Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Genoa

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 26/05/17 12:38 af Tottithorsen

Arriverderci Capitano! Grande Totti! Ce solo un Capitano!!

Kært barn har mange navne. Vores elskede anfører, Francesco Totti har i går bekræftet at søndagens kamp, sidste runde i serie A, er definivt sidste kamp for Totti i Roma trøjen!!

Et nyt kapitel skal hermed tilføjes AS Romas 90 årige historie, hvor det vil være meget interessant at se et Roma hold uden Totti i truppen. Samtidig skal et 25 årigt ægteskab med Totti afsluttes på bedste vis, Roma SKAL sikre sig 3 point på et tætpakket Olimpico for dermed at sikre sig 2. pladsen og den direkte plads i næste sæsons Champions League hvilket er sindssyg vigtigt ift. mulige tilføjelser til den nuværende trup.
Spændende bliver det at se hvor mange minutter Totti vil få - det vi kan håbe på er at vi fører solidt ved pausen, så Totti kan brilliere de sidste 45 minutter og blive klappet fra banen kort før tid.

Skrækscenariet vil være at Roma ikke har sikret sig et brugbart resultat efter 70-75 minutter, for så bliver det svært for Spaletti at vælge sine indskiftere... på den anden side så vil det være en fantastisk afslutning på en legendarisk karriere, hvis Totti kommer ind og afgør kampen til vores fordel.

Uanset hvad vil det blive en tårevædet afsked med en spiller alle Roma fans elsker! En spiller der er større end klubben, en gigantisk profil gennem de sidste 25 år. En spiller der gennem årene har takket nej til de største klubber i Europa for som Totti selv siger så tæller én scudetto med Roma langt højere end 5 mesterskaber for Real Madrid fx
Det kan ingen fodboldelskere undgå at lette på hatten for senest illustreret da Irriducibili og Milanisti havde bannere med på stadion for at vise deres respekt for en spiller de ellers hader.

Tottis sidste kamp - det gør helt ondt i hjertet at skrive denne optakt, men jeg ser også frem til at se hvordan holdet kan løfte sig uden en karakter der fylder SÅ meget som Totti har gjort især de seneste sæsoner, hvor han ikke har bidraget med så meget.

Fornuftigt at Totti at stoppe nu, det skulle efter min mening været sket sidste år.

Nå til kampen:

Genoa møder op forhåbentlig i sommerferie mode efter de slog Torino 2-1 hjemme i søndags og dermed sikrede sig overlevelse i Serie A så de har absolut intet at spille for. Juric tænker formentlig i at stille med et reservespækket mandskab.

Roma derimod har ALT at tabe, og det har tidligere vist sig at være svært psykologisk, men lad os håbe drengene vil dryppe blod ud af øjne og ører for at sikre sig sølvet og ikke mindst at give en perfekt afskedsgave til anføreren!!

Spaletti står ved roret for sidste gang (i denne omgang), mange rygter melder om en aftale med Inter, som samtidig meget gerne tager Manolas og Nainggolan med... det sker næppe med sidstnævnte hvorimod vores græske klippe har været fjern det sidste kvartal.

Forventet 11´er fra Spaletti:

Szezsny
Rüdiger Manolas Fazio Emerson
DDR Paredes Nainggolan
Salah Dzeko El Sharaawy

Kampen kan ses på Stadio Olimpico, Kennedys og på Viasat sport2 dog først kl. 18:30






42 kommentarer


asroma87
790 indlæg.
d. 26/05/17 19:59

Puha det bliver en hård søndag... jeg kommer fandme til at savne Totti! Han har været på holdet siden jeg blev fan af Roma, dengang med Samuel, Candela, Bastituta, Emerson (pumaen) osv osv og har været min ynglings spiller siden. Det bliver sku mærkeligt når han er væk, selvom han ikke har haft den store rolle på holdet i år.
Jeg håber han bliver i klubben som direktør eller noget andet og at han ikke forsætter i en anden klub.
Tak for alle de fantastiske oplevelser til vores elskede kaptajn! Du vil blive savnet og mon ikke jeg også kommer til at knibe en tåre på søndag!


Montella9
195 indlæg.
d. 26/05/17 20:54

No!!! Har ikke viasat 2 sport


Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 27/05/17 01:06

Jeg kneb en tåre, da han løb ind på banen mod Juventus. Jeg kommer til at ligge i vandpøl af tårer, når han træder ud for sidste gang. Fuck, det har været en mærkelig uge op til kampen.

