Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Lazio

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 29/04/17 21:38 af Tottithorsen

5. sidste runde i sæsonens serie A byder på et kæmpe opgør. Lokal derbyet mellem de evige rivaler Roma og Lazio.
Første møde i serie A endte med 2-0 til giallorossi men det er stadig Roma der tørster efter hævn efter vi blev slået ud af coppa Italia semifinalen mod bysbørnene fra Lazio.

Totti har været ude og proklamere at Roma vil smadre Lazio så der er for alvor tændt op under faklerne.
Lazio kæmper for en Europa league plads mens Roma skal forsøge at bevare de 4 point ned til Napoli så 2. pladsen beholdes indtil sæsonen er slut som betyder CL næste sæson.
Vigtigt for muligheden for at tiltrække spillere for vores nye sportsdirektør Monchi samt vigtigt for økonomien.

Roma forventes at starte med flg 11

Szeszny
Rüdiger Manolas Fazio
Peres Strootman Paredes Emerson
Salah Nainggolan
Dzeko

Kampen kan ses på Kennedys og Viasat Sport2

Husk kickoff kl 12.30





1

45 kommentarer


Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 30/04/17 07:50

Så er den gal igen med Ultras. De vil åbenbart ikke bringe banner med, synge osv.

Alt imens, Lazios Ultras har sendt et flot brev L's-spillere, hvor de viser deres støtte, samtidig med at svine Roma til.

Det starter godt, føj!

The Curva Sud’s Gruppo Roma released a statement warning: “This is no longer the derby we were waiting for, it’s no longer the opportunity to celebrate or sing, we cannot find a reason to do all this after our Brothers, already banned from the stadium, were buried by new police measures that penalise them both at home and at work.

“They created monsters, so we tell you that we’re all monsters. Out of respect, we will not sing and not bring flags. We are all Ultras, we are all monsters.”

[Rettet af: Lamela - 30/04/2017 - 11:30]


asroma87
790 indlæg.
d. 30/04/17 11:08

Hvad er de nu sure over?


JonasS
21 indlæg.
d. 30/04/17 11:18

Satans, er på vej derhen, og havde glædet mig til den gode gamle stemning.
Hvad er der nu galt??


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 30/04/17 12:22

Det er vel den tid på måneden. De opfører sig som nogle forkælede tøser!!


Sofus
1910 indlæg.
d. 30/04/17 12:24

Jeg forstår det heller ikke helt. Opstillingen er ligesom de sidste par kampe:

Szczesny
Rüdiger - Fazio - Manolas - Emerson
De Rossi - Strootman
Salah - Nainggolan - El Shaarawy
Dzeko


Sofus
1910 indlæg.
d. 30/04/17 12:41

Salah har været super de første minutter her og har endda også hjulpet med defensivt.

Fuld kontrol de første 10 min, man venter jo bare på målet.


Sofus
1910 indlæg.
d. 30/04/17 12:43

ja og så kom det i den anden ende...


JonasS
21 indlæg.
d. 30/04/17 12:44

Idioterne på Curva Sud fortjener ikke bedre, de sidder som stenstøtter og siger INTET! På C Nord har der været kæmpe fest fra første fløjt...


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 30/04/17 12:45

Ja de forstår virkelig at bakke dets hold op modsat vores "fans"


mester
Medlem af RCD
365 indlæg.
d. 30/04/17 12:46

Forsvar ??? Er det noget Vi spiller med ???


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 30/04/17 12:51

Ingen balance på holdet.
Klart straffe Lazio ikke fik der


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 30/04/17 12:56

Lazio styrer kampen nu.


Sofus
1910 indlæg.
d. 30/04/17 13:06

Puha det er skuffende det her.


asroma87
790 indlæg.
d. 30/04/17 13:13

Der mangler virkelig noget gejst fra vores side af! Det er godt nok kedeligt og uinspirerende at se på!
Med Juventus point tab burde man tro at spillerne var ellevilde for at vinde og kæmpe men det virker mere som om de hellere ville ligge og sove middagslur derhjemme


mester
Medlem af RCD
365 indlæg.
d. 30/04/17 13:16

Så er Vi med igen
Skuespil ja 👏


Sofus
1910 indlæg.
d. 30/04/17 13:17

wow det er vildt. ikke skyggen af straffe


Sofus
1910 indlæg.
d. 30/04/17 13:18

Men mååål!! Vi kommer til at høre på så meget brok men hvad fanden :)

Strootman må jo efterhånden ligge helt øverst på Lazios dødsliste haha

[Rettet af: Sofus - 30/04/2017 - 13:19]


Sofus
1910 indlæg.
d. 30/04/17 13:42

Kom nu Dzeko.


