Login
Glemt password Opret bruger

Optakt: Roma-Atletico Madrid

Kategori: Optakt

Kilde: Søren Weikop

Skrevet d. 11/09/17 20:09 af Wør3n

Endelig skal den smukke Champions League-hymne gjalde ud af højtalerne på Stadio Olimpico igen. Atletico Madrid er modstanderen – et solidt hold, som ofte kommer langt i turneringen.
Det bliver en svær, svær opgave, som venter drengene denne tirsdag aften.

Modstanderen ledes af de karismatiske Diego Simeone – tidligere Inter og Laziolejesoldat, som mon ikke han er ekstra opsat på at tilføre Roma et nederlag.

”Diego Simeones hold er et velorganiseret hold, som er svære for alle at spille imod. De har været i to finaler og dette er ikke en tilfældighed. De er stærke både mentalt og fysisk” startede Roma-træner Eusebio Di Francesco dagens pressemøde, hvor han havde Kevin Strootman ved sin side.

”Vi skal være konkurrencedygtige med dem på især disse parametre – vi skal ud og skyde brystet frem og vise en stærk karakter – samtidig med at vi er tro mod vores eget koncept” fortsatte han.

Kevin Strootman fortsatte.
”Alle siger, at vi har en stærk midtbane, dette skal vi vise i samtlige kampe”.

Det er knap 3 uger siden Giallorossi sidst var i kamp efter weekendens kamp mod Sampdoria blev aflyst grundet dårligt vejr. Før dette, var det blevet til et ærgerligt nederlag hjemme til Inter, efter holdet i den første time havde været totalt dominerende med blandt andet 3 afslutninger på stolperne.

”Måske kan det være en fordel for os, at vi har haft ekstra dage til at forberede os fysisk på denne udfordring. Alle fordele er relative, fordi Atletico sparede en del profiler i weekendens runde. Så deres stjerner har også fået et ekstra hvil inden denne kamp” sagde Mister (Di Francesco).

Det bliver fantastisk endelig at se Roma på den helt store scene igen. Det kræver en mandfolkeindsats at vinde denne kamp, da modstanderen er et af verdens allerbedste hold.

Truppen til aftenens kamp er som følger:

Alisson Becker
Andrea Romagnoli
Lukasz Skorupski

Juan Jesus
Aleksandar Kolarov
Hector Moreno
Federico Fazio
Bruno Peres
Kostas Manolas

Radja Nainggolan
Kevin Strootman
Lorenzo Pellegrini
Daniele De Rossi
Maxime Gonalons
Alessandro Florenzi
Gerson

Diego Perotti
Edin Dzeko
Cengiz Under
Gregoire Defrel
Stephan El Shaarawy

Kampen er ikke en tv-kamp, men kan ses live på Viaplay og hos Il Locale på Åboulevard 50, hvor Roma Club Danimarca har fået ny hjemmebane.






23 kommentarer


Lund
227 indlæg.
d. 12/09/17 20:11

Nu må Mister snart få Defrel væk fra den wing. Florenzi og SES er tilbage, og Under har vist mere på de få minutter, han har fået, end Defrel har i alle hans spilminutter.


asroma87
790 indlæg.
d. 12/09/17 21:12

Roma snydt for klokke rent straffe! Hand ball Vietto


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/09/17 21:36

Syntes Florenzi skal ventes med at smides i aktion, selvom Defrel og Peres ikke er helt optimale. Vi kan simpelthen ikke risikere endnu en skade, så ville han være færdig forevigt.

Ligner lidt en deler i pausen, hvor begge har haft chancer. Tak til Manolas for at redde et mål.


Lamela
1793 indlæg.
d. 12/09/17 22:02

Peres har gjort det fint, Defrel er håbløs. Puha 20-25 mio euro for ham?


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/09/17 22:08

Alisson har sgu en stor kamp. Vi er på hælene...


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/09/17 22:11

Come on. 5 mands forsvar på hjemmebane med 25 min igen...

[Rettet af: Sofus - 12/09/2017 - 22:11]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 12/09/17 22:14

Vi bliver kørt ud. Møder bare et bedre hold!!


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/09/17 22:29

Gad godt se noget fart (SES eller Under) i angrebet her de sidste minutter.


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/09/17 22:38

0-0 mod Atletico er vel altid godkendt, selvom det gør et videre avancement svært allerede nu pga de stærkere modstandere.

KANON kamp af Alisson som redder os gang på gang og sætter alt fokus væk fra hans dårlige fodarbejde. Jesus og Manolas var også gode i dag.


asroma87
790 indlæg.
d. 12/09/17 22:38

MOTM Allison! Utroligt vi slipper med 0-0....

Mere er der vist ikke at sige om det


mexes
1753 indlæg.
d. 12/09/17 22:40

Puha, en nervepirrende omgang.

