-snak og fri tænkning.

Tror jeg man ville få relativ større succes over de næste 5 år ved at fyre EdF uden at klar idé om, hvad man så ville?
- Nej.






2

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24/01/18 23:32

Enig i at Kolarov er ved at lave en Maicon
Gassen er gået af ballonen
Behold Emerson for enhver pris.
Tror ikke på Dzeko bliver solgt. Der er uenighed om kontraktens længde da Chelsea ikke vil tilbyde mere end 1.5 år og derfor tvivler Dzeko. Det sker åbenbart for dzeko udenfor og på banen !


Lamela
1793 indlæg.
d. 25/01/18 01:22

Nu er Dzeko ikke Romas problem, det er derimod spillet, der slet ikke fungere. Idag de første 10 minutter var noget af det bedste, Roma havde spillet i de sidste 10 kampe, altså lige indtil det sidste 1/3 af banen. Hvor hverken, Under, Defrel, Kolarov eller Ninja kunne give ham noget, han kunne arbejde med. Jeg er da enig i, der er kæmpe potentiale i Shick. Men, Shick kan ikke tværes ud i kampe, hvor tingene ikke kører, så knægten ikke får noget selvtillid. Vi skulle have implementeret ham i vores gode periode, hvor han desværre var ude med en skade.

Juves succes rate med talenter skyldes, at de ikke bare bliver smidt i kampe for at blive brugt, de bliver sluset ind stille og rolig. Selv Bernadeschi havde haft det svært i Roma, i vores forfatning nu.

Kolarov har i de seneste 3-4 kampe vist nedadgående formkurve, det vil kun være på sin ret, hvis Emersom kunne tage fast over for ham, så Kolarov kunne agere back-uppen. I dag, kom der meget lidt offensivt fra hans side.

Sampdoria var pænt ordinære i dag, uden dommeren imbecile beslutning, havde de ikke scoret, dem de var tæt på havde Alisson ret godt styr på. Forsvaret er stabilt, det skal der ikke pilles ved. En offensiv kreatør, der ikke nødvendigvis skal være en 10'er, men wing eller et eller andet, der kan åbne spillet og kæder der står lavt er at foretrække.

Jeg er ret sikker på, skuden vender i næste kamp mod netop Samp. Vi kommer til at køre dem over.

4-2-3-1 igen, så skal det komme nok. Defrel må gerne tage til Watford, hvis det betyder at vi kan hente en wing ind.

[Rettet af: Lamela - 25/01/2018 - 01:23]


Seneste Nyheder

Cagliari v Roma
(08/12/18) 14 1


Champions League: Roma - Real Madrid
(26/11/18) 18 0


Nyt stamsted i København !
(15/11/18) 0


Fiorentina v Roma
(03/11/18) 34 0


Roma - CSKA Moskva
(23/10/18) 27 0


Empoli - Roma
(06/10/18) 30 0


Roma - Plzen
(02/10/18) 27 0


Derby Della Capitale
(27/09/18) 37 0


Roma v Frosinone
(25/09/18) 39 1


Bologna - Roma
(22/09/18) 59 0