Sofus
1910 indlæg.
d. 30/04/17 13:43

Ej come on


P.Totti
Medlem af RCD
953 indlæg.
d. 30/04/17 13:47

Skidt skidt trænerarbejde af Spalletti. Skifter Peres ind og spiller med et vanvittigt tungt forsvar mod Lazios raketter!!

Peres kostede første mål, manden løber ikke retur! Flot indskiftning og systemskifte

[Rettet af: P.Totti - 30/04/2017 - 13:50]


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 30/04/17 13:50

Dzeko kan jo bare sparke dem ind så stod den 4-2 nu


Sofus
1910 indlæg.
d. 30/04/17 13:51

Hvem havde du hellere set i forsvaret, P.Totti? Jesus? Vermaelen?

Peres sejler som altid. Han stopper alt spil.


Sofus
1910 indlæg.
d. 30/04/17 13:55

Det er jo vanvittig pinligt det her. Vi spiller ikke fodbold. Vi løber jo bare frem og taber bolden og gider ikke at løbe tilbage.

[Rettet af: Sofus - 30/04/2017 - 13:56]


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 30/04/17 14:05

Peres har været fantastisk. God defensiv og skarpe indlæg


Sofus
1910 indlæg.
d. 30/04/17 14:15

Tror Lazio har vundet 100% af alle hovedstødsdueller


mexes
1753 indlæg.
d. 30/04/17 14:19

Mindes ikke en mere pinlig indsats mod Lazio. vi spillede jo bedre i den første semifinale i coppa'en, hvilket siger alt.
Dybt pinligt i dag.


asroma87
790 indlæg.
d. 30/04/17 14:23

Hold kæft hvor er det pinligt det her! Fucking taberhold!
Alle Roma spillerne spiller SÅ dårligt, utroligt man ikke kan motivere sig selv til sådan en stor kamp!

Tillykke til Juventus med mesterskabet!
Nu smider vi garanteret også 2. Pladsen!

Farvel til CL næste år! Vi fortjener det alligevel heller ikke! Klassisk Roma mentalititet igen igen igen!

TABERHOLD! SKAM JER!!!!


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 30/04/17 14:23

Mænd mod mus. De har vundet samtlige dueller. Rystende så dårlige vi er i duellerne. Fuldt fortjent sejr.


P.Totti
Medlem af RCD
953 indlæg.
d. 30/04/17 14:24

Sofus: havde hellere ser han havde fortsat med 4-backkæde. Systemskifte til 3-5-2 med Peres på højrefløj betyder bare at vi spiller uden bredde i højreside, manden er boldmongol og kan ikke forsvare!

Hvad var planen Spalletti?

Høje bolde til Dzeko eller dybt på Salah? Vi skal kunne mere end det.

Burde have haft flere mellemrumsspillere på banen fra start, Perrotti eksempelvis.

Talentløst trænerarbejde!

Det her nederlag er simpelthen så pinligt. Vi skaber intet, spiller uden tro, og taktisk helt væk med/uden bold.

Spalletti raus hurtigst muligt.


Denner
432 indlæg.
d. 30/04/17 14:27

Hold kæft en lortekamp....


MURO
Medlem af RCD
550 indlæg.
d. 30/04/17 14:29

Jeg tror at det har været den ringeste Roma præstation jeg har været vidne til ...


asroma87
790 indlæg.
d. 30/04/17 14:29

Yes! Så fik vi lige et rødt kort, så det blev ekstra pinligt!

Rudiger ude imod Milan og Juventus! Fedt fedt fedt

Det var da spild af tid at se den lorte kamp



P.Totti
Medlem af RCD
953 indlæg.
d. 30/04/17 14:30

Ej nej nej!

Rødt kort i overtiden, sjældent set noget så dumt!

Skift halvdelen af holdet!

Ny keeper!
Sælg Manolas - han er ligeglad - færdig i Roma!

Fazio simpelthen for tung

Rüdiger for dårlig med bolden

De Rossi - færdig, topfart på 2 km/t

Dzeko - scorer mål, men hvad kam han ellers!!! Væk væk væk

Salah - ?? Ustabil som bare fanden, piv irriterende at se på!


mexes
1753 indlæg.
d. 30/04/17 14:30

Jeg synes det var dybt pinligt idag.
Har sjældent set så fortjent en sejr mod Roma. Som altid, så virker det som om, at Lazio ville mere end os.. sådan må det aldrig være i et derby.
Vi sejlede rundt og kunne slet ikke spille os igennem deres solide defensiv. Pinligt.
Vi fik endda et total pinligt dømt mål i gave, og alligevel taber vi så sikkert.

Det første gang jeg faktisk sidder og synes, at Spalletti skal væk til sommer. Synes (selvom skyldes også i høj grad er på spillerne) at han stillede holdet forkert op igen igen.