[Rettet af: Lamela - 27/05/2017 - 10:36]


mexes
1753 indlæg.
d. 27/05/17 09:17

tror folk, at han fortsætter?
Hans udmelding om at han allerede fra mandag var klar på nye udfordringer har fået en del til at tro, at han tager til en anden klub (eks. MLS). Jeg tror det nu ikke. Tænker det er mere en anden rolle (i Roma) som han hentyder til.


Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 27/05/17 10:37

Jeg tror bestemt os, han påtager sig en rolle ala den Nedved har i Juve.


Sofus
1910 indlæg.
d. 27/05/17 13:14

Hvordan foregår det på Kennedys i forhold til visning? Bliver hele kampen streamet (og i så fald, fra Viaplay eller anden udbyder?)? Eller ser man den først fra de 30 min?

Godt nok en mærkelig følelse jeg sidder med op til kampen og Tottis fremtid. Håber virkelig ikke at han tager til en anden klub, men hans meldinger er godt nok kryptiske.


Montella9
195 indlæg.
d. 28/05/17 08:49

Kan man købe kampen et sted?


mexes
1753 indlæg.
d. 28/05/17 11:12

Viaplay?

1

Skytt0
1151 indlæg.
d. 28/05/17 18:17

Hvor er det grotesk, at kampen ikke vist i tv'et.
Seriøst... Sampdoria - Napoli?

Er sikker på der er 5 gange så mange Roma fans, som der er Samp & Nap fans i DK + ROM selv kan afgøre det.

Og så er det endda en af nyere tids absolut største fodboldspillere, som stopper karrieren!
HVA HAR DANSK TV GANG I!!??
(Måske der leder en tråd tilbage til EM 04)?

Skandaløst er det ihvertfald... øv hvor er jeg skuffet (og ked af det)!


mexes
1753 indlæg.
d. 28/05/17 18:20

Skuffende ja, men hvorfor dog ked af det?

Var det lige en slem knæskade til Emerson? :( ... netop udtaget til Azzuri for første gang. Nej hvor er det urimeligt....


Skytt0
1151 indlæg.
d. 28/05/17 18:23

mexes

Ked af at jeg ikke kan se den største spiller i Serie A, og mit store idol stoppe sin karriere!


mexes
1753 indlæg.
d. 28/05/17 18:24

Du kan se hele kampen på viaplay??


mexes
1753 indlæg.
d. 28/05/17 18:24

..og på tv'et fra kl. 18:30.

1

Skytt0
1151 indlæg.
d. 28/05/17 18:28

Hvilken kanal?

Kan ikke se der står noget på tvguide


mexes
1753 indlæg.
d. 28/05/17 18:32

TV3 Sport 2


Skytt0
1151 indlæg.
d. 28/05/17 18:35

Fedt, Tak!

Så er jeg glad igen


mexes
1753 indlæg.
d. 28/05/17 18:52

Men den har jo hele tiden været på viaplay, så hvis du VIRKELIG ville kampen så meget, så var det jo meget let at klare :)

1

Skytt0
1151 indlæg.
d. 28/05/17 19:04

Nu kender du jo ikke til min økonomi, så du ved jo ikke om jeg reelt har råd til det.
Men ja, selvfølgelig kunne jeg gøre det, og havde nok også gjort det, hvis den ikke blev vist.

Nok om det... Nu ser jeg kampen på tv.
Og lad os håbe Totti kommer på banen, og Roma vinder!


mexes
1753 indlæg.
d. 28/05/17 19:12

Ja, lad os det!


mester
Medlem af RCD
365 indlæg.
d. 28/05/17 19:25

De ligner ikke et hold der vil vinde
men mere et hold der kigger Totti.
Som om De har glemt at det gælder direkte kval til CL
Kom nu , Forza ROMA


mester
Medlem af RCD
365 indlæg.
d. 28/05/17 19:36

Sådan DDR ❤️❤️❤️


mester
Medlem af RCD
365 indlæg.
d. 28/05/17 19:45

Fuck Hvor er det ringe opdækning


Denner
432 indlæg.
d. 28/05/17 19:52

Jeg er så træt af Roma at de ikke kan vinde de her kampe...


Denner
432 indlæg.
d. 28/05/17 19:52

Jaaaaa glem hvad jeg lige har skrevet!!!!


Romaneren
573 indlæg.
d. 28/05/17 19:53

PERROTTI!!!!!!


Denner
432 indlæg.
d. 28/05/17 19:54

Dzeko er en klasse angriber! Forstår ikke den hetz der har været! Gid han var 2 år yngre!!


asroma87
790 indlæg.
d. 28/05/17 19:55

Shit det var et vigtigt mål!