Helt klart godkendt med 0-0, selvom vi helst skal vinde vores hjemmekampe, hvis vi skal håbe på CL i foråret. Da vi gik ind i overtiden havde jeg disse tanker her. De blev ikke mindre af, at Saul brændte den sidste GIGA chance til sidst. SÅ derfor er vi bestemt nød til at være tilfredse. Atl Madrid havde klart de største chancer, mens vi havde et par tvilsomme straffe situationer, hvor jeg i hvert mener, at den i første halvleg burde været dømt. Men, er som sagt fint tilfredes med at vi får et point med hjem.

Og så er jeg simpelthen så glad for Alissons 3 første kampe i år. Synes han har været god i de første to og helt suveræn i aften. Begynder mere og mere og tro på ham, som fremtidens mand. Rigtig fedt.
Strootman var modsat (næsten) en lille katastrofe idag. Tror aldrig han finder sit gamle niveau.

Slutteligt, så synes jeg godt SES kunne være kommet ind 10 min før. Desuden lidt frustrerende, at vi ikke snart få Florenzi på banen!! :)

TOP: Alisson
FLOP: Strootman


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 12/09/17 22:44

Godt træk af EDF at ændre til 3 mands forsvar. Det gav mere ro.
Rolig nu med Florenzi. Lige kommet retur efter en lang skade. Der er tid nok.
Atletico er sgu et klassemandskab så vi kan vist ikke klage over 0-0 idag.
Tak til Allisson

Jeg er lidt urolig over hvor dårligt spillet hænger sammen men ok ny træner og mange nye folk.

Dzeko kan hverken løbe eller hoppe! :)


Sofus
1910 indlæg.
d. 12/09/17 22:47

@Mexes
Syntes Strootman havde flere kampe sidste sæson hvor han var oppe på sit gamle niveau, dog vil jeg være enig I at han godt nok ikke satte mange fødder rigtigt i dag.


Lund
227 indlæg.
d. 12/09/17 22:48

Alisson klart bedst i en ellers sløj indsats. 0-0 var det absolut bedste, vi kunne få ud af den præstation.

Jeg er desværre allerede ved at få gråt hår over EDF. Igen i dag er der en kavalkade af dumme beslutninger; Defrel, sammenspillet eller fraværet af selv samme mellem de tre forreste, en midtbane som qua undertallet bliver kørt over og en for sen indskiftning af SES - to minutter - hvad fanden er meningen? Tænk hvis Roma fik en træner, der forstod at spille med de bedste spillere. Det ville alt andet lige forbedre vores chancer.

Videre avancement ser svært ud, dertil skal hjemmekampe vindes.


Lamela
1793 indlæg.
d. 13/09/17 00:12

Undskylder mit kommende udbrud.

Men, hvad fanden sker der EDF? Fint nok, du har praktiseret 4-3-3 på din måde i Sassuolo og havde succes med Defrel osv. Men, du er i Roma nu. Lad være med at ændre på spillernes egenskaber, ved at tvinge dem i posistioner, hvor de ikke yder deres maksimale. Jep. tænker på Ninjaen her.

Roma har ikke fandens mange milliarder til at vælge spillere fra de øverste hylder, til et nyt system og spillestil. Arbejd med dem og det du har kære EDF. Start med det, så kommer din version af Sassuolos 4-3-3 automatisk til at få succes. Nu formår du at forvirre spillerne fra dag 1. Hvilke kan skabe dårlig stemning. Se Bl.a. På Dzekos interview.

Et lille eksempel: Juve efter Conte med Allegri. Allegri floppede grumt i starten af sin Juve karriere. Men, gik derefter tilbage til Contes succesfulde 3-5-2, hvilket startede et vanvittig run, som vi Idag kan se, hvordan det fungere. Nu kan de både spille 3-5-2, 4-3-3 & 4-2-3-1 med store succes. Fordi, holdet og spillerne kendte til 3-5-2 og de stole på systemet.

Når det er sagt, så er 1 point mod Letico et fint resultat. Men, jeg er blot bekymret over flere af spillerne underpræstere så grumt. Indskiftning af Fazio var klogt, noget Roma burde være startet med.

Og bænk nu bare Defrel, han er en fin spiller, men duer ikke på kanten.


Sonder
0 indlæg.
d. 13/09/17 06:43

Meget enig med #Lamela. Det er virkelig trist at se så mange spillere spille under niveau. Især Naingollan, som stadig er god, men slet ikke som man så ham sidste sæson. Men igen, så må vi lige give den noget tid.

Lige et spørgsmål. Jeg har bemærket at jeg ikke længere ser de italienske opslag på Romas facebookside. Alle kommentarer er på engelsk og der er pludselig 1/10 af de likes/kommentarer der plejer at være. Er der nogen der ved hvordan man får den tilbage på det italienske?


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 13/09/17 08:53

Svært at forvente andet når vi igen igen har en ny træner, samt mange nye spillere.
Ingen kontinuitet med konstante udskiftninger på trænerposten / spillertruppen.

Ros til EDF i går med indskiftningen af Fazio... så kan man altid diskutere om ikke det skulle være fra start at Fazio spillede men i det mindste reagerede EDF og det gav lidt mere ro på i en periode af kampen hvor Atletico var mere end farlige...