Pinligt igen og lad os så håbe på Napoli point tab i aften.

asroma87, calm down. Uanset hvordan runden går, så ligger vi nummer to. 3. pladsen giver CL kval... Så at skrive farvel til CL her og nu er jo bare ren utopi.


P.Totti

Synes ikke Szczesny og Salah skal have hug idag.

2

[Rettet af: mexes - 30/04/2017 - 14:31]


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 30/04/17 14:35

Vi må håbe Inter hjælper os i aften og nakke Napoli


Lund
227 indlæg.
d. 30/04/17 14:35

Det kan blive en grim afslutning på sæson. Vi kan jo ikke finde ud at spille mod de gode hold. Når vi kommer bare marginalt under pres, knækker spillerne og tager hovedet under armen. Dzekos scoringsprocenter må være rædselsfulde, men selv ikke ét mål frem ham havde reddet os i dag. Lazio var to niveauer over os i dag, og kun en dommerforærring bragte spænding i en kamp, hvor der kun var et farligt hold på banen.


asroma87
790 indlæg.
d. 30/04/17 14:45

CL kval for Roma = Europa League

Det ved alle!

Hvis Napoli taber i aften, så er der stadig 4 point imellem os!

Roma slut program:
Milan ude
Juventus hjemme
Chievo ude
Genoa hjemme

Napolis slutprogram:
Cagliari hjemme
Torino ude
Fiorentina hjemme
Sampdoria ude

Tror sku Napoli tager 2. Pladsen! Især taget Romas mentalitet i betragtning!


mexes
1753 indlæg.
d. 30/04/17 15:18

Napolis sidste 3 kampe er nu heller ikke så lette.


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 30/04/17 15:45

Alle 3 hold har intet at spille for.
Vi bliver 3'er. Vi taber til Juve og vinder resten. Milan er en joke


asroma87
790 indlæg.
d. 30/04/17 21:42

Så er Napoli foran.... puha de kører rundt med Inter! :-(


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 30/04/17 21:51

Napoli spiller pisse godt. Vilje, bevægelighed og vinderblik i øjnene.
Alt det Roma ikke besidder.
Trist dag at være Roma fan. Kæft
Vi så ikke godt ud idag.
Evige romerske syge.


DeRossi16
350 indlæg.
d. 30/04/17 22:03

Var nede (desværre) og opleve derbyet idag. Dybt foruroligende at vores fans (ultras) gik imod resten. At sidde og opleve vores fans buhe af hinanden - det beskrev vel egentlig Romas kamp meget godt!

Rent spillemæssigt er vi bare for ringe, når vi møder et hold der kan lukke ned for vores offensiv. Vi et blevet reddet gentagne gange af en velspillende nainggolan, som ikke gjorde sig fandens bemærket idag.
Peres er mig en gåde (?) manden kan ikke træffe en ordentlig beslutning! Vi mangler vitterligt en Pjanic type som kreere den sidste 3. Del. Vi kan ikke regne med nainggolan hver eneste fucking kamp!
Nu bliver de sidste kampe en lang overlevelse for at sikre 2. Pladsen.

En 2. Plads vil give monchi lidt mere at arbejde med og tiltrække lidt spillere. For ikke at nævne muligheden for at holde på spillere!
Jeg tror på det!

FORZA Roma!

1

Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 30/04/17 22:59

En sejr i dag, havde givet noget på bagsmækken frem til kampen mod Milan & Juventus. Nok spillede Milan elendigt i dag, det gør de næppe mod os. Så 3 point er ikke givet overhovedet. Vi skal nok mere sætte lid til, Fiorentina & Torino kan hive noget magisk mod en velpoleret Napoli maskine. Jeg er desværre bange for, vi igen får prygl mod Juventus. Selvom, jeg håber det ender med en hjemmesejr på mit stadio debut.


Montella9
195 indlæg.
d. 01/05/17 09:26

Hvorfor ikke prøve El shaarawy Perotti salah kombination oppe foran. Lazio har styr på en stationær Dzeko.


Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 02/05/17 14:09

I stor sejren sidste år, mener jeg faktisk, SES var på toppen.


Seneste Nyheder

Guardiola: Kolarov er ét skridt fra Roma
(22/07/17) 0


Leicester afviser bud på Mahrez
(22/07/17) 0


Chl: hep på Nice og Young Boys
(15/07/17) 0


Officielt: Karsdorp til Roma
(28/06/17) 0


FAN CUP 2017
(27/06/17) 0


Salah skifter til Liverpool
(23/06/17) 0


Di Francesco ny træner i AS Roma
(13/06/17) 0


Hector Moreno skifter til Roma
(13/06/17) 0


Roma - Genoa
(26/05/17) 42 0


Roma - Juventus
(14/05/17) 35 0