Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Lyon

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 16/03/17 20:20 af Tottithorsen

2-4 er det romerne skal hente i aftenens Europa leagu 8-dels finale

Roma har næsten alle mand klar undtagen Florenzi som jo er ude indtil næste sæson og uden Grenier som har spillet europæisk netop for aftenens modstander Lyon.

Det er nu holdet skal vise hvad vi står for!!!
Og det bliver endnu en kamp på Stadio Olimpico uden 12 manden idet ultras fortsat strejker!!

Spa har valgt en 3-4-2-1

Roma: Alisson; Rudiger, Fazio, Manolas; Peres, De Rossi, Strootman, Mario Rui; Salah, Nainggolan; Dzeko






38 kommentarer


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 16/03/17 21:34

Peres må ud. Har en havenisse der er bedre end ham


asromadk
Medlem af RCD
3083 indlæg.
d. 16/03/17 21:43

Jeg prøver endda at holde igen - for man ender med at hetze vanvittigt på Bruno P. Det er bare umuligt og uendelig svært at se ham som andet end en absurd ordinær Brasiliensk standard back med de ting han leverer. Man burde måske endda tænke i at prøve Emerson/Rui af på højre back.

[Rettet af: asromadk - 16/03/2017 - 21:44]


Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 16/03/17 21:57

Vi har haft chancerne til 3 & 4-1. Satans uheldig med Rudigers stolpe og redning på Stroot. Jeg elsker den måde vi angriber kampen på. Eneste minus so far er, Peres. Jeg har tabt alt for den mand. Men, han lavede dog en kanon stikning til Salah. Det må næsten være fordi, han sparkede forkert.


Lund
227 indlæg.
d. 16/03/17 22:01

Desværre lidt samme historie som i det første opgør. Vi sidder på klart mest, men vi skal bare bruge 6 afslutninger på mål for at score ét mål, mens Lyon skal bruge 2 afslutninger på at score samme antal. Det er en kedelig tendens, som gør det svært at vinde kampe.

jeg sidder faktisk med følelsen af, at vi er et niveau over Lyon - desværre siger måltavlen noget andet.


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 16/03/17 22:23

Køb cornet. Kæft han er god!!


asromadk
Medlem af RCD
3083 indlæg.
d. 16/03/17 22:25

Bruno P skal bare holde **** og sætte sig på den bænk og filosofere lidt over hvorvidt han kan tage sig sammen eller ej. LS erkendte nok at man spillede med 10 mand på banen så længe han var inde ....


asromadk
Medlem af RCD
3083 indlæg.
d. 16/03/17 22:25

10 sekunder efter Bruno P er væk fra den højre kant scorer man.


Lund
227 indlæg.
d. 16/03/17 22:26

Kom så!!! Ingen dumme røde kort nu.


AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 16/03/17 22:26

Kom så Roma, Kom så Roma
FORZA GIALLOROSSI


asroma87
790 indlæg.
d. 16/03/17 22:26

Peres ud = mål

KOM SÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!


asroma87
790 indlæg.
d. 16/03/17 22:29

Fuck en fed kamp

Shit


MURO
Medlem af RCD
550 indlæg.
d. 16/03/17 22:57

mål annulleret uden grund og straffe dømmes ikke.


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 16/03/17 22:59

Kun takke os selv for vi ryger ud


asromadk
Medlem af RCD
3083 indlæg.
d. 16/03/17 22:59

Jeg synes det vil være forkert at gå ud af den tangent. Det er ikke derfor at man (måske) taber 4-5 samlet til Lyon....


AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 16/03/17 23:01

Det var den sæson


Lund
227 indlæg.
d. 16/03/17 23:01

Ineffektivitet!

Synd Curvaen blev væk. Det var i sådan en kamp, man kunne have brugt dem.


Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 16/03/17 23:02

Hold kæft mand... vi havde chancerne. Kæft, hvor er vi ineffektivite.

