Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Juventus

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 14/05/17 09:53 af Tottithorsen

3. sidste runde i serie A byder på et kæmpe brag mellem rækkens nr 1 og 2, hvor Roma tager imod suveræne Juventus som med uafgjort sikrer sig deres 6. scudetto i træk! Og de kan oveni hatten sikre sig mesterskabet på udebane mod rivalerne fra Rom.

Det vil smide ekstra salt i såret på Frustrerende, som samtidig skal have 3 point for at beholde 2. pladsen, som giver direkte adgang til Champions league i næste sæso. Så der er utrolig meget på højkant på Stadio Olimpico i aften

Kampen er samtidig et opgør hvor Pjanic vender tilbage og det bliver interessant at se hvordan Romas ultras byder ham velkommen!

Begge hold døjer med skader.

Roma er uden Dzeko og både Nainggolan og Perotti er tvivlsomme.
Strootman afsoner karantæne.

Juve er uden Khedira og Marchisio og onsdag har de en coppa Italia finale mod Lazio så Allegri overvejer at rotere lidt.

Første møde i Torino endte 1-0 til Juve på mål af Higuain som jagter cappocanere titlen som Dzeko pt fører.

Forfølgerne fra Napoli har en svær udekamp mod Torino hvor Belotti meget gerne må fortsætte med at bombe...

Slutprogram for Roma og Napoli

Roma:

Chievo (u)
Genoa (h)

Napoli:

Fiorentina (h)
Sampdoria (u)

Forventede 11 for Roma i aften

Szeszny
Rüdiger Manolas Fazio Emerson
Paredes DDR Nainggolan
Salah Perotti Sharaawy






34 kommentarer


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 14/05/17 13:29

Frustrerende = giallorossi

Passer sgu meget godt sammen!!

1

mexes
1753 indlæg.
d. 14/05/17 15:21

Lad os håbe på lidt Juve rotataion grundet Coppa'en. Selvom det under alle omstændigheder bliver svært.
Håber satme Ninja bliver klar.

Jeg tror 6 point i de sidste 3 kampe er nok til at sikre os sølvet. Så panikker ikke helt endnu, hvis Napoli står som 2'er når dagen er omme.

Håber inderligt ikke at Pjanic og co. tager titlen i aften.


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 14/05/17 16:09

Bange for vi skal hente 9 point...
Napoli fører i Torino.


mexes
1753 indlæg.
d. 14/05/17 17:18

Vi kan da i hvert fald sige tak for hjælpen til Torino!


mexes
1753 indlæg.
d. 14/05/17 19:46

Synes sgu Juve stiller lidt op med flere reserver idag (stadig et stærkt hold!) men det skal vi simpelthen udnytte!

Buffon; Lichtsteiner, Benatia, Bonucci, Asamoah; Lemina, Pjanic, Sturaro; Cuadrado, Higuain, Mandzukic.

[Rettet af: mexes - 14/05/2017 - 19:46]


Sofus
1910 indlæg.
d. 14/05/17 21:11

jaa... der røg 2. pladsen


Lund
227 indlæg.
d. 14/05/17 21:12

Hold op Fazio så fatsvag ud ved det mål - elendig positionering.

[Rettet af: Lund - 14/05/2017 - 21:13]


asroma87
790 indlæg.
d. 14/05/17 21:13

Tror vi taber med 2 eller 3 mål

Juventus stiller med et halvt reserve hold og er stadig bedre end os desværre


Sofus
1910 indlæg.
d. 14/05/17 21:14

De Rossi <3


asroma87
790 indlæg.
d. 14/05/17 21:15

Håbet er vækket til live!!! FORZA De Rossi <3


mexes
1753 indlæg.
d. 14/05/17 21:15

Sofus, stop nu seriøst det pis... Det er så hamrende belastende at læse... Selv hvis vi taber 7-1 i aften, så er 2. pladsen ikke røget endnu. Ha' dog bare en smule tiltro....

[Rettet af: mexes - 14/05/2017 - 21:15]


Sofus
1910 indlæg.
d. 14/05/17 21:18

@mexes

Hvis vi nu går hen og taber 7-1 så er 2. pladsen vel røget? I det tilfælde vil Napoli jo blive siddende nu.


On topic:

Super fed kamp med højt tempo og bedst af alt: masser fight. Romerne tror ihvertfald selv på det!


mexes
1753 indlæg.
d. 14/05/17 21:20

Med den logik, så var 2. Pladsen også tabt, da der stod 0-0. Så det synes jeg ikke giver nogen som helst mening. Desuden to runder igen efter i aften. No what ever.


