Login
Glemt password Opret bruger

Lyon v Roma

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 09/03/17 20:00 af Tottithorsen

Kort optakt!

Roma er rejst til Lyon med 2 nederlag i bagagen.
0-2 i Coppa Italia mod Lazio, og senest 1-2 hjemme mod Napoli, har givet lidt usikkerhed ift. formkurven, som ellers var stærkt opadgående.

Roma stiller med følgende:

Roma: Alisson; Manolas, Fazio, Juan Jesus; Bruno Peres, De Rossi, Strootman, Emerson Palmieri; Salah, Nainggolan; Dzeko






45 kommentarer


Sofus
1910 indlæg.
d. 09/03/17 20:55

Stærkest mulige opstilling taget karantæner/skader i mente. Håber Roma (og generelt Bruno Peres...) får spillet sig op i dag.

Forza Roma!


Sofus
1910 indlæg.
d. 09/03/17 21:13

første chance...


mester
Medlem af RCD
365 indlæg.
d. 09/03/17 21:17

Ligner en gentagelse af noget Vi har set før .
Lige ved & næsten !!


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 09/03/17 21:22

Håbløst forsvar. Følger ikke deres mand


Sofus
1910 indlæg.
d. 09/03/17 21:25

TAK!!!! Salah <3


Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 09/03/17 21:28

Lione har en vild offensiv, men deres defensiv skal simpelthen straffes hårdt.


Sofus
1910 indlæg.
d. 09/03/17 21:38

yeeeeesss


Sofus
1910 indlæg.
d. 09/03/17 21:53

Super underholdene første halvleg. Er dog bange for Lacazette samt Valbuenas dødbolde.


Romaneren
573 indlæg.
d. 09/03/17 21:54

To mål på udebane allerede er jo ret beset super fint.

Især med tanke på, at det er et af de stærkere hold, vi kunne ha' trukket!


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 09/03/17 22:25

Burde ikke være irriteret over en angriber som har lavet 19 mål i serie a og er topscorer i Europa league men bliver aldrig fan af Dzeko


Lund
227 indlæg.
d. 09/03/17 22:28

Lidt utroligt at vi ikke kan vinde sådan en kamp sikkert. På papiret troede jeg slet ikke på en sejr hertil aften, men vi har godt nok været langt bedre end Lyon generelt. Ærgerligt at der ikke skal mere til at for at bringe vores forsvar i ubalance...


MURO
Medlem af RCD
550 indlæg.
d. 09/03/17 22:33

Ud med Juan Jesus!!!


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 09/03/17 22:34

Tag Dzeko og Peres med...


Lund
227 indlæg.
d. 09/03/17 22:36

Vi er så ineffektive. Så mange dårlige berøringer.... Så passivt forsvarsspil.


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 09/03/17 22:37

Fantastisk forsvar


Sofus
1910 indlæg.
d. 09/03/17 22:37

Come on Roma


MURO
Medlem af RCD
550 indlæg.
d. 09/03/17 22:38

Hold kæft hvor er det ringe dernede! Specielt Juan Jesus, den mand er boldspasser, han ser altid forvirret ud.

[Rettet af: MURO - 09/03/2017 - 22:38]


Sofus
1910 indlæg.
d. 09/03/17 22:38

Så gerne Perrotti og Totti inde.


Sofus
1910 indlæg.
d. 09/03/17 22:42

Få nu en ændring Spa! Der er kun 10 min tilbage og de virker jo helt smadrede

[Rettet af: Sofus - 09/03/2017 - 22:43]


Lund
227 indlæg.
d. 09/03/17 22:45

Hvordan kan det være umuligt for Dzeko at komme oven på bolden, når han header - manden er en kæmpe?


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 09/03/17 22:48

Dzeko har bly i skoene
Jeg er rystet over hvor mange fejl vi har lavet i denne kamp


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 09/03/17 22:50

Fazio er anfører! Stærkt


Koch
832 indlæg.
d. 09/03/17 22:51

God 1. halvleg. Rigtig dårlig i 2. Utroligt der kan være så stor forskel. Lyon skal have ros, men der bliver lavet et utal af fejlafleveringer og dårlige beslutninger.


Sofus
1910 indlæg.
d. 09/03/17 22:56

vanvittigt hugget ind, men hvad sker der for strootman? han har ikke løbet siden det 80., og det er også ham som taberen den og ikke kommer tilbage.


