Login
Glemt password Opret bruger

Optakt: Qarabag-AS Roma

Kategori: Optakt

Kilde: Søren Weikop

Skrevet d. 26/09/17 18:36 af Wør3n

Onsdag aften er det tid igen. Klokken 18 dansk tid, fløjtes der op i Baku til opgøret mellem FCK`s banemænd fra Qarabag og AS Roma.

Holdet fra Aserbajdsjan fik en grim debut i turneringen, da Chelsea hjemme i London ødelagde dem med 6-0.
Det er en kamp, hvor Roma helst skal have alle tre point med hjem i kufferten, hvis de vil gøre sig nogen som helst forhåbninger i dette års turnering.

Roma kommer med rigeligt selvtillid efter sejre i de seneste kampe. Godt nok mod hold fra den tungere ende af ligatabellen, men det har været sikre sejre og godt håndværk, som har kendetegnet de seneste uger. Uger hvor specielt Dzeko har vist, at han er en verdensklasseangriber.
Der roteres godt i truppen og trænernen ser ud til at have en harmonisk trup, hvor alle folk er skarpe og fokuserede på opgaven.

El Sharaawy fik tanket selvtillid med to scoringer i weekenden. Midtbanen virkede solid og forsvaret det samme.

Alt andet end en sejr vil være en skuffelse, selvom der selvfølgelig ikke må tages for let på opgaven i Baku.

Som nævnt tidligere er der kick-off allerede klokken 18.00 dansk tid. Kampen vises på TV3sport 1 og på Il Locale, Åboulevard 50 på Nørrebro.
Vi håber at se en masse danske Romanisti, især når det er den 27/9 også kendt som Francesco Tottis fødselsdag.






23 kommentarer


mexes
1753 indlæg.
d. 27/09/17 01:57

Kender ikke til florenzis fysiske tilstand, men håber lidt på en opstilling imorgen, som lyder:
Alisson
Peres-Manolas-Fazio-Kolarov
Nainggolan-DDR-Strootman
Florenzi-Dzeko-SES

Men kunne forestille mig, at det bliver Ünder på kanten fra start.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 27/09/17 06:24

Allisson
Peres Fazio Jesus Kolarov
Strootman Gonalons pelligrini
Defrel Dzeko el Sharaawy

Er mit bud.

Vi har Milan i weekenden og bør kunne slå miniputterne fra Aserbajdsjan


Sofus
1910 indlæg.
d. 27/09/17 16:43

Håber ikke vi tager for let den på trods af Milan i weekenden. Forza Roma, kom med tre point på Tottis fødselsdag!

1

Sofus
1910 indlæg.
d. 27/09/17 17:58

Hvorfor pifter de af Champions League hymnen? Eller har de måske bare besluttet sig for at pifte i 90 minutter haha?


TheGiantHogweed
1 indlæg.
d. 27/09/17 18:03

Har i lyd? Ser den på Tv3sport 1, men lyden mangler. Jeg har lyd på alle andre kanaler...


Knudsen-rk
253 indlæg.
d. 27/09/17 18:11

Sådan kan man også fejre en ny kontrakt Manolas 🙂🙂


Sofus
1910 indlæg.
d. 27/09/17 18:15

Jeg har lyd - på viaplay. Drømme start! 2-0 efter 14 og Kolarov holder legestue :)

EDIT: Men hold nu op hvor ser Qarabag skidte ud.

[Rettet af: Sofus - 27/09/2017 - 18:15]


Sofus
1910 indlæg.
d. 27/09/17 18:29

Nejnejnej, det må de bare ikke få lov til.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 27/09/17 18:32

Peres er her der alle vegne idag. Spiller åbenbart både med nummer 23 og 25 :)

1

mexes
1753 indlæg.
d. 27/09/17 18:32

Simpelthen så sløset af Gonalons! For dumt at give Qarabag blod på tanden.
Vi bør virkelig kunne slå det hold sikkert...


