Login
Glemt password Opret bruger

Juventus - Roma

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 16/12/16 18:00 af Tottithorsen

Storkamp venter lørdag aften mellem nummer 1 og 2 i Serie A.
Juventus tager imod Roma i Torino på Stadium Juventus, som naturligvis er fuldstændig udsolgt med plads til 41.000 tifosis.
En kamp som er imødeset med stor spænding i hele Italien, hvor det vil vise sig om romerne er en seriøs kandidat til scudettoen.
Inden kamp er Juve 4 point foran Roma, og hjemmeholdet kan med en sejr gå hele 7 point foran og allerede inden jul være snublende tæt på scudettoen, som de har vundet de sidste 5 år.
Roma har som bekendt ikke haft pokalen siden 2001, så det er ved at være på tide vi igen kan fejre en scudetto i den evige stad.

Juventus møder op til kampen med en 3-1 sejr i sidste uges derby mod Torino og Roma hentede samtidig 3 point i 1-0 triumfen hjemme mod Milan efter et meget lige opgør, hvor Milan sad på tingene før pausen og blandt andet tillod sig at misbruge et straffe, som blev eksekveret svagt af Niang.
Nainggolan afgjorde opgøret et kvarter efter pausen med et flot scoring endda med det kolde venstreben.

I medierne har trænerne for begge hold været ude og rose modstanderen og hinanden, men mon ikke den "gode" stemning ændrer sig så snart kampens dommer, Rosato fløjter opgøret i gang.

Det er også et interessant møde med vores tidligere stjerne, Miralem Pjanic som nu desværre repræsenterer "den gamle dame", hvor han stadig prøver at finde sig til rette på holdet.

Higuain er i målform igen efter 5 kampe uden at få nettet til at blafre, så Romas forsvar får sit at se til.
Samtidig skal der holdes øje med Mandzukic - også fra dommerens side, da han er kendt for at have lidt frisk albueføring.

Mon ikke Spaletti vælger en stærk defensiv flankeret af DDR og Srrootman, hvor vi satser på at slå nogle giftige kontraangreb, med Salah som sprintkonge oppe foran... Han er klarmeldt!

Romas forventede 11 startende:

Szezcsny
Rüdiger Manolas Fazio Emerson
DDR Strootman Nainggolan
Salah Dzeko Perotti

Kampen kan ses på Kennedys på Gl. Kongevej










1

22 kommentarer


Sofus
1910 indlæg.
d. 17/12/16 20:43

Gerson???


MURO
550 indlæg.
d. 17/12/16 20:46

Hvor kommer den sponsor fra?


TheTotti
410 indlæg.
d. 17/12/16 21:01

Alt for nervøs start fra Roma :(

De er lige et split sekund efter Juve hele tiden når de skal på bolden. Ses også på målet...


Ærgeligt De Rossi ikke fik bedre ram på Pjanic når han nu alligevel skulle trække et guldt.


P.Totti
953 indlæg.
d. 17/12/16 21:03

Det tegner til at blive en meget meget skidt dag på kontoret. De Rossi skal ud hurtigst muligt inden han ødelægger vores chancer for at komme tilbage.


Daniel-Cumen
102 indlæg.
d. 17/12/16 21:04

De Rossi er bare en nar... forstår ikke hvorfor han konstant skal bruges i vigtige kampe .. denne kamp er allerede tabt nu


mester
365 indlæg.
d. 17/12/16 21:05

Fuck De Rossi


Sofus
1910 indlæg.
d. 17/12/16 21:34

Der var jo ikke engang frispark ved de Rossis kort. Gerson har ikke niveau, forstår ikke hvorfor SES ikke får chancen.


TheTotti
410 indlæg.
d. 17/12/16 21:38

Der var klart frispark. Han glider ind med knopperne forrest, hvilket er farligt spil. Uanset om han rammer bolden først eller ej.


Sofus
1910 indlæg.
d. 17/12/16 21:41

Som jeg ser det, er det en ren tackling med vristen, men mine briller er jo nok også latterligt farvede


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 17/12/16 21:45

Klart frispark og gult kort.
Tåbeligt at lægge gerson ud på kanten. Han er fejlplaceret Big time!!
Ingen fart at true med på kontra.
Juve kontrollerer totalt.
Øv


TheTotti
410 indlæg.
d. 17/12/16 21:57

Sygt vi slipper fri for straffe der. Måldommeren står lige ved siden af i noget nær perfekt position til at se den!


Lamela
1793 indlæg.
d. 17/12/16 22:09

3 afleveringer og så fløjeter Orsato frispark ved den mindste berøring.


Lamela
1793 indlæg.
d. 17/12/16 22:37

Skaber Inter offensivt. Kæft, hvor er det ringe...!!!!


Lupo1927
30 indlæg.
d. 17/12/16 22:41

Som sædvanligt når jeg tjekker forummet, er der kun negativt lort at læse. I bruger konsekvent alt jeres krudt på at svine spillerne og træneren til. Intet konstruktivt. INTET. I burde skamme jer.


Lamela
1793 indlæg.
d. 17/12/16 22:54

Synes du da, der var noget offensivt, der fungerede i kampen? Dzeko kom ikke til en afslutning, han blev fuldstændig lukket ned af deres midterforsvar. Vores plan B kom først i virke efter 75 min.


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 17/12/16 23:01

Juventus er bare bedre end Roma. Længere er den ikke!!
Vi gjorde hvad vi kunne men var oppe imod overmagten. Vi halter lidt på nogle positioner

Konge kamp af szeczny !