Lund
227 indlæg.
d. 09/03/17 22:56

Det var dog den værste halvleg længe!!! Først Lazio, så Napoli, nu Lyon. Hvornår bliver holdet sultne for at revanchere sig?


mexes
1753 indlæg.
d. 09/03/17 22:58

Sjældent jeg er så rasende som nu. Jeg er virkelig rasende. Det er bare ikke i orden det her. Det er det simpelthen ikke.


asroma87
790 indlæg.
d. 09/03/17 22:58

Klassisk Roma! Endnu engang svigter mentaliteten.

Og hvorfor Fanden skifter Spa ikke ud noget før??? Shit spillerne så trætte ud til sidst

Sats dog defensivt ved 2-2 eller 2-1 og spil på kontra! Der er alt for langt imellem kæderne, især rummet mellem vores forsvar og midtbane

[Rettet af: asroma87 - 09/03/2017 - 23:00]


Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 09/03/17 23:02

Det er simpelthen for dumt, vi ikke udnytter Lyons elendige forsvar. Jeg fatter ikke langsomme Dzeko får fuldtid mod et forsvar, der står højt. Ses ved start af 2. Halvleg ville have været mere effektiv.an får lange løg af Spa sene udskiftninger. Denne her 2.halvleg er på din Kappe!

I øvrigt, 3. nederlag på stribe!
Stor cadeau til Lyon for at reagere på 2-1 ved halvlegs resultatet. Flot træner arbejde.

[Rettet af: Lamela - 09/03/2017 - 23:04]


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 09/03/17 23:08

Holdet får vindermentalitet den dag colosseum er genopbygget!!!

Jeg mangler ord. På én uge har vi smidt sæsonen på gulvet?


Denner
432 indlæg.
d. 09/03/17 23:08

Det var vidst det Roma! - ingen pokaler i år heller! Så skal vi måske ud og kigge efter en ny træner og et nyt projekt, hvis Spalletti holder stik med sine seneste udtagelser.

Jeg er så ærgerlig over det her, og ser desværre ikke Roma komme tilbage, hverken i coppa'en eller EL. (og vi når jo ikke juve)

Har så stor respekt for Spalletti syntes han har gjort det kanon! For jeg mener ikke spiller materialet er til mere. MEEEN måske er han ikke den rette til at skaffe metal til et støvet trofæ skab. :(


Hvem tror i vi henter ind som ny træner HVIS det ender uden pokaler og Spalletti smutter?

[Rettet af: Denner - 09/03/2017 - 23:09]


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 09/03/17 23:10

Garcia!!!


asroma87
790 indlæg.
d. 09/03/17 23:13

Totti!!! Han skal være vores Guardiola


Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 09/03/17 23:13

Monchi vælger!


asroma87
790 indlæg.
d. 09/03/17 23:14

Assistent Lobont


asroma87
790 indlæg.
d. 09/03/17 23:16

Hent Luis Enrique tilbage

Eller hey..... hva med Wenger

[Rettet af: asroma87 - 09/03/2017 - 23:16]


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 09/03/17 23:21

Lige meget hvem det bliver. Roma er Roma.
Ingen vindermentalitet.

Hent Capello


Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 09/03/17 23:21

Rolig nu gutter. Lad os lige vente med at dømme efter returen. Hvis allegri skifter, tror jeg han vil være fristet til at snuppe posten i Juve. Hvilket man godt vil kunne forstå. De har da vinder mentalitet helt ind til benet.

Skulle Roma på jagt efter en ny træner. Så håber jeg lidt på Eusebio Di Francesso og Totti som assistent. Å

1

[Rettet af: Lamela - 09/03/2017 - 23:22]


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 09/03/17 23:27

Benneweis direktør er vist interesseret i cirkus Roma

Vi skal lave mindst 3-4 mål i returen.
Lacazette løber fra os på kontra nu hvor vi skal fremad.


romaus
35 indlæg.
d. 10/03/17 14:31

Meget enig Lamela!

Både i at vi lige må se hvordan returopgørene i Coppa og EL udfolder sig og i det potentielle trænerskifte.
Jeg håber inderligt på at vi kan tage skridtet op på Juve niveau med Spa, og jeg tvivler virkelig på at andre vil kunne få os videre. Jeg tror ikke vi bliver bedre end (at Best) bedst blandt de næstbedste før den kerne vi har nu bliver bedre sammen over tid eller får hjælp. Hvis vi har denne kerne af Radja, Stroot, Salah, Florenzi, Manolas (+Fazio, Emerson, Rudiger, DDR og Dzeko) med få kvalitetsforbedringer, så tror jeg virkelig på vi kan vinde.