Lund
227 indlæg.
d. 27/09/17 18:43

Det er mig en gåde, hvad Defrel og Gonalons laver i en Romatrøje.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 27/09/17 18:44

Vi kunne glemme Defrel i lufthavnen

2

Sofus
1910 indlæg.
d. 27/09/17 18:48

Jeg ville så gerne kunne støtte op om Defrel, men hold op han gør det svært for mig. Endnu en fuldstændig håbløs indsats i dag hvor førsteberøringerne ligner noget fra Københavnerserien. Gonalons har heller ikke niveauet - ihvertfald ikke i dag.

Håber vi får banket et par kasser ind i anden halvleg så det ikke bliver en (klassisk) Roma neglebidder.


mmmdkRoma
66 indlæg.
d. 27/09/17 19:07

Den her kamp er ved at udvikle sig til et potentielt mareridt for Roma.

Defrel har intet vist i Roma trøjen på noget tidspunkt, jeg tror desværre vi må trækkes med ham i et helt år førend han bliver lejet ud.

[Rettet af: mmmdkRoma - 27/09/2017 - 19:08]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 27/09/17 19:10

Ja vi er faldet i søvn. Det var for Bent de første 25. Kan blive lidt for spændende sidste 40


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 27/09/17 19:13

Få nu Gonalons ud inden han krydrer dagens indsats med et rødt kort


MURO
550 indlæg.
d. 27/09/17 19:21

Få nu skiftet Gonalons ud!!!!


JonasS
21 indlæg.
d. 27/09/17 19:35

EdF's kampoplæg må være at Defrel skal gøre sig så usynlig som muligt, og at vi I anden halvleg skal trække tiden, og ikke midste bolden - herunder ikke afslutte på mål.
Hvor er det dog jammerlige at se de ikke kan lukke en kamp mod så ringe et hold - en sten sikker 2-2'er!!


Sofus
1910 indlæg.
d. 27/09/17 19:51

Helt vildt skidt sidste time. Vi skal være glade for 3 point, men nu må spillet sgu til at blive uppet et niveau eller fire.


asroma87
790 indlæg.
d. 27/09/17 19:51

Shit jeg faldt sgu i søvn....

Hold da kæft en kedelig kamp! Den kamp var da ikke CL værdigt, mindede om en serie 2 kamp

[Rettet af: asroma87 - 27/09/2017 - 19:52]


mmmdkRoma
66 indlæg.
d. 27/09/17 19:54

Pyha, selv en grim sejr er en sejr. Kun andet nederlag i Baku til Qarabag i de 10 seneste Europa kampe. Håber Atletico taber i aften og at Qarabag kan stjæle point mod Atl. Madrid i netop Baku - wishful thinking, I know!

[Rettet af: mmmdkRoma - 27/09/2017 - 19:55]


Lund
227 indlæg.
d. 27/09/17 19:55

3 point...


mexes
1753 indlæg.
d. 27/09/17 20:08

Jeg faldt på ingen måde i søvn - og det var problemet!
En sejr overskygger alt, men jeg synes 2. halvleg var under al kritik. Vi skal simpelthen ikke være så tæt på at smide point mod Qarabag, som vi var.

Men en sejr er en sejr, og det var godt. Første udesejr i CL siden 2010, dejligt.

1

Seneste Nyheder

Roma v Lazio
(18/11/17) 11 1


Roma v Bologna
(28/10/17) 14 0


Roma v Crotone
(24/10/17) 30 0


Chelsea v Roma
(18/10/17) 35 0


Optakt: Milan v Roma
(01/10/17) 1


Optakt: Qarabag-AS Roma
(26/09/17) 23 0


Optakt: AS Roma - Udinese
(23/09/17) 12 0


Optakt: Benevento-AS Roma
(20/09/17) 11 0


Optakt: AS Roma-Hellas Verona
(16/09/17) 10 2


Optakt: Roma-Atletico Madrid
(11/09/17) 23 0