Rigtig fed kamp, so far!!


asroma87
790 indlæg.
d. 14/05/17 21:31

Fandme ærgerligt at Dzeko og Strootman ikke er med!


mexes
1753 indlæg.
d. 14/05/17 21:37

Kan godt følge dig, men omvendt, så plejer Juve at have fuldstædnig styr på Dzeko, og de høje bolde ind i feltet. Men det er selvfølgelig aldrig godt at mangle sin topscorer : )


Sofus
1910 indlæg.
d. 14/05/17 22:03

Konge!!


asroma87
790 indlæg.
d. 14/05/17 22:03

JAAAAAAA!!!!!

Fuck jer luder Juventus HA HA HA HA


Sofus
1910 indlæg.
d. 14/05/17 22:04

Forresten vildt så meget federe kampene er blevet at se efter curvaen er vendt tilbage.

[Rettet af: Sofus - 14/05/2017 - 22:04]


asroma87
790 indlæg.
d. 14/05/17 22:05

Fuck Emerson er altså blevet go!

1

Sofus
1910 indlæg.
d. 14/05/17 22:12

JAAAAAA!!!!! Hvor er det fedt!!


asroma87
790 indlæg.
d. 14/05/17 22:12

AAAAAAAAAARRRRRRRRRRRR!!!!!!!!

RADJANA!!!!!!!


asroma87
790 indlæg.
d. 14/05/17 22:13

THIS IS ROMAAAA!!!!!!!!


TheTotti
410 indlæg.
d. 14/05/17 22:27

Jeg synes vores bredde bliver udstillet med de udskiftninger Spal er "tvunget" til at foretage. Grenier og Jesus er altså ikke klasse indhoppere, men kan ikke umiddelbart se nogle oplagte alternativer.


mexes
1753 indlæg.
d. 14/05/17 22:34

Vi mangler altså også Strootman og Dzeko - alligevel to normalt vigtige profiler.

Jeg synes virkelig at Paredes er blevet bedre og bedre i løbet af sæsonen. Synes han er perfekt (og niveau mæssigt) til at være 3. Valget på den centrale midt (hvor vi kører med 2 normale i start11)


TheTotti
410 indlæg.
d. 14/05/17 22:41

Jeg er med på at vi mangler Dzeko og Stroot, men når jeg ser på vores bænk i dag med to faste startere ude (foruden Florenzi), så kan jeg ikke se en eneste kvalitetsspiller som jeg vil være helt tryg ved at sætte ind i sådan en kamp som denne, hvis vi ser bort fra Totti naturligvis.


Sofus
1910 indlæg.
d. 14/05/17 22:44

Super kamp!!

Emerson og til dels også Paredes har udviklet sig så meget.


tdj89
837 indlæg.
d. 14/05/17 22:44

Totti direkte i omklædningen uden håndtryk til Spaletti. Stemningen er ikke go'.


asroma87
790 indlæg.
d. 14/05/17 22:44

WOW hvor er jeg stolt af at være Roma fan lige nu!

Sikke en kamp vores drenge spillede, især med det pres Napoli lagde på os ved at smadre Torino tidligere!

FORZA ROMA!


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 14/05/17 22:57

Vi havde fanme nosser idag. Utroligt det kræver et fyldt Olimpico mod Juve før vi finder vores boller!!
En mandfolke præstation!!
Endelig.


Roma
33 indlæg.
d. 14/05/17 23:17

Tdj89

Det er interessant med Totti. Spørgsmålet er, hvor meget vi skal lægge i det? Hvad siger I andre?


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 15/05/17 06:23

Jeg ser det som Spaletti vil vise hven der er chefen. Sætter Totti ind 3 minutter er en joke


asroma87
790 indlæg.
d. 15/05/17 08:29

Prøv og læs den her artikel:

http://www.football-italia.net/102550/no-totti-still-party

Den beskriver meget godt situationen med Totti og jeg er enig i artiklen og mener at han fylder for meget til at Roma kan vokse sig til én af de helt store klubber i Europa.