1

Denner
432 indlæg.
d. 28/05/17 19:57

Virkelig vildt mål ja... Og hold kæft en kamp. Vildt vi tager 3 point.


asroma87
790 indlæg.
d. 28/05/17 20:34

What??!! Udsendelsen stoppede inden man kunne se Tottis hyldest færdig...

Nogen der har link til stream eller ved hvad der sker?


TheTotti
410 indlæg.
d. 28/05/17 20:44

Den vises direkte på AS Romas facebook side.


tdj89
837 indlæg.
d. 28/05/17 21:03

Nogen der kort kan forklare, hvorfor der blev piftet af Pallotta?


Skytt0
1151 indlæg.
d. 28/05/17 21:10

Hold nu op, hvor var det en flot hyldest! Noget af det mest rørende jeg længe har set. Fik gåsehud med det samme jeg livestreamede på Facebook.

Totti, han vil sgu blive savnet.

Grazie! <3


Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 28/05/17 21:15

Nogen der kort kan forklare, hvorfor der blev piftet af Pallotta?


Fordi, der er folk, der stadig mener at det er Pallotta, der forcerede Totti til at stoppe karrieren i Roma. Og folk buehede af Luciano Spaletti for behandlingen af Totti i de sidste par kampe.

Urimeligt kritik, hvis du spørger mig. Kongen har set meget slidt ud, i de seneste par indhop, han har fået. Så, jeg er glad for, han vælger at sige stop nu. Selvom, det er svært for mig at forestille, et Roma hold uden Totti.! :'(

Det var fandme hårdt at se på tilsidst...


tdj89
837 indlæg.
d. 28/05/17 21:17

"Fordi, der er folk, der stadig mener at det er Pallotta, der forcerede Totti til at stoppe karrieren i Roma"

Ok, bemærkede blot i starten af ceremonien, at folk buede da Pallotta blev filmet.


asroma87
790 indlæg.
d. 28/05/17 21:47

Flot afskeds ceremoni! Nogen der har link med hans tale, hvor den har engelske undertekster?

Andre end mig der knep en tåre eller to?

Det bliver godt nok mærkeligt uden ham i næste sæson... puha

Uden tvivl min ynglings spiller nogensinde og det vil han være resten af mit liv


asroma87
790 indlæg.
d. 28/05/17 21:50

http://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-103295&menu=news-all


Montella9
195 indlæg.
d. 28/05/17 22:24

Tak for alt Totti idag var de eneste der ikke knep en tåre Lazio fans,eller gjorde de?
Tænk alle de følelser man har delt med den mand selvom der er 1000vis af km til Rom.


Sofus
1910 indlæg.
d. 28/05/17 22:31

Grazie per tutto Francesco <3

Jeg kneb en lille tåre ligesom resten af Rom gjorde i dag.


JonasS
21 indlæg.
d. 28/05/17 23:52

Jeg sad sgu og tudede - alt lagt sammen, kampens udfald(manglede dog en Totti kasse), over en times afsked med smuk og episk/nostalgisk musik, og tårer i øjnene på både dem på lægterne og på banen! Har været ASR fan i snart tredive år, så det var en hård afsked :'-(


bobo
79 indlæg.
d. 29/05/17 02:48

:'(
der var hjernedød fed stemning på stadion, hvis i Var i tvivl.
man kunne mærke stadio olimpico og ens krop ryste da Totti kom ind.
næsten alle græd inklusiv mig.



Fansene er sure på pallotta pga opdeling på Curva Sud. De mente ikke han gjorde nok og støttede fansene.
lidt syndt synes jeg faktisk.
og også lidt pga Totti måske


Svenzoni
344 indlæg.
d. 30/05/17 12:05

Totti. Du vil altid være grunden til at jeg startede med at holde med Roma. Tak for kæmpe øjeblikke.


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 30/05/17 13:38

Så har jeg set Totti farewell på youtube.
Tårerne viste sig sgu igen.
Fuck det er tungt uden Totti


Seneste Nyheder

Salah skifter til Liverpool
(23/06/17) 0


Di Francesco ny træner i AS Roma
(13/06/17) 0


Hector Moreno skifter til Roma
(13/06/17) 0


Roma - Genoa
(26/05/17) 42 0


Roma - Juventus
(14/05/17) 35 0


Milan v Roma
(07/05/17) 28 0


Roma - Lazio
(29/04/17) 45 1


Pescara - Roma
(24/04/17) 31 1


Roma - Empoli
(01/04/17) 0


Roma - Sassuolo
(19/03/17) 22 0