[Rettet af: Lamela - 16/03/2017 - 23:07]


Liam Gallagher
801 indlæg.
d. 16/03/17 23:03

Der var sgu en del afgørende momenter hvor dommeren ikke dømte til vores fordel. Men ellers er det bare pisse bittert, der var virkelig alle chancer for at gå videre i dag. Flot mentalitet holdet viste, men I Guder hvor er det dog dumt at vi tabte 2- halvleg med fucking 3-0 på deres hjemmebane.


asroma87
790 indlæg.
d. 16/03/17 23:03

Fuck hvor er Dzeko dårlig!

Farvel til Spalletti, vi vinder heller ikke en skid i denne sæson...


Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 16/03/17 23:09

Udover afslutningerne, så var det måske vores bedst spillende kamp i langtid. Og hold nu bare Peres på bænken i resten af sæsonen. Utroligt, så mange bolde han gav væk og leverede håbløse indlæg gang på gang.


Lund
227 indlæg.
d. 16/03/17 23:09

Jeg synes faktisk, at i dag viser, at Spalletti er den rette mand til jobbet. Vi kom ud med den rette vilje og mentalitet. Tilbage står jo bare, at vi er et ekstremt ineffektivt hold, der samtidig ikke er gode til at lukke af. Salah og Dzeko har scoret mange mål i den sæson, men deres scoringsprocenter må i det store hele være tæt på katastrofale - du godeste de brænder meget.


P.Totti
Medlem af RCD
953 indlæg.
d. 16/03/17 23:13

Ud med Spalletti. Alt er tabt indenfor 2 uger.


Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 16/03/17 23:14

Salah er slet ikke hjemme i denne opstilling. Hans scoringssnit gik ned efter vi skiftede til 3-4-3. Vi spillede endda en omgang bold, mens han var til ANC.

Anyway, på trods af Dzekos 30 mål i sæsonen, så var det stadig en brøler ikke at have en back-up klar. Napoli har 3, der alle kan spille fra start.

Exiten kan tildels skyldes ustabilitet i første kamp, hvor Spa gik væk fra sin velkendte 3-4-3 til 4-2-3-1. Fazio duer ikke en 4-mands forsvar. Hans kæmpe fejl udløste Lyons 3.mål og Lacazette hammer er grunden til vi ryger ud.


[Rettet af: Lamela - 16/03/2017 - 23:18]


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 16/03/17 23:16

Svært at bebrejde Spaletti idag. Havde sat det rigtige hold og viljen var der

Ikke trænerens skyld at vi brænder så store chancer!!

Men Roma er jo Roma - Juve havde kørt den sikkert hjem. Utilgiveligt vi lader dem komme foran på en dødbold!

There is always next season


asromadk
Medlem af RCD
3083 indlæg.
d. 16/03/17 23:16

Der mangler, det er tydeligt med alle disse svingende præstationer, stabilitet i klubben. Netop hvad som får mig til at postulere at der ikke er noget projekt pt. Træneren er ikke med sikkerhed den samme næste år.

Man er nødt til at have denne stabilitet og en træner, som får tid. Det mistede man med RG (om det var rigtigt eller ej, behøver vi ikke diskutere), og det har ikke været der siden. Ideen om et projekt, en træner som får længere tid og som kan skifte ud og rydde op i truppen over længere perioder.

Materialet er ikke dårligt. Gode spillere, og så skal man så have tingene til at fungere her og nu - det får man ved at skifte træner.

Man bør, såfremt man ikke kan sikre sig LS's i et seriøst ægteskab, finde en ny træner til sommer. Handle præcis 0 spillere før dette er sikret, og så må man begynde forfra. Split sportsdirektør-rolle op i nogle forskellige roller i klubben, så det man ikke pludselig "står og mangler" i en fodboldklub er en sportsdirektør. Find en træner man tror på at giv ham 5 år i fællesskab med de dele af staben som han vil beholde + sin egen.

..og så lad vær med at bakke ud midtvejs denne gang.



Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 16/03/17 23:23

Det er en drøm Asromadk. Milan prøver med et projekt. Men, han var tæt på at få sedlen, da det ikke kørte på skinner. Efter sejren mod Juve, vendte det for ham.

Inter prøvede projekt med FDB. Han fik aldrig ro til at bygge et koncept op, han endte med at lede efter koncepter, hvilket resulterede sparket.