Personligt mener jeg at han skulle være stoppet sidste år, efter han faktisk havde en ret flot sæson med et par mål, taget hans 39 år i betragtning. Så kunne han have sluttet nogenlunde på toppen. Denne sæson har desværre vist at han er færdig som spiller, han kan simpelthen ikke følge med længere, selvom det er forfærdeligt at konstatere men vi skal altså også lige huske at manden er 40 år men det virker som om at han stadig mener at han selv har noget at bidrage med, eller også har en bare utroligt svært ved at acceptere at det er slut.

Min mening er dog at nu må det være slut! Nu fik han spillet til han var 40 år, hvilket er en præstation i sig selv. Men nu er det også tid til at træde tilbage i kulissen og lade Roma starte på en frisk med Monchi, forhåbentligt Spalletti, et nyt stadion og så få lov til at gro sig til en af de største klubber i Europa.
Dette tror jeg også Monchi mener, da han var hurtigt ude og bekræfte at Totti trækker sig tilbage efter sæsonen.


Roma
33 indlæg.
d. 15/05/17 11:31

Det er et interessant link, og der er, som du påpeger, en del rigtigt i det. Totti ser ud til, at han er ved at være færdig på det niveau, som vi gerne vil se ham på. Jeg har fulgt Totti i de sidste 15 år, og det er svært at se ham på bænken, men for Roma er det nok ved at være tid til at komme videre. Det, der gør mig lidt nervøs, er, at Totti ikke selv har meldt ud, at han stopper efter sæsonen.

Men jeg kan også godt følge fansene, der er sure på Spaletti for ikke at give ham mere spilletid. Det er på mange måder en balancegang, da Tottis betydning for Roma gør, at jeg rigtig gerne vil se ham få et værdigt stop på sin spillekarriere. Det ser han ikke ud til at få nu, men på den anden side fortæller min fornuft at bakke op om Spaletti. Han er, i min optik, den bedste træner, som Roma kan få og har haft, siden Spaletti og Roma giv hver til sit sidste gang. Det er først i år, at jeg ikke er nervøs for at tabe til bundhold, inden der overhovedet er fløjtet i gang. Vores spil har forbedret sig så meget, og derfor splitter problematikken mellem Totti og Spaletti mig.

1

asromadk
Medlem af RCD
3083 indlæg.
d. 15/05/17 22:15

Det er jo det, som jeg har påpeget i mange år. Intet ondt om Totti, men nogle gange så ved man ikke hvor meget bedre tingene kunne være, hvis man 'voksede op'.

I fodbold er det nu engang sådan. Ligeså fantastisk og heroisk det er at have spillere som Totti og DDR, så synes jeg slet ikke det kan diskuteres, at det i sidste ende også hermed ender med at kunne overskygge egentlig sportslig succes. Når en klub ikke er i stand til at rive tingene op med rode, såfremt det kræves en sjælden gang, så vokser lortet jo skævt op.

I nyere tid, så starter det vel for alvor allerede med Luis Enrique. En spiral af nogenlunde og ingenlunde resultater, men hvor der bare altid manglede noget i bund og grund; noget sammenhold om træneren, for slet ikke at tale om klubben (på et andet niveau end Totti=Roma). Noget, træneren i Rom er stor og mægtig og skaber karrierer for sine spillere.

I sidste ende har det bare igen og igen ført til at når alt kommer til alt, så er træneren ligeså undværlig som dunkene til træning og ingen succes skabes, hvis det ikke sker indenfor nogle relativ snævre rammer i forhold til truppen.

Så det er ved at være på tide... Desværre.

(Edit: det er jo nemt at spekulere, men det er bare sådan landet ligger synes jeg. Håber man kan komme væk fra denne absurde idoldyrkelse. Har Del Piero ikke en meget pæn indskrift i historiebøgerne i Torino samtidig med, at det er gået Juventus meget godt siden han smuttede? Hvor tit har man ikke set hold miste spillere, hvorefter noget nyt og endnu bedre blomstrer op. Totti [den individuel idoldyrkelse] har i mange, mange år være en stopklods for klubben).

[Rettet af: asromadk - 15/05/2017 - 22:18]


Seneste Nyheder

Roma - Genoa
(26/05/17) 37 0


Roma - Juventus
(14/05/17) 34 0


Milan v Roma
(07/05/17) 28 0


Roma - Lazio
(29/04/17) 45 1


Pescara - Roma
(24/04/17) 31 1


Roma - Empoli
(01/04/17) 0


Roma - Sassuolo
(19/03/17) 22 0


Roma - Lyon
(16/03/17) 38 0


Lyon v Roma
(09/03/17) 45 0


Lazio - Roma
(01/03/17) 0