Det vil være en katastrofe at rykke Nainggolan længere tilbage efter den forgangne sæson hvor han jo bragede mål ind og var en evig trussel.

Dzeko fik i øvrigt dårligste karakter på football-italia.net

Tak til Saul for den giga afbrænder i overtiden.

Tror vi har en bedre chance mod Chelsea end Atletico som er svære at spille imod.
Det er ikke tilfældigt at de har været i 2 finaler de seneste 4 år!


asroma87
790 indlæg.
d. 13/09/17 11:37

Enig i din holdning til Nainggolan. Han er slet ikke så iøjnefaldende som under Spalletti.

Efter min mening skulle vi spille fast 3-5-2 og rykke Radja længere op på banen:

Allison

Peres-Manolas-Fazio-Jesus-Kolarov

De Rossi-Strootman

Nainggolan

Dzeko-Perroti

De Rossi som skralde manden og Strootman som bindeled - Radja som Trequatista.

EDF viste da også i går at han er villig til at gå på kompromis med sin tidligere holdning om at holde fast i 4-3-3

Kampen i går bar nok også præg af at vi ikke havde spillede en kamp i over 2 uger.

Nu skal der bare 3 point på kontoen på lørdag hjemme mod Verona!

Forza Roma!!!


[Rettet af: asroma87 - 13/09/2017 - 11:40]


mexes
1753 indlæg.
d. 13/09/17 11:58

Deler jeres bekymring om EDF - og påegede også selv, at den sidste udskiftning godt kunne have kommet før. MEN, vi må også give ham, at han fik en skadet trup fra start. SES er først klar igen nu her, Florenzi, Karsdrop og Schick mangelde også, så han har heller ikke evige muligheder. Derfor har Defrel nok også fået lidt længere snor. Han var med i en del optræk igår, men det førte ikke til noget desværre.

JJ spillede egentlig ok - men kunne have kostet et mål i en situation, hvilket er nok til at det så ikke er godt. Synes virkelig vi mangler et bedre alternativ her.

Vi har spillet 3 kampe under EDF, så vi er nok nød til at vente med at snakkede om spillere, som underpræsterer. Ninja eks. Han var helt forrygende sidste år - og det er jo ikke engang en selvfølge, at han bliver heeelt lige så godt igen igår. Sidste år skulle han også igang, så mon ikke han ikke også kommer det i år.

Men rigtig fint resultat igår - Atl. Madrid er et top 5 hold i verden og jeg tror også vi har større chancer mod Chelsea end dem.

OG FEDT VI HOLDTE NULLET I EUROPA !


matti92
108 indlæg.
d. 13/09/17 13:09

Jeg tænker at en 4-3-3 godt kan komme til at fungere.

Jeg kunne godt se en fræk offensiv hvis vi stillede med Defrel, Schick og Perotti i angrebet.
Hvis de 3 kan få det til at fungere og har lidt frihed til at skifte med hinanden er jeg sikker på det kunne blive vildt.

Men så sidder Dzeko på bænken og det kommer nok ikke til at ake.


mexes
1753 indlæg.
d. 13/09/17 13:15

Kan godt følge tanken om et mere bevægeligt angreb, men jeg ser Dzeko som en af vores 2-3 vigtigste spillere, så ser ham nu nødigt for meget på bænken.

Han havde en utaknemlig opgave igår


Lindboe
78 indlæg.
d. 14/09/17 10:24

Jeg ser stadig ikke 4-4-3 som en god løsning med de spillere vi pt. har i truppen.

Synes ikke vi har nogle rigtig gode fløjspillere.

Jeg så hellere vi spillede en 4-1-2-1-2, som passer bedre til det spillermateriale vi har.

Allison

Kolarov/Emerson - Fazio/Jesus - Manolas - Florenzi/Karsdorf

De Rossi/Gonalons

Strootman - Pellegrini/Ninja

Ninja/Perotti

Dzeko/SES - Schick/Defrel



Lund
227 indlæg.
d. 14/09/17 20:06

Jeg er helt enig Lindboe - den nuværende trup passer bedst til den formation. Om den så skal hedde 4-1-2-1-2 eller 4-3-1-2 er en smagssag.


Seneste Nyheder

Optakt: AS Roma - Udinese
(23/09/17) 12 0


Optakt: Benevento-AS Roma
(20/09/17) 11 0


Optakt: AS Roma-Hellas Verona
(16/09/17) 10 2


Optakt: Roma-Atletico Madrid
(11/09/17) 23 0


Sampdoria vs. Roma er udskudt
(08/09/17) 0


Stil dit spørgsmål til Rezan
(04/09/17) 1


Officielt: Roma henter Schick
(29/08/17) 11 0


Schick til Roma er på plads
(28/08/17) 32 0


Champions League-lodtrækning
(24/08/17) 0


Il Locale er RCDs nye stambar
(22/08/17) 1