Men.. det er ikke situationen nu, i denne sæson formentlig.

Og ift trænerskifte hvis det kommer dertil, så synes jeg DI Francesco og Totti lyder pissegodt som del af Project Roma


Lund
227 indlæg.
d. 10/03/17 21:31

Jeg er enig i, at vi har en god stamme, som vi kan bygge på, men jeg ikke enig i, at Salah eller Dzeko kan være en del af en vinderstamme - ikke fordi de ikke er dygtige, men fordi de for begrænsede og ineffektivitet som spillertyper. Jeg mener, at den stamme man skal bygge på er Szczesny, Radja, Stroot, Manolas, Rudiger, Florenzi (hvis han finder tilbage til sit niveau) og DDR sålænge han er garant for stabilitet.

Derfor mener jeg klart, at det er offensivt, der skal sættes ind, hvor jeg gerne ser, at man finder bedre allround fodboldspillere med bedre teknik og spilforståelse. Spillere som Insigne og Mertens misunder jeg Napoli meget. Disse er selv sagt umulige at få fat i, men jeg mener, at det er typer som disse, vi mangler. I det lys så jeg gerne, at Roma kiggede mod Bernardo Silva, Bernardeschi og Amin Younes. Derudover håber jeg lidt, at Mertens fortsætter med at bombe (sålænge Napoli forbliver på 3. pladsen) for det kan give muligheder ift. Milik, som jeg godt kunne tænke mig som spidsangriber i Roma.

Denne har nok hjemme i en anden tråd, men havde bare lige lyst til at byde ind i debatten.

[Rettet af: Lund - 10/03/2017 - 22:23]


P.Totti
Medlem af RCD
953 indlæg.
d. 10/03/17 22:11

Vi vinder aldrig noget med LC, der skal i hvert fald ske et mirakel hvis denne sæson skal ende ud med en pokal, efter 3 nederlag i træk i tre så betydende kampe.

Du smutter bare LS



Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 10/03/17 22:14

Spøjst nok kan Romas seneste pokal dateres tilbage til Spa.


Tottithorsen
Medlem af RCD
1262 indlæg.
d. 11/03/17 05:25

Jeg er enig med Lund

Dzeko og Salah har ingen spilforståelse. De lever af at andre sætter dem i scene.
Salah uden sin hurtighed ville aldrig være i nærheden af et Danmarksserie hold.

Så ind med andre typer som har teknik og blik for medspillerne


Roma1927
Medlem af RCD
113 indlæg.
d. 11/03/17 10:09

Enig i seneste indlæg her på tråden. Ser kun Coppa Italia som eneste mulighed for sølvtøj. Lazio kan/burde kunne nakkes med +3 i Parolos fravær i returopgøret. Herefter vil/skal det være en fordel at finalen spilles i Rom mod et Juventushold vi pt ikke har slået i denne sæson. Tror virkeligt at det kan lade sig gøre!

EL ligger til Mourinho.

Serie A EJES af Cirkus Agnelli.

Forza Roma!


Lamela
Medlem af RCD
1793 indlæg.
d. 15/03/17 18:29

Alle spillere er blevet klarmeldt til imorgen.

Spa har været ud og sige, Roma har 60% ss for at gå videre. Lidt dumt, men måske det der skal til for at motivere spillerne en ekstra gang op. At, der er maks. pres og der forventes alt fra dem.

Jeg tror ikke, der er de store overraskelser i start 11'eren, Alisson i stedet for Szcesny, og resten kender vi med:

Rudiger-Fazio-Manolas
Peres-Stroot-DDR-Emerson
Salah-Ninja
Dzeko

Måske, vi evt. skulle starte med SeS og smide Salah ind i 2.halvleg. Sådan som Salah spiller for tiden, kan det umuligt være en forringelse.

Desuden, er jeg pisse ærgerligt over Ultras boykot af en så vigtig kamp. Vi så, hvordan Camp Nou bar Barca frem til det umulige.


Seneste Nyheder

Chl: hep på Nice og Young Boys
(15/07/17) 0


Officielt: Karsdorp til Roma
(28/06/17) 0


FAN CUP 2017
(27/06/17) 0


Salah skifter til Liverpool
(23/06/17) 0


Di Francesco ny træner i AS Roma
(13/06/17) 0


Hector Moreno skifter til Roma
(13/06/17) 0


Roma - Genoa
(26/05/17) 42 0


Roma - Juventus
(14/05/17) 35 0


Milan v Roma
(07/05/17) 28 0


Roma - Lazio
(29/04/17) 45 1