Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Chievo

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 22/12/16 19:09 af Tottithorsen

Kan Roma rejse sig efter 0-1 nederlaget til den gamle dame i lørdags. De har ihvertfald chancen i aftenens opgør på stadio olimpico hvor den lille klub, Chievo fra Verona er modstanderen.

Chievo er gået lidt i stå efter en god start på sæsonen.
Holdet har masser af rutine blandt andet Sorrentino, Frey, Dainelli, Spolli, Birsa og "evigt unge" Pelessier, som danner frontduo sammen med Meggiorini.

Roma har fået Totti klar igen, men det forventes at Mr. Roma starter på bænken og underholde Vermaelen, Rui og Shaarawy blandt de mest rutinerede. Spændende om Spaletti snart finder plads til bomberen på primavera holdet, Soleri, som lavede hattrick forleden da giallorossi lammetævede bysbørnene fra Lazio med hele 5-0!!

Årets sidste kamp forventes det at følgende 11 starter:

Szeczny
Peres Rüdiger Fazio Emerson
Strootman Gerson Nainggolan
Salah Dzeko Perotti

Kampen kan ses på Canal 9, men IKKE på Kennedys, der holder lukket!

Buon natale






16 kommentarer


Sofus
1910 indlæg.
d. 22/12/16 20:57

Forza Roma - alt andet end sejr er fiasko.

Buon natale :)


Lamela
1793 indlæg.
d. 22/12/16 21:07

Der er godt tæt pakket med Chievo folk i det lille felt konstant. Vi have noget magi udefra. Calling Ninja!

Fornuftige indlægge fra Emersons side. Peres kommer godt med, men skal forbedre sit spil i det sidste 3.del.

Det forsvar ser sku ikke så sikkert ud. Puha Fazio. Vi mangler Manolas derinde.

[Rettet af: Lamela - 22/12/2016 - 21:14]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 22/12/16 21:19

Calling Totti


Sofus
1910 indlæg.
d. 22/12/16 21:24

Calling Bruno Peres' defensive skills


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 22/12/16 21:28

Løb bolden i møde lærdom for miniputter.
Katastrofalt forsvarsspil. Han minder om Iturbe. Desværre lige så ringe
Ellers en god periode. Nu bliver det mere end svært at hente 3 point. Nederen

[Rettet af: Tottithorsen - 22/12/2016 - 21:29]


Lamela
1793 indlæg.
d. 22/12/16 21:32

Totti ind
Peres ud!


Lamela
1793 indlæg.
d. 22/12/16 21:33

Sådan Farao!! Konge sparket!


Sofus
1910 indlæg.
d. 22/12/16 21:33

!!!! Super kasse!!! Han har generelt spillet super i dag


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 22/12/16 21:36

Vores venstre side fungerer kanon idag. Ikke det samme man kan sige om højre side med en svag Peres og fornærmende usynlig salah.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 22/12/16 21:49

Emerson viser sgu noget potentiale igen idag. Kan lide ham mere og mere. Tænk på hvad vi betalte for ham!


Sofus
1910 indlæg.
d. 22/12/16 21:55

Wow jeg savner Florenzi på den højreback.


Lamela
1793 indlæg.
d. 22/12/16 21:58

Konge kamp af Faraoen!! Heldigt mål af Dzeko. Der ikke har haft meget at arbejde med i de seneste par kampe.

[Rettet af: Lamela - 22/12/2016 - 22:47]


asromadk
3083 indlæg.
d. 22/12/16 22:35

Jeg hopper hermed officielt på Emerson-vognen. Nu er det efterhånden en del kampe på et usandsynligt højt niveau. Han minder mig - især når han får lov til at spille wing-back (hvor hans manglende rutine defensivt bliver mindre udstillet) - om Marcelo. Intet mindre. Marcelo led enormt meget i starten af hans Real Madrid tid og var ret så udskældt, sådan som jeg husker det. Man det er ikke nogen nem position, hvis man forventes være en faktor offensivt. Emerson gør det pt. skræmmende godt. Træffer alle de rigtige beslutninger defensivt; gør hvad der skal til og kender sine egne begrænsninger, og han spiller offensivt med en selvtillid, som jeg selv synes overgår Digne. Jeg var stor Digne-tilhænger, så dette siger ikke så lidt.