Jeg er bange for, der ikke er tid & plads til projekt i topflight. I hvertfald ikke i Italien.


asromadk
Medlem af RCD
3083 indlæg.
d. 16/03/17 23:37

Det er en drøm - men man har lov at håbe.

Navnet, som bør indfinde sig til sommer, er og bør være Eusebio Luca Di Francesco. En solid oprydning i truppen og afvikling af alle de spillere man har på lån og på udlån. Man køber herfra hvad man har råd til og ikke en halv trup på lån med option på køb. Har man ikke råd, så finder man det i egne rækker. Man holder på stammen, og får bragt noget mere dynamik ind i truppen med flere spiller som får spilletid. Resultaterne pt. afhænger vel ene og alene om Salah og Dzeko rammer dagen eller om Nainggolan smider 3 langskud op i hjørnet. Det er ikke helt en fremtidssikrende løsning...

1

P.Totti
Medlem af RCD
953 indlæg.
d. 16/03/17 23:46

Spalletti skød sig selv i foden, da han udtalte sidste uge - jeg smutter hvis vi ikke vinder noget i denne sæson! Manden vidste hvor det bag hen ad og prøver at slippe billigt herfra.


asromadk
Medlem af RCD
3083 indlæg.
d. 16/03/17 23:50

Korrekt. Men det er hvad man får, når det ikke kører som et 'projekt'. Så får man netop en træner som hellere end gerne ofrer sig selv først, når tingene ikke kører.

Foretrækker personligt at man har en træner som ikke har/er nødt til at have denne tilgang. En træner som tænker frem, på klubbens vegne, og hvor dette også skinner igennem på måden man kører truppen på.

LS har en start 11'er, med 1-2 boblere, og det er det. Hvis Bruno P spiller næste kamp, så mener jeg at dette er bevis nok på min påstand. En træner som skal køre klubben frem de næste 5 år ville være nødt til at forsøge sig noget nyt her. Om ikke andet så får at skabe konkurrence på pladsen.


P.Totti
Medlem af RCD
953 indlæg.
d. 16/03/17 23:51

Selvfølgelig kan Spalletti bebrejdes, ikke en til fældighed at vi fucker op mod Porto, Lazio i pokalen og nu Lyon i EL. Vi er ikke uheldige hver gang.

Ak ja vi kan stadig vende den mod Lazio, men det var pinligt i første kamp, så der skal godt nok andre boller på suppen næste gang.


MURO
Medlem af RCD
550 indlæg.
d. 16/03/17 23:53

Vi spiller hverken godt eller skidt i dag, defensiven sejler, primært Rudiger og Peres.
Ud over det, så har vi en forfærdelig dommer i dag der både koster straffe og et mål.
Dommerens sidste kamp var Ujpest - Honved. Det er jo så useriøst, der burde simpelthen være et system hvor kun dommere fra topligaer kan dømme europæiske kampe efter en vis stadie.
Ungarn har hverken CHL eller EL hold med, men har dommere rendende rundt og dømme vigtige europæiske kampe.
Det er jo håbløst!

[Rettet af: MURO - 16/03/2017 - 23:54]


Romaneren
573 indlæg.
d. 17/03/17 00:11

Sæsonen er da ingenlunde færdig endnu. Det er død og pine vigtigt for klubbens udvikling, fremtid, økonomi og transfers, at vi sikrer os CL-kvalifikation igen - og helst direkte. Vi så hvordan det gik i denne sæson.

Pokaler er én ting - men hvis først, man får konsolideret Romas plads som CL-klub (især i en liga, hvor Milan og Inter kan forventes at buldre med frem fra næste sæson), så er der noget at bygge på. Flere penge, mere prestige, bedre spillere - og så skal der nok lande én eller anden pokal før eller siden.

En andenplads i ligaen og en finale i Coppaen må fortsat absolut være mål - i prioriteret rækkefølge.


AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 17/03/17 08:11

Udover pengene kan Champions League og 2 pladsen i ligaen ikke bruges til en skid.
Kun guldet og pokaler der tæller.
Vi har ikke vundet en pokal i 9 år. I alt har klubben kun 15.

Champions League deltagelse vil kun resultere i enten en 3 plads i gruppen eller exit i 1/16 finalen.
Spørg Arsenal fans hvor sjovt det er.