Forza Roma Per sempre


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 17/12/16 23:02

Utroligt sturaro ikke fik 4 gule kort idag


mexes
1753 indlæg.
d. 18/12/16 00:46

Vi taber 1-0 på udebane til ligaens bedste hold. Det kan vi ikke brokke os over.
Jeg synes faktisk vi havde stor andel i kampen, og selvom selve chancer aldrig rigtig kom, så var jeg alligevel fint tilfreds og tildels små imponeret over det pres, som vi kunne lægge på Juve sidst i kampen.
Jeg er enig i, at det haltede offensivt, men for at kunne slå Juve i Torino, så skal man spille op til sit bedste, og det gjorde vi selvfølgelig ikke.
Jeg frygtede en større snitter inden kampen, ikke at jeg så bare er knaldhamrende begejstret for at tabe idag, men jeg synes sgu vi gjorde det ok. Juve havde sgu heller ikke så meget igen.

Enig i at Szczesny spillede en kanon kamp. Nok hans bedste i Romatrøjen. Vores kanter var nok de mest neutrale præstationer, men betingelserne var heller ikke lette. Radja synes jeg bliver mere og mere vigtig. Vi mangler kreativitet på midtbanen, det synes jeg er tydelig.
Håber vi kan få hentet en 2-3 stykker til vinter. Omvendt vil jeg hellere hente èn som direkte kan forstærke vores start XI fremfor 3 nye middelgode spillere til bredden.

2. pladsen skal være vores mål i år. Jeg ser det som en bonus, hvis vi kan duellere med Juve om 1. pladsen. EL kunne være lidt fræk synes jeg. FORZA ROMA!


Lupo1927
30 indlæg.
d. 18/12/16 00:58

Ja Lamela, jeg så et Juventus hold som var meget tilfredse med sejren da der blev fløjtet af, da Roma var dominerende det meste af anden halvleg - i særdeleshed i slutfasen.

Men det er ikke så meget dét, der er min pointe - den går på at jeg stort set altid læser et utal af kommentarer til kampene, hvor spillerne bliver svinet til. Der er ingen støtte overhovedet og når der kommer 3 kommentarer i træk hvor vores kaptajn får kniven, så mister jeg respekten for klientellet herinde.

Hvis man ikke forstår hvorfor De Rossi bruges i vigtige kampe, så har jeg svært ved at se at man forstår fodbold, fightervilje og i bund og grund Roma. Ja, han er måske overtændt, men det er for helvede den ild i øjnene vi vil se - passionen hos De Rossi, hos Florenzi, hos Totti.

Jeg giver op. Bliv bare ved med at nedgøre holdet, spillerne, træneren og klubben - det er jo jeres ret at tude jeres frustrationer ud.

Jeg er stolt af den indsats og vilje jeg så fra flere af spillerne og glad for at Roma er at betragte som en seriøs udfordrer til et meget suverænt Juventus hold. Jeg er knap så stolt af klubbens fans.

[Rettet af: Lupo1927 - 18/12/2016 - 01:00]


Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 18/12/16 08:14

Er også stolt af Roma og måden vi spillede på efter pausen. Vi må bare erkende vi stadig mangler lidt ift Italiens bedste hold Juventus.
På bænken havde de barzagli benatia dybala
Og cuadrado. Bonucci skadet.

De har en klart bredere trup og er vant til at vinde.

Sæsonen er ikke slut endnu om ikke andet skal vi gå efter at hente 2 pladsen - og forstærkninger til januar.

Daje Roma!


DanieleTotti
377 indlæg.
d. 18/12/16 08:57

Hvis man forventer at vi vinder over et mentalt robust vinderhold som Juventus på udebane må man vel også forvente at vi har de bedste spillere? Hvor mange af vores spillere ville kunne direkte erstatte en spiller i Juves startopstilling igår? Nainggolan? De Rossi? Måske Manolas, men jeg tvivler. Begge hold har skadede spillere, men de kan sætte kvalitet ind og erstatte. Vores bredde er helt i hampen, det viste den seneste Europa League kamp hvor Spalletti "fik de svar han ville have".

Ingen tvivl om at vi mangler meget offensivt, Nainggolan giver ikke noget kreativitet. Den eneste der giver det er Perrotti. Derudover var vi i 2./3. valg på vores backs der intet kan offensivt. Rüdigers afleveringer over 20 m fremadrettet rammer 9/10 gange ingen ting. På den anden back har vi Emerson der ikke har lært at slå et indlæg? Gerson er selvfølgelig ikke klar på en sådan kamp og Salah var ikke helt fit da han kom ind. Altså var vores offensive spil overladt til Perrotti og flere spillere der på ingen måde har kvaliteten til at sætte Dzeko/Nainggolan op i en sådan kamp. Der mangler kvalitet på holdet før vi kan slå Juve på udebane. Alt i alt spillede vi op til vores bedste igår og formåede at presse Juventus i perioder af kampen. At der mangler offensiv kvalitet kan der vist ikke være tvivl om.


Lamela
1793 indlæg.
d. 18/12/16 12:23

Lupo

Enig, det var tåkrummende læsning.


Seneste Nyheder

Fiorentina v Roma
(03/11/18) 34 0


Roma - CSKA Moskva
(23/10/18) 27 0


Empoli - Roma
(06/10/18) 30 0


Roma - Plzen
(02/10/18) 27 0


Derby Della Capitale
(27/09/18) 37 0


Roma v Frosinone
(25/09/18) 39 1


Bologna - Roma
(22/09/18) 59 0


Champions League: Real Madrid - Roma
(18/09/18) 43 1


Roma - Chievo
(16/09/18) 0


Milan v Roma
(31/08/18) 38 0