Bruno Peres er den omvendte historie. Han er skræmmende ringe og fornærmende dårlig begge veje. Kender ikke sine egne begrænsninger, træffer alle de forkerte beslutninger, og i en kamp som idag, er det meget svært at få øje på at han skulle være den her back som ville kunne træde i Maicons sko (Maicons første år i Roma). Med en dåbsattest der siger 27 til marts, så håber jeg efterhånden at hans tid i Rom bliver kort.

Stephan går ind og gør det, som marginal-spillere i Roma normalt aldrig gør - beviser sit værd. MoM, selvfølgelig - skarpt efterfulgt af Emerson og Fazio.


Lang tid siden, at jeg har siddet ved .88 og tænkt: "Den her smider AS Roma ikke". Kudos til LS og truppen for det (7-9-13 nu er den forhåbentlig ikke jinxet).



Voila; jeg kan godt være positiv.


Lamela
1793 indlæg.
d. 22/12/16 22:46

Enig asroma. Dejligt med positiv fra din side os.

Jeg tror det El Shaarawys præstation afhænger af, hvor han spiller på banen. Fremskudt som wing-angriber fungere han perfekt. Hvor Salah derimod er bedst når, vi spiller med wings. Måske en skæv opstilling vil hjælpe begge påvej til bedre præstationer.

Peres, hvor man bare sidder og håber, det skal gå bedre for ham, men han mangler så meget i sit spil.

Hvis Emerson lige får et par assists og en enkel to mål, så vil han have meget selvtillid i sit spil. Så tror jeg for alvor, at det mere er Rui, der skal være back-up til ham.

Og Perottis straffe køler en bajer ekstra meget. Hvor er han skide kølig fra pletten.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 22/12/16 23:11

Det må julen der har ramt os siden der er så positiv stemning. ;)
Tænkte præcis det samme at jeg ikke var nervøs for vi smed sejren idag.
Fazio og Rüdiger er nogle monstre, Vermaelen giver ro og god med bolden.
Strootman er på 70% af hvad han kan. Nainggolan er fantastisk.
Emerson bliver bedre og bedre i en fremskudt rolle. SES rigtig god især før pausen. Dzeko misbruger for meget. Skal have 5 store chancer for at lave ét mål.
Eneste der dumper i min bog idag er Peres og salah!
Perotti sparker straffe som det skal sparkes. Lad målmanden lave sit udfald og tril den i modsatte side ;)


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 23/12/16 09:26

Fantastisk flot kamp generelt, og hvis vi skal have en dag hvor vi brænder et væld af chancer er det en fin dag. God kontrol gennem kampen og taktikken virkede velpoleret - lidt inspireret af Contes magiske 3-4-3 system i Chelsea?? Salah virker ikke helt fit efter sin skade, der mangler noget fart og power i hans løb, han burde måske være sparet. Derudover virkede han heller ikke til at være helt skarp nok til at spille i en mere taktisk låst rolle, men det kan selvfølgelig blive bedre. Jeg tror at denne opstilling ville passe Florenzi glimrende, og det blive spændende at få ham tilbage. Samtidig bliver Dzeko mere låst i den centrale rolle med de to fløjangribere tættere inde på ham. Så bliver han i boksen i stedet for at flagre rundt, hvilket kun er en fordel med hans styrker. Samtidig er det muligt at realisere vores mange midtstoppere med 3 forsvarere, Rudiger, Manolas, Fazio, Vermaelen mens De Rossi også har spillet der under Conte på landsholdet. Jesus må få spilletid hvis det ser virkelig skidt ud. Måske er det fremtiden for holdet? Både Perrotti og Sharawyy så ud til at trives lidt tættere inde på mål. Samtidig ville Totti heller ikke være dum i en af de brede angriberroller. Jeg kunne godt se en fremtid for holdet i denne opstilling der dækker hele banen godt og fleksibelt.


Seneste Nyheder

Sassuolo - Roma
(20/05/18) 17 2


Roma - Juventus
(13/05/18) 0


Cagliari - Roma
(06/05/18) 0


Roma - Liverpool
(02/05/18) 34 0


Roma - Chievo
(28/04/18) 1


Liverpool - Roma
(24/04/18) 43 2


SPAL - Roma
(21/04/18) 12 0


Roma - Genoa
(18/04/18) 13 0


Lazio - Roma
(15/04/18) 0


Roma - Barcelona
(10/04/18) 35 0