For min skyld må vi mere end gerne komme nr. 4.
Om vi ryger under Lazio er jeg pænt ligeglad med.

Og jo sæsonen er desværre slut.
Drømmen om den evige Scudetto bliver heller ikke i år.
Ude af Europæisk fodbold.
Og nej vi går ikke videre til Pokalfinalen.


FORZA ROMA


Lindboe
78 indlæg.
d. 17/03/17 14:03

Hold dog da op hvor er du negativ AS-Roma-Italien!

Penge og chl deltagelse betyder da pt. alt for Roma. Det betyder, at vi kan holde på vores profiler, forbedre vores økonomi og samtidig øge muligheden for at tiltrække nogle gode spillere til klubben.

Vi har desuden stadig en ok mulighed for at slå Lazio og ende i finalen, jeg tror på det!!

Ligaen bliver utrolig tæt mellem os og Napoli og det bliver da super spændende at følge.

Ligesom alle andre hold i Italien, er Scudettoen kun en drøm. Juve er simpelthen alt for stærke.


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 17/03/17 14:58

Det var en super fed kamp i går men desværre var vi ikke skarpe nok og da jeg gik i seng var
jeg en smule træt af situationen over vi ikke formår at vinde den slags kampe men som en ægte
fan glæder jeg mig til at se Roma igen søndag!!!!


AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 17/03/17 17:00

@Lindboe: Jeg vil nu mere mene jeg er realist og forholder mig kritisk.
Nu ved jeg ikke hvor længe du har været fan.
Men når man har været fan i 15+ år, så bliver man sku træt af Roma.

5 trofæer på 15 er alt, alt for lidt. Sidste trofæ kom for 9 år siden.
Penge & CHL er skam ikke alt. Guldet gælder, om det så er CHL, Europa League eller Coppa Italia.

Økonomien kan forbedres på den stadion der er blevet lovet i årevis og som skulle være stået færdig i år.

Og om vi så ryger 2er i år & direkte CHL deltagelse, så tror jeg sku ikke vi kan holde på Ninja, Manolas, Rudiger og Strootman.
Ihvertfald ikke dem allesammen. Og hvem skal vi så købe? En ny Juan Jesus eller måske Bruno Peres?

Det er jo bare en joke.
jeg håber på en 4. plads. Vi har intet at gøre i CHL.

Og nej, vi kommer ikke i finalen.
Tør jeg godt vædde på. Æder en lort hvis vi kommer i finalen.


mexes
1753 indlæg.
d. 17/03/17 19:59

Jeg var godt nok træt af Salah i går -og har været det længe snart.
Jeg synes han er gået fra at være en af vores bærende til snart ikke at have niveauet igen. Hans samlede præstationer efter cup of nations er samlet set ineffektiv og elendig.

Jeg synes ikke det er så meget at komme efter i går.
vi tabte det hele i 2. halvleg i Frankrig, hvor vi taber 3-0.
pisse irriterende, da vi jo er et bedre hold end Lyon! Men ja, Roma er Roma.

Vi må op på hesten igen. 2. pladsen er ULTRA vigtig at kæmpe for!


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 18/03/17 07:16

Jeg har været fan i 25 år nu og er også lidt træt af det engang imellem men at se dem vinde live på stadion er nok for mig så kan jeg leve med der er længe imellem titlerne.
Ellers var jeg jo blevet fan af andre

Enig med mexes ift salah. Hans store problem er at han intet har udover sin speed som endda er aftaget på det seneste
Ingen teknik eller driblefærdigheder
Sælg ham til sommer! D


Seneste Nyheder

Roma - Genoa
(26/05/17) 36 0


Roma - Juventus
(14/05/17) 34 0


Milan v Roma
(07/05/17) 28 0


Roma - Lazio
(29/04/17) 45 1


Pescara - Roma
(24/04/17) 31 1


Roma - Empoli
(01/04/17) 0


Roma - Sassuolo
(19/03/17) 22 0


Roma - Lyon
(16/03/17) 38 0


Lyon v Roma
(09/03/17) 45 0


Lazio - Roma
(01/03/17) 0